Hoofdcategorieën
Topicacties

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
TheCrunch schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:49:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, maar ik kijg geen TV Logo's te zien in MP :(
Ik gebruik XP
Plaats logo's in "%ALLUSERSPROFILE%\Team MediaPortal\MediaPortal\thumbs\tv\logos". Werkt zowel onder XP als onder Vista. ThaClown gaf de verkeerde locatie op voor Windows XP.

The Zep Man wijzigde dit bericht 24-06-2009 09:53 (7%)

Reg. datum: 28 juni 2004

-Leon- Waar vind ik die optie dan, ik kan het nergens vinden...

Reg. datum: 24 januari 2004

quote:
-Leon- schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:30:
Vandaag is een geweldige dat in het MediaPortal tijdperk. Ik denk dat ik mijn bak EINDELIJK perfect het draaien :P

@Rainesh: Het probleem is opgelost, altans.. een work-around is het zeker. Het bleek in de evr.dll te zitten die in de Servicepacks zijn megeleverd. een evr.dll gebruiken van VOOR de SPs en ik heb perfecte zwartwaardes + DXVA + subs.

[afbeelding]
geweldig! Hoe ben je erop gekomen? En hoe ben je aan de oude evr.dll gekomen? Want die wil ik ook wel hebben...waar moet ik em plaatsen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Lost
Reg. datum: 05 mei 2004

Zijn er meer mensen die ineens alleen nog maar Film Action hebben en niet meer Film 1/2/3? Ik krijg een "Geen Signaal" melding.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
TheCrunch schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:49:
Ik heb dit geprobeerd, maar ik kijg geen TV Logo's te zien in MP :(
Ik gebruik XP
Probeer deze instal dan maar eens ;)
quote:
Deikke schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:00:
-Leon- Waar vind ik die optie dan, ik kan het nergens vinden...
http://forum.team-mediaportal.com/attachments/codecs-external-players-55/41749d1244466604-grey-blacks-internal-player-evr-ati-pixel-format-settings.jpg
quote:
Rainesh schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:03:
geweldig! Hoe ben je erop gekomen? En hoe ben je aan de oude evr.dll gekomen? Want die wil ik ook wel hebben...waar moet ik em plaatsen?
Lees deze post maar even door (hele topic is interessant). De link naar de pre-SP evr.dll file en hoe je hem moet kopieren/registreren staan daar wel bij.

-Leon- wijzigde dit bericht 28-06-2009 12:20 (60%)

System Specs: Desktop HTPC

Het is me gelukt! Ik heb de evr.dll vervangen met pre-sp1 evr.dll en nu heb ik ook de juiste zwartwaardes in Mediaportal met 16-235 (RGB Limited). EINDELIJK

btw -leon- jij gebruikt toch StreamedMP met Aeon Basic home screen. Kan jij "vooruitspoelen" in een film? In Monochrome kun je gewoon op het tijdsbalk klikken om naar een gewenst moment te gaan, in StreamedMP werkt het niet :(

quote:
Rainesh schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:26:
Het is me gelukt! Ik heb de evr.dll vervangen met pre-sp1 evr.dll en nu heb ik ook de juiste zwartwaardes in Mediaportal met 16-235 (RGB Limited). EINDELIJK

btw -leon- jij gebruikt toch StreamedMP met Aeon Basic home screen. Kan jij "vooruitspoelen" in een film? In Monochrome kun je gewoon op het tijdsbalk klikken om naar een gewenst moment te gaan, in StreamedMP werkt het niet :(
Geweldig dat het werkt :) Ik zat net alleen nog naar the YCbCr 4:4:4 pixel format te kijken en ik weet niet of die nu weer die grijze zwartwaardes geeft in PowerDVD, maar dat bekijk ik vanavond wel effe.
Moet wel zeggen dat ik het vervangen van die evr.dll meer een workaround vind want wil wel erg graag de evr.dll van SP2 blijven gebruiken ivm updates die daar weer in zijn verwerkt, maar zolang als dat het werkt en ik de juiste levels en kleuren krijg vind ik het allemaal wel best!

Ik gebruik idd StreamedMP en heb die hele topbar disabled in MP Configurtie. Ik gebruik mijn harmony om te spoelen in films/series en gebruik daarvoor de pijltjestoetsen (dus niet de FFWD, FWD knoppen, maar pijltje rechts/links voor vooruit/achteruit). Werkt hier perfect :P

Reg. datum: 19 mei 2006

Ik heb even een vraagje en weet niet of ik hier goed zit .

Ik heb op mijn desktop pc Media Portal geinstalleerd staan en werkt prima en speelt alles perfect af.

nu heb ik beneden een laptop aan de tv gekoppeld staan

en een laptop die door het huis heen zwerft,.

Wat moet ik gebruiken om op de laptops media portal te laten synchroniseren met media portal op de desktop pc ? moet ik een backup maken van media portal op de desktop pc en deze installeren op de laptops en dan naar de netwerk schijven gaan verwijzen ? lijkt me omslachtig en misschien is er een andere manier . is er soms een plugin die een soort van server op de achtergrond laat draaien zodat andere media portal pc's hier mee kunnen communiceren ? ,ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen .

quote:
sonyfreakje schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:27:
Ik heb even een vraagje en weet niet of ik hier goed zit .

Ik heb op mijn desktop pc Media Portal geinstalleerd staan en werkt prima en speelt alles perfect af.

nu heb ik beneden een laptop aan de tv gekoppeld staan

en een laptop die door het huis heen zwerft,.

Wat moet ik gebruiken om op de laptops media portal te laten synchroniseren met media portal op de desktop pc ? moet ik een backup maken van media portal op de desktop pc en deze installeren op de laptops en dan naar de netwerk schijven gaan verwijzen ? lijkt me omslachtig en misschien is er een andere manier . is er soms een plugin die een soort van server op de achtergrond laat draaien zodat andere media portal pc's hier mee kunnen communiceren ? ,ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen .
Volgens mij moet je een multiseat installatie doen en de client installeren op de laptop.
Kijk hier anders even

-- .. ... .--- .- .-.-.-
Reg. datum: 01 augustus 2001

quote:
sonyfreakje schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:27:
Voordat je van alles ga installeren; Heb je het nu over het streamen van TV kanalen naar de clients of van TV Series/Films? Dat laatste streamen kan namelijk niet via mediaportal. Daar zal je bj elke client gewoon een netwerkschijf moeten mappen met de films / tv series.
Mijn eigen MediaPortal draait intussen al meer dan een jaar probleemloos. Fantastisch progsel, maar daar zijn we het hier allemaal wel over eens denk ik :)

Echter, een vriend van me is nu ook overtuigd en heeft me gevraagd om voor hem ook een HTPC-tje in elkaar te zetten, met uiteraard MediaPortal. Op zich geen probleem, hardware, software en codecs ben ik wel in thuis intussen.

Echter, hij heeft een losse Humax IRHD-5000C decoder voor digitale TV van Ziggo. Hij wl deze blijven gebruiken om TV te kijken ... en ook om TV op te nemen (liefst digitaal dus).
En hier loop ik even vast, kan dat eigenlijk wel? En wat heb ik daarvoor nodig qua hardware/verbindingen?

Turalyon: Brabonian (lvl80 Mage) | Sleepie (lvl80 Rogue) | Hfuhruhurr (lvl80 Paladin) | Aelisha (lvl80 Priest) | Demetria (lvl80 Warlock) | Nianthe (lvl7x Death Knight) | Tricq (lvl7x hunter) - The Leftover Exiles

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
Sleepie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:42:
Echter, hij heeft een losse Humax IRHD-5000C decoder voor digitale TV van Ziggo. Hij wl deze blijven gebruiken om TV te kijken ... en ook om TV op te nemen (liefst digitaal dus).
En hier loop ik even vast, kan dat eigenlijk wel? En wat heb ik daarvoor nodig qua hardware/verbindingen?
De decoder kun je niet digitaal aansluiten op je pc. Het best bereikbare beeld krijg je door de S-video uitgang van je pc te verbinden met een analoge tv-kaart. Als de decoder geen S-video heeft maar enkel RGB dan kun je er eventueel een RGB->S-video converter tussen zetten. Wat je dan nog wel moet regelen is het blasten zodat je pc de zenders van de decoder kan wisselen. Met een UPC-decoder is mij dat overigens goed gelukt.

Als ik Ziggo had zou ik overigens gewoon een digitale tv-kaart aanschaffen met CAM-module en daar mijn kaartje van Ziggo instoppen. Met twee kaarten en twee modules kun je ook nog opnemen en kijken tegelijk

quote:
D-e-n schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:30:

De decoder kun je niet digitaal aansluiten op je pc. Het best bereikbare beeld krijg je door de S-video uitgang van je pc te verbinden met een analoge tv-kaart. Als de decoder geen S-video heeft maar enkel RGB dan kun je er eventueel een RGB->S-video converter tussen zetten. Wat je dan nog wel moet regelen is het blasten zodat je pc de zenders van de decoder kan wisselen. Met een UPC-decoder is mij dat overigens goed gelukt.
Bedankt, dat was ook wat ik in gedachten had zo ongeveer.
quote:
D-e-n schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:30:
Als ik Ziggo had zou ik overigens gewoon een digitale tv-kaart aanschaffen met CAM-module en daar mijn kaartje van Ziggo instoppen. Met twee kaarten en twee modules kun je ook nog opnemen en kijken tegelijk
Ben ik helemaal met je eens (is ook wat ik zelf heb). Hij heeft echter de decoder al en vind de FloppyDTV + Alphacrypt te duur om nog extra aan te schaffen. Bovendien heeft hij dit gelezen (of er over gehoord) en is hij bang dat hij niet lang plezier van die uitgave zou hebben.

Turalyon: Brabonian (lvl80 Mage) | Sleepie (lvl80 Rogue) | Hfuhruhurr (lvl80 Paladin) | Aelisha (lvl80 Priest) | Demetria (lvl80 Warlock) | Nianthe (lvl7x Death Knight) | Tricq (lvl7x hunter) - The Leftover Exiles

Reg. datum: 09 maart 2006

Ik heb nog wel eens last dat mijn opnames niet zichtbaar zijn in recorded TV.

Ze staan wel in de folder, maar zijn niet zichtbaar in MP. Helaas heb ik dit al bij meerdere versies gezien.

Reg. datum: 23 februari 2004

quote:
Sleepie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:37:
[...]
Hij heeft echter de decoder al en vind de FloppyDTV + Alphacrypt te duur om nog extra aan te schaffen.
Zo'n converter kost overigens ook al snel 100 euro

Reg. datum: 04 februari 2002

w00t 1.1. alpha is UIT! :)

quote:
Kurios schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:46:
Ik heb nog wel eens last dat mijn opnames niet zichtbaar zijn in recorded TV.

Ze staan wel in de folder, maar zijn niet zichtbaar in MP. Helaas heb ik dit al bij meerdere versies gezien.
In de TV Server configuratie (daar waar je de directory opgeeft wara hij alle opnames neerzet) heb je een 2e tab waar je al je al eerder opgenomen opnames kan importeren. Is 1 druk op de knop ;)

Reg. datum: 30 juli 2008

Ik heb gezocht maar geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Namelijk dat DTS geluid stottert. Speel ik hetzelfde bestand af via Media Player Classic of Windows Media Player 11 dan gaat het prima, maar als ik dus via MediaPortal het bestand speel dan loopt geluid niet goed.

Qua codecs heb ik de handleiding van Goose gevolgd die in de TS is genoemd. Afspelen doe ik op 'n Dell Studio 17, via HDMI verbonden aan een Samsung LE26A330 (als ik me niet vergis).

Iemand ideeën?

Do not mistake coincidence for fate.

Reg. datum: 09 maart 2006

quote:
-Leon- schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:47:
[...]

In de TV Server configuratie (daar waar je de directory opgeeft wara hij alle opnames neerzet) heb je een 2e tab waar je al je al eerder opgenomen opnames kan importeren. Is 1 druk op de knop ;)
helaas die is leeg :(

Het zijn niet eens oude opnames. Bijv de opnames van gisteren staan dus niet in de lijst en vaak ook met afleveringen van hetzelfde programma.

quote:
dannydvries schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:18:
Ik heb gezocht maar geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Namelijk dat DTS geluid stottert. Speel ik hetzelfde bestand af via Media Player Classic of Windows Media Player 11 dan gaat het prima, maar als ik dus via MediaPortal het bestand speel dan loopt geluid niet goed.

Qua codecs heb ik de handleiding van Goose gevolgd die in de TS is genoemd. Afspelen doe ik op 'n Dell Studio 17, via HDMI verbonden aan een Samsung LE26A330 (als ik me niet vergis).

Iemand ideeën?
Heb je AC3 filter geprobeert?

Reg. datum: 14 november 2002

quote:
dannydvries schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:18:

Iemand ideeën?
Bij mij wilden DTS tracks ook nooit lekker draaien in MP. Zelfde probleem: gestotter. Ook met een andere geluidskaart, het lag dus niet aan de hardware of aan de driver. Bij mij was AC3filter uiteindelijk de oplossing. Voor DTS en Dolby Digital heb ik 'm op passthrough staan en dat werkt perfect!

Het grappige is dat DTS wave files in My Music d.m.v de PureAudio plugin en ASIO4All wel altijd goed afspeelde.

Ik ben gisteren begonnen met de installatie van MediaPortal op mijn Windows Vista Mediacenter omdat Media Portal er toch wel leuk uit ziet. Nu heb ik dus inmiddels mijn MS MCE omzeep geholpen.

Kan iemand me nu dan simpel uitleggen hoe ik mn PVR-500 kan voorzien van zenders (gedeeltelijk gelukt) maar ook van EPG want die mis ik nu..

-- .. ... .--- .- .-.-.-
Reg. datum: 01 augustus 2001

quote:
Sleepie schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:37:
[...]
Ben ik helemaal met je eens (is ook wat ik zelf heb). Hij heeft echter de decoder al en vind de FloppyDTV + Alphacrypt te duur om nog extra aan te schaffen. Bovendien heeft hij dit gelezen (of er over gehoord) en is hij bang dat hij niet lang plezier van die uitgave zou hebben.
Hij zal nog altijd een capture card in zijn PC moeten hebben en momenteel is de enige capture card die proper HDTV on the fly encodeert de Hauppauge HD PVR..deze kost ook al 200 Euro+ :)
quote:
Kan iemand me nu dan simpel uitleggen hoe ik mn PVR-500 kan voorzien van zenders (gedeeltelijk gelukt) maar ook van EPG want die mis ik nu..
Je zal de EPG service van Microsoft niet kunnen gebruiken. Ik gebruik zelf een grabber die de informatie van TVGids.nl trekt en deze omzet in het vereiste formaat voor Mediaportal.

Max|Burn wijzigde dit bericht 28-06-2009 16:05 (20%)

Reg. datum: 05 juni 2005

quote:
Max|Burn schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:04:
Je zal de EPG service van Microsoft niet kunnen gebruiken. Ik gebruik zelf een grabber die de informatie van TVGids.nl trekt en deze omzet in het vereiste formaat voor Mediaportal.
Ik lees wel meer dat mensen de TV-gids info via internet binnen trekken. Ik gebruik gewoon mijn floppyDTV om de EPG info te krijgen. Wat zijn de voordelen van een web EPG ten opzichte van wat je via de kabel meegestuurd krijgt?

Ik kreeg het met WebEPG niet voor elkaar en ben ik op last van de vriendin weer terug gestapt op Windows Mediacenter.

Ik ga nu opzoek naar een 2e mediacenter met tv-kaart om daarop nog een keer een Media-Portal op te proberen. Het hele concept is leuk maar het is toch te moeilijk om het werkend te krijgen met mn PVR-500. Daar waar mediacenter gewoon om een postcode vraagt moet ik het bij media-portal allemaal handmatig doen.

Of we stappen over op Windows 7....

Pagina: 1 2 3 4 ... 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: