Hoofdcategorieën
Topicacties

Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 augustus 2006

quote:
Zenix schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 02:03:
[...]

Als het goed is staat onder de gewone multiplier optie nog een optie waar je de 0,5 mulitplier kan activeren. Dat had ik ik in iedergeval bij mijn P35C-DS3R waar ik ook een Xeon X3360 op heb gehad.
Wel grappig we hebben exact hetzelfde systeem alleen ik heb een ander bord ;) Ik had een Xeon maar heb die weer verkocht :>
Bedankt voor de tip! Het heeft gewerkt, wel dom dat ik het zelf niet zag. Maar ik was er van overtuigd dat ik op de een of andere manier de multiplier zelf op 8,5 moest kunnen krijgen...

Mag ik trouwens vragen waarom je de X3360 (Q9550) hebt verkocht, de Q6600 is dan toch een stapje terug (al overclocked de Q6600 wel heerlijk)...\

De X3360 ga ik deze zomer ook maar eens lekker overclocken, ben benieuwd....

Heeft niemand een oplossing voor het stand-by probleem?

Kalten wijzigde dit bericht 10-05-2008 22:32 (3%)

Reg. datum: 05 juni 2000

quote:
MuisM4t schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 18:03:
Is dat niet alleen een statuslampje, zoals bij je netwerkkaart?
Geen idee, maar normaal zou de bus spanningsloos moeten zijn...............

Op een dag drink je geen bier meer, maar ook niet minder....

nuttig.
Reg. datum: 07 maart 2004

quote:
Kalten schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:31:
[...]

Bedankt voor de tip! Het heeft gewerkt, wel dom dat ik het zelf niet zag. Maar ik was er van overtuigd dat ik op de een of andere manier de multiplier zelf op 8,5 moest kunnen krijgen...

Mag ik trouwens vragen waarom je de X3360 (Q9550) hebt verkocht, de Q6600 is dan toch een stapje terug (al overclocked de Q6600 wel heerlijk)...\

De X3360 ga ik deze zomer ook maar eens lekker overclocken, ben benieuwd....

Heeft niemand een oplossing voor het stand-by probleem?
Mijn Q6600 klokte verder over dan de Xeon X3360 en ik kon hem voor goeie prijs verkopen :)

De X3360 moet de 3,6 Ghz toch wel kunnen halen?

Reg. datum: 17 juni 2002

quote:
Extreme66 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:39:
Ter info:
Ik heb het mobo: gigabyte ex38 ds4 als er vragen hier omtrent zijn, vraag maar.
Hoe heb je de voltage van je geheugen gezet (wat voor geheugen heb je)
Bij mij loopt hij vast.
ik heb OCZ geheugen en een 3450 Ati videokaart

manager of the Skywalker Sharks (Hattrick)VIII 101 | F1Time - Michel Schatens (C3G5)

Nocturnal Metamorphoses

Kan iemand mij vertellen welke cpu cooler het best te gebruiken is met de GA-X48T-DQ6? Ik wil voorkomen dat de overige 2 geheugenbanken niet gebruikt kunnen worden doordat de cpu cooler in de weg zit. De Scythe Infinity van de BBG, is dit een goede keuze of raadt iemand een andere betere oplossing aan?

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

nuttig.

quote:
Kalten schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:46:
De X3360 moet de 3,6 Ghz toch wel kunnen halen?
Dat deed hij wel, maar mijn Q6600 ook. Dus dan is het kiezen een Q6600 verkopen voor 130 euro of een X3360 verkopen voor 300 :>

quote:
CaptainM schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:39:
Kan iemand mij vertellen welke cpu cooler het best te gebruiken is met de GA-X48T-DQ6? Ik wil voorkomen dat de overige 2 geheugenbanken niet gebruikt kunnen worden doordat de cpu cooler in de weg zit. De Scythe Infinity van de BBG, is dit een goede keuze of raadt iemand een andere betere oplossing aan?
Ik gebruik de Zalman CNPS 9700LED i.c.m. de X48-DS5 van GigaByte. Aangezien de koelconstructie op de DQ6 en DS5 identiek zijn zou de 9700 ook voor jou moeten werken.

Zelf ben ik erg tevreden over deze koeler, zowel qua koeling als qua geluidsproductie..

Nocturnal Metamorphoses

Heb je daarvoor de backplate van de passieve koeling van het moederbord moeten verwijderen? Ik zie op de site van Zalman dat ie alleen core 2 duo processors op alle snelheden ondersteund. Hij moet dus een core 2 quad Q9450 gaan koelen. Is ie daarvoor sterk genoeg? Ook als ik aan t OC'en ga?

Heeft er iemand ook de Scythe Infinty icm dit moederbord?

CaptainM wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:10 (64%)

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

Reg. datum: 07 mei 2008

Mijn nieuw computer "hangt" bij het installeren van Windows Vista Home Premium 64 bits.
Wie geeft mij het advies / de oplossing om mijn computer aan de praat te krijgen.

Configuratie:
  • CPU: Intel Core 2 Quad Q9300 Yorkfield 2.5GHz 6MB L2 Cache LGA 775
  • GPU: Sapphire ATI Radeon 3870x2 1GB GDDR4
  • PSU: Zalman ZM600-HP
  • MOBO: MSI X48 Platinum
  • Geheugen: OCZ DIMM 4 GB DDR3-1333
  • Harddisk: Samsung F1 Spinpoint 750 GB
Genomen acties zonder succes:
  • Nogmaals nakijken / controleren van alle bedrading
  • BIOS instelling gewijzigd in de zgn Fail safe mode
  • Harddisk instelling in BIOS gewijigd i.p.v. RAID 1 naar RAID 0
  • Tijdelijke vervanging van een andere videokaart
  • Geheugen omwisselen
Het "display" op het moederboard geeft overigens aan dat alle opstart sequenties goed doorlopen zijn en eindigt met het "MSI :)" symbool

Pick my icon!
Reg. datum: 23 april 2006

OCZ geheugen lust graag wat meer prik, dus even verhogen in het BIOS (2.1v voor DDR2, DDR3 wil graag 1.8v).
Neem ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Kun je trouwens wel in Linux komen met een Linux Live CD? Draai ook eens Memtest86+.

Bitage wijzigde dit bericht 17-05-2008 15:54 (11%)

Pick my Icon!
Specs: Game PC
"Everything that can go wrong, will go wrong" -Murphy's Law

Reg. datum: 17 mei 2008

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus ik weet niet of ik hier goed zit (goede topic?)

I heb een Gigabyte GA-EX38T-DQ6 en daar heb ik een bad bios flash gehad. Nu wilt PC totaal niet meer opstarten. Geen beeld geen POST helemaal niks. Hij gaat uit en aan maar verder gebeurt er niet veel.

Ik wil nu weer naar mijn orginele bios gaan via backup bios. Maar ik weet niet hoe ik dat doe. Is er ergens op moederbord een knopje dat ik moet drukken?

Ik heb cmos leeg gemaakt maar probleem bleef het zelfde. Ben van plan om moederbord terug te sturen maar ik vraag het hier eerst even.

Alvast bedankt.

Pick my icon!
Reg. datum: 23 april 2006

quote:
What is Dual BIOS?
Motherboards that support Dual BIOS have two BIOS onboard, a main BIOS and a backup BIOS. Normally, the system works on the main BIOS.
However, if the main BIOS is corrupted or damaged, the backup BIOS will take over on the next system
boot and copy the BIOS file to the main BIOS to ensure normal system operation. For the sake of
system safety, users cannot update the backup BIOS manually.
Aanzetten en wachten dus. Het backup-BIOS kopieert dan naar het gewone BIOS.

Pick my Icon!
Specs: Game PC
"Everything that can go wrong, will go wrong" -Murphy's Law

Reg. datum: 17 mei 2008

Ik weet niet of die post een reply naar mij is. Maar hij gaat aan en sluit zichzelf af na +- 10 seconden.

-= HD4870 X2 =-

Ik heb een X38-DQ6 in RMA en nu een P35-DS3R. Maar beide kunnen niet goed overweg met 4x1 GB Micron D9 geheugen modules. Los doen de modules 1200 MHz. Op de DQ6 hebben ze 3 dagen op 1066 MHz kunnen draaien met 5-5-5-12 toen het moederbord kapot ging en op de DS3R kom ik niet verder dan 800 MHz. 800 MHz 4-4-4-12 werkt ook maar MHz omhoog doen gaat gewoon niet.

Maar ik hoor dat meer mensen die problemen hebben. Misschien ooit maar eens 2x2 GB proberen. Dat schijnt wel gewoon goed te werken. Echter clocken die sowieso niet zo ver als de 1 GB stickjes maar 2x2 GB komt al verder dan 4x1.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 06 september 2003

Vandaag een mooie EX38-DS4 ontvangen... dead on arrival natuurlijk. Het ding doet de reboot loop. Alle fans gaan draaien en de lichtjes gaan aan en na ettelijke seconden gaat het systeem uit. Dan start hij weer op om nogmaals hetzelfde te herhalen. Heb al ander geheugen geprobeerd en ook geprobeerd met de latjes in andere sloten. Ook een andere voeding wou niet.

Heb al een cmos clear geprobeerd alsook de batterij verwijderen voor enkele minuten. Na wat googlen ben ik tot de conclusie gekomen dat dit een veel voorkomend probleem is met Gigabyte borden. Hij zit nu terug in de doos en gaat maandag de deur uit voor RMA. Dat wordt zeker nog een week wachten op een vervangbordje :(

Edit: ook nog heb ik geen koelpasta meer :/

Flying wijzigde dit bericht 18-05-2008 00:32 (3%)

nuttig.

quote:
Astennu schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:55:
Ik heb een X38-DQ6 in RMA en nu een P35-DS3R. Maar beide kunnen niet goed overweg met 4x1 GB Micron D9 geheugen modules. Los doen de modules 1200 MHz. Op de DQ6 hebben ze 3 dagen op 1066 MHz kunnen draaien met 5-5-5-12 toen het moederbord kapot ging en op de DS3R kom ik niet verder dan 800 MHz. 800 MHz 4-4-4-12 werkt ook maar MHz omhoog doen gaat gewoon niet.

Maar ik hoor dat meer mensen die problemen hebben. Misschien ooit maar eens 2x2 GB proberen. Dat schijnt wel gewoon goed te werken. Echter clocken die sowieso niet zo ver als de 1 GB stickjes maar 2x2 GB komt al verder dan 4x1.
Die evaring had ik ook, tijdelijk met 3x1GB gedraaid en toen had ik geen probs en nu 2x2GB op een P35 DS3R maar volgens mij is dat geen gigabyte probleem maar eerder chipset probleem.
-= HD4870 X2 =-

quote:
Zenix schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:39:
[...]

Die evaring had ik ook, tijdelijk met 3x1GB gedraaid en toen had ik geen probs en nu 2x2GB op een P35 DS3R maar volgens mij is dat geen gigabyte probleem maar eerder chipset probleem.
Dat dacht ik ook ja. Met 3x1 GB heb je trouwens geen dual channel meer. Dus dat schiet niet echt op.

Of ja als je 2 GB vol zit is het altijd sneller maar zo niet is 2 GB stukken sneller. Vandaar dat ik 4 GB draai maar dan ga ik weer 400 MHz in snelheid achteruit :P tis toch altijd wat :D

Astennu wijzigde dit bericht 18-05-2008 11:16 (19%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

nuttig.

quote:
Astennu schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:15:
[...]

Dat dacht ik ook ja. Met 3x1 GB heb je trouwens geen dual channel meer. Dus dat schiet niet echt op.

Of ja als je 2 GB vol zit is het altijd sneller maar zo niet is 2 GB stukken sneller. Vandaar dat ik 4 GB draai maar dan ga ik weer 400 MHz in snelheid achteruit :P tis toch altijd wat :D
Het raare was met 3x1GB had ik wel dualchannel, volgens CPU-Z volgens andere programma's en performance was ook niet minder ;) Maarja je hebt gelijk tis altijd wat met geheugen chipsets enzo.

Zenix wijzigde dit bericht 18-05-2008 11:55 (5%)

-= HD4870 X2 =-

dat is wel vaag dat je dan nog gewoon DC hebt :| Mja computers...... begin er niet aan :D

quote:
Zenix schreef op zondag 18 mei 2008 @ 11:53:
[...]

Het raare was met 3x1GB had ik wel dualchannel, volgens CPU-Z volgens andere programma's en performance was ook niet minder ;) Maarja je hebt gelijk tis altijd wat met geheugen chipsets enzo.
Je kunt niet met drie geheugen reepjes dual channel draaien. Misschien draaiden er twee in dual channel en de andere niet. (Weet niet of dat kan trouwens ;) .)
Programma's kunnen het verkeerd uitlezen. :)
Maar je hebt toch een Gigabyte moederbord dan staat er in je post screen als je dual channel draait. Iets van memory runs at dual channel interleaved. ;)

Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

Let the Zen flow. Shit a leak!

Kleine betabios ervarinkje:
Met de laatste 7b is het geknetter uit mijn rechterspeaker weg en hij schijnt minder vaak naar defaults te resetten bij een bootloop.

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

nuttig.

quote:
-The_Mask- schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:49:
[...]

Je kunt niet met drie geheugen reepjes dual channel draaien. Misschien draaiden er twee in dual channel en de andere niet. (Weet niet of dat kan trouwens ;) .)
Programma's kunnen het verkeerd uitlezen. :)
Maar je hebt toch een Gigabyte moederbord dan staat er in je post screen als je dual channel draait. Iets van memory runs at dual channel interleaved. ;)
Stond bij post Memory Runs Flexibilty mode ofzo. Maarja dan heb je 2 banken in dual channel en 1 gig extra is toch niet minder performance maar meer geheugen.

quote:
CaptainM schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:06:
Heb je daarvoor de backplate van de passieve koeling van het moederbord moeten verwijderen? Ik zie op de site van Zalman dat ie alleen core 2 duo processors op alle snelheden ondersteund. Hij moet dus een core 2 quad Q9450 gaan koelen. Is ie daarvoor sterk genoeg? Ook als ik aan t OC'en ga?

Heeft er iemand ook de Scythe Infinty icm dit moederbord?
Ja de backplate zal je dan moeten verwijderen maar dat moet voor de Mugen volgens mij ook (al heb ik daar totaal geen last van gehad, want de DS5 heeft geen backplate :P)...
Zelf heb ik een X3360 (Q9550), die nog wat warmer wordt dan de Q9450 en mijn temps zijn keurig.

Zelf heb ik een fancontroller (een Zalman) en in Idle draai ik die bijna helemaal dicht (je hoort hem dan niet meer). Onder heavy load (wat ik met een game nog nooit heb kunnen bereiken) laat ik de fan meestal op 40% draaien.

Wat betreft temps is het een ander verhaal. De BIOS geeft namelijk iets compleet anders aan als Coretemp doet. De BIOS zegt IDLE ongeveer 20-30 graden (toen het in mijn kamer 26 graden was, werd de CPU IDLE 30 graden). LOAD ongeveer 40-50 graden dus dat is keurig aangenomen dat de FAN maar op 40% draait.

Coretemp geeft altijd 45-50 graden aan voor alle cores, of het nu IDLE of LOAD betreft altijd geeft CT 45-50 graden aan...
Realtemp geeft 30-40 graden IDLE (FAN SPEED 15%), LOAD 40-50 (FAN SPEED 40%)
Voorlopig denk ik dat Realtemp er het dichst bij zit...

De Zalman 9700LED is absoluut goed genoeg voor alle CPU's die er nu te krijgen zijn. Wel gebruik ik Arctic Silver 5 maar dat zou niet heel veel uit moeten maken. Ik kan je trouwens wel een fancontroller aanraden (ik zelf heb 6 FANS, inc. CPU FAN), en ik moet zeggen het werkt fantastisch. Mijn controller is de Zalman ZM-MFC1 Plus Zwart. Werkt perfect...

Kalten wijzigde dit bericht 18-05-2008 14:54 (3%)

Reg. datum: 06 september 2003

Ik ben blijkbaar incompetent (zo laat men het toch uitschijnen). Mijn RMA verzonden EX38-DS4 is onderzocht en Alternate beweert dat ik teveel koelpasta heb gebruikt. Jammer genoeg heb ik geen foto's genomen van het moederbord alvorens deze op te sturen maar ik kan je verzekeren dat de koelpasta niet op de printplaat is terecht gekomen. Ze zullen het moederbord alsnog terugsturen en dan zal ik binnen een week of 4 misschien een nieuw exemplaar krijgen. Ik weet dat koelpasta geleid en dat het zeker NIET op het moederbord mag terecht komen en dus heb ik ook met extra veel aandacht gecontroleerd of dit het geval niet was, en ik heb niets van koelpasta gevonden op het moederbord zelf..

Misschien toch teveel gebruikt. Ga zaterdag eens naar de winkel om de processor te laten testen, misschien kan er dan nog iets geregeld worden.

Flying wijzigde dit bericht 22-05-2008 21:15 (31%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: