Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 26 augustus 2005

Nog een vraagje over TomTom Navigator op mn Tytn2,

Ondanks het meerdere malen updatenvan QuickGPS kan mijn TomTom geen GPS-verbinding tot stand brengen.
Ik heb dit wel vaak genoeg gehad, maar op de een of andere manier lijkt het niet meer te lukken...
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
(bij TTN is ook ingesteld dat er een interne gps-ontvanger in zit)

Dangeroes

quote:
Mau247 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:18:
Nog een vraagje over TomTom Navigator op mn Tytn2,

Ondanks het meerdere malen updatenvan QuickGPS kan mijn TomTom geen GPS-verbinding tot stand brengen.
Ik heb dit wel vaak genoeg gehad, maar op de een of andere manier lijkt het niet meer te lukken...
Weet iemand hoe dit op te lossen is?
(bij TTN is ook ingesteld dat er een interne gps-ontvanger in zit)
Waar test jij je GPS? In huis kan het namelijk problemen opleveren. Daarbij komt, wat is de melding van TomTom? Staat er geen GPS beschikbaar of staat er dat er geen goed signaal beschikbaar is?

Waar het oordelen begint, stopt het waarnemen.

quote:
EnsconcE schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:20:
[...]

Waar test jij je GPS? In huis kan het namelijk problemen opleveren. Daarbij komt, wat is de melding van TomTom? Staat er geen GPS beschikbaar of staat er dat er geen goed signaal beschikbaar is?
Ik test in huis voor de raam, waar hij het altijd heeft gedaan.
Er blijft heel lang staan: wacht op bruikbaar gps-signaal.
In het menu geeft ie aan: Geen bruikbaar GPS-signaal.

Dangeroes

quote:
Mau247 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:28:
[...]

Misschien moet je eens naar buiten lopen... En heb geduld, het kan even duren.

Edit:
Heb je nog meer GPS apps geinstalleerd sinds dat het niet meer werkt? Ik heb namelijk gehad dat 1 app ervoor zorgde dat geen enkele app meer kon werken met m'n GPS, ik weet alleen de naam niet.

EnsconcE wijzigde dit bericht 21-05-2008 12:33 (21%)

;) psies daarom had ik er ook geen link bij gezet ( heb ik het weer gedaan :p )
quote:
DaannO schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:57:
Nee want hij is nog niet officieel vrij gegeven ;)

Every organisation is like a tree full of monkeys. Ones at the top can only see monkeys below them and ones at the bottom see only assholes above them.

quote:
EnsconcE schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:29:
[...]

Misschien moet je eens naar buiten lopen... En heb geduld, het kan even duren.

Edit:
Heb je nog meer GPS apps geinstalleerd sinds dat het niet meer werkt? Ik heb namelijk gehad dat 1 app ervoor zorgde dat geen enkele app meer kon werken met m'n GPS, ik weet alleen de naam niet.
Buiten moet ik straks even proberen. Maar Google Maps conflicteert niet met TomTom?
Dat zou het enige van GPS gebruikmakende programma zijn dat misschien een conflict zou kunnen veroorzaken.

quote:
[...]

Hier heb ik ook reglematig last van, zowel buiten als binnen, rijdend als stilstaand, en soms wel en soms niet (meestal wel) dan duurt het zo 5 tot 10 minuten voordat je een beetje signaal hebt.

Zijn er meer mensen met dit probleem, en is heir wat aan te doen?

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, Vodafone 1516 (HTC TYTN II te koop) Q-tek C3, Sony BT-DR30Q (te koop)

Heb ik ook wel, maar gewoon 10 minuten onder de voorruit van je auto leggen en dan doet ie het wel snel. Soft reset werkt overigens vaak ook. GPS signaal kan maar door 1 programma tegelijk opgepakt worden soms. Sommige programmas hebben een claim erop. Alles uit het geheugen halen is dan soms de enige optie (soft-reset). Ik denk dat dit ook hetzelfde is als dat je telefoon meer batterij verbruikt nadat gps aangestaan heeft. Hij blijft dan actief op een of andere manier.

Canon30D~10-22USM~24-105L~70-300IS~50mk1~580EXII

ad fundem - PPC 4 ever

quote:
[...]

Heb ik ook een aantal keren gehad met het toestel in de flight mode :( , als ik de radio aanzette (GPRS, UMTS enz) dan deed hij het weer :*) . Bij TomTom zet ik meestal de radio af ivm hinderlijke meldingen bij grensoverschrijdend verkeer. :+
Ik heb het idee dat de radio-functie en de GPS-functie (bij TomTom navigatie) op een bepaalde manier zijn gecorreleerd. :?
Mogelijk helpt het ook bij jou :w

MDA Vario III - MDA Vario II - MDA Pro - Siemens SX1 - Psion 5MX - Olivetti Quaderno

Extreme Edition of koekoek

Ik heb een vraag, mijn vorige mobiel was een HTC Wizzard (qtec 9100, m3000) deze heb ik met mijn windows xp pc gesynchroniseerd dus al mijn contacten en afspraken e.d. staan daar dus in.
De Wizzard heb ik niks meer aan dat scherm is kapot en kan ik niks meer mee.

Nu ga ik een HTC TyTN2 kopen kan ik die dan gewoon aan mijn pc hangen en krijg ik dan de contacten van mijn wizzard? want ik ben bang dat hij dan een nieuw apparaat ziet en een nieuwe synchronisatie aan wil maken.

Weet iemand hoe dat zit?

~Those who walked in the dark have seen a bright light. And it shines upon everyone who lives in the land of darkest shadows.~

quote:
koekoek2003nl schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:37:
Ik heb een vraag, mijn vorige mobiel was een HTC Wizzard (qtec 9100, m3000) deze heb ik met mijn windows xp pc gesynchroniseerd dus al mijn contacten en afspraken e.d. staan daar dus in.
De Wizzard heb ik niks meer aan dat scherm is kapot en kan ik niks meer mee.

Nu ga ik een HTC TyTN2 kopen kan ik die dan gewoon aan mijn pc hangen en krijg ik dan de contacten van mijn wizzard? want ik ben bang dat hij dan een nieuw apparaat ziet en een nieuwe synchronisatie aan wil maken.

Weet iemand hoe dat zit?
als je contacten gewoon in outlook staan zou het moeten lukken, zo heb ik het met mijn telefoon's gedaan (al inmiddels 3 htc's versleten) dus dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn

quote:
dj_bobbo123 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:44:
[...]

als je contacten gewoon in outlook staan zou het moeten lukken, zo heb ik het met mijn telefoon's gedaan (al inmiddels 3 htc's versleten) dus dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn
Oke het is dus niet zo dat hij dan een nieuwe relatie(kan niet opkomen hoe het heet misschien heet het wel relatie :) ) aanmaakt en die over de oude heengooit zodat ik alles kwijt ben.

~Those who walked in the dark have seen a bright light. And it shines upon everyone who lives in the land of darkest shadows.~

quote:
JeeVee schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:15:
[...]

Heb ik ook een aantal keren gehad met het toestel in de flight mode :( , als ik de radio aanzette (GPRS, UMTS enz) dan deed hij het weer :*) . Bij TomTom zet ik meestal de radio af ivm hinderlijke meldingen bij grensoverschrijdend verkeer. :+
Ik heb het idee dat de radio-functie en de GPS-functie (bij TomTom navigatie) op een bepaalde manier zijn gecorreleerd. :?
Mogelijk helpt het ook bij jou :w
Wat bedoel je met radio?
Autoradio?

ik ben van plan mijn tytn2 te verkopen en mij een nokia n95 8gb in de plaats te kopen.. heeft misschien iemand een reden (of advies) waarom ik het niet zou doen.. tytn2 beter dan n95 en in welk opzicht? (ps: gebruik hem alleen voor sms, bellen en gps)

Reg. datum: 25 september 2003

quote:
[...]
Ik heb er een tijdje geleden ook last van gehad, heel vreemd. Het duurde ook buiten heel lang voor er een fix was. Waar het aan gelegen heeft weet ik niet, maar nu is het weer goed. Ik had het idee dat m'n quick gps files dan niet goed waren, zodra ik die ververste was het namelijk voorbij. Ik had in ieder geval geen andere apz die gebruik maakten van de gps.
Maar de laatste tijd is het continu een fix in 20 seconden, bewolkt of onbewolkt (ik ging geloven dat daar ook nog verschil in zat)... Probeer dus als je geen fix kunt krijgen een herstart van je tytn2 zodat er geen ander apz kunnen zijn die de gps gebruiken, dan de nieuwste quickgps files binnen halen en dan nog 's te kijken hoe snel er een fix is!

Hoe zit het met garantie, is dat per provider verschillend. (ik koop een 2e hand gsm) hij heeft hem sinds januarie) heb ik dan nog 8maand garantie bij de winkel waar hij hem gekocht heeft en 1 jaar garantie bij HTC?

ik lees verschillende verhalen op internet namelijk. maar standaart heb je 2 jaar garantie toch?

Standaard fabrieks garantie is idd 2 jaar.[

quote]koekoek2003nl schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:45:
Hoe zit het met garantie, is dat per provider verschillend. (ik koop een 2e hand gsm) hij heeft hem sinds januarie) heb ik dan nog 8maand garantie bij de winkel waar hij hem gekocht heeft en 1 jaar garantie bij HTC?

ik lees verschillende verhalen op internet namelijk. maar standaart heb je 2 jaar garantie toch?
[/quote]

Every organisation is like a tree full of monkeys. Ones at the top can only see monkeys below them and ones at the bottom see only assholes above them.

Heeft iemand het filmpje op ad.nl gezien van de HTC diamond? Met name de mogelijkheid om normaal full screen te kunnen browsen spreekt me erg aan (tov van de P3300 met standaard IE die ik nu heb).

Kan er iemand iets gissen over de vraag of die mooie browse en surf ook beschikbaar komt op de Tytn2? Dan bestel ik die morgen bij Tmobile in plaats van de Diamond over 3 weken ;)

2048 MB DDR-2, Inter Core2 6400, XFX 8800GTS, Xerox 19" TFT 8ms

Reg. datum: 13 april 2008

Met alle respect voor de ramp in China. Maar als HTC $50 miljoen dollar kan missen voor noodhulp voor de ramp in China (nogmaals met alle respect) snap ik niet wat ze moeilijk doen over het kopen van de drivers van Qualcomm. Voor deze ramp was dit probleem er al en hadden ze dit geld dus!!! Denk niet dat die drivers $50 miljoen kosten?

Ik gun het de mensen in China wel, ze hebben het hard nodig.

P.S. Nu niet denken aub dat ik een harteloze gozer ben, ik probeer alleen een statement te maken.

mcman wijzigde dit bericht 21-05-2008 22:31 (9%)

Reg. datum: 28 september 2001

Goed lezen

Taoyuan, Taiwan (19 May 2008) – HTC Corporation (TAIEX: 2498; “HTC”), a global leader in mobile phone innovation and design today announced its plans to donate NT$50 million (approx. US$1.63 million) in support of the relief and reconstruction efforts in China’s Sichuan province following the devastating earthquake this past week. The donation is to include NT$40 million in funds donated directly by HTC and HTC Social Welfare Foundation and NT$10 million in personal contributions from HTC employees.

dus 1.63 Miljoen Dollar, dus geen 50 Miljoen Dollar
quote:
mcman schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:29:
Met alle respect voor de ramp in China. Maar als HTC $50 miljoen dollar kan missen voor noodhulp voor de ramp in China (nogmaals met alle respect) snap ik niet wat ze moeilijk doen over het kopen van de drivers van Qualcomm. Voor deze ramp was dit probleem er al en hadden ze dit geld dus!!! Denk niet dat die drivers $50 miljoen kosten?

Ik gun het de mensen in China wel, ze hebben het hard nodig.

P.S. Nu niet denken aub dat ik een harteloze gozer ben, ik probeer alleen een statement te maken.

Reg. datum: 25 augustus 2004

quote:
mcman schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:29:
Maar als HTC $50 miljoen dollar kan missen voor noodhulp voor de ramp in China (nogmaals met alle respect) snap ik niet wat ze moeilijk doen over het kopen van de drivers van Qualcomm.
Waarom zouden ze drivers uitbrengen voor een bestaande device als ze binnenkort toch met nieuwe devices komen? Anders heb je straks geen reden meer om die te kopen... :)

>>>insert witty remark here<<<

Dangeroes

Status update betreffende de onzekerheid omtrent de videodriver:
quote:
Several sites, including MoDaCo, report the HTC TyTN II Windows Mobile 6.1 and Performance Update is here. They link to a leaked version, but the rumor is this will be released official in the next few days. Before continuing reading, you really should read Paul (MVP)'s post, found at the previous link. Indeed, this ROM is somewhat faster, but does not contain full drivers. But don't stop reading now, there's a lot of very interesting stuff still following!

Meanwhile, what seems to be an Dutch version of the same ROM was already leaked on XDA Developers. We cannot confirm 100% that this is the Dutch (NLD) version of the WWE ROM MoDaCo mentioned above, but we're mentioning it anyway, because there is some other very interesting information about this ROM following (which we have not verified yet is also true for the WWE ROM). First, let's see the 'names' of these ROMs:

WWE (MoDaCo): RUU_Kaiser_HTC_WWE_3.28.405.0_radio_sign_25.83.40. 02_1.65.16.25_Ship
NLD (XDA): HTC_NLD_3.29.404.0_radio_sign_25.83.40.02_1.65.16.25_Ship

Similar, aren't they! Let's get down to the juicy stuff! The NLD ROM has an impressive graphics speed improvement on paper, which seems to be mainly due to improved BitBlt performance (BitBlt is used for copying graphics data between places in memory, very important for drawing operations - but many other processing intensive calls are used as well).

Before we continue on that point, there's something else you should know. There is also a leaked Diamond ROM. We have pulled this ROM apart and guess what: it has graphics drivers! They follow the same structure as the KS20 drivers too, with the "ahi2dati" driver at the core of the hardware accelerated graphics, talking to the hardware. It seems to be a bit more compatible with the current Kaiser ROMs, but note we have not compared the internal calls (yet!) to the new leaked NLD and WWE ROMs. Also note that because of this construct, it does not seem to be possible do drop in the libgles_cm hardware 3D driver.

Now it gets really interesting... One of the hackers working on the KS20 drivers has looked at the NLD ROM, and while the NLD ROM does not include the ahi2dati driver, it seems the ddi driver (ddi driver takes care of normal 'windows' drawing operations) on the NLD ROM includes code originally from the ahi2dati driver. Though it is still too soon to be sure, we suspect the NLD ROM uses hardware for BitBlt operations... and only for BitBlt operations.

If this is true, it would definitely open doors to bringing full hardware acceleration to the TyTN II, and possibly other MSM7x00 based devices. We have a TyTN II ROM that somehow touches the accelerated video hardware (NLD, probably WWE), we have fully accelerated drivers from HTC (Diamond), and we already have some prior experience due to the KS20 drivers. Throw them all together and it suddenly becomes a lot more likely the community will be able to bring full graphics drivers to the affected devices. Interesting times! Stay tuned, the effort has already begun!
Bron

Nu is het denk ik ook zover dat de diamond drivers geintegreerd kunnen worden in de TyTNII roms wanneer HTC niet met een volledige update uitkomt. Een hoopvol bericht dunkt me.

Reg. datum: 13 april 2008

Klinkt logisch:

Drivers uit de Diamond rom plukken en integeren in de Tytn II rom.

Acties: [view]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
mcman schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 23:11:
Klinkt logisch:

Drivers uit de Diamond rom plukken en integeren in de Tytn II rom.
Klopt, maar dat het is het niet. Het zijn twee verschillende chips dus het is nog even de vraag of dat wel mogelijk is :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Dangeroes

quote:
TommyCP schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:48:
[...]

Waarom zouden ze drivers uitbrengen voor een bestaande device als ze binnenkort toch met nieuwe devices komen? Anders heb je straks geen reden meer om die te kopen... :)
Een redenatie die in dit geval niet opgaat. De reden: ze leveren een apparaat met mogelijkheden maar benutten deze niet. Naar mijn mening is het zeer vergelijkbaar alsof er airco in een auto zit, maar er zijn mogelijkheden om die airco te bedienen. HTC schept verwachtingen met een apparaat, maar volgens sommigen presteert dit apparaat slechter dan een aantal van zijn voorgangers. Je kan gewoon niet een apparaat opleveren die slechter is terwijl je zegt dat deze beter is. Dit voorgaande zou een reden kunnen zijn om nooit meer een HTC te kopen!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws