Reg. datum: 09 december 2007
[LCD TV] Philips de recente modellen (deel 4)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
Nieuw TopicReg. datum: 09 december 2007
Reg. datum: 05 december 2007
Ik heb dus nog steeds last van de pieptoon. De laatste tijd komt er ook een erg vervelende brom bij als de TV aanstaat. Zeker als het rustig is in de woonkamer is dat erg storend.
Morgen maar weer eens bellen met de Philips, mogen ze weer een monteur langssturen. Nu weet ik dat veel mensen een nieuwe TV hiervoor hebben gekregen (hetzelfde type), ik vraag me alleen af tot welke termijn Philips dit blijft doen? daarbij wel meegenomen dat ik vrij recent na de aankoop deze melding al heb doorgegeven.
En, hoe is het afgelopen?quote:Willy68 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:03:
[...]
As maandag komt TVA voor de reparatie. Volgens TVA wordt een deel van het chasis vervangen waar de aansturig in zit. Hiermee wordt als het goed is ook de beeldverwerkingsprocessor vervangen, aldus TVA.
|This Signature Intentionally Left Blank|
nog niet binnenquote:Willy68 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:20:
[...]
Hoe bevalt de 9603 in vergelijking met de 9632?
Reg. datum: 14 februari 2003
Als je wilt kun je er werk van maken in de vorm van geld retour.quote:Sjefke_koning schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:32:
Ik heb de 37pfl9632 en heb sinds het begin van de aankoop (december 2007) last van een hoge pieptoon. Daarvoor is al een monteur langs geweest, die de pieptoon heeft 'verminderd'. Ik hoor geen verschil en heb uiteindelijk een op afstandsbedienbaar stopcontact gekocht, zodat ik elke avond de TV van de stroom haal.
Ik heb dus nog steeds last van de pieptoon. De laatste tijd komt er ook een erg vervelende brom bij als de TV aanstaat. Zeker als het rustig is in de woonkamer is dat erg storend.
Morgen maar weer eens bellen met de Philips, mogen ze weer een monteur langssturen. Nu weet ik dat veel mensen een nieuwe TV hiervoor hebben gekregen (hetzelfde type), ik vraag me alleen af tot welke termijn Philips dit blijft doen? daarbij wel meegenomen dat ik vrij recent na de aankoop deze melding al heb doorgegeven.
Je dient de leverancier normaal ruim de kans te geven om een klacht te verhelpen. Dit betekend 3 reparaties. Lukt het de leverancier dan nog niet om de klacht te verhelpen kun je, ook al is het toestel bijv. 1/2 jaar oud, de koop ontbinden op grond van de klacht.
Omdat het het toestel nu ongeveer 6 maanden oud is zou de leverancier eventueel een gereduceerd bedrag retour kunnen geven ipv het volledige bedrag. Je kunt echter wel een kleine rekensom maken.
Een tv heeft een levensduur die gestelt mag worden op 10 jaar, 10 x 12 = 120 maanden = 100% aankoopsom. Mag zou hij dus realistisch 5% mogen achterhouden. Maar gezien je directe klacht melding zou 0% netter zijn, mede omdat het toestel nog binnen de fabrieksgarantie is ook, wat overigens niet wil zeggen dat ze 0% verplicht zijn.
OK, zou wellicht nog een optie zijn. Ik heb inmiddels weer een afspraak gemaakt met een monteur, die komen dus voor de tweede keer langs.quote:Calvin_Hobbes schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:04:
[...]
Als je wilt kun je er werk van maken in de vorm van geld retour.
Je dient de leverancier normaal ruim de kans te geven om een klacht te verhelpen. Dit betekend 3 reparaties. Lukt het de leverancier dan nog niet om de klacht te verhelpen kun je, ook al is het toestel bijv. 1/2 jaar oud, de koop ontbinden op grond van de klacht.
Omdat het het toestel nu ongeveer 6 maanden oud is zou de leverancier eventueel een gereduceerd bedrag retour kunnen geven ipv het volledige bedrag. Je kunt echter wel een kleine rekensom maken.
Een tv heeft een levensduur die gestelt mag worden op 10 jaar, 10 x 12 = 120 maanden = 100% aankoopsom. Mag zou hij dus realistisch 5% mogen achterhouden. Maar gezien je directe klacht melding zou 0% netter zijn, mede omdat het toestel nog binnen de fabrieksgarantie is ook, wat overigens niet wil zeggen dat ze 0% verplicht zijn.
Enige probleem is dat ik het een erg storende piep vind, maar dat Philips bepaalde toleranties heeft gesteld. Als ze daar binnen vallen, kan ik helemaal niks....!? Mocht dat gebeuren, anders maar weer terug naar de winkel waar ik de TV gekocht heb, met het verhaal dat Philips er niks aan wilt doen. Wellicht hebben zij dan nog een oplossing..
Op het moment dat jij dus niet tevreden bent over de piep kan Philips toleranties hebben wat ze willen. Als de winkel het vervolgens hierop gooit kun jij zeggen dat dit nergens vermeldt is en dat jij dit dus niet accepteerd.
Na de derde reparatie kun je "het vertrouwen" in het product opgeven.
ik verwacht er geen al te grote problemen mee, er zijn genoeg van dit soort gevallen te vinden op internet, met uitspraken van consumenten organisaties en zelfs rechtspraken (vandaar het gedeelte over de +/- 5% van het aankoop bedrag dat het je zou kunnen "kosten").
Reg. datum: 29 augustus 2005
Ja en dat bedoel ik, das het leukste van alles. Weet zeker dat sommige winkels zo'n tv retour nemen en vervolgens de tv weer als zijnde "nieuw" doorverkopen naar een ander. Vandaar ook dat er heel vaak apparatuur is wat nieuw in de doos zit terwijl de doos vaak al wat beschadigd is en dat de tape er ook regelmatig al af is geweest en weer opnieuw handmatig is dichtgeplakt.quote:Calvin_Hobbes schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:07:
Je hebt een koop overeenkomst met de winkel niet met Philips.
Op het moment dat jij dus niet tevreden bent over de piep kan Philips toleranties hebben wat ze willen. Als de winkel het vervolgens hierop gooit kun jij zeggen dat dit nergens vermeldt is en dat jij dit dus niet accepteerd.
ik verwacht er geen al te grote problemen mee, er zijn genoeg van dit soort gevallen te vinden op internet, met uitspraken van consumenten organisaties en zelfs rechtspraken (vandaar het gedeelte over de +/- 5% van het aankoop bedrag dat het je zou kunnen "kosten").
Wordt een ander dus weer de dupe van.
Hoop dat ik het niet hoef mee te maken met mijn toekomstige 9603 of 9703.
Reg. datum: 23 december 2002
Als ik HD Motion op de hoogste stand inschakel dan blijft mijn muiscursor strak en er zijn geen interlace streepjes zichtbaar rond de cursor.
Wel heb ik een ander probleem als ik HD Motion inschakel en dat is dat na elke 5 a 10 seconden het beeld een halve seconde hapert bij het kijken van een film.
Dus 5a10 seconden soepele bewegingen (door de HD Motion) gevolgd door een halve seconde gestotter, alsof HD Motion uit staat. Dit herhaald zich elke keer.
Mijn PC is verbonden met mijn TV dmv een 1.3 HDMI kabel.
Met mijn DVD speler heb ik hier geen last van, deze is met 'n scart kabel aangesloten.
Kan het zijn dan de frequentie van mijn PC<->TV niet optimaal is ingesteld? Ik heb mijn Vista Media Center ingesteld op 1920x1080p op 60Hz.
Reg. datum: 15 april 2005
2. Sony kent een cachback actie die niet geldt voor webshops. Hoe zit dat met de actie van Philips?
ruffneck82 wijzigde dit bericht 04-06-2008 17:25 (24%)
Reg. datum: 26 mei 2005
Geld ook voor online shops: Die doen niet mee met de philips actie! Mits ze het EK actie logo vermelden.quote:ruffneck82 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:58:
1 .Heeft er iemand ervaring met de 37PFL5603D? http://www.consumer.phili...MER/Flat-TV+37PFL5603D-10
2. Sony kent een cachback actie die niet geldt voor webshops. Hoe zit dat met de actie van Philips?
mrc16 wijzigde dit bericht 04-06-2008 17:37 (3%)
Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/
Vergeten te vermelden dat ik een Full hd tv zoek.
ruffneck82 wijzigde dit bericht 04-06-2008 23:11 (12%)
Vandaag alvast voor de zekerheid bij MediaMarkt langsgeweest. Maar die geven aan dat er 3 keer een monteur moet zijn langsgeweest voor hetzelfde probleem. Daarna gaan ze kijken wat ze verder kunnen doen.quote:Calvin_Hobbes schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:07:
Je hebt een koop overeenkomst met de winkel niet met Philips.
Voor zover ik weet is de piep niet op te lossen en ga ik niet akkoord met de 'tolerantie' van Philips. Of is het euvel bij iemand al verholpen?
Wil graag mooier geluid voor Films / XBOX 360.
| • 120 hz |
| • 200 hz |
| • 500 hz |
| • 1200 hz |
| • 3 khz |
| • 7500 hz |
| • 12 khz |
NeoMe wijzigde dit bericht 04-06-2008 19:28 (3%)
* F3-Ka - AMD Turion 64 X2 TL-62 @ 2,1 Ghz - 2 GB RAM - HD2600 512MB - 250 GB 5400 RPM * Xbox 360 * Philips HD-LCD 32'' * 500 GB My Book * HTC Touch Dual *
Je moet je niet laten afschrikken door het gedeelte "wat ze verder kunnen doen". En er moet inderdaad 3x voor hetazelfde iemand langs geweest zijn. Op zich is dat niet zo erg. Ze komen nu voor de tweede keer en als je het goed aanpakt ook direkt voor de derde keer.
Op het moment dat de monteur klaar is en het probleem nog niet verholpen is bel je direct weer, of nog beter laat je hem direct bellen. Het is dan zeer waarschijnlijk dat ze direct de derde aantekening maken.
Inderdaad, ik verwacht namelijk dat er niks meer aan gedaan kan worden. Ze hebben er de vorige keer al iets ingesoldeerd en het geluid is helemaal niks verminderd. Hij gaf toen al aan, dat het alles is wat ze kunnen doen. Nou dat mag hij dan nog een keer doen, zal gelijk melden dat ik niet tevreden ben. Waarschijnlijk zal hij dan direct aangeven dat nog een keer langskomen geen zin heeft. Als dat aantekening 3 is, kan ik direct naar de MM.quote:Calvin_Hobbes schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:26:
@Sjefke,
Je moet je niet laten afschrikken door het gedeelte "wat ze verder kunnen doen". En er moet inderdaad 3x voor hetazelfde iemand langs geweest zijn. Op zich is dat niet zo erg. Ze komen nu voor de tweede keer en als je het goed aanpakt ook direkt voor de derde keer.
Op het moment dat de monteur klaar is en het probleem nog niet verholpen is bel je direct weer, of nog beter laat je hem direct bellen. Het is dan zeer waarschijnlijk dat ze direct de derde aantekening maken.
Ik kom er achter dat het door mij genoemde model wel Ambilight heeft maar dat de nagenoeg gelijke 37PFL5603D dit niet heeft, morgen eens kijken in de winkel.quote:ruffneck82 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:13:
Ik ben op zoek naar een 37 inch tv. Ik wil geen ambilight omdat ik dit geen meerwaarde vind hebben. Wel vind ik het design van deze tv's heel mooi. Is de 37PFL7603D dan de beste keus?
Vergeten te vermelden dat ik een Full hd tv zoek.
Reg. datum: 06 december 2000
Dan is er ook nog de PFL7403 serie, die heeft geen Ambilight maar WEL 100Hz technologie. Echter waarschijnlijk ook weer met de PNX5050 chip met de welbekende 1080i beeldverwerking als max.quote:ruffneck82 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:26:
[...]
Ik kom er achter dat het door mij genoemde model wel Ambilight heeft maar dat de nagenoeg gelijke 37PFL5603D dit niet heeft, morgen eens kijken in de winkel.
Intel C2D 6850/Asus P5K Dlx/Asus EN8800GTX/4x1024MB Corsair DDR2-800 CL4/36GB WD Raptor/2x200GB RAID0/2x750RAID0/4x500GB RAID5/24" Samsung 245BW Specs
Reg. datum: 23 december 2002
Ik heb deze TV, ik heb na het lezen van dit topic wat testen gedaan zoals in de Youtube filmpjes die eerder in dit topic gepost zijn.quote:redfoxert schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:36:
[...]
Dan is er ook nog de PFL7403 serie, die heeft geen Ambilight maar WEL 100Hz technologie. Echter waarschijnlijk ook weer met de PNX5050 chip met de welbekende 1080i beeldverwerking als max.
Ik heb het volgende getest:
Ik heb mijn TV via HDMI op mijn PC aangesloten @ 1920x1080 op 60Hz
Ik heb alle pixelplus opties ingeschageld dus ook de HD Natural Motion.
Als ik mijn muiscursor beweeg zoals dat ook in het Youtube filmpje gedaan werd dan zie ik geen interlace strepen, mijn muis cursor blijft strak. Zelfde geldt voor een venster die ik versleep.
Ik heb geen idee welke Chip ik in mijn TV heb zitten.
Reg. datum: 13 januari 2004
En? Kun je ons al iets meer vertellen?quote:Willy68 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:03:
[...]
As maandag komt TVA voor de reparatie. Volgens TVA wordt een deel van het chasis vervangen waar de aansturig in zit. Hiermee wordt als het goed is ook de beeldverwerkingsprocessor vervangen, aldus TVA.
Ook ik heb het 1080P probleem bij Philips neergelegd. Ik heb een reactie terug ontvangen dat ik met mijn ruim 5 maanden oude 47pfl9732 naar een Philips geautoriseerde werkplaats moet en dat daar mijn klacht zal worden beoordeeld.
Ik vind het sowieso obegrijpelijk dat ik zelf, met een nog geen half jaar oude tv, naar een geautoriseerde werkplaats moet. Hoe doe ik dat met zo'n grote en loodzware tv
Ik ben heel erg benieuwd of andere "lotgenoten" al iets meer hebben bereikt. Dus alle reacties, tips en/of aanvullingen zijn welkom.................
Reg. datum: 14 september 2003
Ik heb nu ruim een week de 42'' versie van dit scherm hangen. Ben er niet tevreden mee. Ik stoor me enorm aan de "backlight dimming". Morgen komt er een philips monteur naar kijken. Hopelijk kan hij het uitzetten in het service menu. (de optie is wel aanwezig in het servicemenu, maar de enige optie is "aan")quote:ruffneck82 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:58:
1 .Heeft er iemand ervaring met de 37PFL5603D? http://www.consumer.phili...MER/Flat-TV+37PFL5603D-10
Misschien wel uit te zetten via de Option Groups. (daarover loopt ook een ander topic hier, maar die gaat over de PFL7662, en die heeft een ander service menu). Maar hier ga ik niet in lopen rommelen. Op de backlight dimming na is het overigens wel een erg mooi scherm. Hier geen problemen met trillende lijnen icm. een PS3 (1080P). Ook de Xbox 360 is erg strak (via Component) PC heb ik nog niet geprobeerd. Digitale TV (UPC) ook erg mooi.
Maar als de monteur het morgen niet kan oplossen, gaat hij retour naar de It's en ga ik voor de Sony Bravia 40V3000 of de Samsung 40F86. Hangt er een beetje vanaf wat ze met de prijzen kunnen doen. (deze kon ik meenemen voor 1150 euro) (al heb ik wel al de doos weggegooid
Reg. datum: 09 december 2007
Was even druk met andere zaken. SSB (Small Signal Board) zou dus vervangen worden. Een technicus heeft echter nog in de historie van de TV gekeken. In het verleden is het display al eens vervangen ivm "kraken" van de TV; dit scheen toe bij een bepaalde productieserie voor te komen. Met het nieuwe display was het "kraken" inderdaad opgelost. Kennelijk blijkt levering van een nieuw SSB hierdoor nu lastig/niet mogelijk. Inmiddels is een remplace voorstel gedaan voor een 42PFL9703 en ben ik in afwachting van het nieuwe toestel.quote:freakie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:53:
[...]
En? Kun je ons al iets meer vertellen?
Ook ik heb het 1080P probleem bij Philips neergelegd. Ik heb een reactie terug ontvangen dat ik met mijn ruim 5 maanden oude 47pfl9732 naar een Philips geautoriseerde werkplaats moet en dat daar mijn klacht zal worden beoordeeld.
Ik vind het sowieso obegrijpelijk dat ik zelf, met een nog geen half jaar oude tv, naar een geautoriseerde werkplaats moet. Hoe doe ik dat met zo'n grote en loodzware tv? De kans op transportschade is m.i. erg groot. Kortom,
![]()
Ik ben heel erg benieuwd of andere "lotgenoten" al iets meer hebben bereikt. Dus alle reacties, tips en/of aanvullingen zijn welkom.................
Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)
Reg. datum: 14 januari 2007
Hier nog steeds geen problemen met full HD (via HDDVD) en gisteren genoten van het ongelooflijk mooie beeld van het HD signaal van Nederland 1.(Nederland-Italiequote:BtM909 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:27:
Mijn klacht is inmiddels in behandeling bij zowel de dealer als Philips. Ben reuze benieuwd waarmee ze gaan komen
Iedereen die bij mij komt kijken staat altijd versteld van de mooie beeldkwaliteit, ook degenen die zelf een Full HD LCD/Plasma hebben.
Kortom: ik heb nergens last van en ga niet klagen want ik heb waarschijnlijk mazzel met mijn exemplaar en het beeld is fantastisch!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
Dit topic is gesloten.