Gathering of Tweakers

Quicksearch
De allerliefste

quote:
Buzzie schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:07:
[...]

Ik heb net even 2 afleveringen gedownload om hier ff te testen.

aflevering 1 zag er zo uit : Dr.Who.2005.S01E01.Rose.WS.DVDRip.XviD-TVEP
aflevering 2 zag er zo uit : dr_who_2005_ep2_m00tv

allebei dvdrip versies.

Ik heb aflevering 2 vervolgens hernoemt naar : Dr.Who.2005.S01E02 omdat hij anders niet door de parsing expression test komt.

Vervolgens heb ik alles geimporteerd en kwam vanzelf de melding dat Dr.Who.2005 geen bekende serie is.
manual search geklikt naar Doctor Who 2005 en die vond hij.
Vervolgens heeft hij de bijbehorende fanart en banners gedownload alsmede alle info voor wat betreft de serie en aflevering info en episode thumbs.

Werkt dus prima en ik denk dat jij dus iets verkeerd doet.
Reinstall van het programma loste het probleem op, daarna werkte het direct zonder dat ik tussendoor de titels heb veranderd. Denk dat er wat het met programma mis was. Had het ook precies hetzelfde ingesteld als iemand anders en bij hem werkte het wel en bij mij voor de reinstall niet.

You want a piece of me? Take some of my fat please.

Reg. datum: 03 februari 2000

quote:
Tsurany schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:53:
[...]

Reinstall van het programma loste het probleem op, daarna werkte het direct zonder dat ik tussendoor de titels heb veranderd. Denk dat er wat het met programma mis was. Had het ook precies hetzelfde ingesteld als iemand anders en bij hem werkte het wel en bij mij voor de reinstall niet.
Goed om te weten dat alles weer werkt.

Ik heb een probleem met audiostreams. Als ik een aflevering van The Simpsons kijk met meerdere audiokanalen, speelt MP ze volgens mij allemaal tegelijk af. Bij het menu (2x op 'i' drukken) is er geen optie om het audiospoor te wijzigen, ik krijg alleen de opties hoogte/breedte verhouding, vorig venster en bookmarks. In Media Player Classic werkt het wel vlekkeloos. Ik heb geprobeerd andere video- en audiocodecs te gebruiken, maar dat heeft geen resultaat.

Ik gebruik MP 0.2.3 onder XP MCE, en heb bij bijvoorbeeld .mkv's geen problemen met audio. Voor zover ik weet is dit wel de eerste .avi met meerdere audiotracks die ik probeer.

Is er iemand die dit eerder tegengekomen is, en hiervoor een oplossing heeft?

EDIT: in de gewone Microsoft Media Player heb ik hetzelfde probleem. Misschien iets met de splitter? (ik gebruik Haali)

BoardCrusher wijzigde dit bericht 07-07-2008 21:09 (12%)

In de laatste svn zit onder de movieplayer instellingen de optie AudioDualMono. Volgens mij is dat de oplossing voor je probleem.

Ik ben al tijden een gelukkige gebruiker van Vista MCE, maar ben toch aan het spelen geslagen met MP. Ik heb nu RC1 geïnstalleerd staan, samen met de laatste SVN. Na flink wat aanklooien heb ik ook de EPG aan de praat gekregen.

Wat mij alleen opvalt is dat TV kijken veel trager gaat dan onder VMCE. Als ik My TV aanklik moet ik wel 15-20sec wachten tot ik beeld krijg. Ook de EPG is niet heel erg snel te noemen.

Nu is mijn vraag, hoort dit? Het video/foto deel van MP vind ik heel fijn werken, maar ik gebruik het TV deel van mijn HTPC toch ook behoorlijk veel. De traagheid van de TV en de omslachtigheid van de EPG zijn de redenen dat ik nog niet over wil/durf.
quote:
WoutF schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:32:
Ik ben al tijden een gelukkige gebruiker van Vista MCE, maar ben toch aan het spelen geslagen met MP. Ik heb nu RC1 geïnstalleerd staan, samen met de laatste SVN. Na flink wat aanklooien heb ik ook de EPG aan de praat gekregen.

Wat mij alleen opvalt is dat TV kijken veel trager gaat dan onder VMCE. Als ik My TV aanklik moet ik wel 15-20sec wachten tot ik beeld krijg. Ook de EPG is niet heel erg snel te noemen.

Nu is mijn vraag, hoort dit? Het video/foto deel van MP vind ik heel fijn werken, maar ik gebruik het TV deel van mijn HTPC toch ook behoorlijk veel. De traagheid van de TV en de omslachtigheid van de EPG zijn de redenen dat ik nog niet over wil/durf.
Sorry, ik heb niet direct een antwoord op jouw vraag. Maar wat ik graag wil weten. Heb je nu VMCE en MP naast elkaar geinstalleerd op dezelfde machine? Is dat mogelijk? Of kunnen beide installaties elkaar negatief beinvloeden?

Ben zelf in afwachting van mijn HTPC, die is besteld. Wil eerst gewoon met VMCE gaan werken, maar MP vind ik ook wel interessant...

Ja hoor, werkt prima.

Zijn er hier mensen die analoge TV goed aan de praat gekregen hebben? Het is echt heel erg frustrerend voor mij momenteel.

1) De frequenties/channel nummers op de site van Ziggo kloppen niet (casema analoog, leiden)

Ik moet dus de TV server automatisch laten scannen. Het probleem hier is dat niet alle zenders gevonden worden. Ook is het grootste deel van de zendernamen fout. Of het is een deel van de titel van het programma wat op is, of het is gewoon een zooi random tekens.

2) TV server onthoudt channelname aanpassingen niet.

Als ik via xmltv de channels wil linken aan de EPG geeft de plugin de foute channelnamen aan. Ik moet dus elk channel previewen om te kijken welke het is, en dan bij xmltv deze koppelen aan de EPG. Als ik daarna in de channel list de goede namen wil invoeren dan worden deze niet onthouden zodra ik na een ander venster van de TV server config ga.

Voor de rest is MP echt hele mooie software met superveel mogelijheden en potentie. Maar het TV deel is zoveel moeilijker dan dat van MCE (postcode invullen en klaar!) dat overstappen het niet waard is imho.

Is er heel toevallig een MP user met analoge casema TV uit leiden die een export van zijn/haar settings zou kunnen maken?
De allerliefste

Iemand die een fatsoenlijke werkende manier heeft gevonden om mediaportal uit telaten schakelen na een bepaalde idle tijd? Via powerscheduler werkt het enkel in het homescreen, wat niet de bedoeling is. Via windows kan ik wel de screensaver werkend krijgen maar hibernaten werkt niet als mediaportal full screen is. Wat ik wil is dat hij, als hij geen audio of video afspeelt, na 10 minuten hibernate. Maar dat lukt me niet.

De allerliefste

Werkt niet voor MediaPortal, althans niet fatsoenlijk. Maar door TVserver in te stellen krijg je een betere power scheduler en daarmee is het wel gelukt :)

Allereerst mijn complimenten naar deze geweldige topic! Daarnaast naar het goed lopende MP systeem.
Nu dan mijn vraag misschien heb ik er overheen gelezen geef dan AUB een link naar de post die er overgaat en waar eventueel de oplossing staat:

Mijn Monochrome skin werkt perfect op 1 klein detail na. Als ik in mijn weergave 'filmstrip' ga kijken en ik klik op een van mijn films dan gaat hij naar een sub map en moet ik nogmaals de film aanklikken. Is er een mogelijkheid en zo ja hoe pas ik dit aan om direct naar de IMDB informatie te gaan waar ik links ook op play kan klikken? Hopelijk werkt dit het is een klein detail maar zou erg vet zijn!
Alvast bedankt!

Weet iemand het standaard paswoord van die database als je MySQL kiest bij de installatie van Media Portal? Ik geraak namelijk nadien niet ingelogd in de configuratie.

Verder nog een vraag, ik heb alles redelijk werkend maar nu heb ik via USBUIRT mijn harmony afstandsbediening geprogrammeerd enzo maar dit geeft nog wel wat problemen.
Het grootste probleem is: de Escape toets (commando: previous window) kan ik nergens terugvinden in de programma van mediaportal via USBUIRT en dan Learn Commands.

Iemand een oplossing hiervoor?

*uw tekst hier voor 5eur/maand*

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
Tsurany schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:08:
Iemand die een fatsoenlijke werkende manier heeft gevonden om mediaportal uit telaten schakelen na een bepaalde idle tijd? Via powerscheduler werkt het enkel in het homescreen, wat niet de bedoeling is. Via windows kan ik wel de screensaver werkend krijgen maar hibernaten werkt niet als mediaportal full screen is. Wat ik wil is dat hij, als hij geen audio of video afspeelt, na 10 minuten hibernate. Maar dat lukt me niet.
In PowerScheduler Plugin het vinkje weghalen wat staat voor "Only go into standby when on home screen" (of zoiets). Werkt hier prima, maar je moet wel zowel de TV Server als Client die PowerScheduler plugin aanzetten op dezelfde tijden.

System Specs: Desktop HTPC

quote:
Virus3000765 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:40:
Weet iemand het standaard paswoord van die database als je MySQL kiest bij de installatie van Media Portal? Ik geraak namelijk nadien niet ingelogd in de configuratie.
Je refereert naar die database die wordt geinstalleerd met de TV server?
Is dat niet dit --> MediaPortal (let op de hoofdletters!)

@ -Leon- bedankt voor de linkjes, ik ga het eens helemaal uitpluizen.

iefow wijzigde dit bericht 10-07-2008 16:58 (8%)

quote:
Virus3000765 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:40:

Verder nog een vraag, ik heb alles redelijk werkend maar nu heb ik via USBUIRT mijn harmony afstandsbediening geprogrammeerd enzo maar dit geeft nog wel wat problemen.
Het grootste probleem is: de Escape toets (commando: previous window) kan ik nergens terugvinden in de programma van mediaportal via USBUIRT en dan Learn Commands.

zet alle bestanden in een mapje VIDEO_TS, zou dan opgelost moeten zijn

Antec Black, M2A VM HDMI, 3gb DDrII 800, 5600+, Scythe Ninja Mini, Mediaportal, TH-37px80

Bedankt voor de mooie start-post, mijn MP setup draait inmiddels al weer een weekje. Op zich werkt alles prima (SVN van vorige week), maar toch zit ik nog met een issue:

Bij het opnemen van een TV programma start de opname 5 minuten eerder. Wanneer het programma dat voor het bedoelde programma nog bezig is en een ander beeldformaat heeft, dan detecteerd MP dit niet. Het gevolg is dat de opname goed begint, met een ander programma, op breedebeeld bijvoorbeeld. Vervolgens start het programma waar het om gaat in 4:3, waardoor deze opname uitgetrokken wordt naar breedbeeld.

Ik heb in de ffdshow settings wel de optie 'allow format change during playback' aan staan, maar volgens mij heeft dit niets te maken met het opnemen van een show.

Mart_F1 wijzigde dit bericht 11-07-2008 08:50 (1%)
Reden: typo

°º - Calm down -- it's only ones and zeroes - º°

quote:
Angelodv schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:22:
[...]

zet alle bestanden in een mapje VIDEO_TS, zou dan opgelost moeten zijn
euhm? kan niet helemaal volgen?
Of gaat die door dat je ze in zo'n map zet beschouwen als "DVD" en werken daardoor wel terug enkele knoppen?

(nadeel is wel dat de ESCAPE toets nog steeds ni gaat werken want die staat er simpelweg niet bij)

Doing things I'm good at.

quote:

Ik heb ook (bijna) alles werkend, maar loop idd tegen hetzelfde probleem aan!
Hoe kun je nu een menu terug met deze afstandbediening?? Heb het ook nog niet gevonden :)

quote:
bosaap22 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:36:
[...]

Ik heb ook (bijna) alles werkend, maar loop idd tegen hetzelfde probleem aan!
Hoe kun je nu een menu terug met deze afstandbediening?? Heb het ook nog niet gevonden :)
inderdaad, zéér irritant... :(
werkt bij jou trouwens wel de commando's:
Jump to My Music, Jump to My Movies,...

bij mij werken die ook niet...
Wat is trouwens de logica achter dat je al die toetsen op je afstandsbediening 2x moet drukken?

To boldly do what no one has..

Uhm.... gewoon de Exit knop gebruiken om een scherm terug te gaan :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

quote:
Priet schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 17:40:
Uhm.... gewoon de Exit knop gebruiken om een scherm terug te gaan :?
en werkt die dan ook bij jou?
bij mij niet :-)

Doing things I'm good at.

Als ik de exit knop gebruik schakelt ie het hele programma uit.

Bij mij werken "my movies" etc... ook niet...

Iemand die die knoppen wel werkend heeft gekregen?

quote:
bosaap22 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:53:
Als ik de exit knop gebruik schakelt ie het hele programma uit.

Bij mij werken "my movies" etc... ook niet...

Iemand die die knoppen wel werkend heeft gekregen?
inderdaad, dat probleem heb ik dus ook...

Ik had met mijn ATi HD 3450 ook last van tearing ism EVR. Heb probleem trad op wanneer de GPU op 110/252 draaide. Ik heb een profile opgeslagen en die aangepast zodat hij geen 110/252 meer doet en nu geen tearing meer!

E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk

He even een denkvraagje voor ons allen :) Ik gebruik hier nu 2 mediaportal installaties op 2 verschillende computers, en de films staan nog op een derde computer (de server). Nu zijn die 2 mediaportals beide best zware pc's en moet ik alles ook 2 x aanpassen enzo. Is het niet mogelijk om mediaportal op de server te installeren en dan mediaportal.exe over het netwerk te runnen? Het is gewoon een framework proggie toch? Hoef ik maar 1 installatie te finetunen en kan zo nog wel wat voordelen bedenken. Met andere woorden is het mogelijk om mediaportal over het netwerk te gebruiken?

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws