Dit stappenplan heb ik doorlopen, maar MPC-HC als H.264 codec werkt niet... Ik heb die ax-file gedownload, in de map Syswow64 gezet, regsvr32 uitgevoerd (succesvol), maar hij verschijnt niet in de codec-lijst. Doe ik nog iets fout? Ik heb Windows 7 64-bits.quote:ThaClown schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:44:
CODEC SETUP met GRATIS codecs, subs en DXVA
AC3 Filter
1. Download en installeer (met standaard settings) AC3 Filter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'AC3 Filter' > 'AC3Filter Config' en kies onder 'Main' > 'Output format' 'AS IS (no change).
3. (Bij gebruik van Optical Out, ook wel SPDIF genoemd, voor DTS) vind onder 'Main' > 'Output format' 'Use SPDIF' aan. Onder de tab 'SPDIF' > 'SPDIF passthrough' vink 'DTS' aan.
4. Selecteer 'AC3 Filter' als 'Audio codec' in Media Portal.
Haali Media Splitter
1. Download en install (met standaard settings) Media Splitter.
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'Haali Media Splitter' >'Haali Media Settings' kies tab 'Options' > 'Compatability' > vink aan 'Autoload VSfilter'.
FFDShow
1. Download en install (vink onder video formats 'H.264 / AVC' uit en kies je speaker setup) FFDShow Tryout
2. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'ffdshow' > 'Video decoder configuration'
3. onder 'Codecs' disable de 'H.264/AVC' codec.
4. onder 'Codecs' kies 'all supoported' voor de 'Raw video' codec.
5. (optioneel) onder 'Resize & aspect' > 'Specify horizontal size' > 'New size' kies je de maximale resolutie van je TV.
6. Selecteer 'FFDShow' als 'MPG codec' in Media Portal.
MPC-HC filter
1. Download de MPC-HC Stand alone Filters voor jou Windows versie (64 of 32bit)
2. plaats MPCVideoDec.ax filter in de system folder (voor 32bit Windows = System32, voor 64bit Windows = SysWOW64)
3. ga naar 'Start' > 'Run' (gebruik 'Run as Administrator' in Vista) en typ: 'regsvr32 MPCVideoDec.ax'
4. Selecteer 'MPC-HC' als 'H264 codec' in Media Portal.
MPC-HC filter met subtitles met behoud van DXVA
1. Upgrade Media Portal naar 1.0.2
2. Download de mpc-hc-subtitles-engine en overschrijf deze bestanden naar je Media Portal install map (standaard c:/program files/Team Media Portal/Media Portal/)
3. Start Media Portal Configuration en ga naar 'Video' > tab 'Subtitle' en zorg dat de 'MPC-HC' is gekozen.
Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 last
Nieuw TopicDe enige goed werkende oplossing met CAM is wat mij betreft Floppy/FireDTV. Echter heb ik er nog altijd geen vertrouwen in dat dit in de toekomst blijft werken en heb ik dus een andere weg gekozen, namelijk analoog via de Hauppauge HD PVR i.c.m. Humax 5000C. Nadeel is wel dat je je EPG kwijt bent. Vandaar dat ik het van TVgids.nl haalquote:Tjoekie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:23:
[...]
Ik lees wel meer dat mensen de TV-gids info via internet binnen trekken. Ik gebruik gewoon mijn floppyDTV om de EPG info te krijgen. Wat zijn de voordelen van een web EPG ten opzichte van wat je via de kabel meegestuurd krijgt?
Mijn Gamecube games - ma ma ma ma ma macron one - BOMZALDROPPENTON!
Reg. datum: 20 september 2004
Reg. datum: 20 september 2004
Knal die MPCVideoDec.ax maar eens in je MediaPortal directory en registreer hem even opnieuw.quote:Boland schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:39:
[...]
Ik heb die ax-file gedownload, in de map Syswow64 gezet, regsvr32 uitgevoerd (succesvol), maar hij verschijnt niet in de codec-lijst. Doe ik nog iets fout? Ik heb Windows 7 64-bits.
Dat maakt ook geen verschil... Ik heb hem in \program files (x86)\team mediaportal\mediaportal geplaatst, vervolgens via command prompt naar die dir en bestand geregistreerd.quote:-Leon- schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:52:
[...]
Knal die MPCVideoDec.ax maar eens in je MediaPortal directory en registreer hem even opnieuw.
Gebruik nu gewoon ffdshow, werkt an sich ook wel. Het beeld is echter wel enorm grijs. In ffdshow staan levels op standaard (niet full range dus). Wat kan ik er meer aan doen om het beeld wel gewoon zwart te krijgen? Met VMR als postprocessing?
/edit: Als ik EVR of VMR activeer, krijg ik "unable to play"...
Boland wijzigde dit bericht 28-06-2009 20:02 (5%)
Reg. datum: 23 februari 2004
Of hij moet genoegen nemen met een analoge tv-kaartquote:Max|Burn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:04:
[...]
Hij zal nog altijd een capture card in zijn PC moeten hebben en momenteel is de enige capture card die proper HDTV on the fly encodeert de Hauppauge HD PVR..deze kost ook al 200 Euro+
Jawel. Via het programma-tje mc2xml kun je de EPG van MS ophalen en die kun je dan net als die Web-EPG in Mediaportal inladen. Zie ook de info in dit topic:quote:[...]
Je zal de EPG service van Microsoft niet kunnen gebruiken.
http://gathering.tweakers...xml&data[boolean]=AND
Werk bij mij uitmuntend.
Ik had het idee dat die EPG en dan met name het ophalen ervan af en toe mijn beeld stoorde of de server in ieder geval crash-gevoeliger maakte. Nu bepaal ik middels een batchbestandje zelf wanneer de EPG wordt opgehaald.quote:Tjoekie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:23:
[...]
Wat zijn de voordelen van een web EPG ten opzichte van wat je via de kabel meegestuurd krijgt?
p.s.quote:Max|Burn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:04:
[...]
momenteel is de enige capture card die proper HDTV on the fly encodeert de Hauppauge HD PVR..deze kost ook al 200 Euro+.
Ik zit even naar dat PVR-kastje te kijken. Maar zitten er component-uitgangen op zo'n HD Settopbox dan? De uitgangen zijn meestal toch RGB-scart en HDMI?
D-e-n wijzigde dit bericht 28-06-2009 20:46 (14%)
sorry, dubbel
D-e-n wijzigde dit bericht 28-06-2009 20:45 (101%)
Een hoop STB's hebben inderdaad component aansluitingen. Als component niet werkt kan je altijd nog een HDMI->Component stripper pakken zoals de HDFury2.
edit:
Misschien ook maar eens overstappen dan 
edit:
ok nice..die wou bij mij niet zo best werken. Ik dacht dat er voor MS betaald moest worden maar dat heb ik dan verkeerd blijkbaarquote:Jawel. Via het programma-tje mc2xml kun je de EPG van MS ophalen en die kun je dan net als die Web-EPG in Mediaportal inladen. Zie ook de info in dit topic:
Max|Burn wijzigde dit bericht 28-06-2009 21:07 (54%)
Ik zit in UPC-gebied dus ik vermoed dat dat voor mij niet zal geldenquote:Max|Burn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:02:
Een hoop STB's hebben inderdaad component aansluitingen.
Maar daar zal ook wel weer een prijskaartje aan hangen. En je hebt weer een extra dingetje erbij: decoder, pc, PVR, stripper.quote:Als component niet werkt kan je altijd nog een HDMI->Component stripper pakken zoals de HDFury2.
Ik kreeg die web-EPG met de tvgids.nl juist niet aan de gangquote:[...]
ok nice..die wou bij mij niet zo best werken.
Je hebt gelijk hoor. Het zijn allemaal exra onderdelen. In principe is de FireDTV optie beter maar goed..ik vertrouw het toekomstige pad daarvan niet
Met name m.b.t. HDTV kanalen e.d.
Nee, vertrouwen doe ik het ook niet. Ik hou alle oplossingen in de gaten wat dat betreft. Ik heb nu MP draaien met én Digitenne (via de FloppyDTV) én ik heb mijn UPC mediadoos via RGB-scart met de S-video ingang van een analoge tv-kaart verbonden. Zo kan ik in ieder geval opnemen en kijken tegelijkquote:Max|Burn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:13:
Je hebt gelijk hoor. Het zijn allemaal exra onderdelen. In principe is de FireDTV optie beter maar goed..ik vertrouw het toekomstige pad daarvan nietMet name m.b.t. HDTV kanalen e.d.
Maar dat is uiteindelijk ook maar een halve oplossing. Want hoewel het via Digitenne kijken met het zappen of het kijken van nieuws of bijvoorbeeld DWDD prima gaat is het beeld met voetbal helemaal ruk eigenlijk. Dat soort dingen kijk ik toch weer via het UPC-kastje om goed beeld te krijgen. Nu valt het ongemak met een Harmony afstandbediening nog wel mee maar het is toch niet de alles in één oplossing die we hier allemaal willen natuurlijk.
Maar begrijp ik dat je die PVR echt aan de gang hebt gekregen in MP? Of oriënteer je je er alleen maar op? In het eerste geval hoor ik graag hoe dat in zijn werk gaat
Offtopic:
En als je naar de prijs kijkt zijn de combinatie abonnementen van UPC (of Ziggo) van digitale tv en snel internet toch echt heel goedkoop. Misschien zou ik wel Canal Digitaal willen maar dan ga ik als ik er een los kabelinternetpakket bijneem in totaal nog meer voor betalen.
Reg. datum: 26 september 2008
Reg. datum: 26 september 2008
Ik zou nog even de 32bit versie van mpc-hc codec proberen. De 64bit versie werkt bij mij ook niet...quote:Boland schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:00:
[...]
Dat maakt ook geen verschil... Ik heb hem in \program files (x86)\team mediaportal\mediaportal geplaatst, vervolgens via command prompt naar die dir en bestand geregistreerd.
Gebruik nu gewoon ffdshow, werkt an sich ook wel. Het beeld is echter wel enorm grijs. In ffdshow staan levels op standaard (niet full range dus). Wat kan ik er meer aan doen om het beeld wel gewoon zwart te krijgen? Met VMR als postprocessing?
/edit: Als ik EVR of VMR activeer, krijg ik "unable to play"...
je moet sowieso de 32bit versies gebruiken, want mediaportal ondersteund alleen 32bit codecs etc.quote:doiviedee schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:50:
[...]
Ik zou nog even de 32bit versie van mpc-hc codec proberen. De 64bit versie werkt bij mij ook niet...
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Dat idee had ik ook (met name het stotteren van Live-tv). Ik heb in de TV-server configuratie aangegeven dat EPG info alleen opgehaald mag worden als er geen tv gekeken wordt (of iets opgenomen wordt). De EPG info wordt dan wel opgehaald als ik een film kijk, of muziek luister.quote:D-e-n schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:41:
[...]Ik had het idee dat die EPG en dan met name het ophalen ervan af en toe mijn beeld stoorde of de server in ieder geval crash-gevoeliger maakte. Nu bepaal ik middels een batchbestandje zelf wanneer de EPG wordt opgehaald.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Ik ga MP eens opnieuw installeren met alleen deze codecs, dus ik ben ze nu aan het downloaden, maar bij deze link kom ik uit op een pagina met 4 opties:quote:ThaClown schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:44:
CODEC SETUP met GRATIS codecs, subs en DXVA
MPC-HC filter
1. Download de MPC-HC Stand alone Filters voor jou Windows versie (64 of 32bit)
2. plaats MPCVideoDec.ax filter in de system folder (voor 32bit Windows = System32, voor 64bit Windows = SysWOW64)
3. ga naar 'Start' > 'Run' (gebruik 'Run as Administrator' in Vista) en typ: 'regsvr32 MPCVideoDec.ax'
4. Selecteer 'MPC-HC' als 'H264 codec' in Media Portal.
1 MPC Home Cinema - Win32
2 MPC Home Cinema - x64 (valt af)
3 Stand alone Filters - Win32
4 Stand alone Filters - x64 (valt af)
Je zegt dat je de MPC-HC standalone filters moet downloaden, maar is dat nu optie 1 of optie 3? Als ik kies voor optie 3 krijg ik een flinke lijst met alle afzonderlijke filters, is dat de bedoeling of moet ik gewoon optie 1 kiezen?
Je moet kiezen voor 3 en vervolgens mpchc_x86_v1.2.908.0_MPCVideoDec.zip aanklikken. In die zip zit het benodigde bestand.quote:Sherlock schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:59:
[...]
Ik ga MP eens opnieuw installeren met alleen deze codecs, dus ik ben ze nu aan het downloaden, maar bij deze link kom ik uit op een pagina met 4 opties:
1 MPC Home Cinema - Win32
2 MPC Home Cinema - x64 (valt af)
3 Stand alone Filters - Win32
4 Stand alone Filters - x64 (valt af)
Je zegt dat je de MPC-HC standalone filters moet downloaden, maar is dat nu optie 1 of optie 3? Als ik kies voor optie 3 krijg ik een flinke lijst met alle afzonderlijke filters, is dat de bedoeling of moet ik gewoon optie 1 kiezen?
Ik zal die 32-bits versie gaan proberen.
thanks!quote:Boland schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:28:
[...]
Je moet kiezen voor 3 en vervolgens mpchc_x86_v1.2.908.0_MPCVideoDec.zip aanklikken. In die zip zit het benodigde bestand.
Ik ben voor iemand zijn MediaCenter opnieuw aan het installeren. De vorige keer gebruikte hij altijd 2 decoders voor video. Heb nu een clean install gedaan en volgens mij doet hij het nog (nu in ieder geval met HDTV).

Dit is met de zender Eurosport HD (enige HD zender die ik kan ontvangen met basis ziggo abbo)

Dit is met de zender Eurosport HD (enige HD zender die ik kan ontvangen met basis ziggo abbo)
Specs | i7 920 | MSI Eclipse SLI | 3GB OCZ 1333Mhz CL8 | HD4870 512MB | Corsair H50 | Creative X-Fi XtremeMusic | Zalman ZM600-HP
Waarom komt die FFDShow codec nog naar voren voor Video? Heb je een of andere post processing ingesteld? Hiermee verlies je nl. DXVA Accelleratie.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Ik heb nog niks ingesteld aan MediaPortal, enkel de TV server en op dat moment speelt hij af met de 'Preview' optie. ffdshow heb ik ook niks aan ingesteld. Ik heb alleen de H264 decoder uitgezet in ffdshow.
Ik heb alleen ffdshow en van HDPack die Cyberlink codec geinstalleerd. Verder gebruik ik geen codec packs oid.
/edit. Ik heb SDtv ook getest. Daar haalt hij ffdshow er ook extra bij.
Ik ga even ffdshow deinstalleren
//edit2: YES zonder ffdshow pakt hij gewoon 1 decoder
Heb ik alleen alles voor niets gedaan. Eens kijken of een andere versie van ffdshow wel werkt. Ik gebruikte een beta driver van ffdshow tryouts.
Ik heb alleen ffdshow en van HDPack die Cyberlink codec geinstalleerd. Verder gebruik ik geen codec packs oid.
/edit. Ik heb SDtv ook getest. Daar haalt hij ffdshow er ook extra bij.
Ik ga even ffdshow deinstalleren
//edit2: YES zonder ffdshow pakt hij gewoon 1 decoder
Heb ik alleen alles voor niets gedaan. Eens kijken of een andere versie van ffdshow wel werkt. Ik gebruikte een beta driver van ffdshow tryouts.
HaTe wijzigde dit bericht 29-06-2009 13:27 (43%)
Specs | i7 920 | MSI Eclipse SLI | 3GB OCZ 1333Mhz CL8 | HD4870 512MB | Corsair H50 | Creative X-Fi XtremeMusic | Zalman ZM600-HP
Het lukt nu wel een beetje. Als ik ffdshow voor mediaportal installeer, gaat het fout. Als ik ffdshow installeer als mediaportal al geinstalleerd is, gaat het goed.. ongeveer.
Als ik ffdshow selecteer als video decoder, krijg ik geen beeld bij SDTV (mpeg2).
Ik heb mpeg2 aanstaan in ffdshow. Ik heb beide codecs geprobeerd.
Ik snap er niks meer van... MPC mpeg decoder werkt wel.
Als ik ffdshow selecteer als video decoder, krijg ik geen beeld bij SDTV (mpeg2).
Reg. datum: 26 maart 2004
Reg. datum: 26 maart 2004
Volgens mij werkt MediaPortal niet samen met de mpeg decoder van ffdshow, kan me herinneren dat op het form van Team Media Portal er iets over staat...quote:HaTe schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:19:
Het lukt nu wel een beetje. Als ik ffdshow voor mediaportal installeer, gaat het fout. Als ik ffdshow installeer als mediaportal al geinstalleerd is, gaat het goed.. ongeveer.
Heeft te maken met DirectShow merits. Je zou verwachten dat MP de codec selecteerd die je kiest in MP configuratie maar dat is gewoon niet altijd zo. In dit geval lijkt het op postprocessing maar ik heb dus ook meegemaakt dat je gekozen codec helemaal niet gebruikt wordt...quote:Question Mark schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:06:
Waarom komt die FFDShow codec nog naar voren voor Video? Heb je een of andere post processing ingesteld? Hiermee verlies je nl. DXVA Accelleratie.
Erg irritant..hoop dat het ooit eens veranderd. Ik heb ook erg veel issues gehad hiermee. Selecteer ik de b.v. de ATI codec..blijkt dat er rusti ffdshow wordt gebruikt en de ATI codec nergens voorkomt..
Max|Burn wijzigde dit bericht 29-06-2009 17:47 (9%)
heb je h.264 wel uitgeschakeld in ffdshow en met radfilter kun je de merits veranderen.quote:Max|Burn schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:46:
[...]
Heeft te maken met DirectShow merits. Je zou verwachten dat MP de codec selecteerd die je kiest in MP configuratie maar dat is gewoon niet altijd zo. In dit geval lijkt het op postprocessing maar ik heb dus ook meegemaakt dat je gekozen codec helemaal niet gebruikt wordt...
Erg irritant..hoop dat het ooit eens veranderd. Ik heb ook erg veel issues gehad hiermee. Selecteer ik de b.v. de ATI codec..blijkt dat er rusti ffdshow wordt gebruikt en de ATI codec nergens voorkomt..
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik heb de problemen zelf niet meer hoor
Gaf alleen even aan hoe vervelend het soms kan zijn.
Als je in tool X filter Y selecteerd moet wat mij betreft niet ineens filter Z gebruikt worden.
Ik heb nu inderdaad de Hauppauge HD PVR werkend met Ziggo.
Humax 5000C als decoder <--Component--> Hauppauge HD PVR <-- USB --> Mediacenter
Nadelen zijn gemis van EPG en het niet zomaar kunnen wisselen van kanalen, echter zijn beide op te lossen.
- Ondersteund tot 1080i. Beeld is loeischerp. hardware encode on the fly naar H264.
- Ondersteund SPDIF (Alhoewel nog tricky..maar het werkt nu in ieder geval)
- Kanalen wisselen van de STB doe ik met een USB UIRT. Ik heb de kanalen gemapped in TV Server via de TV3 Blaster Plugin en IR Server Suite.
- EPG haal ik nu van TVGids.nl, en er zijn legio andere mogelijkheden.
Heb er daarnaast nog 2 analoge tuners in en denk er over na om nog een HP HDPVR en Humax combo toe te voegen. Zou dan totaal 4 tuners hebben.
Ik heb voor dit pad gekozen omdat ik weet dat dit nog kan werken als Ziggo en consorten besluiten niet gecertificeerde decoders zoals de FloppyDTV te weren. Ik geloof niet dat ze ze helemaal zullen weren maar denk wel dat ze uiteindelijk kanalen zoals de HD TV kanalen naar 576i knijpen e.d.
Als je in tool X filter Y selecteerd moet wat mij betreft niet ineens filter Z gebruikt worden.
Sorry had je post even gemist.quote:D-e-n
Maar begrijp ik dat je die PVR echt aan de gang hebt gekregen in MP? Of oriënteer je je er alleen maar op? In het eerste geval hoor ik graag hoe dat in zijn werk gaat
Ik heb nu inderdaad de Hauppauge HD PVR werkend met Ziggo.
Humax 5000C als decoder <--Component--> Hauppauge HD PVR <-- USB --> Mediacenter
Nadelen zijn gemis van EPG en het niet zomaar kunnen wisselen van kanalen, echter zijn beide op te lossen.
- Ondersteund tot 1080i. Beeld is loeischerp. hardware encode on the fly naar H264.
- Ondersteund SPDIF (Alhoewel nog tricky..maar het werkt nu in ieder geval)
- Kanalen wisselen van de STB doe ik met een USB UIRT. Ik heb de kanalen gemapped in TV Server via de TV3 Blaster Plugin en IR Server Suite.
- EPG haal ik nu van TVGids.nl, en er zijn legio andere mogelijkheden.
Heb er daarnaast nog 2 analoge tuners in en denk er over na om nog een HP HDPVR en Humax combo toe te voegen. Zou dan totaal 4 tuners hebben.
Ik heb voor dit pad gekozen omdat ik weet dat dit nog kan werken als Ziggo en consorten besluiten niet gecertificeerde decoders zoals de FloppyDTV te weren. Ik geloof niet dat ze ze helemaal zullen weren maar denk wel dat ze uiteindelijk kanalen zoals de HD TV kanalen naar 576i knijpen e.d.
Max|Burn wijzigde dit bericht 29-06-2009 21:22 (102%)
Dat is lastig...quote:Sikkek schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:36:
[...]
Volgens mij werkt MediaPortal niet samen met de mpeg decoder van ffdshow, kan me herinneren dat op het form van Team Media Portal er iets over staat...
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik wil een erg goede decoder waarmee ik het beeld een stuk scherper kan maken. Met ffdshow is dit mogelijk.
Ik wil ook wel dat hij toch eerst met een andere decoder decodeerd, maar dan alleen met mpeg2. Dus dat ik mpeg eerst met MPC decodeer en dan met ffdshow zodat ik toch alles in kan stellen.
Een mpeg2 codec die wel werkt en waar ik ook veel aan in kan stellen mbt upscaling, is ook welkom.
Toch snap ik niet dat als ik ffdshow voor MP installeer, dat hij dan ALTIJD ffdshow er bij pakt, na de decoder die is ingesteld.
Pagina: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 last
Dit topic is gesloten.