Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 13 september 2003

quote:
JeepXJ89 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:06:
[...]
Alle vragen zijn wel eens behandeld in dit of vorige topics, dit is niet het Sony klantenservice topic. ;)
28 delen van zo'n 1000 posts. Dan moet zo'n beetje -alles- wel eens voorbij gekomen zijn. :|

Alleen veel oudere posts over fan noise gaan over het oudere 95nm 60GB of 80GB model. Dat is nu niet echt meer van toepassing, toch?
quote:
Met een héél klein beetje moeite kun je die vragen zelf beantwoorden mbv de searchfunctie + google.
Hmmm, doe dan zelf ook eens een héél klein beetje moeite en gebruik je hersenen om te bedenken dat als ik niet zelf al aan het zoeken was geweest ik:

a. Geen link had gevonden over een zeer duidelijk voorbeeld van een ratelend geluid op de PS3.
b. Ik niet had geweten over de hidden 'fan test' key combo op de PS3 40GB.
c. Ik daar niet ook nog eens weer een filmpje over gevonden had.

Conclusie: ik heb dus wel degelijk gezocht. Zoals gezegd, met een heel klein beetje nadenken had jij ook die conclusie zelf kunnen trekken ;)
quote:
Als je denkt dat ie echt defect is breng je hem terug, je geeft zelf al aan dat je wel ervaring hebt met apparatuur en/of fans.
Ik probeer nu gewoon er achter te komen of het geluid wat ik hoor 'normaal' is of niet. Normaal in de zin dat elke PS3 dat heeft of niet. Juist iemand met wat meer ervaring gaat eerst even op onderzoek uit voordat iets klakkeloos naar de winkel wordt terug gebracht.

Karakterisering van geluid is daarbij erg moeilijk. Wat voor mij een 'ratelend' geluidje is, is voor de ander een gewoon fan geluidje. Als de PS3 het warm heeft en die dingen gaan echt draaien, dan hoor je natuurlijk wel iets.

De key vraag is eigenlijk, is er iemand die net nadat de PS3 is aangezet en in het menu zit (waarbij de PS3 dus nagenoeg idle is), -iets- maar dan ook maar -iets- kan horen op ~3 meter afstand?

Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!

'A toy robot...'

Zo net eindelijk maar eens The Darkness uitgespeeld.
Wel leuke game, heb me er wel mee vermaakt.

nu maar eens eerst COD 4, GTA 4 en MGS kopen als hij uit is...

A young loner on a crusade..

quote:
Post een klein filmpje dan? :)

Ik heb die Mr. Quote - actie even weggeknipt. Voor een oneliner hoef je echt heel dat bericht niet te quoten ;)

TheZeroorez wijzigde dit bericht 25-05-2008 21:21 (84%)

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Wat jij, Edgar!

Zo, net een bestelling geplaatst voor de PS3 40GB met Ratchet & Clank en Uncharted en GTA IV daarbij los besteld. Gezien ik de komende maand het te druk ga hebben voor de wat intensievere multiplayer games, om me daarin te verdiepen ga ik me hier goed mee vermaken als ik thuiskom van m'n werk.

Ik heb de bestelling gedaan bij de Wehkamp. Daar was de bundel net een tientje minder dan bij de meeste winkels en hij word gratis verzonden. Plus ik heb goede ervaringen met de klantenservice van de Wehkamp.

Nu nog wachten op m'n nieuwe monitor (BenQ G2400W) en het HD-game feest kan beginnen. :p

During our last camping trip, we came up with a new idea for the japanese. Having a bunch of guys pour coffee on a woman's face, and call it Bukkoffee.

2 Vraagjes(heb al gegoogled)

Wat is beter ,staand of liggend?

En waar is de Playstation3 Klantenservice heen? Die link op de Playstation website is weg :S

PSN ID: Tegud PS3: MGS 4, BF:BC,GTA lV - Geschenke bei Handyvertrag! Konsolen,LCD's etc. www.geschenk-handy.de

quote:
flowerp schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:20:
Hmmm, doe dan zelf ook eens een héél klein beetje moeite en gebruik je hersenen om te bedenken dat als ik niet zelf al aan het zoeken was geweest ik:

a. Geen link had gevonden over een zeer duidelijk voorbeeld van een ratelend geluid op de PS3.
b. Ik niet had geweten over de hidden 'fan test' key combo op de PS3 40GB.
c. Ik daar niet ook nog eens weer een filmpje over gevonden had.

Conclusie: ik heb dus wel degelijk gezocht. Zoals gezegd, met een heel klein beetje nadenken had jij ook die conclusie zelf kunnen trekken ;)
Ik wist dat je hier mee zou komen, en ja ik kon wel zien dat je al wat moeite had gedaan.
Maar ik blijf erbij dat er in de laatste vier topics zeker weten vragen over het fan geluid van de 40gb zijn geweest, gewoon een kwestie van zoeken.

Daarbij; Hoe kunnen we nou een goed oordeel vellen als we het geluid van je PS3 niet horen?
Key antwoord: Bij het koud opstarten in XMB hoor je alleen de fan te horen als met je oor naast zit.
Je verhitte reactie was niet op zijn plaats, veel plezier met zoeken nog. :O

PS3 80gb met 320gb, PSN tag: Papegaaienflats

quote:
Daar zat ik inderdaad aan te denken. Eens kijken of ik een camera met een beetje fatsoenlijke mic. kan lenen van iemand en dan even wachten tot het een beetje stil is in huis. (momenteel klein gekkenhuis hier: stel vrienden inclusief hun kinderen op bezoek. Heeft wel als voordeel dat het geluid van de PS3 nu volledig gecamoufleerd is. :o)

quote:
JeepXJ89 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:06:
[...]

Alle vragen zijn wel eens behandeld in dit of vorige topics, dit is niet het Sony klantenservice topic. ;)
Met een héél klein beetje moeite kun je die vragen zelf beantwoorden mbv de searchfunctie + google.
Als je denkt dat ie echt defect is breng je hem terug, je geeft zelf al aan dat je wel ervaring hebt met apparatuur en/of fans.
Wat is het toch in dit topic dat men altijd anderen wil wijsmaken waarover het wel en niet toegestaan is te praten? Dit is toch een algemeen PS3 ervaringen topic, welnu flowerp verteld over zijn ervaring en vraagt hoe die van anderen zijn, hoe meer ontopic kan je gaan :?

En dat verwijzen naar een searchfunctie.. dat lijkt wel een actie van een helpdesk, die komen ook altijd met die non-oplossingen ipv een echt antwoord. Wellicht is er nieuwe informatie beschikbaar, of zijn er hier nieuwe bezoekers met andere inzichten. In beide gevallen een goede reden om gewoon de vraag te stellen, iedereen die er geen interesse in heeft kan gewoon doorscrollen.

PSN ID: DCFreak

quote:
JeepXJ89 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:41:
[...]
Daarbij; Hoe kunnen we nou een goed oordeel vellen als we het geluid van je PS3 niet horen?
Key antwoord: Bij het koud opstarten in XMB hoor je alleen de fan te horen als met je oor naast zit.
Thanks voor die info. Dat is ongeveer de praktische info die ik zocht. ;)
quote:
Je verhitte reactie was niet op zijn plaats, veel plezier met zoeken nog. :O
Verhit? Ik was hartstikke rustig joh. Je zou eens een van mijn betere posts in een "UPC is evil" of "Java vs PHP" topic moeten lezen :+

quote:
Tankbuster schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:56:
Is het normaal dat je soms de PS3 een Blu-Ray best wel hard hoort lezen?(GTA lV bij het laden)
Denk dat dit wel normaal is jah. Ik dacht zelf eerst dat het de harde schijf was die ik steeds hoorde, maar bedacht met toen dat het ook wel eens de Blu-Ray speler kon zijn. (40GB model).

quote:
Niemand hier in de buurt had een fatsoenlijk camera, hier dus eentje genomen met het mobieltje van iemand: http://www.youtube.com/watch?v=XQQx1DVTTZU

Het effect is helaas niet helemaal goed te horen, vooral vanwege alle artifacts die zo'n crappy microfoontje er zelf door heen gooit, maar hopelijk geeft het het toch een beetje weer. Op de achtergrond hoor je een soort 'naai machine' achtig geluid. Dit is hoorbaar tot op grofweg 3 meter als er verder geen geluiden in het huis zijn.

Bij b.v. Uncharted is het gedurende normale gameplay niet hoorbaar, maar in hele rustige scene's waarbij bijvoorbeeld alleen wat vogeltjes fluiten hoor je het net. Als je de game op pauze zet, bijvoorbeeld om naar je rewards te gaan of te saven, hoor je het absoluut.

Reg. datum: 20 maart 2004

Ik hoor het niet echt door de crappy geluidskwaliteit, maar ik meen mij te herinneren dat er een aantal topics terug iemand was die ook last had van een vreemd geluid en na het vervangen van de HDD was het weg. Ik heb net nog even gezocht, maar ik kon het niet meer vinden, wellicht is er iemand anders die het wel weet te vinden of het kan bevestigen/ontkrachten :)

- PSN ID: Rivioz --- PC/DC/NGC/PS2/GBA/DS/PSP/Wii/PS3

Two Thoughts Ahead!

Nieuw topic:

Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 29

Hier maar verder? :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

negeer deze maar ;)

flowerp wijzigde dit bericht 25-05-2008 22:55 (97%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws