Wat is je beschikbare budget?
<800euro
Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Begin van wellicht een nieuwe hobby
Het is ook een beetje begonnen vorige jaar met mijn Pa naar de USA voor de Reno airrace geweest, hij heeft toen een Sony DSC-H50 (of iets wat er oplijkt) gekocht, daar in paar dagen over de 1k foto's geschoten.
Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
Het klink heel cliche maar eigenlijk van alles, dus vakantie/thuis/stedentrips
Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee voorlopig ook niet gepland
Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Nikon/Canon, zover ik bekend ben DSLR zijn dit wel een beetje de merken waar het omgaat, ook als je kijkt naar accesoirres op de lang termijn (ik kan het mis hebben?)
Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
nee
Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
echt advies, omdat ik nog helemaal moet beginnen.
Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Ik ben meer van de generatie schieten en aan kloten zonder het boekje te lezen, zo verwacht ik ook dat het gaat, wellicht dat het wel een goed idee is om een boek erbij te pakken over digitale fotografie.
Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Als het bevalt zeker, maar dat hangt er ook vanaf of ik tegen limieten aanloop
Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
mijn ex heeft de oude digicam Minolta something meegenomen

dus momentaal doet ik het met prtscreen
Is 2e hands een optie of per se niet?
nee
Mijn is sowieso om even de mediamarkt, of een vergelijkbare winkel in te lopen om even feeling te krijgen met de prijzen, en hoe de body's in de hand liggen.
Wat ik mij sowieso afvraag wat is nu het grote verschil tussen een echte DSLR en bijv de Sony DSC-H50?
Gohan-san wijzigde dit bericht 24-07-2008 14:05 (7%)