Hoofdcategorieën
Topicacties

Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

Reageer Nieuw Topic
ShRiMp0ViSs|ab0x
Reg. datum: 27 augustus 2007

Heeft hier iemand een EX38-DS4 (of een bord met soortgelijke lay-out) met een thermaltake blue-orb II ?
Ik wil deze nml. aanschaffen omdat ie niet zo hoog is (denk ik), best wel mooi uitziet, goede koelprestaties neerzet en best wel goedkoop is.. Ik ben er alleen niet zeker van of het RAM niet in de weg zit en euh.. verder goed op het bord past.. Oh en issie niet te zwaar? bijna 1kilo... (869gram) Iemand tips/ervaring?
http://www.thermaltake.co...ail/cl-p0257/cl-p0257.asp
Oh en maakt die ronde onderkant veel uit?

Shrimp O Vis wijzigde dit bericht 03-06-2008 20:14 (19%)

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4;

Ik heb nu een wat groter probleempje met een G33-DS2R (MATX) moederbordje. Stock loopt alles goed, reboot netjes en loopt stabiel zoals het hoort. Echter, als ik ook maar Iets verander in de bios (PWN > Voltage van de cpu_fan) Raakt de boot erg instabiel en start de pc op, fans gaan draaien en slaat na aantal seconden af, herhaalt dat 1 tot 3x totdat de CMOS gereset is en boot dan normaal. Het rare is dat hij Soms dus gewoon wel wil doorbooten naar XP met OC waardes ( Mem: 800mhz stock 1:1 met cpu ( e8400 op 3.6 ghz FSB 400 x 9) En dat loopt eenmaal in XP dus gewoon stabiel, games, 3dmark06, en memtest + superPI lopen goed. Het lijkt dus alsof het moederbord problemen heeft met het opslaan en laden van de bios settings?

Heb verschillende biosses geprobeert (F7 tot F8A + B + E) en allemaal hetzelfde probleem, eerste x wat instellen en rebooten werkt, sluit je xp af en wil je rebooten raakt hij in een kleine loop waarnaar hij reset. Alle andere hardware is al getest en werkt naar behoren ( geheugen geen fouten, Cpu O.k etc. Graag wat reacties van jullie kant! raak er zelf een beetje gefrustreerd bij..

Specs zie sig.

Sqorpius wijzigde dit bericht 04-06-2008 00:30 (4%)

E8400@3.6Ghz (Scythe Ninja mini), Asus Maximus Formula, 2x 1GB OCZ 6400 SLI-Ready, Club3d 9800GTX @ 750/2200, SyncMaster 931BW 19", Western Digital Caviar 250GB, Antec 900 Gamin Case, Coolermaster M620 Modulair

Jobbegea tot mie dea!
Reg. datum: 26 oktober 2000

Heb net via @bios update software men X38-DS5 geupdate, allemaal memory fail errors tijdens het draaien, veel op OK geklikt, geen mogelijkheid om te cancellen.
Daarna reboot, gelijk auto bios recovery, daarna reboot en systeem blijft nu alleen nog maar rebooten zonder dat er wat op het scherm verschijnt :(

Geen idee wat ik nu nog moet doen, en in het vervolg dus nooit meer die @bios live updater gebruiken.

www.onbereikbaar.nl

Reg. datum: 31 augustus 2006

Heb je @BIOS de update van de website laten halen of eerst de nieuwe BIOS versie gedownload en @BIOS de update vanaf je PC laten uitvoeren?

Jobbegea tot mie dea!

quote:
Zatara schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:55:
Heb je @BIOS de update van de website laten halen of eerst de nieuwe BIOS versie gedownload en @BIOS de update vanaf je PC laten uitvoeren?
De update van internet laten halen..

www.onbereikbaar.nl

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze dat afraden maar ik krijg het niet teruggevonden en het lost jouw probleem nu niet op.

Jobbegea tot mie dea!

Nee idd niet, tja in manual staat zelfs dat ze updaten bios afraden. Maarja iig voor mensen die van plan zijn dat @bios live updater te gebruiken, niet doen :)
En ik denk dat er voor mij niets anders op zit dan moederbord terug te brengen naar leverancier, en ook men geheugen van de bak maar te laten testen.

www.onbereikbaar.nl

CMOS clear al geprobeerd?

Ik heb hetzelfde bordje en zit nu met de manual voor me maar daar staat ook niets in.

Zatara wijzigde dit bericht 05-06-2008 11:31 (64%)

Iemand?

E8400@3.6Ghz (Scythe Ninja mini), Asus Maximus Formula, 2x 1GB OCZ 6400 SLI-Ready, Club3d 9800GTX @ 750/2200, SyncMaster 931BW 19", Western Digital Caviar 250GB, Antec 900 Gamin Case, Coolermaster M620 Modulair

Jobbegea tot mie dea!

quote:
Zatara schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:26:
CMOS clear al geprobeerd?

Ik heb hetzelfde bordje en zit nu met de manual voor me maar daar staat ook niets in.
Ja CMOS clear al gedaan, maar volgens mij reset je daar alleen de bios settings mee, en zet je niet het bios terug of zo. Er zitten 2 bios chips op het bord, zou mooi zijn als je hardwarematig de bios terug kon zetten.

www.onbereikbaar.nl

Normaal gesproken zou de PC moeten booten van de 2de BIOS als de eerste corrupt is.

START
DualBIOS checks both chips.
No message will be shown if both chips are working.
Power On (BOOT UP) Both BIOS chips are working

(1) Primary BIOS Failed to boot
(2) System reset & backup BIOS activated
(3) Backup BIOS realize that main BIOS is corrupted
(4) Backup BIOS invoke to recover main BIOS by copying backup to main BIOS
(5) Reset System

BOOT UP
Completed
FINISH

Bron: http://www.gigabyte.com.t...cle_04_bios_explained.htm

Nocturnal Metamorphoses

quote:
William/Ax3 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:52:
[...]

Ik heb deze combi tensamen met corsair doominator mem in een Antec 900 case en het past. Backplate heb je geen last van aangezien cooler met pinnen vastgaat. Ik heb deze vervangen voor een eigenconstructie omdat ik die pinnen gewoon niet lekker vastkreeg en er niet vele vertrouwen in die constructie heb. Zeg maar zoeits zonder veren enzo.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117054

Heb links en rechts een 120mm fan (dus de langste zeiden) geplaatst zodat lucht door de koeler heen naar de achterzeide (waar nog een 120mm zit) van me kast heen word geblazen. De rechter moest ik wel een eindje omhoog wippen omdat me doominator mem nogal hoog is maar het past. De kast gaat zelfs nog dicht. Zit een Xeon3550 in die 24/7 3.6 draait zou mischien zelfs hoger kunnen maar vind dit snel zat.
Welke temps haal je dan met je eigen gebouwde constructie? Is het misschien mogelijk dat je foto's er van hebt?

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

We are Starstuff

quote:
CaptainM schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:35:
[...]
Welke temps haal je dan met je eigen gebouwde constructie? Is het misschien mogelijk dat je foto's er van hebt?
Zit rond de 50 max en heb niks gelapt. Foto's gaan moeilijk dan moet ik weer heel me mobo eruit halen anders zie je er niet van. Maar kijk hier maar voor een indruk:

http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=16

Ik heb dus wat kortere bouten gebruikt en geen veren.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess 70 | Bloodelf Mage Axeje 70 |

www.flitspaal.nl

MBT tot een X48-DQ6 en een Scythe Infinity heb ik de volgende oplossing bedacht:

Ik heb de koeler met de smalle zijde naar boven\onder gericht ( zodat je dus van boven naar onder Scythe leest...)

Nu heb je de meeste ruimte beschikbaar voor je geheugen, maar de fan moet er nog wel op worden gemonteerd....

Welnu, de fan heb ik aan de onderkant van het koellichaam gemonteerd, dus op een "smalle" zijde. ( op die Infinity koelers kun je hem aan alle 4 zijden kwijt...) Nu blaast de fan naar boven. Dit komt weer leuk uit in een Antec P182 kast, die aan de bovenkant een outtake fan heeft zitten.

Alle geheugenslots zijn nu helemaal vrij, dus kun je ook heatsink geheugen (ocz Reaper bijv.) plaatsen...

http://www.flitspaal.nl- http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/570889/last

www.clan-beware.nl
Reg. datum: 03 augustus 2004

Hallo.

Ik zit het topic een beetje door te lezen. En kom dit tegen.
quote:
(met name omdat de crucial ballistix NIET meer officieel X38/X48 compatible zijn)
Is dat echt zo?

Ik wil namelijk de x48 DQ6 kopen vandaag ter vervanging van mijn kapotte p35 P5K bordje.

ik heb 4x1GB Crucial ballistix pc8500 altijd werkend gehad op 1200mhz. Dat gaat hem dus niet worden met de x48 begrijp ik?

|Asus Maximus Formula x38 | Q6600 G0 L740B @ 3.6ghz 1.298v |2x2gb Corsair pc6400 @ pc8500 | MSI 9800GX2 | X-fi ExtremeGamer | 2x 250GB WD Raid0 | Zalman 750w Modulair | Lian Li PC-7 Plus II, Zilver | LG L204WT 20" Widescreen | G15 G5 |

Nocturnal Metamorphoses

quote:
William/Ax3 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:06:
[...]

Zit rond de 50 max en heb niks gelapt. Foto's gaan moeilijk dan moet ik weer heel me mobo eruit halen anders zie je er niet van. Maar kijk hier maar voor een indruk:

http://www.thetechrepository.com/showthread.php?t=16

Ik heb dus wat kortere bouten gebruikt en geen veren.
Bedankt voor de link. Bij de link op Xtreme Systems staan inderdaad geen foto's bij. Ik heb gister mijn koeler binnen gekregen maar ik kan nog niet gaan knutselen ermee want ik ben NOG STEEDS op mijn Intel Q9450 aan t wachten die ik een maand geleden betaald heb. Maarja de levertijdproblemen zijn bekend maar wachten is gewoon |:( .
quote:
Tweakod3x schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:07:
MBT tot een X48-DQ6 en een Scythe Infinity heb ik de volgende oplossing bedacht:

Ik heb de koeler met de smalle zijde naar boven\onder gericht ( zodat je dus van boven naar onder Scythe leest...)

Nu heb je de meeste ruimte beschikbaar voor je geheugen, maar de fan moet er nog wel op worden gemonteerd....

Welnu, de fan heb ik aan de onderkant van het koellichaam gemonteerd, dus op een "smalle" zijde. ( op die Infinity koelers kun je hem aan alle 4 zijden kwijt...) Nu blaast de fan naar boven. Dit komt weer leuk uit in een Antec P182 kast, die aan de bovenkant een outtake fan heeft zitten.

Alle geheugenslots zijn nu helemaal vrij, dus kun je ook heatsink geheugen (ocz Reaper bijv.) plaatsen...
Ik heb wel al geprobeerd hoe het zou komen te zitten met het geheugen dat ik wél al binnen heb. Ik heb OCZ PC12800 DDR3 met gewone xtc heatspreaders en als ik daarmee alle geheugen banken vul dan nog komt de fan op de koeler niet tegen het geheugen aan. Ik heb ongeveer 3 millimeter speling. Nu weet ik niet hoe dat uitpakt als ik daadwerkelijk de koeler met bouten ga monteren. Zou misschien net iets op het geheugen rusten, maar misschien ook net niet.

Als het goed is krijg ik maandag de cpu binnen en dan ga ik er mee aan de slag. Ik zal gelijk een foto verslag er van maken...

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

ShRiMp0ViSs|ab0x
Reg. datum: 27 augustus 2007

quote:
Shrimp O Vis schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:11:
Heeft hier iemand een EX38-DS4 (of een bord met soortgelijke lay-out) met een thermaltake blue-orb II ?
Ik wil deze nml. aanschaffen omdat ie niet zo hoog is (denk ik), best wel mooi uitziet, goede koelprestaties neerzet en best wel goedkoop is.. Ik ben er alleen niet zeker van of het RAM niet in de weg zit en euh.. verder goed op het bord past.. Oh en issie niet te zwaar? bijna 1kilo... (869gram) Iemand tips/ervaring?
Anyone? Ik kan op het internet bijna niets vinden over de gevolgen van een zware cooler.. of zijn die er niet? :+

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4;

nuttig.
Reg. datum: 07 maart 2004

Ik denk dat in de topic start ook P45 kan toegevoegd worden of niet? Ze beginnen mondjesmaat op te duiken :)
Nocturnal Metamorphoses

quote:
Shrimp O Vis schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:11:
Ik heb dus de X48T-DQ6 en die koeler moet qua gewicht wel gaan. Wel even zelf boutjes en moertjes gebruiken als die koeler met zo'n plastic klik-doorduw systeem vast gemaakt moet worden. Het gewicht maakt dan niet zoveel uit. Mijn Scythe weegt 980gram voggus mij. Ik weet niet welk RAM je gebruikt maar ik denk dat wanneer je bijvoorbeeld de Crosair Dominator of de OCZ Reapers gebruikt, het dan wel niet gaat lukken als je alle 4 de mem-banken in gebruik hebt. Ik zelf heb speciaal voor die reden 2x2gb OCZ (OCZ3P1600EB4GK) gekozen die over 'normale' heatspreaders beschikt zonder dat er niets een flink stuk boven uit steekt. Anders had 4x2GB ook niet gepast.

Verder raad ik je aan om op het forum van Thermaltake te kijken. Ik had genoeg info kunnen krijgen qua afmetingen van de koeler op van het forum van Scythe. Zo had ik zelf kunnen meten welk geheugen paste en welk niet.

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

aka Dookie.
Reg. datum: 25 januari 2000

quote:
ikbengoofy schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:14:
Hallo.

Ik zit het topic een beetje door te lezen. En kom dit tegen.

[...]

Is dat echt zo?

Ik wil namelijk de x48 DQ6 kopen vandaag ter vervanging van mijn kapotte p35 P5K bordje.

ik heb 4x1GB Crucial ballistix pc8500 altijd werkend gehad op 1200mhz. Dat gaat hem dus niet worden met de x48 begrijp ik?
Ik heb zelf een X38-DS5, X48-DS5 en een X48-DQ6 gehad. De laatste heb ik nog, alle drie werken ze niet met Crucial Ballistix PC8500. Stel je het geheugen in, ongeacht bios-versie en uiteraard juiste voltages en timinigs, dan gaat Memtest wel goed maar blijft het systeem instabiel. Zie:

http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,514.0.html

Heb de Ballistix, welke helemaal 100% in orde zijn en op diverse andere borden geen problemen geven, vervangen door Kingston PC8500 modules en alles is opgelost. (ook 4x 1 GB, PC8500 @ 2,2 VOLT, CAS 5-5-5-15)

-I am Jack's wasted life.

Reg. datum: 02 december 2001

@CaptainM

Heb de deze configuratie Ga-X48T-DQ6 en OCZ3P1600EB4GK aan de praat gekregen?

Ik heb niets anders dan problemen, freeses, BSOD, file corruption
Zelf al met de default M.I.T. instellingen

Wil je aub je M.I.T. instellingen even posten

ThePuma wijzigde dit bericht 11-06-2008 22:59 (55%)

quote:
ThePuma schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:57:
@CaptainM

Memtest86+ gedraaid? Geheugen op het juiste voltage?

Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

Nocturnal Metamorphoses

quote:
ThePuma schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:57:
@CaptainM

Ik ben net klaar met bouwen. Man o man wat heb ik me geirriteerd aan de Scythe Infinity cooler. Ben vanmorgen naar de, dat zeg ik, Gamma gereden. Heb daar boutjes en moertjes enzo gehaald om de cooler vast te zetten. Heb overal foto's van gemaakt en die zal ik dit weekend posten zodat je kunt zien hoe ik dit heb opgelost.

Wat betreft het geheugen, ik ben nu Windows Vista Ultimate x64 aan het installeren en daarna voer ik een aantal tests uit om te kijken of alle andere hardware goed functioneerd. Ik begin dat ook met het instellen van het BIOS. Ik laat je morgen weten welke settings ik gebruik en hoe het dan zit mbt problemen of BSOD's. Tot nu toe geen enkele foutmelding. Ik hoop zo erg dat ik geen problemen tegen kom! O-)

Edit:
Ik krijg dus ook BSOD's en random restarts. :'( Ik heb tot nu toe alles standaard staan met BIOS F4. Ik heb Windows Vista Ultimate x64 geinstalleerd. Ik heb nu geen zin meer om dit uit te zoeken, heb een zware dag achter de rug. Morgen zal ik met een frisse kijk hiermee aan de slag gaan.

CaptainM wijzigde dit bericht 12-06-2008 01:06 (12%)

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

www.flitspaal.nl

quote:
CaptainM schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:14:
[...]

Ik ben net klaar met bouwen. Man o man wat heb ik me geirriteerd aan de Scythe Infinity cooler. Ben vanmorgen naar de, dat zeg ik, Gamma gereden. Heb daar boutjes en moertjes enzo gehaald om de cooler vast te zetten. Heb overal foto's van gemaakt en die zal ik dit weekend posten zodat je kunt zien hoe ik dit heb opgelost.

Wat betreft het geheugen, ik ben nu Windows Vista Ultimate x64 aan het installeren en daarna voer ik een aantal tests uit om te kijken of alle andere hardware goed functioneerd. Ik begin dat ook met het instellen van het BIOS. Ik laat je morgen weten welke settings ik gebruik en hoe het dan zit mbt problemen of BSOD's. Tot nu toe geen enkele foutmelding. Ik hoop zo erg dat ik geen problemen tegen kom! O-)

Edit:
Ik krijg dus ook BSOD's en random restarts. :'( Ik heb tot nu toe alles standaard staan met BIOS F4. Ik heb Windows Vista Ultimate x64 geinstalleerd. Ik heb nu geen zin meer om dit uit te zoeken, heb een zware dag achter de rug. Morgen zal ik met een frisse kijk hiermee aan de slag gaan.
Zoo, allemaal soortgelijke projecten :)

Nu weet ik niet wat voor Proc je draait, maar ik heb nu een E8400 op een X48-DQ6 met 4 GB OCZ Reaper PC-6400.

Heb Vista 64-bit geinstalleerd terwijl het geheugen nog op 1.8V draaide. Daarna heb ik de VDIMMverhoogd met 0.300 volt (Dus tot 2.1V, wat gewoon mag met Reaper geheugen zonder de garantie te verliezen...) CAS timings draaien nu bij mij op 4-4-4-15 (400MHZ)

Alles draait als een zonnetje. Mijn CPU wordt alleen idle nog wel redelijk warm (49 graden idle, en 56 stressed tijdens een goeie pot CoD4 met een Scythe Infinity koeler...) kan iemand beoordelen of dit normaal is? Ik lees overal temps van 26 graden idle :P

Edit: ik zie nu dat je een X48T hebt, dus DDR3 geheugen... Ach ik laat mijn verhaal staan, misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft.

Tweakod3x wijzigde dit bericht 12-06-2008 08:20 (3%)

http://www.flitspaal.nl- http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/570889/last

Reg. datum: 03 maart 2002

Ik heb dus ook de gigabyte x48t-DQ6 met een core to extreme 9650
en 2 x 2gb Patriot PVS34G1600LLK ,DDR3, PC12800, 4096
en 2 x R3870x2 msi oc in crossfire

ik krijg met geen mogelijkheid de fsb op 400 helaas

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: