Geachte tweakers. Na heel lang lurken heb ik mij ook maar eens geregistreerd op dit forum, omdat ik nu zelf met een vraag zit waar ik niet meer uitkom. Ik heb hier heel erg veel gelezen en gezocht, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden, vandaar dat ik het nu toch aan jullie wil voorleggen.
Ik sta op het punt om een nieuwe LCD tv te kopen. Mijn oog is gevallen op de Philips 42pfl9632d, vanwege het prachtige beeld. Echter, ik kwam deze topics tegen, en jullie zullen begrijpen dat ik me nu zorgen maak.
Ik lees veel over de lag en lip sync issues, maar volgens mij hebben alle schermen dit? Ik wil graag op mijn tv straks ook de xbox360 aansluiten en een dvd speler. Nu komt mijn vraag:
De lip sync issues waarover gesproken wordt, lijken zich (let op: lijken) zich toe te spitsen op dvdspelers die via HDMI worden aangesloten op het scherm. Ik heb echter (nog) geen HDMI apparaten. Mijn dvdspeler is een Marantz DV4610, welke maximaal een componentaansluiting heeft, die ik dan ook wil gebruiken om aan te sluiten op mijn nieuw te kopen TV. Zit ik in dit geval ook met de lipsyncissues?
De xbox360 aansluiten op dit scherm lijkt dus weinig zin te hebben, aangezien ik dan ook met lag zit. Ik las eerder in dit topic een post van iemand die aangaf dat er verschillende mensen zijn geweest die aangaven dat het lag probleem is opgelost met firmware .17, maar kan iemand dit bevestigen?
Overigens, is de lag/lip sync issue afhankelijk van de grootte van het scherm? Ik heb namelijk momenteel een JVC 26S60B (26") waarbij ik 0 problemen heb met lag en ook geen lip sync issues heb.
Ik hoop dat jullie een en ander kunnen beantwoorden. Ik heb namelijk ook een Marantz SR4600 receiver, die geen audio delay functie heeft, en als ik een nieuwe receiver moet gaan kopen dan ben ik behoorlijk wat geld kwijt.
Bedankt voor jullie tijd