koelpasta geleid geen elektriciteit, of je moet iets als arctic silver gebruikt hebben.quote:
Nu even niet!
GoT Index » Processors, Moederborden & Geheugen » Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]koelpasta geleid geen elektriciteit, of je moet iets als arctic silver gebruikt hebben.quote:Flying schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:36:
Ik ben blijkbaar incompetent (zo laat men het toch uitschijnen). Mijn RMA verzonden EX38-DS4 is onderzocht en Alternate beweert dat ik teveel koelpasta heb gebruikt. Jammer genoeg heb ik geen foto's genomen van het moederbord alvorens deze op te sturen maar ik kan je verzekeren dat de koelpasta niet op de printplaat is terecht gekomen. Ze zullen het moederbord alsnog terugsturen en dan zal ik binnen een week of 4 misschien een nieuw exemplaar krijgen. Ik weet dat koelpasta geleid en dat het zeker NIET op het moederbord mag terecht komen en dus heb ik ook met extra veel aandacht gecontroleerd of dit het geval niet was, en ik heb niets van koelpasta gevonden op het moederbord zelf..
Misschien toch teveel gebruikt. Ga zaterdag eens naar de winkel om de processor te laten testen, misschien kan er dan nog iets geregeld worden.
Nu even niet!
<Dodge|XP2600> nikon is niet slecht
<Dodge|XP2600> maar 't is geen canon
<Oxi> jesus, ik moet gewoon een poesje hebben :D
<Oxi> iemadn die dat quote krijgt een ban :>
Hoe is het geluid? Ik heb gehoord dat het geluid van de P35-DS3R best wel slecht is.. Maar die heeft dan ook geen 7.1 onboard.. Enneh.. ik neem aan dat je non-ECC modules gebruiktquote:Extreme66 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:39:
Ter info:
Ik heb het mobo: gigabyte ex38 ds4 als er vragen hier omtrent zijn, vraag maar.
Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4;
Kijk even op de site van Gigabyte, mobo vendors hebben vaak een lijtsje met BIOS versies en Supported CPU's.quote:Je hoefde je bios toch niet te updaten voordat het de E8400 herkende?
Pick my Icon!
Specs: Game PC
"Everything that can go wrong, will go wrong" -Murphy's Law
Wat gebeurt er dan als je de PC start niks of blijft die hangen bij het boot scherm.quote:Sissco schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:07:
Hallo,
Heeft iemand al ervaringen met een IDE harde schijf? Want bij mij wil die niet meer booten zodra ik er een aansluit. Heb daarnaast ook 2 SATA schijven. Betreft de Gigabyte DS3R
Specs Intel Core 2 Duo E6300 3,4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz
Sorry dat ik zo kort door de bocht was. Wilde even snel poolshoogte nemen, aangezien ik hier al een topic erover had gemaaktquote:-The_Mask- schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:13:
[...]
Wat gebeurt er dan als je de PC start niks of blijft die hangen bij het boot scherm.
Master, slave jumpers goed staan op je HD en in staat het in je bios ook allemaal goed?
Ik heb bijna hetzelfde mobo de DS3 en een IDE HD werkt hier perfect.
Wake-y wake-y, eggs and bac-y
Je moet er op letten dat je alle stroomkabels aansluit, dus 24 pins en 4/8 pins.quote:Merovingian schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:14:
Ik krijg binnenkort een EX38-DS4 binnen, aangeschaft als vervanging van mijn huidige gare Asrock geval. Mijn E6600 komt erop, evenals 6GB OCZ Gold (2x2+2x1) en mijn 8800GTX. Heb hier wel het topic een beetje doorgelezen, maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten/die ik moet doen tijdens of vlak na de inbouw/installatie van mijn mobo?
Specs Intel Core 2 Duo E6300 3,4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz
...welk Corsair geheugen? Toevallig 4x 1GB Dominator PC8500? Zo ja... dat is de oorzaak van je probleem.quote:Noobtastic schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:17:
Ik ga haast janken van die Gigabyte moederborden...
- Gigabyte GA-X38-DS5 gekocht. Zes dagen kunnen gebruiken (@ alles stock) voor het BIOS totaal naar de knoppen ging en de PC enkel in de reboot lus raakte. Bord RMA gegaan.
- Bord na 5 weken terug van RMA...2 weken kunnen gebruiken met vastlopers en random blue screens, daarna weer reboot lus + bios kaput....
- Omgeruild voor een GA-X48-DS5, omdat de (E)X38-DS5 niet leverbaar was. Na herinstallatie Vista alles mooi stabiel. Nog geen drie weken kunnen gebruiken, bios kaput.
Ik heb dus 8 mei de X48-DS5 gekregen als omruil voor een defecte X38-DS5. Nadat ik Vista opnieuw had geïnstalleerd draaide alles eindelijk stabiel. Wel lekker na ca. twee maanden gekloot met de X38. Nu kreeg ik gister nieuwe fans. Kast open, stroom eraf, oude fans eruit, nieuwe fans erin. Direct de mogelijkheid benut om alle kabels beter weg te werken. Dus stuk voor stuk alle kabels van de voeding naar het moederbord opnieuw aangesloten, letterlijk vijf keer gecontroleerd of alles goed zat en of er geen kortsluiting wordt gemaakt door bijvoorbeeld een schroefje ofzo. Alles zat goed.
PC aan, bios in om te controleren of alles goed staat, PC loopt vast terwijl ik in het bios zit.
PC opnieuw opstarten en dan maar niet in het bios kijken. Na vijf seconden Windows bureaublad voor m'n neus.... blauw scherm (met volgens mij de melding bad_memory_pool).
Herstart...."Main BIOS checksum error... recovering BIOS".
Herstart, zwart scherm.
Herstart, BootBlock Bios recovery "scanning BIOS image from hard drive"...
Herstart, zwart scherm.
Herstart, wéér BootBlock bios recovery.
Herstart...
Herstart...
Herstart...
De PC heeft hiervoor 24 uur Orthos blend doorstaan, 8 uur cpu stress en 8 uur geheugen stress. Tevens gaf het geheugen 1 dag eerder in memtest geen enkele fout. De onderdelen lijken allemaal apart ook goed:
Intel E8400
Corsair geheugen (uit de QVL)
HIS HD3870 IceQ3 Turbo
Samsung Spinpoint F1 750GB
Ik heb echt geen flauw idee waar het anders aan zou moeten liggen dan aan het moederbord zelf. Je hebt veel aan zo'n dualbios als ze beiden blijkbaar corrupt zijn, of als de backup niet goed kan worden gerecovered. De PC blijft niet eens lang genoeg aan om bijvoorbeeld de Windows DVD er weer in te doen. Ik weet niet meer wat ik ermee moet... RMA gaat waarschijnlijk weer 5 weken duren.
-I am Jack's wasted life.
quote:Noobtastic schreef op maandag 26 mei 2008 @ 00:14:
Dat de voeding het probleem is lijkt me ook sterk. Dan zou dit zich toch direct vanaf het begin moeten vertonen, en niet @ random?
Nee, maar ik heb geen enkele indicatie dat de voeding kapot is. Dus als het moederbord niet met de geleverde spanning om zou kunnen gaan lijkt het mij logischer dat dat direct problemen zou geven, en niet pas na een week of drie.quote:Merovingian schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:16:
Dus als iets stuk is, kan het alleen maar vanaf het begin zijn, en niet op een willekeurig moment? Dat zou mooi zijn, dan zou er nooit meer iets stuk gaan!
- Gigabyte P35 DS3-L / E6320 @ 2.6Ghz / 2*1GB OCZ Titanium XTC PC6400 / Peak Geforce 8800GT 512MB / Creative SB Audigy 4 / 2* 250GB Spinpoint P120 / Plextor PX-755A DVD-RW / Zalman 9500LED -
Ik heb de P35C-DS3R rev 1.0 en XP geinstalleerd op een RAID0 van 2 SATA disks. (ja elke dag is weer spannendquote:Sissco schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 22:07:
Hallo,
Heeft iemand al ervaringen met een IDE harde schijf? Want bij mij wil die niet meer booten zodra ik er een aansluit. Heb daarnaast ook 2 SATA schijven. Betreft de Gigabyte DS3R
DFI Lanparty X48 T2R, E8400 OC: 4GHz, G.Skill 1000 2x 2GB; Corsair 750W; Club 3D 4870x2; Technisat Cablestar HD; Benq FP241W; Logitech Z5500
DFI Lanparty X48 T2R, E8400 OC: 4GHz, G.Skill 1000 2x 2GB; Corsair 750W; Club 3D 4870x2; Technisat Cablestar HD; Benq FP241W; Logitech Z5500
Nefiorim wijzigde dit bericht 28-05-2008 17:02 (7%)
Weet niet of het proberen waard is, maar zou dit ook mijn probleem kunnen oplossen?quote:Rob1958 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:02:
Dat is dus de optie:
Legacy USB Storage Detect.
Zet deze a.u.b. uit, want als die aanstaat geeft dit een hoop narigheid.
GoT Index » Processors, Moederborden & Geheugen » Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea