Gathering of Tweakers

Quicksearch
MBP!
Reg. datum: 13 oktober 2004

Leeftijd: 28
Opleiding: mavo D / sun solaris adm certificaat/ andere unix certificaten/ MCSE / CCNA /ITIL / Prince2
Werkervaring: 8
Huidige functie: Medior consultant ( projectmanagement )
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: 50 euro
Auto: Ja, lease 725 excl brandstof
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: internet vergoeding (max 50euro),
Bonussysteem waarbij ik aan einde jaar uiteindelijk een exploitatierekening krijg met de werkelijk gemaakte kosten en werkelijk behaalde inkomsten. in mijn schaal krijg ik 58% van het uurtarief

dus bij 85 euro per uur een heel jaar door en ik zou bijvoorbeeld dus 150.000 hebben opgebracht dan krijg ik daarvan 58% dat is 87000 maar ik heb maar bijvoorbeeld 3800x12 + vakantiegeld+auto+etc+etc 75000 gekost..

dan krijg ik ook nog eens een bonus van 87000-75000 = 12.000 euro ..

bonus kan dus heel snel heel veel oplopen ...

Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 3800

ThaHyp3 wijzigde dit bericht 11-04-2008 13:38 (5%)

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Nederlander in Belgie

Zeer netjes voor iemand gewoon mavo. Lekkere bonussen ook.

Hoe heb je je zo omhoog gewerkt? Geluk gehad? Of allerlei cursussen gedaan ofzo?

Op vakantie? Let goed op je spullen ! || Omg, check deze sick fetisch German shizzle eens !

MBP!
Reg. datum: 13 oktober 2004

quote:
Dennahz schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:05:
Zeer netjes voor iemand gewoon mavo. Lekkere bonussen ook.

Hoe heb je je zo omhoog gewerkt? Geluk gehad? Of allerlei cursussen gedaan ofzo?
Tja , eigenlijk begonnen in de IT als helpdeskmedewerker en sindsdien allerlei functies gedaan binnen de IT en ook zelfs accountmanagement en recruitment ( deed ik erbij terwijl ik op detacheeropdracht zat ) ...

naar mijn mening is het allemaal een kwestie van jezelf kunnen presenteren naar de situatie van het gesprek.. denk hierbij aan kleding,haar,gedrag,praten,etc ..

als je je kan aanpassen naar het bedrijf de persoon en hun cultuur .. dan ben je een heeeeeel end op weg voordat ze uberhaupt naar je cv kijken ..

uiteraard is je cv het eerste waar ze naar kijken dus .... zorg ervoor dat je die GOED GOED BEST maakt .... daarna is je cv veeeeel minder van belang ...

:)

ThaHyp3 wijzigde dit bericht 11-04-2008 13:10 (27%)

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Denk post het ook maar even ;

Leeftijd: 23
Opleiding: Havo, HBO bedrijfskundige informatica (P binnen) maar moet nog 2 jaar. (betaal ik uit eigen zak)
Certificaten: Ben bezig met MSCA / Cisco1 als keuzevak via school. (betaal ik uit eigen zak).
Werkervaring: Bijna 4 jaar bij huidige werkgever.
Huidige functie: Technische afdeling, maar eigenlijk van alles omdat we zo klein zijn.
Laptop: Nee
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Auto: Nee, geen onkosten / rij vergoeding voor woon-werk verkeer.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Maand salaris(bruto): 1600

Ben met HBO begonnen om door te groeien, maar momenteel zit ik een beetje vast. Geen mogelijkheid tot doorgroeien en- / of verhogingen. We zijn maar een 3-mans (waarvan 1 eigenlijk een vrouw is, die op de administratie werkt) bedrijf. Een gesprek heeft geen zin, er is simpelweg niet meer geld.

Zou ik er baat bij hebben bijvoorbeeld mijn CV op monsterboard te zetten of is mijn salaris redelijk marktconform?

Asus S37S notebook (T8300, 4Gb, 13.3", 8400M)

Reg. datum: 10 december 2007

Als je tevreden bent met je huidige werkgever zou ik gewoon blijven zitten totdat je dat HBO papier binnen hebt.

Voor alleen HAVO is het zo slecht nog niet.

Zijn er hier mensen die naar een andere werkgever zijn gegaan en daar minder zijn gaan verdienen?
Stel de uitdaging is weg bij je huidige bedrijf en doorgroei zit er even niet in. Je gaat verder kijken en je komt een bedrijf tegen wat je heel leuk lijkt, en wat ook nog eens heel dichtbij is. Enige "minpunt" is dat je minder ga verdienen. Hoeveel zou jij dan onder je huidige salaris willen zitten?
Uiteraard hebben secundaire arbeidsvoorwaardes ook een rol, maar stel dat die ongeveer het zelfde zijn als bij je huidige bedrijf. Ben best benieuwd :)

PC in de soep? Heerlijk!
Reg. datum: 20 maart 2000

Leeftijd: 32
Opleiding(en): MMO
Certificaten: geen
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: ISP
Huidige functie: account manager

Laptop: ja (dell 620)
13/14e maand of winstuitkering: fluctuerend (dit jaar iets meer dan 4000,-)
GSM: Nokia 6680 (onbeperkt prive bellen)
Leaseauto: Audi A3 (onbeperkt prive)
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ¤ 100,- netto onkosten vergoeding, DSL verbinding gratis, mogelijkheid om thuis te werken.

Maand salaris(bruto): ¤ 3250,-

I'm not as think as you stoned I am

koekebakker 1e klas

quote:
WooK schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:56:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MMO
Certificaten: geen
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: ISP
Huidige functie: account manager

Laptop: ja (dell 620)
13/14e maand of winstuitkering: fluctuerend (dit jaar iets meer dan 4000,-)
GSM: Nokia 6680 (onbeperkt prive bellen)
Leaseauto: Audi A3 (onbeperkt prive)
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ¤ 100,- netto onkosten vergoeding, DSL verbinding gratis, mogelijkheid om thuis te werken.

Maand salaris(bruto): ¤ 3250,-
ISP in doetinchem?

ff nix :(

quote:
technoaddict schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:35:
Zijn er hier mensen die naar een andere werkgever zijn gegaan en daar minder zijn gaan verdienen?
Stel de uitdaging is weg bij je huidige bedrijf en doorgroei zit er even niet in. Je gaat verder kijken en je komt een bedrijf tegen wat je heel leuk lijkt, en wat ook nog eens heel dichtbij is. Enige "minpunt" is dat je minder ga verdienen. Hoeveel zou jij dan onder je huidige salaris willen zitten?
Uiteraard hebben secundaire arbeidsvoorwaardes ook een rol, maar stel dat die ongeveer het zelfde zijn als bij je huidige bedrijf. Ben best benieuwd :)
Ik heb het recent gedaan. Ik moest 600 euro per maand inleveren, maar ik heb er geen spijt van gehad. Ik ga met veel meer plezier naar mijn werk. Ik heb sinds vorige maand er 500 euro bij gekregen, maar ook als dat niet zo geweest zou zijn was ik blij met de keuze geweest. Soms moet je een stapje zijwaarts/achteruit maken om meer plezier in je werk te krijgen of om je carriere een iets andere wending te geven.

4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!

Ik heb wat salarisverhoging gekregen.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica

Werkervaring: +-2,5 jaar .NET
Werkgever: Grote fabriek
Huidige functie: C#.NET software engineer, MS SQL, LLBLGen, Crystal Reports, Infragistics enz.
(Intern onderzoeken, ontwikkelen, implementeren en beheren)

Leaseauto Nee:
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Land: NL/Groningen

Maand salaris(bruto): ¤2392,00

Mastermind wijzigde dit bericht 11-04-2008 22:58 (17%)

zeg maar

PC in de soep? Heerlijk!

quote:
nope :)

Reg. datum: 17 december 2000

quote:
Mastermind schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 22:52:
Ik heb wat salarisverhoging gekregen.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica

Werkervaring: +-2,5 jaar .NET
Werkgever: Grote fabriek
Huidige functie: C#.NET software engineer, MS SQL, LLBLGen, Crystal Reports, Infragistics enz.
(Intern onderzoeken, ontwikkelen, implementeren en beheren)

Leaseauto Nee:
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Land: NL/Groningen

Maand salaris(bruto): ¤2392,00
Als ik het even zo bekijk en met de rest hier vergelijk lijkt mij dit toch wat aan de magere kant. Zeker omdat je secundaire voorwaarden kwasi onbestaand zijn.

Mastermind vergeet wel o.a. een 5% eindejaarsuitkering, een gedeelte van het (goede!) pensioen wordt betaald, zeer uitgebreide studiemogelijkheden. Daarnaast wordt nooit moeilijk gedaan over een vrije dag, is elk "gereedschap" wat maar enigzins nodig is aan te schaffen, geniet Mastermind een vrijheid die je nergens anders vindt.

4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!

PC in de soep? Heerlijk!

quote:
P_de_B schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 08:31:
Mastermind vergeet wel o.a. een 5% eindejaarsuitkering, een gedeelte van het (goede!) pensioen wordt betaald, zeer uitgebreide studiemogelijkheden. Daarnaast wordt nooit moeilijk gedaan over een vrije dag, is elk "gereedschap" wat maar enigzins nodig is aan te schaffen, geniet Mastermind een vrijheid die je nergens anders vindt.
En jij bent z'n baas of..?

Overigens is goed gereedschap het halve werk. Het is in het voordeel van werknemer én werkgever. Ik heb dat bijvoorbeeld niet bij mijn "secundaire voorwaarden" gezet omdat het vrij triviaal is imo. Studie in feite hetzelfde verhaal.

Met name de laatste zin lijkt bedoeld alsof je zijn lage loon (het is ongeacht je extra punten niet erg hoog) probeert goed te praten?

quote:
WooK schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 09:52:
[...]

En jij bent z'n baas of..?
Niet meer.
quote:
Overigens is goed gereedschap het halve werk. Het is in het voordeel van werknemer én werknemer. Ik heb dat bijvoorbeeld niet bij mijn "secundaire voorwaarden" gezet omdat het vrij triviaal is imo. Studie in feite hetzelfde verhaal.

Met name de laatste zin lijkt bedoeld alsof je zijn lage loon (het is ongeacht je extra punten niet erg hoog) probeert goed te praten?
Neu, dat valt wel mee. Maar er zijn andere zaken die ook belangrijk zijn. MM weet best dat zijn werkgever zich van een hele goede kant heeft laten zien.

quote:
Daarnaast wordt nooit moeilijk gedaan over een vrije dag
Wat betekend dat precies? Een vrije dag opvragen moet toch altijd zonder moeilijkheden kunnen? Natuurlijk zijn er uitzondering,sommige dagen kan het gewoon niet. Maar je hebt gewoon recht op vrije dagen.

Would you rather be right or happy?

Profileert
Reg. datum: 25 februari 2004

Pingkiller: er zijn zat werkgevers die moeilijk doen over vrije dagen. Het is heerlijk om gewoon halverwege de week te kunnen zeggen: "Btw, ik ga donderdagavond stappen met vrienden, vrijdag heb ik vrij of werk ik een halve dag, dat weet ik nog niet".

Of wil je in de zorg werken waar je een jaar van te voren je zomervakantie moet opgeven omdat de planningsafdeling één groot rommelhok is en ze het woord 'plannen' niet eens kunnen spellen?

Of dat de baas zei dat een go-live op 1 januarie geen probleem is en niemand vrij mag nemen met Kerst en Oud en Nieuw? Of de project planning zo strak is dat je nu in April niet eens in Oktober twee weken weg kan?

Recht hebben en krijgen is soms heel wat anders. Natuurlijk kan je dat recht benadrukken, maar het kan de relatie met je baas verstoren.

In het geval van de zorg, dat is echt totaal ruk. In Oktober geen vrij kunnen vragen is onzin, de baas moet dan maar voor vervanging regelen. In het geval van de 1 januarie go-live bleek het gelukkig voor een groot deel van de mensen mogelijk te zijn om vrij te krijgen en de rest werd ruimschoots gecompenseerd.

/offtopic, sorry Rukapul O+

| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.

Na mijn huidige stage wil ik gaan werken, en mijn stagebedrijf heeft mij een baan aangeboden. Dit levert het onderstaande lijstje op. Is dit een redelijk aanbod? :)

Leeftijd: 21 (als ik start)
Opleiding(en): HBO Informatica (1 jaar, daarna afgebroken), MBO ICT NIVO4
Certificaten: ...
Werkervaring: 3 kwart jaar stage
Werkgever: ... (Kantoorautomatisering)
Huidige functie: Software Ontwikkelaar (ASP.NET C#)

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Niet dat ik weet...
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja, volledig betaald door bedrijf...
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
  • Reiskostenvergoeding, ¤ 165,-- (p.m.) (helft van ¤ 329,-- omdat ik elke dag met iemand meerijdt)
  • Onkostenvergoeding, ¤ 50,-- (p.m.)
Land: Nederland

Maand salaris(bruto): ¤ 1600,--
:P

Damn, als ik hier de gemiddelde loon van Software Ontwikkelaars zie is het toch wel redelijk hoog.

Vista= Virus Intruders Spyware Trojans and Adware

quote:
hannoszw schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 13:09:
Na mijn huidige stage wil ik gaan werken, en mijn stagebedrijf heeft mij een baan aangeboden. Dit levert het onderstaande lijstje op. Is dit een redelijk aanbod? :)
Klinkt opzich niet verkeerd, ik doe ongeveer hetzelfde (leeftijd/diploma) en zit er iets boven, maar heb dan ook wat minder vrije dagen.

Reg. datum: 26 september 2000

quote:
technoaddict schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:35:
Net zoals P_de_B heb ik een keer een klein stapje achteruit gedaan (qua bruto loon). Ik had een grote sprong gemaakt en dat viel heel erg tegen. Ik had nog een alternatief aanbod liggen en ben daar ik op in gegaan.

Net zoals P ben ik ook heel erg tevrede, ondanks de achteruit gang in bruto loon.

Bruto loon is niet heilig wat mij betreft :)

SuperCup 600 #33

quote:
Nergens? Ik heb nog veel meer vrijheid en bonussen. Met een studiemogelijkheid welke onbeperkt is.

Mastermind verdient gewoon te weinig. En dat weet jij ook best, waarom ben je anders daar weggegaan? :>

quote:
Ik begrijp deze verdediging van iemand anders' salaris en arbeidsvoorwaarden niet. Het klinkt als een discussie tussen werknemer en werkgever, en dat zou wat mij betreft niet in deze topic thuishoren. Dit is meer een opsommings-topic, waar mensen kunnen zien wat haalbaar en realistisch is qua salaris.

On-topic: toen ik een engineer met 2.5 jaar ervaring was, verdiende ik ruim 2800 euro. Dat was 5 jaar geleden, dus na indexatie komt dat rond de 3000 uit.
Daarnaast had ik 8% vakantiegeld, 8.33% 13e maand en 38 vrije dagen per jaar.

quote:
t_captain schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:18:
[...]

Ik begrijp deze verdediging van iemand anders' salaris en arbeidsvoorwaarden niet. Het klinkt als een discussie tussen werknemer en werkgever, en dat zou wat mij betreft niet in deze topic thuishoren. Dit is meer een opsommings-topic, waar mensen kunnen zien wat haalbaar en realistisch is qua salaris.
offtopic:
Uiteraard heb je gelijk. Omdat ik echter wat meer van de situatie weet schoot het mij even in het verkeerde keelgat. Zeker het feit dat het pensioen en de eindejaarsuitkering niet mee genomen werden. Over de omstandigheden etc zal ik verder niet uitwijden. Ik heb inderdaad al teveel gezegd.

doe dat buiten het forum om svp

SmartDoDo wijzigde dit bericht 14-04-2008 18:54 (95%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws