Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kleine-mismoderatietopic deel VII

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
wolkje schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:00:
Zoals ik het zie, heeft de reactie flinke meerwaarde op de reactie waarop hij reageert. Natuurlijk, omdat deze reactiedraad offtopic is, ontbreekt de meerwaarde ten opzichte van het oorspronkelijke nieuwsartikel. Dat is niets anders dan logisch.
Die meerwaarde creeër je nogal makkelijk, omdat de post waarop hij reageert erg slecht is. Daarnaast zegt hij best wat aardigs, maar daar maak ik dan geen +1 van.

Maargoed, tis wel prima zo :P

Door: Cloud
Moderator TMF / T.net Powermod
How can I be of service?
Reg. datum: 01 november 2001

quote:
.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:09:
@EA post: Ik vind een 0 idd niet onverdedigbaar.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens :) Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat een reactie niet per definitie laag hoeft te scoren alleen omdat het offtopic is. Er kunnen ook zeker goede offtopic reacties zijn.
quote:
Maar eenmaal geklikt kan dat niet meer, of wel?
Nee is helaas niet in te trekken.
quote:
RoD schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:09:
Die meerwaarde creeër je nogal makkelijk, omdat de post waarop hij reageert erg slecht is. Daarnaast zegt hij best wat aardigs, maar daar maak ik dan geen +1 van.
Begrijp ik. :) Zie ook ^^

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

Lekko!

Stukfruit in 'nieuws: Microsoft wil zoekdienst Yahoo kopen, Google zint op reactie'
ik weet niet goed wat ik hier mee moet, is natuurlijk net zo off topic als de post waarop hij reageert.
Enigszins geestig is het wel en gelijk heeft hij ook

wat ter sleepvaart vaart is schorriemorrie, maar Hollands Glorie, potverdorie. Bootjes waar ik op gevaren heb

quote:
wolkje schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:13:
[...]

Daar ben ik het ook helemaal mee eens :) Ik probeerde alleen duidelijk te maken dat een reactie niet per definitie laag hoeft te scoren alleen omdat het offtopic is. Er kunnen ook zeker goede offtopic reacties zijn.
Even voor de duidelijkheid, dat bedoelde ik dus niet. De offtopicheid was een argument wat bijdroeg aan de 0, niet dé reden om de reactie naar 0 te modden.
quote:
frank2go schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:17:
Stukfruit in 'nieuws: Microsoft wil zoekdienst Yahoo kopen, Google zint op reactie'
ik weet niet goed wat ik hier mee moet, is natuurlijk net zo off topic als de post waarop hij reageert.
Ik vind het een beetje loos geblaat. -1 van mij.

RoD wijzigde dit bericht 20-05-2008 15:19 (33%)

How can I be of service?

offtopic:
Oh sorry zo las ik het even :> Dat is ongetwijfeld mijn fout.
quote:
frank2go schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:17:
Dat is wel een -1, ook al ben ik het ook met hem eens qua verwarring :P Ik zie dat iemand dat een +1 gegeven heeft. Die moeten we maar even nakijken dan.

"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)

/16-only
Reg. datum: 18 mei 2000

quote:
Maar eenmaal geklikt kan dat niet meer, of wel?
Wel.

[edit]
Of is dit weer beroepsdeformatie?

* Ecteinascidin slingert andere user aan.

Ecteinascidin wijzigde dit bericht 20-05-2008 15:28 (19%)

Bewijsvoering is meer dan alleen een conclusie; het bevat ook een motivatie.

programulator
Reg. datum: 26 september 2000

Je kan je moderatie idd wel aanpassen, maar niet intrekken. Hoe trek jij moderaties weer in dan? :)
Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Ik zou ook niet weten hoe dat moet. Ik heb het ook ooit gehad dat ik eigenlijk achteraf niet had willen modereren :P

Zou wel handig zijn voor PowerMods iig. Bijvoorbeeld bij die user die overal -1 gaf gewoon de mods weghalen.

Kixtart wijzigde dit bericht 20-05-2008 15:57 (32%)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Reg. datum: 29 november 2004

idd, de andere PM's beweren ook dat ze geen mods kunnen verwijderen nu kan jij het opeens wel? :P

DirkW wijzigde dit bericht 20-05-2008 15:56 (5%)

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

Hoe kunnen mensen op BreezahBoy in 'nieuws: KPN introduceert eind mei mobiel tv-kijken via dvb-h' nu een +2 of +1 geven.
Vind ik echt raar, echt grappig is die nu ook weer niet. :)

Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

How can I be of service?

Nou ja een +1 kan ik wel inkomen, ik moest toch wel even grinniken toen ik die reactie las :P En je weet het, humor blijft subjectief.

Een +2 is wel wat te veel van het goede vind ik, maar geen reden achteraan te gaan. Het is en blijft een mening van iedereen en die moeten we respecteren. In dit geval is het gewoon, de meerderheid bepaalt :)

edit:
Overigens twijfel ik zelf tussen een 0 en +1. Ben er nog niet over uit.

Cloud wijzigde dit bericht 20-05-2008 16:27 (10%)

+1 voor zo'n slappe oneliner vind ik echt teveel. Een nul kan nog.. aangezien het opzich wel een grappig element heeft, maar meerwaarde vind ik het niet. Imo zit het meer tussen de -1 en de 0 dan dat het tussen de 0 en de +1 zit.

programulator

Een grappige reactie die alleen maar grappig is zou sowieso nooit een +2 moeten krijgen. Voor de +1 ben ik oa schuldig - ik vond het wel een geslaagde woordgrap. Hij is idd wel voordehandliggend, maar daarbij ook dermate subtiel dat het wel weer grappig is.
HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
@EA post: Ik vind een 0 idd niet onverdedigbaar.

Iets heel anders: kun je moderaties eigenlijk weer intrekken?
Niet intrekken, wel wijzigen?

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

programulator

quote:
wolkje schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:23:
edit:
Overigens twijfel ik zelf tussen een 0 en +1. Ben er nog niet over uit.
Als jij 'm nou een 0 geeft, dan hebben we allebei een 0.5 gegeven :P
Reg. datum: 26 december 2000

1) Huppie in 'nieuws: 'Radeon HD4870 20 procent sneller dan Geforce 9800GTX''
In het kader van iets minder streng modereren heeft deze van mij een +1 gekregen, ik vind het een informatieve post over de prijs van die kaart. :)
2) edit: verkeerd gelezen :X .
3) Fiander in 'nieuws: 'Radeon HD4870 20 procent sneller dan Geforce 9800GTX''
Niet echt een +1 waard, imo.
4) Berimbau in 'nieuws: 'Radeon HD4870 20 procent sneller dan Geforce 9800GTX''
IMO héél erg off-topic, dus een -1.
5) Pim0377 in 'nieuws: 'Radeon HD4870 20 procent sneller dan Geforce 9800GTX''
Idem.
6) SpikyDude in 'nieuws: Kortstondig uitstapje E3 kostte ESA vijf miljoen dollar'
Typische fipo, maar wel 14x een 0 gekregen...

That's all. :)

Asmodeus wijzigde dit bericht 20-05-2008 17:33 (14%)

No fear, no distractions. The ability to let anything that does not matter, truly slide.

Lekko!

bbob1970 in 'nieuws: Microsoft wil zoekdienst Yahoo kopen, Google zint op reactie'
Deze heeft 12x +1 imho beetje ongefundeerde kroegpraat, ik heb een nulletje gegeven

wat ter sleepvaart vaart is schorriemorrie, maar Hollands Glorie, potverdorie. Bootjes waar ik op gevaren heb

programulator

1) +0, vind 'm niet echt bijzonder oid.
3) eens met de +0
4) ik denk dat dat een reactie op een andere reactie moet zijn. Houd er rekening mee dat niet iedereen een nested layout aan heeft staan (en sommigen dus hun reacties onderaan plaatsen). Ik ben het er mee eens dat ie zo idd offtopic is, maar ik geef 'm de voordeel van de twijfel.
5) idd -1 offtopic
6) mwoa. Typische fipo? Als het nog niet gezegd was zou de de reactie verder naar onderen gezien hebben. Ik vind het een (magere) 0.

Ik kwam vanmiddag een +1 tegen op een ontzettend onsamenhangend onzinverhaal: Caelestis in 'nieuws: Hackers installeren debugfirmware PS3 op retailversie'. Maar even naar 0 geketst en een uitleg eronder gezet (die nog moderatie behoeft) :)

quote:
.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:30:
6) mwoa. Typische fipo? Als het nog niet gezegd was zou de de reactie verder naar onderen gezien hebben. Ik vind het een (magere) 0.
Nou ja, hij staat op de eerste plaats (goh) en is inhoudelijk gezien niets waard. If it looks and sounds like a fipo, it is a fipo imo.
quote:
Ik kwam vanmiddag een +1 tegen op een ontzettend onsamenhangend onzinverhaal: Caelestis in 'nieuws: Hackers installeren debugfirmware PS3 op retailversie'. Maar even naar 0 geketst en een uitleg eronder gezet (die nog moderatie behoeft) :)
Verkapte "geef mij de +2 die ik verdiend heb" post? ;) :+

No fear, no distractions. The ability to let anything that does not matter, truly slide.

programulator

quote:
Asmodeus schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:45:
[...]

Nou ja, hij staat op de eerste plaats (goh) en is inhoudelijk gezien niets waard. If it looks and sounds like a fipo, it is a fipo imo.
Ik vind een -1 wel begrijpelijk hoor. Ik hou het zelf echter op een 0 :)
quote:
Verkapte "geef mij de +2 die ik verdiend heb" post? ;) :+
Duh :+
Maar nee, ik vind het altijd jammer dat reacties verloren gaan als de draad een dag oud is. Door het hier even te noemen wordt ie iig gezien en gemod :) (en op een +2 had ik eerlijk gezegd niet gerekend :P)

.oisyn wijzigde dit bericht 20-05-2008 18:59 (6%)

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Even in het algemeen en specifiek op die fipomelding ingaand:
Een post die gemaakt is 8minuten na het artikel vind ik geen fipo. In zo'n gevallen beschouw ik ze gewoon als normale posts. (Behalve natuurlijk "yay, fipoooo"-achtige reacties.) Als iemand een post maakt binnen +/- 1 minuut, heeft deze persoon waarschijnlijk het artikel niet gelezen en als de reactie dan ook nietszeggend is ga ik pas over op -1.

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

xzaz in 'nieuws: Nintendo vecht oude EU-boete aan'
Wat moet ik met deze reactie aan? Ik ben geneigd om hem op -1 te zetten, want "Berichten die deze vraag beantwoorden worden gecensureerd" riekt mij teveel naar gezeur over moderatie.

programulator

Dat is het volgens mij niet (de censuur slaat volgens mij op wat hij denkt dat de EU toepast op berichten die met dat geld te maken hebben), maar hij krijgt van mij daardoor wel een -1 voor het ononderbouwd flamen op de EU, want dat is het gewoon :)

.oisyn wijzigde dit bericht 21-05-2008 14:31 (37%)

Reg. datum: 29 augustus 2005

quote:
Asmodeus schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:56:
xzaz in 'nieuws: Nintendo vecht oude EU-boete aan'
Wat moet ik met deze reactie aan? Ik ben geneigd om hem op -1 te zetten, want "Berichten die deze vraag beantwoorden worden gecensureerd" riekt mij teveel naar gezeur over moderatie.
Sta bekend om gezeur -1 maar.

Schiet tussen de palen en je scoort!

gallery: xzaz geeft inderdaad niet een rooskleurig beeld over je reacties in het algemeen of ik lees de -1% verkeerd. :)

vgroenewold wijzigde dit bericht 21-05-2008 14:37 (20%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: