[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicIk heb een probleem met toegang tot mijn CH3NAS via Windows.
Ik heb een map waar muziek en films in staan. Ik heb de rechten van die map (share: media) zo ingesteld dat iedereen mag lezen. Daarnaast heb ik ook toegevoegd dat de user 'bredend' wel mag schrijven.(share media-1) Als ik dan de map media wil openen kan dat gewoon probleemloos. Winamp speelt er nu zijn MP3'tjes uit. Als ik de map media-1 wil openen krijg ik een password venster waar de username niet te veranderen is (staat op Storage\Guest)?
Ook verbinden via het tooltje dat erbij zit geeft een foutmelding dat het niet lukt.
Is het wel mogelijk om users met passwords via SMB te laten verbinden?
Ik heb een map waar muziek en films in staan. Ik heb de rechten van die map (share: media) zo ingesteld dat iedereen mag lezen. Daarnaast heb ik ook toegevoegd dat de user 'bredend' wel mag schrijven.(share media-1) Als ik dan de map media wil openen kan dat gewoon probleemloos. Winamp speelt er nu zijn MP3'tjes uit. Als ik de map media-1 wil openen krijg ik een password venster waar de username niet te veranderen is (staat op Storage\Guest)?
Ook verbinden via het tooltje dat erbij zit geeft een foutmelding dat het niet lukt.
bredend wijzigde dit bericht 29-05-2008 12:30 (7%)
Let op: Al mijn reacties zijn relatief!
Klinkt interessant, laat het weten als het je is gelukt!quote:vteuniss schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:25:
Ik ben aan het sleutelen aan mijn funplug script (fonz 1.4) om de programma's niet meer rechtstreeks te starten maar ze eerst te kopiëren naar de standaard directory en dan pas te starten. Op deze manier moet het mogelijk zijn om de disks continu in slaapstand te houden.
Hoe kijken jullie hier tegen aan, is het een goed idee of niet ?
Aan de andere kant, proberen kan natuurlijk altijd, als het fout gaat is het zo terug veranderd.
Ik laat wel weten hoe het resultaat is.
Playstation3 | Panasonic 42pz85
Reg. datum: 05 januari 2004
Op het dns323 hackforum staat beschreven hoe je die nieuwste funplug 0.5 op een usb stick kunt zetten, dan voorkom je ook spinups van je schijven.quote:vteuniss schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:25:
Ik ben aan het sleutelen aan mijn funplug script (fonz 1.4) om de programma's niet meer rechtstreeks te starten maar ze eerst te kopiëren naar de standaard directory en dan pas te starten. Op deze manier moet het mogelijk zijn om de disks continu in slaapstand te houden.
Aan de andere kant, proberen kan natuurlijk altijd, als het fout gaat is het zo terug veranderd.
Heeft iemand hier trouwens al funplug 0.5 draaien? Ik ben nog steeds aan het proberen de slimserver software te draaien en in funplug 0.5 zitten al veel programma's waaronder perl dus zou je slimserver moeten kunnen draaien zonder debian chroot.
Alles via een usb stick laten lopen is iets wat nu al doe, maar ik wil daar eigenlijk vanaf.quote:raven22 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:45:
[...]
Op het dns323 hackforum staat beschreven hoe je die nieuwste funplug 0.5 op een usb stick kunt zetten, dan voorkom je ook spinups van je schijven.
Reg. datum: 12 november 2000
Reg. datum: 12 november 2000
Het ligt er denk ik maar net aan welk programma je gebruikt. Als je het over downloads hebt, is het interne geheugen nooit genoeg. Dat lijkt een zinloze exercitie. Wanneer je het bijv. alleen over een http server hebt, kan het erg nuttig zijn lijkt me.quote:vteuniss schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:25:
Forgive them, for they know not what they do
Sorry, ik moet iets duidelijker zijn geloof ik.quote:GenetiX schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:53:
[...]
Het ligt er denk ik maar net aan welk programma je gebruikt. Als je het over downloads hebt, is het interne geheugen nooit genoeg. Dat lijkt een zinloze exercitie. Wanneer je het bijv. alleen over een http server hebt, kan het erg nuttig zijn lijkt me.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de funplug van fonz alle programma's opstart die het execute bitje aan hebben staan in de start directory. Dat zijn kleine scripts die ik dus voor het starten eerst naar het geheugen wil kopiëren en dan vanuit het geheugen starten. Als alles aanstaat is het hooguit een paar KB, en dat past makkelijk in het interne geheugen.
Ik heb gisteren mijn CH3SNAS besteld (met Samsung F1 1 TB, zoals zovelen
). Mijn bedoeling is (naast natuurlijk data opslag) om Transmission met Clutch erop te draaien. Oftewel: de Debian chroot.
Ik lees in dit topic dat het ivm het opspinnen van de disk aan te raden is om Debian op een USB stick te zetten. Dat wil ik dus ook gaan doen, maar ik zou graag willen weten hoe groot die USB stick dan moet zijn? Of eigenlijk: hoe groot is die Debian omgeving standaard? Dan weet ik of ik een nieuwe stick moet kopen of een oude kan gebruiken
Ik neem aan dat het weinig uitmaakt welke snelheid de stick heeft.
Ik lees in dit topic dat het ivm het opspinnen van de disk aan te raden is om Debian op een USB stick te zetten. Dat wil ik dus ook gaan doen, maar ik zou graag willen weten hoe groot die USB stick dan moet zijn? Of eigenlijk: hoe groot is die Debian omgeving standaard? Dan weet ik of ik een nieuwe stick moet kopen of een oude kan gebruiken
Specs: Werkbak - Media Center
waarom bevalt dat niet?quote:vteuniss schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:51:
[...]
Alles via een usb stick laten lopen is iets wat nu al doe, maar ik wil daar eigenlijk vanaf.
Voor transmission hoef je met funplug 0.5 geen debian meer te draaien:quote:rb338 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:11:
Ik heb gisteren mijn CH3SNAS besteld (met Samsung F1 1 TB, zoals zovelen). Mijn bedoeling is (naast natuurlijk data opslag) om Transmission met Clutch erop te draaien. Oftewel: de Debian chroot.
Ik lees in dit topic dat het ivm het opspinnen van de disk aan te raden is om Debian op een USB stick te zetten. Dat wil ik dus ook gaan doen, maar ik zou graag willen weten hoe groot die USB stick dan moet zijn? Of eigenlijk: hoe groot is die Debian omgeving standaard? Dan weet ik of ik een nieuwe stick moet kopen of een oude kan gebruikenIk neem aan dat het weinig uitmaakt welke snelheid de stick heeft.
http://forum.dsmg600.info...utch-CH3SNAS-DNS-323.html
Mijn vrouw stoot hem er iedere keer uit met poetsen.....quote:
Ik wil de NAS gaan gebruiken om makkelijk bestanden te kunnen delen met vrienden. Ik weet dat mensen van buiten het netwerk kunnen ftp-en, maar is het ook mogelijk de NAS als windows schijf te mounten buiten het lokale netwerk?
Playstation3 | Panasonic 42pz85
Dat zou kunnen met NetDrive van Novell. Helaas heeft Novell dit super tooltje (er bestaat naar mijn weten geen alternatief) laten vallen. Op sommige windows installaties werkt het 100% probleemloos. Op anderen crashed het regelmatig. Waar het aan ligt ben ik nog niet achter. Maar zeker het proberen waard!
Je mount er mee via FTP alsof het LAN shares zijn.
Als dit niet werkt lijkt de enige mogelijkheid me om een VPN verbinding aan te leggen naar het lan waar de schijf in hangt en vanuit daar te mounten. Niet echt ideaal omdat dan al het internet verkeer via die VPN verbinding gaat.
Als dit niet werkt lijkt de enige mogelijkheid me om een VPN verbinding aan te leggen naar het lan waar de schijf in hangt en vanuit daar te mounten. Niet echt ideaal omdat dan al het internet verkeer via die VPN verbinding gaat.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
bij ons staat tie in de meterkast en daar wordt niet gepoetst, nog andere redenen om het niet te doen?quote:vteuniss schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:42:
[...]
Mijn vrouw stoot hem er iedere keer uit met poetsen.....
Oe.... dat is wel heel goed nieuwsquote:raven22 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:33:
[...]
Voor transmission hoef je met funplug 0.5 geen debian meer te draaien:
http://forum.dsmg600.info...utch-CH3SNAS-DNS-323.html
Hopelijk wordt ie vandaag bezorgd
De funplug hoeft niet op een usb stick, dus die heb je helemaal niet nodig.quote:rb338 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:25:
[...]
Oe.... dat is wel heel goed nieuwsEn als ik zie dat fun_plug uitgepakt ongeveer 300 MB in beslag neemt moet ik met een USB stick van 512 MB een heel eind kunnen komen.
Hopelijk wordt ie vandaag bezorgd
Niet echt, vind het eigenlijk een beetje zonde van die 8GB stick om hem niet te gebruiken maar het is aan de andere kant knap vervelend als die stick tussendoor losgekoppeld wordt, ik werk namelijk veel in het buitenland en kan dan niet meer bij mijn data.quote:raven22 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:16:
[...]
bij ons staat tie in de meterkast en daar wordt niet gepoetst, nog andere redenen om het niet te doen?
Daarom heb ik liever een stabiele omgeving die altijd up-and-running is, daar wil ik best een paar uurtje werk in steken.
Reg. datum: 11 februari 2005
FTPDrive kan 't ook.quote:Bram77 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:38:
Dat zou kunnen met NetDrive van Novell. Helaas heeft Novell dit super tooltje (er bestaat naar mijn weten geen alternatief) laten vallen. Op sommige windows installaties werkt het 100% probleemloos. Op anderen crashed het regelmatig. Waar het aan ligt ben ik nog niet achter. Maar zeker het proberen waard!
http://www.killprog.com/fdrve.html
Ik had ook alleen maar vastlopers met NetDrive, maar FTPDrive doet t bij mij perfect
L00sHeid
Je schrijft zelf:quote:raven22 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:39:
[...]
De funplug hoeft niet op een usb stick, dus die heb je helemaal niet nodig.
Ik wil dus inderdaad voorkomen dat mijn schijf gaat spinnen als het niet nodig is. Vandaar usb stickquote:Op het dns323 hackforum staat beschreven hoe je die nieuwste funplug 0.5 op een usb stick kunt zetten, dan voorkom je ook spinups van je schijven.
Helaas conflicteerd FTPDrive met PowerDVD. Wanneer PowerDVD is geinstalleerd werkt het niet bij mij.quote:denniskrol schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:10:
[...]
FTPDrive kan 't ook.
http://www.killprog.com/fdrve.html
Ik had ook alleen maar vastlopers met NetDrive, maar FTPDrive doet t bij mij perfect
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Heb 't alleen op stage gebruikt, waar ik dus geen PowerDVD had. Zal het morgen hier is proberen.
Zou jammer zijn, want ik vond t wel goed werken
Zou jammer zijn, want ik vond t wel goed werken
L00sHeid
Ik denk dat ik de oorzaak van het probleem gevonden heb.
Ik had direct na het aansluiten 2 users aangemaakt en even later de nieuwste firmware erop gezet en vervolgens de standaard instellingen geladen, en een configbestand ingeladen.
De usernames die ik toen had instesteld werken nu niet meer om te verbinden. Andere users werken wel prima.
Ik had direct na het aansluiten 2 users aangemaakt en even later de nieuwste firmware erop gezet en vervolgens de standaard instellingen geladen, en een configbestand ingeladen.
De usernames die ik toen had instesteld werken nu niet meer om te verbinden. Andere users werken wel prima.
quote:bredend schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:25:
Ik heb een probleem met toegang tot mijn CH3NAS via Windows.
Let op: Al mijn reacties zijn relatief!
De usb stick is alleen nodig als je debian wil chrooten, want dan gaan de discs niet in standby. Zelf gebruik ik funplug 0.4 en dan gaan de schijven netjes in standby, ik weet niet hoe dit is met 0.5 maar ik neem aan hetzelfde (afhankelijk van de services die je draait)quote:rb338 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:50:
[...]
Je schrijft zelf:
[...]
Ik wil dus inderdaad voorkomen dat mijn schijf gaat spinnen als het niet nodig is. Vandaar usb stick
Net m'n ch3snas aangezet na het inbouwen van 2 samsung 750GB'ers. Ding is heerlijk stil en heeft een goeie doorvoer op het netwerk. Topding.
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 38 39 40 41 last