Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Tijn89 schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:20:
[...]

Ik heb hier ook over na gedacht... En ik hoop ook echt dat je gelijk hebt en het lijkt me ook wel logisch, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ze bij apple zich niets van de achterban aantrekken ;) Het lijkt me overigens ook het logischt als ze enkel 3g erin knallen. Een re-design doen ze niet, het design is nu bekend en ik heb nog niemand ontmoet die het design niet schitterend vond.
Het lijkt er wel degelijk op dat de nieuwe iPhone minder plastic gaat zijn en een dunnere formfactor zal hebben...

Vergeet bovendien niet dat de huidige iPhone al een hele tijd te koop is in de US, de meeste mensen daar kunnen binnenkort hun contract gaan verlengen, die AT&T abo's gaan 2 jaar mee, dus in Januari 2009 zullen de eerste verlopen...

En wie weet bedenken ze wel een leuke upgrade regeling, een beetje bijbetalen en weer voor 2 jaar tekenen. Dubbele winst voor zowel Apple als AT&T...

fabio-c wijzigde dit bericht 22-04-2008 00:51 (13%)

Reg. datum: 11 september 2003

De iPhone kwam op 30 juni 2007 uit in Amerika. Hij is 10 maanden oud, duurt nog meer dan een jaar dus voordat de eersten hun abonnement gaan verlengen.

Volgens mij is het vrij simpel. Op dit moment is apple niet zijn targets aan het halen qua iphone sales. Het gaat goed, maar niet zo goed als dat ze hoopten. Geen 3G (dus geen azie + wat delen van europa), geen SDK (tot voorkort) en lock in met 1 provider zijn de meest genoemde hekel punten. Kwestie van deze punten oplossen om de verkoop op te jagen.

SDK komt in juni. Apple topman zegt dat apple niet met provider lock in model getrouwd is (australie wordt waarschijnlijk losse verkoop), en 3G iphone komende juni (er komen echt elke dag steeds meer geruchten. 3G is hierbij de grofste fout. Hoe meer ik lees hoe meer ik erachter kom dat de gsm markt in amerika gewoon echt ver achterloopt. Netwerken worden dichtgegooid behalve voor modellen die de provider zelf verkoopt, nauwelijks 3G dekking, etc. Apple heeft zich gewoon verkeken op de europese markt waarin meer vrijheid is en snellere netwerken zijn.
Bestaat er een simpele manier om via (ssh ofzo) een lijstje te trekken van alle apps die je met de installer geinstalleerd hebt?

| weyland.be | shaidar@gmail.com | system specs

hoelang gaat jullie batterij/accu mee? Mijne gaat als ik niks raars doe maximaal 1 dag mee. Een vriend van me heeft ook een iphone en die gaat 2 a 3 dagen mee!

Wat is een beetje de normale accuduur?
quote:
Poghi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:12:
hoelang gaat jullie batterij/accu mee? Mijne gaat als ik niks raars doe maximaal 1 dag mee. Een vriend van me heeft ook een iphone en die gaat 2 a 3 dagen mee!

Bij mij ook een dag ongeveer. Zit wel 3 tot 4 uur per dag te mailen/surfen/nerden met dat ding. Wifi en bluetooth altijd aan. SSH deamon wel uit. 's morgens vol opgeladen betekend in mijn geval 's avonds nog ca 30% over.
La Marmotte

quote:
Poghi schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:12:

Ik haal vaak toch wel een dag of 3, ben ik bijzonder verrast over. Gebruik de Ipod, video en wifi dan echt nauwelijks. Als ik veel speel haal ik 2 daagjes. Nog steeds het dubbele.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Ik heb ongeveer dezelfde ervaring als Janusz. Gebruik iPod wel redelijk veel, video nooit en WiFi zet ik meestal alleen aan als ik het nodig heb. Gebruik geen GPRS. Zo houdt hij het wel 2 a 3 dagen vol. Alleen als mijn vriendin weer iPhysics gaat spelen gaat het weer hard ;). Denk dat het ook een kwestie is van zo min mogelijk je scherm aan hebben.
Helemaal lijp.
Reg. datum: 18 december 2005

quote:
fabio-c schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:48:
[...]

Het lijkt er wel degelijk op dat de nieuwe iPhone minder plastic gaat zijn en een dunnere formfactor zal hebben...

Vergeet bovendien niet dat de huidige iPhone al een hele tijd te koop is in de US, de meeste mensen daar kunnen binnenkort hun contract gaan verlengen, die AT&T abo's gaan 2 jaar mee, dus in Januari 2009 zullen de eerste verlopen...

En wie weet bedenken ze wel een leuke upgrade regeling, een beetje bijbetalen en weer voor 2 jaar tekenen. Dubbele winst voor zowel Apple als AT&T...
Die mac-rumors site en weet ik.. argh! Geloof ze niet |:( De iPhone dunner? Echt niet, hij zit nu zo vol gepropt dat ze het zelfs niet voor elkaar KUNNEN krijgen om een 32GB iPhone te maken, in de iPod touch is ruimte voor 2 geheugen chips, daarom is die wel 32GB, in de iPhone is een van die twee plekken bezet genomen door het netwerk gebeuren. Nu moet er dus ook nog een 3G gebeuren bij komen en een stevigere accu lijkt mij ook een must. We zijn pas een jaar verder, en hoewel techniek snel verbeterd lijkt dunner worden mij echt onmogelijk. Daarnaast, wel eens een iPhone gezien? Hij is echt niet dik ofzo :?

boom headshot

Denk dat dit voor jullie de honderste keer is maar afijn ik doe een gooi.

Wat zijn jullie ervaringen met de Iphone? Ik zit op een zakelijk abbo (KPN) met GPRS en ik las hier ergens dat het mogelijk was dat te gebruiken klopt dit?

Zijn jullie tevreden over de IPhone? Dus telefoon kwaliteit, internet, muziek en film?

Ik zit namelijk zelf te denken aan een Ipod touch of een Iphone. Ik denk dat voor dat geld ken ik net zo goed een Iphone kopen dan heb ik lekker alles in één.

En dan mijn laatste vraag (weet niet of het is toegestaan hier) maar waar hebben jullie je Iphone gekocht?

!Lees eerst de Openings Post! Owner of Swanfield United

Je kan dit topic even doorlezen het is namelijk een ervaringen topic. Daar staan meestal wel ervaringen in.
boom headshot

quote:
master007 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:23:
Je kan dit topic even doorlezen het is namelijk een ervaringen topic. Daar staan meestal wel ervaringen in.
Tja had al een beetje door genomen maar misschien een idee om in de OP een lijst met voor- nadelen te plaatsen? Of bekende issues?

Had al iemand gesproken die dus zijn IPhone al verkocht had en die zei dat het geluid voornamelijk met liedjes met een bas er in tegen viel. Veel ruis ofzo had hij het over.
Hij zei ook dat er een 2.0 versie met 3G ondersteuning uit zou komen en toen ben ik even gaan neuzen op het internet en het blijkt dat er 7 april een persbericht is uit gegaan dat deze versie er over 60 dagen zou zijn. 8) Link heb ik niet meer.

Misschien dat er nog mensen zijn die meer info hebben over de Iphone 2.0 qua release datum?

!Lees eerst de Openings Post! Owner of Swanfield United

quote:
Damien2004 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:58:
Ik zit namelijk zelf te denken aan een Ipod touch of een Iphone. Ik denk dat voor dat geld ken ik net zo goed een Iphone kopen dan heb ik lekker alles in één.
je zegt het zelf al... Gewoon zonde eigenlijk om een ipod touch te kopen...

iPhone 8gb, Wii, AMD-windows bak

Helemaal lijp.
Reg. datum: 18 december 2005

...

Echt.

Er is geen persbericht. Apple kondigt een product aan en een week later kan je het kopen, niet anders. En inderdaad, de iPhone is geen telefoon voor de gemiddelde buitenlander van 15 jaar die in de bus zijn gangstah muziek aan alle medereizigers wil laten horen, want de speaker is nogal zwak.

Oh, en misschien moet je is even een topic doorlezen.

quote:
Muthas schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:57:
[...]

Die mac-rumors site en weet ik.. argh! Geloof ze niet |:( De iPhone dunner? Echt niet, hij zit nu zo vol gepropt dat ze het zelfs niet voor elkaar KUNNEN krijgen om een 32GB iPhone te maken, in de iPod touch is ruimte voor 2 geheugen chips, daarom is die wel 32GB, in de iPhone is een van die twee plekken bezet genomen door het netwerk gebeuren. Nu moet er dus ook nog een 3G gebeuren bij komen en een stevigere accu lijkt mij ook een must. We zijn pas een jaar verder, en hoewel techniek snel verbeterd lijkt dunner worden mij echt onmogelijk. Daarnaast, wel eens een iPhone gezien? Hij is echt niet dik ofzo :?
3G betekent geen extra dingen, gewoon een nieuwe model chipset.
Een chipset die waarschijnlijk meer dingen integreert en minder losse hulpchips nodig heeft.
RAM geheugen wordt ook steeds geavanceerder, meer RAM op een plankje, het is gewoon een kwestie van geld, hoe duurder het ram, des te meer de fabrikant op 1 plankje propt.
Idem met accu's...
Dus een dunnere iPhone kan echt wel hoor, het is maar net hoeveel geld je ertegenaan gooit...

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

Het zet geen zoden aan de dijk. Er zijn eigenlijk maar twee dingen die veel ruimte innemen. Het eerste is de batterij en het tweede is het beeldscherm.

De batterij is natuurlijk afhankelijk van de andere componenten (hoeveel stroom die verbruiken). Aangezien daar geen radicale nieuwe technologie voor beschikbaar komt/is, zal dat niet zorgen voor een dunnere iPhone. Daarbij zullen de andere componenten ook niet opeens zoveel zuiniger worden, dat een kleinere batterij toch nog tot hetzelfde stroomverbruik zal leiden. Het tegendeel is eerder waar, aangezien een UMTS/HSDPA toch meer stroom zal verbruiken dan alleen een GSM versie.

Het tweede punt is het beeldscherm. Dit kan op zich dunner met een OLED scherm. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat de technologie al klaar is om de kwaliteit en duurzaamheid te leveren die Apple verwacht. Maar wie weet? Sony komt naar eigen planning ook binnen een half jaar uit met grote (13"?) OLED schermen.

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

Hi, I'm Sackboy!

Toch is de iPod Touch bijna 1/3e dunner, daar zitten toch ook diezelfde componenten in. Ik geloof dat de iPhone een dubbele printplaat heeft die de Touch niet (nodig) heeft, waar onder andere de GSM functionaliteit in zit.

XBL/PSN: Freeply

quote:
Minnema schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:06:
Toch is de iPod Touch bijna 1/3e dunner, daar zitten toch ook diezelfde componenten in. Ik geloof dat de iPhone een dubbele printplaat heeft die de Touch niet (nodig) heeft, waar onder andere de GSM functionaliteit in zit.
Nee ? Kun je daarmee foto's maken ? Muziek beluisteren door een speaker ? Bluetooth ? Telefoneren ?

En trouwens zo dik is een iPhone niet. Als je de Nokia N-serie bijvoorbeeld ziet ... 8)

carfreak02 wijzigde dit bericht 22-04-2008 19:33 (9%)

quote:
1/3 is dat niet wat overdreven?

En dunner kan hij nog wel denk ik. Het scherm is niet het dikste maar het glas ervoor.
Ook was er overlaatst iets te lezen over een nieuwe all in 1 chip voor 3g, wifi etc dus ook daar zie ik wel iets in. Blijft een feit dat er niet is gekozen voor 3g om de batterij te sparen en zoals hierboven vermeld is er op dit vlak niks nieuws dus zal het zo een vaart wel niet lopen.

Of ik geloof dat er een nieuwere versie komt: nope
Of ik deze nieuwere versie dan ook echt nodig heb: nope

Wifi werkt prima, tweede camera voor videocalls is veels te vroeg in belgie, batterij gaat inderdaad niet lang mee maar gaat toch iedere avond in de dock en dunner hoeft hij ook niet.

Wel zouden ze meer gebruik mogen maken van de tilt functie (bvb bij sms etc) en een uitgebreidere versie van de sms functie zou ook geen kwaad kunnen (probeer nu maar eens een sms te forwarden)
Ik ben in ieder geval heel tevreden van de aankoop en heb er tot op heden zeker geen spijt van.

ThemNuts wijzigde dit bericht 22-04-2008 19:49 (59%)

Themnuts Dot Be Worklog -=Viva La Vida Verde=-

quote:
Geen camera, geen luidspreker, geen GSM. Neemt allemaal wel wat ruimte in hoor.

Ik snap niet waarom mensen de iPhone dunner willen. Het formaat vind ik perfect, en als hij dunner wordt wordt hij te dun, de iPod Touch vind ik al te dun.

MarcoC wijzigde dit bericht 22-04-2008 19:55 (20%)

heb zelf de iPod touch nooit in mijn handen gehad, dus dat kan ik niet zeggen. Wel vind ik in principe dunner beter. Zo vind de iPod nano nog steeds een ideale mp3-speler om die reden.

Maar indd, als je het vergelijkt met de nokia's e.d. is de iphone echt een dunnertje. Van t weekend nog die n95 van een vriend in mijn hand gehad... Echt, zoiets zou ik dus om de baksteenverhouding nooit kopen.

iPhone 8gb, Wii, AMD-windows bak

De iPod Nano is ook wel een stuk kleiner. De verhouding tussen grootte en dikte moet wel redelijk blijven vind ik.

Ey ik heb sinds kort ook een iPhone :D :D :D :D
Mar ik ben nu op zoek naar een case en ik heb deze in gedachte, of deze, de prijzen zijn t zelfde.
En bij die laatste staat een review van de Nederlander die hem snel heeft gehad en die er tevree mee is,
hebben jullie ervaring met IvySkin???

Heb zojuist "Poof" geinstalleerd, een app waarmee kan selecteren welke icoontjes je wel en niet op je springboard wil laten weergeven. Wanneer ik deze app open, staan in de lijst van applicaties ook de apps "Demo App" en "Field test" tegen. Op mijn springboard staan deze niet...? :? Deze heb ik niet zelf geinstalled en staan dus ook niet in mijn lijst van geinstalleerde applicaties bij installer.

Wanneer ik SSH, zie ik deze apps ook bij "Applications" erbij staan...

Twee vraagjes:
1. Weet iemand wat deze apps doen?
2. Hoe kan ik ze verwijderen (als ze niet nuttig blijken te zijn)? Ze staan zoals gezegd niet in installer en dus kan ik ze niet uninstallen. Kan ik gewoon via SSH deze apps/mappen verwijderen? Of gaat dit dan problemen opleveren?

www.myRoomii.nl

Since 1983

grappig, zo heb ik sinds kort DemoApp op m'n springboard staan. in het icon staat een vraagteken, als ik het start gebeurd er niks.
hoe dit opeens op m'n springboard komt is me een raadsel. iemand enig idee hoe ik dit weer verwijder?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws