Gathering of Tweakers

Quicksearch
Koning der goede argumentatie

quote:
Sentry23 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:16:
en de store update van vandaag:

-- lijst --

Ik wist niet dat overlord er al aan zat te komen.. toch eens kijken.
WipeOut HD zou toch ook halverwege mei in de store komen?
Want ben wel weer toe aan wat nieuws.
GTA 4 begint toch wel weer wat te vervelen, dus een afwisseling met een game als WipeOut zou dan wel tof zijn :)

Of is die game verplaatst naar een andere datum (heb dit topic niet al te intens gevolgd de laatste week :$).

PS3 60GB (250GB) --> PSN-ID: FeaR1986 || Xbox 360 Elite --> Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

Zo, mijn lieve vrouw heeft een PS3 aangeschaft. Ik wilde zelf eerst wachten op een backwards compatible versie, maar a, die komt waarschijnlijk toch niet en b, uiteindelijk spelen we dan toch geen PS2 games haast. Zou dan voor .Hack, Kingdom Hearts en Final Fantasy's zijn. Dan pakken we de PS2 nog maar even.
Ze is voor de GTA IV pack gegaan voor 439 (lang zoeken, maar toch gevonden. Wilden eerst de Prologue pack, maar die was niet meer te vinden). Ik had vorige week namelijk een Blu-Ray film (Enchanted) voor haar gekocht, dus het begon toch wel te kriebelen.
Gisteren daar nog even doorheen gebladerd om te zien hoe het eruit ziet. Ze baalde van de zwarte balken, maar dat is gewoon een standaard. Wel viel het op dat er zwarte randen links en rechts op het eerste tekenfilm stik komen, maar vanaf het film gedeelte zijn ze weer weg. Ik denk dat het een onderdeel van de film is.
Wel moest en zou ze de zoom functie van de tv gebruiken om zo de zwarte randen boven en onder een stuk kwijt te raken. Ik vind dat eigenlijk maar heel erg gaar en zelf iriteer ik me eerder aan de kleinere randen. *zucht* vrouwen. Het moet gewoon op de mooiste manier aan staan.
Het geheel draait bij ons op een 40inch FullHD scherm, dus dat is toch al groot zat. Maar ok, ik ga me er niet druk meer over maken. Ikzelf ga die instelling niet wijzigen, dus bij mij blijft het gewoon lekker staan zoals het hoort.

Gisteren ook nog even GTA IV gespeelt en het ziet er gelikt uit. Wel al iets van foutjes gezien, maar dat mag de pret niet drukken.

Nu moet ik nog uit gaan zoeken wat de beste kwaliteit is die ik eruit kan krijgen.

De PS3 zelf is in iedergeval ontzettend stil, dus dat is al goed. Ik vraag me nog af wat die accounts nou eigenlijk voor nut hebben. Heeft dat ook met de savegames te maken? Of staat dat er totaal los van?
Ik ben sinds gister, net als zovelen van jullie de trotse eigenaar van een PS3. Ik heb deze alleen niet gekocht maar via een abonnement verkregen.
Nu heb ik dus alleen de ps3 doos met alle toebehoren gekregen.

Mijn vraag is dus, zit er in de doos een garantiebewijs oid wat genoeg is om hem te kunnen laten repareren of in de toekomst als ik de ps3 zou verkopen als garantiebewijs te kunnen leveren.
Misschien denk je kijk eventjes in je doos;), maar ik zit op mijn werk...
Als ik dit niet het geval is dan moet ik vandaag de webwinkel maar eens gaan bellen.

quote:
Arunia schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:18:
Wel moest en zou ze de zoom functie van de tv gebruiken om zo de zwarte randen boven en onder een stuk kwijt te raken.
Zet anders in de beeldscherminstellingen van de PS3 alles op termen als "volledig" en dergelijke.
Bij de meeste films zal de PS3 dan het beeld zelf automatisch vullen zelfs als dit niet de bedoeling is. Ik heb dit met Spiderman 3 ook: op de normale / goede mode heb ik zwarte balken. Maar met alles op volledig zijn die weg. Je mist dan wellicht ook een centimeter aan de linker en rechter zijkant, maar dat maakt voor jouw vrouwtje wellicht niet zo veel uit...
quote:
[b][message=30076493,noline]Heeft dat ook met de savegames te maken? Of staat dat er totaal los van?
Bij sommige games kan je meerdere savegames maken (zoals met GTA 4). Maar de meeste andere games (in ieder geval die ik heb) hebben allemaal een autosave en maar 1 save slot. En dat laatste gaat dus per profiel / account.
En als je een game als Call of Duty 4 hebt ga je met je account online. Dus als je dan maar 1 account hebt moet iedereen daarmee online.

Dus je moet even kijken of je met een account af kan of er meerdere moet hebben.
Als de andere persoon heel andere games speelt dan jij kan je opzich af met een account...

PS3 60GB (250GB) --> PSN-ID: FeaR1986 || Xbox 360 Elite --> Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Reg. datum: 04 januari 2002

quote:
Arunia schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:18:
De PS3 zelf is in iedergeval ontzettend stil, dus dat is al goed. Ik vraag me nog af wat die accounts nou eigenlijk voor nut hebben. Heeft dat ook met de savegames te maken? Of staat dat er totaal los van?
Ik dacht dat de savegames ook op account stonden, maar het handigst zijn die accounts om verschillende PSN-accounts aan te maken. Zo heb ik een sopsop account, met bijbehorend PSN-NL account en een sopsopUSA account, met bijbehorend PSN-US account.

De PSN-stores zijn namelijk niet identiek. Op met name de USA en JP store verschijnen veel demo's die hier pas later uitkomen. Enige nadeel is dat je er niets kunt aanschaffen, althans: da's mij met een postbankcard niet gelukt ivm het op moeten geven van een Amerikaans billing address.

A young loner on a crusade..

quote:
J_Velsink schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:20:
Ik ben sinds gister, net als zovelen van jullie de trotse eigenaar van een PS3. Ik heb deze alleen niet gekocht maar via een abonnement verkregen.
Nu heb ik dus alleen de ps3 doos met alle toebehoren gekregen.

Mijn vraag is dus, zit er in de doos een garantiebewijs oid wat genoeg is om hem te kunnen laten repareren of in de toekomst als ik de ps3 zou verkopen als garantiebewijs te kunnen leveren.
Misschien denk je kijk eventjes in je doos;), maar ik zit op mijn werk...
Als ik dit niet het geval is dan moet ik vandaag de webwinkel maar eens gaan bellen.
Normaal gesproken is je aankoopbon je garantiebewijs.. er zit geen certificaat oid in de doos.

Overigens is het registreren van je PS3 en daarbij opgeven van de aankoopdatum (dag dat je `m binnenkreeg) al voldoende voor garantie als ik me niet vergis :)

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Mijn lieve sexy vrouw!

Fear en sopsop,
bedankt voor de uitleg.

Die centimeter missen vind ze dan wel weer erg. Om zoiets kan je nog ruzie krijgen. :|
Ik laat het wel lekker zo, misschien dat het ze ooit niet gaat boeien.

Ik ben zelf niet echt van plan om dingen in zo'n store te kopen, dus wat dat betreft hoef ik niet echt een US of JP account te hebben. Maar voor demo's kan het wel handig zijn. Ik ga eens kijken.

Wat me trouwens opvalt dat er mensen in de winkels staan die makkelijk 50 euro of meer voor een HDMI kabel uit geven. Sony zelf geeft in de handleiding aan dat je nooit meer dan 20 euro moet betalen. Ikzelf vind een dure kabel voor digitale signalen ook best wel onzin.
Tot nu toe ziet het er gewoon ontzettend goed uit. Enchanted lijkt me niet speciaal voor Blu-Ray opgenomen te zijn. Ik zie namelijk bewegende waas op sommige plekken. Dit heb ik bij bijvoorbeeld GTA dan weer niet. Ik verwacht ook dat computer animatie films er beter uit zien. Maar op die afstand is Enchanted gewoon heel erg mooi.

quote:
Arunia schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:53:
Wat me trouwens opvalt dat er mensen in de winkels staan die makkelijk 50 euro of meer voor een HDMI kabel uit geven. Sony zelf geeft in de handleiding aan dat je nooit meer dan 20 euro moet betalen. Ikzelf vind een dure kabel voor digitale signalen ook best wel onzin.

Tot nu toe ziet het er gewoon ontzettend goed uit.
Ik verwacht ook dat computer animatie films er beter uit zien.
Typisch dat Sony zegt geen kabel te kopen van meer dan ¤20,- en dat hun HDMI-kabel een adviesprijs heeft van ¤29,99 :+

Maar mensen die voor ¤99,- een HDMI kabel van 1 meter kopen van het merk MonsterCable ofzo zijn gewoon onwetend. Digitaal is inderdaad digitaal, maar die discussie is al vaker gevoerd....
Ik zelf heb hier kabels van ¤35,- liggen. Maar dat is meer omdat ik nogal veel apparatuur bij elkaar heb staan en eerst last had van interferentie door de ADSL kabels, maar wat dikkere scart en HDMI kabels en alles was opgelost. Wellicht was die HDMI niet nodig geweest aangezien dat dus een digitaal signaal is, maar als je dan toch eenmaal bezig bent...

En als je echt een mooie Blu-ray DVD wilt bekijken koop dan inderdaad een animatiefilm. Ratatouille, Cars en The Simpsons zijn echt zwaar mooi. Zelfs nadat je die dvd's in ge-upscaled hebt bekeken zal je je nog verbazen als je ze op Blu-ray hebt :)

Ik vroeg me af of er op het moment nog ergens een goede actie loopt voor de ps3 icm met gta 4. Dit aangezien ik er ook graag één wil gaan aanschaffen. Ik heb bij flink wat winkels zitten zoeken maar volgens mij lopen er op het moment niet echt speciale acties of wel?

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

quote:
FeaR1986 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:02:
[...]

Typisch dat Sony zegt geen kabel te kopen van meer dan ¤20,- en dat hun HDMI-kabel een adviesprijs heeft van ¤29,99 :+

Maar mensen die voor ¤99,- een HDMI kabel van 1 meter kopen van het merk MonsterCable ofzo zijn gewoon onwetend. Digitaal is inderdaad digitaal, maar die discussie is al vaker gevoerd....
Ik zelf heb hier kabels van ¤35,- liggen. Maar dat is meer omdat ik nogal veel apparatuur bij elkaar heb staan en eerst last had van interferentie door de ADSL kabels, maar wat dikkere scart en HDMI kabels en alles was opgelost. Wellicht was die HDMI niet nodig geweest aangezien dat dus een digitaal signaal is, maar als je dan toch eenmaal bezig bent...

En als je echt een mooie Blu-ray DVD wilt bekijken koop dan inderdaad een animatiefilm. Ratatouille, Cars en The Simpsons zijn echt zwaar mooi. Zelfs nadat je die dvd's in ge-upscaled hebt bekeken zal je je nog verbazen als je ze op Blu-ray hebt :)
Dat idee heb ik dus ook. Ik heb zelfs een HDMI kabel van 12,50 euro en ik zie geen kwaliteitsverschil tov een vriend van mij met een kabel van 80 euro. Kwalitatief zullen het best betere kabels zijn maar ik zie het verschil in beeldkwaliteit niet. Mischien dat ze beter magnetisch afgeschermd zijn? Maar zolang je geen digitale ruis hebt, en die is altijd overduidelijk aanwezig, denk ik dat het onzin is om een dure kabel te kopen. Of heb ik het mis?
quote:
Blueone schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:05:
Ik vroeg me af of er op het moment nog ergens een goede actie loopt voor de ps3 icm met gta 4. Dit aangezien ik er ook graag één wil gaan aanschaffen. Ik heb bij flink wat winkels zitten zoeken maar volgens mij lopen er op het moment niet echt speciale acties of wel?
Beter zoeken ;)

Neckerman
Dimension Plus

Goedkoper vind je ze denk ik ook niet.

kbloem wijzigde dit bericht 16-05-2008 09:45 (19%)

Mijn lieve sexy vrouw!

quote:
Intertoys ¤439
Rotterdam Coolsingel had hem nog en Spijkenisse. Voor de rest geen idee. Ik zou die in iedergeval proberen.
quote:
Neckerman voor 439 en dan kun je ook nog een kortingscode van ¤7,50 gebruiken van hier.

http://www.esoteric-warriors.com

net even een ps3 gehaald met grand turismo 5 + gta 4 voor 460 euro :) bij de intertoys

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

quote:
Gisteren daar nog even doorheen gebladerd om te zien hoe het eruit ziet. Ze baalde van de zwarte balken, maar dat is gewoon een standaard.
Veel mensen lijken niet te begrijpen dat het merendeel der films opgenomen wordt in 2,35:1 en niet de 16:9 verhouding van breedbeeldschermen. Logischerwijs hou je dus altijd bij dergelijke films zwarte balken boven en onder, zelfs op een breedbeeld TV. Get used to it.

Zoom is ranzig. Je verliest film en het vernaggelt ook de scherpte van je beeld omdat je aan resolutie verliest.
quote:
Enchanted lijkt me niet speciaal voor Blu-Ray opgenomen te zijn.
Films zijn of digitaal of analoog opgenomen. In het eerste geval heb je in principe perfect beeld. Je verliest in elk geval niets in de transfer naar BR. Als je analoog materiaal hebt, dan is de resolutie daarvan na digitalisering vele malen hoger dan full-HD materiaal, daar zit het probleem niet. Het probleem is de filmruis en kwaliteit van de codec en transfer naar BR, en daarom zal je bij analoog materiaal in meer of mindere mate imperfecties zien.

Er is dus niet zoiets als 'speciaal voor BR opgenomen'.

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 16-05-2008 10:57 (35%)

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

DynaByte heeft ook nog de GTA4 pack voor 439,- Heb hem zelf ook besteld daar, alleen nog niet binnen. :'(
Mijn lieve sexy vrouw!

quote:
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:53:
[...]

Veel mensen lijken niet te begrijpen dat het merendeel der films opgenomen wordt in 2,35:1 en niet de 16:9 verhouding van breedbeeldschermen. Logischerwijs hou je dus altijd bij dergelijke films zwarte balken boven en onder, zelfs op een breedbeeld TV. Get used to it.

Zoom is ranzig. Je verliest film en het vernaggelt ook de scherpte van je beeld omdat je aan resolutie verliest.
[...]
Films zijn of digitaal of analoog opgenomen. In het eerste geval heb je in principe perfect beeld. Je verliest in elk geval niets in de transfer naar BR. Als je analoog materiaal hebt, dan is de resolutie daarvan na digitalisering vele malen hoger dan full-HD materiaal, daar zit het probleem niet. Het probleem is de filmruis en kwaliteit van de codec en transfer naar BR, en daarom zal je bij analoog materiaal in meer of mindere mate imperfecties zien.

Er is dus niet zoiets als 'speciaal voor BR opgenomen'.
Ok, helemaal helder. Vooral dat laatste deel.
Ikzelf vind overigens zoom ook ontzettend ranzig. Het zal niet veel zijn wat je verliest, maar ik vind het hoe dan ook té veel.
Ik heb met een us ps2 destijds gewoon hulp gekregen in Nederland, ik weet echter niet meer of ik geld moest betalen of niet meer.

Two Thoughts Ahead!

quote:
FeaR1986 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:09:
[...]

WipeOut HD zou toch ook halverwege mei in de store komen?
Want ben wel weer toe aan wat nieuws.
GTA 4 begint toch wel weer wat te vervelen, dus een afwisseling met een game als WipeOut zou dan wel tof zijn :)

Of is die game verplaatst naar een andere datum (heb dit topic niet al te intens gevolgd de laatste week :$).
De SP zegt dat Wipeout 22 of 29 mei uitkomt.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Burp!
Reg. datum: 25 januari 2002

De PS3 staat bij vele bekend als een stille machine, echter sinds ik een vervangende PS3 (40GB) heb ontvangen (vanwege het bekende disc lees probleem) is dat bij mij omgedraaid.

Zodra de PS3 zich maar een beetje gaat 'inspannen' dan gaat de blower op stand 'Föhn'. Gewoon met muziek luisteren of HD film kijken is er niks aan de hand lekker stil zoals vroeger. Maar bij GTA IV of zelfs bij DVD kijken (met Upscale op volledig) gaat de waaier aan om niet meer uit te gaan (pas na uit en inschakelen keert de kalmte even paar minuten terug). Dit terwijl ik me vorige PS3 nooit gehoord heb, dus de plaatsing staat daardoor niet ter discussie lijkt me.

Mensen met dezelfde ervaringen? Is er iets aan te doen (Externe fan in tv meubel om meer lucht te laten circuleren?)

Ja, daar is iets aan te doen: terugbrengen.

Is gewoon niet goed.

PS3 games: 16 and counting... PSN: Chrisboers

Time is an illusion.

Ja bij mij is GTA VI ook een aanslag op de fan, ik heb gelezen dat dit altijd gebeurd bij GTA

-= It's not the fall that kills you, it's the sudden stop at the end =- PSNid: egopro78

Hoe vet!!
quote:
Sony claimed that all Firmware 2.35 did was "improve stability of some PS3 titles". Well, it turns out that the YouTube compatibility is one of those secret updates that occasionally make it unannounced into a PlayStation 3 firmware update. The functionality was added to the via Version 2.35 of the firmware.

At the moment, Mainichi Issyo (the crazy cat game downlaodable only on off the Japanese store) is the only title to do so.

Videos are captured at 320x240, 30 frames per second and saved in an MPEG-4 file at 768kbps. Sound is recorded at 64kbps in AAC format. The maximum clip length is ten minutes.

Upon selecting to finish their recording sessions, players are given the choice of either saving their clips to the hard disk or uploading them to YouTube. Choose the latter option, and you're prompted for your YouTube user name and password. The game then uploads the clip on the spot, showing a progress bar while you wait for the upload to complete.
Bron: PSBeyond

Stel je voor (na een update) GTAIV spelen, en gewoon ff op record drukken, vette stunt doen of wat dan ook. Stop drukken, uploaden naar youtube and boom! No more shaky webcams. Think of the possibilities :)

Filmpje:http://www.gametrailers.com/player/usermovies/217091.html

PSN ID: MiC-NL // GameBlogje // Currently Playing: CoD4, Uncharted, Guitar Hero 3

Bij het spelen gaat die Fan niet bij mij draaien maar bij Internet Browser is het wat anders. Komt dit door de WLAN Adapter?

PSN ID: Tegud PS3: MGS 4, BF:BC,GTA lV - Geschenke bei Handyvertrag! Konsolen,LCD's etc. www.geschenk-handy.de

quote:
EgoPro schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:32:
Ja bij mij is GTA VI ook een aanslag op de fan, ik heb gelezen dat dit altijd gebeurd bij GTA
GTA VI wordt dat zeker! Ik neem aan dat je GTA IV bedoelt...
Mijn PS3 staat vrij en op zijn kant, en heeft geen enkel probleem om GTA te draaien zonder extra fanspeed. Maar misschien heb ik mazzel?

PS3 games: 16 and counting... PSN: Chrisboers

quote:
Arunia schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:09:
[...]

Ok, helemaal helder. Vooral dat laatste deel.
Ikzelf vind overigens zoom ook ontzettend ranzig. Het zal niet veel zijn wat je verliest, maar ik vind het hoe dan ook té veel.
Daar komt dan nog bij, je kijkt een 1080p film van blu-ray (dus encoded 1920x1080 pixels. op je 1080p tv. Als je een beetje een goede tv hebt, heb je dus 1 op 1 pixel mapping. Door de gaan stretchen verpest je niet alleen de geometrie van het beeld, je gooit ook de mooie 1 op 1 pixelmapping die hdmi biedt overboord.
Ok, als ik de simpsons ofzo kijk zoom ik ook, want dat ziet er sowieso crap uit. Maar films moet je gewoon in het orginele formaat kijken, inclusief zwarte balken (nou ja, het hoeft niet, maar dan had je net zo goed een blokker lcdtv kunnen kopen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws