Gathering of Tweakers

Quicksearch
Nieuwe CH3SNAS firmware beschikbaar

http://www.aroundmyroom.c.../ch3snas-104rc2-firmware/

.... Geek / Freak with computers? Want a job? E-mail me ..

ReaL Drive & Ghost Hound

quote:
Kan je nu dan ook hd-films met mkv extensie streamen naar een ps3? Of moet de ps3 ondersteuning bieden voor het mkv formaat?

Playstation3 | Panasonic 42pz85

quote:
[FrEEzEr] schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:25:
[...]

Kan je nu dan ook hd-films met mkv extensie streamen naar een ps3? Of moet de ps3 ondersteuning bieden voor het mkv formaat?
ben net thuis
moet het ff testen, wachten tot alles geindexeerd is.
ik ben bang van niet.

ReaL Drive & Ghost Hound

ik heb een report dat een PS3 nu met deze updated FW de bestanden niet meer af kan spelen ..
dus ik hoor graag meer ervaringen.. MKV van CH3SNAS naar bijv. CFULLHDMA gaat goed nu

.... Geek / Freak with computers? Want a job? E-mail me ..

Hmm, wilde net even wat bestanden naar mijn NAS verplaatsen en hij is nu ineens read-only... Heb alle rechten al weggehaald en opnieuw gemaakt, reboots uitgevoerd, funplug disabled etc etc... Iemand enig idee? Firmware versie 1.02 staat er nog op.

Update:
Inmiddels firmware updated naar 1.03, geen oplossing
Via FTP geprobeerd: Geen oplossing
Rechten allemaal weggooien en 1 nieuwe met ALL aanmaken: geen oplossing.

Zit met mijn handen in het haar, iemand nog een idee? Behalve dan een factory reset oid?

sander- wijzigde dit bericht 06-06-2008 18:49 (35%)

quote:
sander- schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:36:
Hmm, wilde net even wat bestanden naar mijn NAS verplaatsen en hij is nu ineens read-only... Heb alle rechten al weggehaald en opnieuw gemaakt, reboots uitgevoerd, funplug disabled etc etc... Iemand enig idee? Firmware versie 1.02 staat er nog op.

Update:

Zit met mijn handen in het haar, iemand nog een idee? Behalve dan een factory reset oid?
welke 1.03 zit er op? de finalversie?
vlgs mij kan je gewoon een factory reset doen, je data gaat niet verloren of zo.

check het wel ff voordat je het doet!!

ReaL Drive & Ghost Hound

Reg. datum: 04 januari 2001

Ik heb vandaag mijn nieuwe CH3SNAS binnengekregen. Schijf erin gestopt, aangezet, tot nu toe geen probleem :)

Ben al de hele avond e2fsck aan het draaien, flink wat fouten gevonden. Maar hij doet het iig!

edit:

De volgende dag. Transmission heeft de hele avond doorgewerkt (en snel!), ik heb een 720p mkv bestand gekeken vanaf het ding en hij doet het nog steeds. Dit kreeg ik bij de vorige niet voor elkaar. Duidelijk een betere versie dus en ik ben blij :)

rb338 wijzigde dit bericht 07-06-2008 09:31 (38%)

zucht :)
Reg. datum: 06 december 2000

quote:
reaL_G schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:53:
[...]

welke 1.03 zit er op? de finalversie?
vlgs mij kan je gewoon een factory reset doen, je data gaat niet verloren of zo.

check het wel ff voordat je het doet!!
Factory reset heeft geen invloed op je data, alleen vrees ik dat de rechten op het file systeem gezet zijn. Een optie zou kunnen zijn funplug te installeren (als dat nog kan) en via telnet de bestanden te chmodden naar de juiste rechten...

Hoe dan ook vreemd dat ie opeens je bestanden readonly maakt.

quote:
rb338 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:03:
Ik heb vandaag mijn nieuwe CH3SNAS binnengekregen. Schijf erin gestopt, aangezet, tot nu toe geen probleem :)

Ben al de hele avond e2fsck aan het draaien, flink wat fouten gevonden. Maar hij doet het iig!

edit:

De volgende dag. Transmission heeft de hele avond doorgewerkt (en snel!), ik heb een 720p mkv bestand gekeken vanaf het ding en hij doet het nog steeds. Dit kreeg ik bij de vorige niet voor elkaar. Duidelijk een betere versie dus en ik ben blij :)
En welke firmware heb je nu? Ik durf eigenlijk niet meer te upgraden :X

quote:
sander- schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:36:

Update:

Oplossing gevonden in even opnieuw funpluggen, inloggen via telnet en recursief alle rechten teruggezet naar de user nobody:501 en een chmod naar 755 van alle bestanden.

BTW: Voor degene die net als ik de disk scan feature een keer willen proberen, na het scannen moet je rebooten. Tot die tijd zijn je shares niet meer zichtbaar en is ook via de webinterface je hdd "leeg". Was voor mij ook even schrikken.

sander- wijzigde dit bericht 08-06-2008 13:35 (13%)

Reg. datum: 22 september 2005

Ik had een vraag wat betreft de spindown.

Wat wordt er namelijk bedoeld met een spindown? Van 7200 naar 5400 rmp of van 7200>5400 en naar 0?
Ik zat net te experimenteren : alles uitgezet, maar funplug(0.5) draait nog(firmware 1.3final als het goed is). Als gevolg: er wordt wel gespindownd (geloof )naar 5400, de hd's draaien nog maar maken niet zoveel herrie en de lampjes branden nog. De hd's gaan nooit in idle mode!? Op de nas-pagina in powermanagment heb ik het op 5 min gezet!? Iemand een idee/oplossing?

En als laatst: als je toorent op je nasje hebt die 24 uur per dag aan het seeden is, lijkt me wel logisch dat hd's(JBOD) nooit in idle mode gaan! maar wordt er dan alsnog gespindownd naar 5400rpm?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

Spindown is HD's helemaal uit.

Ik ben nu m'n NAS weer aan het testen, maar ik heb een nieuw probleem. Als ik probeer data te kopieeren dan is dat heel traag, na 3 mb hangt het even en dan gaat ie weer verder etc. OS is OS X (mac) en de NAS hangt aan m'n wireless router....upgrade naar 1.03 final heeft niets geholpen. Helaas kan ik nu niet met windows testen...

Jumbo frames aan lijkt het te fixen! (met firmware 1.04rc2)

grhmpf wijzigde dit bericht 08-06-2008 16:34 (13%)

Reg. datum: 22 september 2005

Bij mij spinnen ze dan helemaal niet down tot 0. Wat kan een oorzaak zijn? Funplug? Misschien funplug op een usb-stick zetten!?

Nederlands is niet mijn moedertaal!

quote:
grhmpf schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:06:
[...]

En welke firmware heb je nu? Ik durf eigenlijk niet meer te upgraden :X
Ik ook niet :P Heb er nu 1.02 dus nog gewoon op staan. Funplug startte uiteraard direct op toen ik het ding voor de eerste keer inschakelde (die staat uiteraard op de schijf, vandaar) en behalve de netwerkinstellingen heb ik niets aangepast.

Hij draait nu al sinds de reboot die ik na e2fsck gedaan heb stabiel. Transmission/Clutch werken super, torrentjes komen snel binnen en ondertussen is er genoeg power over om HD films te streamen. Snelheid over het netwerk (100 mbit) is stabiel 10,5 MB/s. Ik ben dus enorm tevreden :)

Ja, ik ook, nu wel op de 1.04rc2 omdat ik het netwerk probleempje aan het onderzoeken was. En na een firmware update heb ik hem weer op defaults gezet voor de zekerheid.
Ik heb 30 gig aan data overgezet en dat bleef werken. Nu nog avahi werkend krijgen voor de NAS, dat wilde nog niet lukken.

Ik heb vast even iets gemist, maar is het ook mogelijk om de nieuwe funplug 0.5 op een USB stick te laten draaien? vind het beetje zonde van mijn HDD's/stroom om ze de hele dag te laten spinnen...

Volgens mij gaan de schijven gewoon uit met ffp 0.5 erop, maar dat weet ik niet 100% zeker. Heb eigenlijk altijd Transmission aanstaan, maar als die uitstaat gaat de schijf na 5 minuten wel uit dacht ik. Of ze ook lange tijd uit blijven weet ik niet (wegschrijven van logfiles zou de schijf weer kunnen inschakelen).

Of heb je funplug nu al op je schijf en merk je dat ze niet uit gaan?

Ik heb overigens nog geen fatsoenlijke howto gevonden voor die funplug, alleen voor de Debian chroot. Denk ook dat het niet gaat werken, want de funplug moet een module inladen zodat je USB stick gezien wordt. Toch?

rb338 wijzigde dit bericht 10-06-2008 12:17 (53%)

Reg. datum: 01 februari 2008

quote:
zeroday schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:49:
ik heb een report dat een PS3 nu met deze updated FW de bestanden niet meer af kan spelen ..
dus ik hoor graag meer ervaringen.. MKV van CH3SNAS naar bijv. CFULLHDMA gaat goed nu
Ik heb net de 1.04 RC2 geinstalleerd en kan inderdaad bevestigen dat mijn PS3 ook niets meer af kan spelen.
ik heb foto's, films en muziek geprobeerd. allemaal geven ze nu 'incompatible data aan'

quote:
zeroday schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:49:
Heb ook het probleem met de PS3 en ‘unsupported data’.
Film en muziek werken geen van beide.
Alle stappen gedaan die aangegeven worden, geen resultaat.
Als ik kan helpen testen hoor ik het wel.
Krijg ook veel dlna 2114 errors, maar dat zal wel aan de draadloze verbinding liggen.

* Oesie is ook de gelukkige eigenaar van een CH3NAS :D

Ik probeer de files vanaf mijn Debian server over te plaatsen maar dat krijg ik niet voor elkaar. Samba is stuk op de Debian server dus ik kan het niet met copy/paste uitvoeren.

Vanaf mijn Debian bak heb ik geprobeerd te ftp-en en de smb share van de CH3NAS te benaderen. Dit gaat prima, ik kan echter geen directories aanmaken. Via mijn windows bak gaat dit wel helemaal goed, heeft er iemand een idee (ik heb nog geen funplug geinstalleerd)?

P.S. Moet ik de SATA schijven (Samsung Spinpoints 1 TB) nog op één of andere manier instellen dat ze op hun max snelheid werken?

Oesie wijzigde dit bericht 10-06-2008 20:02 (12%)

Power is nothing without control

Ik volg dit topisch nu al een maandje omdat ik ook op zoek was naar zo'n NASje. Ik kom hier opvallend veel berichten tegen van mensen die opnieuw moeten formatteren, of de data is opeens read only geworden, al dan niet in combinatie met rommelen met firmware updates. Dit alles maakt mij nogal terughoudend het apparaat aan te schaffen en mijn belangrijke bestanden erop te zetten.

Hoe is de betrouwbaarheid van mijn data met de CH3SNAS?

Nederlands is makkelijker als je denkt!

quote:
SeatRider schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:28:
Ik volg dit topisch nu al een maandje omdat ik ook op zoek was naar zo'n NASje. Ik kom hier opvallend veel berichten tegen van mensen die opnieuw moeten formatteren, of de data is opeens read only geworden, al dan niet in combinatie met rommelen met firmware updates. Dit alles maakt mij nogal terughoudend het apparaat aan te schaffen en mijn belangrijke bestanden erop te zetten.

Ik ben met geen enkele firmware upgrade verder nog problemen tegengekomen,
iig geen data verlies of iets dergelijks.
Draai met 2x 500GB WD schijven, geen raid.

Wel had ik problemen met de ftp verbinding die via de livebox vanaf sommige locaties niet
goed liep en dat heb ik via de funplug opgelost (via duits een forum):

# Normale pure-ftpd service afsluiten
kill `pidof pure-ftpd`

# Starten van de pure-ftpd service, geen anonymous, disconnect tijd
# upload resume en passive portrange
pure-ftpd -A -E -I 2 -K -p 55536:56559 &

Reg. datum: 01 februari 2008

quote:
SeatRider schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 20:28:

De firmware die door mensen hier gebruikt wordt zijn meestal onvolledige versies.
puur voor het testen op fouten.
tot nu toe is het bij mij altijd goed gegaan, ik heb verder geen progjes als funplug o.i.d. erop zitten.
als je gewoon de firmwares die door conceptronics zelf uitgegeven worden gebruikt loop je het minste risico dat er iets fout gaat.
en dan heb je aan de CH3SNAS een zeer betrouwbare data storage unit.
het enige nadeel is dat je wat later kan genieten van eventuele verbeteringen.

en over verbeteringen gesproken, ligt het aan mij of is de access time hoger geworden d.m.v. de laatste 1,04RC2?
bestanden laden lijkt veel sneller te gaan nu.

Ik sinds enkele dagen problemen met mijn ch3snas. Dit probleem treed op met oude en nieuwe firmware. Momenteel draai ik firmware ch3snas.1.04rc2.
Het probleem is dat ik mijn iTunes server niet in kan stellen. Ik kan niet browsen naar de mappen op de nas. De verbinding met de nas lijkt tijdelijk weg te vallen. De browser sluiten en opnieuw de nas benaderen helpt vaak. Dit zowel in IE als in FX 3.0. Alle andere instellingen zoals de ftp server starten/stoppen gaat wel goed. Ook het opnieuw installeren van de firmware gaat goed.

Voor zover ik kan ziet gaat het bij de iTunes mis. Ook mis ik de optie om de instellingen op te slaan, het lijkt me dat dat onder iTunes server setting zou moeten zitten. De nas opnieuw starten heeft ook geen effect.

Zou het komen door de nieuwe firmware dat er iets aan mijn bestanden gewijzigd is? Een rechtenprobleempje op de mappen binnen mijn nas o.id? Hoe kan ik dat goed krijgen?

Ter verduidelijking het plaatje

http://www.dumpjeplaatje.nl/images/DLp01166.jpg

Edit:
Als ik de source van het iTunes deel bekijk zie ik het volgende:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<DIV id=maincontent>
              <DIV id="box_header" class="box_Panel">
                   <FIELDSET>
                          <LEGEND>iTunes SERVER SETTINGS</LEGEND>

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#0000000" width="100%" id="AutoNumber8" >
                            <tr>
                                          <td class="labelCell2">&nbsp; iTunes Server :</td>
                                          <td width="61%" height="32">
                                          <input type="radio" value="1" onclick="disable_item(1);" name="iTurnServ" checked>Enable
                                          <input type="radio" value="0" onclick="disable_item(0);" name="iTurnServ" >Disable
                                          </td>
                                        </tr>
                            <tr>

<td class="labelCell2">&nbsp; Folder :</td>
                                          <td width="61%" height="16"><input type="checkbox" name="f_root" value="ON" onclick="check_path(1)">root</td>
                                        </tr>
                            <tr id="chamber2" style="display">                     
                                         <td width="31%" height="32">&nbsp;</td>                         
                                          <td width="61%" height="16"> 
                                                  &nbsp;<input type="text" name="f_dir" size="30"  onclick="opendir();" onkeyup="checkinput(this.form);">
                                                   <input type="hidden" name="read_write" size="30"  value="" > 
                                                   <input type="hidden" name="ntfs_flag" size="30">

<input type="button" value="Browse" onclick="opendir();" onkeyup="checkinput(this.form);" class="BtnSubmit2" name="But_Browse">&nbsp;
                                                   <input type="hidden" name="Is_Root" size="30"  value="

Het eindigt dus hier: value=" dat lijkt me ook niet ok. Kan ik op de een of andere manier dit goed breiden?

Arethusa wijzigde dit bericht 11-06-2008 19:36 (48%)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Muziek: Last.fm | Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Xfire: gotarethusa

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws