Hoofdcategorieën
Topicacties

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
Max|Burn schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:45:
- Ondersteund SPDIF (Alhoewel nog tricky..maar het werkt nu in ieder geval)
Tricky in welke zin? Doet het soms wel en soms niet?
quote:
- Kanalen wisselen van de STB doe ik met een USB UIRT. Ik heb de kanalen gemapped in TV Server via de TV3 Blaster Plugin en IR Server Suite.
De Blaster plugin gebruik ik nu ook voor die UPC-box. USB UIRT ben ik niet mee bekend, ik kwam het wel tegen in de settings van MP. Is die makkelijk te verkrijgen?

In mijn situatie zou de enige belemmering het gebrek aan uitgangsmogelijkheden van de UPC-doos kunnen zijn.

Tnx voor de info alvast

Reg. datum: 08 juli 2003

quote:
D-e-n schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:58:
[...]

Tricky in welke zin? Doet het soms wel en soms niet?
Dit gaat niet over TV Server, maar ik heb dat probleem ook... Soms heb ik bij films (zowel DVD als H.264) geen geluid via S/PDIF. Na een herstart van de client (MP danwel MPCHC) heb ik meestal wel geluid, soms moet ik 2x opnieuw opstarten.
Alleen AC3-filter voor geluid geinstalleerd; hoe kan dit nou???

-- .. ... .--- .- .-.-.-
Reg. datum: 01 augustus 2001

Ik heb SPDIF heel goed werkend in de mediaportal client zelf hoor. Alle formaten komen door
Het is echter zo dat in eerste instantie de HP HD PVR geen SPDIF ondersteunde. Dat is met een driver update verholpen. Toen de HD PVR SPDIF wel ondersteunde werkte het wel in de meegeleverde tool maar niet in Mediaportal.

Ik heb het nu werkend in MP maar weet geeneens meer hoe ik dat voor elkaar kreeg :)
quote:
USB UIRT ben ik niet mee bekend, ik kwam het wel tegen in de settings van MP. Is die makkelijk te verkrijgen?
Ligt aan de voorraad. Ik moest bijna 2 maanden wachten op mijn bestelling. Er zijn ook andere opties maar deze hoeft goede ondersteuning vandaar dat ik de USB UIRT koos. De blaster meegeleverd met b.v. Hauppauge is waardeloos vandaar dat ik een andere optie koos (Ondersteunt maar 1 tV kaart tegelijk).

Max|Burn wijzigde dit bericht 30-06-2009 06:43 (40%)

quote:
ThaClown schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:44:
CODEC SETUP met GRATIS codecs, subs en DXVA

AC3 Filter
4. Selecteer 'AC3 Filter' als 'Audio codec' in Media Portal.

FFDShow
1. Download en install (vink onder video formats 'H.264 / AVC' uit en kies je speaker setup) 6. Selecteer 'FFDShow' als 'MPG codec' in Media Portal.

MPC-HC filter
4. Selecteer 'MPC-HC' als 'H264 codec' in Media Portal.

MPC-HC filter met subtitles met behoud van DXVA
3. Start Media Portal Configuration en ga naar 'Video' > tab 'Subtitle' en zorg dat de 'MPC-HC' is gekozen.
Complimenten voor de uitgebreide uitleg ThaClown!

Bij bovenstaande punten heb ik nog wel de vraag waar in Mediaportal ik dit aan moet geven.
In de configuratie van MP heb je de volgende mogelijkheden om codecs op te geven:
* Videos -> Video player
* DVD -> DVD codecs
* Television (hoofdmenu)

Ik vermoed dat het als volgt zou moeten:
AC3 filter
* Videos -> Video player MPEG/AC3 audio decoder
* DVD -> DVD codecs 1. DVD audio decoder en 2. vinkje bij Use AC3 filter
* Television (hoofdmenu) MPEG/AC3 audio decoder

FFDshow
* Videos -> Video player MPEG-2 video decoder
* DVD -> DVD codecs DVD video decoder
* Television (hoofdmenu) MPEG-2 video decoder

MPC-HC filter
* Videos -> Video player H.264 video decoder
* DVD -> DVD codecs Niet in te stellen
* Television (hoofdmenu) H.264 video decoder

Klopt dat zo?

Verder kan ik geen MPC instellen bij de subtitle tab van videos.

Volgens mij overschrijven zowel ffdshow als de MPC-HC filter de eerdere instellingen, dus als alles geinstalleerd is pas de codecs kiezen in MP, anders blijf je bezig..

Sherlock wijzigde dit bericht 30-06-2009 12:46 (7%)

Wetenschap is dronkenschap

quote:
Max|Burn schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:45:
...

Nadelen zijn gemis van EPG en het niet zomaar kunnen wisselen van kanalen, echter zijn beide op te lossen.

- Ondersteund tot 1080i. Beeld is loeischerp. hardware encode on the fly naar H264.
- Ondersteund SPDIF (Alhoewel nog tricky..maar het werkt nu in ieder geval)
- Kanalen wisselen van de STB doe ik met een USB UIRT. Ik heb de kanalen gemapped in TV Server via de TV3 Blaster Plugin en IR Server Suite.
- EPG haal ik nu van TVGids.nl, en er zijn legio andere mogelijkheden.

...
Welke decoder/encoder voor tv heb je ingesteld als ik mag vragen om op te schalen naar 1080i?

Now playing:

Ik kom er echt niet meer uit :(
Ik heb echt een super decoder nodig voor mpeg2. Dit zou ffdshow zijn, maar deze werkt dus blijkbaar niet met MediaPortal..
Arcsoft decoder is al iets beter, maar nog verre van wat ik wil hebben helaas..

Specs | i7 920 | MSI Eclipse SLI | 3GB OCZ 1333Mhz CL8 | HD4870 512MB | Corsair H50 | Creative X-Fi XtremeMusic | Zalman ZM600-HP

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
HaTe schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:18:
Ik heb echt een super decoder nodig voor mpeg2. Dit zou ffdshow zijn, maar deze werkt dus blijkbaar niet met MediaPortal..
- De ingebouwde MPEG 2 Video Decoder (afgeleide van PowerDVD volgens mij)?
- MPC-HC Video codec?
- PowerDVD9 codec?

System Specs: Desktop HTPC

Now playing:

quote:
-Leon- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:35:
[...]

- De ingebouwde MPEG 2 Video Decoder (afgeleide van PowerDVD volgens mij)?
- MPC-HC Video codec?
- PowerDVD9 codec?
Kunnen allemaal (PDVD9 misschien wel) niet upscalen.
Ik was net van plan om de PDVD9 SP decoder aan het installeren via dit.
Maar ik ga eerst even de PureVideo decoder proberen :D Ik wist niet dat dat bestond, heb het net gevonden.

HaTe wijzigde dit bericht 30-06-2009 21:27 (11%)

Specs | i7 920 | MSI Eclipse SLI | 3GB OCZ 1333Mhz CL8 | HD4870 512MB | Corsair H50 | Creative X-Fi XtremeMusic | Zalman ZM600-HP

Reg. datum: 19 januari 2005

Heb een irritant probleempje: geen geluid bij een aantal tv-zenders. Ik zit in Ziggo-Casema gebied en heb een FloppyDTV. Werkt prima, behalve dus soms geluid. Codec-probleem kan het m.i. niet zijn, aannemende dat het geluid van alle zenders op dezelfde manier gecodeerd is.

Iemand?

quote:
HaTe schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:26:
[...]
Kunnen allemaal (PDVD9 misschien wel) niet upscalen.
Ik had ook eerst ffdshow met Sharpen, Noise en Resize & Aspect maar uiteindelijk voor PDVD9 gekozen omdat die het beste kwaliteit gaf zonder scaling en goede deinterlacing. :)

quote:
Henk-Wim schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:33:
Heb een irritant probleempje: geen geluid bij een aantal tv-zenders. Ik zit in Ziggo-Casema gebied en heb een FloppyDTV. Werkt prima, behalve dus soms geluid. Codec-probleem kan het m.i. niet zijn, aannemende dat het geluid van alle zenders op dezelfde manier gecodeerd is.

Iemand?
Ligt aan je codec. Heb ik in een heeeel ver verleden ook een keer gehad (met name miste het geluid op de Discovery zenders en andere docu-zenders). Probeer de ingebouwde MPA Audio decoder eens.

Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
HaTe schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:18:
Welke videokaart gebruik je? Ik gebruik zelf ook Powerdvd9 en dat geeft echt super beeld voor mpeg2 materiaal. Hardwarematige deinterlacing (vector adaptive deinterlacing) en ontzettend goede upscaling! Mijn videokaarten zijn een HD4770 en HD4830.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Now playing:

quote:
Rainesh schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:07:
[...]

Welke videokaart gebruik je? Ik gebruik zelf ook Powerdvd9 en dat geeft echt super beeld voor mpeg2 materiaal. Hardwarematige deinterlacing (vector adaptive deinterlacing) en ontzettend goede upscaling! Mijn videokaarten zijn een HD4770 en HD4830.
Nvidia 9800GT.
Hoe kan je de upscaling dan instellen? Werkt dat dan ook gewoon in MP?
Ik gebruik nu een standalone PDVD7 codec.. daar kan ik in ieder geval geen upscaling instellen (of kan het anders heten?).
quote:
-Leon- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:55:
[...]

Ik had ook eerst ffdshow met Sharpen, Noise en Resize & Aspect maar uiteindelijk voor PDVD9 gekozen omdat die het beste kwaliteit gaf zonder scaling en goede deinterlacing. :)
Dus ffdshow werkt wel bij jou met TV? Ik krijg niet eens beeld als er geen andere mpeg2 codecs geinstalleerd zijn..

HaTe wijzigde dit bericht 30-06-2009 22:13 (26%)

-- .. ... .--- .- .-.-.-

quote:
B-Force schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:38:
[...]
Welke decoder/encoder voor tv heb je ingesteld als ik mag vragen om op te schalen naar 1080i?
Ik gebruik de PDVD 8 en 9 codecs. Overigens hoef ik voor de HD kanalen niet op te schalen want het komt als 720P / 1080i binnen. Beeld is niet van rechtstreeks (Zeg maar decoder-hdmi-tv) te onderscheiden.

Ik heb alles nu meestal op 720P staan, waar de SD kanalen dus wel door de Humax hardwarematig worden opgeschaald (En, vind ik, erg goed ook).

Of PDVD scaling doet weet ik eigenlijk niet. Nooit op gelet.

Max|Burn wijzigde dit bericht 30-06-2009 22:29 (10%)

Now playing:

quote:
Max|Burn schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:27:
[...]
Ik gebruik de PDVD 8 en 9 codecs. Overigens hoef ik niet op te schalen want het komt als 720P / 1080i binnen voor die kanalen :). Beeld is niet van rechtstreeks (Zeg maar decoder-hdmi-tv) te onderscheiden.

Ik heb alles nu in principe op 720P staan, waar de SD kanalen door de Humax hardwarematig worden opgeschaald (En, vind ik, erg goed ook).
Gebruik je geen tv-kaart? De Humax (TV beeld) besturen doe je dan met een andere afstandsbediening dan MP besturen?

HaTe wijzigde dit bericht 30-06-2009 22:50 (7%)

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Oh sorry dacht dat je me posts erboven wel gezien had: Er zit een Hauppauge HD PVR tussen. Feitelijk meer een recorder dan een TV kaart.
Now playing:

quote:
Max|Burn schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:00:
Oh sorry dacht dat je me posts erboven wel gezien had: Er zit een Hauppauge HD PVR tussen. Feitelijk meer een recorder dan een TV kaart.
Maar dan moet je dus de Humax Settop box afzonderlijk besturen.. Dit werkt dus niet met de TVServer.. right?
Dat vind ik niet echt handig.. Opzich is het zo wel handig zo met tvkaart, alleen is de kwaliteit vergeleken met de decoder die je van Ziggo krijgt echt een HEEL stuk minder..

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Dat kan gewoon met een IR Blaster hoor. (B,v, www.usbuirt.com of bijgeleverde blasters, zoals hauppauge die ook heeft )
De Humax wordt bestuurd door TV Server.

TV Kaarten hebben niet per definitie minder beeld. Ik weet niet wat voor aansluiting je gebruikt?
Een ander alternatief dat nu nog werkt is b.v. FloppyDTV/FireDTV gebruiken, ook prima kwaliteit :)

Max|Burn wijzigde dit bericht 01-07-2009 07:07 (71%)

Shift F7 - Nee - Ja
Reg. datum: 16 mei 2003

Even over het scalen en codecs:

Als je je Mediacenter PC op de native panel resolutie van je TV insteld, dan wordt alles toch automatisch al gescaled naar je panel resolutie? Je geeft in je display properties / of het control panel van je videokaart (ongeacht Ati of Nvidia) dan toch al aan dat alles weergegeven moet worden in je native panel resolutie. Scaling wordt dan toch altijd gedaan?

Of maak ik nu een denkfout?

Sharpening, noice reduction en Edge Edge enhancement zijn ook zaken die ik in het Ati control panel al kan instellen. Wat zou dan het voordeel zijn om dat dan nogmaals met een codec te doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B

Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
Question Mark schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:42:
Even over het scalen en codecs:

Als je je Mediacenter PC op de native panel resolutie van je TV insteld, dan wordt alles toch automatisch al gescaled naar je panel resolutie? Je geeft in je display properties / of het control panel van je videokaart (ongeacht Ati of Nvidia) dan toch al aan dat alles weergegeven moet worden in je native panel resolutie. Scaling wordt dan toch altijd gedaan?

Of maak ik nu een denkfout?

Sharpening, noice reduction en Edge Edge enhancement zijn ook zaken die ik in het Ati control panel al kan instellen. Wat zou dan het voordeel zijn om dat dan nogmaals met een codec te doen.
Je hebt deels gelijk, het wordt sowieso geupscaled naar de resolutie die je hebt ingesteld maar zaken als sharpening, noise reduction etc worden pas aangesproken als er gebruik wordt gemaakt van een codec die dit ondersteund. Bijv Powerdvd9 die ondersteund hardwarematige deinterlacing en noise reduction etc blablabla terwijl bepaalde andere codecs dit weer neit ondersteund

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

quote:
-Leon- schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:19:
Sherlock schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:45:
Ik krijg Graphedit niet aan de praat.

Ik heb Mediaportal in een venster opgestart, vinkje bij 'always on top' weggehaald. Ook heb ik de proppage.dll geregistreerd. (Staat in Windows\system32)

Daarna start ik Graphedit op en zet een film aan in MP. In Graphedit ga ik dan naar File... -> Connect to Remote Graph... en dan krijg ik een pid in een popup scherm. Deze selecteer ik en klik op OK. Vervolgens blijft het scherm in Graphedit leeg/grijs.
Maar als ik op pause klik dan pauzeert de film in MP wel. Wat moet ik nu nog meer doen om zo'n mooie output te krijgen?
[...]

Probeer deze eens
Ook deze heb ik nu geprobeerd, maar het resultaat is exact hetzelfde. In zowel Grapedit als Graphstudio kan ik verbinden met de remote graph, maar als ik dat doe dan zie ik niks. Ik kan de film dan wel pauzeren, maar ik heb geen idee hoe ik die grafische weergave krijg. Iemand anders misschien een idee?
Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
Max|Burn schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 07:05:
Dat kan gewoon met een IR Blaster hoor. (B,v, www.usbuirt.com of bijgeleverde blasters, zoals hauppauge die ook heeft )
Oké, dus in principe moet mijn MCE afstandsbediening met bijbehorende ontvanger/blaster ook kunnen werken?
quote:
TV Kaarten hebben niet per definitie minder beeld. Ik weet niet wat voor aansluiting je gebruikt?
TV-kaarten hebben volgens mij maximaal s-video. En als ik mijn decoder-beeld vergelijk met dat van MP dan is dat laatste echt een stuk minder

Reg. datum: 19 januari 2005

quote:
-Leon- schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:00:
[...]

Ligt aan je codec. Heb ik in een heeeel ver verleden ook een keer gehad (met name miste het geluid op de Discovery zenders en andere docu-zenders). Probeer de ingebouwde MPA Audio decoder eens.
Helpt niet :( MPC - MPA Decoder Filter stond overigns al aan. Heb deze overal gekozen waar mogelijk maar hielp niets. Het zou mij ook verbazen als het een codec probleem is omdat het geluid bij veel zenders wel gewoon te horen is. Ik neem aan dat alle geluid middels door dezelfde codec wordt gehaald?

Iemand die dit probleem herkent en liefst ook meteen een oplossing weet?

-- .. ... .--- .- .-.-.-

quote:
D-e-n schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:47:
[...]
TV-kaarten hebben volgens mij maximaal s-video. En als ik mijn decoder-beeld vergelijk met dat van MP dan is dat laatste echt een stuk minder
TV Kaarten werken meestal gewoon met coax (althans als hoofdaansluiting) Je hebt ook digitale tv kaarten met coax hoor. Die werken net als je Ziggo kastje :) Deze hebben dan ook hun eigen slot voor je smartcard.

quote:
Henk-Wim schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:37:
[...]

Helpt niet :( MPC - MPA Decoder Filter stond overigns al aan. Heb deze overal gekozen waar mogelijk maar hielp niets. Het zou mij ook verbazen als het een codec probleem is omdat het geluid bij veel zenders wel gewoon te horen is. Ik neem aan dat alle geluid middels door dezelfde codec wordt gehaald?

Iemand die dit probleem herkent en liefst ook meteen een oplossing weet?
Je kan testen of de juiste codec gebruikt word met graphedt.

Ziggo heeft weer wat frequenties veranderd heeft en nu heb ik geen signaal op de Discovery zenders, SlamFM, TMF Radio, en nog een paar. (frequenties aangepast en opnieuw gescanned, maar werkt nog niet)

** EDIT **
SlamFM en andere radiozenders doen het weer. Discovery zenders krijgen nog geen signaal.

-Leon- wijzigde dit bericht 02-07-2009 12:34 (10%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: