Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 5
Reg. datum: 24 mei 2007
Hallo,
Bedankt voor deze post met uitgebreide informatie. Ik heb een laptop die ik wil gebruiken als dedicated media center.
Centrino 1.4 512MB RAM en radeon mobility 9200 128MB(dedicated).
Nu heb ik de installatie procedure gevolgd.
FDDshow geinstalleerd en vervolgens media portal (gebruik ik niet voor tv, alleen voor films)
Als ik een video bestand probeer af te spelen dan krijg ik een zwart vlak waar de film hoort te zijn en een flikkerende balk boven en onder. Als ik tijdens het afspelen op esc druk krijg ik links onderin een heel klein vlakje met een deel van de media portal interface.
Wat moet ik veranderen in mijn config? Ik heb de video drivers geupdate. VLC media player speelt alles helemaal zonder problemen.
Alvast bedankt voor jullie suggesties.
Bedankt voor deze post met uitgebreide informatie. Ik heb een laptop die ik wil gebruiken als dedicated media center.
FDDshow geinstalleerd en vervolgens media portal (gebruik ik niet voor tv, alleen voor films)
Als ik een video bestand probeer af te spelen dan krijg ik een zwart vlak waar de film hoort te zijn en een flikkerende balk boven en onder. Als ik tijdens het afspelen op esc druk krijg ik links onderin een heel klein vlakje met een deel van de media portal interface.
Wat moet ik veranderen in mijn config? Ik heb de video drivers geupdate. VLC media player speelt alles helemaal zonder problemen.
Reg. datum: 13 oktober 2008
ik heb identiek het zelfde probleem, met ffdshow heb ik dit voor en met xp codec pack ook.quote:yoenuts schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:58:
Hallo,
als ik een film test in windows media player 11 dan werkt het wel. En in VLC kan ik ook men films bekijken...
ik heb mediaportal RC 3 geinstalleerd op een verse XP pro, laatste nieuwe drivers en updates
verder steekt in de pc nog een ATI all-in-wonder 9000 PRO
Minimal requirements zijn oa een videokaart met ondersteuning voor DirectX 9 (minimaal 128 MB). De Radeon Mobility 9200 ondersteund DirectX 8.1 (even snel via google gevonden).
Het kan dus zijn dat hier de problemen zitten (en waarschijnlijk geldt dit ook voor de All-in-one).
Het kan dus zijn dat hier de problemen zitten (en waarschijnlijk geldt dit ook voor de All-in-one).
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Heb onder my video's enkel .iso en .img staan, wanneer ik deze wil openen zie ik deamon tools hem mounten maar voor de rest gebeurd er niets
. Heb alle soorten drivers al geïnstalleerd maar wil maar niet beginnen met spelen
.
Sorry dat ik zelfde vraag terug naar boven haal maar kom er echt niet uit.
Sorry dat ik zelfde vraag terug naar boven haal maar kom er echt niet uit.
Je moet eens onder het dvd menu bij configscherm kijken wat er staat wat hij moet doen als hij een nieuwe dvd detecteerd. Kan goed zjin dat daar staat dat hij niets mag doen en dan doet hij ook niets als je een dvd insteekt of via daemon tools inlaad.
Heb deze op autoplay staan, morgen nog eens alles opnieuw installeren.
Toch al bedankt voor jullie hulp!
Enig id als je zelf serie banners kan toevoegen bij My-tv Series?
Reg. datum: 13 oktober 2006
Reg. datum: 13 oktober 2006
Ik krijg over twee dagen mijn HTPC binnen maar moet nog beslissen welk besturingssysteem ik erop ga zetten.
Aangezien ik Mediaportal wil gaan gebruiken, kan ik dan het beste de x86 of x64 versie van Vista Ultimate erop zetten?
Aangezien ik Mediaportal wil gaan gebruiken, kan ik dan het beste de x86 of x64 versie van Vista Ultimate erop zetten?
Ligt aan de hoeveelheid geheugen die je wilt gebruiken, en of alle drivers die je gaat gebruiken al dan niet in 64 bit beschikbaar zijn...
Je bedoelt MP-TVSeries?quote:Thomas.be schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:50:
Heb deze op autoplay staan, morgen nog eens alles opnieuw installeren.
Alles wat hij binnenhaalt, komt van http://www.thetvdb.com/
Daar kan je een gratis accountje aanmaken, banners, fanart, info uploaden en als MPTVseries dan een update doet, gaat hij deze info ook downloaden.
Bedankt voor de tip. Het kan dus zijn dat ik wel divX 9.1 kan installeren (gelukt) maar dat het niet ondersteund wordt door de videokaart? Ik ben echt een beginner op dit gebied dus bedankt voor jullie tips.quote:Question Mark schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:12:
Minimal requirements zijn oa een videokaart met ondersteuning voor DirectX 9 (minimaal 128 MB). De Radeon Mobility 9200 ondersteund DirectX 8.1 (even snel via google gevonden).
Zal vanavond nog eens dxdiag (ofzo) draaien.
Zou echt jammer zijn als het niet kan werken. Is er een work around?
Thanks!
Ik zou voor XP gaan (32bit) , wordt breder gedragen kwa driverondersteuning ,updates etc..quote:Me Ton schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:45:
Ik krijg over twee dagen mijn HTPC binnen maar moet nog beslissen welk besturingssysteem ik erop ga zetten.
Ik neem aan dat je DirectX bedoeld ipv Divx.quote:yoenuts schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:44:
[...]Bedankt voor de tip. Het kan dus zijn dat ik wel divX 9.1 kan installeren (gelukt) maar dat het niet ondersteund wordt door de videokaart?
Mediaportal heeft als requirement dat videokaarten hardwarematige ondersteuning bieden voor de functies die in DirectX9 zitten. Jouw videokaart heeft dat niet (die ondersteund t/m DirectX8). DirectX9 kan dan rustig geinstalleerd worden, maar sommige zaken werken dan simpelweg niet.
Het zou kunnen zijn dat hier het probleem in zit, maar zeker weten doe ik het niet....
Done, thanks!quote:DaRKie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:51:
[...]
Je bedoelt MP-TVSeries?
Alles wat hij binnenhaalt, komt van http://www.thetvdb.com/
Daar kan je een gratis accountje aanmaken, banners, fanart, info uploaden en als MPTVseries dan een update doet, gaat hij deze info ook downloaden.
Neem maar vista omdat je daar de EVR en DXVA kan gebruiken, qua driversupport is dat al een tijdje geen probleem meer hoor..quote:carpetburn schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:38:
[...]
Ik zou voor XP gaan (32bit) , wordt breder gedragen kwa driverondersteuning ,updates etc..
Vista geeft ook beste beeldkwaliteit
Vista x64 werkt prima samen met RC3 hier op mijn werk PC...
Maar verschil met mijn XP Pro HTPC zie ik niet echt.
Maar verschil met mijn XP Pro HTPC zie ik niet echt.
Leg eens uit ?quote:
ik heb mijn probleem met men ATI All-In-Wonder opgelost gekregen
was dus eigelijk vergeten van de driver via de ati catalyst te installeren( dit werkt iets beter dan de standaard driver van XP
)
nu werkt men Media Portal smooth
was dus eigelijk vergeten van de driver via de ati catalyst te installeren( dit werkt iets beter dan de standaard driver van XP
nu werkt men Media Portal smooth
Reg. datum: 20 september 2004
Reg. datum: 20 september 2004
Ik zou lekker voor Vista Ultimate x86 gaan. Ik zou niet weten wanneer 64-bits gebruikt word tijdens het afspelen van films, en wat betreft het herkennen van 4GB geheugen:quote:Me Ton schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:45:
Bron met nog veeeeeel meer leuke tips/tweaks en hier geeft ie netjes 4GB aanquote:Enable support for 4GB of RAM (or more) in Vista 32-bit
On a computer that has 4 GB of RAM, the System Properties dialog box and the System Information dialog box may report less memory than you expect. This problem occurs because the address space is limited to 4 GB in a 32-bit hardware environment. Memory may be relocated to make room for addresses that the basic input/output system (BIOS) reserves for hardware. However, because of this limitation, Windows Vista cannot access memory that is relocated above the 4 GB boundary.
Solution: Open an elevated Command Prompt, type BCDEdit /set pae ForceEnable and press Enter.
The pae parameter enables Physical Address Extension (PAE). On 32-bit versions of Windows, PAE is disabled by default. PAE is an addressing strategy that uses a page-translation hierarchy to enable systems with 32-bit addressing to address more than 4 GB of physical memory. PAE also supports several advanced system and processor features, such as Data Execution Prevention (DEP; "No execute"), Non-Uniform Memory Architecture (NUMA), and hot-add memory, so it is also used on computers with less than 4 GB of memory. PAE must be supported by the processor.
On a computer that supports hardware-enabled Data Execution Prevention (DEP), PAE is automatically enabled when DEP is enabled and automatically disabled when you disable DEP. To enable PAE when DEP is disabled, you must enable PAE explicitly: Open an elevated Command Prompt.
Type BCDEdit /set nx AlwaysOff & BCDEdit /set pae ForceEnable and press Enter.
@ Leon: maar hij gebruikt niet 4GB...
In vista kan je de EVR renderer gebruiken en die geeft iets beter beeld dan de VRM9...quote:
Reg. datum: 08 januari 2007
Reg. datum: 08 januari 2007
Sinds 2 dagen krijg ik met tvxb geen gegevens meer binnen. Aan de config hiervan is niks veranderd, ook met handmatig opstarten van tvxb worden er geen gegevens meer binnen gehaald. Bij elk kanaal komt de melding 'Failed to understand schedule format'. Iemand bekend met dit probleem?
bushwankaz wijzigde dit bericht 14-10-2008 22:36 (14%)
En jongens, hoe bevalt RC3.0 ?
Werkt hier prima. De interface reageert naar mijn gevoel net wat sneller. Alle belangrijke plugins werken ook nog prima.quote:
Niets op aan te merken.
Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+
Same here (behalve Media Slayer...)
Pagina: 1 2 3 4 ... 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 last