"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral
[Fotoapparatuur] Mijn nieuwe apparatuur [deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 ... 115 116 117 118 last
Nieuw TopicReg. datum: 25 januari 2004

Als aanvulling op mijn SB-600, als ie binnen is lekker uitproberen met CLS (kan met mijn nieuwe D60 body
www.jzfotografie.eu - Nikon D60, 17-55mm f2.8 ED-IF AF-S, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-800 & SB-600, LowePro Flipside 300 & Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag
Had gekund, alleen was de standaard 32MB Memory Stick nou net niet meegeleverd.quote:universal creations schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:48:
Wees creatief zou ik zeggen. Tip: spiegeltje, spiegeltje aan de wand...
"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral
quote:Henk schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:55:
[...]
Ben dan trouwens ook erg benieuwd naar de verschillen tussen je originele NP-E3 en de imitatie... hoe zit het met seals, status uitlezen in je cam (kan de 1DII dat?) degelijkheid, etc
Nou, even paar fotootjes dan maar. Heb de accu opgeladen en in m'n cam gedaan. Hij past perfect en sluit goed aan. Hij voelt totaal niet alsof hij net niet past of rommelig aan. Gewoon een stevige accu die in je hand hebt. De camera zegt dat er een volle accu inzit en aangezien hij evenveel contactpunten heeft als de originele accu (nl. 2) zie ik ook niet waarom de camera niet zou kunnen weergeven hoe vol de accu is. imo meet de camera gewoon nog de restspanning en en kan hij daar aan zien hoe vol de accu nog is.quote:abrakadaver schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:56:
Met name die seals inderdaad, daar ben ik ook wel benieuwd naar
De seals zijn vrijwel hetzelde als de originele accu, ze zitten iets losser maar ik voorzie geen problemen. De accu is sowieso vrijwel identiek aan de Canon.
Vooralsnog lijkt het me geen miskoop. Ik zal eens kijken hoeveel shots hij meegaat.

Reg. datum: 22 november 2001
die ga ik ook maar eens bestellen
1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex
Met de badkamer spiegelquote:Afterlife schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:42:
Ehmm... Hoe zet je een cameraatje op de foto als 't op dat moment het enige cameraatje is dat je ter beschikking hebt (op een brakke GSM camera na)? Niet dus, vandaar een 'gejat' plaatje.
/spuitelf mode
@canon accu Ni-Mh accu's hoe antiek is dat in een camera?
bouwfraude wijzigde dit bericht 03-07-2008 10:17 (10%)
D50 | Wii
Zo oud als de 1D(s)II.quote:bouwfraude schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:12:
[...]
Met de badkamer spiegel
/spuitelf mode
@canon accu Ni-Mh accu's hoe antiek is dat in een camera?
Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!
Waarschijnlijk neemt de brandpuntsafstand toe met factor 1,2 ofzo door die adapter, dan zit je op 55*1.6*1.2 = ~105mm. Dat lijkt me toch een vrij ideale lengte voor portretten. De kwaliteit zal alleen niet ideaal zijn met een adapter met zo'n simpel lensje in de adapter. Je kunt zoveel verschillende merken (Contax Zeiss, Leica, Nikon, Pentax, Olympus, M42 lenzen) mbv een adapter zonder kwaliteitsverlies op een EOS zetten en dan kies je Minolta die dus niet zonder optisch element gebruikt kan worden.quote:xbake schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:37:
vandaag erbij :
[afbeelding]
een Minolta 55mm f1.7
lens had ik al een tijdje, maar de converter van ebay [MD-->EOS] is pas sinds vandaag binnen.
De MF is erg goed te doen, zeker met liveview, 10x inzoomen en perfect scherp te stellen. niet zo'n lekker bereik op crop, maar wel heerlijk lichtsterk.
Doordat er een klein lensje tussenzit kun je bovendien ook scherpstellen op oneindig![]()
Al bij al een leuke aanwinst voor 20¤
Ik heb trouwens goede resultaten met Pentax, Olympus en Canon FD (macro) lenzen i.c.m. adapters.
Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 03-07-2008 10:40 (4%)
Weet je zeker dat dat de MG serie is en niet de MK serie? De MK serie is namelijk geheel van kunststof.quote:J3roen schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:46:
EDIT: Ik heb er toch 1 besteld net voor ¤ 25. Voor dat bedrag kan ik hem altijd weer verkopen
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
Het is de MG-3. Goedkoop vanwege het feit dat het verpakkingsschade betrof. Lang leve Ebayquote:mig29 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:04:
[...]
Weet je zeker dat dat de MG serie is en niet de MK serie? De MK serie is namelijk geheel van kunststof.
JG-Photography
Gear: Canon spul & Accesoires.
Waar ik meer naar benieuwd ben is hoe die no-name accu er over een paar maanden na wat gebruik aan toe is. Daar vallen namelijk de meeste namaak accu's door de mand. In eerste instantie goed, maar daarna om te janken.quote:Sharky schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 23:46:
[...]
[...]
Nou, even paar fotootjes dan maar. Heb de accu opgeladen en in m'n cam gedaan. Hij past perfect en sluit goed aan. Hij voelt totaal niet alsof hij net niet past of rommelig aan. Gewoon een stevige accu die in je hand hebt. De camera zegt dat er een volle accu inzit en aangezien hij evenveel contactpunten heeft als de originele accu (nl. 2) zie ik ook niet waarom de camera niet zou kunnen weergeven hoe vol de accu is. imo meet de camera gewoon nog de restspanning en en kan hij daar aan zien hoe vol de accu nog is.
De seals zijn vrijwel hetzelde als de originele accu, ze zitten iets losser maar ik voorzie geen problemen. De accu is sowieso vrijwel identiek aan de Canon.
Vooralsnog lijkt het me geen miskoop. Ik zal eens kijken hoeveel shots hij meegaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
10 Ni-Mh cellen achter elkaar laden; niet goed, niet goed!
Het batterypack met 9 Ni-Mh's voor mijn MagLite dat ik laatst kocht was ook altijd per 9 opgeladen. Er zat een rotte cel in die lek was en eentje die nog maar z'n halve capaciteit had. De eerste heb ik vervangen, de tweede heb ik een aantal keren gerefreshed in m'n lader en zit nu weer netjes op de normale capaciteit. Met z'n allen in serie krijg je dat nooit voor elkaar.
met die 1.2 factor had ik nog niet zozeer rekening gehoudenquote:Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:35:
[...]
Waarschijnlijk neemt de brandpuntsafstand toe met factor 1,2 ofzo door die adapter, dan zit je op 55*1.6*1.2 = ~105mm. Dat lijkt me toch een vrij ideale lengte voor portretten. De kwaliteit zal alleen niet ideaal zijn met een adapter met zo'n simpel lensje in de adapter. Je kunt zoveel verschillende merken (Contax Zeiss, Leica, Nikon, Pentax, Olympus, M42 lenzen) mbv een adapter zonder kwaliteitsverlies op een EOS zetten en dan kies je Minolta die dus niet zonder optisch element gebruikt kan worden.
Ik heb trouwens goede resultaten met Pentax, Olympus en Canon FD (macro) lenzen i.c.m. adapters.
tja, waarom die lens ? mn pa had ze nog liggen van zn oude analoge spiegelreflex, maar het is en blijft leuk speelgoed
EOS 40D || 17-55 f2.8 IS USM || 70-200 f2.8L IS USM || 580EXII
Reg. datum: 08 september 2003
* Canon 100mm 2.8 macro
* Lowepro mini trekker
* 2x hoya pro1 digital filter circular(77&67)
* extra accu
* geheugen kaartje 8gig
Ben nu helemaal klaar voor de vakantie vanaf zondag heerlijk
Canon 40D | 17-40 | 70-200 F4 IS | 100 2.8 Macro | (Foto)Blog - www.ydoschreuder.nl
Reg. datum: 01 oktober 2004
Ja, om bovenstaande redenen (en om de fijne plaatjes) ben ik al jaren blij met mijn Sony V3. Gaat ondanks mijn D80 iedere vakantie/festival mee. De V3 was zijn tijd ver vooruit en kan volgens mij nog steeds wedijveren met huidige compacts. Mensen zijn wel eens verrast als ze horen dat de beelden uit een compact komen. Ik heb 'm een paar maanden terug laten reparen (programma-dial dolgedraaid) omdat ik hem nog lang niet zat ben. :-)quote:Afterlife schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:42:- 'Hologram AF' laser focus assist. De assist is geen pathetisch wit of rood lampje, maar een rode laser die een patroon van diagonale lijnstukjes projecteerd. Daarmee kun je zelfs in 't pikdonker scherpstellen.
- NightFraming. In 't pikdonker scherpstellen is mooi, maar dan moet je ook wel kunnen framen. NightFraming schakelt je LCD over op IR, en bij 't afdrukken wordt IR weer uitgeschakeld, de flits (intern of extern) ingeschakeld, doet Hologram AF z'n werk, en wordt de foto gemaakt.
Absoluut leuk speelgoed.quote:xbake schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 18:58:
[...]
met die 1.2 factor had ik nog niet zozeer rekening gehouden![]()
tja, waarom die lens ? mn pa had ze nog liggen van zn oude analoge spiegelreflex, maar het is en blijft leuk speelgoed
Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 03-07-2008 23:19 (3%)
Reg. datum: 02 april 2004
Mijn niet-macro FD-objectieven zijn anders behoorlijk kortzichtig met een glasloze adapter.quote:Aham brahmasmi schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:35:
[...]
Reg. datum: 05 augustus 2005
FD objectieven worden ongewild iets meer macro. of bedoel je dat juist...quote:Toff schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:15:
[...]
Mijn niet-macro FD-objectieven zijn anders behoorlijk kortzichtig met een glasloze adapter.
Reg. datum: 02 april 2004
Nee, ik bedoel dat scherpstellen verder dan een meter ofzo onmogelijk is met zo'n converter. Ik wilde mijn supermooie FD's (o.a. 50mm F1.4) ook "gewoon" gebruiken en dat gaat dus niet, zonder lensje in de converter. Voor mij is de lol er dan vanaf, omdat ik weinig vertrouwen heb in de kwaliteit van het extra lensje.quote:I-me schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:34:
[...]
FD objectieven worden ongewild iets meer macro. of bedoel je dat juist...
" mie verrie heppie" met de SD-8A externe accupack voor mijn flitsert
Nu nog een zooi NiMH cellen refreshen en aftoppen, dan kan ik zaterdag ze lekker benutten op een feestje!!
Oh en in de tussentijd uitvogelen op welke sync-uitgang (van de camera OF van de flitser) de kabel moet, want de handleiding beschrijft juist DAT niet....
Er zijn namelijk ook body's die die PC-sync aansluiting niet hebben, dus dan heb je geen keuze
En je kunt dat batterypack ook gebruiken als je je flitser als remote gebruikt, dus dan zal hij ook in de syncaansluiting van de flitser moeten.
En nu timen; in hoeveel seconden kun je tien 1/1 flitsen doen?
jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 04-07-2008 16:28 (46%)
quote:jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:26:
Die van de flitser, zonder twijfel.
Er zijn namelijk ook body's die die PC-sync aansluiting niet hebben, dus dan heb je geen keuze
En je kunt dat batterypack ook gebruiken als je je flitser als remote gebruikt, dus dan zal hij ook in de syncaansluiting van de flitser moeten.
En nu timen; in hoeveel seconden kun je tien 1/1 flitsen doen?
Hold it... de ALDI cellen zitten eerst in hun fitness-centrum....
gaat u accoord met een " benchmark" nadat ze een (zaterdag) avondje een warming-up hebben gedaan?
snellader was eerder klaar, dus nu maar getest!!
eerste full power 1/1 flits-sessie ('please handover the sunglasses...
de tweede full power sessie is zojuist voltooid met de accupack aan de SB-800.
en.... (tromgeroffel) een handgetimed 20,6 seconde
Ik kon bijna niet geloven hoe vlot ie z'n flitser weer voorziet van sap, 't gaat echt vlot!!
NielsTn wijzigde dit bericht 04-07-2008 18:07 (31%)
Reden: meetresultaten toegevoegd
pas je op dat je je mooie flits niet doorbrandquote:NielsTn schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:18:
[...]
Hold it... de ALDI cellen zitten eerst in hun fitness-centrum....
gaat u accoord met een " benchmark" nadat ze een (zaterdag) avondje een warming-up hebben gedaan?
snellader was eerder klaar, dus nu maar getest!!
eerste full power 1/1 flits-sessie ('please handover the sunglasses...) doet ie over 10 flitsen 39,75 seconde (handgetimed).
de tweede full power sessie is zojuist voltooid met de accupack aan de SB-800.
en.... (tromgeroffel) een handgetimed 20,6 seconde
Ik kon bijna niet geloven hoe vlot ie z'n flitser weer voorziet van sap, 't gaat echt vlot!!
-[ Het Kwartjuh Valt... ]- -[ Nikon D80 + Glas + Flits ]- -[ SHIFT HORIZON ]-
Nikon geeft aan op de SD-8A : max 15 flashes in korte tijd...quote:Kwartjuh schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:20:
[...]
pas je op dat je je mooie flits niet doorbrand
en let' s be honest: dit is een extreme vorm dat je elke 2 seconde FULL power los gaat....
meestal is een invul-flits beduidend zachter (=minder vermogen)...
Details over de test staan direct op mn site.
Reg. datum: 22 november 2001
En met dat geld een 580ex gekocht, altijd handig

abrakadaver wijzigde dit bericht 06-07-2008 12:54 (12%)
1D 5D 16/2.8 35/2.0 50/1.8 100/2.0 24-70/2.8 28-105/3.5-4.5 70-200/2.8 580ex
Pagina: 1 2 3 4 ... 86 87 88 89 90 91 92 93 94 ... 115 116 117 118 last
Dit topic is gesloten.