quote:
Nee, er zijn er maar 3 van zijn hand. De rest is werk van andere auteurs en IMHO daarom niet interessant. (
Wikipedia: Robert Ludlum en bv
Wikipedia: The Bourne Ultimatum ).
Wat ik zo vervelend vind aan films/games die op een boek zijn gebaseerd is dat je de sfeer en het eigenlijke verhaal van het boek nauwelijks ervaart. De demo van de game is bv daar een schrijnend voorbeeld van. Tuurlijk kun je niet 1500 pagina's in een level stoppen, maar de demo laat louter zien (althans tot op een punt waar het gewoon te irritant wordt) dat het een paar game mechanics aan boord heeft en dat de game niet is bedoeld om het verhaal te beleven, maar om goed te worden in die game mechanics.
Allemaal prima hoor, maar dan heb je niet een verhaal nodig. Ik had het idee dat de game bedoeld was om het verhaal te ervaren en dat de game mechanics een middel waren om dat te doen, het lijkt er nu op dat het andersom is, en dat is IMHO een teken aan de wand van een saaie, repetatieve game die zn geld niet waard is.
Overigens is bij GTA hetzelfde aan de hand: soms krijgen de game mechanics (die, sorry, echt niet van deze tijd zijn en soms irritant brak) de overhand en wordt het verhaal echt naar de achtergrond gedreven (of nodeloos opgerekt). De gamer die op zoek is naar het beleven van een verhaal dmv het spelen van een game (als voorbeeld van een game waarbij het verhaal de boventoon voert haal ik bv de metal gear reeks aan, maar bv ook uncharted, waar de verhalen goed zijn en de game mechanics niet de boventoon voeren) komt dan oog in oog met soms frustrerende passages waar je je afvraagt waarom je er nog tijd in steekt.
quote:
kbloem schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:11:
Games die aan de hand van boeken/films gemaakt worden zijn in 99% van de gevallen prut. Er zijn echt veel games die een goede films verneukt hebben. Uwe Boll doet dan weer het omgekeerde.....
Boll verdient geen aandacht. Ja games naar een film is meestal gewoon graai-tactiek, veel geld vragen voor wanproducten onder het mom van 'de film was OK, dus men koopt de game wel'. Maar het rare is... ERG veel games hebben echt een erbarmelijk slecht verhaal en veel films niet. Het is raar dat men zich in games zo vaak zich er af maakt met een verhaal van opstelkwaliteit uit de 4e klas lagere school (groep 6

).
Ik vrees dat dit alleen maar erger wordt, gezien de ontwikkeling van de laatste jaren: verhaal is echt ondergeschikt aan de hoeveelheid explosies per minuut en de debiliteit van de opmerkingen van retarded squadmates.
EfBe wijzigde dit bericht 13-05-2008 11:44 (35%)
Reden: voorbeeld was niet duidelijk