Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 138.953 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan2007
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 10:07
Eerst een dank voor Zeroday :D een super support hier op het forum.

Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die mkv bestanden streamen vanaf een PC.
Als ik vanaf een PC stream heb ik soms dat de film gaat haperen. Vaak wel op dezelfde plek in de film.
Via CFULLHDMA Media Server Software 1.04.45 veel erger dan van een direct share.
En hier maakt het nog uit ook of de virusscanner aan gaat of niet. Met virusscanner aan is er bij niet te kijken naar een film. Direct van een share af maakt het niet uit of de virusscanner aan staat.

Ik heb het via een router geprobeerd en via een switch beide 10/100mBit.
Via een andere PC hetzelfde probleem.

Dezelfde mkv bestand bekijken via een externe HD geeft dit probleem niet.
Iemand met Netwerk tips?

Ik gebruikt de laatste firmware CFULLHDMA: beta 1.09.19 firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stream inderdaad via een router (SiteCom) vanaf een PC.
Van haperingen heb ik geen last. De films staan op een
externe HD via een USB2 poort. Heb ook geprobeerd via een
USB1 poort, opstarten ging goed maar na een twintig seconden
begint hij (logischerwijs) te haperen. Ook HD films van USB stick
gaan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(vergeten in bovenstaand verhaal dat ik MKV stream)

Ik zou die laatste beta ook graag willen proberen.
Kan ik me aanmelden of die ergens downloaden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Kleine TS overhaul. Als er nog suggesties zijn voor wat er bij kan, feel free :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:34:
Je kan ook de twonky server gebruiken op de CH3NSAS.
je hebt telnet en fun_plug er al opstaan, dan is het binnen 5 minuten geinstalleerd..
Hier wil ik nog wel ff op reageren.
Inderdaad de support van Zeroday is echt super, niks over te klagen.
Wat ik wel een beetje storend is inderdaad de hierboven aangegeven opmerking.
Overal lees ik dat de fun_plug niet ondersteunt wordt door conceptronic en om mij dan te adviseren om die te gebruiken, vind ik een beetje kort door de bocht verder heb ik de SNAS toch echt gekocht om als media server te dienen voor mijn XBOX360 en PS3 en nu dan ook voor mijn CFULLHDMA.
Als nu blijkt dat de UPnP niet goed werkt dan vind ik dat toch wel een slechte zaak.
In de test van PCM staat( http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=3126):
Conceptronic mikt met de CH3SNAS vooral op mensen die mediabestanden willen delen.
Ik wel verttrouwen in Zeroday dat het allemaal goed komt, maar wilde het ff kwijt.
Trouwens ik zou de Twonky toch wel willen zien in de CH3NAS....

[ Voor 8% gewijzigd door harrytasker op 13-07-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07
is het mogenlijk om je inlog en PW te saven als je via samba inlogt
nu vraagt ie iedere keer naar de user en password?
voor de rest super tevreden nog geen gekke dingen meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeroday.

Met de usb hdd op ext3 geformateerd nog geen random vastlopers gehad dus denk ik dat ntfs idd wat lastiger is in combinatie met linux.

enige lastige is dat de Cfullhdma niet correct unmount denk ik want als ik de usb hdd weer aan de laptop hang (vista) om films over te zetten, dan heb ik geen access tot die drive en moet ik eerst een knoppix cd opstarten en afsluiten.
Hierna kan vista de hdd weer gewoon lezen en schrijven.
Uiteraard gebruikt ik extiffs voor het schrijven naar die hdd.

Zit er een kans in dat ftp of ssh naar de usb hdd mogelijk wordt? dat zou voor mijn al veel problemen verhelpen.

grts Merlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Laatst online: 20:06

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:33:
@zeroday usb hdd wordt weer herkend was corrupt en met WD software weer voor elkaar.
maar ik heb wat foto's voor je die wil ik naar je uploaden maar hoe? staat niet in de mail.

Inmiddels draait hier de Cfulhdma op een usb hdd ext3 ik zal hem dit weekeinde nonstop laten draaien.
je kan altijd een reply-to gebruiken met attachment .. als je een e-mail van mij hebt gehad.
of je kan uploaden, zie http://www.aroundmyroom.com/cfullhdma

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
tumble_nl schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:26:
is het mogenlijk om je inlog en PW te saven als je via samba inlogt
nu vraagt ie iedere keer naar de user en password?
Wordt aan gewerkt al het goed is.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

harrytasker schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:13:
[...]

Hier wil ik nog wel ff op reageren.
Inderdaad de support van Zeroday is echt super, niks over te klagen.
Wat ik wel een beetje storend is inderdaad de hierboven aangegeven opmerking.
Overal lees ik dat de fun_plug niet ondersteunt wordt door conceptronic en om mij dan te adviseren om die te gebruiken,
Ik reageer hier niet uit hoofde van, maar als prive persoon ..
Dat fun_plug door de supportmannen niet ondersteund wordt heeft alles te maken dat alles wat onder Fun_Plug draait 3rd party is.
fun_plug zelf is niet meer en niet minder een 'gateway' om 3rd party applicaties te kunnen draaien, maar dat heeft verder weinig met de CFULLHDMA topic te maken maar alles met de CH3SNAS topic.
vind ik een beetje kort door de bocht verder heb ik de SNAS toch echt gekocht om als media server te dienen voor mijn XBOX360 en PS3 en nu dan ook voor mijn CFULLHDMA.
Als nu blijkt dat de UPnP niet goed werkt dan vind ik dat toch wel een slechte zaak.
En bij het vast stellen van je probleem wordt er hard gewerkt aan een oplossing. Eind juli verwacht ik voor de CH3SNAS weer een beta te hebben. En dan ga ik ervanuit dat het opgelost is.
Dat is een conclusie die PCM trekt.
Ik wel verttrouwen in Zeroday dat het allemaal goed komt, maar wilde het ff kwijt.
Trouwens ik zou de Twonky toch wel willen zien in de CH3NAS....
http://www.twonkyvision.d....2/twonkymusic-dns323.zip
http://knowledge.forestblue.nl/ch3snas.html (even naar twonky zoeken en je hebt een installatie mogelijkheid)

Enige wat je nodig hebt is een fun_plug installatie met telnet .. en dat had je volgens mij al werkend. Want NFS configuratie is al moeilijker dan de gehele installatie van Twonky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 22:03:
@Zeroday.

Met de usb hdd op ext3 geformateerd nog geen random vastlopers gehad dus denk ik dat ntfs idd wat lastiger is in combinatie met linux.
Goed te lezen, al zou NTFS ook geen problemen behoren te geven en wat dat betreft is het wat vreemd dat dit wel het geval bij jou is/was en met ext3 niet ..
enige lastige is dat de Cfullhdma niet correct unmount denk ik want als ik de usb hdd weer aan de laptop hang (vista) om films over te zetten, dan heb ik geen access tot die drive en moet ik eerst een knoppix cd opstarten en afsluiten.
Umounten van de disk kan alleen als je de CFULLHDMA uitzet en dan ongeveer 1 minuut wacht voordat je de HDD eruit trekt .. In de achtergrond zal de CFULLHDMA nog een tijdje bezig zijn om alles correct af te sluiten. Je tv kan dan bijv. al zwart beeld geven ..
Zit er een kans in dat ftp of ssh naar de usb hdd mogelijk wordt? dat zou voor mijn al veel problemen verhelpen.
Wellicht dat FTP zou kunnen draaien (feature), maar dan verplicht je iemand om een USB HDD te gaan gebruiken. Want zonder dat zou dat niet gaan werken

SSH ? mmm .. .. ..
re mvwa zrre jrtra qvr anne ebzr/pbafbyr npprff yrvqra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
In de achtergrond zal de CFULLHDMA nog een tijdje bezig zijn om alles correct af te sluiten. Je tv kan dan bijv. al zwart beeld geven
Mijn CFULLHDMA zit in mijn versterker geplugd met zijn stekker. Als de versterker uit gaat dan is *poef* de CFULLHDMA ook meteen uit. Begrijp ik nu dat het beter is om de CFULLHDMA 'normaal' uit te zetten?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op maandag 14 juli 2008 @ 12:16:
[...]
Mijn CFULLHDMA zit in mijn versterker geplugd met zijn stekker. Als de versterker uit gaat dan is *poef* de CFULLHDMA ook meteen uit. Begrijp ik nu dat het beter is om de CFULLHDMA 'normaal' uit te zetten?
Yep .. de CFULLHDMA is als een Linux doos .. en die moet je ook via een ./shutdown -r uitzetten ipv de stekker eruit trekken.. Dat vind mijn linux server thuis ook niet leuk als ik dat doe.

dus even de moeite nemen om met de remote de CFULLHDMA uit te zetten (rood led) ..
en probeer het dan nog eens ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:18

mace

Sapere Aude

Ik weet niet wat voor FS dat ding gebruikt, maar misschien voelt 'ie zich "vies" na een harde poweroff. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
dus even de moeite nemen om met de remote de CFULLHDMA uit te zetten (rood led) ..
en probeer het dan nog eens ;-)
Ok, zal ik doen. Maar... always eager to learn, wat is het dat dan niet goed is voor de CFULLHDMA op doe manier uit te zetten? Schrijft hij config files weg ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op maandag 14 juli 2008 @ 15:40:
[...]
Ok, zal ik doen. Maar... always eager to learn, wat is het dat dan niet goed is voor de CFULLHDMA op doe manier uit te zetten? Schrijft hij config files weg ofzo?
voor de cfullhdma maakt het niet zoveel uit .. die boot toch vanuit flash .. maar als jij er een HDD op aansluit die gemount wordt binnen het OS systeem, dan wordt het een ander verhaal.
Want dan kan het inderdaad zo zijn dat er iets met de HDD kan gebeuren .. Wat dat weet ik niet .. maar je hebt het zelf geloof ik al gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

oh .. 1.09.19.06 officieel gereleased vandaag .

Dit omdat we de beta testers deze week hopelijk naar de 1.10.02 versie gaan brengen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Goed bezig :)

Wat is er zoal verbeterd in v1.10.02? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

MAZZA schreef op maandag 14 juli 2008 @ 16:59:
Goed bezig :)

Wat is er zoal verbeterd in v1.10.02? :)
dat maak ik later bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey you all!

Is er eigenlijk ergens een lijst te vinden met openstaande problemen? Dit zou wel helpen.... Ik kan wel van alles melden, maar misschien is dit al gebeurd.... toch? Ook zou het fijn zijn te kunnen zien of die problemen reproduceerbaar zijn en geaccepteerd zijn door de R&D afdeling van Conceptronic?!

Hier een lijstje met 7 echt verveldende problemen die ik momenteel ondervind en graag in een volgende release opgelost zou zien:
  1. regelmatig is er een foto in zwart/wit met een rose streep
  2. sommige mkv bestanden spelen gewoon niet.... de file wordt niet ondersteund!
  3. mwvhd bestanden spelen niet met 5.1 geluid
  4. schakelen tussen ac3 en pcm zou automatisch moeten kunnen of dts zou gedecodeerd moeten worden. Nu moet ik elke keer de config aanpassen en dat is niet echt handig en makkelijk!
  5. audiosporen zijn niet kiesbaar bij *.mkv bestanden
  6. audiosporen zijn niet kiesbaar bij *.iso DVD bestanden
  7. bij bestanden met leestekens zoals "tiësto" spelen gewoon niet. Zou graag een oplossing zien, want anders moet ik al die bestanden hernoemen...
Dit is mijn prio lijstje. Veel problemen zijn meedere keren genoemd in dit forum. Misschien willen mensen dit lijste aanvullen of er opmerkingen op geven waar ik iets mee kan?! Ik hoop dat de mensen van dit forum het ermee eens zijn dat minimaal deze punten prio 1 hebben en ik vertrouw erop dat zeroday zijn best doet om dit met conceptronic zsm op te lossen.

Fijne avond! Ik ka nog een mkv-tje bekijken hoor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Bedankt voor je reaktie Zeroday :) Heb nu de Twonky ook aan de praat.
Verder is het mogelijk om bijvoorbeeld een scherm te makem op de CFULLHDMA met wat meer info, buiten firmware versie.
Bv ook de actuele temperatuur van de Sigma chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
"Review" van de CFULLHDMA op PCM: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=3325

4 sterren, niet slecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlvtje
  • Laatst online: 05-09-2024
Nog een openstaand (bekend) probleem, kan dus ook worden toegevoegd op de lijst:
Betreft het probleem dat de CFULLHDMA switched naar 16:9 terwijl je 'm op 4:3 hebt staan.
Het probleem zit 'm in het afspelen van de DVD via het .IFO bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4. schakelen tussen ac3 en pcm zou automatisch moeten kunnen of dts zou gedecodeerd moeten worden. Nu moet ik elke keer de config aanpassen en dat is niet echt handig en makkelijk!
7. bij bestanden met leestekens zoals "tiësto" spelen gewoon niet. Zou graag een oplossing zien, want anders moet ik al die bestanden hernoemen...
1: Eens.
2: Heeft met L5 encoding te maken; is al uitgebreid besproken in dit forum.
3. ABSOLUUT mee eens!
4. ABSOLUUT mee eens!
5: Eens.
6: Eens.
7: Ik kan mij voorstellen dat jij dit storend vindt, maar dit is voor mij absoluut geen prio 1 'probleem'. Het goed afspelen van content is belangrijker dan het weergeven van een naam. Ik heb Oosterse muziek, maar ik denk er niet aan om support van die charactersets aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:59
rlvtje schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:10:
Nog een openstaand (bekend) probleem, kan dus ook worden toegevoegd op de lijst:
Betreft het probleem dat de CFULLHDMA switched naar 16:9 terwijl je 'm op 4:3 hebt staan.
Het probleem zit 'm in het afspelen van de DVD via het .IFO bestand.
eens! irritant probleem. Komt bij mij ook bij een aantal avi's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan2007
  • Laatst online: 13-07 10:07
zeroday schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:30:

Wellicht dat FTP zou kunnen draaien (feature), maar dan verplicht je iemand om een USB HDD te gaan gebruiken. Want zonder dat zou dat niet gaan werken
Zou wel cool zijn hoef ik niet meer los te koppelen om HDD te vullen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Gisteren 1.09.19.06 gereleased als Internet Upgrade via officieel kanaal (website)

Vandaag versie 1.10.02.06 gereleased for beta testers
zie http://www.aroundmyroom.com voor de laatste updates.

Mocht het zo zijn dat je je wel hebt aangemeld als beta testers maar geen mail hebt ontvangen dan heb je wellicht mijn mail in de ' trash' folder staan (gmail), of is het nooit aangekomen (hotmail)
geef mij dan een alternatief adres .. om de mail nog een keer naar je te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

@ Zeroday.
Super de support die je geeft met de nieuwe firmwares.
Ik zag in je mail bij de known issues hickups during DVD chapters.
Dat is volgens mij het probleem wat ik bij sommige DVD`s had.
Kan je uit ervaring vertellen dat je ze wel door kunt drukken of door de tijd even te versnellen naar 1.3 loopt de chapter ook door.

Als ik je kan helpen met iets aan log files of extra info hoor ik dat graag van je. :)

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SSH ? mmm .. .. ..
re mvwa zrre jrtra qvr anne ebzr/pbafbyr npprff yrvqra
Xyvaxg fcnaaraq... Xna wr re vrgf zrre bire mrttra? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Howdy,

Vandaag ook de CFULLHDMA binnen gekregen (heb hem dus besteld zeroday :)

Ga deze uitvoerig testen :)

Waar kan ik me opgeven als betatester ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:51:
Hey you all!

Is er eigenlijk ergens een lijst te vinden met openstaande problemen? Dit zou wel helpen.... Ik kan wel van alles melden, maar misschien is dit al gebeurd.... toch? Ook zou het fijn zijn te kunnen zien of die problemen reproduceerbaar zijn en geaccepteerd zijn door de R&D afdeling van Conceptronic?!

Hier een lijstje met 7 echt verveldende problemen die ik momenteel ondervind en graag in een volgende release opgelost zou zien:
Dit is mijn prio lijstje. Veel problemen zijn meedere keren genoemd in dit forum. Misschien willen mensen dit lijste aanvullen of er opmerkingen op geven waar ik iets mee kan?! Ik hoop dat de mensen van dit forum het ermee eens zijn dat minimaal deze punten prio 1 hebben en ik vertrouw erop dat zeroday zijn best doet om dit met conceptronic zsm op te lossen.

Fijne avond! Ik ka nog een mkv-tje bekijken hoor! :9
Vandaag heb ik de nieuwe beta (1.10.02.06) gekregen en geinstalleerd! Met de upgrade is alles prima verlopen!

Wat betreft de belangrijkste punten:

1.) nog niet verholpen helaas...
2.) nog niet verholpen helaas... L5 compressie :X ? De speler speelt toch mkv bestanden volgens de specs?
3.) nog niet verholpen helaas...
4.) nog niet verholpen helaas... Ik kwam er vandaag achter dat "mute" ook niet reageert op de digitale uitgang?
5.) opgelost! _/-\o_
6.) opgelost! _/-\o_
7.) inderdaad niet belangrijk genoeg voor een prio 1, maar ik heb wel ongeveer 500 gigabite aan mp3 bestanden waarvan er heel veel van dit soort tekens bevatten. Inderdaad voor een filmpje niet zo belangijk. Ik zal proberen een "Need to have" en een "Nice to have" lijstje te maken.
8.) NIEUW: aangevoerd door forum collega's: de CFULLHDMA switched naar 16:9 terwijl je 'm op 4:3 hebt staan.

Algemene conclusie van de update
Wederom een aantal verbeteringen. Persoonlijk heb ik wel het idee dat deze versie iets minder stabiel is. Ik heb het apparaat een aantal keer moeten uitzetten wanneer ik "teveel"speelde met de subtitle en talen knoppen 8) . Ik kijk uit naar andere ervaringen van gebruikers in dit forum. En ik kijk uit naar nog meer verbeteringen!!! Keep up the good work!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 07:23
Met de nieuwe beta werkt resume bij mkv films niet meer, begint van voor af aan. Sommige mkv's haperen enorm wat met de oudere beta niet zo was. MKV's Lopen vaak vast bij verwisselen van audio en subs.

Voor de rest keep up the good work, maar dat spreekt voor zich !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svianen schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:15:
Met de nieuwe beta werkt resume bij mkv films niet meer, begint van voor af aan. Sommige mkv's haperen enorm wat met de oudere beta niet zo was. MKV's Lopen vaak vast bij verwisselen van audio en subs.

Jep! Same problem here! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

svianen schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:15:

Als je, als beta testers, kritieken wil geven vind ik het best om het hier te doen anders dan in de private e-mail, maar wees dan wel volledig in wat je test, hoe je test en waarmee je test

1. Nieuwe beta? Welke? Voor de een is de beta van vorige week nieuw, voor de ander is het die van vandaag die morgen weer oud kan zijn.
2. Getest met Samba?, NFS?, UPnP AV server?
3. Komt het bij elke film voor?
4. 'Sommige haperen' yep .. daar kan ik wat mee .. :'(

- Resume .. ok .. dat kan ik via Samba met de 1.10.02 firmware reproduceren

Aangezien ik wat meer problemen zie na langdurig testen vind ik het niet verstandig om 1.10.02 verder beschikbaar te stellen en vandaar dat ik deze terug trek .. Ik moet helaas wachten op een iets betere versie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Zoals eerder aangegeven ook de CFULLHDMA ontvangen. Er is echter al een groot probleem.

Na ongeveer 10 min. The Bucketlist te hebben gekeken resette het apparaat spontaan.

Nu kom ik niet eens verder dan het hoofdmenu... na drukken van OK reset het apparaat zichzelf.

Ik heb er een filmpje van gemaakt welke momenteel op Youtube wordt geplaatst.

(link volgt)

Misschien al enige suggesties?
Geüpdate via internet naar de laatste FW versie.
Apparaat is kamertemp (iig niet heet)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad netter om beta test issues via private mail door te geven.
Van de andere kant ... wij zijn benieuwd naar de ervaringen van andere beta testers.
Immers, als een bepaald probleem geconstateerd is, dan hoeven wij het niet meer te testen.
Of juist wel om te kijken of het probleem bij ons ook voorkomt.

Misschien een idee om een samenvatting van de testresultaten in dit topic weer te geven en de test detail via private mail door te geven.

Jammer dat deze beta terug moet worden getrokken, De lijst van opgeloste issues was veelbelovend. Je kunt zien dat er hard werd gewerkt. Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 07:23
zeroday schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 20:46:
[...]

Als je, als beta testers, kritieken wil geven vind ik het best om het hier te doen anders dan in de private e-mail, maar wees dan wel volledig in wat je test, hoe je test en waarmee je test

1. Nieuwe beta? Welke? Voor de een is de beta van vorige week nieuw, voor de ander is het die van vandaag die morgen weer oud kan zijn.
2. Getest met Samba?, NFS?, UPnP AV server?
3. Komt het bij elke film voor?
4. 'Sommige haperen' yep .. daar kan ik wat mee .. :'(

- Resume .. ok .. dat kan ik via Samba met de 1.10.02 firmware reproduceren

Aangezien ik wat meer problemen zie na langdurig testen vind ik het niet verstandig om 1.10.02 verder beschikbaar te stellen en vandaar dat ik deze terug trek .. Ik moet helaas wachten op een iets betere versie ...
Je hebt volledig gelijk, ik ga veels te snel door de bocht. Als beta tester moet je toch ervoor zorgen dat de developers het eea kunnen reproduceren! Excuses voor mijn lompheid >:)

1. Beta 1.10.02
2. Getest op externe 2,5" WD HD
3. Voornu wat ik getest heb was van Eureka de release van Black Hawk Dawn en Cars

Volgende keer beter, en volgende keer aan mijn kant een uitgebreidere logfile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bekkemap via netwerk of usb hdd? zo ja probeer jij ook eens de hd op ext3 te formateren, daarmee was mijn probleem verholpen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Merlin69

Aangezien het probleem nu direct na opstarten voorkomt lijkt me dat er helemaal nog geen HDD activiteit aanwezig is. Maar voor de aanvulling:

Via netwerk over samba CH3SNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het filmpje over het probleem zal hieronder worden geplaatst. Is momenteel nog bezig met uploaden.

http://www.youtube.com/user/bekkemab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 22:03:
Het filmpje over het probleem zal hieronder worden geplaatst. Is momenteel nog bezig met uploaden.

http://www.youtube.com/user/bekkemab
al een keer gereset naar factory defaults ? Misschien dat er iets bij de FW upgrade mis is gegaan. Kun je deze nog een keer upgraden en dan kijken wat er dan gebeurd?

[ Voor 17% gewijzigd door zeroday op 16-07-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:27:
[...]

al een keer gereset naar factory defaults ?
Hoe doe ik dat zonder dat ik verder kom dat het hoofdmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 08:40:
[...]

Hoe doe ik dat zonder dat ik verder kom dat het hoofdmenu?
kun je ook niet in het setup menu komen?
stuur me anders even een e-mail kan ik even off-list wat dingen met je checken ..

[ Voor 15% gewijzigd door zeroday op 16-07-2008 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:08:
[...]

stuur me anders even een e-mail kan ik even off-list wat dingen met je checken ..
Hoi ZeroDay,

Zoals je in het filmpje kan zien kan ik nergens naartoe. (de laatste keer probeer ik de configuratie in te gaan)

http://www.youtube.com/v/qk62F-bmThg

Eerst kon ik nog wel een keuze maken, maar na het druken van ENTER rebootte deze zichzelf.
Op een gegeven ogenblik kon ik zelfs geen keuze meer maken. Na het drukken van LINKS/RECHTS ging het al mis.

Heb de CFULLHDMA even van spanning gehaald en opnieuw aangesloten. Deze werkt nu wel weer... Ik hoop dat dit een enkele hick-up was. Ik ben vanavond pas in staat opnieuw verder te testen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-02-2024
zijn er ook discrete ir codes voor aan/uit voor de cfullhdma???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:08:
[...]

Het tijdelijk spanningsloos maken van de CFULLHDMA heeft wellicht effect gehad. Het probleem is niet opnieuw voorgekomen. Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef: Wellicht dat FTP zou kunnen draaien (feature), maar dan verplicht je iemand om een USB HDD te gaan gebruiken. Want zonder dat zou dat niet gaan werken.

waarom niet? is er geheugen genoeg op de cfullhdma. want ftp of ssh is toch niet zo groot.
en waarom verplicht usb hdd ?
mischien als een 1e optionele plugin. ;-)

waarom is er eigelijk zo weinig bekend over de hardware van deze mediaplayer? is dat geheim ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:08:
zeroday schreef: Wellicht dat FTP zou kunnen draaien (feature), maar dan verplicht je iemand om een USB HDD te gaan gebruiken. Want zonder dat zou dat niet gaan werken.

waarom niet? is er geheugen genoeg op de cfullhdma. want ftp of ssh is toch niet zo groot.
en waarom verplicht usb hdd ?
mischien als een 1e optionele plugin. ;-)

waarom is er eigelijk zo weinig bekend over de hardware van deze mediaplayer? is dat geheim ?
de cfullhdma is geen NAS en bezit standaard geen HDD, dus vind ik het niet direct noodzakelijk om ftp erin te zetten
ssh, waarom ssh? telnet zou goed genoeg moeten zijn en is makkelijker te implementeren.

Er is genoeg bekend over de hardware, ik heb er toch een aantal images over gepost
http://www.aroundmyroom.c...llhdma-the-inside-images/

Dus... als je iets wil hacken dan ga je eerst eens een aantal opties af, ga je nmap gebruiken en verwijs ik naar een bericht van mij met wat vage tikfouten .. die geen tikfouten zijn ...
ik hou het graag spannend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeroday Nou ik ben niet zo'n hacker hoor ben alleen benieuwd wat er onder de motorkap zit. die plaatjes zeggen me eigelijk niet zoveel , ja alleen die sigma chip dan,
hoe snel is zo'n apparaat eigelijk hoeveieel geheugen wat voor cpu? of is die sigma de cpu. sja al dat soort zaken die je normaal gesproken vind als je pc hardware koopt, gewoon nieuwsgierigheid.

terug komend op mijn usb hdd, die draait hier nog steeds 100% zonder vastlopers op ext3
Het valt me op dat hij nu ook niet meer zo warm wordt sinds ik ext3 draait,

tja eigelijk heb ik best tevreden met de cfullhdma en ik moet zeggen dat ik op het punt heb gestaan om hem terug te brengen in mij cooldown periode ( leuke woordspeling ;-) maar mede door jou goede support, de vele en vooral snelle bug fixses en extra mogelijkheden die er steeds weer bijkomen, toch besloten om deze club niet te verlaten.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

ROT13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thg uvre unq vx abt avrg bire trubbeq

thanx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ah joh hey, dat wil ik ook kunnen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 23:23
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:54:

thanx voor de tip
lol

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eerder schreef ik dat sommige MKV bestanden niet willen afspelen. De reden hiervan weet ik niet. Misschien kan iemand mij een verklaring geven en misschien kan iemand mij aangeven of dit in de toekomst misschien nog wel wordt opgelost.
Ik heb de bestanden proberen te spelen via uPnP, Samba en USB HD maar helaas geen positief resultaat. Het gaat onder andere om de Matrix Triology.

Dit zijn de files:
  • The.Matrix.1999.HDDVD.1080p.DTS.VC1.Remux-EuReKA.mkv
  • The.Matrix.Reloaded.2003.HDDVD.1080p.DTS.VC1.Remux-EuReKA.mkv
  • The.Matrix.Revolutions.2003.HDDVD.1080p.DTS.VC1.Remux-EuReKA.mkv
En ook de sample:
  • Mr.And.Mrs.Smith.2005.HDDVD.1080p.DTS.VC-1.Remux-Eureka.[SAMPLE].mkv
Iemand gaf al eerder een opmerking over L5 encoding, maar dit heeft mij niet geholpen duidelijkheid te krijgen. Kan ik bijvoorbeeld van te voren weten of een mkv wel of niet afspeelt? Heeft het te maken met VC-1.Remux ?

Alvast bedankt voor jullie uitleg! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Kan je de files op je PC wel afspelen?

Mous XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNT78 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:56:
Kan je de files op je PC wel afspelen?
Jazeker! Met Media Player Classic.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hmmm.... als dit waar is dan baal ik er wel stevig van. Had juist die 3 Matrix films in mijn 'filmkluis' en zat mezelf al helemaal te verkneukelen over een Matrix HD avond... Juist DIE films, damnit.
(kan nu niet testen, zit in het Ausland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:24:
Hmmm.... als dit waar is dan baal ik er wel stevig van. Had juist die 3 Matrix films in mijn 'filmkluis' en zat mezelf al helemaal te verkneukelen over een Matrix HD avond... Juist DIE films, damnit.
(kan nu niet testen, zit in het Ausland)
Binnenhalen van de films is inderdaad een hele klus! Probeer anders eens de sample te vinden van Mr. and Mrs. Smith (Mr.And.Mrs.Smith.2005.HDDVD.1080p.DTS.VC-1.Remux-Eureka.[SAMPLE].mkv). Deze doet bij mij het zelfde.... ook niets! :-( Misschien bij jou wel? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik weer met een verslag over mijn opstelling en de ervaringen daarvan. Hopelijk wordt zeroday hier niet boos over. ;) Ik bedoel het goed hoor! Ik wil alleen maar helpen!

Ik heb vandaag ook mijn verbinding tussen de CFULLHDMA en de CH3SNAS van 100 naar 1000 Mbps gebracht. Dit lost zeker een aantal problemen op! Nu lopen ook de grotere mkv files zonder te schokken. De reactietijd is ook sneller. Logisch, want het netwerk verkeer is met een factor 10 toegenomen!

Ik wil nog proberen met Jumbo Frames. Kan iemand vertellen wat ik hiervan moet verwachten? Alle info welkom!

Mijn (test-)opstelling:
• 1000 Mbps netwerk met switches, routers, etc… (was 100 Mbps)
• PC 100Mbps
• Conceptronic CH3SNAS met beta firmware 1.09.21.06
• Conceptronic CFULLHDMA
• Philips LCD-TV Full HD (HDMI)
• Sony DTS /DD5.1 versterker

Hieronder een tweetal lijstjes. ‘Prio hoog’ bevat echt vervelende problemen die ik momenteel ondervind en graag in een volgende release opgelost zou zien. ‘Prio laag’ bevat een aantal zaken die niet kloppen of die ik graag anders zou zien. Maar natuurlijk heb ik het niet voor zeggen! ;-)

Mijn ‘prio hoog’ lijstje
7. mkv bestanden stoppen met spelen (lopen vast). Zover ik nu kan zeggen gebeurt dit juist met ‘grote’ files (> 8 Gb), maar ik moet nog meer testen… Reeds getest met The.Recruit.2003.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKa.mkv en Die Hard 3 (1995 BluRay 1080p DTS).mkv. Beide lopen vrij snel (10 min) vast!
8. NIEUW: aangevoerd door forum collega's: de CFULLHDMA switched naar 16:9 terwijl je 'm op 4:3 hebt staan.

Mijn ‘prio laag’ lijstje
1. bij bestanden met leestekens zoals "tiësto" spelen gewoon niet. Zou graag een oplossing zien, want anders moet ik al die bestanden hernoemen. En dat zijn er echt veel! :-(
2. LED voor netwerkactiviteit werkt niet altijd. Niet bij video, maar bijvoorbeeld wel bij internetradio…
3. Tekstaanduiding voor ondertitels in verschillende talen bij mkv bestanden ipv nummering. Een duidelijke “off” voor geen ondertiteling. En een melding “Geen ondertitel gevonden” bij het ontbreken van subtitles.
4. Goede uPnP connectie met de CH3SNAS
5. Shuffle voor audio bestanden
6. Automisch mixxen van audio bestanden (laatste 5 sec)
7. “Plaatje per plaatje” Ik zou graag de image van een artiest bij een mp3 bestand willen zien. Dit kan nu alleen per directory, maar ik zou het graag zien per nummer. De image zou dezelfde bestandsnaam moeten hebben als de mp3, bijvoorbeeld ‘Liedje.mp3’ en ‘Liedje.jpg’.

Ik wil graag dit lijstje aanvullen met punten van een ander. Graag wel goed omschreven, uitvoerig getest en binnen alle redelijkheid. Ook ontvang ik graag info over de genoemde punten. Ervaar je hetzelfde, of juist niet, wat doe je anders, etc… Of heb je ook goede ideeën….

Vandaag de nieuwe beta firmware voor de Conceptronic CFULLHDMA (v1.09.21.06) geïnstalleerd. Wederom ging de installatie van de nieuwe firmware als een zonnetje. Ik gebruik hiervoor een USB 1Gb Stick. Het was voor mij een downgrade, want ik werkte met de v1.10.02.06 versie hiervoor.

Wat betreft de belangrijkste punten:
1. nog niet verholpen helaas... :'(
2. nog niet verholpen helaas... :'(
3. nog niet verholpen helaas... :'(
4. nog niet verholpen helaas... Ik kwam er vandaag achter dat "mute" ook niet reageert op de digitale uitgang?
5. Nog niet verholpen helaas... :'( (Wel opgelost met firmware v1.10.02.06 :P )
6. Opgelost! (Ook opgelost met firmware v1.10.02.06) _/-\o_
7. Nog niet verholpen helaas :'(
8. Niet getest! Misschien iemand anders? 8)7

Algemene conclusie van de downgrade
Tenopzichte van de eerdere 1.10.02.06 versie geen echte voorruitgang met één uitzondering: Stabiliteit! Helaas werkt het kiezen van de audiosporen met deze versie niet. Ik vermoed dat de echte productverbeteringen toch moeten komen met het nieuwe OS?! Maar daar weet ik helemaal niets van helaas :+ .

Have a nice weekend! Ik stop ermee voor vandaag en ga lekker een filmpie kijken!

EDIT: Een film kijken wil met de nieuwe beta niet echt lukken, ik heb de officiele release weer teruggezet! Jammer maar helaas! Het wordt gewoon nog even wachten op een volgende versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
@dj_hardbeat:

Als je zegt dat de films niet afspelen dan weet ik eigenlijk nog niet wat het probleem is. Geeft hij een Error 301 File Not Supported? Of blijft het beeld zwart? Zie je schokken of artifacts?

Wat ook wel fijn is is om te weten, behalve welke manier van toevoer je gebruikt, is welke firmware het probleem geeft. Ik had zelf met oudere firmwares ook dat veel films met VC1 codering niet werkten (Error 301), maar met latere firmwares deden ze het wel weer.
(een enkeling bleef problemen geven, dan werkte het wel weer, dan weer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:37:
@dj_hardbeat:

Als je zegt dat de films niet afspelen dan weet ik eigenlijk nog niet wat het probleem is. Geeft hij een Error 301 File Not Supported? Of blijft het beeld zwart? Zie je schokken of artifacts?

Wat ook wel fijn is is om te weten, behalve welke manier van toevoer je gebruikt, is welke firmware het probleem geeft. Ik had zelf met oudere firmwares ook dat veel films met VC1 codering niet werkten (Error 301), maar met latere firmwares deden ze het wel weer.
(een enkeling bleef problemen geven, dan werkte het wel weer, dan weer niet).
Inderdaad File Not Supported. Het beeld wordt zwart, het gele circeltje draaid en vervolgens komt de melding dat deze file niet wordt ondersteund. Ik heb de SAMPLE file van Mr&Mrs Smith op alle firmware geprobeerd zolang ik het apparaatje heb (4 verschillende versies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad File Not Supported. Het beeld wordt zwart, het gele circeltje draaid en vervolgens komt de melding dat deze file niet wordt ondersteund. Ik heb de SAMPLE file van Mr&Mrs Smith op alle firmware geprobeerd zolang ik het apparaatje heb (4 verschillende versies).
Probeer de sample eens met RipBot264 te re-encoden met L4.1.Voor RipBot264 heb je een aantal andere progjes nodig, maar dat geeft ie zelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:35:
[...]

Probeer de sample eens met RipBot264 te re-encoden met L4.1.Voor RipBot264 heb je een aantal andere progjes nodig, maar dat geeft ie zelf aan.
Het ligt niet in mijn bedoeling om zaken te re-encoden. Ik begrijp niet eens wat nu weer L4.1 is? Eerder gaf iemand ook al L5.2 aan..... wat kan ik er mee? 8)7

Ik wil graag alle mkv bestanden kunnen afspelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje aan de wizzkids hier: Kan ik bij MKV bestanden ook SRT bestanden gebruiken voor ondertitels? Hoe doe ik dit? Waar moet ik op letten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ja dat re-encoden is allesbehalve ideaal en erg tijdrovend, zelfs op een 3,6GHz QuadCore. Maar soms is dat nou eenmaal nodig want bepaalde films zijn blijkbaar niet al te slim omgezet van BR of HD naar .mkv. Tenminste, niet met de beperkingen van de SD8635 in het achterhoofd.

Zodra ik thuis ben ga ik er direct eens naar kijken (Matrix trilogie) want ik meen mij te kunnen herinneren dat hij het eerst wel deed (p.s. Dennis, die andere unit komt er aan hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:10:
Ja dat re-encoden is allesbehalve ideaal en erg tijdrovend, zelfs op een 3,6GHz QuadCore.
Wel nu.... ik heb nog gewoon een Pentium 4 2200 Mhz.... dus.....
Maar soms is dat nou eenmaal nodig want bepaalde films zijn blijkbaar niet al te slim omgezet van BR of HD naar .mkv. Tenminste, niet met de beperkingen van de SD8635
De chipset van dit apparaat?
in het achterhoofd.

Zodra ik thuis ben ga ik er direct eens naar kijken (Matrix trilogie) want ik meen mij te kunnen herinneren dat hij het eerst wel deed (p.s. Dennis, die andere unit komt er aan hoor).
Misschien moet ik dan toch maar op zoek naar een beter apparaatje..... ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DJ heardbeat ik heb inmiddels al vele mkv's gedownload en ik moet zeggen dat zeker 90% goed werkt en de titels die evt niet werken worden al snel in andere formaten gepost, dus ik denk dat dat niet zo'n groot probleem zal zijn.
En ikzelf zet momenteel ook zelf de sub's (srt) onder de mkv's en dat gaat erg simpel, meestal even syncroniseren met subtitelworkshop4 Guide http://www.ondertitels.info/help_view.php?id=52

en ikzelf heb zeker een periode gehad dat ik dacht....... maar ik moet zeggen geef de cfullhdma nog even de tijd dan komt het best in orde, en het is nog steeds een doolhof in het HD gebeuren, echte standaard bestaan amper, iedereen rommelt maar wat en post dat op usenet met alle gevolgen van dien.
Koop gerust een andere apparaat en je zult zien dat daar ook diverse problemen mee zijn.
Ikzelf vind dat je in deze prijsklasse geen concurentie vind en dat is ook zeker de reden dat ik met dit apparaat blijft experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:41:
@DJ heardbeat ik heb inmiddels al vele mkv's gedownload en ik moet zeggen dat zeker 90% goed werkt en de titels die evt niet werken worden al snel in andere formaten gepost, dus ik denk dat dat niet zo'n groot probleem zal zijn.
en de 720p rips van bekende releasegroepen zoals sceptic of ctrlhd enzo werken die over het algemeen wel?
ik heb mijn conceptronic player besteld en deze zou dinsdag moeten arriveren (maandag= nationale feestdag in belgie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Misschien moet ik dan toch maar op zoek naar een beter apparaatje..... ?
Dat zal helaas voorlopig niet gaan makker. De SD8635 is inderdaad de chipset en het hart van het apparaatje. Maar het is tevens de meest geavanceerde chip die voor dit soort werk beschikbaar is. Alle andere HD media spelers gebruiken dezelfde chip en hebben dezelfde beperkingen. Naar wat schijnt hebben andere spelers echter wel mindere support... gezien de stortvloed aan Beta's en bugfixes voor de CFULLHDMA. Je zou bijna denken dat het slavendrijvers zijn en ze in shifts eraan sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens: een beter apparaat is er niet, en dat voor een zacht prijsje. En waar vind je beter (onofficieel) support dan bij de cfull, met dank aan zero! Naar onze wensen wordt geluisterd!
MKV is geen videostandaard, het is slechts een container waar je encoded video, audio en subs in kunt stoppen. Als iemand een video niet goed encode kun je niet verwachten dat hij goed afgespeeld wordt.
Inderdaad gewoon even wachten tot iemand anders de film op usenet post die wel afspeelt. Het duurt niet zo lang. Films van septic of ctrlhd spelen goed af. Ik heb deze week bv Deja Vu van septic gedownload.
External SRT wordt ondersteund. Geef 'm dezelfde naam als de MKV en zet 'm in dezelfde directory. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schpitfrik
  • Laatst online: 01-01-2024
Ik wil graag de Conceptronic in de woonkamer hebben maar heb geen mogelijkheid om op die plaats een lan-kabel aan te leggen. Nu wil ik met Powerline(internet via stroomnet) de Mediaspeler verbinden met mijn pc. Hoeveel Mbit heb ik nodig om de hoeveelheid data wanneer ik 1080p+DTS wil streamen zonder haperingen? Ik kan kiezen uit 85mbit powerline of 200mbit powerline. Ik weet niet of ik meer nodig heb als 85mbit/s. Iemand misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Eureka geeft nog wel eens problemen, maar ik verkies een 13Gig file boven een 8Gig file... en hij maakt ze lekker groot.

1. Men schijnt te werken aan een mogelijkheid voor een USB Wifi dongle. Dat zou dan met de nieuwe serie Firmwares komen.
2. Met 100Mb lukt het al probleemloos, maar meer kan alleen maar beter zijn. Minder weet ik niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Tijgert op 19-07-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier ook al een via netwerk afgespeeld maar met mkv's krijg ik wel happeringen waarbij het beeld lang stil staat.
Dit kan ook aan mijn mijn netwerk liggen dat weet ik niet zeker, vandaar dat ik usb hdd gebruik.
Dvd's gaan overigens wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 17:23:
Mee eens: een beter apparaat is er niet, en dat voor een zacht prijsje. En waar vind je beter (onofficieel) support dan bij de cfull, met dank aan zero! Naar onze wensen wordt geluisterd!
MKV is geen videostandaard, het is slechts een container waar je encoded video, audio en subs in kunt stoppen. Als iemand een video niet goed encode kun je niet verwachten dat hij goed afgespeeld wordt.
Inderdaad gewoon even wachten tot iemand anders de film op usenet post die wel afspeelt. Het duurt niet zo lang. Films van septic of ctrlhd spelen goed af. Ik heb deze week bv Deja Vu van septic gedownload.
External SRT wordt ondersteund. Geef 'm dezelfde naam als de MKV en zet 'm in dezelfde directory. That's all.
Die Matrix meuk is oud release stuff van Eureka.. Daar ga ik me eigenlijk niet druk om maken .
ik heb een sample van Eureka binnen die direct een error 301 geeft, dus daar ga ik maandag 's naar kijken in mijn console wat voor melding ik krijg ..
Ik heb zelf gisteren 21 en nog een andere release van Eurka binnen gekregen en die speelt erg netjes af . Dus ook die mannen leren.

Alles af kunnen spelen is helaas een Utopie, hoe graag ik het zelf ook zou willen.

En als je zoekt binnen nzbmovieseeker dot com dan zie je soms 3 of 4 verschillende releases..
Dus als de een niet werkt pak je maar de andere. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Schpitfrik schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:34:
Ik wil graag de Conceptronic in de woonkamer hebben maar heb geen mogelijkheid om op die plaats een lan-kabel aan te leggen. Nu wil ik met Powerline(internet via stroomnet) de Mediaspeler verbinden met mijn pc. Hoeveel Mbit heb ik nodig om de hoeveelheid data wanneer ik 1080p+DTS wil streamen zonder haperingen? Ik kan kiezen uit 85mbit powerline of 200mbit powerline. Ik weet niet of ik meer nodig heb als 85mbit/s. Iemand misschien een idee?
momenteel is 200Mbit het snelste wat je binnen 'ethernet over stroom' kunt krijgen. Je kan helaas niet zeggen dat die 200Mbit gelijkwaardig is aan normaal bedraad netwerk.
Voor zowel 85 als 200Mbit geldt dat de verbinding tussen de 2 apparaten die de communicatie moeten verzorgen erg kan fluctureren (wisselen). Het ene moment heb je een strakke verbindingsnelheid, het andere moment is het drama. (geheel afhankelijk van je stroomhuishouding thuis en wat voor apparaten er allemaal aan hangen cq aftakkingen etc..

Zo kan een strak ge-encodeerde mkv file perfect afspelen, maar het kan ook zijn dat de bandbreedte niet voldoende is en dan gaat het 'hakkelen'..

Zelfde geldt voor WLAN's .. je kan nu al een 300Mbit AccessPoint in client mode aan de LAN poort hangen en dan een 802.11n verbinding laten maken naar een andere AccessPoint of router, maar dat je dan een garantie krijgt dat alles perfect afspeelt: nee, dat kan niemand ..

Bij de een is dan de kwaliteit die geleverd wordt acceptabel en bij de ander niet.
Ik ga daarin dan ook geen advies geven: je moet het zelf uittesten want wat voor mij goed is, hoeft voor jou niet acceptabel zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:34:
[...]

Het ligt niet in mijn bedoeling om zaken te re-encoden. Ik begrijp niet eens wat nu weer L4.1 is? Eerder gaf iemand ook al L5.2 aan..... wat kan ik er mee? 8)7

Ik wil graag alle mkv bestanden kunnen afspelen.....
Als je nu eens begint met deze entry te lezen
http://www.aroundmyroom.c...n-playing-mkv-h264-files/
en dan daar een link naar wikipedia volgt .... dan zou je wellicht kunnen snappen dat de bandbreedte van een h264 zo hoog kan zijn dat het bijkans onmogelijk is om zoiets af te spelen

Noot: de SD chipset geeft standaard niet eens ondersteuning voor L5.1 echter hebben ze door wat knutselwerk het mogelijk gemaakt dat met behulp van beschikbaar memory dit nu toch af kunnen spelen zonder al te veel problemen (afhankelijk hoe sterk een bepaalde film ge-encodeerd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:37:
Nog even een vraagje aan de wizzkids hier: Kan ik bij MKV bestanden ook SRT bestanden gebruiken voor ondertitels? Hoe doe ik dit? Waar moet ik op letten? :+
zorg ervoor dat je ondertitels geschikt zijn gemaakt voor je de release die je gedownload hebt.
en noem het bestand exact hetzelfde (behalve de extensie) van het film bestand . .

that's it .. er zijn daarnaast nog allerlei tools beschikbaar die hier al ergens genoemd zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schpitfrik
  • Laatst online: 01-01-2024
zeroday schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:45:

je moet het zelf uittesten want wat voor mij goed is, hoeft voor jou niet acceptabel zijn ..
Oke, ik ga maar weer eens "lenen" bij Mediamarkt.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu gebruik ik naast de Cfullhdma ook een Sat ontvanger van Dreambox multimedia ( ook linux )
Hiermee kan ik opnemen in .ts formaat, ik vraag me eigelijk af of ik kan connecten naar deze ontvanger.
Deze ondersteund Samba en NFS maar tijdens het zoeken vind de Cfullhdma deze ontvanger niet.
mischien iemand een idee?
In vista kan ik gewoon een netwerkschijf toevoegen.

update: gelukt dmv nfs:
voor diegene die het intressant vind.

http://ipCfullhdma/web/Imedia
voeg een url toe. /hdd/movie is de standaard folder.

nfs://ip dreambox:/hdd/movie

Nu nog eens kijken of ik de dreambox live kan streamen naar de Cfullhdma :-)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik, als 'treintjesgek', graag naar 'Bahn-TV' kijk, dat helaas niet meer uitgezonden wordt op de satelliet, maar wel via het internet, heb ik een vraagje.....

Waarom 'pakt' de CFULLHDMA de URL
http://www.bahntv-online....tentasx/webcast1_700K.asx
(je mag ook de '300K' variant proberen) niet altijd? (ook mms:// variant geprobeert)

Soms gaat het uitstekend en dan weer helemaal niet. De CFULLHDMA 'snapt' de stream dus wel. Ik heb intussen al een ander routertje er tussen gezet (linksys met dd-wrt), zodat ik meer monitoring- en tuningtools heb. Ik zie, als 'ie werkt, de download stream keurig op (max) 750Kbps staan. (natuurlijk is mijn max. download, van UPC hoger ;-) Ook het aantal TCP connecties loopt niet 'over' en heb ook met de timeout parameters gerommeld. Zelfs QoS geprobeert, door het MAC adres van de CFULLHDMA erin op te nemen. Op de PC blijft het allemaal vlekkeloos werken, maar de CFULLHDMA blijft het maar een probleem. Als 'ie het doet, blijft 'ie het (in de regel) wel doen.

Een andere treintjes-stream is
http://213.155.73.87/bahn...t_stream.aspx?q=14&cid=24
Deze wil helemaal niet op de CFULLHDMA. Beeld wordt op een gegeven moment zwart, maar het oranje cirkeltje blijft maar draaien en draaien enz....

Eentje, die wel steeds netjes doet is mms://87.117.194.137/salzburgtv Heeft mono geluid, dat alleen via de linker speaker te horen is. Dus even door de 'audio settings' van de CFULLHDMA.....

Of heeft iemand nog tips en truuks? Is tussen al het HD geweld toch nog ruimte, om te kijken of er nog iets gedaan kan worden in de firmware? Gebruik nu de 1.09.21. (Ook geprobeert met de 1.10.02)

In elk geval, alvast bedankt voor de aandacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Werkt die Bahnorama wel met deze: mms://213.155.73.87/bahnorama-tv_standard_14 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Wat ik niet op de buglist zie staan, maar wel ergens dacht te hebben gelezen, is een probleem met tags in de ondertiteling. Die worden niet 'vertaald'. Zo zie ik nog steeds <i>TXT</i> ipv schuingedrukte tekst.

Kan dit op de buglist toegevoegd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet op de buglist zie staan, maar wel ergens dacht te hebben gelezen, is een probleem met tags in de ondertiteling. Die worden niet 'vertaald'. Zo zie ik nog steeds <i>TXT</i> ipv schuingedrukte tekst.
Dit is een oud probleem waar ik al lang geen last meer van heb. Wat is je firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:37:
[...]

Dit is een oud probleem waar ik al lang geen last meer van heb. Wat is je firmware versie?
Laatste beta 1.09.21.06. Dit gebeurt bij een mkv met los srt bestand... Vreemd dat het bij de één is opgelost en bij de ander niet 8)7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Feature request: Image herkenning met .img extensie.

Jaja, ik weet dat als je het handmatig naar .iso hernoemt het ook werkt, maar het gaat hier om gebruikersgemak, niet om handwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:55:
[...]

zorg ervoor dat je ondertitels geschikt zijn gemaakt voor je de release die je gedownload hebt.
en noem het bestand exact hetzelfde (behalve de extensie) van het film bestand . .

that's it .. er zijn daarnaast nog allerlei tools beschikbaar die hier al ergens genoemd zijn ..
OK! Dit is nuttige info.... voor mij althans! Ik heb het inmiddels voor elkaar. Mijn film "war.mkv" pakt volledig automatisch de ondertitels "war.srt" op en geeft ze keurig weer! Bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:41:
@merlin69 Graag hoor ik welke 90% dan goed werkt, want bij mij is het nu nog altijd andersom. 10% speelt helemaal zonder problemen, maar de rest blijft toch moeilijk doen. Voor de duidelijkheid ik heb het over mkv bestanden op 1080p! Ik hoor graag van je!

In andere formaten ben ik momenteel niet echt geintresseerd. VMVHD files spelen nog altijd niet in 5.1 geluid helaas. MKV vindt ik momenteel het mooiste....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 22:52:
[...]

Als je nu eens begint met deze entry te lezen
http://www.aroundmyroom.c...n-playing-mkv-h264-files/
en dan daar een link naar wikipedia volgt .... dan zou je wellicht kunnen snappen dat de bandbreedte van een h264 zo hoog kan zijn dat het bijkans onmogelijk is om zoiets af te spelen

Noot: de SD chipset geeft standaard niet eens ondersteuning voor L5.1 echter hebben ze door wat knutselwerk het mogelijk gemaakt dat met behulp van beschikbaar memory dit nu toch af kunnen spelen zonder al te veel problemen (afhankelijk hoe sterk een bepaalde film ge-encodeerd is).
Bedankt voor het leesvoer :9 . Ik ben echter niet van plan om zo diep in de materie te duiken. Ik begrijp best dat niet alles nu speelt of in de toekomst zal spelen op de CFULLHDMA, maar ik wil graag weten waarom zaken niet goed of niet lopen. Beter gezegd.... wat zijn de limieten van de speler en hoe controleer ik of de files geschikt zijn voor de speler.
Na een dag downloaden en een half uur kijken er achterkomen dat een film niet speelt is niet zo heel erg fijn....toch? Zit je daar met je biertje en je zak chips :o
Ik ben op zoek naar mensen die de zelfde file wel kunnen spelen of misschien dezelfde problemen hebben. Dan kunnen we iets... Misschien moet ik mijn configuratie wel anders maken bijvoorbeeld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
g00fy64 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:51:
[...]

Laatste beta 1.09.21.06. Dit gebeurt bij een mkv met los srt bestand... Vreemd dat het bij de één is opgelost en bij de ander niet 8)7...
Ik heb het net nog even geprobeerd en ik kan het bij elk willekeurig srt-bestand reproduceren door de tags om de tekst te zetten. De tags worden dan getoond en niet de interpretatie er van.
Omdat qtekker zegt dat hij hier geen last (meer) van heeft, ben ik nu wel heel benieuwd naar hoe dat bij anderen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg tevreden met de CFULLHDMA en bij mij spelen 90% van de MKV bestanden (1080P) ook gewoon goed. Helaas werkt 24P nog niet geheel vlekkeloos. Elk minuut schokt hij dan even (loopt de buffer vol?), waarna hij daarna weer goed verder loopt. DIt is jammer, gezien 24P veruit het beste beeld geeft. Op 50/60Hz zie je toch nog schokken die met 24fps geheel weg zijn. (kijk bv naar de intro van Sweeney Todd) Ik hoop dat dit op te lossen is? (Zeroday, zou je dit punt mee willen nemen voor een volgend release?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om precies te zijn ik heb tot nu toe nog maar 1 mkv gehad die een foutmelding gaf.
de rest 1080p en 720p geven geen problemen.
Maar dat geld alleen voor deze cfullhdma. mijn vorige cfullhdma was niet goed en speeld bijna niets geheel af zonder vastlopers, dus heb jij mischien ook een maandagmorgen model.
ik neem aan dat jij je films uit nieuwsgroepen download ? die zijn meestal niet verkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:19:
[...]

Bedankt voor het leesvoer :9 . Ik ben echter niet van plan om zo diep in de materie te duiken. Ik begrijp best dat niet alles nu speelt of in de toekomst zal spelen op de CFULLHDMA, maar ik wil graag weten waarom zaken niet goed of niet lopen. Beter gezegd.... wat zijn de limieten van de speler en hoe controleer ik of de files geschikt zijn voor de speler.
Na een dag downloaden en een half uur kijken er achterkomen dat een film niet speelt is niet zo heel erg fijn....toch? Zit je daar met je biertje en je zak chips :o
Ik ben op zoek naar mensen die de zelfde file wel kunnen spelen of misschien dezelfde problemen hebben. Dan kunnen we iets... Misschien moet ik mijn configuratie wel anders maken bijvoorbeeld. 8)7
Jij wil wel weten waarom dingen wel of niet goed lopen, maar je wil niet de materie induiken .. Dat strookt niet met elkaar.

Het is eigenlijk heel simpel: je kan de cfullhdma er niet verantwoordelijk voor houden dat iets gemaakt door een xxx release group niet goed werkt waar vele andere bestanden op de cfullhdma wel goed werkt. de bestanden die jij vooralsnog hebt aangegeven die niet draaien zijn oudere releases van een bepaalde group. Huidige releases van dezelfde group draaien wel goed ..

En tuurlijk zit je daar met je zak chips .. maar zeg nu eerlijk: dat is het risico van het download vak ... en ben je echt een HDTV junkie dan staat die dsl lijn van je te racen elke nacht ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:32:
Ik ben erg tevreden met de CFULLHDMA en bij mij spelen 90% van de MKV bestanden (1080P) ook gewoon goed. Helaas werkt 24P nog niet geheel vlekkeloos. Elk minuut schokt hij dan even (loopt de buffer vol?), waarna hij daarna weer goed verder loopt. DIt is jammer, gezien 24P veruit het beste beeld geeft. Op 50/60Hz zie je toch nog schokken die met 24fps geheel weg zijn. (kijk bv naar de intro van Sweeney Todd) Ik hoop dat dit op te lossen is? (Zeroday, zou je dit punt mee willen nemen voor een volgend release?)
1. Kan je TV 24P aan (EDID ?)
2. is die film voor 24P encodeerd ?
3. is het met 1 film of meerdere?
4. Welke firmware? welke TV? hebben andere gebruikers hetzelfde?
5. Wat is 'schokken'?
6. Hoe speel je hem af? (Samba / NFS / UPnP) ?
etc..

Graag ietsie pietsie meer info, want dan heb ik wat om naar te kijken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

g00fy64 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:03:
[...]

Ik heb het net nog even geprobeerd en ik kan het bij elk willekeurig srt-bestand reproduceren door de tags om de tekst te zetten. De tags worden dan getoond en niet de interpretatie er van.
Omdat qtekker zegt dat hij hier geen last (meer) van heeft, ben ik nu wel heel benieuwd naar hoe dat bij anderen zit?
Ik ga ervanuit dat qtekker embedded subs bedoeld .. dat werkt wel goed ..
ik geloof niet dat italic en/of bold gaat werken vanuit srt .. dus ik zal kijken of ik die tags eruit kan laten slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, deze 'link' inmiddels ook gevonden. Helaas wel zonder geluid! (zowel op de analoge als digitale uitgang)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Kan je TV 24P aan (EDID ?)
2. is die film voor 24P encodeerd ?
3. is het met 1 film of meerdere?
4. Welke firmware? welke TV? hebben andere gebruikers hetzelfde?
5. Wat is 'schokken'?
6. Hoe speel je hem af? (Samba / NFS / UPnP) ?
etc..
Graag ietsie pietsie meer info, want dan heb ik wat om naar te kijken ..
1. mijn tv kan 24 aan, philips 42pfl7832
2. avc1 1920x800, frame rate 23.976215
3. alle 24 films die ik tot nog toe heb gekeken, waaronder de hele serie planet earth
4. de recentste internet firmware
5. het beeld lijkt stil te staan, schudt daarna een paar keer om vervolgens weer 'bij' te zijn waarna hij weer normaal afspeelt
6. afgespeeld via samba

Ik heb ook last van schokkerige beelden op 24p.
Toen de 24p feature op de cfull beschikbaar kwam heb ik het getest en toen heb ik al aangegeven dat ik last had van schokkerige beelden, om de 20 a 60 sec. Heel duidelijk waarneembaar. Ik heb dat toen al in deze forum aangegeven. Uitgebreid beschreven van het duidelijk waarneembaar is in deel 3 caves van planet earth als men in het begin met parachutes in het grot springt.
Sindsdien overgeschakeld op 50p, want daar heb ik er geen last van.
Gisteren toevallig Shooter gekeken. Vooraf met VLC de frame rate gecontroleerd. Dus maar de 24p geprobeerd, maar helaas de hele film lang om de minuut schokkerig.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ervanuit dat qtekker embedded subs bedoeld .. dat werkt wel goed ..
ik geloof niet dat italic en/of bold gaat werken vanuit srt .. dus ik zal kijken of ik die tags eruit kan laten slopen
Embedded subs geeft geen problemen.
Maar met external subs heb ik ook geen problemen. Vroeger wel.
Deja Vu (septic 720p) met external subs gedownload van ondertitel.com. Geen enkel probleem. Het kan natuurlijk dat mijn subs geen italic of bold bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
ben je echt een HDTV junkie dan staat die dsl lijn van je te racen elke nacht ..
Hehe, toen mijn HD tv binnen kwam en de cfull onderweg was heb ik in 1 ruk 2,1TB aan 1080p .mkv's geleeched. Kostte me ruim een week 24/7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben nieuw hier, ook sinds een maand de Full hd aangeschaft..

Machtig apparaat...
Veel updates dat wel, das zeker een goed teken..

Anyway, mijn vraag, en misschien is het al behandeld, maar ben het niet tegengekomen.
De I-media funktie krijg ik niet geheel werkend op mijn apparaat.

Eens een keer wat filmpjes kunnen zien van Youtube, alleen dar liep de audio niet synchroon.
Nu echter met de install cd weinig eruit te krijgen.

Das het enigste wat wazig is op dit moment, de rest werkt prima...
Ook de full hd funktie op mijn Plasma TV is uitermate strak..

Dus als iemand tips heeft hoe de i-media funktie in te stellen en welke links leuk zijn om in te voeren ?

Zat zelf aan quicktime movia trailer te denken, echter zal het lastig zijn om deze te bekijken lijkt me ?

Ik hoor het wel ( of niet:P ).....
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.