Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm ik moet toch nog maar es om de tafel kom ik net achter. Ik kreeg in het begin 1300 netto voor 4 dagen, met als afspraak na 6 maanden 1400 netto te krijgen. Nu was er volgens hem een foutje geweest in mijn voordeel, en kreeg ik ineens 2400 bruto (voor 5 dagen, dus 1960 voor 4) wat op veel meer uit zou komen. Afspraak was om dat niet terug te draaien, maar ik moest het komende jaar niet om loonsverhoging vragen. Dit was 1 jaar na begin, half jaar na de 1e keer opslag. Ik kreeg eerst 2100 bruto ofzo. Maargoed, als ik nu mijn bankafschrift bekijk krijg ik 1460 netto. Daar zit nu ook reiskosten bij in, wat ik toen niet had. Dus dat staat er los van, en dat was rond de 70 euro. Dus krijg ik gewoon mijn afgesproken 1400 euro... Dus dat foutje waar hij het over had was helemaal geen foutje, en vind ik dus dat ik in augustus, een jaar na de eerste verhoging, best wel weer om verhoginng mag vragen. Anders werk ik anderhalf jaar lang op het zelfde loon, dat lijkt me niet helemaal reëel :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Misschien verstandig dat jij en degene met wie je dit afspreekt voortaan focussen opeen bruto totaalbeloning in plaats van een netto inkomen...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Guillome schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:14:
Anders werk ik anderhalf jaar lang op het zelfde loon, dat lijkt me niet helemaal reëel :)
Waarom zou dat niet reëel zijn, net als of je standaard recht zou hebben op een jaarlijkse salarisverhoging? Je hebt toch zeker een jaarlijkse beoordeling waarbij dit ter sprake komt?

Vragen om een loonsverhoging kan altijd, of je deze ook krijgt is dan een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Ik zou me in de onderhandelingen lekker bezig houden op een broto loon; dat is veel duidelijker.
Als de afspraak was dat jij nu 1960 euro broto voor 4 dagen krijgt, zou ik als ik jou was je loonstrookje er op naslaan en als dat af wijkt je werkgever gewoon confronteren met die afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap niet dat je baas accoord is gegaan met een beloning obv een netto bedrag. Dat is voor een werkgever bijna ondoenlijk, zeker op langere termijn wanneer wetgeving en belastingmaatregelen de bruto netto verhouding veranderd.

Maar wat staat er precies in je arbeidscontract?
Pagina: 1