Leeftijd: 27
Opleiding(en) Mavo, MBO 4 Economie (na 1 jaar gestopt)
Certificaten: MCSE 2003 + Messaging, Cisco CCNA, MCITP Enterprise 2008 en vmware VCP.
Werkervaring: 5 jaar relevant
Werkgever: Middelgrote ICT Projecten / Consultancy club in omgeving Eindhoven
Huidige functie: System Engineer / Consultant
Laptop: Ja, is gereedschap dus vind dit niet relevant
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bij wint wel, maar is al een tijdje niet meer het geval
GSM: Ja onbeperkt
Leaseauto: ja, 800 euro p/m incl. (eigen bijdrage 80 euro)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, de details ken ik niet. Ik geloof 50% werkgeversbijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: als je niet ziek bent, per half jaar extra vakantiedag. En mogelijkheid tot kopen extra vakantiedagen voor bruto inhouding salaris. Verder mogelijkheid tot cursussen, af en toe thuiswerken, overwerken wordt goed beloond en en zijn nog wel meer regelingen waar ik zelf geen gebruik van maak.
Land: Nederland
Maand salaris(bruto): 3100
Als ik mijzelf vergelijk met de rest hier doe ik het heel aardig met mijn mavo diploma. Aan de andere kant, ik ben wel iemand die op hbo niveau te werk gaat en constant gevraagd wordt door klanten.
Om op de opleidingen / papiertjes discussie in te gaan; Ik merk nu zeker dat hoe ouder je wordt, en hoe meer ervaring je krijgt en verder je wilt doorstomen, het op een gegeven moment toch een probleem wordt als je geen HBO hebt. Het is bij klanten, maar ook intern lastiger uitleggen. Daarnaast kan je met het behalen van je certificeringen aardig bijsturen, maar op een gegeven moment wil je misschien toch wat meer aan de touwtjes gaan trekken in plaats van aan de knoppen te draaien.
Tevens mis je naar mijn idee toch een bepaalde basis die je goed kan gebruiken als je later ooit op management nivo wilt gaan werken. Om deze reden ga ik dit jaar beginnen om mijn HBO Bachelor Informatica te halen, een deeltijdopleiding. Ik ben inmiddels aangenomen na het afleggen van een toets voor mensen zonder voldoende vooropleiding. Het zal samen met de cursussen en huidige dagtaken een zware klus worden, maar ik ervaar nu toch dat ik in de verdere toekomst problemen ga krijgen binnen mijn ambities als ik dit niet doe.
Mijn advies dus aan iedereen; Blijf studeren, of pak je studie weer op! Op de langere termijn is het zeker de moeite waard, en zal een HBO diploma je leven een stuk aangenamer maken.
[
Voor 10% gewijzigd door
Anoniem: 268383 op 18-07-2008 22:07
]