alt-92 schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:38:
En wat lezen we onderaan?
(de standaard plek waar je een 'conclusie' vindt in een artikel)
[...]
De VS (grootste markt) zit al sinds vorig jaar in een recessie - of zijn de zeer tegenvallende verkoopcijfers sinds vóór de kerst op economisch nivo je nog nooit opgevallen dan?
Bull, zo slecht gaat het nou ook allemaal weer niet voor PC-fabrikanten (en dus OS leveranciers als Microsoft):
http://blogs.guardian.co....cession_says_gartner.html
De markt is nog altijd groeiende ook al was die in de US "maar" 3% - en wie groeide er het hardst in de US? Juist ja, Apple. Ik denk dat daar eerder het probleem ligt voor Microsoft. Veel mensen beginnen hun systeem gewoon minder te waarderen en schakelen over op Apple in de US en krijgen dus een MacOS X-licentie ipv een mislukte rip-off: Vista.
Waarom denk je dat verreweg het merendeel van de echte techneuten met *NIX werkt? Omdat Windows altijd al technisch gezien een krakkemikkig OS is. Ik noem alleen al Windows 95 met bluescreen hell. De DLL-hell is in Vista ook nog steeds niet opgelost net als veel andere zaken. En dan hebben we het nog niet eens over het meeleveren van allemaal crap software, zoals een slechte browser (IE die niet luistert naar de standaarden), een closed-protocol chatclient (waarom kan MSN niet gewoon gebruikmaken van een open-protocol?), enz.
Apple was tenminste nog zo deftig om het OS geheel opnieuw op te bouwen (op basis van Unix), Microsoft bouwt alleen maar verder op loszand. Hoe verdient dat respect?
Vertel mij maar eens een paar goede redenen waarom ik naar Vista zou moeten:
- Ik draai nu Windows XP: alles draait soepel en stabiel (itt Vista met bijv. langzame file-operaties)
- Opera heb ik als webbrowser (die tenminste niet zo vaak crashed als IE en tenminste naar de standaarden luistert)
- Voor IM heb ik Pidgin (weg met alle reclame en rotzooi van Live Messenger)
- Voor Office heb ik OpenOffice met opendocument standaard..Iedereen kan mijn documenten lezen (er is een ODF plug-in voor Office of ik kan saven als word 2000 document)
- Spelletjes spelen doe ik vooral op de console.
- Voor mail heb ik Gmail (zodat ik overal bij m'n mail kan) en een mooiere interface heeft dan Hot/Livemail troep.
- Al m'n muziek zit in iTunes, dus WMP heb ik niet nodig.
- Voor veiligheid heb ik SP2 (en straks SP3) en AVG Antivirus/Antispyware.
- Sidebar kan ik via Google Desktop (net als search - met goede plugins zodat deze ook pdf/odt/zip/rar-files doorzoekt). Maar ik heb het liever uit omdat het vaak alleen maar afleidt van je werkelijke taken achter de PC.
Welk voordeel heeft Vista dan? Ik dacht dat we sinds de Wii het allemaal eens waren dat "graphics don't matter". Bovendien vermoed ik dat de hele omschakeling naar Vista voor het bedrijfsleven uiteindelijk meer kost dan het oplevert !
En SP1 lijkt meer problemen te veroorzaken dan ze oplost @
Vista SP1 NL beschikbaar bij Microsoft (hiep hoi)*Wildhagen: En idd, je *hoeft* (nu of later) niet over, maar over een paar jaar is XP zo verouderd dat je gewoon problemen gaat krijgen met compatibility, niet-ondersteunde technieken etc. In weze is XP nu al verouderd, als je ziet dat een heleboel dingen er al niet meer inzitten. Om maar iets te noemen als EFI etc.
Lol! Ik heb tot voor kort nog tijden Windows 2000 gedraaid op een PIII laptop. Ik kon gewoon nog mailen, surfen, tekstverwerken, chatten, youtuben, usb'en, wireless netwerken etc. Hoe oud is Windows 2000 nu? 8 jaar? Ik denk dat het wel gaat meevallen met dat zo snel verouderen. Standaard FUD (Fear Uncertainty Doubt) tactics

Bovendien, Microsoft heeft toch net gezegd dat ze voorlopig XP nog running gaat houden vanwege UMPCs etc.
[
Voor 80% gewijzigd door
Verwijderd op 27-04-2008 22:17
]