Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kleine Productreview beoordelingentopic *

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
Typt en "vouwt"

@ Kees, dankje _/-\o_ voor je commentaar.

Ik heb inmiddels een 8800GT met stockkoeler gehad dus er komt een temperatuur update, de foto's kon ik niets aan doen, mobje heeft geen autofocus :( Opmaak zal ik ook even fixxen. Bij andere reviews had ik ook al een kopje 'changelog' toegevoegd in [small] dus dat zal hier ook even gebeuren.

Ik zal even de opmaak door elkaar schoppen en dan zal ie vanzelf wel weer naar boven komen ;)

En dat ik als enige mijn review omhoog wou is 1 voor de karma :+, 2 ik kon geen andere reviews vinden die te laag gemod stonden of niet rechtgetrokken werden door mijn beoordeling van die review :$

::: Beoordeel mijn Productreviews ::: Systeemspecs ::: T.net-Gallery :::

Linux Mac Addict
Reg. datum: 28 april 2006

quote:
Mag wellicht _/-\o_ toch naar 3 omdat de preview vink te vroeg uitstond!
Heb de tekst snel aangevuld...was eigenlijk niet de bedoeling dat deze al live stond maar ja
te laat.

Sta ook open voor suggesties zodat het een drietje/viertje kan worden.

HeyDude wijzigde dit bericht 01-09-2008 15:03 (6%)

Typt en "vouwt"

Er staan nu nog maar 3 alinea's, wat heb je er zelf ingestopt aan hardware, waarom deze kast gekozen. Wat vind je van de kast, hoe is het inbouwen, heb je genoeg ruimte? Je zou mijn review van m'n Centurion 590 er bij kunnen pakken. Wel mooie afbeeldingen, daar niets over te klagen, alleen de hoeveelheid tekst laat iets te wensen over ;)

{edit}
En bij deze @ Kees, eentje die op 3 staat maar naar 4 moet ;)
productreview: Samsung R510 FS05 review door Hipocrates

Wiethoofd wijzigde dit bericht 01-09-2008 15:38 (16%)

Reg. datum: 02 februari 2006

quote:
Wiethoofd schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:30:
Nog even een paar die nog fout beoordeeld staan:
productreview: Asus Eee PC 900 20G Zwart review door der_joachim
is nu 4, niet meer dan 3 waard omdat er een afbeelding mist en de mAh van z'n batterij vermeld ie niet.

productreview: Asus Eee PC 900 20G Zwart review door Nico de Vries
Staat op 2, moet naar 1

productreview: Thermaltake Bach VB8001BNS review door HeyDude
te weinig tekst om een 3 sterren review te zijn, kan naar 2

productreview: HP Compaq Tablet PC tc4400 review door kemmel
geen/nauwelijks opmaak, weinig tekst van 2 naar 1 sterren
Allemaal eens. De 1 sterren zouden nog wat stemmen kunenn gebruiken, maar als het zo blijft lig ik er niet wakker van.
quote:
4 ster zou inderdaad ook kunnen, heb hem zelf 3 ster gegeven.
quote:
En dan natuurlijk m'n eigen nog even :+
productreview: Thermalright HR-03 GT review door Wiethoofd
waarom 4 en geen 5? ;)
sorry, just need to know, zodat ik em naar 5 sterren moet verbeteren of dat hij zo goed is maar hij omlaag gemod is
Kees zegt al vrij veel. Ik wil nog wel zeggen hoe ik er tegen aan kijk:
quote:
Vind ik niet heel erg, maar eigen foto's zouden beter zijn. En dus niet van internet geplukt zeg maar. Ook is een mouse-over erg mooi, maar persoonlijk lijkt mij gewoon een ondertitel wat makkelijker lezen. Doe ook even een enter voor en na een afbeelding dan ziet het er wat rustiger uit.
quote:
temperatuur is leuk om te weten, maar nutteloos zonder vergelijkingswaardes (dus wat hij met stock/andere koelers doet),
Eens
quote:
veel lange links waardoor soms de helft van de tekst onderstreept is.
Ook wel eens
quote:
Soms slecht leesbaar door plaatjes die er rechts/onder/boven staan,
Ook eens, ergens in het midden heb je echt veel plaatjes boven, rechts en onder de tekst dat leest en ziet er wat onrustig uit.
quote:
Verschillende 'Updates' wat op zich prima is, maar je zou dat ook in 1 kunnen nemen,
Ook wel eens. Elke keer zo'n tag met update ziet er wat mij beteft wat onproffessioneel uit. Denk je dat een hardware site na een maandje even weer een update brengt en weer een en weer een? Het is goed bedoelt, maar wacht dan even wat langer met de review zodat je een duidelijke ervaring hebt. Wat je ook zou kunnen doen is onderaan je review een log platen, waar je de datum zegt van je update en (eventueel) in het kort even zegt wat je update. Zodat je je tekst ook niet met update tags hoeft te werken.
quote:
plus- en minpunten staan al onderaan het artikel, dus niet nodig om ze in zo'n lijst nog een keer op te noemen, dat moet eigenlijk al uit de tekst komen, en dan gebruik je er ook geen bullets voor zodat die lijst er gek uitziet.
Helemaal mee eens.
quote:
Verder gebruik je redelijk vaak enters zonder een nieuwe alinea te starten, het is mooier om teksten zonder al te veel enters te schrijven, de pagina zelf zorgt er wel voor dat de linefeeds goed komen.
Dit vind ik een belangrijk punt, omdat je steeds na een kort stukje van een paar regels een enter toevoegd ziet de tekst er onrustig uit. Probeer volle alinea's te maken. Maar maak zo ook weer niet te lang. Af en toe een korte alinea kan wel, maar niet te veel.

Dan heb ik zellf ook nog wat toe te voegen. Je hoeft ook niet de reden op te geven van je schrijven:
quote:
Reden van schrijven
Mijn tweede uitgebreide review over een product waar ik, na een moeilijke installatie, zeer tevreden over ben.
Dit is niet belangrijk dit zou je anders kunnen zeggen door de Reden van de aankoop te maken, maar dat heb je dus al ergens bovenaan de review. Mij lijk dit dus overbodig.

De gerbruikte bronnen is ook niet heel nuttig imho. Je hebt ze namelijk in je review staan en dan is het niet nodig ze nog eens aan het einde van de review te vermelden.
quote:
Overigens zou ik je vraag anders stellen. In plaats van eerst 4-5 reviews te noemen en daarbij te zeggen dat ze te hoog staan en dat ze naar beneden moeten, en vervolgens je eigen review als enige omhoog gemod wil zien, dat komt vreemd over. Ik zou zelf de vraag iets anders stellen, en alleen vragen 'hoe zou ik deze review moeten aanpassen zodat jullie het 5 sterren waard zouden vinden' in plaats van dat je zegt 'dit is nu 4 sterren, maar ik vindt het 5 sterren waard'
Ben ik ook wel mee eens.

Bovendien (@ Wiethoofd) is het eigenlijk zelf zo dat dit topic niet echt bedoelt is om advies te vragen om je review beter te maken, maar om mismoderaties van reviews aan te kaarten. :)

BTW: dus hoe je review er nu uitziet vind ik een 4 ster ook wel gerechtvaardigd.
Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Eigen reviews beter te maken lijkt me niet zo heel erg, want het heeft toch nut voor de lezers van reviews. Alleen moet het natuurlijk niet te bont wanneer je het doet :)

Kixtart wijzigde dit bericht 02-09-2008 13:27 (42%)

Fok een postduif en werp hem richting mij wanneer je me nodig hebt of gebruik Direct Message :)

Typt en "vouwt"

productreview: Conceptronic C10RWC PC Card 10 in 1 Cardreader review door Vliegvlug
geen opmaak, wel goed onderbouwd, ik geef em toch 1 ster, what about you? (staat nu op 2)

productreview: Transcend Compact Flash I 32GB review door tHe_BiNk
6 regels tekst, bult plaatjes, 1 ster

productreview: Apple iPod mini 6GB review door tHe_BiNk
heeft betrekking op bovenstaande review over de CF kaart, iets meer tekst, maar het gaat over een mod van, niet over het apparaat zelf, 1 à 2 ster.

productreview: OCZ Core OCZSSD2-1C64G review door Marko3333
alleen tekst, geen opmaak, 1 ster

productreview: Thermalright HR-03 GT review door Wiethoofd
inmiddels revised version, improved en in mijn ogen nu wel 5 sterren waard.

Typt en "vouwt"

productreview: HP J6410 review door Luke83
Is puur copy/paste van de productspecs met 6 regels eigen tekst en een afbeelding.
Lijkt mij 1 à 2 sterren, you be the judge.

Typt en "vouwt"

productreview: Heineken Trom-Pet review door jeremy
review door het zoontje van crisp, leuk en aardig, maar omdat er een afbeelding mist maar 3 sterren waard :+

BOFH @ #Netwerken

quote:
Wiethoofd schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:35:
productreview: Heineken Trom-Pet review door jeremy
review door het zoontje van crisp, leuk en aardig, maar omdat er een afbeelding mist maar 3 sterren waard :+
ehm, jij weet niet wat je wilt:
Door Wiethoofd, maandag 15 september 2008 23:36
Er mist volgens mij een pluspunt: kan ontzettend irritant overkomen op tegenstanders.
Verder is hij nu maar 4 sterren waard, aangezien er een foto mist :+

30-10 (1614): LET OP: Deze devver heeft een vreemd gevoe...
31-10 BaBoOn: toeter :p
31-10 (3793): Gaat het echt automatisch BalusC?

SMS "SIG bericht" naar 0622643117

Typt en "vouwt"

quote:
Het was al laat :+

productreview: Asus Eee PC 1000H Wit review door VVVJeroen vind ik meer een goede 3 ster dan een (krappe) 4 ster. Er is een logje onderaan dat er nog van alles zal worden aangepast, maar dat is nu dus niet het geval, nu zou het dus kunnen voldoen op 3 ster imho.

productreview: Canon Pixma MP520 review door Stephan4kant geen 4 ster, daar is de review gewoon te kort voor, 3 ster van mij iig.
Bruine bonen maken veel wind
Reg. datum: 18 februari 2003

Op 04-09 heb ik een review geschreven van de Apple iPhone.

Nu is het mogelijk om veel plaatjes in je review te stoppen als je ze op een andere site zet, want met [afbeelding1] is het maar mogelijk 4 plaatjes toe te voegen.
Hoe zet je op een andere manier plaatjes in je review (en kan je ze naast elkaar zetten) als ik ze op mijn eigen site heb staan?

Nu zijn er ook twee medetweakers geweest die een review hebben geschreven, maar deze zijn terecht gekomen onder een ander product welke wel exact dezelfde gegevens heeft. 2 maal de Apple iPhone 16GB die hier te vinden is.
Dit komt de gezamelijk beoordeling niet ten goede.
Mocht iemand die dit aan kan passen dit lezen, dan zou ik graag alle reviews bij elkaar zien.

AMD 64 X2 4400+, Arctic Freezer 64 Pro, XFX 7800GTX xXx, ASUS A8N SLI SE, Corsair 2X512MB TwinMos 2X1GB PC3200 cl2.5, Tagan u22 480W, XFi Fatality, WD Raptor 10.000rpm 74Gb, Seagate 7200.10 320Gb SATA2, Antec P180B, 21" Samsung 215TW

Typt en "vouwt"

quote:
Anuskriebel schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 13:43:
Hoe zet je op een andere manier plaatjes in je review (en kan je ze naast elkaar zetten) als ik ze op mijn eigen site heb staan?
Overzicht van UBB-codes
quote:
Nu zijn er ook twee medetweakers geweest die een review hebben geschreven, maar deze zijn terecht gekomen onder een ander product welke wel exact dezelfde gegevens heeft. 2 maal de Apple iPhone 16GB die hier te vinden is.
Mocht iemand die dit aan kan passen dit lezen, dan zou ik graag alle reviews bij elkaar zien.
Dit moet je even in het PW gedeelte spammen

Ah super bedankt!
Heb inmiddels mijn review aangepast.. hopelijk krijgt hij dan ook wat meer waardering dan een magere 3 sterren.. :'(

AMD 64 X2 4400+, Arctic Freezer 64 Pro, XFX 7800GTX xXx, ASUS A8N SLI SE, Corsair 2X512MB TwinMos 2X1GB PC3200 cl2.5, Tagan u22 480W, XFi Fatality, WD Raptor 10.000rpm 74Gb, Seagate 7200.10 320Gb SATA2, Antec P180B, 21" Samsung 215TW

Typt en "vouwt"

quote:
Anuskriebel schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 15:17:
Ah super bedankt!
Heb inmiddels mijn review aangepast.. hopelijk krijgt hij dan ook wat meer waardering dan een magere 3 sterren.. :'(
Op dit moment niet, je hebt te grote afbeeldingen waardoor hij onoverzichtelijk wordt.

Niet om te pochen (maar eigenlijk wel :+) zou je mijn review over m'n iPod Touch kunnen bekijken:
productreview: Apple iPod Touch V2 16GB Zwart review door Wiethoofd
Hier heb ik ook screenshots van apps toegevoegd, maar de opmaak drastisch aangepast, en het verschil tussen mijn en jouw review is ook duidelijk te zien :P

Kijk, dat die van jou beter is daar ga ik niet tegenin (mooie review!), maar ik neem aan dat dat geen lijdraad is voor andere reviews.
Maar ik zal zeker binnenkort de mijne ook nog veel meer uitbreiden. Begin net een beetje te ontdekken hoe je een review maakt. Dank voor de tips, heb de plaatjes inmiddels ook aangepast.

Typt en "vouwt"

Ik vraag me af waarom de S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky review 5 sterren heeft.
De Shadow of Chernobyl review van dezelfde persoon is uitgebreider en wel de 5 sterren waard.
productreview: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky review door Swieb
productreview: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl review door Swieb

En als de Clear Sky review terecht 5 sterren heeft, waarom zou mijn GRID review dan maar 4 zijn :?
Link express weggelaten, aangezien hij makkelijk genoeg te vinden is

quote:
Wiethoofd schreef op zondag 28 september 2008 @ 16:40:
Ik vraag me af waarom de S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky review 5 sterren heeft.
De Shadow of Chernobyl review van dezelfde persoon is uitgebreider en wel de 5 sterren waard.
productreview: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky review door Swieb
productreview: S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl review door Swieb
De review die Swieb schijft zijn goed imho. Maar persoonlijk mis er iets, dat ze net geen 5 ster maken, maar dat wil niet zeggen dat hij dat niet verdiend. Van mij kan zowel 4 en 5 ster. Ik heb al zijn reviews even snel bekeken en heb ze allemaal 4 ster gegeven, maar nogmaals 5 ster zou eventueel ook kunnen.
quote:
En als de Clear Sky review terecht 5 sterren heeft, waarom zou mijn GRID review dan maar 4 zijn :?
Link express weggelaten, aangezien hij makkelijk genoeg te vinden is
Simpel gezegd: ik vind dus de Clear Sky review (net) geen 5 ster dus jouw Grid review dus ook niet. ;)

productreview: Sitecom WL-607 review door Jopp krappe 2 ster imo, heb er zelf 1 ster voor gegeven.

productreview: Samsung Syncmaster 2493HM review door Ramzzz Dit is geen 3 ster. 2 is beter, waarbij 1 ster ook niet onverdedigbaar is. Zelf ben ik voor (een krappe) 2 ster gegaan.

Regeneration wijzigde dit bericht 04-10-2008 17:19 (10%)

Typt en "vouwt"

quote:
Regeneration schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:18:
productreview: Sitecom WL-607 review door Jopp krappe 2 ster imo, heb er zelf 1 ster voor gegeven.

productreview: Samsung Syncmaster 2493HM review door Ramzzz Dit is geen 3 ster. 2 is beter, waarbij 1 ster ook niet onverdedigbaar is. Zelf ben ik voor (een krappe) 2 ster gegaan.
Beide 1 ster, die van de Samsung staat dusdanig vol met spelvaudten dat hij niet prettig leesbaar is, hij is nog wel 'under construction', maar nu niet meer waard dan 1.

Reg. datum: 09 september 2005

quote:
Wiethoofd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:29:
[...]

Beide 1 ster, die van de Samsung staat dusdanig vol met spelvaudten dat hij niet prettig leesbaar is, hij is nog wel 'under construction', maar nu niet meer waard dan 1.
Je vergeet daar 'volgens mij' oid bij te zetten.

Ik vind de tweede twee sterren waard.

TheZeroorez wijzigde dit bericht 04-10-2008 20:57 (10%)

Q.E.D.

Typt en "vouwt"

quote:
TheZeroorez schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:17:
Je vergeet daar 'volgens mij' oid bij te zetten.
waar moet het 'volgens mij' dan komen te staan? Tussen staat en dusdanig of tussen hij en niet of tussen is en nog?
quote:
Ik vind de tweede twee sterren waard.
Spelfouten buiten beschouwing gelaten idd twee sterren (even bijgesterd)

Breaking the habit

quote:
Wiethoofd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:24:
[...]

waar moet het 'volgens mij' dan komen te staan? Tussen staat en dusdanig of tussen hij en niet of tussen is en nog?
Tussen 'hij' en 'niet' lijkt me het meest logisch :). Ik vind hem in ieder geval best goed leesbaar. Het lijkt een hier en daar vluchtig getypt stukje dat ie zelf niet goed nagelezen heeft. Heb de beide reviews dezelfde waardering gegeven als Regeneration.

LP | House | AJ
And I'm the only one and I walk alone.

productreview: Samsung Syncmaster 2443BW review door Nixadus is imho geen 4 ster waard. Een goede 3 ster is het meer niet (zoals het er nu uitziet).

offtopic:
En als je dan Havvie in 'productreview: Samsung Syncmaster 2443BW review door Nixadus' leest... Dat van de plaatjes klopt, maar als je met plaatjes hiervoor al een 5 ster weet te geven...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: