Hebben ze alle Apple aanhangers daar achter gelaten?Ganymedus schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:23:
Er lopen overigens wel een paar mensen rond op de daltonlaan met alleen een Apple.
Anoniem: 193799
hhm dat is interessant, mocht je niet voor een lenovo kiezen, krijg je dan evt een budget om zelf iets te kiezen (zoals bijv die Applerickmans schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 08:59:
[...]
dat kan ook, alleen wordt het niet ondersteund en moet je je appeltje zelf kopen. Er zijn er behoorlijk wat die apple gebruiken voor hun dagelijks werk en op de wiki van capgemini staat ook behoorlijk informatie hoe je allerlei zaken aan de praat krijgt.
Nee, je krijgt gewoon een Lenovo, waar je netjes op moet passen.
Lenovo, worden trouwens veel gebruikt, zijn echt goede notebooks.Linkebal schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:25:
Nee, je krijgt gewoon een Lenovo, waar je netjes op moet passen.
Degelijk zijn ze zeker en met het ultiem mooie toetsenbord lampje. Echt snel vind ik het nou weer niet, maar dat komt waarschijnlijk meer door Vista + Capgemini image.
Nope.
And from what I've heard, gaat dat (waarschijnlijk) in de nabije toekomst ook nog niet gebeuren... Jammer genoeg...
And from what I've heard, gaat dat (waarschijnlijk) in de nabije toekomst ook nog niet gebeuren... Jammer genoeg...
Ben benieuwd hoe open de deur voor nieuwe medewerkers nu weer staat, aangezien er op Talent-NL wordt gesproken over de bonusregeling voor het werven van nieuwe collega's.
tja dat weet ik niet , misschien staat de deur op een kier?
Ik zelf was een jaar geleden in contact met Cap, maar door de economische tijd is dat toen op "hold" gezet. Maar recentelijk begonnen ze vanuit Cap me zelf weer te benaderen
Ik zelf was een jaar geleden in contact met Cap, maar door de economische tijd is dat toen op "hold" gezet. Maar recentelijk begonnen ze vanuit Cap me zelf weer te benaderen
@Prx er is klaarblijkelijk weer ruimte voor mensen. Er worden immers weer actief mensen benaderd.
Misschien dat de markt nog niet 100% is aangetrokken, echter je moet nu ongeveer wel gaan trekken als je nog de goede mensen wilt hebben. 'De visser die het vroegst naar de vijver gaat, heeft veelal het beste stekkie.'
@Linkebal aan de image kun je gelukkig zelf genoeg sleutelen om een fatsoenlijke prestatie te behalen. Het is logisch dat er voorlopig nog geen overstap word gemaakt naar 7. De kosten en moeite die in Vista zijn gestoken waren enorm. Daarnaast zullen we niet veel klanten tegenkomen die over zullen zijn naar 7.
@tig3rclaw natuurlijk geeft Cap je geen budget om een Apple te kopen. Dan zouden ze naast de laptop je ook moeten voorzien van een budget voor het softwarepakket. Iets waar ze nu al licenties hebben voor windows. Ik moet zeggen dat ik het een beetje een onzinnige discussie vind. Je krijgt een PPT van Cap welke je moet gebruiken voor je werk. Je mag deze ook thuis gebruiken. WIl je een andere computer, dan gebruik je daar je eigen geld maar voor.
@Sjaak, waar moesten ze anders heen? Daar zijn nog van die stille hoekjes waar je echt van alles in kwijt kunt.
Misschien dat de markt nog niet 100% is aangetrokken, echter je moet nu ongeveer wel gaan trekken als je nog de goede mensen wilt hebben. 'De visser die het vroegst naar de vijver gaat, heeft veelal het beste stekkie.'
@Linkebal aan de image kun je gelukkig zelf genoeg sleutelen om een fatsoenlijke prestatie te behalen. Het is logisch dat er voorlopig nog geen overstap word gemaakt naar 7. De kosten en moeite die in Vista zijn gestoken waren enorm. Daarnaast zullen we niet veel klanten tegenkomen die over zullen zijn naar 7.
@tig3rclaw natuurlijk geeft Cap je geen budget om een Apple te kopen. Dan zouden ze naast de laptop je ook moeten voorzien van een budget voor het softwarepakket. Iets waar ze nu al licenties hebben voor windows. Ik moet zeggen dat ik het een beetje een onzinnige discussie vind. Je krijgt een PPT van Cap welke je moet gebruiken voor je werk. Je mag deze ook thuis gebruiken. WIl je een andere computer, dan gebruik je daar je eigen geld maar voor.
@Sjaak, waar moesten ze anders heen? Daar zijn nog van die stille hoekjes waar je echt van alles in kwijt kunt.
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Dank je wel ganymedus. Ik ben het met je eens hoor, maar ik was zomaar benieuwd naar de mogelijkheden 
Ik wacht nu af, of Cap met een bod komt.
Ik wacht nu af, of Cap met een bod komt.
wachten duurt altijd lang, nog niks meer gehoord. Laatste nieuws was dat er vergaderd moest worden over bepaalde posities/vacatures.
Zou dit gunstig zijn of juist niet?
Bel je contactpersoon binnen Capgemini op, vraag hem naar de status...laat je actief zien/horen.Anoniem: 193799 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:56:
wachten duurt altijd lang, nog niks meer gehoord. Laatste nieuws was dat er vergaderd moest worden over bepaalde posities/vacatures.
Zit nu te kijken naar Business Acceptance Testing bij Cap. Iemand voorbeelden van projecten die je dan zoal uitvoert (ik weet wat het werk inhoudt, maar ben benieuwd naar concrete projecten)?
Als je mij iedere dag zou bellen, is het gelijk einde verhaal.Madje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:50:
Afwachten is een no-no bij Cap. Meteen erachter aan gaan. Desnoods bel je ze elke dag.

Elke dag komt misschien ook wat verkeerd over ja, haha. Maar ik zou zeker niet gewoon afwachten. Recruitment heeft op dit moment misschien niet veel zaken lopen, maar het kan altijd iemand ontschieten om even te reageren op een proposal/vraag.
Ik moet zeggen dat je wel heel erg lang bezig bent met het traject. Zat eens terug te lezen en je houd dit al erg lang vol tig3rclaw
Anoniem: 348059
Ik krijg hopelijk deze week of volgende week een aanbod in de bus!
En daarna nog de test maken!
zijn de gegevens op pagina 1 nog steeds up-to-date?
En daarna nog de test maken!
zijn de gegevens op pagina 1 nog steeds up-to-date?
Ik kom per 1 mei het Capgemini team versterken! Heb er helemaal zin in.
Heeft iemand enig idee wat trouwens de aanbrengbonussen zijn bij Cap? Er willen nog wat (goede) consultants mee
Die ik wel durf aan te dragen.
En kan iemand me vertellen of er een beetje leuke auto te krijgen is uit de pool? Bij voorkeur automaat. Formaat Fiat Bravo/VW Golf/ Audi A3/ etc
Heeft iemand enig idee wat trouwens de aanbrengbonussen zijn bij Cap? Er willen nog wat (goede) consultants mee
En kan iemand me vertellen of er een beetje leuke auto te krijgen is uit de pool? Bij voorkeur automaat. Formaat Fiat Bravo/VW Golf/ Audi A3/ etc
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 348059 op 30-03-2010 11:18 ]
Ik werk sinds 1 maart bij iemand anders, gebrek aan afwisseling en vooruitzicht op meer hetzelfde werk deed mij tot deze keuze komen. Dus kan je helaas niet helpen daarmee.
Toen ik er wel werkte en spiekte op het scherm van een collega, zaten er wel redelijk wat auto's in de pool. Ik zou gewoon naar de lease administratie lopen of even bellen als je eenmaal binnen bent daar.
Toen ik er wel werkte en spiekte op het scherm van een collega, zaten er wel redelijk wat auto's in de pool. Ik zou gewoon naar de lease administratie lopen of even bellen als je eenmaal binnen bent daar.
Welkom! Waarschijnlijk ga je binnenkort kennismaken met jouw P-manager, die jou ook kan helpen aan de lijsten met beschikbare poolauto's zolang je nog geen aansluiting op het netwerk hebt. Ook aanbrengbonussen zal hij/zij jou bij kunnen helpen.Anoniem: 348059 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:12:
Wil je daar niet op wachten, kun je natuurlijk altijd even bellen of emailen met de leaseadministratie en PRM.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Welkom! Waar binnen Cap kom je te werken?Anoniem: 348059 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:12:
Anoniem: 346185
Zijn er bij Cap mogelijkheden voor mensen die commerciële economie gestudeerd hebben? Ik probeer al bij enkele ICT bedrijven aan de bak te komen, maar door mijn opleiding heb ik vakinhoudelijk geen kennis. Ik ben wel op zoek naar een baan in de ICT als consultant of iets dergelijks.
Heb vandaag een golf, a3 en enkele fiat grande puntos zien staan in de poollijst. Aanbrengbonus is 1000 euro bruto voor elke medewerker die je binnen kan krijgen. Maar dan moet er wel genoeg werk voor ze zijn.Anoniem: 348059 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:12:
Heeft iemand enig idee wat trouwens de aanbrengbonussen zijn bij Cap? Er willen nog wat (goede) consultants meeDie ik wel durf aan te dragen.
Welkom in ieder geval!
Jahoor, die opleiding heeft nog relevantie ook. Je kunt wellicht binnen Financial Services aan de slag. Jij hebt dan minder ICT gerelateerde kennis, maar meer domeinkennis.Anoniem: 346185 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:29:
Zijn er bij Cap mogelijkheden voor mensen die commerciële economie gestudeerd hebben? Ik probeer al bij enkele ICT bedrijven aan de bak te komen, maar door mijn opleiding heb ik vakinhoudelijk geen kennis. Ik ben wel op zoek naar een baan in de ICT als consultant of iets dergelijks.
Dank je wel!Gert_-_Jan schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 22:05:
[...]
Welkom! Waar binnen Cap kom je te werken?
Heb er helemaal zin in. Contract en alles is opgezegd dus nu is het de maand april relaxen en in mei een frisse start maken
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 348059 op 07-04-2010 08:11 ]
Relaxt, zo'n maand vrij. Wel balen van het weer danAnoniem: 348059 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:13:
[...]
Dank je wel!
Ik kom het SAP team versterken!
Heb er helemaal zin in. Contract en alles is opgezegd dus nu is het de maand april relaxen en in mei een frisse start maken
Met het weer van vandaag zou ik ook wensen dat ik een maandje vrij was, haha. Voor nu maar weer even opgesloten in het congresgebouw.
hahaha, idd, niks mis met dit weer hoor 
Zo hou ik het nog wel vol tot einde van de maand!
Zo hou ik het nog wel vol tot einde van de maand!
Nou, vanmorgen op gesprek geweest bij CG. Assesment is dus best wel lastig. Assesment niet gehaald helaas, ik vond hem ERG pittig. Maar als bedrijf zijnde snap ik het wel, zo krijg je gewoon de mensen die al een zeer goed niveau hebben.
Per 1 mei begin ik ook bij Capgemini Consulting als SAP HRM Consultant. Echt heel veel zin in!
Nu nog even tot eind april hier mijn werk uitzitten...
Hi Cool.Carpenter schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 13:52:
Per 1 mei begin ik ook bij Capgemini Consulting als SAP HRM Consultant. Echt heel veel zin in!
kun je mij eens een DM sturen. Krijg het bij jou niet voor elkaar...
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 348059 op 11-04-2010 14:04 ]
Op het belangrijkste assesment, en het assesment met de teksten en daaruit opvattingen beoordelen als juist, onjuist en niet beoordeelbaar. Vond het assesment met de tekst zwaar onduidelijk aangezien je veel aspecten kon zien als niet beoordeelbaar.
Anoniem: 346185
Gister een erg leuk bericht gekregen. Ik mag deelnemen aan de XperienceDay a.s. 29 april in Utrecht! Heeft iemand hier ervaringen mee en/of tips om de dag tot een succes te maken. Dit betekent natuurlijk dat ik er een sollicitatiegesprek aan over wil houden om zo een carrière bij Capgemini te starten als Sap consultant.
Weet iemand misschien hoeveel procent van de deelnemers daadwerkelijk een kans krijgen om bij Capgemini te beginnen?
Weet iemand misschien hoeveel procent van de deelnemers daadwerkelijk een kans krijgen om bij Capgemini te beginnen?
De XperienceDay geeft juist de bezoeker de mogelijkheid om te kijken of Capgemini bij hem/haar past. Wanneer jij op deze dag erachter komt dat jij Capgemini wel interessant vindt om voor te werken, dan kan je volgens mij altijd vrijblijvend meedoen aan het assessment. In de tijd dat ik mee deed aan de XperienceDay (18 april 2008) was dat in ieder geval allemaal totaal geen probleem.
Als ik er aan denk dan zal ik eens kijken of ik niet binnen kan wandelen die dag.
ps. Typ alsjeblief nooit meer 'Cap Gemini'. Vervelende naam voor de beursnotering ook *brrrr*
Als ik er aan denk dan zal ik eens kijken of ik niet binnen kan wandelen die dag.
ps. Typ alsjeblief nooit meer 'Cap Gemini'. Vervelende naam voor de beursnotering ook *brrrr*
[ Voor 10% gewijzigd door Prx op 15-04-2010 00:30 ]
ik heb 1 april mee gedaan aan de experience day,
je kan hier goed proeven hoe de sfeer is binnenn Capgemini.
Morgen op gesprek voor een stage plaats.
je kan hier goed proeven hoe de sfeer is binnenn Capgemini.
Morgen op gesprek voor een stage plaats.
Anoniem: 356670
Op dit moment heb ik een contract van Cap op zak en ondanks alle goede verhalen, heb ik nog n paar twijfelpuntjes...
Hoe uitdagend zijn de opdrachten, wat is het algemene niveau? Dit zal o.a. verband houden met het aanname beleid, zoals de verhouding HBO/WO en hoe selectief het aanname beleid verder is. Zelf ben ik WO cum laude geslaagd en zat bij drie van de vier testjes bij de beste 1% (en andere test ook "sterk"), waardoor ik ging twijfelen. Hoe ervaren de (ex-)medewerkers dit zelf? Of krijgen andere consultancy kantoren de meer complexere opdrachten of valt dat wel mee?
Persoonlijke ontwikkeling en groei; na wat ik hier gelezen heb en wat ik verder heb begrepen is ontwikkeling erg belangrijk binnen Cap en wordt zeker het e.e.a. aan gedaan. Echter, ontwikkeling vindt naast gezamenlijke activiteiten en enkele dagen p/jaar tijdens werkuren, vooral plaats op eigen initiatief buiten werktijd om. Als ik vervolgens naar de variabele beloning kijk en vragen stel over doorgroei mogelijkheden, blijkt dat de meeste medewerkers dezelfde stappen doorlopen de eerste twee jaar (relatief weinig diversiteit) en variabele beloning in de eerste jaren niet op persoonlijke aard plaatsvinden. Hierdoor ga ik mij afvragen in hoeverre dit wordt gestimuleerd (of alleen minimum plaatsvindt) en je daadwerkelijk ook meer bereikt door goed werk af te leveren (accountability).. jullie ideeen?
Bvd!
Hoe uitdagend zijn de opdrachten, wat is het algemene niveau? Dit zal o.a. verband houden met het aanname beleid, zoals de verhouding HBO/WO en hoe selectief het aanname beleid verder is. Zelf ben ik WO cum laude geslaagd en zat bij drie van de vier testjes bij de beste 1% (en andere test ook "sterk"), waardoor ik ging twijfelen. Hoe ervaren de (ex-)medewerkers dit zelf? Of krijgen andere consultancy kantoren de meer complexere opdrachten of valt dat wel mee?
Persoonlijke ontwikkeling en groei; na wat ik hier gelezen heb en wat ik verder heb begrepen is ontwikkeling erg belangrijk binnen Cap en wordt zeker het e.e.a. aan gedaan. Echter, ontwikkeling vindt naast gezamenlijke activiteiten en enkele dagen p/jaar tijdens werkuren, vooral plaats op eigen initiatief buiten werktijd om. Als ik vervolgens naar de variabele beloning kijk en vragen stel over doorgroei mogelijkheden, blijkt dat de meeste medewerkers dezelfde stappen doorlopen de eerste twee jaar (relatief weinig diversiteit) en variabele beloning in de eerste jaren niet op persoonlijke aard plaatsvinden. Hierdoor ga ik mij afvragen in hoeverre dit wordt gestimuleerd (of alleen minimum plaatsvindt) en je daadwerkelijk ook meer bereikt door goed werk af te leveren (accountability).. jullie ideeen?
Bvd!
Kennelijk ben je erg slim 
In het algemeen hebben grote IT bedrijven een vergelijkbaar carrierepad voor de inflow van alle consultants die van HBO en universiteit instromen. Vaak ook dezelfde arbeidsvoorwaarden voor HBO en uni.
Als je naast erg slim ook erg ambitieus bent, moet je ook eens kijken naar de management consulting bedrijven (Boston Consulting Group, McKinsey etc). Ook zou je kunnen kijken bij accountantskantoren zoals KPMG, Ernst&Young of Deloitte.
Mijn advies zou zijn om een orienterend gesprek aan te gaan bij ten minste 1 bedrijf van deze beide groepen. Praat vrijuit over de carrierepaden die zij voor je zien, wees kritisch omdat gouden bergen meestal niet massief goud zijn
En kies voor het bedrijf waarmee je de meeste klik ervaart.
In het algemeen hebben grote IT bedrijven een vergelijkbaar carrierepad voor de inflow van alle consultants die van HBO en universiteit instromen. Vaak ook dezelfde arbeidsvoorwaarden voor HBO en uni.
Als je naast erg slim ook erg ambitieus bent, moet je ook eens kijken naar de management consulting bedrijven (Boston Consulting Group, McKinsey etc). Ook zou je kunnen kijken bij accountantskantoren zoals KPMG, Ernst&Young of Deloitte.
Mijn advies zou zijn om een orienterend gesprek aan te gaan bij ten minste 1 bedrijf van deze beide groepen. Praat vrijuit over de carrierepaden die zij voor je zien, wees kritisch omdat gouden bergen meestal niet massief goud zijn
En kies voor het bedrijf waarmee je de meeste klik ervaart.
Harrows, je kunt het ook anders bekijken. Als je bij de test heel goed scoorde en je WO cum laude bent afgestudeerd, kun je je wellicht snel onderscheiden van je collega's. Dan val je dus op en kun je misschien sneller en makkelijker groeien binnen Capgemini.
Variabele beloning vind in serieuze omvang pas plaats als je managing consultant bent geworden. Als je als YP'er instroomt duurt dat wel even. Neemt niet weg dat als je goed werk levert, dat voor zowel de klant als Capgemini belangrijk is, er best wel wat mogelijk zal zijn op individuele basis. En goed werk leveren is natuurlijk wel iets wat je zelf kunt beïnvloeden. Mijn ervaring is dat je echt meer bereikt door goed werk te leveren (en uiteraard komt zichtbaarheid daar ook bij kijken).
Verder is het zo dat je zelf wel initiatief moet nemen om je te ontwikkelen. Er is heel veel mogelijk, maar als je zelf niet daar op aan stuurt, of zelf initiatief neemt om kennis op te doen en te delen, dan zul je snel hetzelfde doen als het gros. Ik denk dat dat bij elke consultancy firma hetzelfde werkt. Als jij laat zien veel tijd (ook je eigen) te investeren in je loopbaan/kennisniveau, dan zijn zij ook bereid daar in te investeren.
Verder is het zo dat je zelf wel initiatief moet nemen om je te ontwikkelen. Er is heel veel mogelijk, maar als je zelf niet daar op aan stuurt, of zelf initiatief neemt om kennis op te doen en te delen, dan zul je snel hetzelfde doen als het gros. Ik denk dat dat bij elke consultancy firma hetzelfde werkt. Als jij laat zien veel tijd (ook je eigen) te investeren in je loopbaan/kennisniveau, dan zijn zij ook bereid daar in te investeren.
@Harrows, zorg dat je bij de high potentionals (A-tjes) komt. Als je dat snel doet kun je wellicht nog wat hebben aan een man genaamd Peter. <-- kom je wel achter. Dan kun je heel snel groeien binnen Capgemini, en zodoende ook de interessantere opdrachten krijgen. Zorg er voor je niet in de groep van de C-tjes komt, dan staat je carrière redelijk stil.
Anoniem: 356670
Thanks voor alle goede inhoudelijke reacties!
Ondertussen ook nog verschillende mensen gesproken bij Cap -erg open en eerlijk- en een goed beeld gekregen in hoeverre je zelf ook invloed hebt op het niveau van de opdrachten, zoals hier de mensen ook al hebben aangegeven.. oftewel ik begin 1 mei bij Cap FS!
Ondertussen ook nog verschillende mensen gesproken bij Cap -erg open en eerlijk- en een goed beeld gekregen in hoeverre je zelf ook invloed hebt op het niveau van de opdrachten, zoals hier de mensen ook al hebben aangegeven.. oftewel ik begin 1 mei bij Cap FS!
Overigens zeggen die testjes niet veel. Ik met "maar" HBO zat ook bij de bovenste procenten ongeveer 4 jaar geleden en heb destijds niet voor Capgemini gekozen omdat ik ergens anders meer uitdaging kon krijgen.
Uiteindelijk zul je straks beseffen dat er tussen school en het bedrijfsleven een wereld van verschil is. Maar zo te lezen weet je wat je wilt doen en wat je wilt bereiken. Dus dat komt vast wel goed met je
. Succes in ieder geval bij Capgemini.
Uiteindelijk zul je straks beseffen dat er tussen school en het bedrijfsleven een wereld van verschil is. Maar zo te lezen weet je wat je wilt doen en wat je wilt bereiken. Dus dat komt vast wel goed met je
@mierenfokker, ik weet niet wat er kan zijn dat je me hier niet kunt vragen, echter het staat hierbij tijdelijk aan. Ik kan alleen niet beloven dat ik inhoudelijk kan reageren.
Ik zit momenteel in mijn afstudeerfase HBO BI, ik zit mij wat te oriënteren op de arbeidsmarkt. Daarin is Capgemini natuurlijk een grote speler, waardoor bij mij de gedachte speelt om het daar eens te proberen.
Nu zijn er twee zaken waar ik over twijfel:
De reistijd. Ik woon zelf in het Oosten des lands, enkele reistijd is 1:20 (optimaal, zonder file). Is dit wel te doen? Zijn er meer mensen die heen en weer reizen? Alhoewel je natuurlijk veelal bij klanten zit, die overal kunnen zitten.
Mijn tweede vraagje is "rather unusual"?
Wat is de dress-code aldaar? Ik neem aan dagelijks in pak. Maar wat ik meer bedoel is, ik heb zelf een baardje.. word daar moeilijk om gedaan?
Nu zijn er twee zaken waar ik over twijfel:
De reistijd. Ik woon zelf in het Oosten des lands, enkele reistijd is 1:20 (optimaal, zonder file). Is dit wel te doen? Zijn er meer mensen die heen en weer reizen? Alhoewel je natuurlijk veelal bij klanten zit, die overal kunnen zitten.
Mijn tweede vraagje is "rather unusual"?
Wat is de dress-code aldaar? Ik neem aan dagelijks in pak. Maar wat ik meer bedoel is, ik heb zelf een baardje.. word daar moeilijk om gedaan?
[ Voor 63% gewijzigd door Batata007 op 17-05-2010 19:07 ]
Reistijd van 1.20 is naar Utrecht neem ik aan?
Cap heeft klanten in heel Nederland en veel zitten in de Randstad. Of dat dan nog te doen is....
Baardje hoeft op zich geen probleem te zijn, mits het er "verzorgd" uitziet.
Reistijd met de auto is 1:17, optimaal, zonder files.
De randstad word inderdaad dan een beetje een probleem. Dan zit ik zo aan 2,5 uur heen, 2,5 terug.. Hmm. Iets te veel van het goede. Het is dus niet zo dat de opdrachten een beetje toegespits worden op jouw locatie?
Ik moet maar eens gaan verhuizen. Maar dat doe je helaas ook niet zo 1,2,3.
De randstad word inderdaad dan een beetje een probleem. Dan zit ik zo aan 2,5 uur heen, 2,5 terug.. Hmm. Iets te veel van het goede. Het is dus niet zo dat de opdrachten een beetje toegespits worden op jouw locatie?
Ik moet maar eens gaan verhuizen. Maar dat doe je helaas ook niet zo 1,2,3.
[ Voor 29% gewijzigd door Batata007 op 17-05-2010 20:01 ]
Zonder files en wachtijden ben ik 35 minuten onderweg voor 45km naar Utrecht vanaf mijn woonplaats Rhenen - in de regel houdt ik rekening met 50 minuten. Ik woon midden tussen de A12 en de A15 en beide snelwegen hebben nogal eens vertragingen van en naar Utrecht.Batata007 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:59:
Reistijd met de auto is 1:17, optimaal, zonder files.
Naar het datacentre in Amsterdam houdt ik rekening met 2u30 reistijd, dus dat zal voor jou nog wel iets meer zijn in de spits.
Reistijd tot de klantlokatie is niet te bepalen zonder te weten bij welke klant jij gaat werken, dat kan zowel mee- als tegenvallen natuurlijk. Cap zal er zoveel als mogelijk rekening mee houden, waarbij vooral wordt gekeken naar bijvoorbeeld thuiswerken, alternatieve werktijden en -plaatsen. Enfin, dat beleid wordt uitgebreid uit de doeken gedaan bij elke kennismaking met Cap mensen, voorlopig raad ik jou aan te concentreren op reistijd naar Utrecht als richtpunt.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Ik weet niet hoe het is als YP, maar je hebt wel degelijk invloed op de opdracht (en daarmee dus de locatie).
Veel opdrachten zijn wel in het westen.
Ik weet niet hoe goed het openbaar vervoer voor je is richting Utrecht, maar je krijgt als je je mobiliteitsvergoeding gebruikt voor een leaseauto ook een NS Businesscard waarmee je gratis 2e klas kunt reizen mits de leaseauto stil staat (d.w.z. je mag er wel mee naar een NS station, maar niet je partner laten gebruiken als jij de trein neemt).
Veel opdrachten zijn wel in het westen.
Ik weet niet hoe goed het openbaar vervoer voor je is richting Utrecht, maar je krijgt als je je mobiliteitsvergoeding gebruikt voor een leaseauto ook een NS Businesscard waarmee je gratis 2e klas kunt reizen mits de leaseauto stil staat (d.w.z. je mag er wel mee naar een NS station, maar niet je partner laten gebruiken als jij de trein neemt).
Hoe lang doe je erover tot Amersfoort in de spits?
En ach de dress-code... ik heb zelf een baard staan. Ik heb hier nooit negatieve feedback op gehad.
@Heretic, je zou eens moeten weten hoeveel mensen dat laatste regeltje niet 'kennen'.
Overigens, ik vertrek binnenkort bij Capgemini, dus mijn deelname hier zal enigszins afnemen.
En ach de dress-code... ik heb zelf een baard staan. Ik heb hier nooit negatieve feedback op gehad.
@Heretic, je zou eens moeten weten hoeveel mensen dat laatste regeltje niet 'kennen'.
Overigens, ik vertrek binnenkort bij Capgemini, dus mijn deelname hier zal enigszins afnemen.
Vanuit omgeving deventer naar utrecht papendorp is 55 minuten. Houd er rekening mee dat als je in de drukste spitstijden rijd dat je er tussen de 1:15u en 1:45u over doet.
Op een dag als vandaag doe ik er 1:30 over om van Apeldoorn naar Utrecht te komen. Normaliter ga ik uit van 0:45 tot 1:00 als reistijd.
Wow, 1:30 van Apeldoorn naar Utrecht?!
Dan moet ik, vanuit Hengelo, rekening gaan houden met een reistijd van 2:50..
Dan moet ik, vanuit Hengelo, rekening gaan houden met een reistijd van 2:50..
Met de trein 45 min. Apeldoorn -> Utrecht. Excl. vervoer van/naar station. Optie?Prx schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 07:42:
Op een dag als vandaag doe ik er 1:30 over om van Apeldoorn naar Utrecht te komen. Normaliter ga ik uit van 0:45 tot 1:00 als reistijd.
Dat zou een optie zijn, als de bus vanaf Utrecht CS naar Papendorp er niet zo lang over zou doen. Tevens start ik vaak met werk zo rond 07:00, dus dan komt de bus ook nog niet zo vaak op dat uur. Vanochtend was gewoon even ongelukkig, met dat ongeluk op de A28. Normaal vind ik het allemaal goed te doen.ElementriX schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:37:
[...]
Met de trein 45 min. Apeldoorn -> Utrecht. Excl. vervoer van/naar station. Optie?
Is er iemand die een backup van de screenshots van de Capaciteitentest die Dennis gepost had in zijn bezit heeft?
De links doen het immers niet meer.
Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical
Hoe verloopt de procedure voor ervaren mensen eigenlijk? Ik kan mij niet voorstellen dat iemand met 12-15 jaar ervaring zich vrijwillig gaat onderwerpen aan al die testen?
Ik althans niet maar goed, ik woon ook een beetje te ver weg om bij Cap Gemini te solliciteren. Overigens had CGNZ helemaal niet van dat soort tetsten/toetsen alleen CGNZ is hier (helaas) door HP overgenomen.
Ik althans niet maar goed, ik woon ook een beetje te ver weg om bij Cap Gemini te solliciteren. Overigens had CGNZ helemaal niet van dat soort tetsten/toetsen alleen CGNZ is hier (helaas) door HP overgenomen.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Voor zover als ik begrepen heb in de tijd dat ik er nog werkte werd IEDEREEN aan een test onderworpen.... De YP's kregen die inhouse, de mensen met ervaring mochten naar MU.....tazzman schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:02:
Hoe verloopt de procedure voor ervaren mensen eigenlijk? Ik kan mij niet voorstellen dat iemand met 12-15 jaar ervaring zich vrijwillig gaat onderwerpen aan al die testen?
Dus iedereen werd getest, mensen met ervaring wel pas na de salarisonderhandelingen...
Bij mij was het eerst salarisonderhandelingen, daarna test. Haal je de test krijg je een definitieve aanbieding, haal je de test niet dan is het exit. Heb dan wel geen 10+ jaren ervaring, maar ben geen beginner
Iedereen bij Cap wordt getest of ge-assessed. YP-ers inhouse, (meer) ervaren krijgen mensen krijgen een assessment bij Mercuri Urval, nadat er een akkoord is over de arbeidsvoorwaarden.
Zo'n assessment is toegespitst op de functie die je gaat vervullen en kan bestaan uit capaciteitentests, rollenspellen met een acteur en/of een gesprek met een psycholoog. Op basis van de resultaten krijgt de aanvrager (veelal je toekomstige P-manager) een positief of negatief advies en deze wordt meestal ook overgenomen.
Je krijgt de uitslag eerst ter inzage en mag bepalen of deze naar Cap wordt gestuurd. Doe je dat niet, kun je je baan ook wel vergeten
Zo'n assessment is toegespitst op de functie die je gaat vervullen en kan bestaan uit capaciteitentests, rollenspellen met een acteur en/of een gesprek met een psycholoog. Op basis van de resultaten krijgt de aanvrager (veelal je toekomstige P-manager) een positief of negatief advies en deze wordt meestal ook overgenomen.
Je krijgt de uitslag eerst ter inzage en mag bepalen of deze naar Cap wordt gestuurd. Doe je dat niet, kun je je baan ook wel vergeten
Zal van de week eens kijken voor je, had ze wel ergens opgeslagen zover ik weet.HellFish schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:37:
Is er iemand die een backup van de screenshots van de Capaciteitentest die Dennis gepost had in zijn bezit heeft?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Mecuri wordt al enige tijd niet meer gebruikt; het is nu een andere test geworden die m.i. nog wat zwaarder is. Zie weinig mensen het halen; 30 personen waarvan 8 gehaald. Dit kan natuurlijk ook door het niveau komen van de personen,...Heretic schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:31:
Iedereen bij Cap wordt getest of ge-assessed. YP-ers inhouse, (meer) ervaren krijgen mensen krijgen een assessment bij Mercuri Urval, nadat er een akkoord is over de arbeidsvoorwaarden.
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Anoniem: 39140
momenteel werk ik niet in de ICT sector, heeft iemand enig idee of er detacheringsburos werkzaam zijn waarbij ik tog een start zou kunnen maken in de ICT sector? Ik heb een administratieve financiele achtergrond.
Ik ben eigenlijk op zoek naar detacheringsburos die weer samen met Capgemini werken bijvoorbeeld...of andere buros, voor starters in de ICT sector
Ik ben eigenlijk op zoek naar detacheringsburos die weer samen met Capgemini werken bijvoorbeeld...of andere buros, voor starters in de ICT sector
Anoniem: 362872
Ik ben nu uitgenodigd voor gesprek YP SAP consultant. Beschik over 2 jaar relevante SAP projectervaring en verdien momenteel 3200+ excl. bonus. Ben benieuwd of ik door de selectie kom en of het eventuele aanbod enigzins in de buurt komt van wat ik nu verdien... al heb ik al begrepen dat ik er qua salaris sowieso op achteruit zal gaan.
Behalve dan de mensen die bij OS werken. Deze worden veelal icm een deal binnen gehaald en uiteindelijk niet getest, helaas. Een test werkt voornamelijk in je voordeel. Je weet waar je aan toe bent, en wat je niveau is. Al is het natuurlijk enkel en alleen een moment opname.miel schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:23:
[...]
Voor zover als ik begrepen heb in de tijd dat ik er nog werkte werd IEDEREEN aan een test onderworpen.... De YP's kregen die inhouse, de mensen met ervaring mochten naar MU.....
Dus iedereen werd getest, mensen met ervaring wel pas na de salarisonderhandelingen...
Daarnaast weet je dat je collega's ook een dergelijke test gedaan hebben. Je moet altijd gaan werken waar de testen het moeilijkst zijn, dan weet je in ieder geval dat je collega's even 'slim' zijn als jij (of even goed zijn in testjes maken).Ganymedus schreef op zondag 13 juni 2010 @ 20:35:
[...]
...Je weet waar je aan toe bent, en wat je niveau is. Al is het natuurlijk enkel en alleen een moment opname.
Beste Cappers,
Ik heb zojuist een telefoontje gehad van de recruitment afdeling en heb binnenkort een selectiedag. Er werd mij verteld dat ik een capaciteitentest ga maken. Ik solliciteer voor de functie YP test consultant. Iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Ik heb zojuist een telefoontje gehad van de recruitment afdeling en heb binnenkort een selectiedag. Er werd mij verteld dat ik een capaciteitentest ga maken. Ik solliciteer voor de functie YP test consultant. Iemand enig idee wat ik kan verwachten?
Zou niet gek zijn als ik alvast een kijkje kan nemen in die test ;-)R3dn3ck schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:17:
[...]
Zal van de week eens kijken voor je, had ze wel ergens opgeslagen zover ik weet.
EDIT: Ik heb de tests gezien halverwege deze topic.. Neem aan dat het die zijn? Zien er opzich wel leuk uit die tests, moet te doen zijn! We gaan het zien volgende week!
[ Voor 24% gewijzigd door Sample88 op 18-06-2010 11:44 ]
Lees het topic goed door, er staat voldoende info wat te verwachten.Sample88 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:02:
Beste Cappers,
Dus je krijgt ook als ervaren persoon een capaciteitentest voor je kiezen als ik het goed lees? En verschilt deze test van Mecuri (of ander bureau) met de test die bij YP's wordt afgenomen?
Ik ben namelijk ooit voor de YP tests gezakt en ik verwacht ook niet dat ik deze nu wel zou kunnen maken...
Ik ben namelijk ooit voor de YP tests gezakt en ik verwacht ook niet dat ik deze nu wel zou kunnen maken...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Maandag zal het dan zover zijn :)! Overigens heb ik wel veel informatie kunnen vinden over de capaciteitentest, maar de persoonlijksheidstest niet! Terwijl ik wel lees dat deze enorm belangrijk is! Iemand nog wat tips?
Het is juist die enige test waar je je niet voor kan voorbereiden. Gewoon aangeven wat voor jou belangrijker is... puntjes verdelen over de stellingen. Het is ook maar gewoon input voor het gesprek met de psycholoog.
Succes maandag!
Succes maandag!
Lol, tips zoeken over een persoonlijkheidstest op internet. Als daar kant en klare oplossingen/oefeningen voor waren zou het niet echt meer persoonlijk zijn toch? En als het enorm belangrijk is zal men ook extra hun best doen om te voorkomen dat kandidaten zich kunnen inlezen in de materie.Sample88 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:12:
Maandag zal het dan zover zijn :)! Overigens heb ik wel veel informatie kunnen vinden over de capaciteitentest, maar de persoonlijksheidstest niet! Terwijl ik wel lees dat deze enorm belangrijk is! Iemand nog wat tips?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ze zoeken specifiek naar eigenschappen zoals inzet. Volgens mij was dat een eigenschap waar de psycholoog direct of indirect naar vraagt.
En? hoe ging het?Sample88 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 19:12:
Klopt, ze staan hier nog gewoon online, mooie uitgebreide post van Prx.Sample88 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 11:04:
[...]
Zou niet gek zijn als ik alvast een kijkje kan nemen in die test ;-)
EDIT: Ik heb de tests gezien halverwege deze topic.. Neem aan dat het die zijn? Zien er opzich wel leuk uit die tests, moet te doen zijn! We gaan het zien volgende week!
Succes voor degene die de test moeten doen!
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ging prima! Met vlag en wimpel er doorheen
Nu alleen nog met de psycholoog praten!
Hoe zag de test er nu uit? Aangezien ik had vernomen dat deze weer veranderd is.Sample88 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 10:06:
Ging prima! Met vlag en wimpel er doorheenNu alleen nog met de psycholoog praten!
Gefeliciteerd in ieder geval. De moeilijkste stap heb je nu wel gehad.
Anoniem: 363864
Hallo allemaal
A.s donderdag heb ik een assessment dag bij Capgemini voor YP. Ik heb al de screenshots voor de vier tests gezien. zijn hetzelfde testen zoals 2 jaar geleden (Scales CLS, Scales Numerical, Scales Verbal, Scales FX ) of andere? Welke andere? Kan iemand alsjeblieft me helpen? Zijn testen ook in het Engels?
Alvast bedankt
A.s donderdag heb ik een assessment dag bij Capgemini voor YP. Ik heb al de screenshots voor de vier tests gezien. zijn hetzelfde testen zoals 2 jaar geleden (Scales CLS, Scales Numerical, Scales Verbal, Scales FX ) of andere? Welke andere? Kan iemand alsjeblieft me helpen? Zijn testen ook in het Engels?
Alvast bedankt
Waarom de vraag of de testen in het engels zijn? Mocht je hier bezwaar tegen hebben dan weet ik niet of Cap een goed idee is. Mocht je specifiek een engelse test willen dan kun je gerust bellen met de recruitment afdeling met de vraag of dit mogelijk is. Zij kunnen je vast aangeven of dit mogelijk is.Anoniem: 363864 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:26:
Hallo allemaal
Alvast bedankt
je bent toch geen 12 meerAnoniem: 363864 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:26:
... Kan iemand alsjeblieft me helpen? ...
Testen zijn zoals die screens.. Je kan ook kijken op cut-e, daar komen de tests vandaan en staat dus ook de uitleg ervan (de screens). Ik heb ondervonden dat jeje niet echt kan voorbereiden maar het inzien van de tests van te voren kan je wel helpen (mbt het snappen ervan). Ik was van de vier personen elke keer ruimschoots eerder klaar. Testen zijn overigens gewoon in het nederlands.
Persoonlijk zou het wel mijn voorkeur hebben als de testen in het engels zouden zijn gezien de het internationale karakter van Capgemini. Maar heel veel succes bij de testen, wees er niet te bang voor, als je een gemiddeld HBO bèta denkniveau hebt, haal je de test echt wel.
Blijf dat een zeer gevaarlijke uitspraak vinden. Aangezien op mijn testdag er mensen waren die een dubbele master aan het volgen waren op de Uni en die de test niet hebben gehaald. Ik daarentegen was de enige HBO'er (van de 3) die de test heeft gehaald die dag.Ganymedus schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 07:19:
Persoonlijk zou het wel mijn voorkeur hebben als de testen in het engels zouden zijn gezien de het internationale karakter van Capgemini. Maar heel veel succes bij de testen, wees er niet te bang voor, als je een gemiddeld HBO bèta denkniveau hebt, haal je de test echt wel.
Netjes, bij mij hadden 3 van de 4 hem gehaald. Waarvan 1 op het randje en 2 ruimschoots (waaronder ikzelf). Overigens heb ik zelf geen hbo beta niveau (eerder alpha). Wel VWO gedaan, maar wederom met wiskunde A12. Het gaat er meer om dat je inzicht heb in verbanden.
Maar het goede nieuws:
Donderdag beginnen :P!
Maar het goede nieuws:
Donderdag beginnen :P!
Begin juni heb ik meegedaan aan de Experienceday.
Deze is me goed bevallen zodat ik afgelopen vrijdag mijn eerste sollicatiegesprek gehad heb.
Ik heb gesproken met iemand van de SAP/Oracle practice van de afdeling Packages.
We hebben gesproken over de start van mijn carriere als SAP/Oracle programmeur binnen die practice.
Na zo ongeveer twee jaar kan ik dan doorgroeien naar (beginnend) consultant.
Bij het gesprek heb ik de arbeidsvoorwaarden gekregen en een weekend de tijd gekregen waarin ik mag beslissen of ik de capaciteitentest wil maken. Maandag heb ik teruggebeld en gezegd dat ik dit wil doen!
Erg spannende tijden dus!
Deze is me goed bevallen zodat ik afgelopen vrijdag mijn eerste sollicatiegesprek gehad heb.
Ik heb gesproken met iemand van de SAP/Oracle practice van de afdeling Packages.
We hebben gesproken over de start van mijn carriere als SAP/Oracle programmeur binnen die practice.
Bij het gesprek heb ik de arbeidsvoorwaarden gekregen en een weekend de tijd gekregen waarin ik mag beslissen of ik de capaciteitentest wil maken. Maandag heb ik teruggebeld en gezegd dat ik dit wil doen!
SAP/Oracle binnen Packages, klinkt als V32. Ergo: "mijn" practice.badkuip schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:25:
Begin juni heb ik meegedaan aan de Experienceday.
Wanneer mag je de capaciteitentest doen?
Gisteren test gemaakt, 2x sterk 1 x zwak en 99% op HBO/WO Niveau.
Daarnaast ook nog de shape & view vragenlijst in gevuld, en op basis hiervan vandaag een psychologisch assessment gehad die ook behaald is.
Ik zelf ga er nog niet werken maar hopelijk mijn master thesis schrijven, als de universiteit een beetje mee wil werken
De test is wel goed te doen als je er rustig voor gaat zitten, verder vond ik het gesprek met de psycholoog wel verhelderend. De combinatie van testresultaten en gesprek heeft mij een goed beeld gegeven over mezelf!
Daarnaast ook nog de shape & view vragenlijst in gevuld, en op basis hiervan vandaag een psychologisch assessment gehad die ook behaald is.
Ik zelf ga er nog niet werken maar hopelijk mijn master thesis schrijven, als de universiteit een beetje mee wil werken
De test is wel goed te doen als je er rustig voor gaat zitten, verder vond ik het gesprek met de psycholoog wel verhelderend. De combinatie van testresultaten en gesprek heeft mij een goed beeld gegeven over mezelf!
Klopt, V32 staat ook op het salarisaanbod.Ben.Hahlen schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:42:
[...]
SAP/Oracle binnen Packages, klinkt als V32. Ergo: "mijn" practice.
Wanneer mag je de capaciteitentest doen?
Heb nog niet gehoord wanneer ik de test mag gaan maken, er is beloofd dat ik daar over wordt teruggebeld.
Als ik in dienst kom, is dit zo rond 1 september.
Edit:
Zojuist ben ik gebeld en uitgenodigd om de test op 13 juli te maken.
Way to go!
[ Voor 9% gewijzigd door badkuip op 30-06-2010 15:21 ]
"Business Process Management in the Netherlands 2010" Vervolg onderzoek op een in 2008 gehouden survey onder +/- 100/150 bedrijven die met BPM werken.
Ik ben vandaag begonnen op V32! Misschien dus binnenkort collega's. Succes met de test!badkuip schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:28:
[...]
Klopt, V32 staat ook op het salarisaanbod.
Heb nog niet gehoord wanneer ik de test mag gaan maken, er is beloofd dat ik daar over wordt teruggebeld.
Als ik in dienst kom, is dit zo rond 1 september.
Edit:
Zojuist ben ik gebeld en uitgenodigd om de test op 13 juli te maken.
Way to go!
Anoniem: 147144
Gister op sollicitatiegesprek geweest voor Afstuderen HBO. En mag de test gaan maken
Volgens mij waren wij samen in de testruimte :-)BraX schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:09:
Gisteren test gemaakt, 2x sterk 1 x zwak en 99% op HBO/WO Niveau.
Hoe is het bij Cap dit jaar met salarisverhogingen?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Dit topic is gesloten.