In Nederland houd je € 1550-1650 over van € 2100, afhankelijk van oa bv je pensioenafdracht.Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:32:
Wat moet ik mij voorstellen bij een brutoloon van €2100 in Nederland? Houden jullie daar meer of minder over dan €1400? BTW de sociale sector wordt in België echt niet goed betaald.
Momenteel ben ik nog in de running voor een informatica-job, Junior IS Support Analyst. Ik zou graag de overstap maken van sociaal werk naar Informatica. Ik zou toch graag mijn huidige financiële situatie niet willen verslechten. Ik hoop dat ik toch €2100 bruto mag vragen?
Wat betreft je laatste vraag, is je indicatie prima. Ik zou zelfs proberen er € 2200 van te maken.
Mijn persoonlijke mening van de ICT sector en bijbehorende lonen, valt me op dat er veel mensen veel meer verdienen dan dat hun functie normaliter waard is, vergelijkend met andere posities in een bedrijf.
Een vriend van mij krijg opslag bij het afronden van certificaten en dergelijke. Hij voert nog geen donder meer uit in zijn huidige project, heeft geen noemenswaardige extra verantwoordelijkheden en toch meer gaan verdienen ....
Ik vind, dat net als in de financiele dienstverlening, het verstandig zou zijn als de standaard eens word verhoogd. ITIL, PRINCE, MCSE enz zijn zwaar overrated.
I got a problem-solver and its name is revolver