Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
kaos- schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:16:
Goed, dit weekend dus een PS3 gehaald, erg tof en stoer ding, MAAR..
De harde schijf die erin zit heeft 40gb aan boord, 37gb als hij gebruiksklaar is.
Maar wat ik zo raar vind, ik heb GT5 prologue erop gezet en heb daarna nog maar 25gb over ?
Dat is wel heel erg veel voor een game lijkt me?

Wat ik me nu dus afvraag, kan ik kijken wat er allemaal op mn harde schijf staat? Of ben ik gelimiteerd tot het hoofdmenu van de PS3.
Wat ik me ook afvraag is, stel ik format de harde schijf, gaan mn PS3 menu dan ook pleite? of zit die in een chip zelf gebakken van de PS3?

Wil namelijk gewoon ff opnieuw beginnen, aangezien er dus ook een paar downloads mis gegaan zijn (neem aan dat er dus gewoon voor de helft files op staan, die ik dus niet kan zien)
Kan iemand me misschien beetje opheldering geven over mijn eerder gepostte bericht ? :P
quote:
Blaim schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:31:
Wat vind iedereen trouwens van de stijl van FFXIII? Ik persoonlijk vind het altijd een beetje raar er uitzien hoe er zwaarden en guns worden gecombineerd.
Zeker! Er zijn meer games die dat toepassen en ik vind het altijd een behoorlijk gemis dat er geen eenduidige stijl wordt gebruikt. Anderzijds, in Final Fantasy X was deze combinatie dan wel weer geweldig in de verhaallijn geïntegreerd.

quote:
coretx schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:44:
[...]
Dat is inmiddels dus al gelukt ;)
Maar moet je hier blij mee zijn? Crackgroups interesseren zich echt niet voor de content, die willen alleen 0-dayz releasen. Blijft over de groep mensen die die cracked versies gaat spelen online. Met cheats etc. van dien. Ik zit daar echt niet zo op te wachten eerlijk gezegd, jij wel?

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe

quote:
kaos- schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:47:
[...]

Kan iemand me misschien beetje opheldering geven over mijn eerder gepostte bericht ? :P
Oke,doe ik. Ik heb geen Idee. Ik heb nog 17/37 GB vrij maar 20GB Fotos en 20GB muziek vrij 8)7

PSN ID: Tegud PS3: MGS 4, BF:BC,GTA lV - Geschenke bei Handyvertrag! Konsolen,LCD's etc. www.geschenk-handy.de

quote:
De harde schijf die erin zit heeft 40gb aan boord, 37gb als hij gebruiksklaar is.
Maar wat ik zo raar vind, ik heb GT5 prologue erop gezet en heb daarna nog maar 25gb over ?

Wat ik me nu dus afvraag, kan ik kijken wat er allemaal op mn harde schijf staat? Of ben ik gelimiteerd tot het hoofdmenu van de PS3.
Wat ik me ook afvraag is, stel ik format de harde schijf, gaan mn PS3 menu dan ook pleite? of zit die in een chip zelf gebakken van de PS3?

Wil namelijk gewoon ff opnieuw beginnen, aangezien er dus ook een paar downloads mis gegaan zijn (neem aan dat er dus gewoon voor de helft files op staan, die ik dus niet kan zien)
ALs je je HDD format dan verdwijnen al je savegames en content zoals muziek films fotos etc van je HDD (als je die niet gebackuped hebt). Je profiel en menu (XMB Cross Media Bar) blijft volgens wel intact maar je moet wel alle instellingen opnieuw doen.

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

Reg. datum: 01 december 2006

quote:
E2TK schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:43:
[...]

Ik denk niet dat de monitor HDMI heeft, als je monitor HDCP ondersteunt kun je een HDMI naar DVI kabel kopen, je geluid kun je dan inderdaad via de rode en witte tulp stekkers regelen, de Creative is een 2.1 opstelling? Als het een 5.1 is heb je geen 5.1 geluid, maar 2.1.
Hij heeft geen HDCP volgens mij, eerder had ik een site gezien waar ej alle HD monitoren zag, en daar zat deze niet bij, heb ik hem ook niet om gekocht toen. Dus kan het dan alsnog of niet? En geluid hoe moet ik dat doen, want die 2.1 set, ja die is al aardig oud dus dan weet ik niet hoe dat zit met die tulp stekkers, want heb als enkele uitgangen die 2 kabeltjes die in je pc gaan met mic en speaker. En achter in de sub is ook geen optie vrij ofzo.

xfire: enpthron

Koning der goede argumentatie

quote:

Je neemt wel meteen één van de grootste spellen als voorbeeld in je post. Gran Turismo 5 Prologue neemt inderdaad iets van 6GB aan ruimte in op je harde schijf. Andere games gebruiken minder, maar iets pakken ze altijd.

Ik zou me niet echt zorgen maken aan wat er allemaal op je PS3 staat van dingen die je niet kan zien. Dat is namelijk niet zo veel. Het enige wat je mist is sowieso 1GB aan ruimte die de PS3 gebruikt om Blu-Rays te bufferen of interactieve informatie daar in op te slaan.

Verder kan je al je gebruikte ruimte terugvinden in het aantal foto's, filmpjes, save games en demo's die je op je PS3 hebt staan.

Als je je PS3 formateert ben je je PS3 natuurlijk niet kwijt. Als je na het formateren weer boot zal je PS3 het OS weer instaleren en ben je weer operationeel. Maar de ruimte die je PS3 nodig heeft zal deze altijd pakken. Dus denk niet dat je er veel mee op schiet. Het is geen PC waar een dozijn aan programma's vanuit de leverancier op staan die je niet gebruikt.

Gewoon wat minder demo's op je PS3 zetten of ze verwijderen als je utigespeeld bent. Zelfde geld voor films en muziek. Dan kom je met 40GB een hele tijd vooruit. Savegames kan je laten staan, want die zijn maar een paar kb (in ieder geval niets om je zorgen te maken dat je HD daarmee vol raakt)...

PS3 60GB (250GB) --> PSN-ID: FeaR1986 || Xbox 360 Elite --> Xbox Live Gamertag: FeaR1986

quote:
coretx schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:44:
[...]

Dat is inmiddels dus al gelukt ;)

[...]

Dat PS3news connected is met PARADOX is zeker, of CJPC lid is van PARADOX is niet bewezen.
Speculatie ;)
Als je hier bewijs van wil hebben, moet je de "bitchfight" die ps3news en ps3hax hebben gehad maar eens opgooglen.
Even navraag doen op IRC is natuurlijk nog gemakkelijker.
Wat is gelukt? kunnen ze al pkg's laden? link aub :)

En ja de bitchfight met ps3hax vond ik best wel geweldig :9 Iedereen zn psp gebricked dankzij de aangepaste custom firmware, maar daardoor is de universal unbricker wel eerder verschenen dus ag ja 8)

Maar of CJPC bij dat team hoord is niet zo belangerijk ik zie hem meer als een vertegenwoordiger zegmaar want er zijn zat mensen die hem helpen enz maar war je niks over lees (kijk maar eens naar de bedanknamen bij de eerste custom firmware releases, stonden allemaal namen bij van mensen die hadden geholpen) Maar dat boeit me niet zo, ik wacht met smart op de WiP update @ ps3news :O

-----

Even een algemene vraag, ik heb een probleem met de ps3's optical. Ik kom namelijk een aansluiting te kort op mn Z5500. Zijn er ook splitters hiervan op de markt zodat ik makkelijk kan switchen tussen de optical out van mijn tv (zend helaas geen dolbysuround door zonder het te vervormen zegmaar) en die van mn ps3?

PSN ID: MarcelP102 : www.psponderdelen.nl beheerder: PS3/PSP Owner

Ik heb een vraagje, waarschijnlijk weet iemand hier wel een antwoord.

ik heb vorige week een ps3 gekocht, nu vind ik het geluid via de tv niet zo super.
achter op zitten er 2 poorten, 1x optical out en 1x avout?

ik vroeg me af wat ik daar op aan kan sluiten zodat ik beter geluid heb..
een versterker, een homecinema, pc speakers ?

heb niet zo veel verstand van audio vandaar ook de vraag.

PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

quote:
nljohndoe schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:19:
Ik heb een vraagje, waarschijnlijk weet iemand hier wel een antwoord.

ik heb vorige week een ps3 gekocht, nu vind ik het geluid via de tv niet zo super.
achter op zitten er 2 poorten, 1x optical out en 1x avout?

ik vroeg me af wat ik daar op aan kan sluiten zodat ik beter geluid heb..
een versterker, een homecinema, pc speakers ?

heb niet zo veel verstand van audio vandaar ook de vraag.
Is nog niet een paar honderd keer voorgekomen hoor. ;) Die allemaal dus, welke van de drie heb je?

@nljohndoe

Je kan alles er op aansluiten zolang het maar een optical in heeft. Ik heb zelf een pc dolby surround setje met optical in maar haast alle homecinema sets en de meeste moderne verstekers hebben ook optical in.

PSPonderdelen wijzigde dit bericht 19-05-2008 21:25 (3%)

PSN ID: MarcelP102 : www.psponderdelen.nl beheerder: PS3/PSP Owner

ik heb nu een logitech x540 speakers op de pc. simpele 5.1 dus.

maar ik wil zoiezo een set erbij kopen voor de ps3, ik heb een budget van +/- 200 euro.
daarmee moet ik wel een eind mee komen dacht ik zelf, maar weet dus niet goed wat ik nodig heb

edit: ok, dus alles wat optische ingang heeft kan geluid van de ps3 afspelen ?
zijn er ook nog bepaalde setjes beter dan de andere o.i.d ?

nljohndoe wijzigde dit bericht 19-05-2008 21:29 (22%)

quote:
nljohndoe schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:28:
ik heb nu een logitech x540 speakers op de pc. simpele 5.1 dus.

maar ik wil zoiezo een set erbij kopen voor de ps3, ik heb een budget van +/- 200 euro.
daarmee moet ik wel een eind mee komen dacht ik zelf, maar weet dus niet goed wat ik nodig heb

edit: ok, dus alles wat optische ingang heeft kan geluid van de ps3 afspelen ?
zijn er ook nog bepaalde setjes beter dan de andere o.i.d ?
Misschien is een 2e hands Logitech Z5500 set wat voor je (let dan wel op het PID nummer, dat moet dan hoger zijn dan 700, oudere PID-nummers kunnen het plopjes-probleem nog hebben). Een nieuwe set zit wat boven je budget.

Heb zelf ook de Z5500 gekoppeld met de PS3, klinkt wel lekker :)

The Ultimate Driving Machine

Het is hier vast en zeker al eerder gevraagt..

De games voor de ps3, deze zijn toch regio vrij :? en de blu-ray films toch ook ?

@hieronder, normaal reageren kan je ook doen of zeg gewoon niks.... en ondertussen heb ik het antwoord al... PFFFFFFFFF

-Thunder- wijzigde dit bericht 19-05-2008 21:58 (34%)

"BMW maakt rijden geweldig!"
PSN : NL-Thunder

quote:
-Thunder- schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:51:
Het is hier vast en zeker al eerder gevraagt..

De games voor de ps3, deze zijn toch regio vrij :? en de blu-ray films toch ook ?
Die info staat vermeld in de topicstart. Of gebruik anders Wikipedia voor dit soort basale vragen.

ymmv wijzigde dit bericht 19-05-2008 21:56 (9%)

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

De games wel, de films niet. Al zal dat snel veranderen met de firmware hack van vandaag :+

Interview met Steven ter Heide, e producer van Killzone 2: http://www.gamevideos.com/video/id/18922

Op de achtergrond draait een demo van Killzone 2. :9 _/-\o_

quote:
Jorn1986 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:40:
[...]

Misschien is een 2e hands Logitech Z5500 set wat voor je (let dan wel op het PID nummer, dat moet dan hoger zijn dan 700, oudere PID-nummers kunnen het plopjes-probleem nog hebben). Een nieuwe set zit wat boven je budget.

Heb zelf ook de Z5500 gekoppeld met de PS3, klinkt wel lekker :)
vrijdag is het ook weer payday, dus budget kan opzich wel beetje aangevuld worden ;).
logitech is meestal wel goed idd, zal morgen eens gaan kijken bij de Saturn/MM hoe die er uitziet enzo

ondertitel duh

Ga lekker ergens anders die dingen van homebrew, cracks, hacks en shit bespreken? Daar is dit forum toch niet voor?

www.ps3hax.com
www.ps3-hacks.com

8)7

Asus P5E-X38 - E6750 @ 3.8ghz - Crucial Ballistix PC8500 2gb - Jetway 8800GT 750/1200- Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 150GB RAID-0 + 2x Hitachi Deskstar 500gb 16mb - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung 226BW 2ms - Vista Home Premium X86

quote:
PcManiaxx schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:09:
Ga lekker ergens anders die dingen van homebrew, cracks, hacks en shit bespreken? Daar is dit forum toch niet voor?

www.ps3hax.com
www.ps3-hacks.com

8)7
Amen. Ik hoop zelf dat homebrew op de PS3 nog een paar jaar duurt. Met homebrew krijg je automatisch gekopieerde games en dat zou een slechte zaak zijn. De PS3 wordt alleen een succes voor ontwikkelaard/uitgevers als de games goed verkocht worden en daarvoor moeten mensen wel games in de winkel kopen. Anders krijg je net als bij de PSP dat op een bepaald moment alleen nog de hardware goed loopt maar de games absoluut niet, met als gevolg dat er steeds minder titels uit gaan komen.

'A toy robot...'

quote:
Blaim schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:31:
Wat vind iedereen trouwens van de stijl van FFXIII? Ik persoonlijk vind het altijd een beetje raar er uitzien hoe er zwaarden en guns worden gecombineerd.
FFVII was toch ook zo en FFVIII ook, Squall met zijn Gunblade.

PSN ID: MicheldeL

quote:
nljohndoe schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:07:
vrijdag is het ook weer payday, dus budget kan opzich wel beetje aangevuld worden ;).
logitech is meestal wel goed idd, zal morgen eens gaan kijken bij de Saturn/MM hoe die er uitziet enzo
Ik weet niet of je vlakbij Tilburg woont, maar ik heb mijn Z5500 gewoon bij Komplett.nl besteld en afgehaald voor iets van 270E begin dit jaar _/-\o_

PS3 Games: GTA4, Burnout Paradise, Warhawk, MotorStorm, Guitar Hero III, Tony Hawk's Project 8, Singstar, Rainbow 6:Vegas, Virtua Tennis 3, Ninja Gaiden Sigma

Reg. datum: 10 december 2007

quote:
MicheldeL schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:05:
[...]

Ik weet niet of je vlakbij Tilburg woont, maar ik heb mijn Z5500 gewoon bij Komplett.nl besteld en afgehaald voor iets van 270E begin dit jaar _/-\o_
Ik heb zojuist ook de Z-5500 besteld, kijken of dat klinkt. Ik heb nu nog de Z-2300, wat ook al super is, maar wilde toch 5.1 voor de films.

|{ing Øf ßlitz
Reg. datum: 24 januari 2003

Ja, ik begrijp ook niet waarom mensen zo blij zijn met dat firmware hack gebeuren, het sloopt elke keer weer een generatie gameconsoles.

Ik hoop inderdaad dat ALS dat eenmaal gekraakt is dat sony alles doet om die mensen te bannen (net xbox) het is gewoon niet leuk meer wat er gebeurt voor die gamemakers, en inderdaad zoals het al eerder werd vernoemd, dan krijg je het psp effect

"I'm sweating like R. Kelly at a girl scout meeting" | PSN:Denkoyugo

Reg. datum: 11 april 2008

quote:
nljohndoe schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:07:
[...]

Ik heb zelf ook de X-540 i.c.m mijn pc en ps3, maar weet wel dat omdat je geen optical hebt je de standaard AV-plugs gaat gebruiken en dus geen 5.1 meer hebt, maar overgaat naar 2.1 of 5.1 artificial vanwege de matrix-optie.
Als je de keuze nog hebt, stap dan over naar de Z5500, omdat deze wel de optical-out heeft wat toch voor betere geluidskwaliteit zorgt (en minder kabels door je kamer heen).

Gopal

PSN-ID : Cenzer

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws