Hoofdcategorieën
Topicacties

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 71 72 73 74 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 februari 2004

een van de oplossingen:

Als je je Harmony instelt als MCE remote en vervolgens IR Server Suite installeert volgens deze guide (via google cache, originele site is down blijkbaar - helaas geen screenshots) dan heb je volledige controle met je harmony - inclusief de kleurtjes (die in elk MP scherm iets anders kunnen doen). De guide is specifiek voor IMON receivers maar het kan ook met andere receivers. Zowieso is IR Server Suite een handige service om te hebben draaien

bS! wijzigde dit bericht 16-07-2008 12:35 (15%)

heeft iemand een idee, hoe je bijvoorbeeld nederland 4 (humor tv, 101, 3 voor 12) en/of andere internet videostreams zijn af spelen?
Bij radio, kun je gewoon de stream url opgeven, bij de tv zenders kan dat dus niet... Ook een playlist werkt niet (wel geluid maar geen beeld), heb ook geen tv kaart (en dus ook geen tv server). Ik weet wel dat Nederland 4 een eigen internetpagina heeft, die ook door mediacenter wordt gebruikt snel een kanaal te kiezen...

Reg. datum: 22 december 2007

Probleem deels opgelost. Zie post hieronder.

Alvast bedankt!
Tim

Tim812 wijzigde dit bericht 17-07-2008 08:38 (92%)

Doing things I'm good at.
Reg. datum: 12 april 2002

quote:
BoardCrusher schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:55:
[...]

Dit lijkt over een eerdere discussie te gaan die ik niet heb gevolgd, maar ik heb een Harmony 525 en mijn rode, groene, gele en blauwe knopjes werken feilloos in MP (0.2.3!); misschien dat ik je kan helpen. Wat is precies je probleem?
Ik heb 90% van de knoppen werkend, maar nog niet alles werkt zoals het hoort.
Ik citeer even van een andere door mij geplaatste post wat ik heb gedaan:
quote:
Ik heb de volgende setup:
Antec Fusion V2
Logitech Harmony 885
Media Portal RC1
Windows XP Pro (SP3)

Om mijn remote werkend te krijgen in MediaPortal moet je even de volgende link aanklikken en de stappen die daar staan volgen en uitvoeren.
Kort gezegd gaat het erom dat je de nieuwste versie van iMON moet hebben geïnstalleerd en een MP-configuratie importeert in dit programma.

Nu heb ik nog de volgende problemen:
  • Als ik op de EXIT toets op mijn remote druk sluit mijn pc helemaal af. Ik krijg de BACKSPACE knop ook niet vervangen door de ESC toets.
  • De toetsen die in het scherm van mijn remote zitten werken niet. Ik kan niet via deze functietoetsen naar bijv. mijn muziek, mijn foto's of sub title gebruiken.
  • De gekleurde knoppen die normaal voor teletekst gebruikt kunnen worden hebben geen functie, of daar kan ik geen functie voor aanwijzen.
Er zijn mensen die deze issues hebben opgelost met dit programma. Dus het zou moeten kunnen werken. Graag hoor ik hoe ze dat hebben gedaan. _/-\o_

Reg. datum: 22 december 2007

Om nog even terug te komen op het probleem dat ik hierboven beschreef. Ik heb al mijn afleveringen gerenamed (2700+ ... zucht) naar het volgende format: seriename.seizoen-aflevering.extensie

Ik heb hiervoor de volgende parsing regel aangemaakt:

<series>.<season>-<episode>.<ext>

Dit wordt ook zo beschreven door ThaClown.
quote:
Bijv. een - toevoegen aan de bestanden tussen de naam en seizoen.
Gebruik Bulk Rename Utility!
Bijv:
G:\\Battlestar Galactica\Season 1\Battlestar Galactica-1.01.avi

De parsing wordt dan:
<series>-<season>.<episode>.<ext>

k zou trouwens geen mappen per seizoen maken, gewoon een map per serie en die aangeven in de plugin, dan kun je ook gemakkelijk bepaalde series updaten/nazien op aantal.
Sommige bestanden moet je echter anders noemen omdat het bijvoorbeeld 2 afleveringen in 1 bestand zijn of omdat het Deel1 en Deel2 in 1 bestand zijn. Hoe doe je dit?

grt,
Tim

Reg. datum: 20 januari 2005

quote:
Er zijn mensen die deze issues hebben opgelost met dit programma. Dus het zou moeten kunnen werken. Graag hoor ik hoe ze dat hebben gedaan. _/-\o_
Belangrijke verschillen tussen jouw configuratie en de mijne:
  • ik gebruik 0.2.3
  • ik heb een Microsoft remote en ontvanger, gebruik daarvan alleen de ontvanger (ontvangst van de Fusion was erg beroerd, moest bijna opstaan om de AB zo te richten dat ie hem pakte; dat lijkt me niet de bedoeling van een AB). Ik gebruik in het geheel geen Imon (VFD wordt door MP zelf gedaan, en IR-ontvanger heb ik dus niet nodig)
Mijn methode was het kiezen van een MS MCE afstandbediening in de Harmony, en in MP de mapping voor de betreffende knoppen instellen. Ik neem aan dat je dat hebt geprobeerd, en dat dat niet werkt in RC1. Ik ben bang dat ik je dan niet verder kan helpen.

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
BoardCrusher schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:11:
[...]

Belangrijke verschillen tussen jouw configuratie en de mijne:
  • ik gebruik 0.2.3
  • ik heb een Microsoft remote en ontvanger, gebruik daarvan alleen de ontvanger (ontvangst van de Fusion was erg beroerd, moest bijna opstaan om de AB zo te richten dat ie hem pakte; dat lijkt me niet de bedoeling van een AB). Ik gebruik in het geheel geen Imon (VFD wordt door MP zelf gedaan, en IR-ontvanger heb ik dus niet nodig)
Mijn methode was het kiezen van een MS MCE afstandbediening in de Harmony, en in MP de mapping voor de betreffende knoppen instellen. Ik neem aan dat je dat hebt geprobeerd, en dat dat niet werkt in RC1. Ik ben bang dat ik je dan niet verder kan helpen.
Op de Antec Fusion FAQ site staat ook dit:
quote:
My Fusion VFD is not displaying media information. What's up?

The Fusion VFD software displays media playback information it gets from your application. Some applications, like Media Portal, do not provide the playback information of the media files being played, so the VFD is given nothing to show.
Dan heb jij dus geen graphic EQ bijv., of andere media info op je VFD. Klopt dat?

quote:
sl1200 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 11:40:
[...]

Op de Antec Fusion FAQ site staat ook dit:

[...]

Dan heb jij dus geen graphic EQ bijv., of andere media info op je VFD. Klopt dat?
wel media info: de external-display plugin die in MP zit (0.2.3, voor RC1 moet je die plugin apart downloaden en installeren) doet dit gewoon goed. Equalizer is me nog niet gelukt, maar daar heb ik ook niet echt naar gekeken; weet niet of dat kan. Overigens heb ik afgelopen weekend RC1 even geinstalleerd (werkte niet snel genoeg goed genoeg, dus weer terug gegaan naar 0.2.3, RC1 doe ik wel een keer als ik meer tijd heb), en daar werkt het display ook goed met de gedownloade plugin.

www.easywebhost.be

Ik heb nu alles via USBUIRT en IntelliRemote gedaan maar helaas weer problemen. Sommige toetsen blijven niet werken in mediaportal en vaak moet ik 5x drukken voordat die ook het daadwerkelijk uitvoert (terwijl wel bij iedere druk het lichtje van de USBUIRT oplicht).
Iemand een oplossing voor dit? :(

*uw tekst hier voor 5eur/maand*

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
BoardCrusher schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:01:
[...]

wel media info: de external-display plugin die in MP zit (0.2.3, voor RC1 moet je die plugin apart downloaden en installeren) doet dit gewoon goed. Equalizer is me nog niet gelukt, maar daar heb ik ook niet echt naar gekeken; weet niet of dat kan. Overigens heb ik afgelopen weekend RC1 even geinstalleerd (werkte niet snel genoeg goed genoeg, dus weer terug gegaan naar 0.2.3, RC1 doe ik wel een keer als ik meer tijd heb), en daar werkt het display ook goed met de gedownloade plugin.
Je bedoelt CybrDisplay?

Graphical EQ zou moeten werken als je de audio-output via de BASS engine laat verlopen.
Staat in rode koeie-letters halverwege post 1 ;)
Reg. datum: 26 oktober 2002

Gisteren is RC2 van 1.0 uitgegeven. De datum op de site mag dan wel 11-07 zeggen, maar ik kom er elke dag en weet zeker dat hij er nog niet stond :P

Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+

Alle schijn tegen
Reg. datum: 31 januari 2004

quote:
Operations schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 16:31:
He even een denkvraagje voor ons allen :) Ik gebruik hier nu 2 mediaportal installaties op 2 verschillende computers, en de films staan nog op een derde computer (de server). Nu zijn die 2 mediaportals beide best zware pc's en moet ik alles ook 2 x aanpassen enzo. Is het niet mogelijk om mediaportal op de server te installeren en dan mediaportal.exe over het netwerk te runnen? Het is gewoon een framework proggie toch? Hoef ik maar 1 installatie te finetunen en kan zo nog wel wat voordelen bedenken. Met andere woorden is het mogelijk om mediaportal over het netwerk te gebruiken?
Trial-And-Error aproach:

ik heb Mediaportal 1.0.0.0 RC2 setup afgetrapt vanaf mijn notebook, en geinstalleerd op een folder op mijn server. eerst wilde ik het doen via een hidden share, maar dit werkt niet (als je de share intyped in het pad zet hij hem keurig netjes in c:/Program Files) dus dan maar als gewone share (\\srv\MediaPortal). tijdens de installatie heb ik Instal Watch me laten draaien, en geconstateerd dat hij een aantal keys wegschrijft in register.

de installatie verliep vlekkeloos, echter het opstarten van de app werkt niet.

hierna starten van een mapped network drive werkt ook niet, maar dat kan aan het register liggen. poging 2 volgt:)

Poging 2 (installatie via mapped drive) is ook niet gelukt:(

quote:
sl1200 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:21:
[...]

Je bedoelt CybrDisplay?

Graphical EQ zou moeten werken als je de audio-output via de BASS engine laat verlopen.
Staat in rode koeie-letters halverwege post 1 ;)
Klopt, zou moeten werken. Ik weet alleen niet of de versie van CybrDisplay die ik gebruik dit ook ondersteunt, zoals ik zei: ik heb me daar nog niet in verdiept. Misschien toch eens induiken dit weekend.

Reg. datum: 18 juni 2008

Kan je RC2 gewoon installeren over RC1 zonder al je movie-data en instellingen te verliezen? Of is er een mogelijkheid deze gegevens eerst te backuppen, maw waar slaagt MP zijn data ergens op?
Ik heb nl. geen zin om terug 5uur lang alle film/muziek te zitten inscannen vanuit IMDB :)

RC2 verwijderd RC1. Daar ontkom je niet aan. Ik heb - natuurlijk - alles gebackupt zodat ik ook terug kan.

Na installatie kwam ik er achter dat de languages folder leeggehaald was. Dit resulteerde in problemen (foutmelding in m'n homescreen: myHome.xml invalid / non existant) omdat een plugin - die zijn languages in de language folder zet - niet kon lezen en schijnbaar niet kon substituten.

Heb meteen MP-TV Series geupdate naar de latest SVN release. Leuk die FanArt integratie. Geen gehannes meer met handmatig downloaden en in de juiste map zetten. Nu kan je dus vanuit MP-TV series direct fanart downloaden. Komt overigens van thetvdb af ;)

Dus: Backup Backup Backup!.

Overigens; ik had verder geen problemen. Alle data was nog intact. Echter: TVserver was zijn DB settings kwijt. Moet ik nog fixen, had ik nu even geen zin in.

Maar alle series, films en muziekgegevens waren nog aanwezig.

Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+

Reg. datum: 05 december 2001

Ik gebruik nu nog RC1 met de aeon wide skin. Vraag me alleen af of in het basic screen ook bepaalde zaken te verwijderen zijn. Bijvoorbeeld TV en Weather gebruik ik helemaal niet. In het andere opstartscherm geeft hij deze ook niet weer, maar die is weer lang niet zo mooi.

Reg. datum: 03 februari 2000

quote:
AgeOfPanic schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:13:
Ik gebruik nu nog RC1 met de aeon wide skin. Vraag me alleen af of in het basic screen ook bepaalde zaken te verwijderen zijn. Bijvoorbeeld TV en Weather gebruik ik helemaal niet. In het andere opstartscherm geeft hij deze ook niet weer, maar die is weer lang niet zo mooi.
AgeOf Panic, kijk even bij de volgende link.

http://forum.team-mediapo...eon-menu-generator-41980/
:)

Reg. datum: 05 december 2001

Thanks. Echt alles is ook in te stellen ;).

quote:
Mezao schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:16:
Kan je RC2 gewoon installeren over RC1 zonder al je movie-data en instellingen te verliezen? Of is er een mogelijkheid deze gegevens eerst te backuppen, maw waar slaagt MP zijn data ergens op?
Ik heb nl. geen zin om terug 5uur lang alle film/muziek te zitten inscannen vanuit IMDB :)
Crap, geinstalleerd en al mijn settings verdwenen... meer dan 300 blu-ray's die ik er handmatig had ingezet |:(

Weet iemand hoe ik deze settings weer terug kan krijgen? Systeem restore werkt niet... snik.

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

Daarom ook altijd backups maken voor je een update doet. Vooral omdat het nog steeds Release Candidates zijn.

Over het algemeen gaat de update wel goed, maar in sommige gevallen ben je je settings kwijt.

En backuppen: Ik raad je sowieso aan je Program Files\Team Mediaportal folder te backuppen en je MP folder in Documents & Settings. Vooral die laatste aangezien daar al je data in zit mbt databases en settings.

Terugkrijgen na dat het gebeurt is is vziw niet mogelijk. Je kan kijken of er nog iets van backups in je Documents & Settings folder staat maar ik vrees het ergste.

Sypher wijzigde dit bericht 19-07-2008 11:28 (16%)

Reg. datum: 18 april 2001

quote:
bS! schreef op maandag 14 juli 2008 @ 11:30:
[...]

Ik heb het prima draaien onder Vista 32-bit - tot voor kort ook gewoon single seat (ben nu over op multi-seat).

Misschien een long shot maar staat Named popes en TCP/IP aan voor SQLEXPRESS?

* Ga naar Start->Prog..->Microsoft SQL Server 2005 -> SQL Server Configuration Manager
* SQL Server 2005 Netwerkconfiguratie -> Protocollen voor SQLEXPRESS
* Zorg dat Named pipes en TCP/IP staan ingeschakeld.

Aantal punten die je ook nog zou kunnen proberen/nalopen:
  • Draait de TV Server service (dus niet de sql processen maar de tvserver.exe)?
  • Werkt de TV Server configuratie zoals verwacht?
  • Check MP logs voor een gedetailleerdere foutmelding wanneer je TV probeert te kijken.
  • Geef het IP op van de machine in plaats van de naam
  • Je zou kunnen proberen om zoals hier beschreven de services aan je firewall toe te voegen al zou dit lokaal niet uit moeten maken (maar je weet maar nooit)
Er zijn nog zat andere zaken te verzinnen maar als het bij mij werkt zou het ook bij jou moeten werken dus hopelijk komen we er uit.
Bedankt voor het meedenken; ik ben echter maar helemaal van MediaPortal afgestapt. Ik ben er serieus een aantal weken regelmatig een paar uurtjes mee bezig geweest om alles uit te zoeken, maar ik wil nu zo langzamerhand niets meer instellen, maar eens genieten van mijn home-theater PC. Daar is het ding toch voor bedoeld, nietwaar?

Een aantal dingen van Mediaportal zijn hardstikke mooi, maar een aantal dingen zijn helaas (voor mij in ieder geval) onacceptabel. De 2 belangrijkste problemen:
1. MP is niet stabiel; m.n. na het uit standby komen vliegen de dumps me om de oren
2. Het TV-gedeelte is veel te ingewikkeld te configureren

MP is sowieso vrij lastig te configureren, maar ja daar ben je dan een tweaker voor denk je dan... Uiteindelijk lukte dat ook wel, behalve de TV.

Goed voorlopig ben ik over naar Vista Media Center; het TV-gedeelte is - letterlijk - binnen 10 minuten aan de praat. Als ik denk aan hoeveel hordes ik nog bij MP zou moeten nemen. VMC heeft ook weer nadelen, daar niet van, maar het werkt tenminste.

Reg. datum: 17 december 2000

Ik heb geprobeerd up te daten naar RC2 maar blijf steeds vastlopen bij het installeren van monochrome skin. Ik krijg steeds één of andere vage directx error. Natuurlijk is het wel slim van de MP om de error te verbergen achter een splach-screen.
http://xs229.xs.to/xs229/08290/mediaportal100.jpg
Iemand een oplossing hiervoor ?

Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
jos707 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 14:40:
Ik heb geprobeerd up te daten naar RC2 maar blijf steeds vastlopen bij het installeren van monochrome skin. Ik krijg steeds één of andere vage directx error. Natuurlijk is het wel slim van de MP om de error te verbergen achter een splach-screen.
[afbeelding]
Iemand een oplossing hiervoor ?
start Notepad.
Zorg dat het error-venster(dat je niet kan zien) actief is op de "voorgrond"
druk op Ctrl+C
zorg dat Notepad op de voorgrond staat
Druk op Ctrl+V

Als het goed is kan je de error nu lezen...

www.easywebhost.be

Voor de mensen die ook usbuirt gebruiken icm mediaportal:
Ik heb gemerkt dat het via mediaportal zelf niet goed werkt (enkele functies ontbreken gewoon) en via Girder/Intelliremote kreeg ik het ook niet goed.

Daarom heb ik gisteren een programma geschreven wat blijkbaar (voor mij) wel perfect werkt en mooi samenwerkt met mediaportal (en andere programma's). Als er iemand geinteresseerd is kunnen ze het laten weten dan kun je mee uitproberen. Het is nog niet heel gebruiksvriendelijk maar ik heb nu mijn usbuirt + harmony 855 + mediaportal wel perfect werkend (iets wat met girder/intelliremote/mediaportal remote niet lukte).

Dus als iemand het mee wilt gebruiken/bugtesten, laat maar weten

*uw tekst hier voor 5eur/maand*

Reg. datum: 20 september 2001

Wat gebruiken jullie om deftig ondertitels te krijgen bij MP onder Vista?

Ik heb als videobestanden:

- MKV Met ingebouwde subs
- MKV met aparte subs (.srt) met zelfde naam als de movie
- WMV met aparte subs (.srt) met zelfde naam als de movie

- Als ik de laatste DirectVobSub (2.38) als post-processing filter instel dan werken sommige films niet meer met een vage foutmelding in de log.
- MediaPortal zelf ziet de losse .srt file niet.

Als videocodec gebruik ik ffdshow.

edit: heb dit probleem met RC1 en nu met RC2 en alle andere interim builds

Robbeke wijzigde dit bericht 20-07-2008 20:46 (7%)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 71 72 73 74 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: