Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 237.326 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
GreenSky schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:19:
Ik had al eens eerder door dit topic gebladerd, en vond het flinke salarissen die mensen hier en daar krijgen, slechts enkele jaren ouder dan ik. Ook al schrijf ik zelf nogal eens leuke factuurtjes uit als student zijnde, vond ik het nog flinke salarissen en vroeg ik me af of ik zelf zoiets zou verdienen op bijvoorbeeld m'n 25e.
Van de week bleek dat niet zo ver weg meer te zijn. Een directeur/manager van een leuk bedrijf waar ik 2 dagen in de week voor werkte wou me van school weg lokken (niet helemaal verwacht van die persoon, had iets ethischer verwacht) door middel van een bod van 3000 bruto als maandsalaris. En ik ben nog maar 22. Dus niet zo ver weg meer.
Nu moet er wel gezegd worden dat het ook een beetje een noodgreep was van het bedrijf omdat m'n direct leidinggevende (hoofd ICT zeg maar) weg gaat, en ik ook daar ga stoppen vanwege school (daarmee gaat de helft van de ICT weg en moeten ze ineens heel hard op zoek naar anderen anders gaat het echt ten kosten van de rest van het bedrijf). Maar ik stond er alsnog van te kijken.

Uiteraard ga ik eerst mijn school afmaken.
3000e is een heel erg leuk bedrag om mee te starten, Is het niet mogelijk om de opleiding in deeltijd af te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ja het is een erg leuk bedrag. Maar mijn opleiding is toch in een andere richting.
Bij dit bedrijf zou ik dan mee werken aan een intranet applicatie, het hoofdsysteem van het bedrijf (is nogal maatwerk allemaal). Dus php, xml, databases etc. Dat zijn meer Informatica dingen, maar ik doe Technische Informatica.
En ik hoef alleen nog maar mn afstudeerstage te doen (na de zomer) en dan ben ik klaar. Dus nog een half jaar. Ik ga dan vooral het embedded gebied in, daar ligt mijn interesse ook in.

Dus ik heb er niet eens over getwijfeld, ik zei eigenlijk vrijwel meteen nee. Maar het is toch leuk dat je zo'n bod krijgt, dat het dus niet zo ver weg meer is. Ik bedoel ik zou al met 2K als startsalaris genoegen nemen waarschijnlijk, wanneer ik echt aan een fulltime baan zou beginnen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Ideetje om misschien een 0 uren contract aan te nemen waarmee je je vrije uren kunt vullen? Dit lijkt me wel een uitstekende oplossing wat zeker je CV ook nog eens siert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:55
GreenSky schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:30:
Ja het is een erg leuk bedrag. Maar mijn opleiding is toch in een andere richting.
Bij dit bedrijf zou ik dan mee werken aan een intranet applicatie, het hoofdsysteem van het bedrijf (is nogal maatwerk allemaal). Dus php, xml, databases etc. Dat zijn meer Informatica dingen, maar ik doe Technische Informatica.
En ik hoef alleen nog maar mn afstudeerstage te doen (na de zomer) en dan ben ik klaar. Dus nog een half jaar. Ik ga dan vooral het embedded gebied in, daar ligt mijn interesse ook in.

Dus ik heb er niet eens over getwijfeld, ik zei eigenlijk vrijwel meteen nee. Maar het is toch leuk dat je zo'n bod krijgt, dat het dus niet zo ver weg meer is. Ik bedoel ik zou al met 2K als startsalaris genoegen nemen waarschijnlijk, wanneer ik echt aan een fulltime baan zou beginnen.
De kans dat je bij een ander bedrijf een dergelijk startsalaris krijgt is makkelijk samen te vatten als "nihil".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Niet altijd "nihil', wel vaak. Ik heb namelijk als afstuderende Technische Informatica student ook een soortgelijke bod gekregen. Ze zijn wel zeldzaam hoor, dus gewoon aanpakken als je het kan. In mijn geval twijfel ik nog vanwege de vrijheid en flexibiliteit die ik bij een minder betalende baas krijg. Dit laatste laat me nog sterk twijfelen over m'n toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nash op 30-06-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Zowiezo lijkt het sterk op een makkelijk lokmiddel.
Hoog startloon om werknemers aan te trekken, en de komende 5 jaar geen (of weinig) opslag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
n4m3l355 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:14:
Ideetje om misschien een 0 uren contract aan te nemen waarmee je je vrije uren kunt vullen? Dit lijkt me wel een uitstekende oplossing wat zeker je CV ook nog eens siert.
Dat is in principe wat ik nu doe. Ik factureer nu op m'n bedrijfje, en zal wanneer ik straks niet meer in vaste dienst ben (wat eerst 2 dagen was, en straks 0 vanwege afstudeerstage) zal ik nog steeds open staan om hier en daar losse opdrachten te pakken. Aangezien ik alle middelen (mijn bedrijfje) heb ben ik zeer flexibel hierin.
phobosdeimos schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:20:
[...]

De kans dat je bij een ander bedrijf een dergelijk startsalaris krijgt is makkelijk samen te vatten als "nihil".
Opzich ben ik dat redelijk met je eens, alleen het zou gewoon een domme zet zijn. Financieel niet, maar goed, dat is ook maar voor een paar jaar bekeken.
Ik zou dan in een positie komen waar ik me nauwelijks verder zal ontwikkelen. Het is dan nog wel een heel leuk bedrijf, maar qua verder komen in de ICT (jezelf ontwikkelen) valt het tegen.
phobosdeimos schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:00:
Hoog startloon om werknemers aan te trekken, en de komende 5 jaar geen (of weinig) opslag :D
Nou dat valt wel mee, ik zou wel verzekerd zijn van enige opslag, dat ik misschien op m'n 30e op 4K zou zitten om maar wat te noemen. Dus dat is geen argument.
Maarja, geld is voor mij niet echt een enorme motivatie. Ik heb als student (en als student verdien ik ook niet slecht) al het meeste wat ik zou willen hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door !null op 30-06-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
phobosdeimos schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:00:
Kan wel een lokmiddel zijn, maar dan nog. Als ik 3000€ zou verdienen, dan ben ik toch al serieus content hoor. Als je bij een ander gaat werken tegen bijvoorbeeld 2600€, dan moet je nog 2 jaar lang enorm hard werken, om zoveel te verdienen. En dan moet het goed gaan met je bedrijf he? Als je bedrijf op een gegeven moment tegen verliezen aankijkt, dan kun je zulk loon op je buik schrijven. Dan krijg je van die vervelende loonstoppen.

Natuurlijk moet je ook kijken naar de toekomst. Zijn er groeimogelijkheden binnen het bedrijf? Dat is ook zeer belangrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door makila op 30-06-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Er zijn dus weinig doorgroeimogelijkheden. Wel qua salaris, maar verder eigenlijk niet.
Al moet er wel gezegd worden dat het bedrijf zich nu ook in Duitsland aan het vestigen is.
Maarja, zoals gezegd, het is niet echt het werk wat ik op dit moment zoek.

[ Voor 49% gewijzigd door !null op 30-06-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Aanbod 1 jarig contract:

Leeftijd: 19 (bijna 20)
Opleiding(en): nog niks bezig met MBO niv 3
Certificaten: nog geen
Werkervaring: 0.5 jaar
Werkgever: Detacheerder
voor de functie: tijdelijk service desk, ik wordt verder opgeleid op het bedrijf om me zo snel en goed mogelijk te plaatsen.

Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: geen idee nog
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: nee
Leaseauto: ja €680 bruto incl brandstof
Werkweek: 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: MCSE, en overige certificeringen volledig betaald.
Reiskostenvergoeding: volledige vergoeding
Pensioenregeling: geen idee
Land: Nederland

€1340 + 150 onkostenvergoeding = €1490 bruto

Is het wat? ik zeg aanpakken die handel.

[ Voor 8% gewijzigd door Imperium op 30-06-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Eerst je opleiding afmaken, je hebt nu alleen mavo, en niet eens MBO niveau 3. Ga eerst verder en eventueel zelfs voor niveau 4.

Aanbod is net boven het minimumloon voor een 19-jarige.

Van die 1490 bruto hou je 900 over, min je leaseauto wat nog eens 350 is. 550,- netto?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Motrax schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:46:
Eerst je opleiding afmaken, je hebt nu alleen mavo, en niet eens MBO niveau 3. Ga eerst verder en eventueel zelfs voor niveau 4.

Aanbod is net boven het minimumloon voor een 19 23-jarige.

Van die 1490 bruto hou je 900 over, min je leaseauto wat nog eens 350 is. 550,- netto?
1490 hou je wel meer dan 900 over, (1150 ofzo) leaseauto is +- 150 netto. met MBO ben ik nog bezig en krijg de gelegenheid die af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Eens met Motrax. Met een kanttekening: lease incl. brandstof voor €680 betekent niet zo'n heel dure auto, dus die €350 voor de auto te hoog ingeschat (denk eerder aan €200-€250), maar dan nog zit je op zo'n €700-€800 netto.

Dat kun je ook maandelijks binnentrekken met StuFi + een parttime baan en dan heb je aan het eind van de rit ook nog eens een fatsoenlijk diploma waarmee je de arbeidsmarkt op kunt.

Ga in ieder geval voor je MBO (bij voorkeur niveau 4) diploma. Je bent nog hartstikke jong, dus de wereld ligt aan je voeten.

/edit: je postte alweer tussendoor ;)

Wordt de opleiding ook daadwerkelijk betaald of bouw je een schuld op bij de werkgever? Wel iets om rekening mee te houden namelijk, want het kan een manier zijn van de werkgever om je voor minimaal drie jaar 'vast te houden'.

[ Voor 20% gewijzigd door Wok op 30-06-2008 23:00 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ik heb dat leaseauto gebeuren al helemaal uitgerekend..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Berekening  Grondslag  Perc.  Bruto-netto  Zvw/LH  Loon SV    
Salaris      1340,00  1340,00  1340,00    
Belaste vergoeding      150,00  150,00  150,00    
   Loon SV          1490,00    
Bijtelling auto zaak  17500,00  2,083    364,58      
WW Awf  163,25  3,500  5,71- 5,71-     
   Premieloon Zvw        1848,87      
Verg. Zvw inkomensafh.  1848,87  7,200  133,11  133,11      
   Loon LH        1981,98      
Loonheffing  1981,98    414,58-       
Zvw inkomensafh.  1848,87  7,200  133,11-       
   NETTO/TOTAAL      1069,71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Ik heb vandaag mijn eerste aanbod gehad:

Leeftijd: 21
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 2 x half jaar stage (laatste half jaar bij het bedrijf die het aanbod doet)
Werkgever: ... webshop ontwikkeling
Huidige functie: Web Developer (VB.NET)

Laptop: Nee
Vakantiegeld: 10%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: geen idee?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
* Reiskostenvergoeding, vast bedrag per kilometer, hoeveel weet ik niet
* mogelijkheid tot het halen van .Net certificaten, bedrijf betaalt

Maand salaris(bruto): € 1750,--

Ik heb zelf het idee dat het aan de lage kant is, als ik het vergelijk met anderen hier. Kan ik de minimumlonen ergens in een CAO terugvinden overigens? Ik heb ernaar gezocht, maar de ICT schijnt het niet te hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door newpegasus op 30-06-2008 23:12 ]

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 23:07

Duinkonijn

Huh?

newpegasus schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:05:
Ik heb vandaag mijn eerste aanbod gehad:

Werkervaring: 2 x half jaar stage (laatste half jaar bij het bedrijf die het aanbod doet)
Werkgever: ... webshop ontwikkeling
Huidige functie: Web Developer (VB.NET)

Vakantiegeld: 10%
Pensioenregeling: geen idee?
* Reiskostenvergoeding, vast bedrag per kilometer, hoeveel weet ik niet

Maand salaris(bruto): € 1750,--

Ik heb zelf het idee dat het aan de lage kant is, als ik het vergelijk met anderen hier. Kan ik de minimumlonen ergens in een CAO terugvinden overigens? Ik heb ernaar gezocht, maar de ICT schijnt het niet te hebben?
De ict in kwestie niet...

Vaak wel de tak waar je ondervalt..

bv ict in het onderwijs= CAO onderwijs + functie omschrijving\

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Informatica nivo 4
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: onderwijs
Huidige functie: Systeembeheerder.

Vakantiedagen: 55
13/14e maand of winstuitkering: ja
Pensioenregeling: ja
* Reiskostenvergoeding, vast bedrag per kilometer, 19ct / km[/b]

Maand salaris(bruto): € 1963,--

bovenstaande salaris wordt 2223,-- volgende maand

[ Voor 20% gewijzigd door Duinkonijn op 30-06-2008 23:19 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
:w Hee wok! Ook een autofan hier (Roland)
En ik ben het met je eens, zowiezo afmaken die opleiding, t/m niveau 4. Niet eerder stoppen.
Zou leuk zijn als dat 4 dagen werken 1 dag leren kon lukken, maar dat is al minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

offtopic:
De wereld is klein :D

Het klinkt natuurlijk heel leuk als je werkgever je opleiding (MBO, HBO, etc) wil betalen, maar bedenk wel: voor niets gaat de zon op. ;) De werkgever wil zijn investering in jou natuurlijk wel terugverdienen. In de meeste gevallen wordt er dan een constructie gehanteerd waarbij een je een 'studieschuld' hebt bij je werkgever, die door de werkgever echter wordt 'afgeschreven' over een x periode. Besluit je echter binnen die x periode op te stappen, dan krijg je bij vertrek dus nog een factuur gepresenteerd om de restschuld te voldoen. Met een (volledige) MBO of HBO opleiding kan dat dus aardig in de papieren lopen als je besluit na twee jaar ofzo te vertrekken.

Ik kreeg ook nog even een factuur van €1200 voor mijn kiezen toen ik vertrok bij mijn vorige werkgever :X Gelukkig heeft mijn huidige werkgever dat toen betaald, maar toch... In mijn geval ging het dan nog 'maar' om een Microsoft-cursus, maar bij een volledige MBO- of HBO opleiding kan dat bedrag dus het veelvoudige worden...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
De MBO opleiding doe ik naast het werk (1 avond per week naar school) en die kosten draag ik zelf. de certificeringen krijg ik vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Leeftijd: 29
Opleiding(en): LBO
Werkervaring: 8
Werkgever: Een van de grootste bedrijven ter wereld ~500k mensen
Huidige functie: Product expert (freight systems).
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Standaard 8%
13/14e maand of winstuitkering: Neen
GSM: Ja
Leaseauto: Neen, wel auto vergoeding
Werkweek: 40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Alle "relevante" cursesen voledig betaald
Land: CZ

Maand salaris(bruto): 2720,-

[ Voor 9% gewijzigd door Rob Coops op 01-07-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Doe je niet slecht.

Maareh... Speciaal hiervoor geregistreerd?
Rob Coops schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:06:

...

Huidige functie: Product expert (freight systems).
...
Is dat een ICT functie?
Wat doe je precies?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik zal de boel ook maar weer eens updaten, nieuwe functiewaardering + nieuwe CAO.

Leeftijd: 37
Opleiding(en): HTS-E
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: Gemeente Amsterdam
Huidige functie: ICT Medewerker ontwikkeling en beheer

Laptop: ja
Vakantiedagen: 158 uur, aangezien ik 4x9 uur werk kost 1 dag verlof dus 9 uur
13/14e maand of winstuitkering: 5% eindejaarsuitkering via ambtenaren CAO + 0,35% extra voor gemeente A'dam, 1,5% levensloopuitkering
GSM: ja
Leaseauto: nee, ik loop naar mijn werk
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: ja, ambtenaren regeling via ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: cafetariamodel voor oa ver/aankoop van uren, fietsvergoeding of 1 zone OV
Land: NL

Maand salaris(bruto): € 4088

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Harem.nl schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:49:
[...]

Dank je voor de uitleg:) Maar mocht ik dus op zoek willen naar een andere OnSite baan, waar kan ik die dan het beste vinden? Het internet of bij een uitzendbureau? Of moet je geluk hebben dat je er bijvoorbeeld bij monsterboard uitgepikt wordt?
Iemand die dit misschien weet? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:55

Aragornwj

Blerf

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Nog geen, ben bezig met MCSA (laatste module) en hierna EMC Proven Professional (Storage Administrator)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Administratiekantoor (Zorgsector)
Huidige functie: Systeem/Netwerkbeheerder

Vakantiedagen: 196 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: nee, kilometervergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onregelmatigheidstoeslag (ene week 07:00-15:30 / 13:00 tot 21:30), vergoeding voor telefoon/internetkosten, standbyvergoeding (1 x per 5 weken standbydienst), prima opleidingsplan waarbij werkgever volledige cursusgelden vergoed.

Maand salaris(bruto): € 2560 (excl. toeslagen) € 3050 (incl. toeslagen)

edit: leesbaarheid

[ Voor 8% gewijzigd door Aragornwj op 01-07-2008 20:55 ]

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik heb vandaag meer informatie gekregen over m'n nieuwe vakantiebaan. Ben er zelf zeer tevreden mee, aangezien ik nu pas naar de 2de klas ga. Wat is jullie mening erover?

Leeftijd: 18
Opleiding(en): bezig met Mediatechnologie niv 4
Certificaten: nog geen
Werkervaring: 0.5 jaar relevant
Functie: Junior systeembeheerder

Vakantiegeld: nvt
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Leaseauto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Reiskostenvergoeding: €1 per gewerkt uur
Pensioenregeling: nvt

€1600 bruto

Binnenkort wil ik gaan beginnen met het halen van certificaten, begin denk ik met CompTIA+.

[ Voor 38% gewijzigd door AE86 op 01-07-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:33
Ik vind het behoorlijk goed te noemen. Zeker gezien je geringe ervaring, leeftijd en nog geen certificaten.

Ben 23, heb een HBO-P bedrijfskundige informatica en 4 jaar relevante werkervaring en verdien evenveel. Ik krijg zelfs geen reiskosten. Vind wel de constructie daarvoor bij jou wel vreemd, ligt dit niet aan reistijden / afstand in plaats van aan een x aantal gewerkte uren?

[ Voor 17% gewijzigd door Woodsy op 03-07-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woodsy schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:24:
Ik vind het wel netjes.

Ben 23, heb een HBO-P bedrijfskundige informatica en 4 jaar relevante werkervaring en verdien evenveel. Ik krijg alleen geen reiskosten. Vind wel de constructie daarvoor enigzins vreemd, ligt dit niet aan reistijden / afstand in plaats van aan een x aantal gewerkte uren?
Ik zou maar eens goed gaan informeren bij andere werkgevers, want da's wel heel erg weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
HBO-P, volgens mij bedoelt ie dat ie enkel de Propeduese heeft maw een onafgemaakte studie. Als het laatste het geval is is het dus enkel 4 jaar werkervaring met een P, het is nog niet veel maar zeker niet weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:29:
[...]
Ik zou maar eens goed gaan informeren bij andere werkgevers, want da's wel heel erg weinig
Dat dacht ik ook, alleen tijdens de eerste keer posten was niemand het daar mee eens :X.

Nogmaals dan even kort.

Leeftijd: 23
Opleiding(en): Havo, MBO netwerkbeheerder niveau 4 eerste jaar, ben doorgestroomd naar HBO, HBO Bedrijfskundige informatica (P is binnen, moet nog 2 jaar, betaal ik uit eigen zak)
Certificaten: Acronis certified engineer, 70-270 (ben bezig met hele traject MSCA, betaal ik uit eigen zak, over 3 weken 70-290 doen)
Werkervaring: 4 jaar relevant, 6 jaar in totaal
Werkgever: MKB automatiseerder
Huidige functie: Technisch medewerker

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Nee, geen kilometer vergoeding
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onderdelen tegen inkoopsprijs.

Maand salaris(bruto): € 1600

[ Voor 3% gewijzigd door Woodsy op 03-07-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woodsy schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:39:
[...]

Dat dacht ik ook, alleen tijdens de eerste keer posten was niemand het daar mee eens :X.

Nogmaals dan even kort.

Opleiding(en): Havo, MBO netwerkbeheerder niveau 4 eerste jaar, ben doorgestroomd naar HBO, HBO Bedrijfskundige informatica (P is binnen, moet nog 2 jaar, betaal ik uit eigen zak)
Certificaten: Acronis certified engineer, 70-270 (ben bezig met hele traject MSCA, betaal ik uit eigen zak, over 3 weken 70-290 doen)

Nogmaals, ik vind dit weinig. Kijk eens een beetje om je heen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Bedrijven bieden hbo-ers te hoge lonen.
Bedrijven bieden werkzoekende hbo'ers vaak meer salaris dan nodig is. Dit blijkt uit een donderdag gepresenteerd onderzoek van vacaturesite Nationale Vacaturebank.
Een op de drie bedrijven biedt werkzoekende hbo'ers een brutosalaris van 3500 euro per maand.
Weet iemand welke bedrijven dit zijn? :+

[ Voor 12% gewijzigd door MicroWhale op 03-07-2008 12:31 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Woodsy schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:39:
[...]

Nogmaals dan even kort.

Vooral het feit dat je zelfs geen KM vergoeding hebt is een beetje schandalig. Je kunt de vervoerskosten dan wel aftrekken van de belastingen, maar dan nog.

In belgië heb ik vroeger gewerkt op een firma, en daar verdiende een orderpicker(arbeider in magazijn die gewoon wat dozen op een pallet stapelt), zonder enige ervaring, zonder enig diploma "MEER" dan jij.

Namelijk :
50% eindejaarspremie ipv niks
Km vergoeding ipv niks
38 uren week ipv 40 uren(wel 4 dagen minder verlof)
Bruto : 1700€ ipv 1600€

Ik zou dus echt wel eens een evaluatie aanvragen en ook elders wat gaan rondkijken.

[ Voor 16% gewijzigd door makila op 03-07-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik geloof er niks van. Nog nergens een vacature gezien waar dat in staat. 3500,- bruto per maand is maal 14.04 (13e maand + 8% vakantiegeld) 49140,-. Suuuure...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Motrax schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:45:
[...]
Ik geloof er niks van. Nog nergens een vacature gezien waar dat in staat. 3500,- bruto per maand is maal 14.04 (13e maand + 8% vakantiegeld) 49140,-. Suuuure...
Mwoah, heb 2 - 3 jaar ervaring. Toen ik solliciteerde bij een bedrijf boden ze me 3250,- + auto (dacht rond de 450 lease). Verder waren de secundaire arbeidsvoorwaarden bagger, maar daar stond dan het 'immense' loon tegenover.
Dus het zou wel kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

2-3 jaar werkervaring is geen starter meer, tussen junior en medior. Blijft 3250,- natuurlijk hoog.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Motrax schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:18:
2-3 jaar werkervaring is geen starter meer, tussen junior en medior. Blijft 3250,- natuurlijk hoog.
Het gaat in dat artikel ook niet over starters. Desondanks, redelijk fors, maar het hangt natuurlijk ook van je onderhandelingsskills af.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Excuus, ik ging er vanuit dat het om startende HBO'ers ging, maar HBO in dit artikel was een verwijzing naar het opleidingsniveau, niet naar dat mensen net van het HBO afkwamen.

Jammer genoeg is er geen bronvermelding van het nu.nl artikel en kan ik de presentatie niet op de site van Nationale Vacaturebank terug vinden. Ik zou wel willen weten hoeveel de gemiddelde werkervaring van die HBO'ers is en wat voor werk het om gaat.

offtopic:
Citeren wanneer er geen reactie tussen staat is verspilling van de database ruimte :+

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): MBO Niveau 4 ICT
Certificaten:MCDST + MCSA + MCSE
Werkgever: P*** -IT (bekend van de rood/witte auto's)
Huidige functie: systeembeheerder

Vakantiedagen: 27
Leaseauto: ja, Seat Leon
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ruime studie mogelijkheden

Maand salaris(bruto): 2275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:56:
Opleiding(en): MBO Niveau 4 ICT
Certificaten:MCDST + MCSA + MCSE

Maand salaris(bruto): 2275
Vreemd dat zelfs bij Peak de salarissen onderling enorm verschillen
Sinds vorige maand vertrokken bij P***-It van de rood-witte auto's :+ omdat de voorwaarden beter konden..

Ik ben vertrokken met:

Opleiding(en): MAVO, MBO ICT Beheer 3+4, ITIL, MCDST, MCSA
Certificaten: 70-270, 70-271, 70-272, 70-290, 70-291
Werkervaring: 5 jaar

Maand salaris(bruto): 2700
Even je account manager bellen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je verdiend flink voor een 24 jarige moet ik zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 23:07

Duinkonijn

Huh?

Bij Peak is het de gene die de mooiste praatjes heb krijgt het meeste..
Heb dit al diverse keren al gehoord.

Persoon X komt op MBO nivo 4 richting ICT binnen, wordt afgescheept met een x bedrag.

Persoon Y komt op havo nivo binnen, krijgt gelijk stukken meer dan Pers X omdat hij een goede babbel heb

[ Voor 30% gewijzigd door Duinkonijn op 03-07-2008 18:46 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: MCSA 2000/2003: Messaging, ITIL Foundation, ITIL Incident Management
Werkgever: Verzerkeraar
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: volgens mij 8%
Vakantiedagen: 26 vakantiedagen + 6,5 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Leaseauto: Nee, maar wel NS Jaartrajectabonnement
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: certificering studie wordt vergoed

Maand salaris(bruto): € 2100,-

Vind het salaris aan de lage kant.......
Zou toch eerder 2500 > moeten zijn, correct me if i'm wrong?

[ Voor 16% gewijzigd door DPhoenix op 03-07-2008 23:56 ]

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DPhoenix schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:48:

Gezien ervaring en certificering vind ik het zeker aan de lage kant. 2500 is meer op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:58
Enig idee wat voor leasebedrag er bij een salaris van 1850 p\m hoort?
Momenteel rij ik een Peugeot 107, maar aangezien ik 140 km per dag rij kan ik een andere auto krijgen. Ik weet nog geen leasebedrag, maar wat is normaal?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
DPhoenix schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:48:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: MCSA 2000/2003: Messaging, ITIL Foundation, ITIL Incident Management
Werkgever: Verzerkeraar
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: volgens mij 8%
Vakantiedagen: 26 vakantiedagen + 6,5 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Leaseauto: Nee, maar wel NS Jaartrajectabonnement
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: certificering studie wordt vergoed

Maand salaris(bruto): € 2100,-

Daar heb je gelijk in. 2100 zonder auto doet in elk geval geen recht aan je 5 jaar ervaring en je ITIL certificaten. Het is eerder een startsalaris voor een beginnende HBO'er, en zelfs als startsalaris zou het niet het hoogste in de markt zijn. Zoek eens op de thread "Startsalarissen HBO, WO".

Mijn indruk is dat je bent ingeschaald op MBO4 niveau + 5 jaar ervaring. Dat is het lastige als je systeembeheer doet vanuit een HBO achtergrond; het is een functie waarvoor bij veel bedrijven MBO'ers worden aangenomen en dat drukt de salarissen.
Wil je onder die druk uitkomen (en in de beheer wereld blijven i.p.v. bijvoorbeeld engineering te gaan doen) dan doe je er goed aan om te specialiseren. Je kunt systeembeheer inruilen voor functioneel beheer, maar ook bijvoorbeeld Oracle DBA, etc. Volgens mij ben je slechts enkele cursussen en een switch van werkgever verwijderd van een salaris rond de 3000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Leeftijd: 31
Opleiding(en): Verscheidene
Certificaten: Verscheidene M$
Werkervaring: 9
Werkgever: Telecom bedrijf
Huidige functie: Data Specialist

Vakantiegeld: 8 %
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: ja, 13e maand
Leaseauto: Nee, Wel reiskostenvergoeding.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziektekostenverzekeringkorting, flexibele werktijden, thuis werken.
Land: Europa (Val binnen Europese tak van bedrijf en werk derhalve door heel Europa)

Maand salaris(bruto): 3500

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
t_captain schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:09:
[...]

Daar heb je gelijk in. 2100 zonder auto doet in elk geval geen recht aan je 5 jaar ervaring en je ITIL certificaten. Het is eerder een startsalaris voor een beginnende HBO'er, en zelfs als startsalaris zou het niet het hoogste in de markt zijn. Zoek eens op de thread "Startsalarissen HBO, WO".

Mijn indruk is dat je bent ingeschaald op MBO4 niveau + 5 jaar ervaring. Dat is het lastige als je systeembeheer doet vanuit een HBO achtergrond; het is een functie waarvoor bij veel bedrijven MBO'ers worden aangenomen en dat drukt de salarissen.
Wil je onder die druk uitkomen (en in de beheer wereld blijven i.p.v. bijvoorbeeld engineering te gaan doen) dan doe je er goed aan om te specialiseren. Je kunt systeembeheer inruilen voor functioneel beheer, maar ook bijvoorbeeld Oracle DBA, etc. Volgens mij ben je slechts enkele cursussen en een switch van werkgever verwijderd van een salaris rond de 3000 euro.
Zit hier inderdaad ook aan te denken. Ben van plan om eerst mijn MCSE 2003 te behalen. Daarna VCP, CCA of misschien een Linux certificering. Met de laatste heb ik nog geen ervaring maar hoor zo hier en daar dat vaker wordt toegepast.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO informatica Niveau 4, HBO 2 jaar informatica
Certificaten: niets van betekenis.
Werkervaring: 7 jaar ICT ervaring
Werkgever: groot recruitment bureau.
Huidige functie: ICT analyst voor de benelux. (19 vestigingen)

Vakantiegeld: ja, standaard
GSM: ja, blackberry
Leaseauto: ja, Belgische. (110 euro per maand, that's it)
Werkweek: 37.5
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijd cheques, hospitalisatie verzekering.
Land: standplaats BE, gebied: benelux

Maand salaris(bruto): 2750, maar werk met Split contract. dus 50% in NL 50% in BE. dus weinig belasting. netto zit dat rond de 2200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
DPhoenix schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:43:
[...]
Zit hier inderdaad ook aan te denken. Ben van plan om eerst mijn MCSE 2003 te behalen. Daarna VCP, CCA of misschien een Linux certificering. Met de laatste heb ik nog geen ervaring maar hoor zo hier en daar dat vaker wordt toegepast.
In het algemeen moet een IT-beheer functie specialistisch zijn om goed betaald te worden. Er lijken in elk geval aanzienlijke verschilen (>1000 euro) te bestaaan tussen algemene functies als "systeembeheerder" en specialistische functies op het gebied van Oracle, SAP, Cisco, MS Sharepoint etc.

Je moet gewoon kijken welke gebieden je leuk vindt en in een daarvan specialiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kw_nl schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:06:
Enig idee wat voor leasebedrag er bij een salaris van 1850 p\m hoort?
Momenteel rij ik een Peugeot 107, maar aangezien ik 140 km per dag rij kan ik een andere auto krijgen. Ik weet nog geen leasebedrag, maar wat is normaal?
Verschilt per bedrijf. Ik heb ook een nieuwe leasebak uitgezocht.
Mijn werkgever geeft 650 euro voor de auto en 200 euro voor de benzine. Dus alles in totaal zeg maar 850 per maand.

In die catogorie zitten best wel leuke auto's (afhankelijk of je benzine of diesel moet nemen en of het het een 30.000 of 40.000 kilometer contract is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:10:
Certificaten: SCJP, sun java developer + wat losse cursussen (spring/hibernate)
Werkervaring: 5 jaar relevant
Werkgever: Internationale bank (freelance)
Huidige functie: Software ontwikkelaar
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: op eigen kosten
GSM: nvt
Leaseauto: ja, eigen kosten
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Reiskostenvergoeding: geen
Pensioenregeling: nee

Bruto salaris: ~€ 10400
Een poging tot vergelijk met loondienst in de netto-situatie:
/2 (IB afdracht) - lease €950 - pensioen €250 - arbeidsongeschiktheidsverz. €400 = +/- €3600 netto (geen vakantiegeld, geen doorbetaling bij tijdelijke werkeloosheid).

Blijft een gunstig verhaal wanneer de gaten tussen opdrachten in beperkt blijven.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MR_VIPER schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:21:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): Verscheidene
Certificaten: Verscheidene M$
Werkgever: Telecom bedrijf
Huidige functie: Data Specialist
Triest om Microsoft met M$ te schrijven, maar wel een salaris van 3500 hebben vanwege o.a. die M$ papieren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Hij is dan ook data $pecialist... ;)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Nieuwe data: per 1/1 sr. projectleider af, consultant junior, per 1/7 consultant medior
Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO marketing en HBO management
Certificaten: MCSE, CNA, Prince, ITIL, etc.
Werkgever: Getronics
Huidige functie: Consultant

Laptop: Wel aangeboden, maar geweigerd
Vakantiegeld: 8 %
13/14e maand of winstuitkering: vorig jaar 7000 plus bonus (bruto)
GSM: ja, standaard Nokia 6021 oid
Leaseauto: Ja, Volvo S40, 760 incl. brandstof 40k / 48mnd; 60 euro prive bijdrage (voorheen 830 incl. brandstof 35k / 36mnd; 112 euro prive bijdrage)
Werkweek: 40 uur (in mijn schaal wordt overwerk niet betaald, tenzij afgesproken)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 10 euro netto internetvergoeding, 2-300 bruto onkosten vergoeding, en zaken als parkeergarage abo's
Maand salaris(bruto): ongeveer 3750

[ Voor 8% gewijzigd door blue eyes op 05-07-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Per 1 augustus nieuwe baan!

Nu:

Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO
Certificaten: TMap Next Foundation
Werkervaring: 2 jaar relevant
Huidige functie: Testcoördinator

13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsbonus (niet heel bijzonder) en maandbonus (gemiddeld €225,- bruto en afhankelijk van de bedrijfsresultaten)
Leaseauto: Ja incl internationale brandstofpas
Pensioenregeling: Ja maar ben er niet kapot van
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS Businesscard / onkostenvergoeding / internetkostenvergoeding / manieren om belastingvrij zakelijk aankopen te doen / onbeperkt cursusbudget

Maand salaris(bruto): € 2150,-

Per 1 augustus

Certificaten: TMap Next Foundation
Werkgever: Semi overheid
Huidige functie: Functioneel applicatiebeheerder, binnen half jaar junior projectleider (met daarbij horende vergoeding 8)

13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en eindejaarsbonus (afhankelijk ook van beoordeling)
GSM: Ja (Blackberry)
Leaseauto: Nee, wel reiskostenvergoeding
Werkweek: 36 uur (4x9 !! _/-\o_ ) Overuren worden bijgehouden, tijd voor tijd.
Pensioenregeling: Volledige vergoeding door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbeperkt cursusbudget / cursussen in de tijd van de baas / declaratie overige reiskosten en parkeerkosten / kortingen op verzekeringen etc. / gratis sportschool / vast nog wel wat dingen waar ik nog niet achter ben ;)

Maand salaris(bruto): € 3100,-

Het prettige van de nieuwe situatie vind ik vooral het minder werken en ook nog eens de mogelijkheid om dat in vier dagen te doen (dus elke week een dag langer weekend). Verder ook veel meer zekerheid wat betreft het pensioen en het bonusgedeelte. Als straks de winsten terug lopen, vallen ook de bonussen omlaag. Bij mijn nieuwe werkgever weet ik altijd waar ik aan toe ben (ook toegegeven, de detachering is ook nu gewoon niet mijn ding).

Alleen de auto... tjah dat wordt wennen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door ThaBuz op 05-07-2008 23:07 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:01
Wicked-Game schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 13:02:
[...]

Heb toch even een vraag, heb binnenkort een evaluatiegesprek van het afgelopen halfjaar. Nu heb ik in dat halfjaar heel veel voor het bedrijf betekent. Hierbij moet gedacht worden aan koude aquisitie, binnen halen van 2 projecten van beide een omvang van een jaar consultancy, het 125% declarabel zijn bij mijn huidige klant (draai meer uren dan contractueel vastgelegd is) en het behalen van certificering omtrent communication & sales.

Wat zou redelijkerwijs in het gesprek over salaris mogelijk zijn? Iemand hier tips voor?
Ik zou hier nog op terug komen. Gesprek is goed verlopen en weinig schokkends in iedergeval. Was ook wel te verwachten. Klanten waren ook tevreden, en zij zelf ook. Dat resulteerde in zowel een blijk van waardering als een financiele tegemoedkoming:

Het was:

Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en): MBO Informatica Niveau 4, HBO Information Engineering, Certificering HBO Consultancy, Louts & Raeven Verkopend Adviseren
Werkervaring: 6 jaar (inclusief stages)
Werkgever: Business Intelligence bedrijf
Huidige functie: Business Intelligence Consultant (Medior)
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Ja, in vorm van kwartaal bonussen en teambonussen. (kwartaalbonus een maximum van 4000,- Bruto per jaar, Teambonus halfjaarlijks maximum 1000,- bruto per jaar)
Auto: Kan, leasebedrag a 750,- euro of kilometergeld a 0,30 cent p/km
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: o.a. Telefoon/Internet thuis wordt vergoed, opleidingen vergoeding, cursus vergoeding, 28 euro onkosten vergoeding per maand.
Werkweek: 5 dagen maal 8 uur (40 uur)
Maand salaris(bruto): 3000,- Bruto per maand

Het is

Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en): MBO Informatica Niveau 4, HBO Information Engineering, Certificering HBO Consultancy, Louts & Raeven Verkopend Adviseren
Werkervaring: 6 jaar (inclusief stages)
Werkgever: Business Intelligence bedrijf
Huidige functie: Business Intelligence Consultant (Medior)
Vakantiegeld: Ja, 8%
13/14e maand of winstuitkering: Ja, in vorm van kwartaal bonussen en teambonussen. (kwartaalbonus een maximum van 4000,- Bruto per jaar, Teambonus halfjaarlijks maximum 1000,- bruto per jaar)
Auto: Kan, leasebedrag a 750,- euro of kilometergeld a 0,30 cent p/km
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: o.a. Telefoon/Internet thuis wordt vergoed, opleidingen vergoeding, cursus vergoeding, 28 euro onkosten vergoeding per maand.
Werkweek: 5 dagen maal 8 uur (40 uur)
Maand salaris(bruto): 3250,- Bruto per maand

Al met al mag ik niet klagen, en zal zeker ook blijven streven naar de nodige perfectie zowel bij klanten als voor mezelf. Heb in iedergeval de nodige ambities en die heb ik gisteren ook kenbaar gemaakt. Hier gaat het bedrijf ook wat mee doen. Het komt er mogelijkerwijs op neer dat ik de techniek iets meer achter mij laat en iets meer de business kant op ga.

Dit is nog toekomst perspectief maar werd wel met open armen ontvangen en zeker ook opgepakt door het management.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 15:40
Oud:

Opleiding: Technische Informatica en Elektrotechniek
Werkervaring: 2 jaar en 6 maanden
Werkgever: LogicaCMG
Huidige functie: Testconsultant (Testanalist)
Laptop: Nee (alleen als ik hem nodig heb bij klant)
Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: Minimaal 25 plus twee verplichte dagen. (Naar gelang je dienstjaren stijgt dit aantal)
Auto: Ja, diesel. ( ca € 710,- incl brandstof). 13500 vrije privé km's
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 91,- netto onkostenvergoeding, 100% betaling zorgpremie, gratis pensioenopbouw, aanbrengbonus nieuw personeel
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): € 2250,-

Nieuw:

Certificaten: AOB, ITIL Foundation, Prince2 Foundation, Testframe, TMAP etc...
Werkervaring: 2 jaar en 10 maanden
Werkgever: Freelance
Huidige functie: Testanalist/Testcoördinator (afhankelijk van klus)
Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: Zoveel ik wil
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Werkweek: 32-40uur
Maand omzet(bruto): € 8000 - 13500

[ Voor 4% gewijzigd door Moerk op 09-07-2008 15:14 ]

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
24 jaar en dan freelance, je hebt wel lef moet ik zeggen. heb het idee ook wel om te freelancen, maar voorlopig vind ik mijzelf daar nog niet capable genoeg voor. Maar wel top dat je het aandurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Laatst online: 23-12-2024
Wicked-Game schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:20:
24 jaar en dan freelance, je hebt wel lef moet ik zeggen. heb het idee ook wel om te freelancen, maar voorlopig vind ik mijzelf daar nog niet capable genoeg voor. Maar wel top dat je het aandurft.
Ik vind het een goede zet aangezien hij 3 jaar ervaring heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

3 jaar ervaring is niets

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Afgezien van het feit of die 3 jaar ervaring heeft speelt in dit geheel een andere rol. Als freelancer moet je bij bedrijven binnen zien te komen voor bepaalde functies. Als op deze functie meerdere kandidaten zitten met een bulk meer ervaring (denk aan 10 jaar ofzo) is de kans heel groot dat iemand van dergelijke leeftijd afvalt.

Ondanks dit niet terecht hoeft te zijn. Ik ervaar dit namelijk zelf ook wel eens bij het bezoeken van klanten. Het is best een risico die je niet mag onderschatten.

En 3 jaar ervaring zegt niet veel, kan juist heel positief zijn en een mooie CV hebben opgeleverd maar kan ook niets zijn. Maar goed ik ga in dit geval even van het eerste uit gezien zijn Certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 15:40
Wicked-Game schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:45:
Afgezien van het feit of die 3 jaar ervaring heeft speelt in dit geheel een andere rol. Als freelancer moet je bij bedrijven binnen zien te komen voor bepaalde functies. Als op deze functie meerdere kandidaten zitten met een bulk meer ervaring (denk aan 10 jaar ofzo) is de kans heel groot dat iemand van dergelijke leeftijd afvalt.

Ondanks dit niet terecht hoeft te zijn. Ik ervaar dit namelijk zelf ook wel eens bij het bezoeken van klanten. Het is best een risico die je niet mag onderschatten.

En 3 jaar ervaring zegt niet veel, kan juist heel positief zijn en een mooie CV hebben opgeleverd maar kan ook niets zijn. Maar goed ik ga in dit geval even van het eerste uit gezien zijn Certificeringen.
Om hier even op in te haken:

Ik heb uiteraard ook lang getwijfeld of ik het moest doen of niet (of er even mee moest wachten tot ik circa 5 jaar ervaring heb). Ik kwam zelf tot de conclusie dat ik met mijn 3 jaar ervaring minimaal als medior tester werkzaam kan zijn. Die zijn op bijna elk project wel nodig en als tester ben je zowiezo al breed inzetbaar. Daar ben ik vanuit gegaan. Als ik mezelf ergens binnen kan praten voor een testcoördinatie klus dan is dat mooi meegenomen (en op dit moment is me dat zelfs al gelukt).

Het ligt soms ook gewoon aan de persoon zelf of iemand 'geschikt' is om te freelancen. Hoe goed kun je jezelf verkopen? Hoe ga je met je netwerk om? Vind je het niet erg om geen vaste collega's te hebben? Heb je de discipline om een buffer op te bouwen en niet al je inkomsten op te maken? Kun je tegen de 'onzekerheid'?
Ik ben tot nu toe erg blij met mijn keuze en kan het iedereen aanraden. Als het je niet bevalt, dan ga je toch gewoon weer ergens in loondienst?

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToMaSZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:04
Certificaten: TMap PA, ISTQB, ITILF, ASLF, Prince2, nima-a
Werkervaring: 3 jaar in testen, 4 jaar totaal
Huidige functie: Testpecialist

13/14e maand of winstuitkering: incentive van 15% bruto jaarsalaris bij normaal funcioneren. (targets voor dit jaar zijn al gehaald :P )
Leaseauto: Ja incl buitenland tanken (budget 720 euro incl brandstof 35K km, rijd er echter een redelijke auto voor door contracten bedrijf met leasemaatschappij)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 400,-persoonlijk budget (uitbetalen/sportschool/boeken/etc.), aanvulling partnerpensioen bij overlijden, nagenoeg ongelimiteerd cursusbudget, adsl-vergoeding, reis, verblijfs, parkeerkosten declareerbaar.

Maand salaris(bruto): € 2900,-

[ Voor 6% gewijzigd door ToMaSZ op 09-07-2008 17:15 ]

What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaring zegt weinig in de software. Te veel jaren ervaring betekent verouderde kennis en geen ervaring betekent naive implementaties en eeuwige ontwikkelingstijden. 3 jaar is eigenlijk precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Weer zo'n zuurpruim die met een ongefundeerde oneliner even z'n ei kwijt denkt te moeten.

In de IT staan ze om mensen met 3 jaar relevante ervaring te springen hoor. 3 jaar ervaring met Navision bijvoorbeeld? Dan kun je zo overal aan de slag (en met 1 jaar overigens ook).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragornwj
  • Laatst online: 13-09 13:55

Aragornwj

Blerf

Ik heb een aanbod gekregen bnij een ander bedrijf, detachering. Hieronder de oude situatie:
Aragornwj schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:31:
Certificaten: Nog geen, ben bezig met MCSA (laatste module) en hierna EMC Proven Professional (Storage Administrator)
Werkgever: Administratiekantoor (Zorgsector)
Huidige functie: Systeem/Netwerkbeheerder

Vakantiedagen: 196 uur
Leaseauto: nee, kilometervergoeding
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onregelmatigheidstoeslag (ene week 07:00-15:30 / 13:00 tot 21:30), vergoeding voor telefoon/internetkosten, standbyvergoeding (1 x per 5 weken standbydienst), prima opleidingsplan waarbij werkgever volledige cursusgelden vergoed.

Maand salaris(bruto): € 2560 (excl. toeslagen) € 3050 (incl. toeslagen)
1e aanbod, nog niet onderhandeld, er loopt een 2e gesprek bij een ander bedrijf. Eerst daar het aanbod van afwachten.

Certificaten: Nog geen, ben bezig met MCSA (laatste module). CCNA/CCNP/VMware staan wel op de planning om te gaan doen
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Netwerkbeheerder

Laptop: nee (hoeft voor mij ook niet zo, heb er zelf al 1)
Vakantiedagen: 26 dagen
Leaseauto: Ja, 675,- leasebudget, incl. 12.500 km prive
Pensioenregeling: ja, bedrijf betaalt 10%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: prima opleidingsplan waarbij werkgever volledige cursusgelden vergoed (met afschrijving van maximaal 2 jaar), niet ziekzijn-bonus, meer dan 1600 uur declarabel-bonus, omzetbonus (100 tot 300 euro per maand, later mogelijk meer), vaste onkostenvergoeding van 90,- per maand

Maand salaris(bruto): € 2600

Door de leasewagen zal mijn netto salaris waarschijnlijk lager uitvallen dan voorheen gezien de bijtelling. Ik moet het sommetje nog even maken. Maar wat denken jullie hiervan?

MEEHH!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Moerk schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:13:
[
Certificaten: AOB, ITIL Foundation, Prince2 Foundation, Testframe, TMAP etc...
Werkervaring: 2 jaar en 10 maanden
Werkgever: Freelance
Huidige functie: Testanalist/Testcoördinator (afhankelijk van klus)
Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: Zoveel ik wil
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Werkweek: 32-40uur
Maand omzet(bruto): € 8000 - 13500
Welkom tot de club oud collega (nu concurrent ;) )
En je gaat er denk ik geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:32
Moerk schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:03:
[...]

Om hier even op in te haken:

Ik heb uiteraard ook lang getwijfeld of ik het moest doen of niet (of er even mee moest wachten tot ik circa 5 jaar ervaring heb). Ik kwam zelf tot de conclusie dat ik met mijn 3 jaar ervaring minimaal als medior tester werkzaam kan zijn. Die zijn op bijna elk project wel nodig en als tester ben je zowiezo al breed inzetbaar. Daar ben ik vanuit gegaan. Als ik mezelf ergens binnen kan praten voor een testcoördinatie klus dan is dat mooi meegenomen (en op dit moment is me dat zelfs al gelukt).

Het ligt soms ook gewoon aan de persoon zelf of iemand 'geschikt' is om te freelancen. Hoe goed kun je jezelf verkopen? Hoe ga je met je netwerk om? Vind je het niet erg om geen vaste collega's te hebben? Heb je de discipline om een buffer op te bouwen en niet al je inkomsten op te maken? Kun je tegen de 'onzekerheid'?
Ik ben tot nu toe erg blij met mijn keuze en kan het iedereen aanraden. Als het je niet bevalt, dan ga je toch gewoon weer ergens in loondienst?
Met 3 jaar werk ervaring kom je vaak al binnen als Senior tester ;-).
Klinkt onlogisch, maar gebrek aan senior testers in het land, dan is 3 jaar toch wel redelijk wat.

Met deel 2 helemaal mee eens. 1.5 jaar geleden dus dezelfde keus gemaakt, en ja... Je moet jezelf wel kunnen verkopen. Maar als je je kan vinden in de rest van zijn punten, dan gaat het je echt wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaitje
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik denk dat iedere IT-er in loondienst weleens heeft nagedacht om voor zichzelf te beginnen. Het is natuurlijk erg aantrekkelijk om jezelf voor een uurtarief te verkopen met bijhorend salaris.

Waarom je het niet zou doen is denk ik vooral het idee dat je geen opdracht kunt krijgen en dus geen salaris hebt. Daarnaast moeten je vaste lasten wel iedere maand betaald worden. Het is natuurlijk ook wel zo dat je altijd nog in loondienst kan gaan, vooral met de huidige krapte op de markt.

Ik heb zoiets van, even 3-5 jaar ervaring opdoen en dan zien we wel verder. Het blijft wel kriebelen dus misschien dat ik de stap eerder zal maken, de tijd zal het leren. Het vakgebied waar ik in zit (Business Intelligence) zal voorlopig wel hot blijven aangezien bedrijven steeds meer data hebben en daar toch hun informatie uit moeten halen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

kraaitje schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 12:32:
Ik denk dat iedere IT-er in loondienst weleens heeft nagedacht om voor zichzelf te beginnen. Het is natuurlijk erg aantrekkelijk om jezelf voor een uurtarief te verkopen met bijhorend salaris.

Waarom je het niet zou doen is denk ik vooral het idee dat je geen opdracht kunt krijgen en dus geen salaris hebt. Daarnaast moeten je vaste lasten wel iedere maand betaald worden. Het is natuurlijk ook wel zo dat je altijd nog in loondienst kan gaan, vooral met de huidige krapte op de markt.

Ik heb zoiets van, even 3-5 jaar ervaring opdoen en dan zien we wel verder. Het blijft wel kriebelen dus misschien dat ik de stap eerder zal maken, de tijd zal het leren. Het vakgebied waar ik in zit (Business Intelligence) zal voorlopig wel hot blijven aangezien bedrijven steeds meer data hebben en daar toch hun informatie uit moeten halen :-)
Beperkende factor is zekerheid, het klinkt aanlokkelijk maar zekerheid staat bij veel werknemers op het lijf geschreven. Ik betrap mezelf erook vaak op, voor jezelf beginnen is een mooi iets met een goed netwerk is een goede klantenkring op te bouwen. Alleen de extra tijd/kosten die je moet steken in administratieve rompeslomp want dat krijg je er ook allemaal bij.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

FaceDown schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:17:
[...]

Weer zo'n zuurpruim die met een ongefundeerde oneliner even z'n ei kwijt denkt te moeten.

In de IT staan ze om mensen met 3 jaar relevante ervaring te springen hoor. 3 jaar ervaring met Navision bijvoorbeeld? Dan kun je zo overal aan de slag (en met 1 jaar overigens ook).
Goedemorgen met je schelden!! :(

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Masterclass bij Sylis!
Ik heb een aantal gesprekken gehad met de grote en de wat minder grote detacheerders, maar zocht eigenlijk meer naar een projectorganisatie. En dit bedrijf is wat kleinschaliger, wat ik zelf wat prettiger vind. Heb heel weinig werkervaring (computerwinkels enzo) maar heb net mijn HBO BI afgerond. Ik ben in ieder geval helemaal om.. moet nog wel even wachten want het start op 1 september, mja, ik ga toch nog op vakantie.

Opleiding(en): HBO BI
Werkervaring: bijbaantjes en stage als informatie analist / prgrmmr
Werkgever: Sylis
Huidige functie: begin bij jr. support en binnen 2 jaar mdr specialist

Leaseauto: Ja, prima wagenpark. Auto na +/- 2 maanden wanneer je opdrachten te combineren zijn met de Masterclass (dus wanneer je met een opdracht begint)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: netto onkosten vergoedingen p/m, plafondloos opleidingsplan (heb de boeken voor mijn MCDST en ITIL al in huis) reiskosten declareerbaar.

Maand salaris(bruto): € 2250,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica
Certificaten: Prince2, Oracle Certified Associate (developer)
Werkervaring: 5 jaar, 2 jaar bij huidige werkgever
Werkgever: Logica

Per 01-07-2007

Functie: Software Engineer
Leaseauto: Ja, 710(?) budget. Gebruik hem alleen zakelijk, dus niet zo interessant
Secundaire arbeidsvoorwaarden: netto onkosten vergoedingen p/m, reiskosten declareerbaar, ziektekosten volledig vergoed.

Maandsalaris: 2575.

Per 01-07-2008

Functie: Experienced Software Engineer
Leaseauto: Ja, 710(?) budget. Gebruik hem alleen zakelijk, dus niet zo interessant
Secundaire arbeidsvoorwaarden: netto onkosten vergoedingen p/m, reiskosten declareerbaar, ziektekosten volledig vergoed.

Maandsalaris: 2775.

Een stijging van 200 bruto en 7,8%. Niet slecht toch dat ik zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verdien momenteel 2500 voor 40 uur wat naar mijn idee te weinig is. Ik heb al jaren ervaring in mijn huidige functie als developer maar ik wil overstappen op een andere functie. Misschien analist of iets dergelijks. Heeft iemand hier qua primaire arbeidsvoorwaarden ervaring mee en zo ja, ga ik dan weer helemaal onderaan de ladder qua salaris?

Het is mijn bedoeling een andere baan te nemen met een hoger salaris en andere functie. Ik weet dat ik bij consultancy wel een flinke stap kan maken maar dat is niet het werk dat ik wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes hoor, twkrs_demi. Kan me herinneren dat ik destijds slechts 1500 euro pm verdiende bij Sylis. Trouwens ook HBO BI afgestudeerd. Blijkbaar is er een enorme krapte op de arbeidsmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In 1995 heb ik mijn diploma HEAO bedrijfseconomie behaald. Mijn eerste baan was bij ABAB accountants en leverde me maandelijks 2000 NLG (900 EUR) op. Qua hoogte een beetje de onderkant van de range, maar destijds was dus helemaal geen sprake van een krapte op de markt.

Momenteel is in mijn vakgebied (finance & accounting) is een tekort aan personeel. Ik werk momenteel bij Philips, maar treedt per 1 september in dienst bij een andere multinational. Mijn maandsalaris wordt 5300 EUR (11.700 NLG) en is een factor 6 hoger dan mijn eerste salaris na het afstuderen. Inclusief vakantiegeld, 13e maand en bonus, krijg ik een jaarsalaris van +/- 80KEUR 8)7 . Hoezo andere tijden?!?!?!

Wil nog wel melden dat ik in de tussenliggende periode een post hbo én een master diploma heb voltooid (avondstudies). En da's behoorlijk bikkelen. Bij Philips heb ik hard gewerkt en om de 3 a 4 jaar een mooie (opwaartse) stap kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvoN1020v; vond ik ook wel eigenlijk ;)
Heb ook met oude masterclassers gesproken (van vorig jaar) en die hebben nu al heel wat op hun CV staan. Dus ja, ik kan niet wachten om dat traject te volgen. Heb zelf geen certificaten behaald nog, dus dat komt wel goed uit. Ik weet niet hoe Sylis was een tijdje terug, maar ja, misschien is hier ook intern het een en ander wel veranderd. Ben tot nu toe nog heel erg positief, want ze houden ook goed contact. Wat doe je nu EvoN1020v ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Maaruh ToshibaR3500PG, je bent dus geen ICTer? Dat maakt wel ff wat uit, het is namelijk onvergelijkbaar.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik ook stiekem een beetje Paella.. ;)
Tenzij hij financiële applicaties beheert of programmeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:42:
In 1995 heb ik mijn diploma HEAO bedrijfseconomie behaald. Mijn eerste baan was bij ABAB accountants en leverde me maandelijks 2000 NLG (900 EUR) op. Qua hoogte een beetje de onderkant van de range, maar destijds was dus helemaal geen sprake van een krapte op de markt.

Momenteel is in mijn vakgebied (finance & accounting) is een tekort aan personeel. Ik werk momenteel bij Philips, maar treedt per 1 september in dienst bij een andere multinational. Mijn maandsalaris wordt 5300 EUR (11.700 NLG) en is een factor 6 hoger dan mijn eerste salaris na het afstuderen. Inclusief vakantiegeld, 13e maand en bonus, krijg ik een jaarsalaris van +/- 80KEUR 8)7 . Hoezo andere tijden?!?!?!

Wil nog wel melden dat ik in de tussenliggende periode een post hbo én een master diploma heb voltooid (avondstudies). En da's behoorlijk bikkelen. Bij Philips heb ik hard gewerkt en om de 3 a 4 jaar een mooie (opwaartse) stap kunnen maken.
Geen uitzonderlijk verhaal hoor... gewoon doorsnee groei denk ik. Heeft weinig met andere tijden te maken maar meer met jouw persoonlijke ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Paella: binnen Philips bepalen opleiding, prestaties, motivatie, werkervaring, etc. wat iemand kan verdienen. Een ICT'er verdient dus ongeveer even veel als een vergelijkbare F&A'er.

@Courage: Mijn verhaal was helemaal niet bedoeld om te vertellen hoe geweldig ik wel niet ben. Ik wil alleen duidelijk maken dat de huidige arbeidsmarkt echt wel anders is dan die in 1995. Voordat ik mijn eerste echte baan had (ABAB), heb ik eerst een half jaar 'simpel' werk gedaan via uitzendburo's. Je moet dan denken aan computers in dozen verpakken en inkoopfacturen op alfabetische volgorde leggen (2 hoofdtaken bij 2 verschillende werkgevers, ja echt waar :S). De huidige pas afgestudeerde hoger opgeleide hoeft dit soort simpel werk niet te doen, werkgevers staan te springen naar hoger opgeleiden (jong+oud). En uiteraard pluk ik daar ook de vruchten van. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Toen ik begon met werken in 1997 had ik iets van 1000 gulden (450 euro) nu is het een factor 10,5 hoger. Idd mooie andere tijden ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sindskort werkzaam bij een klein detacheringsbureau, circa 100 medewerkers. Werk nu bij een krantenuitgever als systeembeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb even in mijn geheugen gegraven naar CAO stijgingen sinds het moment dat ik begon op de arbeidsmarkt (zomer 2000).
  • 01-01-2001: 2.00% + 2.70% door fiscale wijziging = 4.70% (bedrijfs-specifieke CAO)
  • 01-10-2001: 3.45% (CAO Metalektro)
  • 01-01-2003: 3.25% (CAO Metalektro)
  • 01-04-2004: 2.75% (CAO Metalektro)
  • 01-07-2005: 0.50% (CAO Metalektro)
  • 01-01-2006: 1.25% (schatting)
  • 01-01-2007: 2.50% (schatting)
  • 01-01-2008: 3.50% (schatting)
Dat telt op naar 24% in 8 jaar (gemiddeld 2,72% per jaar effectief).

Wat wel geinig is, is dat nu voor het eerst mijn jaarsalaris in euro's hoger is dan toen in guldens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:08:
[...]

Ik heb even in mijn geheugen gegraven naar CAO stijgingen sinds het moment dat ik begon op de arbeidsmarkt (zomer 2000).
  • 01-01-2001: 2.00% + 2.70% door fiscale wijziging = 4.70% (bedrijfs-specifieke CAO)
  • 01-10-2001: 3.45% (CAO Metalektro)
  • 01-01-2003: 3.25% (CAO Metalektro)
  • 01-04-2004: 2.75% (CAO Metalektro)
  • 01-07-2005: 0.50% (CAO Metalektro)
  • 01-01-2006: 1.25% (schatting)
  • 01-01-2007: 2.50% (schatting)
  • 01-01-2008: 3.50% (schatting)
Dat telt op naar 24% in 8 jaar (gemiddeld 2,72% per jaar effectief).

Wat wel geinig is, is dat nu voor het eerst mijn jaarsalaris in euro's hoger is dan toen in guldens :)
Ik hoop voor jou dat je óf met een hoog salaris bent gestart óf dat dit niet de enige salarisverhogingen zijn die je hebt gehad want anders..... is het toch wel een beetje een triest verhaal... nofi. Mijn gemiddelde salarisverhoging over de afgelopen 10 jaar ligt toch aardig in de buurt van de 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

CAO verhogingen gaan alleen over de verhogingen voor de levels zelf, maar gaan niet over hoeveel een persoon zelf over de jaren heen stijgt in level ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:55:
[...]

Ik hoop voor jou dat je óf met een hoog salaris bent gestart óf dat dit niet de enige salarisverhogingen zijn die je hebt gehad want anders..... is het toch wel een beetje een triest verhaal... nofi. Mijn gemiddelde salarisverhoging over de afgelopen 10 jaar ligt toch aardig in de buurt van de 10%.
Dit zijn de CAO (collectieve) verhogingen. Ik heb het lijstje gepost omdat het kan helpen om salarissen van verschillende tijden te vergelijken. M.a.w. hoeveel ben je er de afgelopen 5/6/7/8 jaart echt op vooruit gegaan? :)

Mijn totale arbeidsvoorwaarden zijn ruim 120% gestegen in 8 jaar tijd, Daarvan dus 24% collectief en de rest individueel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Kan iemand mij vertellen of mijn salaris aan de lage kant is? Ik hoor namelijk van vrienden in dezelfde sector van wel.

Leeftijd: 30
Opleiding(en): MCSE, Vmware
Certificaten: MCSE 2000 + MCSE 2003 + VCP (VMware Certified Professional) + IBM Director
Werkervaring: 3 jaar als 1e en 2de lijns medewerker en nu 4 jaar als Systems Integrator.
Werkgever: Klein bedrijfje
Huidige functie: Systems Integrator; Migraties, projecten (Windows servers, VMWare, Exchange, Active Directory etc etc), netwerkbeheer bij diverse bedrijven (MKB en groter)

13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: Ja, maar geen prive gebruik
Leaseauto: Ja
Pensioenregeling: mini pensioen, zelf grotendeels geregeld.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: +- 80 euro in de maand betalen voor je auto, maar dan wel gratis tanken
Land: NL

Maand salaris(bruto): 2750

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:46
Denk dat je wel wat meer kan vragen. Mocht jij ergens anders gaan kijken dan kom je makkelijk op een salaris van 3000 uit. Denk dan ook dat je, als de situatie het toelaat, best richting de 3k mag vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
  • Laatst online: 12-09 08:40
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MEAO, Erkend Hypotheekadviseur (HBO)
Certificaten: Nog geen
Werkervaring: In de ICT 0 jaar
Werkgever: Grote ICT dienstverlener
Aangeboden functie: Servicedesk, Young Professional instroom

Vakantiedagen: 30 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonus maximaal 3 maand salarissen
Leaseauto: Ja, 650,- leasebudget, exl. brandstof en exlc btw incl. 15.000 km prive
Pensioenregeling: ja, bedrijf betaalt 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: prima opleidingsplan waarbij werkgever volledige cursusgelden vergoed

Aanbod Maand salaris(bruto): € 2300

Naar mijn idee helemaal niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:27:
Dit zijn de CAO (collectieve) verhogingen. Ik heb het lijstje gepost omdat het kan helpen om salarissen van verschillende tijden te vergelijken. M.a.w. hoeveel ben je er de afgelopen 5/6/7/8 jaart echt op vooruit gegaan? :)

Mijn totale arbeidsvoorwaarden zijn ruim 120% gestegen in 8 jaar tijd, Daarvan dus 24% collectief en de rest individueel:)
Is inderdaad een interessante opmerking. Als ik terug kijk naar toen (2002') en nu, kan ik concluderen dat:
- ik in het begin (excl. jobhoppen) percentueel hard steeg (>10%) maar nu minder (absoluut gezien is de stijging wel gelijk gebleven)
- jobhoppen (2x) zeker de moeite waard is gebleken: 1k tot 1,4k per hop (per 1 augustus trouwens nieuwe baan) ;)
- ik in 6 jaar tijd per saldo 3,7k per maand meer ben gaan verdienen in vergelijking met mijn startsalaris als HBO-er in 2002.

Ieder jaar steeg onze sector-CAO circa 3% waarbij ik tevens door behaalde periodieken binnen dezelfde functie 4% tot 9% meer ben gaan verdienen. Lijkt me dat er meer mensen zijn die dit herkennen (daar waar er ruimte is om te groeien binnen je schaal).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
ou812 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:09:
Certificaten: Nog geen
Werkervaring: In de ICT 0 jaar
Werkgever: Grote ICT dienstverlener

Vakantiedagen: 30 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonus maximaal 3 maand salarissen
Leaseauto: Ja, 650,- leasebudget, exl. brandstof en exlc btw incl. 15.000 km prive
Pensioenregeling: ja, bedrijf betaalt 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: prima opleidingsplan waarbij werkgever volledige cursusgelden vergoed

Aanbod Maand salaris(bruto): € 2300

Naar mijn idee helemaal niet zo slecht.
Niet zo slecht... Ik ben benieuwd waar je aan de slag gaat? 8)7

Geen relevante ervaring, geen relevante opleiding, geen certificaten... En toch 2300 euro + auto. Daarnaast vind ik 30 vrije dagen best wel veel en zie ik niet zo gauw iets vreemds terugkomen. Je bent natuurlijk wel 32, maar oke, voor een beginner vind ik het veel.

Ik zou het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
t_captain schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 15:08:
[...]

Dat is grappig, zo reken ik mezelf ook wel eens rijk :D

Ik verdien nu NETTO meer in euro's dan ik in per 1 november 1999 (1e baan) in BRUTO guldens verdiende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben arbeider en werk in 4 ploegenstelsel en heb een netto loon tussen de 1800 en 2000 euro.
Vakantiegeld 3600 euro netto
Eindejaarspremie 1300 euro

Niet slecht voor iemand die niet lang gestudeerd heeft.
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
Woodsy schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 15:47:
[...]

Niet zo slecht... Ik ben benieuwd waar je aan de slag gaat? 8)7

Geen relevante ervaring, geen relevante opleiding, geen certificaten... En toch 2300 euro + auto. Daarnaast vind ik 30 vrije dagen best wel veel en zie ik niet zo gauw iets vreemds terugkomen. Je bent natuurlijk wel 32, maar oke, voor een beginner vind ik het veel.

Ik zou het wel weten...
Ik weet het ook, al had ik ook een andere aanbieding voor systeembeheerder voor 2100 per maand.

Dan is dit toch net iets beter en bij een bedrijf waar ook meer mogenlijkheden heb om door te kunnen groeien.

Vanuit mijn vorige werk (en nu dus een totale ommezwaai) neem ik kennelijk voldoende andere kwaliteiten mee. Het technische zal niet zo'n probleem gaan vormen. Beetje studie en begleiding en ik ben helemaal upo to date. Prive altijd al wel het een en andere gedaan, met iets meer dan alleen hobby gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:26:
Ben arbeider en werk in 4 ploegenstelsel en heb een netto loon tussen de 1800 en 2000 euro.
Vakantiegeld 3600 euro netto
Eindejaarspremie 1300 euro

Niet slecht voor iemand die niet lang gestudeerd heeft.
Greetz
Misschien moeilijk te begrijpen (voor iemand die nauwelijks gestudeerd heeft) maar een job is veel meer dan een maandelijkse som geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ou812 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:09:

...

...
Van hypotheekadviseur naar ict'er?

offtopic:
Zegt misschien wel iets over de woningmarkt in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ou812
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:07:
[...]

Van hypotheekadviseur naar ict'er?

offtopic:
Zegt misschien wel iets over de woningmarkt in Nederland?
Daar heeft het niks mee te maken, bij mijn toekomstige ex-werkgever merken we daar niks van. Loopt gewoon goed.

Het heeft met een persoonlijke keuze te maken, al lijkt het aanbod wat ik gehad niet verkeerd (is het ook niet) lever ik toch financieel zeker 15.000 per jaar bruto in. Maar dat is nou eenmaal de consequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ou812 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:11:
[...]

Daar heeft het niks mee te maken, bij mijn toekomstige ex-werkgever merken we daar niks van. Loopt gewoon goed.

Het heeft met een persoonlijke keuze te maken, al lijkt het aanbod wat ik gehad niet verkeerd (is het ook niet) lever ik toch financieel zeker 15.000 per jaar bruto in. Maar dat is nou eenmaal de consequentie.
Dus je gaat op je 32ste voor 15.000 per jaar minder achter een helpdesk zitten terwijl de woningmarkt prima loopt? Zoiets als sommigen hun roeping als missionaris of profeet gevonden hebben, heb jij je roeping als helpdeskmedewerker gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
Leeftijd: 20
Opleiding: MBO niv. 4 Technische Informatica, ITIL, Prince2, CCNA
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: " Netwerk Manager"
GSM: nee, wel mogelijk
Auto: ja, seat ibiza
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): 1900
Per 1 augustus
Opleiding(en): MBO Technische Informatica
Certificaten: ITILv2,Prince2,CCNA, CCNP BSCI
Werkgever: ICT detacheerder
Huidige functie: System & Network Engineer
Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: ja
Leaseauto: ja

Bruto salaris: 2550 ( + €300 standby vergoeding 1week per maand en + de overuren die ik dan draai laatste 2 maanden was dat ook ongeveer €300)
Zit aardig op de goede richting, wordt nog iets onder betaald voor de functie die ik heb.
Maar begin volgend jaar gaan we weer over salaris praten. Zit deze maand nog op de 2100
Dus een leuke stijging van 450 euries

[ Voor 31% gewijzigd door ts_rensuh op 12-07-2008 21:31 ]

CCIE R&S

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou dit topic aub zuiver over inkomens en achtergronden delen. Als iets discussie behoeft, maak er dan gewoon een topic voor. Als je een vraag hebt, idem.