Daar ben ik weer met een verslag over mijn opstelling en de ervaringen daarvan. Hopelijk wordt zeroday hier niet boos over.

Ik bedoel het goed hoor! Ik wil alleen maar helpen!
Ik heb vandaag ook mijn verbinding tussen de CFULLHDMA en de CH3SNAS van 100 naar 1000 Mbps gebracht. Dit lost zeker een aantal problemen op! Nu lopen ook de grotere mkv files zonder te schokken. De reactietijd is ook sneller. Logisch, want het netwerk verkeer is met een factor 10 toegenomen!
Ik wil nog proberen met Jumbo Frames. Kan iemand vertellen wat ik hiervan moet verwachten? Alle info welkom!
Mijn (test-)opstelling:
• 1000 Mbps netwerk met switches, routers, etc… (was 100 Mbps)
• PC 100Mbps
• Conceptronic CH3SNAS met beta firmware 1.09.21.06
• Conceptronic CFULLHDMA
• Philips LCD-TV Full HD (HDMI)
• Sony DTS /DD5.1 versterker
Hieronder een tweetal lijstjes. ‘Prio hoog’ bevat echt vervelende problemen die ik momenteel ondervind en graag in een volgende release opgelost zou zien. ‘Prio laag’ bevat een aantal zaken die niet kloppen of die ik graag anders zou zien. Maar natuurlijk heb ik het niet voor zeggen! ;-)
Mijn ‘prio hoog’ lijstje
1. regelmatig is er een foto in zwart/wit met een rose streep
2. sommige mkv bestanden spelen gewoon niet.... de file wordt niet ondersteund!
3. mwvhd bestanden spelen niet met 5.1 geluid
4. schakelen tussen ac3 en pcm zou automatisch moeten kunnen of dts zou gedecodeerd moeten worden. Nu moet ik elke keer de config aanpassen en dat is niet echt handig en makkelijk!
5. audiosporen zijn niet kiesbaar bij *.mkv bestanden
6. audiosporen zijn niet kiesbaar bij *.iso DVD bestanden
7. mkv bestanden stoppen met spelen (lopen vast). Zover ik nu kan zeggen gebeurt dit juist met ‘grote’ files (> 8 Gb), maar ik moet nog meer testen… Reeds getest met The.Recruit.2003.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKa.mkv en Die Hard 3 (1995 BluRay 1080p DTS).mkv. Beide lopen vrij snel (10 min) vast!
8. NIEUW: aangevoerd door forum collega's: de CFULLHDMA switched naar 16:9 terwijl je 'm op 4:3 hebt staan.
Mijn ‘prio laag’ lijstje
1. bij bestanden met leestekens zoals "tiësto" spelen gewoon niet. Zou graag een oplossing zien, want anders moet ik al die bestanden hernoemen. En dat zijn er echt veel!

2. LED voor netwerkactiviteit werkt niet altijd. Niet bij video, maar bijvoorbeeld wel bij internetradio…
3. Tekstaanduiding voor ondertitels in verschillende talen bij mkv bestanden ipv nummering. Een duidelijke “off” voor geen ondertiteling. En een melding “Geen ondertitel gevonden” bij het ontbreken van subtitles.
4. Goede uPnP connectie met de CH3SNAS
5. Shuffle voor audio bestanden
6. Automisch mixxen van audio bestanden (laatste 5 sec)
7. “Plaatje per plaatje” Ik zou graag de image van een artiest bij een mp3 bestand willen zien. Dit kan nu alleen per directory, maar ik zou het graag zien per nummer. De image zou dezelfde bestandsnaam moeten hebben als de mp3, bijvoorbeeld ‘Liedje.mp3’ en ‘Liedje.jpg’.
Ik wil graag dit lijstje aanvullen met punten van een ander. Graag wel goed omschreven, uitvoerig getest en binnen alle redelijkheid. Ook ontvang ik graag info over de genoemde punten. Ervaar je hetzelfde, of juist niet, wat doe je anders, etc… Of heb je ook goede ideeën….
Vandaag de nieuwe beta firmware voor de Conceptronic CFULLHDMA (v1.09.21.06) geïnstalleerd. Wederom ging de installatie van de nieuwe firmware als een zonnetje. Ik gebruik hiervoor een USB 1Gb Stick. Het was voor mij een downgrade, want ik werkte met de v1.10.02.06 versie hiervoor.
Wat betreft de belangrijkste punten:
1. nog niet verholpen helaas...
2. nog niet verholpen helaas...
3. nog niet verholpen helaas...
4. nog niet verholpen helaas... Ik kwam er vandaag achter dat "mute" ook niet reageert op de digitale uitgang?
5. Nog niet verholpen helaas...

(Wel opgelost met firmware v1.10.02.06

)
6. Opgelost! (Ook opgelost met firmware v1.10.02.06)
7. Nog niet verholpen helaas
8. Niet getest! Misschien iemand anders?
Algemene conclusie van de downgrade
Tenopzichte van de eerdere 1.10.02.06 versie geen echte voorruitgang met één uitzondering: Stabiliteit! Helaas werkt het kiezen van de audiosporen met deze versie niet. Ik vermoed dat de echte productverbeteringen toch moeten komen met het nieuwe OS?! Maar daar weet ik helemaal niets van helaas

.
Have a nice weekend! Ik stop ermee voor vandaag en ga lekker een filmpie kijken!
EDIT: Een film kijken wil met de nieuwe beta niet echt lukken, ik heb de officiele release weer teruggezet! Jammer maar helaas! Het wordt gewoon nog even wachten op een volgende versie...