Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 18 april 2004

quote:
.ljt schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:23:
Eerst maar even antwoord op de vragen in de startpost:

Wat is je beschikbare budget?
rond de 700 euro

Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Beeldkwaliteit

Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
Van alles wat eigenlijk, vakanties, beetje beginnen met foto hobby zoals portretfotografie, sportfoto's e.d. maar voornamelijk om mooie foto's te maken.

Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Neen

Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Canon, heb een kennissenkring waarin veel compatible lenzen aanwezig zijn (leenbaar :))

Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Naast een kitlens, niet per definitie..

Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Beide?

Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Geen profi ambities, gewoon zelf de behoefte om mooie foto's te maken

Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Ja, evt lenzen/flitsers

Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
Canon Powershot G3, beeldkwaliteit niet altijd optimaal, lage resolutie gebrekkige optische zoom, matige mogelijkheden voor instellen i.e. AF punten e.d.

Is 2e hands een optie of per se niet?
Absoluut

Ik ben dus op zoek naar een dSLR. Heel fijn dat ik het geld nu heb, jammer dat er zoveel keus is. Tot vorige week dacht ik dat ik er uit was met de Canon 450d (weinig noise, handig bij het fotograferen in huis, donkere situaties, e.d.) veel opties, live view (handig voor mn vriendin die ook wel eens foto's wil maken), en de kitlens schijnt een stuk beter te zijn dan die van de 400d volgens dpreview.com.
Echter, nu bedacht ik me dat 2e hands ook een optie is... en dan komt opeens de Canon 30d ook nog tevoorschijn. Dat was een iets meer prosumer camera dan de 450d. Ik weet alleen niet of de nadelen (geen live-view, geen sensor cleaning, 12mp) opwegen tegen de voordelen (snellere sluitertijd) maar vooral... en daar komt de vraag... beeldkwaliteit... welke levert de beste beeldkwaliteit? 8 mp vs 12 mp maakt me echt niet zoveel uit als de beeldkwaliteit van de 30d significant beter is...

Kan iemand me hier wat meer info over geven?
Ik denk dat die 450D een goede camera is om mee te beginnen. Ik ken een pro bruidsfotograaf die met een 400 d Top foto's maakt. Ik begrijp niet waarom je per se een 30D zou willen. Als je het budget hebt voor een nieuwe camera en je bent er helemaal op gevallen, dan zou ik het gewoon doen.
BTW. heb je de camera wel eens in je hand gehad? Of heb je hem alleen gezien in een blad / op het internet?

quote:
lateef schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:41:
[...]

beetje afhankelijk van het type fotografie wat je doet, zou ik gewoon zonder UV gaan. mocht je ze toch nodig denken te hebben, dan goeie multicoated nemen.

met 1800-2000 lijkt de 40D overigens ook geen budgetaire reden meer te zijn. ik zou toch nog eens goed naar een (tweedehands) 5D kijken, eventueel met een Tamron 28-70/2.8 ipv twee primes. die telelens zou ik vergeten, rijmt sowieso niet met je onderschrift.

ben overigens ook wel nieuwsgierig naar waar je fotografie studeert...
budget is relatief. Ik leen zoiezo 1000 euro bij ib om de hele grap te kunnen betalen. Een keer een wedstrijd van 2000 euro of meer winnen in een afstudeerfotowedstrijd en het is terugverdiend.

Breda, St. Joost, ga nu dus naar de 3e.

40D / grip / 50 mm 1.8 / 17-50 2.8 / 70-200 f4 L / 580EX II

een 5D doet tweedehands al 1300,-.. Hoe kom ik dan goedkoper uit volgens jou?

Die zoom is trouwens een leuke start hé, aangezien mijn werk in een fotozaak zal de tas nog wel worden uitgebreid! Daarom keek ik vooral naar bang for bucks, en de 5D lijkt me dan toch moeilijk..

quote:
Sophietje schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:04:
een 5D doet tweedehands al 1300,-.. Hoe kom ik dan goedkoper uit volgens jou?
eventjes geduld hebben. ik weet wel haast zeker dat in september een opvolger voor de 5D aangekondigd wordt en tegen die tijd zal de prijs voor een tweedehands 5D weer dalen.

st. joost is nogal documentair gericht en gezien je onderschrift lijkt me dat daar ook je interesse ligt, dus die telezoom lijkt me overbodig.

je moet het natuurlijk helemaal zelf weten en als je je beter voelt bij een 40D moet je die natuurlijk nemen, maar als ik fotografie op st. joost zou doen, zou ik zonder enige twijfel een 5D met één of twee primes gebruiken.

quote:
lateef schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:59:
[...]

eventjes geduld hebben. ik weet wel haast zeker dat in september een opvolger voor de 5D aangekondigd wordt en tegen die tijd zal de prijs voor een tweedehands 5D weer dalen.

st. joost is nogal documentair gericht en gezien je onderschrift lijkt me dat daar ook je interesse ligt, dus die telezoom lijkt me overbodig.

je moet het natuurlijk helemaal zelf weten en als je je beter voelt bij een 40D moet je die natuurlijk nemen, maar als ik fotografie op st. joost zou doen, zou ik zonder enige twijfel een 5D met één of twee primes gebruiken.
maar het is niet alleen dat, ik heb wel een zoom nodig denk ik. Ik doe wel meer dan de fotoopdrachten alleen, en wil me echt niet vastzetten met enkele primes. Die zijn leuk voor erbij.
De zoom is trouwens ook handig met het oog op komende opdrachten. En komend studiowerk (stage).

En tweedehands.. Ik probeer liever die 40D bij mijn baas te krijgen voor inkoopsprijs.. De kans dat iemand z'n 5D komt inruilen is niet zo groot.

nogmaals, je moet het natuurlijk zelf weten. ik zou - zeker wanneer ik op st. joost fotografie zou doen - werken met een 5D en één of twee primes. maar als je liever zoomt, kan je bijv. voor een 28-70 van tamron kiezen.

voor studiowerk heb je aan 70mm aan het lange eind wel voldoende en tijdens zo'n stage kan je wellicht ook het materiaal bij je stageplek kunnen gebruiken. zouden het alleen die (commerciele?) opdrachten zijn waarvoor je wellicht meer tele nodig hebt. maar zoals je zelf Capa al quote "if your pictures aren’t good enough, you’re not close enough." misschien moet je dat ook in de praktijk brengen.

dat je liever nieuw koopt, kan ik op zich wel begrijpen, maar de prijzen die je van je werkgever noemt, zijn niet bepaald scherp. nu zou het kunnen zijn dat hij flinke marges maakt, maar dat betwijfel ik, waarschijnlijker is het dat hij niet zulke goede inkoopprijzen heeft zoals bijvoorbeeld kamera-express. als zijn inkoopprijs al onder de verkoopprijs van kamera-express, zou ik lekker bij kamera-express kopen. als student heb je niet echt het budget om loyaal te zijn.

quote:
lateef schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:24:
nogmaals, je moet het natuurlijk zelf weten. ik zou - zeker wanneer ik op st. joost fotografie zou doen - werken met een 5D en één of twee primes. maar als je liever zoomt, kan je bijv. voor een 28-70 van tamron kiezen.

voor studiowerk heb je aan 70mm aan het lange eind wel voldoende en tijdens zo'n stage kan je wellicht ook het materiaal bij je stageplek kunnen gebruiken. zouden het alleen die (commerciele?) opdrachten zijn waarvoor je wellicht meer tele nodig hebt. maar zoals je zelf Capa al quote "if your pictures aren’t good enough, you’re not close enough." misschien moet je dat ook in de praktijk brengen.

dat je liever nieuw koopt, kan ik op zich wel begrijpen, maar de prijzen die je van je werkgever noemt, zijn niet bepaald scherp. nu zou het kunnen zijn dat hij flinke marges maakt, maar dat betwijfel ik, waarschijnlijker is het dat hij niet zulke goede inkoopprijzen heeft zoals bijvoorbeeld kamera-express. als zijn inkoopprijs al onder de verkoopprijs van kamera-express, zou ik lekker bij kamera-express kopen. als student heb je niet echt het budget om loyaal te zijn.
nee precies. Je praat over een prijs die bij ons 1249,- is en bij KE 830,-. Dus ik ga het vragen als hij terug is van vakantie, maar zal er zeker bij zeggen dat ik ook maar een arme student ben.

Heb nu de Lowe Pro op mijn lijstje ingerolen voor de Tamrac.. Dan kunnen er nog coated filters bij, de prime met zonnekap, en dan kom ik op 1962,-.

Het is ook maar voorlopig, hoor. De 5D is wel het overwegen waard, en ik zal marktplaats in de gaten houden!

als het maar tijdelijk is, lijkt me een nieuwe 40D helemaal een desinvestering, misschien kan je dan beter kijken naar een bijv. een tweedehands 30D. daarnaast is die Tamron 17-50 op een full-frame camera niet bruikbaar, dus moet je die ook vervangen. ik zou dus nog maar eens goed alle afwegingen overwegen voordat je overgaat op de koop van een camera, het gaat toch om een hoop geld.

quote:
lateef schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:17:
als het maar tijdelijk is, lijkt me een nieuwe 40D helemaal een desinvestering, misschien kan je dan beter kijken naar een bijv. een tweedehands 30D. daarnaast is die Tamron 17-50 op een full-frame camera niet bruikbaar, dus moet je die ook vervangen. ik zou dus nog maar eens goed alle afwegingen overwegen voordat je overgaat op de koop van een camera, het gaat toch om een hoop geld.
Nee, ik bedoelde mijn lijstje, dát is voorlopig. De camera niet!! 8)

Reg. datum: 08 september 2006

quote:
Jigs schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:59:
[...]

Ik denk dat die 450D een goede camera is om mee te beginnen. Ik ken een pro bruidsfotograaf die met een 400 d Top foto's maakt. Ik begrijp niet waarom je per se een 30D zou willen. Als je het budget hebt voor een nieuwe camera en je bent er helemaal op gevallen, dan zou ik het gewoon doen.
BTW. heb je de camera wel eens in je hand gehad? Of heb je hem alleen gezien in een blad / op het internet?
Ik snap wel waarom ik een 30D zou willen, omdat het zou kunnen dat de beeldkwaliteit significant beter is, dat is wat ik probeer te achterhalen.

En ja, ik heb zowel de 30D als de 450D in de hand gehad. Maar aan de buitenkant kan ik niet voelen of de beeldkwaliteit beter is.

quote:
.ljt schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:56:
[...]

Ik snap wel waarom ik een 30D zou willen, omdat het zou kunnen dat de beeldkwaliteit significant beter is, dat is wat ik probeer te achterhalen.

En ja, ik heb zowel de 30D als de 450D in de hand gehad. Maar aan de buitenkant kan ik niet voelen of de beeldkwaliteit beter is.
Ik denk dat de beeldkwaliteit elkaar niet zoveel onder doet. De handling is iets wat je dagelijks opnieuw merkt.

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

quote:
.ljt schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:56:
[...]

De beeldkwaliteit zal maar marginaal verschillen. Eens met Nomad: neem diegene die beter in je handen ligt.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Pinnacle of Perversion
Reg. datum: 18 juni 2007

Zelfs als de beeldkwaliteit iets verschilt is het aan te raden te gaan voor de cam die je fijner vind werken.

Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.

edit:

ik zal mijn collega's teleur moeten stellen.. Het is ze niet gelukt om me naar de Fuji S3pro /S5 pro te praten. Ik heb de S3 pro vandaag vast gehad, maar ik vond het niks. De luikjes zijn de plastic en de body is niet stevig en zwaar genoeg naar mijn zin, zeker voor een pro camera.

Dus het wordt nu de 40D, I'm pretty shure!

Trouwens, als iemand leuke alternatieven weet voor de 70-300 van Tamron, dan hoor ik het graag. (De 17-50 van Tamron zou ik dan zoiezo kopen)

@qadn: jammer dat de primes zo duur zijn, ik zou best een 200mm of 250mm prime willen, lijkt me zeer prettig werken!

EDIT: de 430EX II is nu 219,- dus gelijk aan de 430EX, maar deze is verwijderd van kameraexpress.nl!!

Sophietje wijzigde dit bericht 10-07-2008 19:44 (43%)

1. Wat is je beschikbare budget?
Rond de 400 euro

2. Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Stoor me aan beperkte mogelijkheden normale digi cam, en ruis op foto's

3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)

Stedelijke omgevingen, natuur de standaard familie foto's en evt wat macro shots (als budget dat toelaat :/)

4. Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee

5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Niet echt, na het lezen van het topic verwacht ik dat ik met de nikon d40 de meeste bang voor bucks heb, aangezien het beperkte budget.

6. Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Nee, of eventueel D40 + 18-55 II & 55-200 kit.

7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Beide

8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Maak graag diverse foto's en vooral veel, en normale vakanties en familie foto's. Iemand die dit als een probeersel ziet om er later serieus mee te beginnen.

9. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Ja

10. Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
Panasonic TZ-3, maakt over het algemeen wel redelijke foto's maar wil toch net iets meer, beperkte instel mogelijkheden en ruis op foto's

11. Is 2e hands een optie of per se niet?
Liever niet.

Reg. datum: 02 februari 2004

Ik ben aan het overwegen om een spiegelreflex aan te schaffen en zit nu te twijfelen tussen deze 2 modellen.
Het is mijn eerste spiegelreflex dus qua merkkeuze maakt het niet veel uit (bezit geen lenzen of accessoires die ik kan hergebruiken).

Eerst was ik uitgekomen op de Nikon D40 die me vooral aantrok vanwege de lage prijs. Vervolgens dacht ik misschien moet ik maar eens gaan zien voor een dslr met wat meer mogelijkheden en zo kwam ik uit op de canon 400d.
Nu vraag ik mij af of ik het die 150¤ meer prijs wel waard is.
Wat ik eigenlijk zoek is een deftige dslr die jaren meekan en moest ik wil uitbreiden (lees: extra lenzen kopen e.d.) het dan ook zonder veel problemen zou kunnen.
Ik ga niet dag-in dag-uit met fotografie bezig zijn maar hopelijk toch wel op een wekelijkse basis.
De soorten foto's die ik ga trekken zullen heel erg variëren wat als beginner normaal is denk ik?
Buiten een tas een uv-filter en misschien een tripod zal ik niet veel accessoires kopen (in het begin toch zeker niet).

Nikon D40
Voordelen
goedkoper
beter afgestemd op beginnelingen

nadelen
geen autofocus (maw je bent verplicht om een lens met een ingebouwde autofocusmotor te kopen)
geen raw?

Canon 400D
Voordelen
9-punts autofocus
stofreductie (EOS Integrated cleaning system)

Nadelen
duurder

Ik zie ook dat de canon in RAW kan shieten waar dit bij de nikon NEF is. Enig verschil tussen beide?

Side-by-side op dpreview

Ik sta ook open voor andere toestellen. :)

Where are you?
Reg. datum: 11 november 2002

Nadeel van de 400D vind ik nog steeds hoe deze in de hand ligt (imo aan de kleine kant). Ik zou daar ook naar kijken bij een fotoboer. Als je camera je niet lekker ligt, wordt het hoe dan ook nooit wat :P

Verschil tussen NEF of RAW is er niet. Bij canon heet het overigens geen RAW, maar CR2 (Canon Raw ;) ) Het zijn gewoon andere noemers voor het RAW bestand. PhotoShop kan het toch allemaal omzetten naar het daadwerkelijk RAW wat till the end of time ondersteunt gaat worden door PS.

Stofreductie zou ik ook niet op blindstaren. In de praktijk is dit nauwelijks merkbaar. Daarnaast moet je ook rekening houden dat de D40 aan zijn eind begint te lopen. Ik zou eerder een verschil trekken tussen:

D60
400D
A200 (Sony Alpha ;) )

Is het ook iets eerlijker :)

Notna wijzigde dit bericht 11-07-2008 08:56 (68%)

|| Specs PC || Laptop || PhotoSite ||
EOS 40D + Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro +4Gb Sandisk Extreme IV+2 Gb Steno Pro II CF

Mijn manager kwam naar me toe om te vragen welke dSLR hij het best kan kopen. Het wordt zijn eerste dSLR, en de reden dat hij deze wil kopen is dat deze betere foto\'s maakt als een compact-camera, op het moment de foto maakt dat hij wil, en dat hij later andere lenzen erop kan zetten. Ik wil graag jullie advies, aangezien ik snel geneigd ben om naar Canon te leunen, maar Nikon ook goede camera\'s heeft.

Wat is je beschikbare budget?
Budget schommelt. Het zit in de prijsklasse 400d, 450, d40,d60.
Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto\'s van wilt hebben)
De camera zal gebruikt worden om normale gebruiker \'snapshots\' te maken. De camera zal meegenomen worden op familie-uitjes en dergelijke. De manager heeft zelf de keuze al gemaakt om voor dSLR te gaan ipv. compact of tussenmodel.
Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Er zijn nog geen lenzen, en dus staat alles open.
Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Mijn eigen voorkeur ligt bij Canon, die van de manager bij Nikon. Die van mij omdat ik erg tevreden ben met mijn Canon, en omdat ze een zeer groot lenzen-aanbod hebben. De van de manager omdat hij de reclame\'s van Nikon heeft gezien. Hij verwacht ook dat de gelijke camera\'s van Nikon kleiner zijn dan die van Canon, en dat is handiger. Hij gaat namelijk niet de hele dag met de camera in de hand lopen, maar zal die steeds in de tas doen. Dit in tegenstelling tot een hoop mensen hier (waaronder ik), die toch wel erg op de ergonomie van een dSLR letten.
Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Het is niet de bedoeling. Het bereik moet gewoon voldoende zijn, tele is niet nodig. Misschien dat de lens in de toekomst vervangen word door een kwalitatief betere lens.
Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Ik wil graag advies, omdat ik graag alle meningen wil horen, en niet alleen mijn eigen pro-Canon mening. Ook weet ik niet wat ik van Nikon kan verwachten.
Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Zoals gezegd is de camera bedoeld om gewoon op familie-uitjes, vakanties, e.d. mee te gaan. Ook wil hij er aardige foto\'s van zijn (kleine) kinderen mee maken.
Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Eventueel, maar dat zal het eerste jaar zeker niet gebeuren.
Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
Op dit moment gebruikt hij een compact camera van Sony (type weet hij niet). Waar hij zich aan stoort is het langzame foto\'s maken, de kwaliteit, die toch zichtbaar \'soft\' is. Hij wil wel iets meer met bewerking gaan doen, en daar is RAW van een dSLR handig voor.
Is 2e hands een optie of per se niet?
Dit is geen optie.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hem een goed advies te geven.

Bedankt alvast :)

ps. als er ergens rare slashes in de tekst zitten, dan komt dit door de manier van inloggen hier op het werk.

hw-photo.nl v2!
400d || 24-105 F4L IS || 70-200 F4L || 100 F2.8 Macro || 430EX

Species 5618

quote:
Als ik het goed lees, wil je manager een compacte dSLR ... goede Point-and-Shoot en misschien later wat andere lenzen wil gebruiken. Ik proef een behoorlijk beginner niveau en zou eigenlijk daarom naar een Sony Alpha kijken (200/400). Een goede lens 17/18-50/70 en het daar eerst bij laten. De Sony wordt alom gezien als zeer goede instapper met goede prijs prestatie. Tel daarbij op de in-body stabilisatie en je hebt bijna altijd goede foto's (default scharpness wel +1/+2 zetten, zie elders in dit topic). Extra aan te schaffen: batterij en een goede schoudertas.

hamsteg wijzigde dit bericht 11-07-2008 09:45 (0%)
Reden: typo

There are 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't. Besparingsmeter: 867W, 67W sluipverbruik en 800W halogeen vervangen voor LEDs.

quote:
TranceSetter schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:28:
Dit in tegenstelling tot een hoop mensen hier (waaronder ik), die toch wel erg op de ergonomie van een dSLR letten.
een grote(re) camera staat niet synoniem voor een betere ergonomie. ondanks dat het natuurlijk voor een groot deel persoonlijk is, staan de xxxD camera's van Canon niet bekend om hun goede ergonomie.

ik zou je manager gewoon naar een winkel sturen en de verschillende merken laten 'passen'. een slechte dSLR zal hij niet kopen. laat hem ook naar Olympus kijken, zij hebben bij het ontwerp naast het formaat van de bodies ook naar het formaat van de lenzen gekeken, zodat die beter corresponderen (compacte body en compacte lenzen).

Kleinste dslrs zijn van Olympus.
En dan niet zozeer de body's, maar wel de lenzen.

Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.

slaaprijder

Als de manager een voorkeur heeft voor Nikon dan haal je een D40/D60 met 18-200VR.
Je kan wel jouw favoriete Canon promoten maar baasjes zijn eigenwijs.
Een DSLR past toch niet in je broekzak, dus die paar mm meer of minder maakt niet
zoveel uit in een tasje.

D50 | Wii

Reg. datum: 24 oktober 2001

Ik heb altijd een Nikon D50 gehad , maar heb deze noodgedwongen moeten verkopen ( had het geld hard nodig toen)

Maar het begint toch weer te kriebelen en mis mijn D50 wel. Dus ik zoek eigenlijk een camera die een beetje in het zelfde straatje past als de D50 en dan qua mogelijkheden en (beeld)kwaliteit.

Welke camera komt in de buurt of is zelfs iets beter?

aka Stronkop

@ Dancis: lees de TS even door, die geldt ook voor jou ;)

dus: budget, wat wil je ermee doen, heb je nog lenzen etc liggen?

tweede handse D50 niets voor je?

SPECS | Nikon D50 kit, Nikkor 70-300mm 1:4.5-5.6 AF-S VR

quote:
Dancis schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:31:
Ik heb altijd een Nikon D50 gehad , maar heb deze noodgedwongen moeten verkopen ( had het geld hard nodig toen)

Maar het begint toch weer te kriebelen en mis mijn D50 wel. Dus ik zoek eigenlijk een camera die een beetje in het zelfde straatje past als de D50 en dan qua mogelijkheden en (beeld)kwaliteit.

Welke camera komt in de buurt of is zelfs iets beter?
Ik zou zeggen: 2e hands D50 :)

Is het budget tegenwoordig geen probleem meer: zou je naar een nieuwe D80 kunnen kijken. Doet zo'n 500 euro nieuw.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws