Gathering of Tweakers

Quicksearch
hallo,

ik heb vandaag pas voor het eerst de navigatie getest na mijn wm 6.1 update, en mij valt op dat de gps het niet meer doet. Althans niet fatsoendelijk, hij doet er ongeveeer 3 kwartier over om een fix te krijgen. Nu lees ik dat meer mensen hier last van hebben, maar zijn er ook al oplossingen gevonden?? daar kom ik namelijk niet goed achter.

Extreme Edition of koekoek

mijn tomtom verliest op 1 of andere vage manier altijd zijn stemmen, hij doet het een tijdje gewoon goed en dan start ik hem op zoals altijd en kan hij ineens geen stemmen meer vinden, van geen enkele taal.

Is dit een bekend probleem?

~Those who walked in the dark have seen a bright light. And it shines upon everyone who lives in the land of darkest shadows.~

quote:
mathman schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:32:
Voor de mensen die (net zoals ik) na de update naar wm 6.1 ontzettend slechte ervaringen hadden met de GPS: HTC heeft 'without notification' een nieuwe versie van de update online gezet.

Eerdere versie:
RUU_Kaiser_HTC_WWE_3.28.405.0_radio_sign_25.83.40.02_1.65.16.25_Ship.exe

Laatste versie:
RUU_Kaiser_HTC_WWE_3.28.405.0_radio_sign_25.83.40.02_1.65.17.56_Ship.exe

Zoals je ziet is alleen de RadioRom-versie gewijzigd. Ik heb deze laatste versie geinstalleerd en het verschil is duidelijk merkbaar. Had ik eerder geluk als ik een fix had binnen 5 a 10 minuten (hot of cold, maakte eigenlijk niets uit), nu met de nieuwe versie heb ik een cold fix binnen de minuut.

Lijkt mij toch wel de moeite waard om te proberen ;)

Je kan overigens van xda alleen de geupdate radio-rom halen, maar als je dat wilt doen moet je natuurlijk wel eerst een hard-spl uitvoeren. Voordeel is dan wel dat al je instellingen behouden blijven.
Deze ROM kan je ook afhalen via HTC E-Club!
Ze hebben de vorige rom van de site gehaald en deze laatste staat er nu op.
RUU_Kaiser_HTC_NLD_3.29.404.0_radio_sign_25.83.40.02_1.65.17.56_Ship.zip

F*CK *FF

Ik heb deze binnengehaald omdat ik ook niet onder de indruk ben van de GPS prestaties maar ik heb het toestel kort na aanschaf ge-update en blijk deze dus al op 6 juni geïnstalleerd te hebben. Desondanks ben ik niet kapot van de GPS prestaties, ik gebruik trackr! en heb vaak geen signaal.

Ik heb ook problemen met internet, werkt gewoon niet ondanks dat ik de instellingen van T-mobile heb ingevoerd. Ik kan één en ander bij een T-mobile-shop laten "kruistesten" en dat ga ik binnenkort dan ook even laten doen. Volgens T-mobile zou het toestel defect kunnen zijn, maar als ik kan bellen moet ik toch ook kunnen internetten :?

Ook bellen via het touchscreen vind ik best wel knudde, maar goed, 99 van de 100 keer bel je toch via je adresboek (ik in ieder geval wel), dus dat boeit niet zo.

Desondanks ben ik nog wel blij met m'n toestel :)

15k & 15 miles does not make you a biker.
In 2009 verhuis ik naar Singapore!!! Ohja, en ik word ook weer papa in 2009!
Ik ben lopend op de fiets en heen terug,

Ik heb net tomtom 6 legaal geinstalleerd op mijn telefoon, maar bij de installatie was het niet op het today scherm terecht gekomen dus nou moet ik tomtom opstarten via start>programma's. Dat werkt niet erg handig en nou had ik van iemand een .cab bestandje gekregen waarmee ik TT weer op today kon krijgen, maar als ik het bestand probeer te installeren krijg ik het bericht op mijn pda: "Installatie is mislukt. Het programma kan niet worden geïnstalleerd of de instelling kan niet worden doorgevoerd omdat het niet digitaal is ondertekend met een vertrouwd certificaat." Hoe kan ik dat bestand toch installeren zodat tomtom weer op het today scherm komt?
via de search heb ik deze vraag wel een keer eerder gevonden, maar toen was er geen antwoord op gegeven. Via google kwam ik alleen uit op de vraag in een ander topic op GoT die dus niet beantwoord was. Hopelijk weet iemand nu wel een oplossing

quote:
DarkShadow16 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 02:18:
Ik heb net tomtom 6 legaal geinstalleerd op mijn telefoon, maar bij de installatie was het niet op het today scherm terecht gekomen dus nou moet ik tomtom opstarten via start>programma's. Dat werkt niet erg handig en nou had ik van iemand een .cab bestandje gekregen waarmee ik TT weer op today kon krijgen, maar als ik het bestand probeer te installeren krijg ik het bericht op mijn pda: "Installatie is mislukt. Het programma kan niet worden geïnstalleerd of de instelling kan niet worden doorgevoerd omdat het niet digitaal is ondertekend met een vertrouwd certificaat." Hoe kan ik dat bestand toch installeren zodat tomtom weer op het today scherm komt?
via de search heb ik deze vraag wel een keer eerder gevonden, maar toen was er geen antwoord op gegeven. Via google kwam ik alleen uit op de vraag in een ander topic op GoT die dus niet beantwoord was. Hopelijk weet iemand nu wel een oplossing
volgnes mij kan je dat via Start -> instellingen -> vandaag -> Items gewoon weer aanvinken. Dan staat hij als het goed is weer op je today-screen
quote:
VodafoneWR schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:29:
[...]

Windows Mobile 6.1 voor de Vodafone 1615 is beschikbaar.
Naar verwachting wordt de software binnen enkele dagen via onze website aangeboden.
Zou je een link kunnen geven? Ik zie de update namelijk nergens staan...

quote:
Bootstrap schreef op maandag 14 juli 2008 @ 23:50:
Ik heb deze binnengehaald omdat ik ook niet onder de indruk ben van de GPS prestaties maar ik heb het toestel kort na aanschaf ge-update en blijk deze dus al op 6 juni geïnstalleerd te hebben. Desondanks ben ik niet kapot van de GPS prestaties, ik gebruik trackr! en heb vaak geen signaal.
bij mij presteert hij prima! Ook met trackr! heb ik eigenlijk altijd wel signaal (vanuit mn broekzak)
quote:
Ik heb ook problemen met internet, werkt gewoon niet ondanks dat ik de instellingen van T-mobile heb ingevoerd. Ik kan één en ander bij een T-mobile-shop laten "kruistesten" en dat ga ik binnenkort dan ook even laten doen. Volgens T-mobile zou het toestel defect kunnen zijn, maar als ik kan bellen moet ik toch ook kunnen internetten :?
Dat probleem heb ik ook (zie ook T-mobile PIT topic, daar hoor je meer van dit soort klachten de laatste tijd. En nee, bellen hoeft geen garantie te zijn dat je ook kan internetten.
quote:
Ook bellen via het touchscreen vind ik best wel knudde, maar goed, 99 van de 100 keer bel je toch via je adresboek (ik in ieder geval wel), dus dat boeit niet zo.
Ik bel meestal via mn luidspreker, gaat echt beter! ;). Maar het intypen van het nummer is even wennen, maar als je het eenmaal onder de knie hebt gaat het net zo snel als bij een gewone telefoon.
quote:
Desondanks ben ik nog wel blij met m'n toestel :)
Ik ook!
Je leeft maar 1 x
Reg. datum: 15 oktober 2002

Ik heb trouwens problemen met de 1615 en handsfree bellen met de parrot.
Soms heb ik dan geen geluid en schakelt hij gewoon terug naar de telefoon in plaats van de speakers.
Of hij verliest de verbinding.
Hij staat wel in de lijst van de parrot dat hij compatible is. En het werkt ook wel, alleen half |:(

Heb ook een N73 en die werkt perfect...

Iemand misschien een idee wat ik zou kunnen doen?
Of is het wachten op de update :D

AMD 1400, 1024 SDRAM, ATI Radeon 9000 , Creative Audigy 2 , WLAN 54Mbit , 3com 10/100 Mbit, WD 60G, Maxtor 40G

quote:
Weerz schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:06:
Ik heb trouwens problemen met de 1615 en handsfree bellen met de parrot.
Soms heb ik dan geen geluid en schakelt hij gewoon terug naar de telefoon in plaats van de speakers.
Of hij verliest de verbinding.
Hij staat wel in de lijst van de parrot dat hij compatible is. En het werkt ook wel, alleen half |:(

Heb ook een N73 en die werkt perfect...

Iemand misschien een idee wat ik zou kunnen doen?
Of is het wachten op de update :D
Via de t-mobile site heb ik een patch gezien voor bluetoothverbindingen. Wellicht is die via vodafone ook te krijgen? :)
Je leeft maar 1 x

Nope, helaas geen patch verkrijgbaar :(

AMD 1400, 1024 SDRAM, ATI Radeon 9000 , Creative Audigy 2 , WLAN 54Mbit , 3com 10/100 Mbit, WD 60G, Maxtor 40G

Via de HTC e-Club kan je onder My Download -> Device updates een Bluetooth Hot Fix downloaden.

linkje:
http://member.htc.com/dow...20II/TyTNII_BT_Hotfix.zip
quote:
Bigfoot87 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:13:
[...]

Zou je een link kunnen geven? Ik zie de update namelijk nergens staan...
Vodafone is behoorlijk traag. Ze hebben al een update op de website gezet, deze was corrupt en heb toen m'n telefoon gebricked. De update tool was ook in een vage taal.

Toen kwam er enige dagen later weer een WM 6.1 update voor de 1615, wel met nederlandse update utility. Weer corrupt!

Gelukkig heb ik via XDA de originele ROM kunnen vinden, maar anders was mijn v1615 dus nog steeds dood geweest.

Overigens, als Vodafone hier toch meeleest, doet u meteen even de nieuwe Radio ROM in de ROM update, want de GPS is niet echt denderend met de Radio ROM van de eerste WM 6.1 update van HTC... Zij hebben hier al een update voor uitgebracht, als jullie het nou in 1x doen... ;)

Virus Infections, Spyware, Trojans & Adware.....kortom VISTA

90km/h-astronaut

Om vanuit Opera Mini te switchen naar een ander programma druk ik altijd op de groene Send toets om vervolgens dat andere programma te activeren. Het startmenu van WM wordt immers door Mini verborgen. Gisterochtend deed ik dat ook toen hij halverwege het inladen van een pagina was. Daarna vergat ik terug te switchen naar Mini met als gevolg dat mijn volle accu 's avonds opeens leeg was. Hij had de hele dag de GPRS-verbinding open gehouden, terwijl ik die met KaiserTweak op 1 minuut had gezet.

Mag ik hieruit de conclusie trekken dat WM niet multitasking is? En dat hardware zoals GPRS en GPS die door een inactieve taak in gebruik zijn niet vrij wordt gegeven na verloop van tijd?

quote:
atjong schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:03:

Mag ik hieruit de conclusie trekken dat WM niet multitasking is? En dat hardware zoals GPRS en GPS die door een inactieve taak in gebruik zijn niet vrij wordt gegeven na verloop van tijd?
Waarschijnlijk is Opera Mini dan niet zo inactief. Als die actief is, en de verbinding niet vrijgeeft wordt hij inderdaad opengehouden.
Je leeft maar 1 x

quote:
Big Daddy schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:24:
Via de HTC e-Club kan je onder My Download -> Device updates een Bluetooth Hot Fix downloaden.

linkje:
http://member.htc.com/dow...20II/TyTNII_BT_Hotfix.zip
Werkt deze ook voor de 1615 dat je weet?
Of staat dat gewoon los van elkaar omdat het dezelfde device is?

Acties: [view]

Door: VodafoneWR Bedrijfsaccount Vodafone
quote:
tha_bulldog schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:29:
[...]

Vodafone is behoorlijk traag. Ze hebben al een update op de website gezet, deze was corrupt en heb toen m'n telefoon gebricked. De update tool was ook in een vage taal.

Toen kwam er enige dagen later weer een WM 6.1 update voor de 1615, wel met nederlandse update utility. Weer corrupt!
We hebben vorige week een update die we van HTC ontvingen, online gezet. Van die update waren de eerste twee schermen inderdaad in het Baskisch. De ROM zelf was echter in het Nederlands.
Van de versie die we afgelopen vrijdag ontvingen, bleken tijdens het testen opnieuw de eerste twee schermen in het Baskisch te zijn. Om die reden hebben we de update niet op de website geplaatst.

HTC ontwikkelt momenteel een nieuwe versie. We verwachten die update zo spoedig mogelijk.

Onze excuses voor het ongemak.

quote:
Weerz schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:30:
[...]

Werkt deze ook voor de 1615 dat je weet?
Of staat dat gewoon los van elkaar omdat het dezelfde device is?
IK krijg hem gewoon geinstalleerd op mijn MDA Vario III, heb nog niet getest of het ook problemen oplost. Het is een programma wat je eerst installeert, en daarna nog moet uitvoeren op je tel.
Je leeft maar 1 x

quote:
VodafoneWR schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:31:
[...]

We hebben vorige week een update die we van HTC ontvingen, online gezet. Van die update waren de eerste twee schermen inderdaad in het Baskisch. De ROM zelf was echter in het Nederlands.
Van de versie die we afgelopen vrijdag ontvingen, bleken tijdens het testen opnieuw de eerste twee schermen in het Baskisch te zijn. Om die reden hebben we de update niet op de website geplaatst.

HTC ontwikkelt momenteel een nieuwe versie. We verwachten die update zo spoedig mogelijk.

Daar gaan de enkele dagen :+

Reg. datum: 11 oktober 2003

Ik heb nu Dutty's Diamond V1 Build 19588 erin staan. Werkt wel goed, snelle fix met Tomtom 7.

MAAR nu heb ik sinds een aantal dagen zonder patroon zo'n 1 tot 2 per dag dat hij spontaan een reset geeft. Dit is tijdens navigeren gebeurd, tijdens bellen en ook al tijdens het laden van een internet website. De Dutty rom staat er al langer op.

Wie weet er raad mee?

http://www.tweakers.net/gallery/104503/sys

ik heb de update gedaan naar de nieuwe rom, maar niks, de gps doet het nog altijd niet tot zeeeeeer slecht... nog andere ideeën?

F*CK *FF

Inmiddels ben ik bij de T-mobile winkel geweest i.v.m. mijn internet, of liever gezegd, het gebrek aan internet. Eerste reactie na het inkloppen van mijn nummer in de computer was: Öh, meneer heeft een wel heel oud abonnement." Ben soms '99 30 minuten van 7 euro in de maand :X en volgens Jimmy was dat tevens het probleem. Daar zit gewoon geen internet op, of meer op. D'r loopt wel data heen en weer maar T-mobile laat dat gewoon niet toe. Kon wel een ordertje gemaakt worden en dan werd er na een paar weken wel contact opgenomen of het op te lossen was. Tja, heb niet echt zin om een paar weken op m'n internet te wachten. Even wat heen en weer geluld over m'n belgedrag, ik bel niet zo vaak, maar wel een groot deel naar het buitenland omdat mijn lief daar woont. Laat hij m'n factuuroverzicht zien en blijk ik toch wel veel meer dan 7 euro per maand kwijt te zijn dus een nieuw abo was dan wel een optie en dan gelijk PIT erbij. Zijn we uitgekomen op een flex20. In tegenstelling tot mijn oude abo gaan hier buitenlandse gesprekken gewoon lekker van je bundel af (bij m'n oude abo waren de gratis belminuten alleen binnen NL dus kwamen bovenop je rekening terwijl ik mijn belminuten binnen NL nooit opkreeg |:( ). Omdat ik al een toestel heb kost het abo me 7 euro nog wat sim-only, PIT erbij en betaal nu 17,50 per maand :)

Alleen, volgens hem zou het na een paar uur moeten werken, ik heb het toestel net nog gereboot en nog steeds geen internet :(
Op My T-mobile is de hernieuwde contractdatum (15-7-2008) wel doorgevoerd, maar mijn abo is nog steeds T-Mobile 30 '99, 1 jaar :?

Gaat maar weer een mailtje naar T-mobile. Gelukkig antwoorden ze altijd wel heel snel, kreeg elfs in het weekend een reply van ze _/-\o_ (of hebben ze daar een geavanceerde automatische e-mailbeantwoorder?)

15k & 15 miles does not make you a biker.
In 2009 verhuis ik naar Singapore!!! Ohja, en ik word ook weer papa in 2009!
Ik ben lopend op de fiets en heen terug,

quote:
[...]

Ja, maar dit was NIET het probleem!

De toestellen die met de "update" geladen werden waren in 1 klap waardeloos geworden!
Lang leve XDA die mij de oude WM 6.0 ROM terug bracht, maar toch, dit had beter getest moeten worden..

Ik mag toch hopen dat de update nu snel komt, want hij bestaat al geruime tijd. Immers, het reparatiecentrum van Vodafone heeft hem, en de nieuwe V1615's worden met WM6.1 uitgeleverd.

Virus Infections, Spyware, Trojans & Adware.....kortom VISTA

Iemand ervaring met de Carcomm-houder? Over de brodit-houder hoor ik slechte verhalen, maar de houder van Carcomm vind ik er weer zo massief uit zien.

quote:
[...]

Ok, dan wachten we gewoon nog eventjes :)
Bedankt voor de snelle reactie iig.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws