Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Nomad schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:17:
Ja en verkijk je niet op ruis, het is een belangrijke eigenschap, maar niet de enige eigenschap.
Sommige mensen kunnen vanaf het begin "lezen en schrijven" met een Nikon, maar raken maar niet gewend aan een canon, en visa versa.
Ergonomie van de beide merken is gewoon best een beetje verschillend (vooral in de lagere klasse dslr) en dat verschil kan wel eens belangrijker zijn.
Alle huidige dslr's (misschien een enkele uitzondering, maar iig canon en nikon) presteren gewoon goed tot iso800 en voor de meeste mensen is dat genoeg.
Vanaf iso1000 begint het verschil zichtbaar te worden, is mijn mening.
You sure about that? ;)

Bron: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos450d/page19.asp

450D (links) vs D60 (rechts), iso200:
http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS450D/Samples/ISO/NROFF/Canon_450D_ISO200_crop.jpg http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS450D/Samples/ISO/D60/D60_ISO200_crop.jpg

450D vs D60, iso400:
http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS450D/Samples/ISO/NROFF/Canon_450D_ISO400_crop.jpg http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS450D/Samples/ISO/D60/D60_ISO400_crop.jpg

450D vs D60, iso800:
http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS450D/Samples/ISO/NROFF/Canon_450D_ISO800_crop.jpg http://a.img-dpreview.com/reviews/CanonEOS450D/Samples/ISO/D60/D60_ISO800_crop.jpg

Ruis valt mee, maar je ziet dat met name de hoeveelheid detail echt keihard terugloopt bij de D60, ook in de lagere iso's....

Ik bedoel dan ook de ruis. Het oplossend vermogen (detail) van de 450d is echt goed te noemen. En zoals te zien pakt hij merkbaar meer resultaat mee
qua ruis is er weinig serieus verlies te zien bij beide tot iso800.

Nomad wijzigde dit bericht 05-07-2008 21:52 (18%)

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

quote:
Nomad schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:50:
Ik bedoel dan ook de ruis. Het oplossend vermogen (detail) van de 450d is echt goed te noemen. En zoals te zien pakt hij merkbaar meer resultaat mee
qua ruis is er weinig serieus verlies te zien bij beide tot iso800.
:P Maar dat is juist het punt... de ruis bij nikon zie je niet omdat hij weg ge-NR'd wordt... zou je die NR uit (kunnen) zetten, dan zou je ineens een bak met ruis zien...

imho moet je sensoren altijd vergelijken op hoeveelheid detail + ruis. Heeft een sensor weinig ruis, maar ook weinig detail, dan wordt er duidelijk een pot NR overheen getrokken, en bij veel ruis, maar veel detail, juist absoluut niet. Dat laatste zou bij mij nog de voorkeur genieten, omdat je dan zelf kunt beslissen hoe ver je kunt gaan.

Het liefste wil je natuurlijk geen ruis, en bakken met detail ;)

Absoluut, ik zou niet anders durven beweren.
De NR van beide camera's vind ik wel meevallen, hoewel het wel zichtbaar is bij de D60 (en bij de 450d)
Maar op iso200 is het detail verschil al zichtbaar tussen de camera's, los van de NR dus geeft de 450d al meer detail.

Daarom zeg ik ook, de meeste camera's presteren qua ruis (en NR dus )tot iso800 wel goed.
Dat ze niet allemaal hetzelfde detail vast kunnen leggen ben ik het mee eens en is goed te zien in de foto's die je plaatst.

Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase

Hm... nu ga ik toch wel aan het twijfelen, Nikon is voor mij altijd een zo evidente keuze geweest, maar na hier wat lezen en wat te googlen blijkt toch echt Canon de betere te zijn wat betreft lichtgevoeligheid. De vader van m'n vriendin heeft wel nog een SB600 flitser op overschot, wat als ik deze voor een spotprijsje zou kunnen krijgen? Past deze ook op Canon? De instap-canons zijn immers al wat duurder dan de instap-Nikons, dus dan zou het totale prijsverschil al groot worden.
Canon 450d: ¤630 + Flits: ¤200 = ¤800 ongeveer
Nikon D60: ¤490 + Flits ¤100 (van schoonpa) = ¤600 ongeveer

Is het prijsverschil van een ¤200-tal euries de moeite waard om te kiezen voor de Canon?

Panasonic Lumix FZ-7, Acer Aspire 1692, Cowon iAudio D2 4GB, Nokia N82 Black, Logitech Z5400

Gear horny
Reg. datum: 10 mei 2004

Kijk ook naar de prijs van lenzen..
Het grootste gedeelte van mijn budget zit daarin en niet in de body/flitser.

(afhankelijk of je extra lenzen wilt natuurlijk.)

Canon 30D, 60+100 F2.8 Macro,17-55 F2.8 EW83J, 70-200 F4/IS, 580EX2, wh/go/gr omni bounce, 8GB Extreme III, B+W Pol.Filter MRC

quote:
Tunboy schreef op zondag 06 juli 2008 @ 16:50:
Hm... nu ga ik toch wel aan het twijfelen, Nikon is voor mij altijd een zo evidente keuze geweest, maar na hier wat lezen en wat te googlen blijkt toch echt Canon de betere te zijn wat betreft lichtgevoeligheid. De vader van m'n vriendin heeft wel nog een SB600 flitser op overschot, wat als ik deze voor een spotprijsje zou kunnen krijgen? Past deze ook op Canon? De instap-canons zijn immers al wat duurder dan de instap-Nikons, dus dan zou het totale prijsverschil al groot worden.
Canon 450d: ¤630 + Flits: ¤200 = ¤800 ongeveer
Nikon D60: ¤490 + Flits ¤100 (van schoonpa) = ¤600 ongeveer

Is het prijsverschil van een ¤200-tal euries de moeite waard om te kiezen voor de Canon?
Er zijn nog lagergeprijsde Canons: de 400D en de 1000D (de 400D gaat er wel heel snel uit).

Canon EOS 450D | Sigma EX 18-50 mm F2.8 Macro | Sigma EX 50-150 mm F2.8 |
B+W UV F-Pro MRC 67mm | B+W UV F-Pro MRC 72mm | Lowe Pro Sling Shot 200 AW

quote:
GoT schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:32:
Kijk ook naar de prijs van lenzen..
Het grootste gedeelte van mijn budget zit daarin en niet in de body/flitser.

(afhankelijk of je extra lenzen wilt natuurlijk.)
Helemaal mee eens.

Ik heb deels zitten twijfelen bij de aankoop van mijn SLR of ik wilde wachten op de 450D of toch de 400D zou nemen. Een belangrijk punt voor mij werd dat ik de veranderingen van de 450D niet heel wereldschokkend vond en het geld in een betere (duurdere) lens kon steken (geld heb ik "apart" gehouden).

Bij het verschil tussen een 400D en 450D bv zal je het verschil in kwaliteit m.b.t. de foto's (volgens mij) niet uit de body halen, maar meer uit een betere lens. Dan kan je beter voor een 400D (of wellicht zelf 1000D) gaan, met een leuk stukje glas.

1. Wat is je beschikbare budget?
Waarschijnlijk tussen de 1100 en 1500 euro om mee te beginnen.. (maar da's relatief, zie hieronder)
2. Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
k studeer nu 2 jaar fotografie, dus het wordt nu écht wel tijd voor een spiegelreflex. Dit met name door de behoefte aan lichtsterke lenzen, hoge iso's, enz. Ik begin nu aan het 3e jaar, en wil dus ECHT aan de spiegelreflex, ik leen desnoods 1000 euro bij bij ib.. Maar ik kan echt niet meer op mijn stage aankomen zónder, dus ja..
3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
Vooral de schoolopdrachten dus, stillevens, macro's, portretten, studiowerk, fotowedstrijden.. Kortom: van alles..
4. Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee,
5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Canon 40D! Geen plastic gevoel als bij de 400D, en het lijkt me een leuke -net wat betere- starter voor mij als fotograaf.
6. Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
-Tas! Liefst een rugzak, en liefst weer Lowe Pro..
-Lenzen zeker! Liever geen kit maar wel een lichtsterke combi ipv zo'n kitlens die over 2 jaar uit elkaar valt. Ik ga het waarschijnlijk wel terugverdienen!
-Zoiezo een filter.
-Flitser er meteen bij is leuk (met omni)!! Ik heb namelijk al vaker met flitsers gewerkt..
-Een grip ook, maar waarschijnlijk pas later
7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Liever goedkeuring, ik werk bij een fotozaak. Wat zou jij doen in mijn situatie? Ik krijg dus korting als ik het een en ander bestel, dit gaat in overleg.. Verwachting is de boel eind augustus te bestellen!
8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Serieus. Het hobbystadium ben ik wel al een beetje voorbij, alhoewel ik nog geen echte opdrachten heb, maar dat gaat wel komen.
9. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Ja! Beter (L)glaswerk, studioflitsers, enz..
10. Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
Fuji S9500. Langzaam, veel ruis (al bij 400 iso), snel lege batterijen.
11. Is 2e hands een optie of per se niet?
Ja, maar alleen als het gunstig is, aangezien ik dus korting krijg van mn baas! Hoeveel precies wil ik pas vragen als ik een compleet lijstje kan laten zien van mijn keuze.

Sophietje wijzigde dit bericht 07-07-2008 10:19 (4%)

40D / grip / 50 mm 1.8 / 17-50 2.8 / 70-200 f4 L / 580EX II

sophie: 40D + tamron 17-50/2.8, Canon 430EX (II). Eventueel ipv de 17-50/2.8 een Canon 17-40/4, maar dat hangt er een beetje vanaf hoeveel korting je echt kunt krijgen. Heb je enig idee van het bereik dat je nodig hebt?

quote:
Henk schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:12:
sophie: 40D + tamron 17-50/2.8, Canon 430EX (II). Eventueel ipv de 17-50/2.8 een Canon 17-40/4, maar dat hangt er een beetje vanaf hoeveel korting je echt kunt krijgen. Heb je enig idee van het bereik dat je nodig hebt?
/offtopic modus aan

hee! hoe is het met jou? Ik zat gister je Flickr nog te bekijken!

/offtopic modus uit

hm, klinkt stom, maar weet je ook iets met meer bereik? Die Tamron 17-50 is leuk (lichtsterk!). Ik zal vanmiddag eens even kijken wat hij bij ons kost zónder korting. Misschien is er nog een extra lens met een bereik tot minimaal 200mm? Met die Fuji heb ik een bereik tot 300mm, en dat gebruik ik wel vaak. Maar eventueel zou dat ook later kunnen. Zoals je begrijpt is het gewoon belangrijk dat ik iets goeds koop om te starten. Veel klasgenoten kopen een 400D of een D80 als ze voor Nikon gaan, maar liever dus net wat beters!

Trouwens; zal m'n post ff aanpassen, ik vind een grip ook wel handig.. Maar dat hoeft ook niet per sé de eerste koop. Een tas trouwens weer wel!

Geen idee hoeveel korting ik precies ga krijgen. Dat wil ik pas vragen als ik een beetje een lijstje compleet heb..

Sophietje wijzigde dit bericht 07-07-2008 10:18 (3%)

quote:
Sophietje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:14:
[...]

/offtopic modus aan

hee! hoe is het met jou? Ik zat gister je Flickr nog te bekijken!

/offtopic modus uit
Zie je DM :P
quote:
hm, klinkt stom, maar weet je ook iets met meer bereik?
Ja en nee :) Lenzen met een hogere zoomfactor, hebben ook simpelweg mindere kwaliteit, en die tamron is gewoon flink wat bang-for-buck :) Gezien je toepassingen ging ik er even domweg vanuit dat je stiekem aan een standaardzoom genoeg had, maar helaas ;) Ik zou er dan een extra tele bijkopen, maar zo'n 'ranzig' ding als een superzoom zou ik met het verlaten van de prosumers ook lekker laten staan ;)
quote:
Die Tamron 17-50 is leuk (lichtsterk!).
Lichtsterk, en vooral, een constant diafragma :) Ik waardeer een /4 lens méér dan bijvoorbeeld een /3.5-4.5, en velen met mij :P
quote:
Ik zal vanmiddag eens even kijken wat hij bij ons kost zónder korting. Misschien is er nog een extra lens met een bereik tot minimaal 200mm?
Je zou een Tamron 70-300 kunnen overwegen, of een Canon 55-250/4.0-5.6IS
quote:
Met die Fuji heb ik een bereik tot 300mm, en dat gebruik ik wel vaak. Maar eventueel zou dat ook later kunnen. Zoals je begrijpt is het gewoon belangrijk dat ik iets goeds koop om te starten.
Mjah, je weet iig wat je wilt ;)
quote:
Veel klasgenoten kopen een 400D of een D80 als ze voor Nikon gaan, maar liever dus net wat beters!

Trouwens; zal m'n post ff aanpassen, ik vind een grip ook wel handig.. Maar dat hoeft ook niet per sé de eerste koop. Een tas trouwens weer wel!
Tassen heb je in alle soorten en maten, dat is echt even proberen :)
quote:
Geen idee hoeveel korting ik precies ga krijgen. Dat wil ik pas vragen als ik een beetje een lijstje compleet heb..
Dan gaan we gewoon even uit van pricewatchprijzen:

Canon 40D: 830 euro
Tamron 17-50: 335 euro
Canon 430EX: 195 euro (wel even kijken wat de II straks moet kosten, ik zie hem bij de KE 239 doen)

Dan kom ik al op ~1360 euro, exclusief tas en geheugen. Een Tamron 70-300 kost je rond de 120 euro, een 55-200IS rond de 250 euro. De grip doet rond de 120 :)

Geheugen zou ik scoren op geheugen-online.com, daar heb je 8GB transcend voor 25 euro :P

En accu's doe je voor 10e/ stuk van aq4u.nl :)

:Y)

Henk wijzigde dit bericht 07-07-2008 10:37 (3%)

Hoi,

Ik sta op het punt een DSLR te kopen, maar heb nog een analoge SLR (EOS300) liggen, met een canon EF 28-90mm lensje. Is nu een beetje de vraag, is deze lens waardeloos en kan ik beter gaan voor een nieuw (vaak 18-55mm) kitlensje, of een body-only DSLR kopen? De 28-90mm en de 18-55mm zijn natuurlijk geen übercoole lenzen of zo, maar zou een beetje zonde zijn als ik zonder 'toegevoegde waarde' een 18-55mm erbij zou kopen terwijl ik al een soortelijke lens heb, nietwaar?

quote:
Sandrioni schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:49:
Hoi,

Ik sta op het punt een DSLR te kopen, maar heb nog een analoge SLR (EOS300) liggen, met een canon EF 28-90mm lensje. Is nu een beetje de vraag, is deze lens waardeloos en kan ik beter gaan voor een nieuw (vaak 18-55mm) kitlensje, of een body-only DSLR kopen? De 28-90mm en de 18-55mm zijn natuurlijk geen übercoole lenzen of zo, maar zou een beetje zonde zijn als ik zonder 'toegevoegde waarde' een 18-55mm erbij zou kopen terwijl ik al een soortelijke lens heb, nietwaar?
Ik zou niet de 28-90 als énige lens willen, op een (crop) dSLR mist hij namelijk groothoek. Maar als lensje erbij is het altijd geinig om een beetje te prutsen :)

quote:
Sophietje schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:05:
k studeer nu 2 jaar fotografie, dus het wordt nu écht wel tijd voor een spiegelreflex.
er vanuitgaande dat je nu (bijna) vakantie hebt en op dit moment voor je opleiding geen camera nodig hebt, zou ik even wachten tot er wat meer tweedehands 5D's (van Canon) aangeboden worden voor een goede prijs. een 35/2.0 en een 85/1.8 erbij en je hebt naar mijn idee de mooiste 'budget' set voor een fotografie-opleiding.

Dat zeker, maar mijn vraag is meer:

of het uberhautp gaat passen/werken op een DSLR en
of er veel kwaliteitsverschil te merken is tussen 'nieuwe generatie' 18-55 kitlensjes en deze oude lens (ontworpen voor analoge spiegelreflex) van 28-90mm

Als het antwoord respectievelijk 'ja' en 'nee' is, dan hoef ik geen 18-55mm....., maar schroef ik gewoon die 28-90mm op mijn nog-te-kopen DSLR

quote:
Sandrioni schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:13:
Dat zeker, maar mijn vraag is meer:

of het uberhautp gaat passen/werken op een DSLR
Ja
quote:
en of er veel kwaliteitsverschil te merken is tussen 'nieuwe generatie' 18-55 kitlensjes en deze oude lens (ontworpen voor analoge spiegelreflex) van 28-90mm
De nieuwe 18-55IS rent rondjes om de 28-90, maar alles is relatief, het is niet zo dat de 18-55IS ineens L-prestaties levert omdat het ding toevallig scherper is. Kitlenzen zijn en blijven kitlenzen, met bijbehorende bouw, vaak beperkte mate van contrast en verlopende diafragma's. Aan de andere kant wint bijna elke dSLR met kitlens het van een willekeurige compact/prosumer op het gebied van IQ, om maar te zwijgen over handling.
quote:
Als het antwoord respectievelijk 'ja' en 'nee' is, dan hoef ik geen 18-55mm....., maar schroef ik gewoon die 28-90mm op mijn nog-te-kopen DSLR
het verschil in bereik doet je niets?

quote:
Henk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:35:
[...]

Zie je DM :P

[...]

Ja en nee :) Lenzen met een hogere zoomfactor, hebben ook simpelweg mindere kwaliteit, en die tamron is gewoon flink wat bang-for-buck :) Gezien je toepassingen ging ik er even domweg vanuit dat je stiekem aan een standaardzoom genoeg had, maar helaas ;) Ik zou er dan een extra tele bijkopen, maar zo'n 'ranzig' ding als een superzoom zou ik met het verlaten van de prosumers ook lekker laten staan ;)

[...]

Lichtsterk, en vooral, een constant diafragma :) Ik waardeer een /4 lens méér dan bijvoorbeeld een /3.5-4.5, en velen met mij :P

[...]

Je zou een Tamron 70-300 kunnen overwegen, of een Canon 55-250/4.0-5.6IS

[...]

Mjah, je weet iig wat je wilt ;)

[...]

Tassen heb je in alle soorten en maten, dat is echt even proberen :)

[...]

Dan gaan we gewoon even uit van pricewatchprijzen:

Canon 40D: 830 euro
Tamron 17-50: 335 euro
Canon 430EX: 195 euro (wel even kijken wat de II straks moet kosten, ik zie hem bij de KE 239 doen)

Dan kom ik al op ~1360 euro, exclusief tas en geheugen. Een Tamron 70-300 kost je rond de 120 euro, een 55-200IS rond de 250 euro. De grip doet rond de 120 :)

Geheugen zou ik scoren op geheugen-online.com, daar heb je 8GB transcend voor 25 euro :P

En accu's doe je voor 10e/ stuk van aq4u.nl :)

:Y)
kijk! nu komen we verder! bedankt, ik ga dit hele lijstje even overschrijven..
Met de prijzen erbij heb ik een mooi handvat om mijn baas in tuig te krijgen 8) Dus die is de sjaak als 'ie terug is van vakantie!!

Qua tas denk ik aan zoiets is misschien wel erg optimistisch voor deze gear :P Het is in ieder geval een idee!

Is dat Transcend kaartje snel genoeg voor een beetje actie? Ik snap dat nooit zo goed, ookal verkoop ik ze zelf 8)7

quote:
lateef schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:10:
[...]

er vanuitgaande dat je nu (bijna) vakantie hebt en op dit moment voor je opleiding geen camera nodig hebt, zou ik even wachten tot er wat meer tweedehands 5D's (van Canon) aangeboden worden voor een goede prijs. een 35/2.0 en een 85/1.8 erbij en je hebt naar mijn idee de mooiste 'budget' set voor een fotografie-opleiding.
eerlijk gezegd vind ik de 5D nogal verouderd vergeleken met de 40D, dus daar wilde ik niet voor gaan. Kijk, het zit zo.. Die Fuji S9500 heb ik 3 jaar geleden 2ehands gekocht. De knoppen beginnen het te begeven. Ik kan dus nog een half jaar wachten, maar dan heb ik het risico dat hij stuk gaat, en ik per sé iets MOET kopen. En dat ben ik liever voor. Bovendien heb ik dit schooljaar mooi de tijd om te gaan experimenteren. Het jaar daarop studeer ik al af, en dan wil ik hem min of meer onder de knie hebben!

quote:
Sophietje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:39:
[...]

kijk! nu komen we verder! bedankt, ik ga dit hele lijstje even overschrijven..
Met de prijzen erbij heb ik een mooi handvat om mijn baas in tuig te krijgen 8) Dus die is de sjaak als 'ie terug is van vakantie!!

Qua tas denk ik aan zoiets is misschien wel erg optimistisch voor deze gear :P Het is in ieder geval een idee!
ugh, dat is een stevig tasje ja :+
quote:
Is dat Transcend kaartje snel genoeg voor een beetje actie? Ik snap dat nooit zo goed, ookal verkoop ik ze zelf 8)7
Snel zat... er zit ook nog een buffer tussen, en afaik zou een 40D dit ding theoretisch er niet uit mogen lopen, dus je cam is je bottleneck :)

quote:
Henk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:48:
[...]

ugh, dat is een stevig tasje ja :+

[...]

Snel zat... er zit ook nog een buffer tussen, en afaik zou een 40D dit ding theoretisch er niet uit mogen lopen, dus je cam is je bottleneck :)
oke, dan hou ik die ook in gedachten!! Ik neem de prijzen mee, ik moet over een uur werken, eens zien wat ze doen zonder korting!

Ik denk zelf dat ik sommige dingen gewoon niet in onze winkel moet kopen, maar lekker mijn mond houden en online bestellen. Anders wordt het toch te duur, want we zijn nou eenmaal een service winkel, en de mensen betalen dat..

EDIT: oh, een filter! enig idee voor een beetje uv? B&w ofzo?
en de omnibounce? die kost bij ons trouwens dik 45,-!!

Sophietje wijzigde dit bericht 07-07-2008 11:56 (27%)

quote:
Sophietje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:41:
[...]eerlijk gezegd vind ik de 5D nogal verouderd vergeleken met de 40D, dus daar wilde ik niet voor gaan.
de beeldkwaliteit van de 5D is nog altijd een stuk beter dan van de 40D, dat lijkt me toch een stuk belangrijker. en je kan daarnaast primes gebruiken die ontworpen zijn voor het bereik waarvoor ze worden gebruikt, naar mijn idee ook een grote pré, met name wanneer je een fotografie opleiding doet.

quote:
Sophietje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:51:
[...]

oke, dan hou ik die ook in gedachten!! Ik neem de prijzen mee, ik moet over een uur werken, eens zien wat ze doen zonder korting!

Ik denk zelf dat ik sommige dingen gewoon niet in onze winkel moet kopen, maar lekker mijn mond houden en online bestellen. Anders wordt het toch te duur, want we zijn nou eenmaal een service winkel, en de mensen betalen dat..
Dikke kans dat je beter alles bij de KE kunt halen, maar wie weet :+
quote:
EDIT: oh, een filter! enig idee voor een beetje uv? B&w ofzo?
B&W 010 (MRC eventueel) of een hoya SHMC :)
quote:
en de omnibounce? die kost bij ons trouwens dik 45,-!!
doen 20e bij de KE, en 5e op ebay :P
quote:
lateef schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:58:
[...]
de beeldkwaliteit van de 5D is nog altijd een stuk beter dan van de 40D, dat lijkt me toch een stuk belangrijker.
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf, de AF-unit in een 40D is vele malen beter.... Het is net waar je prio's liggen.
quote:
en je kan daarnaast primes gebruiken die ontworpen zijn voor het bereik waarvoor ze worden gebruikt, naar mijn idee ook een grote pré, met name wanneer je een fotografie opleiding doet.
Áls je al primes wílt gebruiken. Om maar te zwijgen over die ontwerp-onzin, een 85/1.8 vind ik bijvoorbeeld persoonlijk fijner werken op een 1.6x dan op een 5D, puur vanwege het effectieve bereik. dat de 85 wat meer glas heeft dan de sensor benut, voel je, behalve wat gewicht, natuurlijk helemaal niets van.

quote:
Henk schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:03:
[...]

Dikke kans dat je beter alles bij de KE kunt halen, maar wie weet :+

[...]

B&W 010 (MRC eventueel) of een hoya SHMC :)

[...]

doen 20e bij de KE, en 5e op ebay :P

[...]

Hangt er natuurlijk een beetje vanaf, de AF-unit in een 40D is vele malen beter.... Het is net waar je prio's liggen.

[...]

Áls je al primes wílt gebruiken. Om maar te zwijgen over die ontwerp-onzin, een 85/1.8 vind ik bijvoorbeeld persoonlijk fijner werken op een 1.6x dan op een 5D, puur vanwege het effectieve bereik. dat de 85 wat meer glas heeft dan de sensor benut, voel je, behalve wat gewicht, natuurlijk helemaal niets van.
bedankt!! ik ga werken :*)

quote:
[...]Hangt er natuurlijk een beetje vanaf, de AF-unit in een 40D is vele malen beter.... Het is net waar je prio's liggen.
waarom zou prioriteit bij een fotografie-opleiding bij auto-focus liggen ipv bij beeldkwaliteit?
quote:
[...]Áls je al primes wílt gebruiken.
met name bij een fotografie opleiding zijn de voordelen daarvan veel groter dan de nadelen.

en dat je iets niet ziet, maakt het nog geen onzin.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws