Bestanden in de incoming direcoty kan ik niet verwijderen.
Ook als ik niet mldonkey laat opstarten bij een reboot. iemand enig idee?
dont' troll me, i am a troll
GoT Index » Opslagmedia & I/O Controllers » [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]dont' troll me, i am a troll
Login als de user waaronder mldonkey draait en zet de autorisatie van de desbetreffende directory recursief goed.quote:wielhelm schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:11:
Ik heb een probleem met mldonkey i.s.m. funplug.
Bestanden in de incoming direcoty kan ik niet verwijderen.
Ook als ik niet mldonkey laat opstarten bij een reboot. iemand enig idee?
Bij mij zit de schijf in het linkerslot (zie foto howto) en is te benaderen als Volume_1. Ik denk dus dat het net andersom werkt of dat dit op een andere manier bepaald wordt.quote:vteuniss schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:25:
[...]
Links is volume_2, rechts is volume_1. Schijven altijd rechts initialiseren omdat je anders waarschijnlijk tegen de 96% bug aan loopt bij het formatteren. Soms gaat het goed als je het in het linker slot doet, waarom weet niemand.
Dit staat ook ergens op de wiki.
Forgive them, for they know not what they do
Als je maar een schijf hebt, dan wordt het altijd volume_1, ongeacht of die links of rechts zit. Het enige probleem is dat je eventueel tegen de 94% bug aanloopt als die links zit.quote:GenetiX schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:46:
[...]
Bij mij zit de schijf in het linkerslot (zie foto howto) en is te benaderen als Volume_1. Ik denk dus dat het net andersom werkt of dat dit op een andere manier bepaald wordt.
Login als de eigenaar van de directory (of als root) en geef het volgende commandoquote:wielhelm schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:06:
vteuniss > zou je me misschien ietsjes op weg willen helpen welk commando ik hiervoor gebruik?
telnet en dan:quote:harrytasker schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:30:
kan iemand mij uitleggen hoe je die fun plug weer verwijdert of kan dat alleen door de HDD weer te formateren?
Heb al vanalles geprobeerd, maar de toegang wordt telkens geweigerd!
1
2
3
4
5
6
7
8
| [ Series ] comment = path = /mnt/HD_a2/Series valid users = bram lonja read only = no guest ok = yes browsable = yes public = yes |
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Ik haal zelf tussen de 17 en 22 mb/sec. Dit is tenminste wat Vista aangeeft.quote:UTMachine schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:59:
[...]
CH3SNAS haalt ongeveer 10-15MByte/sec ... Dit is totaal onafhankelijk van raid0/raid1/etc, het apparaat is te langzaam om hiervan wat te merken.
Check even je homepagequote:
Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Yupquote:Bram77 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:35:
Je bedoelt het kraak-forum?
Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!
Ik heb gisteren ook maar een gigabit-switch aangeschaft, wat een verademing!quote:8_ball schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:15:
[...]
Ik haal zelf tussen de 17 en 22 mb/sec. Dit is tenminste wat Vista aangeeft.
Ik maak gebruik van Jumbo frames
Weet iemand een makkelijke manier om playlisten aan te maken voor in Twonky, of heeft iemand een link naar H2.
Trasos wijzigde dit bericht 25-04-2008 19:04 (4%)
Het is idd een verademing via de gigabit..quote:Trasos schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:00:
[...]
Ik heb gisteren ook maar een gigabit-switch aangeschaft, wat een verademing!
Van max. 8-9MB/s naar de 20MB+/s. Dat is zonder jumbo-frames btw, die ga ik wel instellen denk ik, want de meeste bestanden zijn toch vrij groot. Nu nog uitzoeken hoe.
Edit:
Al gevonden, gewoon simpel via apparaatbeheer dus.
AMD A64 X2 AM2 BOX4600 , MSI K9N SLI P. nF570SLI F RG SA, CoolMas RealPower 450W ATX2, DDR2 2GB 800-555 KIT GEIL 4x 512 , Sparkle 8800 GT 512MB WD 74 GB raptor en nog 1TB aan maxtors
Trasos wijzigde dit bericht 25-04-2008 22:12 (41%)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ... * Deleting /mnt/HD_a2/fun_plug.tar... * /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00syslog.sh not executable... * Running /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00telnetd.sh start ... /bin/sh: Can't open [ /bin/sh: Can't open echo * /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00timezone.sh not executable... * /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/inetd.sh not executable... * Done |
De CH3SNAS en CH3WNAS hebben verschillende processoren, dus de binaries van fun_plug werken niet (binary incompatible).quote:Mr_Zoidberg schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:15:
Is dat funplug script eigenlijk ook geschikt voor de CH3WNAS?
Na het kopieren van de 2 bestandjes en het rebooten kon ik nog steeds niet de ch3wnas via putty bereiken. In het funplug log kwam ik het volgende tegen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... * Deleting /mnt/HD_a2/fun_plug.tar... * /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00syslog.sh not executable... * Running /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00telnetd.sh start ... /bin/sh: Can't open [ /bin/sh: Can't open echo * /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00timezone.sh not executable... * /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/inetd.sh not executable... * Done
Dat ziet er niet uit alsof het klopt...
Weet iemand misschien hoe ik dat kan oplossen?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Weet je of er iets soortgelijks is voor de ch3wnas?quote:UTMachine schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:36:
[...]
De CH3SNAS en CH3WNAS hebben verschillende processoren, dus de binaries van fun_plug werken niet (binary incompatible).
Mijn ch3wnas moet nog binnenkomen dus ik weet (nog) niet of het werkt, maar check de volgende url eens (en laat me weten of het werktquote:Mr_Zoidberg schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:18:
[...]
Weet je of er iets soortgelijks is voor de ch3wnas?
Yoshi wijzigde dit bericht 27-04-2008 09:02 (16%)
Dit heb ik al in de CH3SNAS gedaan.. die staat al op statisch..quote:Trasos schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:04:
wordt het interne ip-adres van je NAS niet telkens veranderd door de DHCP-server van de router?
Dit was bij mij het geval, deze heb ik vast gezet en naar dit ip heb ik 2 poorten geforward (20 & 21).
BTW: wordt jullie CH3SNAS ook zo warm? Als ik m`n hand erop hou dan is best warm, ventilator doet dan ook niet erg hard mee... Ik draai (nog) geen funplug ofzo.'
Edit: Jumbo frames haalt niks uit, dit apparaat blijkt sowieso niet sneller dan 20MB/s te kunnen.
AMD A64 X2 AM2 BOX4600 , MSI K9N SLI P. nF570SLI F RG SA, CoolMas RealPower 450W ATX2, DDR2 2GB 800-555 KIT GEIL 4x 512 , Sparkle 8800 GT 512MB WD 74 GB raptor en nog 1TB aan maxtors
Ik heb 3 methodes geprobeert. Het fun_plug script wordt wel uitgevoerd(dmsg.out wordt aangemaakt), maar ik kan niet inloggen met putty. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?quote:Yoshi schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:00:
[...]
Mijn ch3wnas moet nog binnenkomen dus ik weet (nog) niet of het werkt, maar check de volgende url eens (en laat me weten of het werkt)
http://www.aroundmyroom.c.../ch3wnas-enabling-telnet/
Op de volgende pagina vind je heel wat info over de DSM-G600 en Conceptronic CH3WNAS die hardwarematig identiek zijn...
http://dsmg600.info/start
Mr_Zoidberg wijzigde dit bericht 28-04-2008 00:41 (11%)
GoT Index » Opslagmedia & I/O Controllers » [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos