Gathering of Tweakers

Quicksearch
waar een sar is,is een Baco

quote:
PainkillA schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:30:
vista is op een modern systeem minstens evensnel, minstents net zo stabiel, mooier, veiliger, funtioneler, gebruiksvriendelijker( alles werkte na verse install), algeheel moderner. Heb er absoluut geen spijt en moet niet denken om terug te gaan naar xp.
dat is nou net wat ik wilde typen :)

heb sinds feb 07 vista gedraait,en dat draaide al behoorlijk goed.paar kleine driver probs,maar dat kwam goed ;)
sinds 2 weken nieuwe hardware gekocht :P en nu loopt het echt geweldig.
Moet helaas iedere dag @ werk nog met xp werken :( waar ik voor mijn gevoel toch wel dingen mis,het lijkt voor mijn gevoel juist minder soepel te lopen.(ja heb het hier over xp :) )
Het is voor mij stabieler dan xp,gamen gaat goed en het scheelt wel dat ik de ultimate heb gekregen :P

mrsar wijzigde dit bericht 24-04-2008 08:48 (6%)

http://mrsar.kicks-ass.net:5000

Nogal uiteenlopende reacties, het hangt denk ik voor een groot deel af van de gebruikte hardware en software, alsook van de persoonlijke eisen op het vlak van prestaties ed. Het enige wat ik tot nu toe mis in XP is de mooie layout van Vista, maar ik zal eventueel eens zoeken naar een mooi thema...

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

Net na de zomer van 2006 heb ik een nieuwe computer gebouwd. Aangezien Windows Vista nog niet final was, heb ik hier Windows XP Professional op geïnstalleerd. Eind 2006 verscheen Windows Vista ten tonele en ben ik overgestapt naar Windows Vista Ultimate. Een schone installatie ondersteunde veel hardware niet, maar in tegenstelling tot voor Windows XP, waren er voor Windows Vista geen of geen deugdelijke third party drivers beschikbaar. Er was geen anti-virus software beschikbaar, veel van de door mij gebruikte applicaties werkten niet meer, et cetera. Na enkele dagen werd ik dus gedwongen om weer terug te gaan naar Windows XP Professional.

Ergens begin 2007, nadat er meer drivers en updates voor de door mij gebruikte software beschikbaar waren, heb ik Windows Vista Ultimate weer eens afgestoft. Dit keer wel ondersteuning voor mijn hardware, updates voor de door mij gebruikte applicaties, et cetera. Tot op de dag van vandaag werkt nog niet alle software perfect onder Windows Vista, maar de applicaties werken wel in ieder geval. Ik heb diverse bugs ontdekt in Windows Vista, welke ik allemaal heb doorgegeven aan Microsoft. Geen één is hiervan opgelost in SP1, aangezien ze geen hoge prioriteit hebben volgens Microsoft. Na een jaar stoor ik mij zo aan al deze gebreken, dat ik binnenkort weer overstap op Windows XP Professional. Ik heb SP3 liggen, dus mogelijk komend weekend is het zover en zeg ik Windows Vista voor nu weer vaarwel...

Junk mail will be forwarded to /dev/null and for real fun, try $FF,CE at your Symmetrix | Lets talk components

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe laptop met Vista erop. Ik ben juist zeer tevreden over Vista. Het opstarten kan wat langer duren dan ik met XP gewend ben, maar als het eenmaal opgestart is vind ik de pc ook zeer snel aanvoelen. Programma's starten bliksemsnel op, en van stabiliteitsproblemen heb ik helemaal geen last. Superfetch is verantwoordelijk voor het snelle opstarten van programma's, en dat werkt alleen goed als je veel werkgeheugen hebt. Werkgeheugen kost nauwelijks meer iets, dus daar ga ik dan niet over zeuren. Ik ga absoluut geen XP op mijn laptop installeren!

nederland gristenland

Het is bijna hilarisch om te zien hoe slecht Vista nou daadwerkelijk is. Ik ga als de nederlandse versie van SP3 uit is gewoon weer naar Windows XP. Want Deze Computer heeft een tergend lelijke interface icm het classic thema dat totaal niet naar eigen wens aan te passen is. Eigenschappen van bureaublad is een compleet onoverzichtelijke wirwar van functies geworden waarbij je maar moet gokken welke instellingen waar te vinden zijn. Programma's als ice ecc lopen gewoon langzamer onder Vista dan onder XP wat totale waanzin is. Hoezo kan ik geen UDP gebruiken in tracert? Geanimeerde gifs werken niet meer in de image viewer van Vista. "Openen met" om volkomen onduidelijke reden gewijzigd zonder dat ze ook maar een enkele functie hebben toegevoegd. Windows firewall zuigt nog steeds. Defragmentatie is nooit echt goed geweest maar wat ze nu in elkaar geflanst hebben slaat echt alles. Onzinnige crap dat op de achtergrond draait zoals indexing, superfetch en een crapload aan services. Cleartype staat standaard aan (is lelijk). Dubbelklikken op het volumeicoontje werkt niet meer netzoals bij het klokje. Fancyness waar ik me gewoon aan erger zoals het scherm dat je krijgt als je ctrl alt del indrukt. Beveiligingsopties zoals UAC die allemaal gemaakt zijn door iemand met een verstandelijke handicap of gewoon door een kleuter. Vista doet soms automatisch dingen waarvan joost mag weten waarom ie het doet (lag in bed en zag opeens het HD lampje op de kast aanstaan, vervolgens hoorde ik een van mijn harde schijven aangaan. Het slaat allemaal he-le-maal nergens op). En als laatste maar zeker niet het minste punt: alles maar dan ook echt alles is langzamer dan onder XP.

Ik denk of eigenlijk hoop dat Vista dan ook het begin van de ondergang van microsoft is. Maar dat zal wel niet gebeuren zolang mensen deze rotzooi kopen en het nog goed vinden ook.

Windows Vista: nutteloos en overbodig. En eigenlijk gewoon volkomen kut.
Het tweakers frontpage moderatiesysteem is een mismaakt gedrocht.

quote:
thedude0 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:37:
....

Ik denk of eigenlijk hoop dat Vista dan ook het begin van de ondergang van microsoft is. Maar dat zal wel niet gebeuren zolang mensen deze rotzooi kopen en het nog goed vinden ook.
Ik hoop dus van niet, maar dat Microsoft hieruit wel een goede portie lering trekt. En dat Windows 7 echt een waardige opvolger van XP wordt.

Mijn ervaring met Vista is ook niet positief. Teveel software werkt niet (goed), en het OS gebruikt gewoon veel teveel resources naar mijn zin.

Na 1 dag Vista Home Premium op mijn laptop uitgeprobeerd te hebben heb ik er maar vlug XP op gezet.

Ervaring met Vista met SP1 heb ik nog niet, dus daar kan ik ook niks over zeggen.

Reg. datum: 19 november 2000

Ben ook terug naar XP. Heb vista bijna een jaar gedraaid (nov 2006 tot nov 2007), maar thuis had het niet echt veel meerwaarde voor mij. Qua UI is het wel wat gelikter, maar daar hecht ik toch al niet zoveel waarde aan.

Heb wel nog een virtual machine met vista die ik wel eens gebruik, maar dat is meer om te testen of mijn software nog wel werkt (onder UAC en de IIS6 compatibility mode).

Ik had trouwens niet echt problemen met vista, het draaide redelijk snel en had ook geen driver issues. Maar xp is net wat responsiever op deze laptop, wat toch wel fijn is :)

Nooit van mijn leven terug naar dat verouderde XP imho!

Draai al sinds de release voor consumenten (feb 2007) Vista, Ultimate 64-bits. In het begin nog wat probleempjes met drivers, maar na een paar weken had elke fabrikant wel redelijke 64-bits drivers. Alleen Creative niet, maar die staan dan natuurlijk ook bekend om hun zeer slechte drivers etc, dat ligt natuurlijk niet aan Vista verder.

Minpuntje was het continue geratel van de HDD (door de Indexing Service), maar sinds SP1 is ook dat de wereld uit.

Look en feel van Vista vind ik gewoon aanzienlijk prettiger, en qua snelheid merk ik echt geen enkel verschil met XP. Dan moet ik wel zeggen dat het een vrij modern systeem nog is (E6600, 2 GB, Raptor HD). Op een ouder systeem zal het wellicht wel merkbaar zijn.

Als ik nu weer langdurig op XP zou moeten werken zou ik dat een bijzonder zware achteruitgang vinden
Ik heb in het begin eens Vista geprobeerd, omdat het voorgeïnstalleerd was op m'n laptop.
Ik heb toen, na 3 dagen Vista, XP erop gezet (beetje moeite met SATA drivers) omdat ik Vista zo'n verschrikkelijke troep vond...

Onlangs, bij de verschijning van SP1, terug Vista erop gezet, en nu ben ik naar de winkel gelopen om een legale Vista Ultimate te kopen, want zonder alle rommel die pre-installed was, en SP1, en na het uitzetten van de Indexing Service, wil ik NIET meer terug naar XP.

De belangrijkste bugs die mij zo stoorden zijn allemaal opgelost, en ik heb alle applicaties terug werkend !

Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs

quote:
thedude0 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:37:
Het is bijna hilarisch om te zien hoe slecht Vista nou daadwerkelijk is.
????

Waarom zijn er dan gebruikers die erg tevreden zijn? Die zijn toch niet achterlijk of zo?

Nee hoor, tevreden gebruikers zijn niet achterlijk, die gaan aan "tweaken" :)

Want, als je de diverse beveiligingen en onnodige functies/services uit zet,
dan is Vista net zo snel als XP 8)

Daar moet je dan wel wat energie in steken.......http://www.getsmile.com/emoticons/smileys-91853/r/dance.gif

quote:
spacecom schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:40:
Nee hoor, tevreden gebruikers zijn niet achterlijk, die gaan aan "tweaken" :)

Want, als je de diverse beveiligingen en onnodige functies/services uit zet,
dan is Vista net zo snel als XP 8)

Daar moet je dan wel wat energie in steken.......[afbeelding]
Ik heb eens geëxperimenteerd met het uitzetten van 'onnodige vista services' zoals ik ook destijds deed bij XP (mbv de lijst van black viper). Ik merkte eigenlijk geen enkel verschil, het maakte geen drol uit. Alleen de opstarttijd van Vista werd een halve minuut langer. Ik heb daarom alles weer lekker op 'default' gezet.

Beveiliging:
Of ik nu UAC aan of uit zet .... maakt niks uit voor de snelheid.
Idem voor firewall (Vista) en anti-virus (NOD32)

Probleem met Vista ligt tegenwoordig alleen maar bij pre-vista systemen; bij nieuwe systemen met pre-installed Vista draait alles gewoon probleemloos en soepel. Ik beveel mensen met een pre-vista systeem daarom ook geen Vista aan, maar mensen met een gloednieuw pre-installed Vista-systeem moeten het gewoon blijven draaien...

Quality is a choice!

Reg. datum: 14 september 2004

Het valt me steeds op dat discussie's over Vista altijd neerkomen op opsommingen waarbij mensen hun eigen negatieve bevindingen (of verhalen die ze gehoord hebben in de media) neerzetten als daadwerkelijke feiten over Windows Vista. En aangezien de mensen die interesse in pc's hebben altijd kijken op websites die elkaars informatie overnemen, wordt er al snel een negatief beeld van Vista geschetst. Om een paar voobeelden te geven van de afgelopen dagen waarbij op een misselijkmakende Telegraaf stijl artikelen worden neergezet met smeuige titels: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=84160&mxp=105, http://www.techzine.nl/ni...iging-voor-Microsoft.html, http://webwereld.nl/artic...iektes-windows-vista.html

Ik kan alleen mijn eigen bevindingen weergeven en bij mij draait Vista 64-bit Ultimate als een trein; op de pc van mijn werk met XP mis ik steeds de handigheidjes, de snelheid en het strakke zakelijke uiterlijk van Vista.

Betreft het overstappen van een bestaande pc, met een besturingssyteem naar een nieuwere versie van Windows, heeft in de loop der jaren al bewezen dat dit niet verstandig is. Het besturingssysteem was ontworpen voor de hardware van die tijd. De techniek gaat vooruit en vooral de laatste jaren is het erg hard gegaan: daarom vind ik ook dat een nieuwer besturingssysteem ook gewoon gebruik moet maken van nieuwe snelle hardware.

Probleem is dat Microsoft bij zowat elke Windows versie de GUI omgooit, en daardoor een nieuwe Windows ook niet 'thuis' voelt. Ik ben zelf van mening dat je redelijk conservatief moet zijn met de basis interface, en daar zo min mogelijk aan moet willen veranderen. Natuurlijk mag je wel een hoop functionaliteit toevoegen, maar zorg er dan voor dat het uit staat bij default, de enthousiastelingen weten het toch wel te vinden. Als het beter is switch de meerderheid als volgers vanzelf over.

Ik denk ook dat dat het grote manco van Vista is, MS heeft zich te veel geconcentreerd op de UI en uiterlijke gebruikers ervaring.

Qua stabiliteit heb ik weinig te klagen, m'n 64bits versie van Vista draait 24/7 tot de volgende update cycle.

quote:
Chills schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:31:
Het valt me steeds op dat discussie's over Vista altijd neerkomen op opsommingen waarbij mensen hun eigen negatieve bevindingen (of verhalen die ze gehoord hebben in de media) neerzetten als daadwerkelijke feiten over Windows Vista.
Dat is mij ook al opgevallen.

quote:
defiant schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:40:
Ik ben zelf van mening dat je redelijk conservatief moet zijn met de basis interface, en daar zo min mogelijk aan moet willen veranderen.
Als het dus aan jou lag, zouden we nog met Windows 3.1 icoontjes opgescheept zitten?

Een nieuwe GUI geeft mij een geluksgevoel van 'hè, eindelijk weer eens wat nieuws'. Dat geluksgevoel verdwijnt overigens weer vrij snel want alles went. Alleen als ik achter een XP machine zit, denk ik "O ja, Vista is toch veel mooier" :)

Haaglander wijzigde dit bericht 24-04-2008 22:49 (26%)

Ziet alles :|

Ik had systeembeheer alhier op het werk bijna zover om XP terug te zetten... :P

Op een Quadcore Xeon draait Vista dermate brak (zonder SP1) dat met name de Adobe-applicaties niet vooruit te branden zijn. Nu geeft Adobe op CS2 ook 0,0 support voor Vista, dus reden temeer om terug te gaan.

Vooralsnog is dat aangehouden tot nader order (installatie SP1 afwachten), maar ik ben nog nooit blij geweest met Vista.

Voorbeeld:
Ik maak een PDF van een zwaar Indesign document.

Indesign reageert 10 minuten totaal niet, voortgangsindicator 0,0 en ineens doet alles het weer. Maar al die tijd krijg je geen enkele feedback of je systeem nog gaat functioneren. Ga je met Alt-Tab naar Indesign, dan geeft het systeem 9 van de 10 keer aan dat Indesign 'niet meer reageert' en afgesloten zou dienen te worden. 8)7

Lekker afgestemd. Om nou bij elke versie van Windows een nieuwe versie van Adobe (ad ¤ 2000 per werkstation) aan te schaffen gaat me echt te ver. Klinkklare kul. Maar over en weer word je er zo wel toe gedwongen.

Nou werkte het onder XP ook al als een natte krant, dus vooruitgang is 0,0.

Ik mis mijn Appletje. :')

Ramzzz wijzigde dit bericht 24-04-2008 22:53 (46%)

Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard

Hoi,

Ik heb afgelopen week eindelijk de kans gehad om mijn laptop te voorzien van Microsoft's nieuwe en verbeterde OS, nl. XP. Hierbij mijn ervaringen en een korte review van dit nieuwe OS.

[Gaming]

Microsoft heeft een uitstekende taak gedaan om de gamers niet in de kou te laten staan. Onder het nieuwe XP draaien spelletjes een stuk sneller. In bijna ieder spel haal je een hogere FPS dan onder het oude Vista. Bedankt Microsoft!

[Office]

In diverse benchmarks is gebleken dat standaard Office-taken een stuk sneller zijn geworden onder XP. Voor zakelijke gebruikers is dit alleen daarom al een overweging naar de upgrade van XP waard, aangezien deze gebruikers veelal de hele dag alleen met Office bezig zullen zijn.

Het kopieeren van veel bestanden gaat gelukkig ook niet meer zo traag als onder Vista: Het kopieeren van bestanden en uitpakken van grote zip's hebben ze een stuk sneller gemaakt!

[Driver-support]

XP ondersteunt een stuk meer hardware dan onder Vista. Ieder apparaat wat heb ik aangesloten werd direct herkend, well done! Dit was onder Vista wel anders, zo werkten mijn USB Wireless LAN (Belkin) bijv. niet, gelukkig is dat opgelost in XP en wordt nu zo'n beetje alle hardware ondersteunt.

[Software-support]

De backwardscompatibility is hard aangewerkt: Onder XP draait nu nog meer software zonder patches/upgrades dan onder Vista. Geen eindeloos wachten of zoeken meer, maar je kunt nu eindelijk gewoon direct aan de slag met je programma's. Opnieuw een pluspuntje.

[Systeem-eisen]

De nieuwe systeemeisen liggen een stuk lager! Het is Microsoft eindelijk gelukt om te zorgen dat gebruikers met wat oudere systemen niet in de kou blijven staan (vgl. Apple, MacOS draaide lange tijd ook op oudere hardware). De nieuwe systeemeisen liggen een stuk lager, dus je hoeft dit keer niet de portomonnee open te trekken voor dit nieuwe OS. Op oudere hardware draait het nieuwe XP sneller dan onder Vista. Congrulations!

[Andere puntjes]

XP is ontworpen om in 30-seconden te booten naar de desktop en dat is ze gelukt! Waar in Vista het soms wel minuten duurde voordat je eindelijk aan de slag kon, staat XP binnen 30 sec op de desktop, geen eindeloos geen ratel meer van de HD! Ook kun je nu een MP3 spelen zonder dat dit zorgt dat je network-performance instort! Microsoft is ook eindelijk overstag gegaan, DRM hebben ze eindelijk - waar veel mensen op wachtte - over boord gezet. Dankzij XP kun je nu eindelijk probleemloos genieten van al je multimedia-bestanden.

[Conclusie]

Zijn er dan helemaal geen minpuntjes aan deze upgrade? Jawel ten eerste, Microsoft heeft wat minder tijd gestoken in een mooie grafische schil, ipv Aero heeft Microsoft nu de Lunda en Royale interface. Dit was wel even wennen en niet zo mooi, uiteindelijk heb ik gekozen voor de functionaliteit en heb de classic interface gekozen. Maar lelijk is de nieuwe interface nou ook weer niet helemaal: het vraagt gewoon even wat gewenning. Daar tegenover staat dat al die tijd is gestoken in een robuust, solide en overweldigende support van de rest van het OS.
Ten tweede, neemt Vista je niet langer meer aan het handje: enerzijds is het voordeel dat al die overbodige pop-up's over toegang van beveiligingsaspecten niet langer gevraagd worden, het nadeel is dat je nu wel het beste een aparte account (geen admin) aanmaakt en daaronder werkt.

Al met al kan gesteld worden dat XP op alle vlakken behalve de UI een stuk beter presteert. Voor wie de hele dag voornamelijk in Windows zelf rondklikt is er niet direct een reden om te upgraden. Voor wie daarnaast echter veel andere software draait (en dus niet alleen in de UI van Windows rondhangt) zoals gaming en office gebruik is XP de betere keus en is een upgrade naar XP zeker de moeite waard. Het is even wennen de nieuwe interface, maar dankzij alle performanceboosts en geen softwarecompatibiliteitsproblemen meer wil je daarna niet meer terug! Deze maken de upgrade zeker de moeite waard. Met het nieuwe XP heeft Microsoft dit keer veel verbeterd!

quote:
Ramzzz schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:47:
Ik had systeembeheer alhier op het werk bijna zover om XP terug te zetten... :P

Op een Quadcore Xeon draait Vista dermate brak (zonder SP1) dat met name de Adobe-applicaties niet vooruit te branden zijn. Nu geeft Adobe op CS2 ook 0,0 support voor Vista, dus reden temeer om terug te gaan.

Vooralsnog is dat aangehouden tot nader order (installatie SP1 afwachten), maar ik ben nog nooit blij geweest met Vista.

Voorbeeld:
Ik maak een PDF van een zwaar Indesign document.

Indesign reageert 10 minuten totaal niet, voortgangsindicator 0,0 en ineens doet alles het weer. Maar al die tijd krijg je geen enkele feedback of je systeem nog gaat functioneren. Ga je met Alt-Tab naar Indesign, dan geeft het systeem 9 van de 10 keer aan dat Indesign 'niet meer reageert' en afgesloten zou dienen te worden. 8)7

Lekker afgestemd. Om nou bij elke versie van Windows een nieuwe versie van Adobe (ad ¤ 2000 per werkstation) aan te schaffen gaat me echt te ver. Klinkklare kul. Maar over en weer word je er zo wel toe gedwongen.

Nou werkte het onder XP ook al als een natte krant, dus vooruitgang is 0,0.

Ik mis mijn Appletje. :')
Aha, maar dit ligt dus aan Adobe dus ik snap even niet wat de bedoeling van je post is? Ik heb zelf CS3 en geen enkel probleem.

ASUS Striker II Formula | Intel Core 2 Quad Q6600 G0 | 8GB Mushkin Memory | PC Power & Cooling Silencer 750 Watt PSU | "OpenBSD" is an ancient south-african word, meaning "does not support as much hardware as Linux".

Ziet alles :|

quote:
Cagalli schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:56:
[...]

Aha, maar dit ligt dus aan Adobe dus ik snap even niet wat de bedoeling van je post is? Ik heb zelf CS3 en geen enkel probleem.
Werken onder Vista in de explorer, bestanden overhevelen, met MS Office werken en dergelijke onder Exchange zuigt ook aarsch, alhier. Bedrijf van 65 man. Autocad, laatste versies, vrachten software alles up-to-date.;)
  • MS Office 2007 NL
  • Microsoft Exchange Server 2007
  • Etc etc.
Performance regelmatig om te janken.

Inderdaad, ik kán over naar CS3, maar dat betekent dat binnen 2 jaar na aanschaf CS2 10 man naar CS3 over moet. We blijven hier niet bezig. Upgraden kán inderdaad. Maar we kijken eerst SP1 aan. ;)

Ik had niet om Vista gevraagd, het werd me in de maag gesplitst bij aanschaf van een nieuw werkstation, waarbij CS2 het gegeven was van waaruit werd gewerkt.

Ramzzz wijzigde dit bericht 24-04-2008 23:25 (21%)

Athlon 2000+/2GB | meer dan 4 TB aan schijven | iBook G4 933/1128MB-Tiger | G4 733/1GB-Tiger | G5 Quad/4,5GB-Leopard

Ik heb ook een computer met Vista gehad, maar het is er vrij vlotjes vanaf gegaan. Ik heb jarenlang XP gebruikt, maar sinds een jaar of drie eigenlijk alleen nog maar GNU/Linux. Over XP was ik toen ik het nog dagelijks gebruikte altijd wel tevreden :). Dat werd minder toen ik echt veel gebruik ging maken van KDE. Als je na anderhalf jaar klaar bent met het finetunen van een GNU/Linux systeem (nog steeds niet aan te raden voor jan-met-depet :P) en ziet wat er mogelijk is met een PC, dan krijg je toch een beetje een museumgevoel bij XP.

Ik hád goede hoop bij Vista; ik houd wel van wat eyecandy en dat mag van mij ook best wat resources kosten. Geheugen kost toch geen drol meer he? :). Dus de eerste keer dat ik Vista opstartte had ik er best zin in :). Helaas; als dan blijkt dat het MS na zes jaar ploeteren nog niet gelukt is om IE niet te laten hangen bij een willekeurige simpele FTP actie ('Not responding' in de titelbalk van een applicatie geeft me altijd zo'n vintage warm en fuzzy gevoel van binnen, maar dat moet eigenlijk iets zijn wat ze in een museum demonstreren en niet op mijn PC uit 2008) dan ben je toch wat teleurgesteld. Vervolgens wil je een VPN verbinding maken en dat gaat ongeveer in deze sequence: "Instellen - Verbinden - Hangen - Cancellen - Anders instellen - Verbinden - Niet gelukt melding zonder details - knop 'problemen oplossen' indrukken - na 0.1 seconden een bericht 'geen probleem gevonden" en dan heb je het al weer zo'n beetje gehad met het nieuwe sexy OS uit Redmond.

Kijk, dat randapparatuur niet meer vlekkeloos (of vlekkeloos niet meer) werkt, dat vind ik begrijpelijk. Dat is haast niet voor MS op te lossen, en de hardwarefabrikanten mogen in hun handjes knijpen dat ze al zes (?) jaar lang binary compatibiliteit hebben gehad onder XP. Maar als dan blijkt dat er eigenlijk weinig vernieuwends is gekomen, dat de performance regelmatig achter blijft, én dat de meeste lompe bugs uit XP gewoon mee geport zijn (freezen van FTP in IE) dan lijkt het me terecht dat de jaarlijkse BBQ op MS HQ niet te uitbundig zal zijn in 2008. Anders gezegd; in zes jaar zó weinig vooruitgang is ook gewoon achteruitgang.

Mijn notebook waar Visto op voorgeïnstalleerd was is inmiddels ontdaan van de grote teleurstelling en ik heb nu een VirtualBox'je draaien met daarin XP voor als ik een windows nodig heb, en daar ben ik wel tevreden over.
quote:
Haaglander schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:46:
Als het dus aan jou lag, zouden we nog met Windows 3.1 icoontjes opgescheept zitten?
Hehe, zo'n opmerking komt dan natuurlijk :)
quote:
Een nieuwe GUI geeft mij een geluksgevoel van 'hè, eindelijk weer eens wat nieuws'. Dat geluksgevoel verdwijnt overigens weer vrij snel want alles went. Alleen als ik achter een XP machine zit, denk ik "O ja, Vista is toch veel mooier" :)
Tweaker publiek is natuurlijk een heel ander publiek dan de zakelijk markt, of normale thuisgebruikers. Ik ben alleen tegen verandering om de verandering alleen, Aero hartstikke leuk, maar nauwelijks een noodzakelijkheid, zeker niet in de zakelijk markt. En veel van dat soort dingen zie ik toch terug in Vista, wat minder kundige mensen moeten weer een hoop opnieuw leren, zonder dat direct het nut of tijdswinst bewezen is.

Had men een XP gemaakt met de stabiliteit van Vista x64, dan had MS een absolute winnaar gehad.

quote:
defiant schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:15:
[...]

Hehe, zo'n opmerking komt dan natuurlijk :)

[...]

Tweaker publiek is natuurlijk een heel ander publiek dan de zakelijk markt, of normale thuisgebruikers. Ik ben alleen tegen verandering om de verandering alleen, Aero hartstikke leuk, maar nauwelijks een noodzakelijkheid, zeker niet in de zakelijk markt. En veel van dat soort dingen zie ik toch terug in Vista, wat minder kundige mensen moeten weer een hoop opnieuw leren, zonder dat direct het nut of tijdswinst bewezen is.

Had men een XP gemaakt met de stabiliteit van Vista x64, dan had MS een absolute winnaar gehad.
Dan had iedereen gezegt ja fuck MS ze kunnen in 6 jaar niet eens verbeteringen toevoegen aan hun OS.
( overigens zijn de nieuwe drivermodellen natuurlijk niet gemaakt om consumentjes te pesten maar om de stabiliteit te verbeteren .... Dat bedrijven zoals creative of Adobe dan te lame zijn om hun spul aan te passen aan Vista zegt meer over die bedrijven die na 6 jaar eens aan het werk moeten dan over MS )

En ik denk dat MS bij Vista zeer zeker onderzoek heeft gedaan naar hoe ze de onderdelen van hun OS indelen en vanuit dat onderzoek zijn de verbeteringen (zoals het nieuwe configuratiescherm) voortgekomen. Dat heeft dan als nadeel dat mensen de truukjes die ze geleerd hebben bij XP niet meer kunnen gebruiken ja, maar vergis je niet: dat zijn slechts truukjes die ontstaan zijn door 6 jaar hetzelfde OS te gebruiken, na enkele maanden op Vista kennen de meeste mensen die truukjes ook weer.

Overigens zijn het voor mij de kleine dingen die maken dat ik niet zo gauw meer terug zou willen naar XP, zoals de breadcrumbs bij de save/open dialogen, het zoekveld in het startmenu. Verder heb ik een behoorlijk exotisch geluidskaart van M-Audio en die werkt perfect.

Ramon wijzigde dit bericht 24-04-2008 23:34 (8%)

Following rules makes you stupid. | God is an imaginary friend for adults.

quote:
Ramon schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:32:
Dan had iedereen gezegt ja fuck MS ze kunnen in 6 jaar niet eens verbeteringen toevoegen aan hun OS.
Ik ben ook niet tegen verbeteringen, ik ben tegen onnodige veranderingen, da's een heel verschil. Het is een testament dat Aero door velen als de meeste prominente feature van Vista wordt neergezet.

Ik vind de UI veranderingen t.o.v. van XP geen verbeteringen, ik werk er niet sneller/efficiënter door, en dat zou het doel moeten zijn.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws