Hoofdcategorieën
Topicacties

Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 28

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 november 2004

De PS3 is toch niet zo regiovrij als ik dacht :s

Situatie: een Amerikaanse 40GB PS3 met een Europeese GTA4 game. Aangesloten met RGB SCART, gaat allemaal prima. mooi beeld/kleuren op de "gewone" tv. Echter als je GTA4 wil spelen krijg ik hier " You cannot play this game at the current video output setting (80028F10)". Wel gaar, normaal gezien werken alle NTSC consoles hier probleemloos met RGB scart namelijk. Met HDMI gaat het wel ok, maar ik wilde hem eigenlijk ff op een andere tv aansluiten. Nouja dan niet... :(

am2 wijzigde dit bericht 10-05-2008 10:59 (11%)

quote:
am2 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:58:

Situatie: een Amerikaanse 40GB PS3 met een Europeese GTA4 game. Aangesloten met RGB SCART, gaat allemaal prima. mooi beeld/kleuren op de "gewone" tv. Echter als je GTA4 wil spelen krijg ik hier " You cannot play this game at the current video output setting (80028F10)". Wel gaar, normaal gezien werken alle NTSC consoles hier probleemloos met RGB scart namelijk. Met HDMI gaat het wel ok, maar ik wilde hem eigenlijk ff op een andere tv aansluiten. Nouja dan niet... :(
Das toch gewoon simpelweg PAL en NTSC wat niet samen gaat?

Asus M2N-SLI, AMD x2 6000+, XFX 8800GT 512 alpha dog edition, 2x1gb corsair XBOX Live Gamertag: FatDutchman

quote:
Kn4kw0r5t schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:04:
[...]

Das toch gewoon simpelweg PAL en NTSC wat niet samen gaat?
Waarschijnlijk wel, maar het is wel vaag aangezien de xmb en een paar PSN demo's die ik er nog op heb staan wel gewoon netjes spelen over de RGB scart, maar GTA4 (nota bene een PAL spel) het niet doet.

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
am2 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:58:

http://www.joystiq.com/20...ut-theres-a-hi-def-catch/
Ik had er nog niet eerder van gehoord en er zijn blijkbaar weinig spellen die er last van hebben. Wel vervelend want het lijkt me een kleine moeite voor de devs om het te implementeren.

Shiver23 wijzigde dit bericht 10-05-2008 11:10 (8%)

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

Nahja jammer dan, anders maar een PAL PS3 erbij halen voor op die andere tv ofzo... :)

voorheen: MvdKelen

Mijn god, ik had mijn systeemtaal ingesteld op nederlands. Ik dacht waarom niet. Maar toen ging ik R&C spelen. mijn god, wat is dat een ramp in het nederlands zeg. En je kunt het nog niet eens aanpassen ook. Gelijk maar uit het spel gegaan, systeemtaal aangepast en opnieuw de language files laten overschrijven.
Leuk voor de kinderen hoor, games in het nederlands, maar ik vind het waardeloos.

De fan van mijn 40 GB PS3 gaat trouwens behoorlijk hard draaien na een half uur spelen met GTA4.
Hij staat in een open kast. Achterkant is min of meer open. Niet helemaal dicht iig. en de ps3 heeft toch zeker 10 cm boven en rechts vrije ruimte en zeker 30 cm erachter.

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8

sleep is good...
Reg. datum: 13 maart 2002

quote:
Werkt dit ook goed op het PSN? Ik hoor dat de meeste reviewers deze feature enkel op Live hebben getest en niet op PSN. Loopt dit hier lekker?

Ik ben van plan nog deze week (vandaag dus) GTA4 te gaan halen voor mijn PS3. Ik heb geen live account meer en ben bang dat ik tzt toch geen gebruik ga maken van betaalde DLC die exclusive voor MS word/is ontwikkeld. Daarnaast heeft Rockstar al min of meer laten doorschemeren dat er ook content voor de PS3 zal komen. Ik heb al moeite om een game met 20 uur gameplay uit te spelen binnen afzienbare tijd. Laat staan dat ik tijd kan vrijmaken voor de 60 uur van GTA3 + de nieuwe episodes.

Ik lees trouwen over het hele internet tegestrijdige reviews over GTA4 PS3 vx 360. Op beide console zien ze er goed uit, daar beginnen alle reviewers mee. Toch lees ik bij de ene review dat de 360 superieur is door full 720p support en AA. De PS3 zou weer een beter overal look hebben door de 640p (geupscaled naar 720p), beter laadtijden, minder pop up, en sixaxis ondersteuning wat bij helicoptervliegen leuk zou zijn.

Al met al eindigt geen enkele reviewer met dezelfde conclusie. Ik denk dat er teveel geld op het spel staat om een winnaar uit te roepen. De 360 zou wel het leadplatform zijn tijdens ontwikkeling.

360 als favoriet: http://www.eurogamer.net/...icle_id=137829&page=1
PS3 als favoriet: http://nl.youtube.com/watch?v=yFLkArK3c7s

als ik deze review zie word ik helemaal warm vanbinnen: http://nl.youtube.com/watch?v=lkb2ZxaNCww

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | AMD 64 X2 4200+ | ATI Radeon 1950XT | ASUS M2N-E | 4 x 512MB DDR2

sleep is good...
Reg. datum: 13 maart 2002

quote:
M a r c o schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:48:
Mijn god, ik had mijn systeemtaal ingesteld op nederlands. Ik dacht waarom niet. Maar toen ging ik R&C spelen. mijn god, wat is dat een ramp in het nederlands zeg. En je kunt het nog niet eens aanpassen ook. Gelijk maar uit het spel gegaan, systeemtaal aangepast en opnieuw de language files laten overschrijven.
Leuk voor de kinderen hoor, games in het nederlands, maar ik vind het waardeloos.
amen
quote:
De fan van mijn 40 GB PS3 gaat trouwens behoorlijk hard draaien na een half uur spelen met GTA4.
Hij staat in een open kast. Achterkant is min of meer open. Niet helemaal dicht iig. en de ps3 heeft toch zeker 10 cm boven en rechts vrije ruimte en zeker 30 cm erachter.
als je zegt min of meer open dan zeg ik: das te weinig. ook met slechts 10 cm ruimte rechts is er ruimte voor verbetering. Nu met de zomer in aantoch zal je PS3 het lastig krijgen om zichzelf koel te houden.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | AMD 64 X2 4200+ | ATI Radeon 1950XT | ASUS M2N-E | 4 x 512MB DDR2

quote:
swopdark schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:57:
als je zegt min of meer open dan zeg ik: das te weinig. ook met slechts 10 cm ruimte rechts is er ruimte voor verbetering. Nu met de zomer in aantoch zal je PS3 het lastig krijgen om zichzelf koel te houden.
Ik zal wel eens wat puzzelen, misschien dat hij dan met veel moeite nog net naast mn tv past op mijn bureau. maar dan wel verticaal.

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8

Reg. datum: 17 mei 2003

quote:
M a r c o schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 11:48:
Eigenlijk is het gebrek aan waardering een beetje wrang: Sony is de enige uitgever die echt werk maakt van het localiseren van hun games. Hun topgames van vorig jaar (Ratchet & Clank, Uncharted, Heavenly Sword) zijn volledig in het Nederlands (menu's, nasynchronisatie). Heeft toch de nodige centjes gekost, maar die extra moeite wordt zelden op prijs gesteld. Toch kunnen MS en Nintendo daar een voorbeeld aan nemen. Het is toch opvallend dat Sony (met in het algemeen een wat ouder publiek) er wel werk van maakt, terwijl Nintendo (met kinderen als belangrijkste doelgroep) een game als Super Mario Galaxy in Nederland enkel met Engelse stemmen en teksten uitbrengt?

Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...

PSN-id: JDM8, origineel he?
Reg. datum: 26 februari 2008

quote:
ymmv schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:43:
[...]

Eigenlijk is het gebrek aan waardering een beetje wrang: Sony is de enige uitgever die echt werk maakt van het localiseren van hun games. Hun topgames van vorig jaar (Ratchet & Clank, Uncharted, Heavenly Sword) zijn volledig in het Nederlands (menu's, nasynchronisatie). Heeft toch de nodige centjes gekost, maar die extra moeite wordt zelden op prijs gesteld. Toch kunnen MS en Nintendo daar een voorbeeld aan nemen. Het is toch opvallend dat Sony (met in het algemeen een wat ouder publiek) er wel werk van maakt, terwijl Nintendo (met kinderen als belangrijkste doelgroep) een game als Super Mario Galaxy in Nederland enkel met Engelse stemmen en teksten uitbrengt?
Wij tweakerts waarderen het misschien niet, maar de kids wel (vooral bij R&C dan) Uncharted was op zich wel goed ingesproken, voor nederlands. Ik heb er zelfs een paar keer aandig om moeten lachen omdat het een stuk groffer is geworden in de vertaling :>

Reg. datum: 02 februari 2008

Ik vond het bij R&C ook erg goed gedaan. Alleen was het wel fijn geweest als ze de optie aanboden om in de game om de taal in te stellen zoals in Uncharted is gedaan.

quote:
Nico111 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:49:
Ik vond het bij R&C ook erg goed gedaan. Alleen was het wel fijn geweest als ze de optie aanboden om in de game om de taal in te stellen zoals in Uncharted is gedaan.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Ik waardeer het wel dat ze het doen, maar bij R&C dwingen ze mij mijn systeeminstellingen te gaan wijzigen, omdat ik niet graag een nederlands gesproken spel speel.
Vooral als je alle voorgaande delen van R&C al het gespeeld, wil je dit deel liever ook gewoon in het engels met dezelfde stemmen.

Reg. datum: 21 juni 2007

Ik denk dat het juist goed is dat de games in Nederland gewoon in het Engels blijven. Het Engelsniveau van de gemiddelde Nederlander ligt velen malen hoger dan dat van de Fransman of Spanjaard. Hoe eerder je begint met een nieuwe taal, hoe makkelijker het is om te leren, dus je kan beter gewoon je PS3 in het Engels houden voor de kinderen. Ik zeg ook altijd maar dat ik Engels heb geleerd van mijn gameboy.
Ik woon trouwens in Frankrijk sinds 2 jaar en het Engels niveau is gemiddeld gezien gewoon zeer brak, laten we vooral niet alles in het Nederlands gaan doen.

quote:
Zak aarde schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:05:
Ik woon trouwens in Frankrijk sinds 2 jaar en het Engels niveau is gemiddeld gezien gewoon zeer brak, laten we vooral niet alles in het Nederlands gaan doen.
offtopic: ik heb een week op een school in lyon gezeten voor een uitwisselings project. Dat was een HTS waar ze ook engelse les kregen, maar het niveau was zo slecht, dat je moeite had om een goede conversatie te houden met die gasten. Hallo en goedendag gaat wel, maar projectbesprekingen? een ramp.

ontopic, volgens mij is het ook alleen bij GTA4 dat mijn fan full speed gaat draaien. Kan me vaag herinneren dat al eens eerder gelezen te hebben, maar kan het zo gauw niet vinden.
Ik speel nu al 1,5 uur R&C en dat gaat goed. de fan hoor ik wel en draait wat sneller, maar niet op straaljager niveau.

Reg. datum: 02 februari 2008

quote:
Ik denk dat het juist goed is dat de games in Nederland gewoon in het Engels blijven. Het Engelsniveau van de gemiddelde Nederlander ligt velen malen hoger dan dat van de Fransman of Spanjaard. Hoe eerder je begint met een nieuwe taal, hoe makkelijker het is om te leren, dus je kan beter gewoon je PS3 in het Engels houden voor de kinderen. Ik zeg ook altijd maar dat ik Engels heb geleerd van mijn gameboy.
Daar heb je ook een punt. Mijn vriendin vind het vervelend om bijvoorbeeld series en films zonder ondertiteling te kijken om dat ze het dan soms niet kan volgen. Ik zeg dan ook hoe vaker je het zonder ondertiteling kijkt hoe beter het gaat begrijpen.

Reg. datum: 08 juli 2003

quote:
M a r c o schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:09:
[...]

ontopic, volgens mij is het ook alleen bij GTA4 dat mijn fan full speed gaat draaien. Kan me vaag herinneren dat al eens eerder gelezen te hebben, maar kan het zo gauw niet vinden.
Ik speel nu al 1,5 uur R&C en dat gaat goed. de fan hoor ik wel en draait wat sneller, maar niet op straaljager niveau.
hier ook vooral in het begin gehad. Nognooit eerder meegemaakt, dan lijkt mijn PS3 echt op een stofzuiger als hij dus zo hard gaat. GTA4 afsluiten en mijn PS3 schakeld zo 3 standen in snelheid terug. 60GB versie

PS3 (60 nu 320GB) PSN: Bierbeer || Online: [Warhawk stats] [Lego Star Wars] [GTA4] [Calling all Cars] [Motorstorm] || @me !

Reg. datum: 15 maart 2005

quote:
Verloochen je afkomst niet......Keep up the good work Sony ;)

Reg. datum: 10 oktober 2006

zolang de vertaling voor kinderen is OK,

maar verder vind ik het zoiezo raar dat die duitsers dat pikken , die synchronisatie van alles...

Wii: 6962 - 0547 - 5885 - 0224 voeg toe!

quote:
luukh schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:41:

maar verder vind ik het zoiezo raar dat die duitsers dat pikken , die synchronisatie van alles...
Ze pikken het niet, ze eisen het gewoon, anders verkoopt het niet, net zoals in Frankrijk. Kwestie van cultuur denk ik. (of omdat nederlands, naar mijn mening, gewoon niet goed klinkt.)

Reg. datum: 26 april 2007

quote:
jdm8 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:10:
[...]

Ze pikken het niet, ze eisen het gewoon, anders verkoopt het niet, net zoals in Frankrijk. Kwestie van cultuur denk ik. (of omdat nederlands, naar mijn mening, gewoon niet goed klinkt.)
Hey, wat is er mis met Nêerlands taal? :(

Volgens mij heeft het voornamelijk te maken met een cruciaal onderscheid tussen speler en personage. Wanneer een personage Nederlands spreekt, stoor ik me aan het feit dat de game blijkbaar beseft dat ik, de speler, de Nederlandse nationaliteit heb, ook al besta 'ik' in de in-game wereld helemaal niet.

Strangers accessing me webserver shall be punished!

Reg. datum: 10 december 2007

quote:
luukh schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 16:41:

De EU had zich er laatst mee bemoeid, ze moesten niet alles na synchroniseren.

Ik vind de optie om nederlands te kiezen in spellen gaaf, af en toe komen m'n neefjes langs en die zijn geboeid door het verhaal van Uncharted, dus verander ik m naar nederlands zodat zij het ook kunnen volgen.

quote:
Marcks schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:22:
[...]

Hey, wat is er mis met Nêerlands taal? :(

Volgens mij heeft het voornamelijk te maken met een cruciaal onderscheid tussen speler en personage. Wanneer een personage Nederlands spreekt, stoor ik me aan het feit dat de game blijkbaar beseft dat ik, de speler, de Nederlandse nationaliteit heb, ook al besta 'ik' in de in-game wereld helemaal niet.
Er is niks mis mee, ik persoonlijk vind het gewoon niet klinken. Vlaams daarentegen weer wel. Kwestie van smaak denk ik. Fries (wat ik ben) vind ik eigelijk ook niet mooi, maar wel beter dan nederlands :P

Het wel vet zou zijn als Nathan in de volgende Uncharted ook Fries kan praten :D

Maar ik raak offtopic :z

jdm8 wijzigde dit bericht 11-05-2008 10:39 (7%)

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
jdm8 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:36:
[...]

Er is niks mis mee, ik persoonlijk vind het gewoon niet klinken. Vlaams daarentegen weer wel. Kwestie van smaak denk ik. Fries (wat ik ben) vind ik eigelijk ook niet mooi, maar wel beter als nederlands :P

Het wel vet zou zijn als Nathan in de volgende Uncharted ook Fries kan praten :D
"Heeremetiid mast hjir es sjen, je!"

nee, dat klinkt echt niet... 8)

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe

The Truth
Reg. datum: 03 maart 2006

quote:
luukh schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 02:11:
+ HFS (mac) mag ook , zonder 4gb file dinges zoals fat32...
Als dit zo is, waarom gebruikt niet iedereen het dan voor z'n externe HD voor de PS3? Desalniettemin ga ik het wel even proberen ;-). Zou wel een uitkomst zijn.

PSN ID: drT3000 - PS3 Games: MGSIV, GTA IV, R:FOM, Motorstorm, Assassins Creed, Burnout Paradise, COD4, PixelJunk Monsters Encore, Go! Sky Diving -- Wishlist: GT5, Prototype, Motorstorm 2, Killzone 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: