Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het gaat erom HOE hij het opschrijft. Zoals het er nu staat is het imho overwegend trollerig van toon, en gecombineerd met de denigrerende taal die hij gebruikt plus het moderatiegezeik maakt dat ik er niks anders dan een -1 van kan maken. Had hij het wat vriendelijker en juister onderbouwd weggezet had hij er een voor kunnen krijgen, maar niet in de vorm zoals het er nu staat.
quote:
Tevens op alle andere punten heeft hij gelijk
Ook dat is onjuist, want er staan punten in die gewoonweg aantoonbaar volstrekt verzonnen zijn (voorbeeld: dat xp binnenkort unsupported is. Bullshit en gelogen. De support loopt nog tot 2014. Idem voor de stelling dat de hardware het OS niet trekt... check het filmpje in de newspost notabene)

Acties: [view]

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
Ik vind het ook een -1. De manier waarop het geschreven is en de aantoonbaar foutieve of sterk overdreven (kul-)argumenten, plus natuurlijk die laatste regel.. Daarnaast zijn de twee 'voordelen' die hij noemt, gewoon verkapte flames en eigenlijk nadelen.

Nee meer dan een -1 kan ik hier niet van maken.

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!
Zie ook deze .Plan

quote:
wildhagen schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:05:
Het gaat erom HOE hij het opschrijft. Zoals het er nu staat is het imho overwegend trollerig van toon, en gecombineerd met de denigrerende taal die hij gebruikt plus het moderatiegezeik maakt dat ik er niks anders dan een -1 van kan maken. Had hij het wat vriendelijker en juister onderbouwd weggezet had hij er een voor kunnen krijgen, maar niet in de vorm zoals het er nu staat.

[...]

Ook dat is onjuist, want er staan punten in die gewoonweg aantoonbaar volstrekt verzonnen zijn (voorbeeld: dat xp binnenkort unsupported is. Bullshit en gelogen. De support loopt nog tot 2014. Idem voor de stelling dat de hardware het OS niet trekt... check het filmpje in de newspost notabene)
Zonder problemen kan ik een vanilla strippen dat deze op een 486'r nog loopt, een embedded Windows OS lukt me dat niet mee. Dit betekent gezien het systeem waarop deze XP loopt enorm gestript moet zijn wilt het nog wat kunnen leveren, maar het zal geen enkele Linux variant kunnen evenaren.
Eveneens is er vanuit Redmond meermaals aangegeven dat XP uitgefaseerd wordt, echter na veel aandringen van de community is dit gelukkig nog niet het geval. Dat betekent niet dat na 6 jaar nog support te halen valt voor XP, daarintegen voor Linux is dat zeker het geval.

Dat daar gelaten laat hij op 2 punten min of meer ongelijk hebben, geheel fout zijn de comments zowieso niet, op veel punten heeft hij wel gelijk. Dat is een -1 waard? Als alle ongefundeerde comments op -1 werden gezet is er niets meer te lezen.

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
n4m3l355 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:20:
[...]

Dat daar gelaten laat hij op 2 punten min of meer ongelijk hebben, geheel fout zijn de comments zowieso niet, op veel punten heeft hij wel gelijk. Dat is een -1 waard? Als alle ongefundeerde comments op -1 werden gezet is er niets meer te lezen.
Dit is gewoon bashen van Microsoft en XP. Als ie nou argumenten gaf voor Linux of OSX had ie no een 0 kan pakken en met een beetje minder chargerend een +.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

eendje in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

Wat moet ik hiermee doen? Ik vind hem eigenlijk een beetje flamerig, vanwege het 'leer spellen', dus een -1 lijkt mij de beste score...

No fear, no distractions. The ability to let anything that does not matter, truly slide.

quote:
Asmodeus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:48:

Wat moet ik hiermee doen? Ik vind hem eigenlijk een beetje flamerig, vanwege het 'leer spellen', dus een -1 lijkt mij de beste score...
Voor mij overduidelijk een -1, alleen al door de eerste zin. Als hij dat had weggelaten dan had hij wellicht een 0 kunnen hebben.

quote:
Asmodeus schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:48:

Ik kies voor -1 omdat de flame 50% van de post is en zelf heeft ie niet van hoofdletters aan het begin van een zin heeft gehoord.

PcDealer wijzigde dit bericht 17-05-2008 11:57 (7%)

Comp specs LinkedIn

ODF in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

Lijkt me nogal een repost wat hier was gepost

Asmodeus in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

Alhoewel het beide goeie posts zijn, komen ze op hetzelfde neer en daarom zie ik niet echt de meerwaarde in de bovenste post.

quote:
SniperFox schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:11:
ODF in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

Lijkt me nogal een repost wat hier was gepost

Asmodeus in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

Alhoewel het beide goeie posts zijn, komen ze op hetzelfde neer en daarom zie ik niet echt de meerwaarde in de bovenste post.
Ik heb ze als volgt gemod:
0
+1

Comp specs LinkedIn

Mmmmike the TV

Ik ga niet kijken of sommige hier al gemeld zijn :P , maar deze vielen me op:

1: Netjes genoeg voor een 0 (al hoorde ik wel dat het een reactie was die eerst bestond uit 1 kort zinnetje)
NDSFREAK in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

2: Grapje oid (wel een beetje twijfel, maar ik vind het wel een 0 nog):
BroederM in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

3: Gewoon interessante vraag. Niks mis mee als zoiets op +1 zou staan:
Frigolamptje in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

4: Korte zin met niet veel inhoud, maar wel genoeg voor een 0 imho:
Jelle E in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

5: Toch ook wel interessant genoeg voor een +1:
seef in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

6: Het stond op een 0 en nu +0.6. Eigenlijk zou ik hem wel minimaal op +1 willen zien (dus misschien +2),want het is gewoon een nette poging om het EM-probleem op te lossen:
jiriw in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

7: Deze kan toch ook wel op +1. Dat zijn oplossing misschien iets te simpel is maakt voor de score niet uit, want naar mijn mening is het wel nog steeds interessant om te lezen:
sandr in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

8: +1, interessante kijk hierop:
oeLangOetan in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

9: Ik vind dit toch net een 0, maar kan -1's wel begrijpen eigenlijk (door het begin van de reactie):
coretx in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

10&11: +2'tje:
Jellinek in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
xavierk in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

13: Dit vind ik dan weer een 0 waard. Zoveel informatie staat er niet in:
Macron in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'

Over het algemeen heb ik wel vaker het gevoel dat het langzaam weer strenger is het worden. Goede nette posts met interessante meningen/oplossingen mogen van mij wel een +1 hebben. Over die drempel is eerder al gediscussieerd en d.m.v. het +2 draadje was alles wat soepeler, maar langzaam komt dit weer terug. Om een lijn te vinden wat op 0 moet en wat op +1 is wel lastig, maar grotendeels merk je bij sommige posts dat je getriggerd wordt om hem aandachtig door te lezen en/of over het stuk na gaat denken. Vaak is dat voor mij iig een reden om een puntje erbij te geven.

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!
Zie ook deze .Plan

1) Die had ik gemod vlak nadat hij gepost was, en toen stond alleen de eerste zin in de reactie. Ik ga er geen hogere score aan hangen, het is imo een 'parkeerpost' om toch maar de fipo te hebben.
2) Mja, beetje flauw grapje, maar onschuldig. Een 0 lijkt mij inderdaad gerechtvaardigd.
3) Ik had hem een 0 gegeven, maar dat is als ik het zo bekijk toch wat streng geweest. +1 lijkt mij ook een goede score. :)
4) Typische oneliner imo. Niet echt interessant en een beetje vervuilend voor de rest van de thread, die wel redelijk vol staat met goede replies.
5) Eens, ik had hem al een +1 gegeven.
6) Wat mij betreft wel een +2 waard. Uitgebreid, goed onderbouwd en over nagedacht. :)
7) Inderdaad, redelijk interessante post, +1 van mij.
8) Idem.
9) Toen ik die post modereerde, stond alleen het stukje er van "de Nederlandse politiek wil het door onze strot duwen". Dat is gewoon een zinloze troll en ik heb er een -1 voor gegeven. En zoals de post er nu staat, vind ik die zin nog steeds een troll en krijgt de post van mij nog steeds een -1.
10 & 11) Inderdaad, nette posts, allebei een +2 waard.
12) Inderdaad, een beetje een dubbelpost...
quote:
Over het algemeen heb ik wel vaker het gevoel dat het langzaam weer strenger is het worden. Goede nette posts met interessante meningen/oplossingen mogen van mij wel een +1 hebben.
Grotendeels mee eens. Ik moet zo af en toe voor mezelf ook eens bedenken waar de grens tussen een 0 en een +1 ligt. Ik ga iig wat ruimhartiger om met +1'tjes dan een tijdje geleden. :)

No fear, no distractions. The ability to let anything that does not matter, truly slide.

6: +2 (woei!)
9: 0 er zit w.m.b. een kern van waarheid in
13: +1 (je had het nog wel over vrijgeviger zijn :) , zeker bij zo'n onderbouwde mening)

Comp specs LinkedIn

Reg. datum: 29 november 2004

bartkock in 'meuk: Mozilla Firefox 3.0 RC1'

Niet de beste reactie, maar zeker als je niet al te streng wil wezen geen -1 waard.

Without order nothing can exist - without chaos nothing can evolve
Never forget that only dead fish swim with the stream

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Redelijk onschuldige reactie. Mag wmb ook wel op 0 ja.

De mensen die dat een -1 geven mogen van mij de modstatus afstaan, dit is inderdaad een onschuldige post, en het is niet meer en niet minder dan een 0 waard.

Valt er nog wat te stangen?

Is deze echt zo flamerig of trollerig dat ie op -1 moet?:
Michaelm in 'nieuws: 'Politie breekt in op computers van verdachten''
Hij heeft op zich wel een goed punt al lijkt het misschien wat off-topic.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

quote:
painkill schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:52:
De mensen die dat een -1 geven mogen van mij de modstatus afstaan, dit is inderdaad een onschuldige post, en het is niet meer en niet minder dan een 0 waard.
Zo'n nuttige opmerking is het niet, dus een -1 is niet ondenkbaar. Persoonlijk vind ik het ook een 0, maar om dan te zeggen dat de mensen die een -1 geven hun modrechten in moeten leveren.. dat lijkt me zwaar overdreven.
quote:
k1n8fisher schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:04:
Het mag wmb nog wel een 0 hebben, maar echt geweldig vind ik die reactie niet.

quote:
k1n8fisher schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:04:
Hoewel het zeker geen standaard rant is mist de reactie wel wat: samenhang. En de stelling dat terroristen de verkeerde pakken en dat de overheid het niet boeit klopt van geen kant: juist de overheid pakt de vrijheden af uit angst voor die ongrijpbaren.........

Maar voor cohesie opzichzelf is het zeker geen meerwaarde.

Verdonk en een TomTom hebben zowel een overeenkomst als een verschil.
Beide willen je de juiste weg door Nederland leiden maar de TomTom hoef je niet te vertellen hoe dat moet.

Het mist inderdaad samenhang en daardoor is ook het verband met het artikel zoek, alleen het eerste zinnetje gaat erover, de rest springt van de hak op de tak. Zeker gezien de hoeveelheid reacties bij dit artikel vind ik het niet nodig deze op nul te zetten.

foppe-jan in 'nieuws: 'Politie breekt in op computers van verdachten''
Die -1's lijken mij pure mening mods, misschien iets voor de PowerMods?

Matsoe in 'nieuws: 'Politie breekt in op computers van verdachten''
Het is geen top reactie, maar ik vindt hem toch scherp en dus een onschuldige 0.

Reg. datum: 01 april 2005

Meningmods vind ik wel meevallen... Wanneer ik die reactie lees krijg ik na de eerste alinea ook bvehoorlijke neigingen hem op -1 te zetten en niet verder te lezen. Nu modereer ik een reactie nooit zonder hem geheel te lezen, waar later de uitleg wel blijkt te komen welke het preventief modklagen in die reactie enigsinds nuanceerd, maar meningmodden en een handmatige chack van de -1 modders lijkt mij nogal overtrokken.

edit: na het wel geheel lezen van die reactie vind ik het eigenlijk een beetje klinken als "jij hebt ongelijk en zal ook nooit gelijk kunnen hebben". Het is allemaal wel erg belerend en onnodig persoonlijk. Dat in combinatie met het direct zeuren op eventueel te volgen moderaties brengt mij wel erg aan het twijvelen of het niet gewoon een -1 is. Zou je mij een reden aan kunnen dragen waarom een -1 een mismod is?!

arne wijzigde dit bericht 18-05-2008 23:54 (33%)

[nutteloze ruimtevulling] [/]

Die eerste zie ik een hoop half verborgen flames in... zoals op het laatst: wat is het toch naar om een miskend genie te zijn. Ik geef hem dan ook een -1. De tweede kan ik nog wel een 0 geven.

De eerste vind ik een hoop geblaat met veel negatieve elementen. Die -1 vind ik dus ook zeker geen mismod. De tweede vind ik een simpele onschuldige 0.

dsmits in 'nieuws: Opta geeft Nederlandse spammers boete van 510.000 euro' lijkt mij -1, echt niets te melden

In datzelfde bericht alle opmerkingen van "dan houden ze 1.2 miljoen over" 2 minuten na de eerste post daarover op -1 gezet, misschien een beetje snel maar anders worden het er wel heel veel.

@RoD: Inderdaad alleen de oneliners :)

J.J.K. wijzigde dit bericht 19-05-2008 10:56 (5%)

Join #tmf op Tweakers.net IRC

Eens. Het zijn er een hele hoop en dat is niet echt bevorderlijk voor de leesbaarheid. Ik zet overigens wel alleen de echte oneliners op -1. Sommige reacties voegen nog wel degelijk iets toe of zeggen het iets anders.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws