![]() | ||||||||||
| ||||||||||
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog<
GoT Index » Elektronica » De EL-kroeg deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]![]() | ||||||||||
| ||||||||||
Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog<
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Online Whiteboard
Wat? Taboe?
wacco webstack - blog - low budget, open source VGA compatible video card | homeserver
CCSP/CCIP certified 19th of June CCIE lab exam
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e
Wat? Taboe?
Dat hangt een beetje van de applicatie af he, maar ik zou iig niet onder de 50 Hz gaan. Theoretisch haalt je oog maar een framerate van 24hz dacht ikquote:TrailBlazer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:04:
wat is trouwens de minimale frequentie die je je PWM signaal moet geven voordat het zichtbaar wordt voor het blote oog. Ik geloof iets van 100Hz ofzo.
Vanaf 0.00000˜00000001Hz is het zichtbaar met het oog, tot ergens 50-60Hz afhankelijk van de persoon neem ik aan. (bij geluid is dat toch ook zo)quote:TrailBlazer schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:04:
wat is trouwens de minimale frequentie die je je PWM signaal moet geven voordat het zichtbaar wordt voor het blote oog. Ik geloof iets van 100Hz ofzo.
'The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot.'
Amd Athlon 64 3500+ @ 4200+ San Diago | 1 GB Twinmos | EVGA Geforce 7900GS | Specs | Join het GoT Whatpulse team | Dream as if you will live forever, live as if you will die today!
Niet dat ze die dingen helemaal ingieten in zwart epoxy, dan ligt de drempel om dat ding te kraken net wat hoger. Maar goed er zijn ook mensen met een röntgen apparaat.quote:Sprite_tm schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:35:
Woei, snelheid kent geen tijd: nieuws: Tweaker kraakt eenvoudig beveiliging Padlock-stick
Nice, Ferry!
Ik heb die 23 uit de lijst van examples bij de gegeven frequentie, stond in de datasheet van atmel.quote:Mauws: Hoe kom je daarop? Iirc is de formule om de baudrate uit te rekenen baud=fosc/((ubrr+1)*16); dan kom ik op een baudrate van 8533 uit. Dan kom je er met een ubrr van 20 meer in de buurt, dan heb je een baudrate van 9752 wat anderhalf procent van je gewenste 9600 afzit. Zolang je niet ongelovelijk veel data zonder error-detectie gaat versturen moet dat prima werken.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Online Whiteboard
[voorjaars opruiming, sig in de vuilnisbak]
'The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot.'
Opzich niet zo moeilijk: NAND flash, uCtje (ARM?) dat zélf bijv. AES encryptie doet (en USB mass-storage). Pincode authenticatie (4-pin of 8-pin) op het ding zelf (dan werkt ie namelijk zonder software op een pc) Na 3 foutieve pin-codes verwijderd het uC alle gegevens (dwz wist NAND flash). Je moet alleen dan je sleutel ergens kwijt veilig kwijt (EEPROM?)quote:kluyze schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:05:
Laten we een project beginnen met de elo boys van GOT, eens zien of we het beter kunnen!
timcooijmans wijzigde dit bericht 10-03-2008 19:59 (34%)
Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM
Zal wel fun zijn, ontwerpen wij de meest secure open source usb stick ever. Denk wel dat zo'n project best veel tijd in beslag gaat nemen. Alleen jammer dat * dalus bijna gaan programmeer ervaring heeftquote:kluyze schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:05:
Laten we een project beginnen met de elo boys van GOT, eens zien of we het beter kunnen!
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Ik ben alleen bang dat een mini of micro sd kaart de doorsnee persoon (zonder IT kennis) een gevoel van onveiligheid geeft: Ze kunnen zomaar je data uit je usb stick halen (denken ze dan) hoewel puur een sd kaart je geen info geeft. Maar het heeft niet mijn voorkeur...quote:virus.elektro schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:10:
er bestaan genoeg microcontrollers met usb ingang. als je nou een (mini of micro) sd kaart er aan hangt kan je volgens mij een redelijke beveiliging maken, vooral als je het encrypt
Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM
Je kan altijd de WE (write enable) pin van de NAND chip loshalen zodat er niet meer naar geschreven kan worden, zie het geheugen dan nog maar eens te wissenquote:timcooijmans schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:53:
Na 3 foutieve pin-codes verwijderd het uC alle gegevens (dwz wist NAND flash).
[...]
-Pin bruteforcen kan niet omdat je maar 3x kan proberen.
Dannog, je hebt een NAND-chip met AES ge-encrypte gegevens. AES is tot nu toe niet gekraakt, je hebt dus niks aan die gegevens.quote:madwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:13:
[...]
Je kan altijd de WE (write enable) pin van de NAND chip loshalen zodat er niet meer naar geschreven kan worden, zie het geheugen dan nog maar eens te wissenJe zou een write kunnen doen tijdens de check om te kijken of de WE pin nog werkt maar ook dat kun je emuleren, of je zorgt dat de WE vlak daarna losgehaald wordt zodat het ding niet gewist kan worden.
Met een goede AES encryptie is het toch geen probleem dat je extreem veel pogingen hebt omdat de WE los hangt.quote:madwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:13:
[...]
Je kan altijd de WE (write enable) pin van de NAND chip loshalen zodat er niet meer naar geschreven kan worden, zie het geheugen dan nog maar eens te wissenJe zou een write kunnen doen tijdens de check om te kijken of de WE pin nog werkt maar ook dat kun je emuleren, of je zorgt dat de WE vlak daarna losgehaald wordt zodat het ding niet gewist kan worden.
Maar je kunt niet voorkomen dat je maar 3 pogingen hebt op je uC. Zeker als je eerst een poging aftrekt en dan pas kijkt of het goed is. Na 3 pogingen gooi je de sleutel (op de uC) weg.quote:madwizard schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:30:
Dat is waar maar je zou de pincode dan wel kunnen brute forcen en die heeft waarschijnlijk een stuk minder combinaties dan een encryptiekey.
timcooijmans wijzigde dit bericht 10-03-2008 20:32 (5%)
[voorjaars opruiming, sig in de vuilnisbak]
GoT Index » Elektronica » De EL-kroeg deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus