Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hey HaseMike, ik heb m.b.t tot de 5603 wel het volgende gevonden in de specificaties:

Computerformaten 640 x 480, 60, 72, 75, 85 Hz , 800 x 600, 60, 72, 75, 85 Hz , 1024 x 768, 60, 70, 75, 85 Hz , Via HDMI-/DVI-ingang.

Hier staat 1080p, en zelfs 1080i niet bij als ondersteund formaat. Blijkbaar heeft Philips geleerd van de 1080p blunder in de 9632/9732 serie en zetten ze bij de nieuwe modellen met dezelfde chipset(s) geen 1080p of 1080i meer erbij in de specificaties voor computerformaten.

In de specs van de 9632/9732 staat duidelijk wél 1080p en 1080i vermeld bij ondersteunde computerformaten.

Dit zal het voor jou wel wat beperkter (en misschien lastiger) maken het 1080p verhaal hard te maken: er blijft alleen over dat bijvoorbeeld de gui lijnen van de PS3 trillen op Bluray en dus ook andere ongewenste interlacing/trillings effecten op 1080p aanwezig zijn. Al moet dit volgens mij wel genoeg zijn.

EDIT: Hier kwam ik dus waarschijnlijk met dezelfde blunder over de specs als de medewerker(s) van Philips Duitsland. In de handleiding van de 5603 staat dus dat 1080p en 1080i WEL ondersteund worden als computerformaat. Waarschijnlijk halen de medewerker(s) helpdesk de specs dus ook van de website.. wat dus blijkbaar niet altijd gelijk is aan wat in de handleiding staat.. |:(

Ralphfx wijzigde dit bericht 10-05-2008 19:38 (24%)

Video's 1080p problemen Philips xxPFL9632/9732/9900: klik hier voor de filmpjes

Ik ben gisteren naar de winkel (it's) geweest waar ik de televisie (47pfl9632d/10) heb gekocht. Ze gaan volgende week Philips bellen en daarna hoor ik meer. Ik ben benieuwd wat zij te horen krijgen van Philips. Ik hoop alleen dat ze goed het probleem begrijpen, namelijk dat hij wel 1080p signalen accepteert alleen stiekem interlaced weergeeft.

Canon

In het vorige deel kwam ik een post tegen:

Verder nog even de opmerking dat HDCP alleen voor copyright content is. Dus bij niet copyright content moet je wel DTS en zo via digitral out moeten krijgen lijkt me. Weet ik niet zeker maar lijkt me dat het zo zou moeten werken. getuige ook de uiteenlopende verhalen hier. Misschien kan iemand dit testen voor de mensen die echt de digital audio out willen gebruiken?

Weet iemand of dit zo is? Of geeft de TV ook geen DD / DTS door bij niet copywright DVD's (lees: zelf gebrande DVD's)?

Van de support site van Philips:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als uw apparaat met een HDMI-kabel op uw TV is aangesloten, hebt u mogelijk geen digitaal geluid via de S/PDIF-connector.

Deze cinch-connector draagt meestal het label 'Digital Audio out'.

Dit is het geval als uw mediabron (DVD, Blu-ray, ...) is beveiligd met HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) en aan juridische richtlijnen moet voldoen.

U kunt echter altijd genieten van digitaal geluid en beeld op uw TV door een HDMI-kabel te gebruiken.

In bepaalde gevallen, zet het signaal van de S/PDIF-connector uw digitale signaal automatisch om in een lager gespecificeerde indeling.

De geluidskwaliteit van de analoge uitvoer wordt op geen enkele manier beperkt.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HDCP mag dan wel enkel voor copyright content "bedoeld" zijn, maar als je aangesloten apparaat niet HDCP compliant is, dan krijg je voor zover ik weet gewoonweg geen beeld. Oftewel zit je altijd vast aan de volgens Philips juridische richtlijnen voor HDCP, oftewel je dolby surround aangeboden via HDMI wordt gewoon gedownsampled naar stereo. Ook het dolby signaal van gebrande DVD's wordt dus gedownsampled als je DVD speler is aangesloten via HDMI.

Ralphfx wijzigde dit bericht 11-05-2008 14:56 (4%)

quote:
Ralphfx schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:54:
U kunt echter altijd genieten van digitaal geluid en beeld op uw TV door een HDMI-kabel te gebruiken.
Vraag me af hoe je dan DD / DTS krijgt. Spreekt dit elkaar niet een beetje tegen?
quote:
Ralphfx schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:54:
In bepaalde gevallen, zet het signaal van de S/PDIF-connector uw digitale signaal automatisch om in een lager gespecificeerde indeling.
En in welke gevallen is dat dan zo? Bij DD en DTS neem ik aan?

Beetje raar dat je op geen enkele manier de nieuwe geluidsformaten (Dolby True HD, DTS HD) uit je receiver kan halen als je het aansluit volgens het boekje.

quote:
Maradona10 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:53:
[...]

Vraag me af hoe je dan DD / DTS krijgt. Spreekt dit elkaar niet een beetje tegen?
Nee - als je zowel het beeld op de TV kijkt en het geluid uit de speakers van de TV gebruikt klopt het wat Philips zegt.
(nou ja, dubieus is het wel - zes-kanaals surround die je alleen via de front-speakers van de TV hoort, dat noem ik niet 'genieten')
quote:
[...]

Beetje raar dat je op geen enkele manier de nieuwe geluidsformaten (Dolby True HD, DTS HD) uit je receiver kan halen als je het aansluit volgens het boekje.
Yep. Met dank aan de overbeschermende filmindustrie.

quote:
Maradona10 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 15:53:
[...]

[...]

Je kunt altijd genieten van digitaal geluid UIT JE TV.
En helaas wordt ALTIJD het dolby signaal omgezet als dolby wordt aangeboden via HDMI.

Meer is er echt niet van te maken. Liever zouden we willen hebben dat het dolby signaal alleen wordt omgezet als de HDCP beveiliging hier specifiek om vraagt, maar jammer genoeg is dit niet het geval.

quote:
vanaalten schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:04:
Nee - als je zowel het beeld op de TV kijkt en het geluid uit de speakers van de TV gebruikt klopt het wat Philips zegt.
(nou ja, dubieus is het wel - zes-kanaals surround die je alleen via de front-speakers van de TV hoort, dat noem ik niet 'genieten')
Dan toch maar de dvd aansluiten op de receiver. Maakt dat voor het geluid nog uit of dat via HDMI gaat of digitale coax voor wat betrefd de vertraging?

Je geluid zal ongeveer 100-150ms eerder zijn dan het beeld als je de speler direct op de versterker aasluit. Zorg er dus voor dat je voor de beeldvertraging kan compenseren met een delay instelling op je dvd speler of versterker.

quote:
Ralphfx schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:57:
Je geluid zal ongeveer 100-150ms eerder zijn dan het beeld als je de speler direct op de versterker aasluit. Zorg er dus voor dat je voor de beeldvertraging kan compenseren met een delay instelling op je dvd speler of versterker.
Dat weet ik, maar verschilt het niet of je hem aansluit met HDMI of dig. coax?
M'n receiver heeft wel een delay funktie (on/off) maar ik weet niet of het werkt.
100-150ms is toch niet zo heel veel. Nauwelijks merkbaar volgens mij.

Maradona10 wijzigde dit bericht 11-05-2008 17:56 (6%)

haah 150ms niet merkbaar? Als je kippig bent niet nee...

quote:
Maradona10 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 17:54:
[...]

Dat weet ik, maar verschilt het niet of je hem aansluit met HDMI of dig. coax?
M'n receiver heeft wel een delay funktie (on/off) maar ik weet niet of het werkt.
100-150ms is toch niet zo heel veel. Nauwelijks merkbaar volgens mij.
Zoals vorige post: zeker merkbaar die beeldvertraging!!

Het zal afhankelijk van de input die je gebruikt wel wat schommelen denk ik, maar ga zeker uit van een vertraging van 100ms. Dit hebben wij icm de Philips HTS8100 over HDMI.

Beeld vertraging is zeker merkbaar en helaas ook dynamisch maar echt zuiver af te stellen is het ook niet.

Ik heb ook DTS dvd's en die zal ik dus niet via de TV naar mijn receiver kunnen sturen of ik moet terug naar DD maarja, dat doe je niet als je DTS hebt op een schijfje.
Dus dvdspeler rechtstreeks aangesloten en de TV het geluid uit.

Zet ik dat geluid aan van de tv, dan hoor ik een echo, maakt niet uit of ik de delay van de dvdspeler op 120, 130, 140 of 150 ms zet er blijft altijd een vage echo.
Aan het beeld icm het geluid via de set moet ik echt miereneuken en concentreren om het verschil te merken.
Dus zo ernstig is het niet.

quote:
HaseMike schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:48:
[...]

Zet je playstation op 1080p en kijk in het hoofdmenu naar de scrollende letters van het nieuws rechtboven in het scherm. Als je van dichtbij een kam-effect ziet (is zeer duidelijk bij de nep 1080p modellen), dan heb je het probleem. Zijn de letters netjes en strak dan is alles ok.

Op mijn 5603 geeft pc mode met 1080p deze interlace artefacten en bij bluray niet, maar ja dan gaan de lijnen weer knipperen. Lachen met philips :(
Als ik er heel dicht op ga zitten zie ik wel dat de letters niet 100% vloeiend bewegen, maar dat komt waarschijnlijk door het gebrek aan HDNM in de gamestand. Een lelijk kam effect zie ik volgens mij niet.

Reg. datum: 26 januari 2000

Zit dat probleem bij 1080p (via HDMI zoals een PS3) nu in alle modellen? Dus ook de 42FPL7862? Of alleen in de 9xxx serie (want ik zie alleen die series steeds vermeld worden). Ik wil namelijk van mijn huidige samsung (hd ready met max 720p/1080i) overstappen op de bovenstaande tv, maar als ik dan nog steeds geen goede ondersteuning heb voor FULL HD op mijn PS3 dan schiet ik er nog niet veel mee op :S

Wii, PS3, Xbox360 en een 8800GTS + E6600 PC.. Hoezo game verslaafd?

quote:
Uhmmie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 02:49:
Zit dat probleem bij 1080p (via HDMI zoals een PS3) nu in alle modellen? Dus ook de 42FPL7862? Of alleen in de 9xxx serie (want ik zie alleen die series steeds vermeld worden). Ik wil namelijk van mijn huidige samsung (hd ready met max 720p/1080i) overstappen op de bovenstaande tv, maar als ik dan nog steeds geen goede ondersteuning heb voor FULL HD op mijn PS3 dan schiet ik er nog niet veel mee op :S
Goeie vraag ik wil vandaag die tv ook gaan kopen bij de MM voor 999 euri... Ik heb ze gisteren zien staan, maar nergens aangesloten. Toch maar even vragen of ze vandaag BR og PS3 aansluiten en daadwerkelijk laten zien of die de volledige 1080p aan kan.. dan weet ik het ech zeker.

Is nu aan het bedenken welke PC ik zal samenstellen voor 1800 euro...

quote:
Uhmmie schreef op maandag 12 mei 2008 @ 02:49:
Ik heb mijn ps3 via een hdmi kabel aangesloten op mijn 32PFL7862 en de uitvoer van de ps3 staat op 1080p, de tv geeft ook aan dat de invoer 1080p is, geen problemen of (iig mij opvallende) lag. Ook mijn pc heb ik via dvi -> hdmi aangesloten en ook geen problemen. Ik weet niet hoe generaliseerdbaar dit is, maar het lijkt mij dan ook dat je op je 42" 7862 er ook geen last van zal hebben.

quote:
Frank1973 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 08:28:
[...]

Goeie vraag ik wil vandaag die tv ook gaan kopen bij de MM voor 999 euri... Ik heb ze gisteren zien staan, maar nergens aangesloten. Toch maar even vragen of ze vandaag BR og PS3 aansluiten en daadwerkelijk laten zien of die de volledige 1080p aan kan.. dan weet ik het ech zeker.
Ook ik zag deze MM actie voor de 7862 op deze site. De specs zien er erg goed uit voor deze prijs (100hz, Full HD).

Graag wil ik een tweede LCD tv voor op mn slaapkamer welk aangesloten wordt op een PS3 voor oa. blu-ray gebruik. Ondersteund de 7862 ook 24p playback? Ik lees in de spec sheet op de philips site dat de refresh rate van 24hz wel ondersteund wordt, werkt dit dan ook voor blu-ray? Er staat verder geen logo van 24p zoals bij de Sony modellen.

http://www.esoteric-warriors.com

Ik ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met deze lcd tv.

Nav de mediamarkt advertentie ben ik even wezen kijken in Hengelo.
Wat mij opviel was het schokkerige beeld bij snelle bewegingen en acties.
Is anderen dat ook opgevallen?
Of kan dat komen omdat je er vrij dicht op staat (max 1,5 - 2 meter, meer kon daar niet).

Is dat iets wat met de reactietijd van 4 ms te maken heeft?
Het vreemde was, er stond ook een LG 40" met 8 ms, maar daar leek het veel minder te schokken.
Zogeheten 'judder' heb ik mij laten vertellen.. klopt dat?

Helaas niet kunnen checken met een gewone tv zender.
Ben vooral bang dat dat schokkende beeld tijdens sport uitzendingen en actie films erg irriterend is.
Maar hopelijk valt het mee, want verder lijkt het mij een uitstekende aanbieding.
FullHD, 100Hz, 42", ruim voldoende aanluitingen incl usb, en dat voor 999,-
Morgen in Enschede nog maar eens kijken en vergelijken.

quote:
Gast1981 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:30:
Ik ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met deze lcd tv.

Nav de mediamarkt advertentie ben ik even wezen kijken in Hengelo.
Wat mij opviel was het schokkerige beeld bij snelle bewegingen en acties.
Is anderen dat ook opgevallen?
Of kan dat komen omdat je er vrij dicht op staat (max 1,5 - 2 meter, meer kon daar niet).

Is dat iets wat met de reactietijd van 4 ms te maken heeft?
Het vreemde was, er stond ook een LG 40" met 8 ms, maar daar leek het veel minder te schokken.
Zogeheten 'jugger' heb ik mij laten vertellen.. klopt dat?

Helaas niet kunnen checken met een gewone tv zender.
Ben vooral bang dat dat schokkende beeld tijdens sport uitzendingen en actie films erg irriterend is.
Maar hopelijk valt het mee, want verder lijkt het mij een uitstekende aanbieding.
FullHD, 100Hz, 42", ruim voldoende aanluitingen incl usb, en dat voor 999,-
Morgen in Enschede nog maar eens kijken en vergelijken.
Stond deze op een blu-ray film? Want dan zou het idd "judder" kunnen zijn, wat aangeeft dat deze geen 24p ondersteund. Hier zul je geen last van hebben met normaal TV kijken.

http://www.esoteric-warriors.com

Welk typenummer was het? De vorige philips reeks had idd veel last van judder...

42 PFL 7862 ging het om

of het een Blu Ray film was weet ik niet.. kan ik morgen wel ff vragen

Reg. datum: 26 januari 2000

Ik denk idd dat ik hetzelfde ervaarde als jou.. iets klopte er gewoon niet aan het beeld (stond een animatie film op).. Ik vond het iig dermate storend dat het voor mij genoeg reden was om de actie te laten lopen..

Wii, PS3, Xbox360 en een 8800GTS + E6600 PC.. Hoezo game verslaafd?

de 7862 is al een redelijke oude serie... Deze is nog erger dan de 9632serie

quote:
Harrie86 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:24:
de 7862 is al een redelijke oude serie... Deze is nog erger dan de 9632serie
Dat echt onzin, je lokt alleen maar reacties uit met zo'n post.

@ de geinteresseerden: Zie mijn post hierboven, alleen maar goede ervaringen met mijn 7862.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws