Gathering of Tweakers

Quicksearch
Is er nog wat nieuws geweest betreffende een driver / wm6.1 wat aangekondigd stond op de frontpage van tweakers?

Ik heb wat irritants: de ophangtoets (rode inkeping) heeft een opstaand randje dat erg scherp is (snijdt in oor ) Volgens mij is het stukje weg dat de hoorn vormt. Het is nu meer een lip dan een hoorn. Enig idee hoe te verhelpen? Of toch maar gewoon opsturen voor reparatie? (hopelijk duurt dat niet te lang dan)

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

quote:
Rock-Y schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:16:
ik heb ook iets raars, ik heb in kaisertweak gps foto aangezet, en nu kan ik wel zoomen :? in de 'gewone' modus om foto's te maken, dat miste ik!
Dat ligt volgens mij aan het feit dat die GPS foto's in een lagere resolutie worden genomen, waardoor het toestel nog ruimte over heeft voor digitale zoom :) Bij de gewone modus staat de resolutie al op maximum waardoor je geen zoommogelijkheid hebt.

EnsconcE: Goed gezegd :)
Ben dat gezeur over de prestaties zo zat inmiddels. NOI verder uiteraard.

Reg. datum: 13 april 2008

Ik zit sinds vorige week ook met een probleem:

Ik haal sinds het begin al mijn Gmail binnen via IMPAP, sinds vorige week doet hij dat niet meer. Hij verbindt wel, hij meldt ook aan, maar zodra de berichtenkoppen worden binnengehaald geeft hij een "fou bij het syynchroniseren aan". Nu was mijn telefoon wel weer eens toe aan een hard reset, dus maar ook gedaan maar helaas nog steeds dezefde melding. Dit is zowel via Telfort GPRS, als via WIFI thuis en WIFI op het werk. Ik heb alle instellingen gebruikt die staan op de site van Gmail.

Alle overige internet services werken wel goed, IE, Hotmail binnenhalen via me telefoon.

Iemand hetzelfde probleem?

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
EnsconcE schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:26:
[...]

Het is een mobiel telefoon, of misschien beter gezegd een pocket pc. Ondanks dat er een 400mhz processor inzit, betekend het niet dat alles instant actie is. Geduld is een schone zaak en dat geldt voor elk mobiele telefoon. Neem de N95, deze is net zo traag wanneer je het scherm gaat rotaten. Als jij dezelfde verwachtingen van een mobiele telefoon hebt als van een laptop, dan moet je die bijstellen en niet het product. Op dit moment is er weinig te verkrijgen dat sneller is dan deze HTC TyTN II. Verkijk je dus niet op de werkelijkheid ;)
En toch weet ik zeker dat mijn oude TyTN qua sms berichten typen sneller reageerde dan deze TyTN II. Ik heb heel vaak dat ik bij woorden met dubbele klinkers de tweede klinker mis.
En volgens mij ging het beeld bij de TyTN ook sneller over wanneer je hem openschoof.
Best irritant, maar de rest van de TyTN II werkt echt wel beter dan de TyTN!

quote:
Mau247 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:46:
[...]

En toch weet ik zeker dat mijn oude TyTN qua sms berichten typen sneller reageerde dan deze TyTN II. Ik heb heel vaak dat ik bij woorden met dubbele klinkers de tweede klinker mis.
En volgens mij ging het beeld bij de TyTN ook sneller over wanneer je hem openschoof.
Dat heb ik ook vaak ja, missende 2e klinkers.
Kan vervelende situaties opleveren....

Boom wordt dan opeens bom bijvoorbeeld. ;)

Dangeroes

quote:
[...]

Maar is dat een TyTN II probleem of is dat een OS probleem?

Waar het oordelen begint, stopt het waarnemen.

Reg. datum: 25 augustus 2004

quote:
[...]

Het probleem van missende letters is grotendeels te verhelpen door een registerinstelling aan te passen. Ga met een registry editor (zoals bv. Total Commander) naar HKCU\control panel\keybd en pas aldaar de waarde van InitialDelay. Op mijn Vario III was deze waarde 400, en na hem te hebben verlaagd naar 300 was het probleem vrijwel verholpen. Het kan zijn dat, afhankelijk van de snelheid waarmee je tikt, je een andere waarde prefereert, dus het beste kun je zelf eens wat proberen. Ik ondervond dat als je de waarde te laag maakte, dubbele letters soms driemaal verschenen ('boom' werd hierdoor 'booom').
quote:
EnsconcE schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:42:
[...]
Maar is dat een TyTN II probleem of is dat een OS probleem?
Bij mijn beste weten is het een hardwareprobleem. Niet dat het een defect is, het is eerder een ontwerpfout in het keyboard. Met het tweaken van registerinstellingen kun je het probleem vrijwel volledig doen laten verdwijnen, maar het is en blijft een feit dat de Wizard (a.k.a. 9100) en Hermes (a.k.a. TyTN I) dit probleem niet kennen, ongeacht welke versie van Windows Mobile erop staat.

TommyCP wijzigde dit bericht 20-05-2008 17:14 (21%)

>>>insert witty remark here<<<

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

quote:
TommyCP schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:56:
[...]

Het probleem van missende letters is grotendeels te verhelpen door een registerinstelling aan te passen. Ga met een registry editor (zoals bv. Total Commander) naar HKCU\control panel\keybd en pas aldaar de waarde van InitialDelay.
[...]
Hij stond bij mij op 324 en is nu veranderd naar 200. Lijkt super goed te werken :)
Thanks man !

Dangeroes

quote:
[...]

...

[...]

Bij mijn beste weten is het een hardwareprobleem. Niet dat het een defect is, het is eerder een ontwerpfout in het keyboard. Met het tweaken van registerinstellingen kun je het probleem vrijwel volledig doen laten verdwijnen, maar het is en blijft een feit dat de Wizard (a.k.a. 9100) en Hermes (a.k.a. TyTN I) dit probleem niet kennen, ongeacht welke versie van Windows Mobile erop staat.
Dus het is een OS probleem, instellingen wijzigen en het is opgelost. Het kan een keuzefout van Microsoft of HTC geweest zijn, maar het toestel is in staat "goed" te werken ;)

Waar het oordelen begint, stopt het waarnemen.

Reg. datum: 19 augustus 2007

quote:
UltraSub schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:11:
Wat verwacht je dan dat er moet verbeteren? Er gaat echt niet veel verschil zijn hoor.. Ik draai nu WM6.1 en merk niet echt veel verschil.. Dus.
Ik zit ook op WM6.1 te wachten (of beter gezegd op nieuwe radio rom). Hoop echt op beter GSM ontvangst en langere batterij duur.

quote:
EnsconcE schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:27:
[...]

Dus het is een OS probleem, instellingen wijzigen en het is opgelost. Het kan een keuzefout van Microsoft of HTC geweest zijn, maar het toestel is in staat "goed" te werken ;)
Nogmaals, ik heb het probleem nog nooit helemaal weg weten te krijgen, dus ik blijf erbij dat het een hardwareprobleem is.

Wat ook een aanwijzing is, is dat lang niet iedereen last van het probleem heeft, ondanks dat ze met dezelfde ROM werken. Nu kan het natuurlijk zijn dat sommige mensen langzamer typen dan anderen (met andere woorden: te langzaam om het probleem tegen te komen), maar wat ik vermoed is dat het probleem met sommige exemplaren erger is dan met anderen (wederom: hardwareprobleem).

TommyCP wijzigde dit bericht 20-05-2008 17:45 (31%)

quote:
Diniske schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 17:37:
[...]

Ik zit ook op WM6.1 te wachten (of beter gezegd op nieuwe radio rom). Hoop echt op beter GSM ontvangst en langere batterij duur.
Dat is iets wat wel merkbaar was hier. Maar dat ligt niet aan WM6.1, maar puur aan de radio rom.

Xbox Live Gamertag: UltraSubX

Ok de mijne is binnen en tot dusver alles prima. Echter kom ik nu een beetje in de knoop met het synchen van mijn calendar. We hebben op de zaak een sharepoint calendar waar alle zakelijke dingen in staan. Die kan ik mooi in outlook als extra calendar openen naast mijn outlook agenda. Hoe kan ik nu de data van mijn sharepointagenda in de outlook agenda krijgen om zo te kunnen synchen met outlook mobile.

En natuurlijk andersom. Als ik een afspraak maak met mijn mobile device dan wil ik dat daar in kunnen vullen in mobile outlook en als hij gaat synchen moet de afpraaks in mijn outlook agenda komen (wat uiteraard al gebeurd) maar ook weer gesynct worden met de sharepoint agenda.

Iemand een idee? Of kan ik deze vraag beter stellen op een andere plek binnen dit forum?

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

De officiele WM 6.1 ROM van HTC staat op XDA ;)
Alleen bevat hij geen drivers, en is wel super snel.

ROM versie: 3.29.404.0 NLD
ROM Datum: 05/07/08

CE OS 5.2.19212 (Build 19212.1.0.3)

Windows Mobile 6.1 Professional

MesR wijzigde dit bericht 20-05-2008 20:30 (38%)

Every organisation is like a tree full of monkeys. Ones at the top can only see monkeys below them and ones at the bottom see only assholes above them.

Reg. datum: 13 april 2008

quote:
MesR schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:27:

Heb je een linkje?

Acties: [view]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
Nee want hij is nog niet officieel vrij gegeven ;)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Doe mee aan mijn interview en maak kans op o.a een Stereo Bluetooth headset!

Extreme Edition of koekoek

Sorry dat ik hier over begin want jullie zullen er al wel weken over gepraat hebben, maar ik snap het nog niet helemaal hoe het zit met die video drivers.
De link in de topicstart verwijst naar een post van iemand die verwijs naar de site van HTC waar jeje gegevens moet invullen met je probleem en htc zegt dat ze er ook daadwerkelijk aan zullen werken, maar uiteindelijk is er nogsteeds niets.

Hoe kan het in vredesnaam zo moeilijk zijn om een driver te schrijven ik kan me best wel boos maken om zulke lapzwans praktijken, wel een stomme rot chip er in maar geen drivers schrijven mwa omdat ons dat teveel werk kost en te duur is...
wat is dat nou voor een belachelijke instelling.

In hoeverre kunnen we nog verwachten dat HTC hier iets aan gaat doen? en is er geen freelance iemand die dit op zijn zolderkamertje kan schrijven? dat doen ze bij linux drivers en videokaart drivers voor windows ook toch?
quote:
With reference to your inquiry, HTC is committed to delivering a portfolio of devices that offer a wide variety of communication, connectivity and entertainment functionality. HTC does not offer dedicated or optimized multimedia devices and can confirm that its Qualcomm MSM7xxx-based devices do not use ATI’s Imageon video acceleration hardware.
HTC believes the overall value of its devices based on their combination of functionality and connectivity exceeds their ability to play or render high-resolution video. These devices do still provide a rich multimedia experience comparable to that of most smartphones and enable a variety of audio and video file formats.
HTC values its customers and the overall online community of mobile device enthusiasts and fans. HTC plans to include video acceleration hardware in future video-centric devices that will enable high-resolution video support.
Thank you for your continuous support of our products and services. Should you require further assistance, please do not hesitate to contact us again.
link
Dit voorspelt ook niet veel goeds lijkt me

~Those who walked in the dark have seen a bright light. And it shines upon everyone who lives in the land of darkest shadows.~

Heb het toestel nu inmiddels meer dan een half jaar, bevalt me prima maar realiseer me terdegen dat ik dus een half-fabrikaat heb waar ik ¤ 700,- voor heb neergeteld! :(
Als ik zie dat gemiddeld een jaar met een toestel rond loop...

Nieuwkomers opgelet! -klik- (geluid aan!) | Word geen slaaprijder!

quote:
koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:11:
Sorry dat ik hier over begin want jullie zullen er al wel weken over gepraat hebben, maar ik snap het nog niet helemaal hoe het zit met die video drivers.
De link in de topicstart verwijst naar een post van iemand die verwijs naar de site van HTC waar jeje gegevens moet invullen met je probleem en htc zegt dat ze er ook daadwerkelijk aan zullen werken, maar uiteindelijk is er nogsteeds niets.
Die drivers gaan er ook niet komen, daar ben ik zeker van. De tot nu toe uitgelekte WM6.1 test-ROMs van AT&T hebben geen drivers aan boord. Dat HTC/AT&T het toevoegen van drivers bewaart voor een laatste test-ROM of misschien zelfs een final versie van de nieuwe ROM lijkt me sterk, aangezien het toevoegen van drivers geen kleine wijziging is. We hebben het hier immers niet over een desktop-PC, waarbij je Windows je plug 'n' play videokaart laat detecteren, een van de fabrikant afkomstige WDM-driver installeert en hopla de boel werkt. En zelfs al zou het toevoegen van een driver zo simpel zijn, dan verwacht ik dat HTC eerst nog een tijdje zoet is met testen en het optimaliseren van de performance. Het uitblijven van gelekte ROMs die wél drivers aan boord hebben geeft me hierom weinig hoop.
quote:
koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:11:
en is er geen freelance iemand die dit op zijn zolderkamertje kan schrijven? dat doen ze bij linux drivers en videokaart drivers voor windows ook toch?
Goed werkende videokaartdrivers, zowel voor Windows als Linux, worden enkel en alleen door de fabrikanten van de videochips (nVidia, ATi, etc.) geschreven. De reden: deze fabrikanten houden graag zoveel mogelijk geheim voor hun concurrenten. Zodoende weten alleen zij hoe hun eigen chips precies werken. Zo zit het dacht ik ook bij Qualcomm in elkaar: alleen zij weten exact hoe hun chip werkt, en alleen zij kunnen er zo drivers voor schrijven.

En om eerlijk te zijn kan ik er niet wakker van liggen, die ontbrekende drivers. Want ik vermoed dat HTC de prestaties van de Kaiser zonder drivers ook heel goed kan verbeteren.

TommyCP wijzigde dit bericht 20-05-2008 22:56 (25%)

Extreme Edition of koekoek

quote:
MesR schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:27:

Is hij ook sneller in de dingen waar hij door gebrek aan goede drivers langzaam bij was.
Of mag ik dat niet vragen?

laat maar ik denk dat het nog niet mag
quote:
TommyCP schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:49:
[...]

Die drivers gaan er ook niet komen, daar ben ik zeker van. De tot nu toe uitgelekte WM6.1 test-ROMs van AT&T hebben geen drivers aan boord. Dat HTC/AT&T het toevoegen van drivers bewaart voor een laatste test-ROM of misschien zelfs een final versie van de nieuwe ROM lijkt me sterk, aangezien het toevoegen van drivers geen kleine wijziging is. We hebben het hier immers niet over een desktop-PC, waarbij je Windows je plug 'n' play videokaart laat detecteren, een van de fabrikant afkomstige WDM-driver installeert en hopla de boel werkt. En zelfs al zou het toevoegen van een driver zo simpel zijn, dan verwacht ik dat HTC eerst nog een tijdje zoet is met testen en het optimaliseren van de performance. Het uitblijven van gelekte ROMs die wél drivers aan boord hebben geeft me hierom weinig hoop.

[...]

Goed werkende videokaartdrivers, zowel voor Windows als Linux, worden enkel en alleen door de fabrikanten van de videochips (nVidia, ATi, etc.) geschreven. De reden: deze fabrikanten houden graag zoveel mogelijk geheim voor hun concurrenten. Zo zit het dacht ik ook bij Qualcomm in elkaar: alleen zij weten exact hoe hun chip werkt, en alleen zij kunnen er zo drivers voor schrijven.
Maar dat doet Qualcomm niet omdat?? omdat htc niet wil betalen voor drivers oid?
Het leek me echt een verschrikkelijk goed en leuk toestel, toetsenbordje en gps aan boord. maar tomtom is nog langzamer dan op mijn oude wizzard (zag ik op een filmpje) dus ik ga nou wel heel erg sterk twijfelen

koekoek2003nl wijzigde dit bericht 20-05-2008 22:55 (62%)

~Those who walked in the dark have seen a bright light. And it shines upon everyone who lives in the land of darkest shadows.~

quote:
koekoek2003nl schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:51:
[...]
Maar dat doet Qualcomm niet omdat?? omdat htc niet wil betalen voor drivers oid?
Het leek me echt een verschrikkelijk goed en leuk toestel, toetsenbordje en gps aan boord. maar tomtom is nog langzamer dan op mijn oude wizzard (zag ik op een filmpje) dus ik ga nou wel heel erg sterk twijfelen
Qualcomm heeft een heel driverset klaarliggen, rijp voor de verkoop. HTC heeft alleen verzuimd om deze te kopen, waarschijnlijk (en dit heb ik ergens gelezen, ik zal op zoek gaan naar de link) omdat ze hadden verwacht dat de Qualcomm 7200 (ARM11) ook zonder drivers goed zou presteren. Alleen, dat blijkt achteraf wat tegen te vallen...

Edit:

De link: http://wmexperts.com/articles/editorials/qualcomm_htc_chipsets_and_feat.html
quote:
Q: HTC, Qualcomm and the missing drivers—where do we send the angry mob with torches?

A: Qualcomm has a tiered pricing policy with their chipsets—so although you bought the chip, you have not bought all the features. So you have to pay additional fees per phone to get things like aGPS, graphic acceleration, etc.

In the past, HTC had no problems when using the older MSM-6500 chips (ARM9 processors) without drivers hence their reluctance to pay for any or additional support with the new MSM-7500 chips (ARM11 processors), especially since the newer processors were advertised to match or outperform the older generation.

Unfortunately, Qualcomm’s ARM11 performance does not match their previous ARM9 processor and is therefore, not quite as advertised. To get the proper performance out of the ARM11, one has to have knowledge of the processor’s implementation and design, but since that processor is not publicly available; the solution requires cooperation and assistance. HTC in this instance does not have this knowledge and is therefore unable to directly fix the problem, so they are put in a tough situation as they already have millions of these devices sold but they don’t want to pay Qualcomm more than they have to.

Q: So Qualcomm sort of pulled a shell-game here, much like the recent CES + “Snapdragon” controversy?

A: The shell game comment is a bit strong but somewhat understandable. When Qualcomm sets out to make these processors, the marketing information comes out way before the final design and chip does, so while Qualcomm had the intention of outdoing themselves, in reality they fell behind the mark. Due to the nature of the industry, by the time these performance issues became knowledge, it was too late to fix as they had already moved on to development of other chipsets and processors.

No doubt Qualcomm behaves like a lot of companies and they don’t want to admit internally or publicly that their processors are underperforming, so this hampers any immediate resolution--the problem then becomes compounded as time goes on.

Because of this, HTC is put in an odd position as they are selling devices based on Qualcomm’s marketing and information, not on their own knowledge of how those processors work and are designed since they are not privy to that information. Qualcomm is not being as straightforward with them and in turn, HTC is trying to work around the issue by trying to fix or enhance their software, even though they are unaware that it is not really their fault. It is in HTC’s best interest to of course try and fix this issue right away and if they know what they need to know perhaps they would foot the bill for those drivers, but unfortunately all the butt covering at all levels is preventing certain people who need to know from getting the job done

TommyCP wijzigde dit bericht 20-05-2008 23:03 (78%)

Ik merkte vandaag voor het eerst (heb tytn sinds afgelopen vrijdag) dat video afspelen traag verloopt (schokkerig). Zodra ik de volume wil aanpassen met de scroll knop bevriest het beeld zelfs compleet.

Nu ben ik wel een persoon die HTC vanaf heden elke dag gaat stalken en lastig vallen om ervoor te zorgen dat er een oplossing komt... maja.. wat haalt 1 consument nou uit als het zelfs htcclassaction.org niet lukt om druk op de ketel te zetten.

Het is dat ik bij mijn 1-jarige verlenging van 20 euro p/m maar eenmalig 20 euro hoefde bij te betalen voor het toestel, anders had ik hem zowiezo niet aangeschaft, danwel terug gebracht.
Ik wacht in ieder geval toch in spanning af wat de update ons gaat brengen.

Computer: C2D E4400 // 2Gb ddr2 pc5300 // Sapphire X1950Pro
Mobiles: HTC TyTn II (Kaiser) // S.E. W850i

quote:
Het probleem van missende letters is grotendeels te verhelpen door een registerinstelling aan te passen. Ga met een registry editor (zoals bv. Total Commander) naar HKCU\control panel\keybd en pas aldaar de waarde van InitialDelay. Op mijn Vario III was deze waarde 400, en na hem te hebben verlaagd naar 300 was het probleem vrijwel verholpen.
Wauw hier heb ik me zó vaak aan geërgerd; heb 'm nu ook op 200 gezet (hij stond op 375) en dat werkt echt perfect. Mijn dank is groot :). Heb 't gelijk even toegevoegd aan de FAQ.

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯

Reg. datum: 26 augustus 2005

quote:
Ma.rkus.nl schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 00:24:
[...]

Wauw hier heb ik me zó vaak aan geërgerd; heb 'm nu ook op 200 gezet (hij stond op 375) en dat werkt echt perfect. Mijn dank is groot :). Heb 't gelijk even toegevoegd aan de FAQ.
Is de trage reactietijd van het openschuiven niet toevallig ook zo te regelen? :+

MF'er
Reg. datum: 18 februari 2008

quote:
peugeot206gt schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:57:
Ja, dan haal je waarschijnlijk je mail ook op je pc op. Op te lossen door op je pc aan te vinken dat er een kopie op de server moet achterblijven...
Klopte helemaal _/-\o_

Nu blijft alles netjes erop staan :)

| Canon EOS 40D | Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM | Canon EF 50mm f/1.4 USM | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 USM IS | Tokina 12-24mm f/4 AT-X Pro DX | Canon BG-E2N Grip | Canon Speedlite 580EX II NL | HTC TyTN II |

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws