Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 8

HTC TyTN II
De HTC TyTN II (ook bekend als P4550 of Kaiser) is een zogeheten Pocket PC Phone, een combinatie van PDA en telefoon. Het apparaat is uitgerust met onder andere 3.5G connectiviteit (HSDPA/UMTS), WiFi, Bluetooth, twee camera's (3MP met AF achterop, VGA voorop) en ingebouwde GPS-functionaliteit. Ook niet onbelangrijk zijn het slide-out QWERTY toetsenbord en het kantelbare scherm.

De Kaiser ligt ook als T-Mobile MDA Vario III en Vodafone v1615 in de Nederlandse winkels. Deze varianten verschillen in uiterlijk en software.
HTC TyTN II (anim)

De specificaties

Processor

Qualcomm® MSM 7200, 400MHz
Let op! HTC is zeer negatief in het nieuws gekomen vanwege slechte video drivers voor deze CPU, wat maakt dat de Kaiser op dit moment feitelijk ondermaats presteert. Voor meer info: HTCClassAction.org

Operating System

Windows Mobile® 6 Professional
23-05: de officiële WM6.1 update is nu te vinden in de HTC e-Club (na het registreren van je toestel). De eerste reacties zijn niet echt lovend.

Memory

ROM: 256MB
RAM: 128MB SDRAM

Dimension

112 mm (L) X 59 mm (W) X 19 mm (T)

Weight

190g with battery

Display

2.8 inch, 240 X 320 QVGA TFT-LCD display with adjustable angle and backlight

Network

HSDPA/UMTS: Tri-band 850, 1900, 2100 MHz
HSDPA: Up to 384kbps for upload and 3.6Mbps for download
UMTS: Up to 384kbps for upload and download
GSM/GPRS/EDGE: Quad-band 850, 900, 1800, 1900 MHz
(The device will operate on frequencies available from the cellular network)

Device Control

Finger scrolling and panning
5-Way navigation control

Keyboard

Slide-out QWERTY keyboard

Connectivity

Bluetooth® 2.0
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB" (11-pin mini-USB and audio jack in one)
GPS antenna connector

Camera

Main camera: 3 megapixel CMOS color camera with auto focus
Second camera: VGA CMOS color camera

Audio

Built-in microphone and speaker

Ring tone supported formats:
  • MP3, AAC, AAC+, WMA, WAV, and AMR-NB
  • 40 polyphonic and standard MIDI format 0 and 1(SMF)/SP MIDI

Battery

1,350 mAh rechargeable Li-polymer battery

Standby time:
  • Up to 350 hours for UMTS
  • Up to 365 hours for GSM
Talk time:
  • Up to 264 minutes for UMTS
  • Up to 420 minutes for GSM
  • Up to 120 minutes for video call

Expansion Slot

microSD" memory card (SD 2.0 compatible)

AC Adapter

Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60Hz
DC output: 5V and 1A

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/1s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/2s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/8s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/4s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/5s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/6s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/9s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/3s.jpgAfbeeldingslocatie: http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/7s.jpg

Bekijk ook de 3D Demo.
FAQ // Tips & Tricks
Wat is er met die drivers aan de hand?
Kort gezegd heeft HTC geen stuurprogramma's (drivers) meegebakken in de software van de Kaiser om de videocore in de Qualcomm chipset, de hoofdprocessor van het apparaat, zo efficiënt mogelijk aan te sturen. Daardoor kunnen vooral videobeelden het systeem ernstig doen vertragen. Voor meer informatie over dit probleem verwijzen we je naar HTCClassAction.org. Na lang aandringen van de community lijkt HTC overigens toch nog te reageren op de aantijgingen, zo meldde brrrt ons kort geleden.

Mijn scherm gaat op zwart tijdens een gesprek. Kan dat uit?
Dit is te verhelpen door in het register de volgende DWORD te veranderen van 1 naar 0:

code:
1
\HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayDuringCall

Ben je niet bekend met het register of mijd je het liever, installeer dan KaiserTweak en zet Call > Fast Sleep op "Disabled".

Het typen met het toetsenbord gaat niet vloeiend!
Dit doet zich vooral voor bij woorden met dubbele letters. Het helpt om de volgende registerwaarde aan te wijzigen van 400 of 375 (de standaard waarde) naar bijvoorbeeld 200:

code:
1
HKCU\ControlPanel\Keybd\InitialDelay

Deze instelling kan helaas (nog) niet met KaiserTweak gewijzigd worden.

Welk geheugenkaartje moet ik erin stoppen?
De Kaiser is compatibel met alle microSD kaartjes die op dit moment verkocht worden, inclusief de 8GB uitvoeringen.

Hoe zit het met de hoofdtelefoon aansluiting?
De TyTN II heeft net als de andere HTC toestellen geen mini jackplug. De meegeleverde headset moet in de USB-aansluiting worden gestoken. Gelukkig zijn er verloopsnoertjes te verkrijgen waarmee je je eigen hoofdtelefoon met 3,5 mm jackplug kunt gebruiken.

Wat kan ik met het wieltje aan de zijkant?
Hiermee kun je door menu's heen bladeren en het wieltje indrukken om te selecteren. Tevens vervangt het het schuifje zoals die op andere modellen te vinden zijn om tijdens gesprekken of muziek luisteren het volume aan te passen. Bij een inkomend gesprek kun je het wieltje naar beneden rollen om oproepgeluid stil te zetten.

Wat kan ik doen om mijn touchscreen te beschermen?
Je kunt hiervoor de screenprotector gebruiken die bij het toestel wordt meegeleverd. Een veelgebruikt alternatief daarvoor is de Brando UltraClear protector. Een screenprotector is overigens niets meer dan een dun laagje plastic wat je op je scherm plakt en een bescherming vormt voor je scherm.

Zit er geen radio op?
Nee, dit is een (groot) minpunt van de Kaiser. Wat wel kan is via het wereldwijde web FM radio te luisteren. Een goede site hiervoor is deze.

Bekijk ook de Windows Mobile FAQ en de TyTN II FAQ van HTC.
Externe Links

Officiële websites & documentatie

Reviews

TyTN II @ Tweakers.net

Vorige topics
Feedback
Opmerkingen, toevoegingen e.d. kunnen via een mailtje worden doorgegeven; wijs je e-mail client naar m^at^rkus^punt^nl
Dankwoord
Een grote berg kudos aan Mini Poeper voor het eerste echte TyTN II topic en natuurlijk aan aerofreak voor het op uitstekende wijze voortzetten van de traditie.

Biobakker meldt nog even dat de TS is overgenomen van Ma.rkus.nl en dat hij zelf geen credits hiervoor krijgt :)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Even een belangrijke quote uit de laatste post van deel 7:
JeeVee schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:33:
B) T-Mobile MDA Vario III WM6.1 update :9

Na lang wachten eindelijk een WM6.1 update. Uit ervaring weet ik dat de updates van T-Mobile meestal veel later komen dan die van HTC, maar door de bank genomen veel beter werken!! O-)

Voor download ga naar T-Mobile :Y)

Geef je ervaringen hier weer! d:)b

PS is ook onder Persoonlijk / Service & Contract / Software update / MDA's / Vario III te vinden

*O* Zo nog net in deel 7. Ben ik de hekkesluiter??? -O-

DaannO goed werk als moderator! _/-\o_

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Even opmerkingen over beeldkwaliteit die negatief zou zijn...

Ik heb super super super (ja 3x maal) beeldkwaliteit met de nieuwe CorePlayer 1.2.5 die qtv voor de kaiser ondersteunt. Geen idee wat het betekend maar heb echt super beeld kwaliteit -> super vloeiend....

Nog super tooltje:

http://maxmobilesoft.com/...%201.0%20beta%20Setup.exe

Hiermee kun je audio over hands free set laten lopen...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 32767 op 03-09-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Net even de 6.1 van T-mobile geinstalleerd en die daar ben ik toch heel erg positief over :D. Vooral de prestatie in de camera is verbluffend als je het vergelijkt met de 6.0 versie. Ook scrollen, menu's openen en typen met het touch screen gaat lekker soepel. Ik ben er echt heel erg tevreden over.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
heb net ook de 6.1 van T-Mobile er op gezet.
Mijn eerste indruk is dat het allemaal iets soepeler gaat en sneller reageert.
Verder is het wel aardig dat TomTom er direct op staat.
Overigens ben ik benieuwd wat JBlend is.

De camera is overigens net zo slecht als dat het was, ik vraag me dan ook af op welke punten Biobakker verbetering heeft gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 13:22
Anoniem: 32767 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:22:
Maar elke 6.1 ROM is toch even snel? Je kan altijd met KaiserTweak zelf registry aanpassingen doen? Dan zouden alle ROM's toch even snel moeten zijn?
Het is niet zoals bij Windows voor de desktop dat een bepaalde versie van Windows op elke computer gelijk is. Windows Mobile wordt bij mijn beste weten voor iedere device apart gecompileerd, omdat het bij gebrek aan een hardware abstraction layer op maat moet worden gemaakt voor de hardware van de device waarop hij draait. Hierdoor ontstaan verschillen; sommige van de WM6.1 ROMs die je op xda-developers ziet zijn namelijk geport vanaf andere devices. Daar komt nog bij dat er tussen de verschillende devices (maar ook tussen de ROMs van de verschillende operators voor één type device) verschillen kunnen zitten tussen het buildnummer van Windows Mobile. Hierdoor kan het dus zijn dat een TyTN 2, MDA Vario III en een Touch Diamond alledrie een andere build van WM6.1 draaien.

Tot slot zijn het uiteraard niet alleen registerinstellingen en buildnummers die de snelheid van de ROM bepalen. Instellingen zoals de grote van de page pool (een soort van page file), de stuurprogramma's (ROMs die van andere devices zijn geport kunnen dacht ik andere versies van bepaalde stuurprogramma's bevatten), en ook de gebundelde software zijn van invloed.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyCP op 03-09-2008 16:32 ]

>>>insert witty remark here<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 15:18
Gumball schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:08:
Overigens ben ik benieuwd wat JBlend is.
JBlend is een JVM, dus om java-applets te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Weet iemand waarom ie bij 6.1 opeens aangeeft dat ie geen mogelijkheden heeft om youtube af tespelen via de ''video sites'' en streaming media?

heel vervelen.

Oja weet iemand waar ik uitzendinggemist kan kijken op mn pda? D desktop versie pakt ie niet...

Ik vind de 6.1 trager (en dat vergeleken met een volle 5 en deze nog vrij lege 6.1)

[ Voor 14% gewijzigd door musiqman op 03-09-2008 19:54 ]

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19058

musiqman schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:53:

Oja weet iemand waar ik uitzendinggemist kan kijken op mn pda? D desktop versie pakt ie niet...
er komt eind dit jaar een mobiele versie van uitzending gemist.

http://www.brabantsdagbla...straks-ook-per-mobiel.ece

het is alleen te hopen dat ze tegen die tijd wel windows devices ondersteunen want met de mobiele app om oa. de olympische spelen te kijken was dat niet het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 22:52
Big Daddy schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:31:
[...]

JBlend is een JVM, dus om java-applets te draaien.
Niet helemaal. JBlend is een JVM voor java midlets (j2me) en niet voor applets (j2se).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Anoniem: 19058 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:09:
[...]
er komt eind dit jaar een mobiele versie van uitzending gemist.

http://www.brabantsdagbla...straks-ook-per-mobiel.ece

het is alleen te hopen dat ze tegen die tijd wel windows devices ondersteunen want met de mobiele app om oa. de olympische spelen te kijken was dat niet het geval
ik zie alleen maar NL 1 2 3 en ook nog een beperkt aantal programma's :(

Ik hoop ook op muziekprogramma's en Flikken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
Oja.. TPCMP doet het niet. Er stond iets op de site over een nieuwe 25 dollar kostende versie :S

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hoe bedoel je 'doet het niet' ? Misschien moet je 's googlen op TCPMP ipv TPCMP :P
Verder is het tot en met versie 0.72RC1 een open source applicatie. Daarna is het een commerciële applicatie geworden - die overigens perfect werkt - met de naam Core Player.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Een nieuw deel was voorbehouden aan Ma.rkus.nl dit omdat het zijn TS is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.