Gathering of Tweakers

Quicksearch
80/86 ST bladebladed

Ik heb een probleem met mldonkey i.s.m. funplug.
Bestanden in de incoming direcoty kan ik niet verwijderen.
Ook als ik niet mldonkey laat opstarten bij een reboot. iemand enig idee?

dont' troll me, i am a troll

Global IT Gypsy

quote:
wielhelm schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:11:
Ik heb een probleem met mldonkey i.s.m. funplug.
Bestanden in de incoming direcoty kan ik niet verwijderen.
Ook als ik niet mldonkey laat opstarten bij een reboot. iemand enig idee?
Login als de user waaronder mldonkey draait en zet de autorisatie van de desbetreffende directory recursief goed.

Reg. datum: 12 november 2000

quote:
vteuniss schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:25:
[...]

Links is volume_2, rechts is volume_1. Schijven altijd rechts initialiseren omdat je anders waarschijnlijk tegen de 96% bug aan loopt bij het formatteren. Soms gaat het goed als je het in het linker slot doet, waarom weet niemand.
Dit staat ook ergens op de wiki.
Bij mij zit de schijf in het linkerslot (zie foto howto) en is te benaderen als Volume_1. Ik denk dus dat het net andersom werkt of dat dit op een andere manier bepaald wordt.

Forgive them, for they know not what they do

Global IT Gypsy

quote:
GenetiX schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:46:
[...]
Bij mij zit de schijf in het linkerslot (zie foto howto) en is te benaderen als Volume_1. Ik denk dus dat het net andersom werkt of dat dit op een andere manier bepaald wordt.
Als je maar een schijf hebt, dan wordt het altijd volume_1, ongeacht of die links of rechts zit. Het enige probleem is dat je eventueel tegen de 94% bug aanloopt als die links zit.
In het oude topic had iemand twee schijven die consequent verkeerd om gemount werden, na het fysiek omwisselen van de drives waren de volumes ineens wel goed. Zie ook het verhaal in de wiki over het maken van een backup gedurende de nacht.

80/86 ST bladebladed

vteuniss > zou je me misschien ietsjes op weg willen helpen welk commando ik hiervoor gebruik?

Global IT Gypsy

quote:
wielhelm schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:06:
vteuniss > zou je me misschien ietsjes op weg willen helpen welk commando ik hiervoor gebruik?
Login als de eigenaar van de directory (of als root) en geef het volgende commando
cmod -R 777 <directory_naam>
Dan staat deze directory (+ alles daaronder) voor iedereen open.
Dit is overigens al vele malen langs gekomen in dit topic (en zijn voorganger).

80/86 ST bladebladed

vteunis, inderdaad staan er wat referenties over chmod in dit en vorige topics, echter ik wist niet eens dat ik naar chmod moest zoeken (me unix noob).

toch bedankt en weer wat geleerd.

Reg. datum: 27 augustus 2003

Ik heb net via ibood de CH3WNAS gekocht. Denken jullie dat de trucs die hier en in deel1 vermeldt worden ook op deze nas gaan werken?

kan iemand mij uitleggen hoe je die fun plug weer verwijdert of kan dat alleen door de HDD weer te formateren?
Heb al vanalles geprobeerd, maar de toegang wordt telkens geweigerd!

quote:
harrytasker schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:30:
kan iemand mij uitleggen hoe je die fun plug weer verwijdert of kan dat alleen door de HDD weer te formateren?
Heb al vanalles geprobeerd, maar de toegang wordt telkens geweigerd!
telnet en dan:

# cd /mnt/HD_a2/
rm -Rf fun_plug.d

Heeft iemand de nieuwe beta firmware al geprobeerd?
http://www.aroundmyroom.c...22/ch3snas-104a1-release/

Als het goed is zit daar eindelijk NFS v3 support in zodat ik er met mijn popcorn media player via NFS erbij kan komen.

BMW 325i E30 Cabrio Shadowline

Ik heb een CH3SNAS aangeschaft en er twee 500GB WD schijven in gezet. Werkt heerlijk! Ik werd compleet gestoord van de buggy en langzame WD World die ik eerst had. Maar ik zit nog met een probleem.

Ik wil de scares die ik aanmaak schrijfrechten geven voor specifieke gerbuikers en alle anonieme gebruikers enkel leesrechten. Ik kan via telnet inloggen op het apparaat en weet hoe ik smb.conf moet aanpassen met vi. Alleen doer "guest ok = yes" configureren voor de shares niet wat ik verwacht. De websinterface bied niet de mogelijkheid om een share ook toegankelijk te maken voor anonieme bezoekers.

Onderstaand een voorbeeld van een share zoals ik die geconfigureerd heb (ik heb natuurlijk al verschillende samba tutorials gelezen en van alles uitgeprobeert).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[ Series ]
comment =
path = /mnt/HD_a2/Series
valid users = bram lonja
read only = no
guest ok = yes
browsable = yes
public = yes

Kan iemand me vertellen hoe ik in een "SHARE" (niet USER) samba configuratie kan zorgen dat ik dit voor elkaar krijg?

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Reg. datum: 08 februari 2008

quote:
UTMachine schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:59:
[...]

CH3SNAS haalt ongeveer 10-15MByte/sec ... Dit is totaal onafhankelijk van raid0/raid1/etc, het apparaat is te langzaam om hiervan wat te merken.
Ik haal zelf tussen de 17 en 22 mb/sec. Dit is tenminste wat Vista aangeeft.
Ik maak gebruik van Jumbo frames

Weet iemand een makkelijke manier om playlisten aan te maken voor in Twonky, of heeft iemand een link naar H2.

Tempelier, on bare feet!

quote:
Check even je homepage :+

Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!

BMW 325i E30 Cabrio Shadowline

Je bedoelt het kraak-forum?

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Tempelier, on bare feet!

quote:
Yup

Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!

quote:
8_ball schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:15:
[...]

Ik haal zelf tussen de 17 en 22 mb/sec. Dit is tenminste wat Vista aangeeft.
Ik maak gebruik van Jumbo frames

Weet iemand een makkelijke manier om playlisten aan te maken voor in Twonky, of heeft iemand een link naar H2.
Ik heb gisteren ook maar een gigabit-switch aangeschaft, wat een verademing!
Van max. 8-9MB/s naar de 20MB+/s. Dat is zonder jumbo-frames btw, die ga ik wel instellen denk ik, want de meeste bestanden zijn toch vrij groot. Nu nog uitzoeken hoe.

Edit:
Al gevonden, gewoon simpel via apparaatbeheer dus.

Trasos wijzigde dit bericht 25-04-2008 19:04 (4%)

Leef je uit
Reg. datum: 16 december 2001

quote:
Trasos schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:00:
[...]

Ik heb gisteren ook maar een gigabit-switch aangeschaft, wat een verademing!
Van max. 8-9MB/s naar de 20MB+/s. Dat is zonder jumbo-frames btw, die ga ik wel instellen denk ik, want de meeste bestanden zijn toch vrij groot. Nu nog uitzoeken hoe.

Edit:
Al gevonden, gewoon simpel via apparaatbeheer dus.
Het is idd een verademing via de gigabit..
heb nu ook deze nas en werkt tot nu toe perfect... met zo rond de 20MB/s wat spullen er naar toe is prima..
ik heb alleen 1 probleem.. ligt niet zozeer aan de NAS maar aan netwerk thuis denk ik..
ik krijg met FTP (via internet dus van buitenaf) dit:

R] CWD /
[R] 250 OK. Current directory is /
[R] PWD
[R] 257 "/" is your current location
[R] TYPE A
[R] 200 TYPE is now ASCII
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (192,168,0,109,165,222)
[R] Opening data connection IP: extern ip PORT: 42462
[R] Data Socket Error: Connection refused
[R] List Error
[R] PASV
[R] 227 Entering Passive Mode (192,168,0,109,224,230)
[R] Opening data connection IP: Extern ip PORT: 57574
[R] Data Socket Error: Connection refused
[R] List Error
[R] PASV mode failed, trying PORT mode.
[R] Listening on PORT: 50222, Waiting for connection.
[R] PORT 192,168,0,102,196,46
[R] 500 I won't open a connection to 192.168.0.102 (only to extern ip)
[R] List Error
[R] QUIT

even mijn ip verwijderd...
extern ip is dus het ip van de modem.

Ik heb via mijn router al een port geforward.. Sitecom WL-173
De CH3SNAS firmware kan ik trouwens ook niet vinden welke versie erop staat.
iemand de gouden tip>?

AMD A64 X2 AM2 BOX4600 , MSI K9N SLI P. nF570SLI F RG SA, CoolMas RealPower 450W ATX2, DDR2 2GB 800-555 KIT GEIL 4x 512 , Sparkle 8800 GT 512MB WD 74 GB raptor en nog 1TB aan maxtors

wordt het interne ip-adres van je NAS niet telkens veranderd door de DHCP-server van de router?
Dit was bij mij het geval, deze heb ik vast gezet en naar dit ip heb ik 2 poorten geforward (20 & 21).

BTW: wordt jullie CH3SNAS ook zo warm? Als ik m`n hand erop hou dan is best warm, ventilator doet dan ook niet erg hard mee... Ik draai (nog) geen funplug ofzo.'

Edit: Jumbo frames haalt niks uit, dit apparaat blijkt sowieso niet sneller dan 20MB/s te kunnen.

Trasos wijzigde dit bericht 25-04-2008 22:12 (41%)

Is dat funplug script eigenlijk ook geschikt voor de CH3WNAS?

Na het kopieren van de 2 bestandjes en het rebooten kon ik nog steeds niet de ch3wnas via putty bereiken. In het funplug log kwam ik het volgende tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
...
* Deleting /mnt/HD_a2/fun_plug.tar...
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00syslog.sh not executable...
* Running /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00telnetd.sh start ...
/bin/sh: Can't open [
/bin/sh: Can't open echo
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00timezone.sh not executable...
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/inetd.sh not executable...
* Done

Dat ziet er niet uit alsof het klopt...

Weet iemand misschien hoe ik dat kan oplossen?

quote:
Mr_Zoidberg schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:15:
Is dat funplug script eigenlijk ook geschikt voor de CH3WNAS?

Na het kopieren van de 2 bestandjes en het rebooten kon ik nog steeds niet de ch3wnas via putty bereiken. In het funplug log kwam ik het volgende tegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
...
* Deleting /mnt/HD_a2/fun_plug.tar...
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00syslog.sh not executable...
* Running /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00telnetd.sh start ...
/bin/sh: Can't open [
/bin/sh: Can't open echo
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/00timezone.sh not executable...
* /mnt/HD_a2/fun_plug.d/start/inetd.sh not executable...
* Done

Dat ziet er niet uit alsof het klopt...

Weet iemand misschien hoe ik dat kan oplossen?
De CH3SNAS en CH3WNAS hebben verschillende processoren, dus de binaries van fun_plug werken niet (binary incompatible).

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

quote:
UTMachine schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 15:36:
[...]

De CH3SNAS en CH3WNAS hebben verschillende processoren, dus de binaries van fun_plug werken niet (binary incompatible).
Weet je of er iets soortgelijks is voor de ch3wnas?

Reg. datum: 27 augustus 2003

quote:
Mr_Zoidberg schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:18:
[...]

Weet je of er iets soortgelijks is voor de ch3wnas?
Mijn ch3wnas moet nog binnenkomen dus ik weet (nog) niet of het werkt, maar check de volgende url eens (en laat me weten of het werkt :) )
http://www.aroundmyroom.c.../ch3wnas-enabling-telnet/

Op de volgende pagina vind je heel wat info over de DSM-G600 en Conceptronic CH3WNAS die hardwarematig identiek zijn...
http://dsmg600.info/start

Yoshi wijzigde dit bericht 27-04-2008 09:02 (16%)

Leef je uit
Reg. datum: 16 december 2001

quote:
Trasos schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 22:04:
wordt het interne ip-adres van je NAS niet telkens veranderd door de DHCP-server van de router?
Dit was bij mij het geval, deze heb ik vast gezet en naar dit ip heb ik 2 poorten geforward (20 & 21).

BTW: wordt jullie CH3SNAS ook zo warm? Als ik m`n hand erop hou dan is best warm, ventilator doet dan ook niet erg hard mee... Ik draai (nog) geen funplug ofzo.'

Edit: Jumbo frames haalt niks uit, dit apparaat blijkt sowieso niet sneller dan 20MB/s te kunnen.
Dit heb ik al in de CH3SNAS gedaan.. die staat al op statisch..
allebei de poorten heb ik al geforward.. ik ga zo weer naar huis es kijken wat er aan de hand is..
Mijnes wordt wel warm.. heb em nu 72uur draaiend .. kom ik ook zo even op terug(hier ook geen funplug of wat dan ook), zonder jumbo frames haal ik al 20MB dus daar ga ik me niet druk om maken.

AMD A64 X2 AM2 BOX4600 , MSI K9N SLI P. nF570SLI F RG SA, CoolMas RealPower 450W ATX2, DDR2 2GB 800-555 KIT GEIL 4x 512 , Sparkle 8800 GT 512MB WD 74 GB raptor en nog 1TB aan maxtors

quote:
Yoshi schreef op zondag 27 april 2008 @ 09:00:
[...]

Mijn ch3wnas moet nog binnenkomen dus ik weet (nog) niet of het werkt, maar check de volgende url eens (en laat me weten of het werkt :) )
http://www.aroundmyroom.c.../ch3wnas-enabling-telnet/

Op de volgende pagina vind je heel wat info over de DSM-G600 en Conceptronic CH3WNAS die hardwarematig identiek zijn...
http://dsmg600.info/start
Ik heb 3 methodes geprobeert. Het fun_plug script wordt wel uitgevoerd(dmsg.out wordt aangemaakt), maar ik kan niet inloggen met putty. Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Edit: Is de firmware van de d-link eigenlijk ook compatible met de conceptronic?

Edit2: Putty staat standaard op SSH, ik had telnet aan moeten vinken :D |:(

Mr_Zoidberg wijzigde dit bericht 28-04-2008 00:41 (11%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws