Gathering of Tweakers

Quicksearch
Leef je uit
Reg. datum: 16 december 2001

gelukkig opgelost..
het probleem deed zich alleen voor als ik me externe ip gebruikte vanuit het netwerk...
maar dat werkt dus niet..
alleen van buitenaf werkt et gewoon

AMD A64 X2 AM2 BOX4600 , MSI K9N SLI P. nF570SLI F RG SA, CoolMas RealPower 450W ATX2, DDR2 2GB 800-555 KIT GEIL 4x 512 , Sparkle 8800 GT 512MB WD 74 GB raptor en nog 1TB aan maxtors

Leef je uit
Reg. datum: 16 december 2001

is er iemand die weet waar ik de logs kan vinden van de FTP server, of waar ik wat meer instellingen kan aanpassen?

AMD A64 X2 AM2 BOX4600 , MSI K9N SLI P. nF570SLI F RG SA, CoolMas RealPower 450W ATX2, DDR2 2GB 800-555 KIT GEIL 4x 512 , Sparkle 8800 GT 512MB WD 74 GB raptor en nog 1TB aan maxtors

Kan iemand hier overigens bevestigen dat de Pinnacle Soundbridge direct werkt met de CH3SNAS, of moet ik daarop nog bepaalde software installeren voordat het werkt? Er staat wel dat de Soundbridge werkt met bv iTunes en Windows Media Connect, maar dat helpt me niet echt (of zou dat wel moeten)?

Volgens mij heb ik (als het werkt) dan een mooie combinatie te pakken. De Logitech Media Transporter blijft een stuk mooier, maar net iets te duur voor mijn budget.

quote:
Garyu schreef op maandag 28 april 2008 @ 06:00:
Kan iemand hier overigens bevestigen dat de Pinnacle Soundbridge direct werkt met de CH3SNAS, of moet ik daarop nog bepaalde software installeren voordat het werkt? Er staat wel dat de Soundbridge werkt met bv iTunes en Windows Media Connect, maar dat helpt me niet echt (of zou dat wel moeten)?

Volgens mij heb ik (als het werkt) dan een mooie combinatie te pakken. De Logitech Media Transporter blijft een stuk mooier, maar net iets te duur voor mijn budget.
Je hebt ook nog de logitech Squeezebox, geeft echt een veel beter geluid dan de soundbridge en is niet zo heel veel duurder. Ook de internetradio enz werkt heel goed. Ik heb er een voor 222 euro maar ze zijn al onder de 200 te krijgen. Je moet er wel slimserver voor op je CH3SNAS draaien maar daarvoor heb ik een howto geschreven en is simpel te doen.

Hoi allemaal!

ik heb sinds afgelopen weekend mijn ch3snas en ben er erg tevreden over. Hij is erg snel en energievriendelijk. Ik loop alleen tegen een ding aan waar ik niet uit kom en ik hoop dat iemand me daarbij kan helpen.

na het aanmaken van diverse shares ben ik erachter gekomen dat de bestanden die op mijn lokale systeem het "hidden" attribuut hebben na het uploaden naar de nas dit attribuut niet meer kunnen gebruiken. Na wat leeswerk blijkt dit aan de samba config te liggen. Aangezien ik een komplete newbie ben op linux en geen idee hoe ik dit zou moeten configureren zou ik het op prijs stellen als iemand me hierbij op de juiste weg kan helpen.

Ik heb al de "map hidden"optie toegevoegd op een test share, maar dan verdwijnen alle bestanden gewoon (ze zijn dan allemaal hidden). ik zou gewoon per file willen kunnen aangeven of iets hidden is etc.

Alvast bedankt!

Michael

Reg. datum: 08 februari 2008

quote:
raven22 schreef op maandag 28 april 2008 @ 08:29:
[...]

Je hebt ook nog de logitech Squeezebox, geeft echt een veel beter geluid dan de soundbridge en is niet zo heel veel duurder. Ook de internetradio enz werkt heel goed. Ik heb er een voor 222 euro maar ze zijn al onder de 200 te krijgen. Je moet er wel slimserver voor op je CH3SNAS draaien maar daarvoor heb ik een howto geschreven en is simpel te doen.
Ik heb de soundbridge. Deze werk in combinatie met de ingebouwde media server in de nas.
Zelf gebruik ik nu Twonky, deze is wat makkelijker in gebruik vind ik. Twonky is ook zeer makkelijk te installeren btw.

Ik heb soundbridge digitaal aan gesloten op mijn versterker, dus voor het geluid hoef ik het niet te doen.

Ik kan momenteel enkel met flashfxp(vinkje weg bij passive) vanaf buiten het netwerk verbinden met mijn ftp. Hieruit maak ik dus op dat de passive mode niet werkt(waardoor ik dus ook niet kan connecten met de standaard windows ftp client).

Kan iemand misschien kort vertellen(moet ik porten forwarden? moet de ftp config aangepast worden? etc?) hoe ik passive aan de praat krijg?

Alvast bedankt :)

Tempelier, on bare feet!

quote:
8_ball schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:45:
[...]

Ik heb de soundbridge. Deze werk in combinatie met de ingebouwde media server in de nas.
Zelf gebruik ik nu Twonky, deze is wat makkelijker in gebruik vind ik. Twonky is ook zeer makkelijk te installeren btw.

Ik heb soundbridge digitaal aan gesloten op mijn versterker, dus voor het geluid hoef ik het niet te doen.
Same here!

Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!

quote:
Mr_Zoidberg schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:10:
Ik kan momenteel enkel met flashfxp(vinkje weg bij passive) vanaf buiten het netwerk verbinden met mijn ftp. Hieruit maak ik dus op dat de passive mode niet werkt(waardoor ik dus ook niet kan connecten met de standaard windows ftp client).

Kan iemand misschien kort vertellen(moet ik porten forwarden? moet de ftp config aangepast worden? etc?) hoe ik passive aan de praat krijg?

Alvast bedankt :)
Ik heb zelf TCP port 20 en 21 geforward in mijn draytek 2910 router en ik kan passive connecten.

quote:
Servitor schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:09:
[...]

Ik heb zelf TCP port 20 en 21 geforward in mijn draytek 2910 router en ik kan passive connecten.
Same here. Maar somehow kon ik soms wel en soms niet inloggen :? Kan iemand me wat meer vertellen over passive ftp :?

Reg. datum: 15 november 2003

quote:
Garyu schreef op maandag 28 april 2008 @ 06:00:

Voor de Soundbridge heb je geen software nodig...dit gaat prima werken. Heb zelf de Sonos sinds vorige week woensdag en dat werkt perfect. Heeft ook geen software nodig. De Sonos zet een connectie op naar de share met muziek op de NAS. En vervolgens wordt deze geindexeerd en afgespeeld via de versterker. Werk perfect en een heel erg goed geluid, doordat er gebruik wordt gemaakt van een goede DAC. De Squeezebox is ook erg goed (DAC is ook goed) echter deze heeft wel weer software (slimserver/squeezecenter) nodig op de NAS.

quote:
Mr_Zoidberg schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:35:
[...]

Same here. Maar somehow kon ik soms wel en soms niet inloggen :? Kan iemand me wat meer vertellen over passive ftp :?
Even googlen en je vindt bijvoorbeeld dit:

http://slacksite.com/other/ftp.html

Even een (misschien kansloze) vraag. Ik heb er nu 1x 1tb inzitten en dat werkt allemaal leuk, als die vol is wil ik er nog een tb schijf bijhangen en die 2 dan in JBOD zetten, maar dan is de vraag: moet ik alle 2 de schijven weer opnieuw fomatteren? Dat zou betekenen dat ik ergens 'ff' 1tb moet neerzetten...En daar heb ik juist de nas voor

L00sHeid

Global IT Gypsy

quote:
denniskrol schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:09:
Even een (misschien kansloze) vraag. Ik heb er nu 1x 1tb inzitten en dat werkt allemaal leuk, als die vol is wil ik er nog een tb schijf bijhangen en die 2 dan in JBOD zetten, maar dan is de vraag: moet ik alle 2 de schijven weer opnieuw fomatteren? Dat zou betekenen dat ik ergens 'ff' 1tb moet neerzetten...En daar heb ik juist de nas voor
Inderdaad, dan moet je beide schijven opnieuw formatteren.

quote:
denniskrol schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:09:
Je kunt de disks ook gewoon in standaad mode zetten dan heb je het formatteer probleem niet. Maar wel 2 aparte schijven.

Quad-Powered

Zo, mijn CH3SNAS is ook besteld met een 1TB Samsung F1 schijf :). Deze moet samen met een WD 1TB in raid0 draaien.

Wat ik mij alleen nog afvraag, is er ook een client om de NAS toe te voegen als gebruiker op een DC++ host? Dus wat je normaal doet met een PC.
Global IT Gypsy

quote:
IceFreak schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:52:
Wat ik mij alleen nog afvraag, is er ook een client om de NAS toe te voegen als gebruiker op een DC++ host? Dus wat je normaal doet met een PC.
Ja, er is een versie van mldonkey waarmee je ook kunt connecten naar een DC++ host. Staat in de openingspost van dit draadje waar je die kunt vinden.

quote:
IceFreak schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:52:
Zo, mijn CH3SNAS is ook besteld met een 1TB Samsung F1 schijf :). Deze moet samen met een WD 1TB in raid0 draaien.

Wat is je reden om raid0 te gaan gebruiken? Voor snelheid is het niet nodig, en als er dan eentje stuk gaat... ben je alles kwijt. Met JBOD ben je "maar" 50% kwijt.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

quote:
raven22 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 14:20:
[...]

Je kunt de disks ook gewoon in standaad mode zetten dan heb je het formatteer probleem niet. Maar wel 2 aparte schijven.
En ik vind t juist handiger om 1 grote schijf te hebben, maar anders moet ik dat maar doen als die vol is...

L00sHeid

mensen 2 750 disks in raid 0 hoesnel gaat dat over gigabit iemand al getest

Ik heb het zelf al gevonden :-)
quote:
michaelwaterman schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:10:
Hoi allemaal!

ik heb sinds afgelopen weekend mijn ch3snas en ben er erg tevreden over. Hij is erg snel en energievriendelijk. Ik loop alleen tegen een ding aan waar ik niet uit kom en ik hoop dat iemand me daarbij kan helpen.

na het aanmaken van diverse shares ben ik erachter gekomen dat de bestanden die op mijn lokale systeem het "hidden" attribuut hebben na het uploaden naar de nas dit attribuut niet meer kunnen gebruiken. Na wat leeswerk blijkt dit aan de samba config te liggen. Aangezien ik een komplete newbie ben op linux en geen idee hoe ik dit zou moeten configureren zou ik het op prijs stellen als iemand me hierbij op de juiste weg kan helpen.

Ik heb al de "map hidden"optie toegevoegd op een test share, maar dan verdwijnen alle bestanden gewoon (ze zijn dan allemaal hidden). ik zou gewoon per file willen kunnen aangeven of iets hidden is etc.

Alvast bedankt!

Michael

quote:
lachendehond schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:29:
mensen 2 750 disks in raid 0 hoesnel gaat dat over gigabit iemand al getest
Zelfde snelheid als met 1 schijf, de harddisk is niet de bottleneck, maar de cpu en memory. Dus boven de 20Mbyte/sec ga je hem niet krijgen.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Quad-Powered

quote:
UTMachine schreef op woensdag 30 april 2008 @ 18:56:
[...]

Wat is je reden om raid0 te gaan gebruiken? Voor snelheid is het niet nodig, en als er dan eentje stuk gaat... ben je alles kwijt. Met JBOD ben je "maar" 50% kwijt.
Hmm goed punt, JBOD kan ook nog. Wat ik in ieder geval wil is dat ik met 2 schijven 1 grote maak.
quote:
IceFreak schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:44:
[...]

Hmm goed punt, JBOD kan ook nog. Wat ik in ieder geval wil is dat ik met 2 schijven 1 grote maak.
Moet je natuurlijk zelf weten, het is ansich wel praktisch 1 volume, maar als 1 van de 2 stuk gaat.... Ben je alles kwijt (da's mijn reden om het niet te gebruiken).

BMW 325i E30 Cabrio Shadowline

Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik anonieme (read) toegang kan creeren op mappen die ook benaderd kunnen worden met een username en wachtwoord (read/write). Dit lukt wel door smb.conf aan te passen maar dan gaat de webinterface over de zeik en kan ik geen users meer toevoegen. Dit kan ik natuurlijk terminal doen, maar dat wil ik niet hoeven. Ik wil zo veel mogelijk gebruik blijven maken van de websinterface.
IHeeft iemand suggesties?

Bram77 wijzigde dit bericht 02-05-2008 12:48 (17%)

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws