Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+
Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 71 72 73 74 last
Reageer Nieuw TopicThx. Is in orde ondertussen. Oplossing was updaten naar SP3 (winXP).quote:jmk schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:02:
[...]
start Notepad.
Zorg dat het error-venster(dat je niet kan zien) actief is op de "voorgrond"
druk op Ctrl+C
zorg dat Notepad op de voorgrond staat
Druk op Ctrl+V
Als het goed is kan je de error nu lezen...
Bedankt voor je advies, ga ik nu zeker doen.....quote:Sypher schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:27:
Daarom ook altijd backups maken voor je een update doet. Vooral omdat het nog steeds Release Candidates zijn.
Over het algemeen gaat de update wel goed, maar in sommige gevallen ben je je settings kwijt.
En backuppen: Ik raad je sowieso aan je Program Files\Team Mediaportal folder te backuppen en je MP folder in Documents & Settings. Vooral die laatste aangezien daar al je data in zit mbt databases en settings.
Terugkrijgen na dat het gebeurt is is vziw niet mogelijk. Je kan kijken of er nog iets van backups in je Documents & Settings folder staat maar ik vrees het ergste.
Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |
Reg. datum: 03 mei 2004
Reg. datum: 03 mei 2004
Ik heb in het verleden wel vaker gemerkt dat spelers moeite hebben met externe subtitles(.SRT file) icm met interne subtitles(in de MKV files).quote:Robbeke schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:42:
Wat gebruiken jullie om deftig ondertitels te krijgen bij MP onder Vista?
Ik heb als videobestanden:
- MKV Met ingebouwde subs
- MKV met aparte subs (.srt) met zelfde naam als de movie
- WMV met aparte subs (.srt) met zelfde naam als de movie
- Als ik de laatste DirectVobSub (2.38) als post-processing filter instel dan werken sommige films niet meer met een vage foutmelding in de log.
- MediaPortal zelf ziet de losse .srt file niet.
Als videocodec gebruik ik ffdshow.
edit: heb dit probleem met RC1 en nu met RC2 en alle andere interim builds
Misschien is het een goed idee om in een mkv demuxer de srt toe te voegen, zodat het een interne subtitle wordt? Kan je meteen jouw favoriete sub op nr 1 zetten, zodat die automatisch wordt gebruikt...
Reg. datum: 08 juni 2005
Heren,
Ik heb een Hauppage PVR-150 (niet de MCE editie) en een Harmony 525 Advanced Universal Remote. Als ik mijn Harmony configureer dat hij moet communiceren met een PVR-150 en mediaportal configureer dat er sprake is van een PVR-150, gebeurd er vrij weinig. Met mediacenter was het geen probleem maar met mediaportal is het een no-go. Ik heb echt alle forums afgezocht en ontzettend veel drivers en andere ellende geprobeerd maar ik krijg het niet werkend. Ik heb het even een paar maanden laten rusten, want avonden lang kloten gaat je niet in de koude kleren zitten
Iemand bekend met dit probleem?
Zo niet, dan wil ik eigenlijk gewoon een aparte IR ontvanger kopen waarmee mijn Harmony Remote kan communiceren ism mediaportal. Heeft iemand suggesties voor zo'n ir ontvanger die compatible is met de harmony & mediaportal?
Thanks,
Chiel
Ik heb een Hauppage PVR-150 (niet de MCE editie) en een Harmony 525 Advanced Universal Remote. Als ik mijn Harmony configureer dat hij moet communiceren met een PVR-150 en mediaportal configureer dat er sprake is van een PVR-150, gebeurd er vrij weinig. Met mediacenter was het geen probleem maar met mediaportal is het een no-go. Ik heb echt alle forums afgezocht en ontzettend veel drivers en andere ellende geprobeerd maar ik krijg het niet werkend. Ik heb het even een paar maanden laten rusten, want avonden lang kloten gaat je niet in de koude kleren zitten
Zo niet, dan wil ik eigenlijk gewoon een aparte IR ontvanger kopen waarmee mijn Harmony Remote kan communiceren ism mediaportal. Heeft iemand suggesties voor zo'n ir ontvanger die compatible is met de harmony & mediaportal?
Thanks,
Chiel
zie:quote:chiels schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:05:
Heren,
Ik heb een Hauppage PVR-150 (niet de MCE editie) en een Harmony 525 Advanced Universal Remote. Als ik mijn Harmony configureer dat hij moet communiceren met een PVR-150 en mediaportal configureer dat er sprake is van een PVR-150, gebeurd er vrij weinig. Met mediacenter was het geen probleem maar met mediaportal is het een no-go. Ik heb echt alle forums afgezocht en ontzettend veel drivers en andere ellende geprobeerd maar ik krijg het niet werkend. Ik heb het even een paar maanden laten rusten, want avonden lang kloten gaat je niet in de koude kleren zittenIemand bekend met dit probleem?
Thanks,
Chiel
en je vindt usbuirt op: www.usbuirt.comquote:Virus3000765 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:36:
Voor de mensen die ook usbuirt gebruiken icm mediaportal:
Ik heb gemerkt dat het via mediaportal zelf niet goed werkt (enkele functies ontbreken gewoon) en via Girder/Intelliremote kreeg ik het ook niet goed.
Daarom heb ik gisteren een programma geschreven wat blijkbaar (voor mij) wel perfect werkt en mooi samenwerkt met mediaportal (en andere programma's). Als er iemand geinteresseerd is kunnen ze het laten weten dan kun je mee uitproberen. Het is nog niet heel gebruiksvriendelijk maar ik heb nu mijn usbuirt + harmony 855 + mediaportal wel perfect werkend (iets wat met girder/intelliremote/mediaportal remote niet lukte).
Dus als iemand het mee wilt gebruiken/bugtesten, laat maar weten
*uw tekst hier voor 5eur/maand*
Thanks voor je snelle reactie Virus3000765. Alleen zo te zien is die USB-UIRT alleen via die website te krijgen, en om eerlijk te zijn vind ik 70 dollar voor een IR ontvanger wel erg prijzig. Werkt een ontvanger zoals bijv. de OVU4003/00 niet? Want dan ben ik met een tientje klaar 
Kan wel zijn maar het is wel verdomde irritant dat je tussen rc1 en rc2 weer alles opnieuw kan instellen.quote:Sypher schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:27:
Daarom ook altijd backups maken voor je een update doet. Vooral omdat het nog steeds Release Candidates zijn.
Ik update alleen maar om dat het weersverwachting gedeelte al een tijd stuk is, dat doet het nu gedeeltelijk...
Maar het geluid doet het even niet meer
D50 | Wii
Reg. datum: 20 september 2001
Heb een beetje getest en de reden waarom bepaalde films niet wilden afspelen is omdat ik als post-processing filter de auto-loading versie van DirectVobSub had gezet, en dit moet de standaard versie zijn. Nu werkt het wel.
Ik heb wel nog een vervelend probleem met DVD navigator. Ik gebruik de ingebouwde MP navigator en soms krijg ik geen beeld (enkel zwart beeld). Als ik dan stop en de DVD terug start werkt het wel. Ook werken de menu's niet goed, zo zie ik niet wat momenteel geselecteerd is...
Ik heb al geprobeerd met InterVideo WinDVD en Cyberlink PowerDVD als navigator, maar bij beiden flikkert het scherm enorm. (Vista SP1 x32).
Wat gebruiken jullie zoal als DVD Navigator?
Ik heb wel nog een vervelend probleem met DVD navigator. Ik gebruik de ingebouwde MP navigator en soms krijg ik geen beeld (enkel zwart beeld). Als ik dan stop en de DVD terug start werkt het wel. Ook werken de menu's niet goed, zo zie ik niet wat momenteel geselecteerd is...
Ik heb al geprobeerd met InterVideo WinDVD en Cyberlink PowerDVD als navigator, maar bij beiden flikkert het scherm enorm. (Vista SP1 x32).
Wat gebruiken jullie zoal als DVD Navigator?
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
klopt maar voor usbuirt heb je meestal overal wel support + is de ontvanger ook echt wel goed (ontvangt echt van ver/niet mikken etc).quote:chiels schreef op maandag 21 juli 2008 @ 16:49:
Thanks voor je snelle reactie Virus3000765. Alleen zo te zien is die USB-UIRT alleen via die website te krijgen, en om eerlijk te zijn vind ik 70 dollar voor een IR ontvanger wel erg prijzig. Werkt een ontvanger zoals bijv. de OVU4003/00 niet? Want dan ben ik met een tientje klaar
Ik heb geen idee of het ook goed mogelijk is met zoiets als die philips maar voor dat geld kun je natuurlijk altijd proberen
Mijn software zal er voorlopig wel (nog) niet op werken
*uw tekst hier voor 5eur/maand*
Ik heb media portal draaien op een Intel d201gly2 bord. (1,2 ghz) opzich draait windows perfect. maar zodra ik media portal opstart en door de menu's ga scrollen gebruikt hij 100% cpu kracht.
Dit maakt media center sloom. Enig idee hoe ik dit kan verbeteren?
oh f*ck is dat echt? Maw al je plugins opnieuw gaan instellen ?? Dat zie ik wel niet zo direct zitten. Alles werkt nu vrij goed.quote:bouwfraude schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:30:
[...]
Kan wel zijn maar het is wel verdomde irritant dat je tussen rc1 en rc2 weer alles opnieuw kan instellen.
Ik update alleen maar om dat het weersverwachting gedeelte al een tijd stuk is, dat doet het nu gedeeltelijk...
Maar het geluid doet het even niet meerkommer, kwel, klaag.
Probeer een skin die weinig eist van je pc. Er zijn een aantal te vinden op de mediaportal site die weinig schijnen te eisen van je pc, misschien dat dit scheelt.quote:tomic schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:03:
Ik heb media portal draaien op een Intel d201gly2 bord. (1,2 ghz) opzich draait windows perfect. maar zodra ik media portal opstart en door de menu's ga scrollen gebruikt hij 100% cpu kracht.
MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Mijn Portal ging ook sloom op een 3 GHz P4HT met 1 GB geheugen. Echt een bloated pakket, maar nu ben ik van de AEON skin overgestapt op de Monochome skin en dat helpt flink. Toch blijf ik het bloated vinden, maarja het werkt 
Ik heb het forum en WiKi van Mediaportal al aardig doorgespit, maar krijg het geheel niet goed werkend.
De software is geinstalleerd en kan via "TV-server configuration" scannen naar zenders (al zie ik dat na een scan lang niet alle zenders aanwezig zijn). Als ik de configuration afsluit en start de MediaPortal, dan krijg ik geen beeld (blijft zwart).
Ik gebruik een PVR150 Hauppauge kaart en alleen de drivers zijn geinstalleerd voor deze kaart.
Is er ergens een duidelijke installatie en configuratie handleiding ?
De software is geinstalleerd en kan via "TV-server configuration" scannen naar zenders (al zie ik dat na een scan lang niet alle zenders aanwezig zijn). Als ik de configuration afsluit en start de MediaPortal, dan krijg ik geen beeld (blijft zwart).
Ik gebruik een PVR150 Hauppauge kaart en alleen de drivers zijn geinstalleerd voor deze kaart.
Is er ergens een duidelijke installatie en configuratie handleiding ?
And The Only One
Ik zal ook eens een skin proberen die minder vraagt het is idd bloated, is er geen alternatief? Ik heb ooit eens gehoord van media center in vistaquote:mindfreaker schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 10:40:
Mijn Portal ging ook sloom op een 3 GHz P4HT met 1 GB geheugen. Echt een bloated pakket, maar nu ben ik van de AEON skin overgestapt op de Monochome skin en dat helpt flink. Toch blijf ik het bloated vinden, maarja het werkt
Iemand hier die de simpleMP skin gebruikt?
Ik gebruikte deze altijd, maar heb nu 1.0.0.0 RC2 geinstalleerd, waarbij de skin niet ondersteund wordt. Via het mediaportal forum heb ik nog nergens een RC2 versie van de simpleMP skin gevonden.
Ik gebruikte deze altijd, maar heb nu 1.0.0.0 RC2 geinstalleerd, waarbij de skin niet ondersteund wordt. Via het mediaportal forum heb ik nog nergens een RC2 versie van de simpleMP skin gevonden.
Sloapkoamerroam
probeer het eens door de ignore-knop te kiezen. Na een paar keer krijg je de optie om de waarschuwing niet langer weer te geven voor die skin. Als het goed werkt dan zou ik me er verder geen zorgen om makenquote:straffe_hendrik schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:50:
Iemand hier die de simpleMP skin gebruikt?
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
Reg. datum: 05 december 2001
Reg. datum: 05 december 2001
Even een vraag over het uitschakelen van Vista Media Center. Als ik start --> run --> en dan gpedit.msc doe, kan Windows dit niet vinden. Weet iemand een andere manier. Heb niet zoveel zin om daar Vista Manager helemaal voor te installeren. Krijg nu trouwens ook nog geen reactie van Media Portal als ik op de groene knop druk, terwijl ik MPTray al wel heb geinstalleerd.
AgeOfPanic wijzigde dit bericht 24-07-2008 03:48 (102%)
Reg. datum: 14 januari 2008
Reg. datum: 14 januari 2008
Wat voor videokaart heb je? Ik heb een tijdje geprobeerd om MP te draaien met een onboard video (Intel 865 of zo iets) Het werkte wel, maar sommige schermen in BlueTwo waren altijd 100% CPU. Ik heb toen de goedkoopste videokaart (FX5200) gekocht. Probleem opgelost.quote:tomic schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:03:
@ Thaclown
Ik was wat op zoek naar info over Mediaportal 2 en ik kwam toen dit forum tegen. Misschien is het wel handig om te vermelden in de TS.
Ik was wat op zoek naar info over Mediaportal 2 en ik kwam toen dit forum tegen. Misschien is het wel handig om te vermelden in de TS.
Reg. datum: 23 juli 2008
Reg. datum: 23 juli 2008
Hoi Ik vind dit een prachtig alternatief,alleen heb ik er nog niet zo veel verstand van hoe dat ik dat allemaal moet installeren,dus daarom mijn vraag zou U mijn (tegen eventuele betaling)mijn een compleet werkende programma kunnen toesturen.Gr.Gerard
Ik zou onweer verwachten vanavond...Hoop dat je bliksem afleiders hebt.quote:warmup67 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:47:
Hoi Ik vind dit een prachtig alternatief,alleen heb ik er nog niet zo veel verstand van hoe dat ik dat allemaal moet installeren,dus daarom mijn vraag zou U mijn (tegen eventuele betaling)mijn een compleet werkende programma kunnen toesturen.Gr.Gerard
Sloapkoamerroam
@tha_clown Je hebt er in iedere geval 1 klant bij voor je PCbyMPquote:warmup67 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:47:
Specs: Game_PC HTPC Download_bak
Pagina: 1 2 3 4 ... 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 71 72 73 74 last