Gathering of Tweakers

Quicksearch
Networked Media Tank
Algemene Info
http://www.networkedmediatank.com/templates/subSilver/images/logo_phpBB.gif
De Networked Media Tank (NMT) is een door Syabas Technology ontworpen product. Deze combineert de kracht van DMA, NAS, Media Server en Torrent downloader in een klein en voordelig apparaat.

Momenteel zijn er vier officiële NMT producten op de markt en er zullen ongetwijfeld meer volgens. Alhoewel ze van elkaar van hardware verschillen draaien ze allen met dezelfde NMT software. De functionaliteiten zijn daarom op veel fronten gelijk.

Beschikbare apparaten

Popcorn Hour A-100

http://macrecon.com/posted/08jan/nmt.png

Specs
HDMI v1.1 (up to 1080p)
Component Video (up to 1080p)
S-Video
Composite Video
Stereo Analog Audio
S/PDIF Coax Digital Audio
2x USB 2.0 host
Parallel ATA
Ethernet 10/100
12V DC, 3A
Width 10.5"(270mm) x Depth 5.25" (132mm) x Height 1.25" (32mm)
2.2 lbs (1Kg)
NMT A-100 (HDD not included)
100~240V Power Adapter
1.5M length HDMI cable
Remote Control with 2 "AAA" batteries
Quick start guide

Prijs: $179.00 + $45 shipping

HDX 900 Player

http://hdx1080.com/images/stories/hdx900fb.jpg

Specs
Solid Aluminum Alloy Case (Black or Silver Front Plate)
Hardware Power ON/OFF Switch
HDMI v1.1 (up to 1080p)
VGA
Stereo Analog Audio
S/PDIF Coaxial Digital Audio
Optical Digital Audio
2x USB 2.0 host
Serial ATA (SATA)
External Serial ATA (ESATA)
Ethernet 10/100
22 x 19 x 5.5cm / 1.5kg

Prijs: SGD326.00

IstarHD Mini NMT

http://www.istarhd.com/graphic/overview.jpg

Specs
HDMI Version: HDMI 1.1 or 1.3 (alternative)
Network: RTL8201L 10/100M
Surround Sound: AC3 out
Built-in SATA port: 1
Built-in USB 2.0 Port(host): 1
Optical digital audio output: 1
Coaxial digital audio output: 1

Standard Accessories--
Remote control: 1
AC/DC Power Adapter: 1
AC power cable: 1
HDMI cable: 1
SATA DATA 2IN1 CABLE X 1
Optical cable or Coaxial cable: 1
User's Manual: 1

Prijs: $218.80 + $55 shipping

eGreat EG-M31A

http://egreathd.com/images/stories/egreat/Egreat_Front.jpg

Specs
* CPU:SIGMA DESIGNS SMP8635
* Mips 300MHz ,Secure CPU For DRM and CA software:200MHz
* DDR-1 DRAM support:64-bit 512MB
* External NOR Flash Support:16-bit 256MB
* Audio DSPs:300MHz
Video Output :
* HDMI
* Component (Y/Pb/Pr)
* Composite
Audio Output :
* Stereo
* SPDIF Digital audio output
Networking :
* Ethernet interface, 10-baseT/100-baseT
USB :
* USB 2.0 host 2 port
* USB 2.0 slave
* Device Classifications : Mass storage device
HDD Type:
* SATA Ⅰ/Ⅱ HDD
FORMAT:
* EXT3
* NTFS/FAT32
Power :
* adapter AC100~240 V,DC12V/2A &5V/3A
Human Interface Device :
* Handheld remote (standard)
* USB keyboard (optional)

Prijs: $ 230,-

Reviews

Popcornhour A-100
HDX 900
Istar HD Mini

Handige links

Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)
IStar mini nmt player
Popcorn Hour A-100 vs. Freecom MG350 (review)

NMT wiki
Networked Media Tank official forum
MPC Club! NMT forum

tweakernick wijzigde dit bericht 22-04-2008 19:28 (11%)

Reg. datum: 30 oktober 2001

Hardware Power ON/OFF Switch. en dit staat onder specs?? :D en wat is sgdk als munteenheid??

ik heb de popcorn en ben er dik tevreden mee, 2 minpuntjes ;
- soms springt ie vanzelf uit de standby
- voor dts films heb je een receiver nodig

3210 - s35 - s55 - t610 - t630 - s700i - q s100 - k750i - w900i - q s200 - q 9100 - SDA2 - W810i - 8800 - x820 - e65 - k810i - d840

De batch van 19 april voor de PCH, wanneer wordt Google Checkout bijgewerkt? Hij staat nog steeds op niet verzonden :(

Royz hyves | Xbox Live gamertag: RoYZZ | Get big or die tryin'

Reg. datum: 27 februari 2001

Hier een blije hdx 900 gebruiker :)

Mooie zware casing, perfecte player :)

Hebben jullie trouwens ook last van dat wanneer er stereo wordt doorgegeven (mp3 oid) via digitaal naar je versterker dat het volume aardig laag staat? Ik moet mijn versterker dan best veel opengooien. Met dts of dolby digital heb ik er geen last van.

quote:
Royz schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:22:
De batch van 19 april voor de PCH, wanneer wordt Google Checkout bijgewerkt? Hij staat nog steeds op niet verzonden :(
Die wordt pas een paar dagen na verzenden geupdated.
Waarschijnlijk heb je 'm dan al ontvangen....
Oddball

Jammer dat dit tweede deel NMT-2 wordt genoemd ipv PCH-NMT-2. Die andere 2 kwamen in deel 1 nauwlijks aan bod...

Enniewee, ben nog steeds aan t wachten op de invite... iemand een idee wanneer de volgende shipping is?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

overbodig.

Ik ben op dit moment ook in de overweging om eventjes een fan in de popcorn te bouwen, hij wordt toch wel erg warm en op de lange termijn zal dit vast niet bevorderlijk zijn...

Koeitje wijzigde dit bericht 21-04-2008 03:38 (34%)

overbodig

Koeitje wijzigde dit bericht 21-04-2008 03:38 (94%)

Royz hyves | Xbox Live gamertag: RoYZZ | Get big or die tryin'

quote:
Royz schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:45:
[...]

Je bedoelt dit soort posts: sander- in "Popcornhour A-100 (Networked Media Tank)"? Tsja, dat blijf je denk ik toch houden :)
Stukje enthousiasme, volgens mij heb ook nog ergens zo'n post gemaakt :)
quote:
GeeBee schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:28:
Jammer dat dit tweede deel NMT-2 wordt genoemd ipv PCH-NMT-2. Die andere 2 kwamen in deel 1 nauwlijks aan bod...

Enniewee, ben nog steeds aan t wachten op de invite... iemand een idee wanneer de volgende shipping is?
Waarom is dat jammer? Ze hebben (op details na) dezelfde hardware en software. Misschien komen er zo nog wel wat leuke nmt-apps aan bod.

Marzman wijzigde dit bericht 20-04-2008 16:49 (40%)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Reg. datum: 22 december 2000

quote:
sander- schreef op zondag 20 april 2008 @ 16:40:
Kan een mod niet ook gelijk een warning aan dit topic toevoegen om te voorkomen dat hier weer 2.000 posts komen over " Ik heb id ### wanneer krijg ik em" "Mijn CC is gecharged" "Jes hij is binnen!".....

Ik ben op dit moment ook in de overweging om eventjes een fan in de popcorn te bouwen, hij wordt toch wel erg warm en op de lange termijn zal dit vast niet bevorderlijk zijn...
Ik ben bang dat je voor serieuze informatieuitwisseling gewoon naar het officiële forum van NMT moet gaan of naar het Duitstalige http://www.hdd-player.de
Een serieus topic over dit onderwerp op Tweakers.net kun je volgens mij vergeten 8)7

Reg. datum: 19 september 2006

quote:
Focus schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:39:
Hier een blije hdx 900 gebruiker :)

Mooie zware casing, perfecte player :)

Hebben jullie trouwens ook last van dat wanneer er stereo wordt doorgegeven (mp3 oid) via digitaal naar je versterker dat het volume aardig laag staat? Ik moet mijn versterker dan best veel opengooien. Met dts of dolby digital heb ik er geen last van.
Ik heb hem ook net binnen, na verzending al binnen 2 dagen in huis, maar ok mooie stevige behuizing idd ben wel benieuwd of hij koeler blijft dan de pch heb er net een schijf van 500 gig ingestopt en vooralsnog werkt alles prima, helaas nog geen NL menu.

volume mp3 is idd aan de lage kant.

heeft iemand al ervaring met Llink het ziet er leuk uit maar weet niet hoe je dit erop zet de website word ik ook niet veel wijzer van http://www.lundman.net/wiki/index.php/Llink

Reg. datum: 28 september 2004

Flexzap
Ik had mijn PCH eerst los op de grond. Ik heb dezelfde harddisk erin als Roma.
Nadat ik mijn PCH in mijn audiomeubel had geplaatst kreeg ik met transformers een probleem. Film begon te schokken. Mijn PCH was behoorlijk warm.
Als ik hem koel met een fan zijn de problemen weg. Haal ik hem van mijn satreceiver en uit mijn audiomeubel dan loopt hij als voorheen en word duidelijk minder warm.

Naast het feit dat nu te warm word en mijn filmpjes niet goed lopen, gaat dit ook ten kost van de levensduur.
Een fan kost bijna niets en is zo gemonteerd.

Greetz

Ik ben er langzaam ook van overtuigd dat het een heatissue is. Echter ik heb geen HDD erin, dus ik vraag me af waarom zit er standaard geen fan is als dit problemen geeft met afspelen.

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
Denman79 schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:25:
[...]

Ik heb hem ook net binnen, na verzending al binnen 2 dagen in huis, maar ok mooie stevige behuizing idd ben wel benieuwd of hij koeler blijft dan de pch heb er net een schijf van 500 gig ingestopt en vooralsnog werkt alles prima, helaas nog geen NL menu.

volume mp3 is idd aan de lage kant.

heeft iemand al ervaring met Llink het ziet er leuk uit maar weet niet hoe je dit erop zet de website word ik ook niet veel wijzer van http://www.lundman.net/wiki/index.php/Llink
Ik probeerde ook al een duidelijke install guide te vinden voor LLink, nog niet gelukt helaas.

Oeh met LLink zou je dus DVD files op HTTP snelheid kunnen streamen :D
Reg. datum: 19 september 2006

@tweakernick enkele toevoeging voor het start bericht Egreat EG-M31A http://www.egreathd.com/ inmiddels al via een NL reseller verkrijgbaar.

quote:
Focus schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:39:
Dat heeft mijn iStar ook. Als je dan schakelt van bijv. divX naar DTS schrik je je echt een ongeluk.

whahoehaha

Na de posts over de fans in de popcorn ben ik even aan het zoeken geweest. Bij conrad hebben ze deze: FAN 12VDC BALL MFB25B12, Afm. (lxbxh) 25 x 25 x 6,5 mm. Boven de chip heb je iets meer 8 mm ruimte, dus bij het monteren van deze fan hoef je geen gaten te boren of ringetjes tussen de bovenplaat te zetten. Dus fan erop en even op de 5v of 12v prikken en je bent klaar. Als ik hem binnen heb zal ik wel een paar fototjes posten.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Kunnen we aub gewoon serieus discussiëren over deze player en het zinloze commentaar achterwegen laten?

voodooless wijzigde dit bericht 21-04-2008 13:34 (93%)

quote:
Hello Valued Customer,

We are pleased to inform you that you can now place your pre-order for the
Popcorn Hour A-100.
Woei. :D

Iemand toevallig ervaring met de huidige prijs, omgerekend in euro's en inclusief alle toeslagen en belastingen?

MaZo wijzigde dit bericht 21-04-2008 13:42 (28%)

Reg. datum: 29 november 2001

Gelieve geen invite gebeuren hier. Dat voegt niets toe

Koeitje wijzigde dit bericht 21-04-2008 14:30 (66%)

RageCritters
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
MaZo schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:41:
[...]

Woei. :D

Iemand toevallig ervaring met de huidige prijs, omgerekend in euro's en inclusief alle toeslagen en belastingen?
Het vorige topic staat er vol mee :)

Uiteindelijk ben je zo'n 170 euro kwijt, voor alles :)

Game rig Server -- E39-2003-530D-Lifestyle Edition

quote:
Denman79 schreef op zondag 20 april 2008 @ 18:25:
[...]

Llink is een streaming server, dus een vervanging voor myihome. Dat draai je dus op de plek waar je films staan. Ze hebben ook nmt binaries staan, maar die heb je niet nodig tenzij je op de ene nmt de films die op je andere nmt staan af wilt spelen.

quote:
Caveman schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:50:
Na de posts over de fans in de popcorn ben ik even aan het zoeken geweest. Bij conrad hebben ze deze: FAN 12VDC BALL MFB25B12, Afm. (lxbxh) 25 x 25 x 6,5 mm. Boven de chip heb je iets meer 8 mm ruimte, dus bij het monteren van deze fan hoef je geen gaten te boren of ringetjes tussen de bovenplaat te zetten. Dus fan erop en even op de 5v of 12v prikken en je bent klaar. Als ik hem binnen heb zal ik wel een paar fototjes posten.
Ik ben zeer benieuwd, ook naar de geluidsproductie. ga je dan trouwens wel een gat maken in de bovenkant van je behuizing?

Ik mis zelf nog beetje de essentie van tools als MyIHome en LLink. Wat is hier beter aan dan het gebruiken van NFS op een NAS-drive of Windows XP.

sander- wijzigde dit bericht 21-04-2008 14:24 (10%)

Reg. datum: 04 april 2006

quote:
riquard schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:47:
[mbr]Gelieve geen invite gebeuren hier. Dat voegt niets toe[/mbr]
Wat bedoel je hiermee, heel wat mensen zullen blij zijn als ze een invite kunnen overnemen van iemand anders...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws