Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 264.404 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-05 13:06
Wijnands schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:50:
Hoe is het bij Cap dit jaar met salarisverhogingen?
Goed punt :+
Word het gras bij Cap momenteel beter onderhouden dan als bij de concurrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
PRecies waar ik nieuwsgierig naar ben.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147144

Vandaag de assessment gehaald :) maandag naar de assessmentpsycholoog. Wat kan ik hier van verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 21:12
Roadman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:02:
[...]

Goed punt :+
Word het gras bij Cap momenteel beter onderhouden dan als bij de concurrent?
In alle eerlijkheid, bij Cap is het over de hele linie niet veel beter. Collectief zijn er in de laatste 2 ronden geen verhogingen geweest (begin dit jaar en deze maand). In individuele gevallen is soms wel wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-01 12:20
0-lijn werd gehanteerd. Ikzelf kreeg promotie dus had lak aan de algemene salaris verhoging :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 23:12
Kak, vandaag capaciteitentest gedaan waar ik voor gezakt ben.
Ben een beetje gefrustreerd omdat ik de feedback daarop erg slecht vond: ze konden niet aangeven welke testen ik slecht gemaakt had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 14:25

Prx

Dat vind ik ook erg apart om te horen. Bij mijn test kreeg ik netjes de resultaten te zien (mag ze niet meenemen) van elk van de individuele testen. Het lijkt mij in ieder geval niet de normale gang van zaken. Jammer om te horen dat je gezakt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

badkuip schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:07:
Kak, vandaag capaciteitentest gedaan waar ik voor gezakt ben.
Ben een beetje gefrustreerd omdat ik de feedback daarop erg slecht vond: ze konden niet aangeven welke testen ik slecht gemaakt had..
Bij de testen kreeg ik gewoon een papiertje met percentages erop hoe ik het gedaan had tov referentie groep. Maar misschien doen ze dat alleen als je het gehaald hebt of zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
@Prx @Inferno,

Ik kreeg ook wel een papiertje maar daar alleen met de totaalscore erop.

Ik had een percentielscore van 27% (vergeleken met alle andere deelnemers scoorden 73% daarvan hoger dan mij, 27% scoorden lager of gelijk aan mij).

Verdere uitslagen:
Deductief redeneren - zwak
Verbale logica - zwak
Nummerieke logica - voldoende.

Die percentielscore van 27% vind ik zelf erg laag, ik had meer van mezelf verwacht (studeer HBO bedrijfskundige informatica).

Ik weet niet welke test precies ik aan welke score moet relateren:
Ik denk:
Deductief redeneren - Scales FX
Verbale logica - Scales Verbal
Nummerieke logica - Scales CLS en Scales Numerical.

Weet iemand van jullie hoe dat precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

De test die je verplicht dient te halen is de Scales CLS. Daar had je dus 27% voor. De overige testen heb je wel goed neergezet.

In principe heb ik ook alleen een papiertje gehad met daarop het uiteindelijke resultaat, maar bij het gesprek werden mij ook de detail overzichten getoond. Deze mocht ik niet meenemen (logisch), omdat je anders namelijk met die resultaten naar een ander bedrijf zou kunnen gaan. (klinkt in eerste instantie wat gek, maar lijkt me logisch)

edit
Overigens, je had misschien van jezelf verwacht dat je het beter zou doen, maar een goede opleiding is helaas geen succes voor het halen van deze test. Op mijn testdag waren er 3 HBO studenten en 7 Universitair geschoolden, waarvan er 1 zelfs een dubbele master aan het volgen was. Er was 1 HBO student geslaagd (ik) en 2 universitaire (die met zijn dubbele master was overigens gezakt). De opleiding zegt dus niet zo veel.

[ Voor 31% gewijzigd door Prx op 14-07-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147144

Ook ik heb vorige week de test gemaakt. Kreeg ook alleen het percentage van Scales CLS te horen. Daaronder een resultaat met daarbij van de verschillende tests zwak, voldoende en sterk. Het zou voor mij meerwaarde zijn geweest als de resultaten wat meer lieten zien. Ik vind het resultaat nu vrij summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
@Prx @LucR

Ik wil er toch nog even op terugkomen, het heeft me nog niet losgelaten....
Ik ben zelf van mening dat ik die Scales CLS test had moeten kunnen halen...met een beetje logisch nadenken.

tijdens de test zag ik de volgende verbanden:
-evennummers
-onevennummers
-alleen maar cijfers
-alleen maar letters
-meer letters dan cijfers
-meer cijfers dan letters
-cijfers hoger dan 5
-cijfers lager dan 5
-regelmatige herhalingen van cijfers of van letters (elke "ruit" heeft 2x hetzelfde cijfer)

Maar zullen er behalve deze verbanden ook nog andere verbanden in zitten?
Zoals:
-Priemgetallen?
-Wortels?
-Kwadraten?
-Rij van Fibonacci?

Ik meen me te herinneren dat ik van deze test alle opgaven had kunnen maken in de gestelde tijd.
Zeker weten doe ik dat niet meer maar het is logisch dat je een beter gemiddelde krijgt wanneer je meer opgaven maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Het is allemaal niet zo heel extreem. Ik had voor die test ook maar 57 percentiel ofzo (en dus maar net gehaald). Ik zat me compleet dood te staren erop. Voor alle andere testen had ik dan weer sterk, met 2 keer een 99 en 1 keer een 87. Maar die andere verbanden gaan al veel te ver, die zaten er dus niet in.

Het maken van alle opgaven zorgt er niet direct voor dat je een beter gemiddelde krijgt. Voornamelijk telt hoeveel van de gemaakte opgaven je correct hebt. Het missen van opgaven is geen directe straf, maar zal er voor zorgen dat je score meer in de richting gaat van 'werkt langzamer', als daar tegenover staat dat je er wel veel goed hebt, dan wordt dat zeg maar aangevuld met 'maar wel nauwkeurig'. Op die manier kom je dus alsnog gewoon aan de goede kant van de lijn uit.

Het is gewoon puzzelen, puzzelen en nog eens puzzelen. Zelf ben ik daar dol op, dus dan ben je wel iets getraind. Ik vind het ook ontzettend jammer dat mensen het niet halen, maar met het plaatsen van die voorbeeldopgaven en de denkwijze die je moet hanteren, heeft eenieder die dit topic leest al een veel betere voorbereiding dan ik had.

Heb overigens nooit een verzoek gehad van recruitment om die opgaven weg te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367453

Ten eerste; velen malen dank voor alle info op dit forum. Heb er erg veel aangehad en hoef zelf alleen nog maar de assessmentpsycholoog woensdag, dus YAY!

Maar ik zit nog wel met een punt. Voor de zekerheid had ik nog wel andere aanbiedingen lopen en kan nu waarschijnlijk ook starten bij Sogeti (het dochterbedrijf). Voor beiden kom ik in het Business Innovations tak van het bedrijf met focus op Portals en CMS. Nu zit ik met een dilemma dat ik niet echt weet in hoeverre beginnen bij een van beide beter/slechter is dan de ander.

Hoe zien de eerste projecten eruit die je krijgt als YP? En hoe ervaren de meesten de eerste maanden als YP bij Cap?

- ik doe het niet zozeer voor het geld
- wil me niet gaan vervelen met rotklusjes
- will mijn creatieve ei kwijt als IT'er

Enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 367518

Ik vroeg mij af in hoeverre een relevante vooropleiding cruciaal is voor de selectieprocedure? Zelf heb ik WO opleiding psychologie afgerond en wil graag verder kijken dan "mijn vakgebied".
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor rol speelt je vooropleiding en wat voor rol je capaciteiten en de cursussen die je binnen Capgemini kunt gaan volgen? Heb je enigszins kans om geselecteerd te worden voor een gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:28

Gotez

42

Anoniem: 367518 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:47:
Ik vroeg mij af in hoeverre een relevante vooropleiding cruciaal is voor de selectieprocedure? Zelf heb ik WO opleiding psychologie afgerond en wil graag verder kijken dan "mijn vakgebied".
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor rol speelt je vooropleiding en wat voor rol je capaciteiten en de cursussen die je binnen Capgemini kunt gaan volgen? Heb je enigszins kans om geselecteerd te worden voor een gesprek?
Vooropleiding maakt niets uit, ben zelf filosoof. Je moet wel van ICT houden/affiniteit mee hebben, anders wordt je gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
Gotez schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:55:
[...]
Vooropleiding maakt niets uit, ben zelf filosoof. Je moet wel van ICT houden/affiniteit mee hebben, anders wordt je gek.
Kan ik alleen maar beamen als civiel technicus. Zonder affiniteit met ICT kom je er echter niet. Bedenk dat je vaak bij klanten wordt ingezet voor ICT projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 23:41

Noper

That's a noper...

Anoniem: 367453 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:33:

Maar ik zit nog wel met een punt. Voor de zekerheid had ik nog wel andere aanbiedingen lopen en kan nu waarschijnlijk ook starten bij Sogeti (het dochterbedrijf). Voor beiden kom ik in het Business Innovations tak van het bedrijf met focus op Portals en CMS. Nu zit ik met een dilemma dat ik niet echt weet in hoeverre beginnen bij een van beide beter/slechter is dan de ander.

Hoe zien de eerste projecten eruit die je krijgt als YP? En hoe ervaren de meesten de eerste maanden als YP bij Cap?

- ik doe het niet zozeer voor het geld
- wil me niet gaan vervelen met rotklusjes
- will mijn creatieve ei kwijt als IT'er

Enig advies?
Sogeti is een ICT-dienstverlener binnen Nederland en richt zich dan ook specifiek op ICT opdrachten. Daarnaast leveren ze op kleine schaal wat businessconsultancy diensten.
CAP richt zich meer op businessconsultancy en heeft dan ook veel meer opdrachten op dit vlak. Daarnaast leveren ze wat (beperkte?) ICT-diensten. Beiden zijn prima werkgevers met goede ontwikkelingsmogelijkheden.

Het enige advies wat ik je kan geven is kijken naar je eigen ambitie en op basis van jouw langetermijnplanning een keuze maken voor businessconsultancy of ICT-consultancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Minimalist
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-03-2023
Hoi allen,

Ook ik overweeg bij Cap te gaan werken en, ondanks een positief eerste gesprek, twijfel ik nog of het verstandig is deze stap te maken. Dit met name aangezien ik geen ICT achtergrond heb, maar inmiddels bijna gepromoveerd ben in een andere exacte wetenschap. (Inmiddels ben ik dus al bijna 30.)

Binnen mijn eigen vakgebied heb ik goed gepresteerd maar ondanks dat zijn er helaas weinig interessante onderzoeksbanen te vinden in Nederland en het toekomstperspectief is slecht. Ik heb altijd wel affiniteit met ICT gehad en nu overweeg ik dus de overstap naar de ICT te maken aangezien ik verwacht daar ook mijn creativiteit en analytisch denken goed in kwijt te kunnen. Uit een assessment bij een ander ICT bedrijf weet ik dat ik er wel de capaciteiten en juiste persoonlijkheid voor heb (getest voor software ontwikkelaar).

Mijn vraag aan jullie is of er mensen zijn die op latere leeftijd bij Cap zijn begonnen als YP zonder ICT achtergrond en die zich succesvol ontwikkeld hebben als IT-consultant. Als ik deze stap zou maken betekent het ook dat ik ondertussen mijn HBO Informatica in deeltijd zal doen om een goede basis te krijgen. (ervaringen?)

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de haalbaarheid van deze stap. Wat ik wil voorkomen is dat ik door deze late overstap uiteindelijk oneerbiedig gezegd "in de ruis verdwijn" of later erg moeilijk over zou kunnen stappen naar een andere werkgever door combinatie leeftijd/werkervaring.. Overstappen moet wel een vooruitgang zijn natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Ik ken wel een aantal YPers die zoner ICT achtergrond zijn begonnen bij Capgemini en er nog steeds met veel plezier zitten (en inmiddels doorgegroeid zijn :)). Kortom: je zou niet de eerste zijn. Persoonlijk vind ik dat Capgemini een goede start is omdat je met veel rollen, opdrachten en omgevingen in aanrekeningen komt en ik zou dan ook niet bang zijn dat je "in de ruis verdwijnt". Daarnaast is een positief gesprek ook een teken dat Capgemini zelf potentieel in jou ziet met de daarbij behorende groeimogelijkheden :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359847

Ik heb deze week het assessment voor YP's ... inhouse bij Cap dus...

Heeft iemand deze recentelijk nog gemaakt? Zo ja, welke tips geef je mee om het te halen? (Bijv. inzetten op snelheid of nauwkeurigheid?)

En ik ga er nog steeds van uit dat de test conform de Cut-e vb.opgaven van Prx zijn (# Scales CLS
# Scales Numerical , # Scales Verbal , # Scales FX)

Nou hoop maar dat het goedkomt deze week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11
Anoniem: 359847 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:57:
Ik heb deze week het assessment voor YP's ... inhouse bij Cap dus...

Heeft iemand deze recentelijk nog gemaakt? Zo ja, welke tips geef je mee om het te halen? (Bijv. inzetten op snelheid of nauwkeurigheid?)

En ik ga er nog steeds van uit dat de test conform de Cut-e vb.opgaven van Prx zijn (# Scales CLS
# Scales Numerical , # Scales Verbal , # Scales FX)

Nou hoop maar dat het goedkomt deze week
algehele tip om het te halen: Zorg voor voldoende slaap en voldoende reistijd!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kak cap.test niet gehaald.... flink balen

Scales CLS was de boosdoener, als ik die had gehaald was er niks aan de hand geweest
Deductief redeneren - zwak
Verbale logica - zwak
Nummerieke logica - voldoende

klotetesten... ik haal ze nooit arghhhhhh!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

Wat bereik je eigenlijk precies met dergelijks testjes?

Ik zie er echt geen toegevoegde waarde in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Omdat een bedrijf wil weten wat voor vlees het in de kuip heeft. Of je snel complexe zaken kunt doorgronden, of je hetzelfde niveau hebt als je collega's en hoe snel je bent met abstracte en ingewikkelde puzzels. Een van de grote voordelen van Cap is dat al je collega's hetzelfde niveau hebben en dezelfde instelling hebben. Dit is bij klanten toch anders en ik ben blij dat Cap hier duidelijk op screend.

Zeker omdat Cap veel met ICT doet is het handig om niet alleen je kennis maar ook je vaardigheden mee te nemen in een test. Ook je persoonlijkheid wordt meegenomen in de test middels een gesprek met een arbeidspsycholoog. Je ziet dergelijke testen veel bij bedrijven en de twee belangrijkste (IQ test en psycho gesprek) kunnen heel veel vertellen over de toekomst van iemand in een bedrijf.

@Alejandro, jammer dat je de test niet hebt gehaald, maar twee zwakken en een voldoende houdt ook geen ruimte over. Je kunt de testen wel oefenen, gewoon op internet 10tallen testjes maken, dan wordt je vanzelf beter. Dit zal geen grote verschillen opleveren, maar wellicht net het laatste zetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Gotez schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:15:
Een van de grote voordelen van Cap is dat al je collega's hetzelfde niveau hebben en dezelfde instelling hebben.
Ik denk toch echt dat dit niet het geval is ;) Anders zou ik het werk van de CEO zo over kunnen nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

mierenfokker schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:26:
[...]

Ik denk toch echt dat dit niet het geval is ;) Anders zou ik het werk van de CEO zo over kunnen nemen..
Wat ik bedoel is dat bedrijven nieuwe medewerkers zoeken die passen bij het bedrijf, zowel qua kennis als qua instelling. Als ik bij een garage wil werken zullen ze vragen wat ik weet van auto's, of ik snel door heb waar een defect kan liggen en of ik mij staande kan houden in de werkplaats cultuur, hezelfde geldt voor de bouw. Capgemini doet een zelfde test.

Natuurlijk heeft deze test een bepaalde bandbreedte, en wordt er ook gekeken naar toekomstige functie en werkomgeving. Maar over het algemeen geldt dat bij Cap mensen werken hetzelfde niveau en instelling (pro-actief, leergierig, bereid te reizen en verbaal sterk). Waarom jij het werk van een CEO niet over kan nemen heeft meer te maken met ervaring, en minder met niveau en instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik moet wel zeggen dat je zelfvertrouwen altijd weer een deuk krijgt als je zo'n test voor de zoveelste keer niet haalt...(gewoon op basis van wat ruitjes met cijfers en letters), frustrerend want je loopt er een baan door mis ... en bijna een jaar na je afstuderen zit je dan zonder startersbaan op niveau terwijl ik WO MSc op zak heb..... arghh :(

@MajinZ @mierenfokker ik snap de redenering wel want zo'n test is ook maar een momentopname vaak, en het is weer een wetenschappelijke manier om mensen in hokjes te stoppen, hetzelfde met de psycholoog

klote ook dat die test 1 jaar geldig blijft

@Gotez als je van de 4 onderdelen Scales CLS niet haalt en de 3 andere onderdelen wel dan is het ook einde verhaal... dus in zo'n geval zit je ook met de gebakken peren
Die Scales Verbal vind ik onbegrijpelijk dat ik die niet heb gehaald, naar mijn gevoel erg goed gemaakt maar schijn bedriegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Anoniem: 359847 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:27:
ik moet wel zeggen dat je zelfvertrouwen altijd weer een deuk krijgt als je zo'n test voor de zoveelste keer niet haalt...(gewoon op basis van wat ruitjes met cijfers en letters), frustrerend want je loopt er een baan door mis ... en bijna een jaar na je afstuderen zit je dan zonder startersbaan op niveau terwijl ik WO MSc op zak heb..... arghh :(

@MajinZ @mierenfokker ik snap de redenering wel want zo'n test is ook maar een momentopname vaak, en het is weer een wetenschappelijke manier om mensen in hokjes te stoppen, hetzelfde met de psycholoog

klote ook dat die test 1 jaar geldig blijft

@Gotez als je van de 4 onderdelen Scales CLS niet haalt en de 3 andere onderdelen wel dan is het ook einde verhaal... dus in zo'n geval zit je ook met de gebakken peren
Die Scales Verbal vind ik onbegrijpelijk dat ik die niet heb gehaald, naar mijn gevoel erg goed gemaakt maar schijn bedriegt
Ik begrijp dat het vervelend is.

Dat van die vier onderdelen klopt, alleen als je de andere zeer goed gemaakt had was er wellicht ruimte voor onderhandelingen. Ik weet niet hoe Cap hier tegenwoordig mee omgaat.

Ik kan je overigens nog wel als tip meegeven dat Sogeti ook een leuk bedrijf is, wel weer met een test, maar dat kun je altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373314

Hi allemaal,

Ik ben een maand terug door alle testen heen gekomen en aangenomen bij Capgemini.
Nou moet ik zeggen dat ik tijdens de salarisonderhandeling nogal twijfelde of ik wel akkoord zou gaan. Vind het startsalaris namelijk ontzettend laag! Ik ben 27 jaar en heb al 3 jaar relevante ervaring. Echter mijn beginloon is niet meer dan 2100 euro..
Hoe zit dit bij jullie? Is dit een standaardbedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-04 11:18
dat klinkt mij inderdaad als een "voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rij" aanbieding. Ik weet dat er in ieder geval toen ik begon (vers van de HBO-fabriek) 3 jaar terug standaard 2150 werd geboden. Hoe het tegenwoordig zit weet ik niet precies moet ik bekennen. Als je inderdaad al 3 jaar relevante ervaring hebt zou ik er niet voor uit mn nest komen in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Anoniem: 373314 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:20:
Hi allemaal,

Ik ben een maand terug door alle testen heen gekomen en aangenomen bij Capgemini.
Nou moet ik zeggen dat ik tijdens de salarisonderhandeling nogal twijfelde of ik wel akkoord zou gaan. Vind het startsalaris namelijk ontzettend laag! Ik ben 27 jaar en heb al 3 jaar relevante ervaring. Echter mijn beginloon is niet meer dan 2100 euro..
Dat is inderdaad heel laag, maar bedenk wel dat je wat kleine extra's krijgt (simkaart, auto ect)

Heb je met je manager over een promotiepad gepraat, wellicht dat dit salaris snel kan stijgen?

Waar ga je eigenlijk beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Gotez schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

Dat is inderdaad heel laag, maar bedenk wel dat je wat kleine extra's krijgt (simkaart, auto ect)

Heb je met je manager over een promotiepad gepraat, wellicht dat dit salaris snel kan stijgen?

Waar ga je eigenlijk beginnen?
Het hangt natuurlijk ook een beetje af van de functie die hij gaat vervullen. Als hij een lichte functie gaat doen kan je tig jaar ervaring hebben, maar dat zal het loon niet veel hoger maken.

Als ontwikkelaar zal je met 3 jaar ervaring wel iets meer mogen krijgen, maar ze kunnen vast wel 1001 smoesjes verzinnen waarom je laag moet instappen zoals het extra aanhalen dat het nog steeds "crisis" is (desnoods beloven ze je gouden bergen (uiteraard mondeling, want stel je voor dat ze ergens aan vast zitten)).

Daarnaast zijn auto en simkaart over het algemeen tools die je nodig hebt voor je functie. Als de baas graag ziet dat je door heel Nederland rijdt geeft hij je maar een auto. De telefoon is weer handig voor de werkgever omdat hij je dan op ieder moment kan bellen (ik ben meer fan van een vergoeding, want met 2 nummers lopen is ook onhandig). Een simkaart geven is veel makkelijker dan declaraties moeten afhandelen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Gotez schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:43:
[...]

Je kan niet van je auto eten en hypotheek mee aflossen. Voor iemand met 3 jaar (relevante) ervaring is het netto bedrag wat ie elke maand in zijn portemonnee ziet...vrij laag. Tja, die simkaart..voor een tientje p/m heb ik ook 400 minuten. Da's niet eens noemenswaardig...

@GertJan: een fysieke mobiel krijg je niet eens, daar moet je bij Cap zelf voor zorgen |:( Geef toch iedereen een cheapass Samsung zonder simlock uit de grabbelbak bij de Mediamarkt voor 20.- euro.

[ Voor 16% gewijzigd door ck2000nl op 01-09-2010 09:00 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Dat klopt, en zoals ik al aangaf is het inderdaad laag. Ik bedoelde enkel dat je naar het volledige plaatje moet kijken. Ik noemde het niet voor niets 'kleine' extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Gotez schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:10:
Dat klopt, en zoals ik al aangaf is het inderdaad laag. Ik bedoelde enkel dat je naar het volledige plaatje moet kijken. Ik noemde het niet voor niets 'kleine' extra's.
Toch jammer dat de "grote jongens" zelf dat soort dingen ook als onderscheidend zien. Op de een of andere manier denkt men dat een aanbod met auto, telefoon en laptop uniek is en dat je daar erg blij mee moet zijn en daarom ook bereid moet zijn om een stukje loon af te staan terwijl je het gewoon nodig hebt om je werk uit te voeren.

Een timmerman hoeft toch ook niet zijn bedrijf de hemel in te prijzen als hij een hamer krijgt van de baas om zijn werk uit te voeren...

Ook kleinere partijen hebben dat soort voorwaarden en die betalen over het algemeen ook nog beter dan de grote jongens (het gaat uiteraard niet alleen om het geld). Ik krijg bij veel grote jongens soms het idee dat ze erg graag voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Best jammer voor een bedrijf dat zegt dat mensen erg belangrijk zijn en zegt dat ze daar graag in investeert...

Uiteraard heb je ook kleine partijen die graag voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten (breek me de bek niet open).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38
Dit soort verhalen hoorde ik >5 jaar geleden ook al van Cap. Hebben ze toevallig ook nog eerst lopen gooien met een veel hoger bedrag door alle 'extra's' contant te maken? Dat was ook een praktijk die veel voorkwam bij Cap wat regelmatig leidde tot teleurgestelde sollicitaties van met name al wat ervaren professionals die per saldo dus een aanbod werd gedaan welke ruim onder de huidige arbeidsvoorwaarden viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-04 21:02
Hi allemaal,

Klinkt in mijn opzicht wel vrij laag, ook voor Capgemini standaarden. Ben zelf werkzaam voor Capgemini en hoor wel vaker dit soort bedragen.

In wat voor rol en welke divisie zit je als ik vragen mag?

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heretic
  • Niet online
Hi allemaal,

En volgens mij zit daar ook de crux. Normaal met 3 jaar relevante ervaring ben je geen starter/YP meer, maar stroom je zijwaarts in.

Je hebt dan al gesprekken gevoerd/een principe akkoord over salaris en de overige voorwaarden voordat je de assessment gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Of Cap vond dat die 3 jaar werkervaring niet relevant waren. Kan ook nog.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-04 08:08
*knip te wervend*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 06-09-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Dat is wel heel plots en heel erg wervend NR.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonRacer
Ach... Ik werk al bij Cap, en wij zijn op zoek naar nieuwe talenten. Dus waarom niet even hier vragen of er nog interesse is.

En nee, ik ben geen recruter, gewoon een tevreden werknemer.

Ivm werving en aanbrengbonussen, etc., verwachten we terughoudendheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 06-09-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:19
en ach, zo'n wervingsbonus is ook nooit verkeerd ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36
Precies NeonRacer, beetje ongepast... Bonusje scoren...

Ik werk er ook, ben ook tevreden, maar zo'n post.... hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonRacer
Niet toch :)
En mensen aan een leuke baan helpen werkt ook bevredigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonRacer
minze schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:25:
Precies NeonRacer, beetje ongepast... Bonusje scoren...

Ik werk er ook, ben ook tevreden, maar zo'n post.... hoort niet.
Het lijkt net of ik hier iets strafbaars doe :S

Ja, ik krijg er een bonus voor. Maar ik dacht dat sommige mensen hier wel baat bij zouden hebben. Er zijn immers inmiddels zoveel werkeloze ICT'ers die maar al te graag weer aan de slag gaan. Dus waarom niet proberen te bemiddelen? Diegene bepaald nog altijd zelf of ie wel of niet met een werkgever in zee gaat.

Nogmaals, het hoeft niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 16:22
NeonRacer schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:31:
[...]

Het lijkt net of ik hier iets strafbaars doe :S

Ja, ik krijg er een bonus voor. Maar ik dacht dat sommige mensen hier wel baat bij zouden hebben. Er zijn immers inmiddels zoveel werkeloze ICT'ers die maar al te graag weer aan de slag gaan. Dus waarom niet proberen te bemiddelen? Diegene bepaald nog altijd zelf of ie wel of niet met een werkgever in zee gaat.

Nogmaals, het hoeft niet hoor!
Hoeveel IT'ers denk je dat hier zitten die allemaal eenzelfde regeling hebben bij verschillende bedrijven. Zou een mooi spamforum worden als we allemaal gingen adverteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

NeonRacer schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:55:
Ach... Ik werk al bij Cap, en wij zijn op zoek naar nieuwe talenten. Dus waarom niet even hier vragen of er nog interesse is.
Met de salarissen die ik hier hoor langskomen lijkt het me dat jullie niet op zoek zijn naar talenten, maar gewoon naar gemiddeld werkvolk :)

Als je talenten zoekt, zul je daar ook een goede beloning tegenover moeten stellen. 'Marktconform' doet het hem dan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:19
Als je alleen naar geld kijkt, moet je inderdaad niet naar Cap gaan. Een beetje talent zou toch moeten weten dat geld in het begin niet belangrijk is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonRacer
Het zijn vooral de secundaire voorwaarden die het over het algemeen interessant maken. En als YP'er groei je de eerste 2 jaar erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

monkel schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:56:
Als je alleen naar geld kijkt, moet je inderdaad niet naar Cap gaan. Een beetje talent zou toch moeten weten dat geld in het begin niet belangrijk is ...
Tjah, het is wel het makkelijkste te be-oordelen deel van het salaris.
Secundaire voorwaardes zijn overigens ook om te rekenen in geld.
Bijvoorbeeld veel vakantiedagen, etc.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 08:38
En wat is er dan zo goed aan Cap Gemini? Wat ik er van gezien en gehoord heb is het als werkgever en carriereplatform niet bovengemiddeld en zeker niet de top van de markt. De beloning (primair en secundair) lijkt dat te bevestigen.

En voor een YP-sticker ga je toch niet naar een werkgever?

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 06-09-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonRacer
Welke bedrijven horen volgens jou dan wel bij de top van de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Laatst online: 23:53
Een startloon van 2100 euro is gewoon erg laag voor iemand van 27 met 3 jaar ervaring. Of het nou super relevante ervaring is maakt opzich niet uit. In die 3 jaar heb je als het goed is ook algemene kennis en ervaring opgedaan wat alleen maar positief is voor Cap. Ze kunnen ook een YP aannemen die echt alles nog moeten leren. Hoe je moet plannen, hoe je communiceert noem alles maar op.

Ikzelf heb net ook een overstap gemaakt van werkgever. Mijn startsalaris is 2500 euro en zal per jaar aanzienlijk verhogen in de eerste, pak um beet 5 jaar. Een starter zou daar normaal ook instromen rond de 2000 a 2100. Overigens heb ik alle andere voorwaarden als auto/laptop/telefoon niet meegenomen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
Je bent er zelf bij als je akkoord gaat met een aanbod van 2100 euro. Werkervaring of niet, 2100 euro is nog steeds een bedrag dat veel Nederlanders graag zouden verdienen... Als je het er niet mee eens bent teken je toch gewoon niet?

Anyways, wat er goed is aan capgemini:
- kansen
- loopbaanontwikkeling
- leuke aansprekende projecten
- cultuur
- plezier in het werk
- sociale houding tov. werknemers (ja, echt)
- secundairde arbeidsvoorwaarden (kijk er maar eens echt goed naar...) (bijv. voor pensioen: premievrij dat bovengemiddeld is tot ong. 45k middelloon, daar boven beschikbare premie)

Een paar jaren Capgemini is een prima basis voor je carriere... En veel mensen blijven langer dan die paar jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Plezier in het werk lijkt me niet iets dat bij Cap ligt maar bij jezelf :) Natuurlijk maakt een leuke omgeving dat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
Bokmaaa schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:29:
Plezier in het werk lijkt me niet iets dat bij Cap ligt maar bij jezelf :) Natuurlijk maakt een leuke omgeving dat makkelijker.
Een omgeving is daarin heel belangrijk kan ik uit ervaring zeggen. Cap biedt zo'n omgeving. Ik vind niet dat het geheel bij jezelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374547

Kan iemand mij vertellen hoe het bij Cap zit met het leasen van de auto?

Je krijgt een bepaald mobiliteitsbedrag, en voor dat bedrag kun je een auto kiezen. Maar hoe zit het dan verder met brandstof? Deze is prive en zakelijk ook voor Cap?

En je krijgt wel een abonnement maar geen telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Je krijgt enkel een abonnement ja.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374547

En de brandstof? Is alles voor rekening van Cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Je krijgt een maandbedrag 'mobiliteitsvergoeding'. In je lease contract zitten brandstof en dergelijke inbegrepen. Als je leasecontract hoger is dan je vergoeding mag je dit zelf bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Laatst online: 09-05 16:25

_Z3

Anoniem: 374547 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:37:
En de brandstof? Is alles voor rekening van Cap?
Brandstof (binnen- en buitenland) is voor rekening Cap.

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Gotez schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:40:
Je krijgt een maandbedrag 'mobiliteitsvergoeding'. In je lease contract zitten brandstof en dergelijke inbegrepen. Als je leasecontract hoger is dan je vergoeding mag je dit zelf bijbetalen.
en als je nog geld overhoudt uit je mobiliteitsvergoeding (dus onder je maximale bedrag least) dan krijg je dit bruto uitgekeerd per maand :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 14:08

avotar

P0werd by Black Coffee

Juancho schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:38:
Een startloon van 2100 euro is gewoon erg laag voor iemand van 27 met 3 jaar ervaring. Of het nou super relevante ervaring is maakt opzich niet uit. In die 3 jaar heb je als het goed is ook algemene kennis en ervaring opgedaan wat alleen maar positief is voor Cap. Ze kunnen ook een YP aannemen die echt alles nog moeten leren. Hoe je moet plannen, hoe je communiceert noem alles maar op.

Ikzelf heb net ook een overstap gemaakt van werkgever. Mijn startsalaris is 2500 euro en zal per jaar aanzienlijk verhogen in de eerste, pak um beet 5 jaar. Een starter zou daar normaal ook instromen rond de 2000 a 2100. Overigens heb ik alle andere voorwaarden als auto/laptop/telefoon niet meegenomen.
Puur uit nieuwsgierighied, maar hoe weet je dat je salaris zo zal gaan groeien. Staat het allemaal zwart op wit of is er mondeling een intentie uitgesproken?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 21:13

sjaak

un giorno credi

Anoniem: 374547 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:33:
En je krijgt wel een abonnement maar geen telefoon?
In het verleden kreeg je wel een mobiel toestel, dit is afgeschaft en in plaats daarvan krijg je nu 5 euro extra onkostenvergoeding per maand wat in drie jaar neer komt op 180 euro, ongeveer de prijs van het toestel die eerder werd uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:00
sjaak schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:52:
[...]

In het verleden kreeg je wel een mobiel toestel, dit is afgeschaft en in plaats daarvan krijg je nu 5 euro extra onkostenvergoeding per maand wat in drie jaar neer komt op 180 euro, ongeveer de prijs van het toestel die eerder werd uitgeleverd.
Die 5 euro is wel bruto. Niet vergeten.
Daarin tegen je telefoon mag je weer declareren, en die wordt daarna weer bruto/netto verrekenen in je december salaris. Indien die onder de €450 is, wordt die in 1 keer afgeschreven, daarboven in 3 jaar.

En je krijgt een bruto "connectiviteit vergoeding", en je mag je Internet abonnement ook weer aan het einde van je jaar declareren via de bruto/netto verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Daarin tegen je telefoon mag je weer declareren, en die wordt daarna weer bruto/netto verrekenen in je december salaris. Indien die onder de €450 is, wordt die in 1 keer afgeschreven, daarboven in 3 jaar.
Dat schijnt sinds 2010 niet meer zo te zijn. Het bedrag schijnt nu onbeperkt te zijn. De regeling voor 450 euro gaat nu alleen nog maar op voor multifunctionals en faxen en dergelijke. Toevallig dat een collega daar naar heeft zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Prx schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:00:
[...]

Dat schijnt sinds 2010 niet meer zo te zijn. Het bedrag schijnt nu onbeperkt te zijn. De regeling voor 450 euro gaat nu alleen nog maar op voor multifunctionals en faxen en dergelijke. Toevallig dat een collega daar naar heeft zitten kijken.
Toevallig dat ik daar gister nog naar keek, want ik wil m'n nieuwe HTC Desire HD via werk goedkoper krijgen. Maar die € 450 grens is er zeker wel. Wanneer het boven de 450 euro valt wordt het bedrag over 36 maanden uitgesmeerd en uitbetaald (minus 10% restwaarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Genomen uit de flexkeuze:
Voor los van een PC te gebruiken faxapparatuur en los van een PC te gebruiken fotokopieerapparatuur geldt het
volgende:
Per artikel wordt een bedrag tot € 450 in één keer en in z'n geheel vergoed.
Dit was anders omschreven in de 2009 versie van het document. Maar sinds dit jaar wordt er met geen woord meer gerept over smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Prx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:31:
Genomen uit de flexkeuze:

[...]
Dit was anders omschreven in de 2009 versie van het document. Maar sinds dit jaar wordt er met geen woord meer gerept over smartphones.
Als ik jou was zou ik dan nog even de laatste versie opzoeken, in de laatste versie staan smartphones wel heel duidelijk onder communicatie ingedeeld, met de € 450 limiet :)

Stuur me anders even een dm met je naam, kan ik je die intern even doormailen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Ik maak gewoon gebruik van de Flexkeuzepakket_2010_0713.pdf gelinkt vanaf de HRM pagina op het intranet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Prx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:19:
Ik maak gewoon gebruik van de Flexkeuzepakket_2010_0713.pdf gelinkt vanaf de HRM pagina op het intranet.
Ja die heb ik ook. Daar staan dus smartphones in, met die grens van € 450 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Daar staan inderdaad smartphones genoemd onder de kop communicatie. Echter zal je voor de rest nergens terugvinden dat de limiet van 450 euro daar ook voor geldt. Die gaat alleen op voor de door mij eerder aangehaalde apparaten. Dat is wat er staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Prx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:41:
Daar staan inderdaad smartphones genoemd onder de kop communicatie. Echter zal je voor de rest nergens terugvinden dat de limiet van 450 euro daar ook voor geldt. Die gaat alleen op voor de door mij eerder aangehaalde apparaten. Dat is wat er staat.
Paragraaf 4.2.2... doorlezen totdat je kopje VERGOEDING ziet staan... daar staat de tekst:

"Bij een aanschafprijs boven € 450 wordt (per jaar) alleen de jaarlijkse afschrijving tot een maximum van € 450
vergoed. Dat wil zeggen: vanaf de factuurdatum tot 36 maanden later wordt op elke tussenliggende 31..."

Dat is wat er staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Ja, dat staat er inderdaad. Maar dat is precies de quote die ik eerder heb aangehaald:
Voor los van een PC te gebruiken faxapparatuur en los van een PC te gebruiken fotokopieerapparatuur geldt het
volgende:
offtopic:
Ik wil hier ook geen 'piswedstrijd' van maken, of persé mijn gelijk halen, maar ik wil gewoon even aangeven dat smartphone niet als zodanig vermeld staat bij deze precieze voorwaarde, alleen kopieerapparatuur. De beste manier om hier achter te komen is om alsnog te bellen, maar ik wil gewoon aangeven dat het op zijn minst een discutabel punt is.

[ Voor 46% gewijzigd door Prx op 21-09-2010 23:49 ]

• M-Opensource
Prx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:42:
Ja, dat staat er inderdaad. Maar dat is precies de quote die ik eerder heb aangehaald:

[...]

offtopic:
Ik wil hier ook geen 'piswedstrijd' van maken, of persé mijn gelijk halen, maar ik wil gewoon even aangeven dat smartphone niet als zodanig vermeld staat bij deze precieze voorwaarde, alleen kopieerapparatuur. De beste manier om hier achter te komen is om alsnog te bellen, maar ik wil gewoon aangeven dat het op zijn minst een discutabel punt is.
Tis voor mij ook zeker geen piswedstrijd, ik krijg het vermoeden dat we compleet langs elkaar heen praten. Is je vraag nu of de € 450 regeling ook voor smartphones van toepassing is of zie ik de kwestie verkeerd?

ps; even teruglezend bedenk ik mij het volgende. je zegt zelf dat het er staat. Stukje terug in de tekst staat dat smartphones er onder vallen (zie hieronder). Wat is hier discutabel dan? Het woord smartphones staat er letterlijk, verderop staat letterlijk de € 450 regeling vermeld... ik zie het punt niet... |:(
Aankoopkosten van:
vast telefoontoestel conventioneel, USB-toestel, Skype DECT toestel)
mobiele telefoon, Smartphone, PDA, Blackberry of Palmtop en de daarbij behorende accessoires, waarbij
de communicatie een centrale rol speelt;

[ Voor 26% gewijzigd door M-Opensource op 22-09-2010 00:17 ]

• Prx

Prx

Het gaat erom dat de hele opsomming met daarin de voorwaardes omtrent de 450 euro voorafgegaan wordt door het eerder gequote zinnetje. Dat zou er dus op wijzen dat smartphones wel onder de communicatie regeling vallen, maar niet onder de 450 euro regeling. Waarmee dus effectief gezegd wordt dat je een smartphone te allen tijde in één keer kan declareren, ongeacht het bedrag.

• M-Opensource
alright, mocht je nog gaan bellen. Ik ben erg benieuwd wat er uit komt. Laat het even weten als je wilt :)

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Donderdag de test gemaakt met nog 3 andere heren.... allemaal doorstaan dus met z'n vieren door naar de 'psycholoog'.
Bedankt voor de informatie en de tips die hier gegeven zijn, het heeft me zeker geholpen bij het stressen voor de capaciteitentest ;) Nu hopen dat ook de laatste hindernis geen problemen op gaat leveren en dan aan de slag :*)

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchneon op 25-09-2010 02:29 ]

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:01

Shiro

Serenity

Vraagje over CG. Ik ben al een maandje of vier klaar met mijn HBO studie(Niet een IT opleiding maar communicatie) Mijn vraag is, hoe groot is de kans dat ik met de juiste motivatie toch kans maakt om uitgenodigd te worden voor een gesprek/test? Zou iemand wat voorbeelden van de test kunnen geven? De huidige links werken niet meer.

Zijn ze momenteel alleen op zoek naar mensen met een relevante achtergrond of maakt iedereen met een HBO papiertje kans om te werken bij CG? En wat is het handigste om te doen? Een mail sturen of reqruiter opbellen? Ik vind het persoonlijk erg lastig om een motivatie te sturen als ik geen concrete functie kan aanwijzen waar ik verder in wil gaan.

Welke startfuncties zijn er bij CG? Ik wordt niet veel wijzer van de site over de mogelijke starterfuncties voor YP bij CG. Volgens mij heb ik de functie Tester wel eens voorbij zien komen als functie? Maar welke andere functies zijn er nog meer?

En uiteraard ben ik meer dan bereid om mij verder te verdiepen in de IT branche en heb ik naar mijn mening altijd veel affiniteit gehad met de IT sector. Daarnaast heb ik tijdens mijn studententijd als systeembeheerder en op een servicedesk gewerkt als dat enigszins kan compenseren voor mijn studie dat niet relevant is aan de IT sector. Ook ben ik in bezit van een Prince 2 Foundation voor wat het waard is :D Reistijd en verhuizen is geen probleem zolang het niet richting Limburg is. Het liefst in de Randstad of Noorden.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
Shiro schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:17:
Vraagje over CG. Ik ben al een maandje of vier klaar met mijn HBO studie(Niet een IT opleiding maar communicatie) Mijn vraag is, hoe groot is de kans dat ik met de juiste motivatie toch kans maakt om uitgenodigd te worden voor een gesprek/test? Zou iemand wat voorbeelden van de test kunnen geven? De huidige links werken niet meer.

Zijn ze momenteel alleen op zoek naar mensen met een relevante achtergrond of maakt iedereen met een HBO papiertje kans om te werken bij CG? En wat is het handigste om te doen? Een mail sturen of reqruiter opbellen? Ik vind het persoonlijk erg lastig om een motivatie te sturen als ik geen concrete functie kan aanwijzen waar ik verder in wil gaan.

Welke startfuncties zijn er bij CG? Ik wordt niet veel wijzer van de site over de mogelijke starterfuncties voor YP bij CG. Volgens mij heb ik de functie Tester wel eens voorbij zien komen als functie? Maar welke andere functies zijn er nog meer?

En uiteraard ben ik meer dan bereid om mij verder te verdiepen in de IT branche en heb ik naar mijn mening altijd veel affiniteit gehad met de IT sector. Daarnaast heb ik tijdens mijn studententijd als systeembeheerder en op een servicedesk gewerkt als dat enigszins kan compenseren voor mijn studie dat niet relevant is aan de IT sector. Ook ben ik in bezit van een Prince 2 Foundation voor wat het waard is :D Reistijd en verhuizen is geen probleem zolang het niet richting Limburg is. Het liefst in de Randstad of Noorden.
Stuur gewoon je CV in via de site en wacht af met een globale motivatie. Als ze er brood in zien word je uitgenodigd. Je kan overal in starten, wel handig om te weten wat je zelf zou willen doen. Heb je daar al eens over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-01 12:20
Net gebeld door een recruiter uit India. Toch wel grappig om te vertellen dat je t/m maart werkzaam was bij Cap :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

minze schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:33:
[...]

Stuur gewoon je CV in via de site en wacht af met een globale motivatie. Als ze er brood in zien word je uitgenodigd. Je kan overal in starten, wel handig om te weten wat je zelf zou willen doen. Heb je daar al eens over nagedacht?
Zou je een aantal voorbeelden kunnen geven van "overal in starten" ? Welke functies het zijn? Ik zie wel functies als tester of consultancy voorbij komen, maar er zijn vast meer starterfuncties voor YP.

Persoonlijk vind ik het lastig om nu een sterke voorkeur voor een bepaalde functie uit te spreken omdat ik geen goed beeld heb van de beschikbare functies, vandaar dat ik er ook meer informatie over wil inwinnen. Persoonlijk wil ik ook best wel als tester aan de slag, lijkt mij ook wel een interessante baan met goede carrièreperspectief. But correct me if i'm wrong :p

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
Ik dacht eerst ook dat de 450,- regel voor smartphones gold, maar dat is volgens mij niet zo.

Verder zit ik in dubio over hoe ik een nieuwe smartphone ga aanschaffen.
Je wilt natuurlijk wel internet op je phone, dus dan moet je een abo want de 5mb databundel die nu op de verstrekte abo van Cap zit slaat echt nergens op. Maar een nieuwe abo kan niet worden verrekend met de fiscus indien je al een SIM hebt van Cap :S Het toestel wat je wel mag verrekenen gaat niet, want die is bijv. 0,- of heel laag.
Je kan een los toestel kopen en laten verrekenen, maar dan moet je een los abo-tje nemen wat totaal niet gunstig geprijsd is.

En ik vind het zo maf dat we geen obeperkt internet op onze SIM hebben, snel en onbeperkt internet kost bij KPN zakelijk maar 6,30. bron

Ik ga denk ik naar KPN bellen om te vragen of ik niet zelf die uitbreiding op mijn SIM kan betalen.
**EDIT** Net gebeld, maar zals verwacht gaat dit natuurlijk niet. Wel kreeg ik de naam en telefoonnummer van onze CIO Capgemini Benelux in Papendorp _O- Want hij mag wel wijzigingen op mijn abo aanbrengen.

Een andere optie zou zijn dat ik geen SIM van Cap neem en daar dan een vergoeding voor krijg. Cap betaalt nu ongeveer 35,- per maand voor betrekkelijk weinig gebruik. 8)7

Weet iemand of dit laatste mogelijk is en anders wat dan gunstig is?

[ Voor 8% gewijzigd door echthard op 28-09-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:16
Waarom zou je een nieuw abonnement nodig hebben?

Volgens mij is de limiet ondertussen 50mb. Ik hou me niet echt in, ik gebruik pushmail zowel zakelijk als prive en zoek regelmatig onderweg wat op en ik heb nog nooit dataverkeer op mijn rekening gezien. Ik heb wel een vodafone sim, ik weet niet of de voorwaarden bij elke provider gelijk zijn.

Bij normaal gebruik zou ik gewoon je huidige Cap abonnement in je smartphone stoppen. (bij onze divisie is net een schrijven rondgegaan dat de grens voor excessief gebruik op € 150 ligt, tenzij je daarvoor natuurlijk een goede reden hebt als bijv. een buitenlandassignatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Hmm. Ik had altijd Vodafone, maar als oud BAS-er heeft KPN even gauw tussendoor alle SIM kaartjes bij ons verwisseld met die van hen. Voor zover ik weet is de databundel 5mb voor KPN kaartjes, maar las ik wel dat ze zouden kijken om dat te verhogen.

Op mijn overzicht van dat Tam Tam overzicht staat ook altijd 5,- vaste abonnementskosten voor 5mb GPRS data, terwijl me dat niet gevraagd is en ik heb het ook nog nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Laatst online: 11-07-2023
Shiro schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:33:
[...]

Zou je een aantal voorbeelden kunnen geven van "overal in starten" ? Welke functies het zijn? Ik zie wel functies als tester of consultancy voorbij komen, maar er zijn vast meer starterfuncties voor YP.

Persoonlijk vind ik het lastig om nu een sterke voorkeur voor een bepaalde functie uit te spreken omdat ik geen goed beeld heb van de beschikbare functies, vandaar dat ik er ook meer informatie over wil inwinnen. Persoonlijk wil ik ook best wel als tester aan de slag, lijkt mij ook wel een interessante baan met goede carrièreperspectief. But correct me if i'm wrong :p
Volgens mij zijn dat nu ook de meest gebruikelijke startfuncties omdat daar nu de meeste vraag naar is. Testen is op dit moment een item binnen Cap waar veel aandacht voor is en groeit flink. Voor de consultancy tak wordt wel een WO opleiding vereist, dus dat wordt dan lastig denk ik.

Na mijn solicitatie bij Cap ben ik ook in het test vak 'gerold' maar het bevalt mij zeer goed. Ook als je nog niet helemaal weet wat je wilt is testen denk ik een goed startpunt omdat je met veel facetten van de organisatie te maken krijgt en geen heel diepgaande technische kennis nodig hebt (heb zelf ook geen ICT studie gedaan), als je da 1-2 jaartjes testen dan wat anders wilt gaan doen weet je in ieder geval wat meer van de ICT wereld en kun je dus ook beter kiezen. Daarnaast is test ervaring sowieso altijd handig, is toch een bepaalde kritische blik die je wordt aangeleerd waar je later nog profijt van kunt hebben.

Uiteraard zijn er veel meer YP functies, maar dat kun je volgens mij beter aan een recruiter vragen, die hebben een veel bredere kijk op wat er allemaal mogelijk is, dus zou zeggen, gewoon opsturen dat CV en je hoort er vanzelf wat van.

En als je nog meer info wilt mbt het testen, stuur maar een DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 13:22
Shiro schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:33:
[...]

Ben zelf als YP bij een MCT(Multi Client Team) gestart. Dit is zegmaar 3e lijns support, en meer technisch beheer van servers etc. Tegenwoordig heet het niet meer zo en is het een CDT(Client Delivery Team).
Maar in eerste instantie nadat ze mij vertelden "Je bent door!" kreeg ik een functie als SAP Consultant aangeboden :r Toen vroeg ik hebben jullie niet iets met Server beheer (Windows servers enzo).
Dat was geen probleem hij bracht mij in contact met mijn huidige manager. d:)b
En dat doe ik nu bijna 2 jaar.
Er is vaak dus wel iets anders mogelijk!

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Sjeeps schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:41:
[...]

Volgens mij zijn dat nu ook de meest gebruikelijke startfuncties omdat daar nu de meeste vraag naar is. Testen is op dit moment een item binnen Cap waar veel aandacht voor is en groeit flink. Voor de consultancy tak wordt wel een WO opleiding vereist, dus dat wordt dan lastig denk ik.

Na mijn solicitatie bij Cap ben ik ook in het test vak 'gerold' maar het bevalt mij zeer goed. Ook als je nog niet helemaal weet wat je wilt is testen denk ik een goed startpunt omdat je met veel facetten van de organisatie te maken krijgt en geen heel diepgaande technische kennis nodig hebt (heb zelf ook geen ICT studie gedaan), als je da 1-2 jaartjes testen dan wat anders wilt gaan doen weet je in ieder geval wat meer van de ICT wereld en kun je dus ook beter kiezen. Daarnaast is test ervaring sowieso altijd handig, is toch een bepaalde kritische blik die je wordt aangeleerd waar je later nog profijt van kunt hebben.

Uiteraard zijn er veel meer YP functies, maar dat kun je volgens mij beter aan een recruiter vragen, die hebben een veel bredere kijk op wat er allemaal mogelijk is, dus zou zeggen, gewoon opsturen dat CV en je hoort er vanzelf wat van.

En als je nog meer info wilt mbt het testen, stuur maar een DM
Bedankt voor de informatie. Ik wou je nog een DM sturen, maar je DM optie staat uit. :D

Welke competenties zijn eigenlijk belangrijk voor een tester? Ik heb een GITP gedaan, ik weet niet in hoeverre dat valt te vergelijken met de assesement van Capgemini. Maar ik scoorde qua intelligentie midden in, waar 54% van de referentiegroep in valt. Is dat überhaupt voldoende? Ik weet vrij zeker dat met wat meer oefening ik er beter op zal scoren.

De test vond ik trouwens erg pittig, vooral alfanumeriek bleek ik een echte ramp in te zijn. Mijn beste score was in Abstract, wat naar mijn gevoel eigenlijk erg goed ging, verbaasde me best wel dat ik daar niet hoog op scoorde :/

Van wat ik begrepen heb is tester zijn niet alleen maar software testen, maar ook contact met klanten om de eisen en wensen vast te stellen en deze te communiceren naar ontwerpers/ontwikkelaars. Wat mij opzicht best wel een leuk lijkt en voor de nodige afwisseling zorgt. Dus ik neem aan dat verbale communicatie en een hoge Abstracta-analytische intelligentie wel belangrijk zal zijn voor een tester? Ik heb geen idee hoe het test proces gaat, maar met mijn huidige kennis lijkt er weinig gegoochel te worden met cijfers?
Meekoh schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:58:
[...]

Ben zelf als YP bij een MCT(Multi Client Team) gestart. Dit is zegmaar 3e lijns support, en meer technisch beheer van servers etc. Tegenwoordig heet het niet meer zo en is het een CDT(Client Delivery Team).
Maar in eerste instantie nadat ze mij vertelden "Je bent door!" kreeg ik een functie als SAP Consultant aangeboden :r Toen vroeg ik hebben jullie niet iets met Server beheer (Windows servers enzo).
Dat was geen probleem hij bracht mij in contact met mijn huidige manager. d:)b
En dat doe ik nu bijna 2 jaar.
Er is vaak dus wel iets anders mogelijk!
Goed om te weten, een consultancy functie lijkt mij ook wel leuk. Ik hoor veel mensen klagen over reistijden en hele tijd onderweg zijn, maar dat leek mij eigenlijk best wel leuk, maja, ik heb het nog nooit gedaan, dus misschien kan ik mij gewoon niet goed inleven in waar mensen in de consultancy tegen aan lopen.

Qua wil en motivatie ontbreekt het bij mij in iedergeval niet om aan de slag te gaan bij Capgemini, ik hoop dat ik dat ook goed kan over brengen en qua assesement er goed uit kom :p

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Prx schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:04:
Het gaat erom dat de hele opsomming met daarin de voorwaardes omtrent de 450 euro voorafgegaan wordt door het eerder gequote zinnetje. Dat zou er dus op wijzen dat smartphones wel onder de communicatie regeling vallen, maar niet onder de 450 euro regeling. Waarmee dus effectief gezegd wordt dat je een smartphone te allen tijde in één keer kan declareren, ongeacht het bedrag.
M-Opensource schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:19:
alright, mocht je nog gaan bellen. Ik ben erg benieuwd wat er uit komt. Laat het even weten als je wilt :)
Ik heb de flexcontrole gemaild voor de zekerheid en deze antwoorden : "De 450,- regel geldt niet voor smartphones."

Ik zit nu in dubio, of een IPhone 4 uit belgie bestellen wat netto neer komt op 370,-
Of een Desire HD wat netto neerkomt op 290,-

Moet wel opschieten, want moet voor 1 november geregeld zijn met de flexcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Laatst online: 11-07-2023
@Shiro

Tja ik denk dat iedereen zijn eigen invulling kan geven aan wat de belangrijkste competenties voor een tester en ik denk ook dat het werk voor elke tester anders is. Zo heb je een hele technische kant aan het verhaal (Geautomatiseerde testscripts, performance testen e.d.) maar ook een hele functionele kant. Het ligt er maar aan wat je voorkeur is, zelf ben ik meer van de functionele kant.

De competenties die ik daar zelf belangrijk bij vind zijn simpel logisch nadenken (heel belangrijk), de mate waarin jij je als gebruiker kan gedragen (ja, gebruikers denken anders dan jij, het zo genoemde ‘monkey testen’ ;-)). Ook het buiten de gebaande paden denken is heel belangrijk, vaak wordt je door de documentatie en andere informatie die je aangeleverd krijgt toch een bepaalde richting in geduwd, het is belangrijk om ook buiten die informatie te denken over mogelijke fouten, niet alles staat in de documentatie en uiteindelijk ben je toch (gedeeltelijk) verantwoordelijk voor de kwaliteit en moeten jou testen een zo hoog mogelijke dekking geven binnen zo min mogelijk tijd.

Analytisch denkvermogen, communicatie, presentatie technieken, time management, gestructureerd denken e.d. moeten toch al van een bepaald niveau zijn wil je überhaupt aangenomen worden, dus dat vind ik niet echt ‘tester specifieke’ competenties. En daarnaast, de meeste competenties kun je gewoon leren, dus daar zou ik me geen zorgen om maken, het gaat er meer om of het je leuk lijkt.

Als je meer info wilt, stuur me dan maar een mailtje, achternaam is sjerps, voornaam is evert, punt ertussen en wat er achter de @ moet kan je zelf wel verzinnen denk ik ;-)

Ps. Wel .com trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
dhhdante schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:50:
[...]

[...]

Ik heb de flexcontrole gemaild voor de zekerheid en deze antwoorden : "De 450,- regel geldt niet voor smartphones."

Ik zit nu in dubio, of een IPhone 4 uit belgie bestellen wat netto neer komt op 370,-
Of een Desire HD wat netto neerkomt op 290,-

Moet wel opschieten, want moet voor 1 november geregeld zijn met de flexcontrole.
Toevallig vandaag ook antwoord gehad van de Flexdesk, het geldt idd niet voor smartphones. Dus bij deze neem ik ook gelijk m'n opmerkingen terug. Ik had ongelijk :)

Netto een DHD voor 290 euro, is toch niet slecht... Heb ondertussen ook wat voor die 1-nov limiet gevonden. Bij onder andere smartphoneshop.nl kan je m al bestellen met vooruit betalen, dan krijg je netjes een factuur. Die is dan ruim voor 1 nov al in te dienen. Op de phone moet je dan even wachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Zoiets had ik ook al bedacht, alleen twijfel ik over de grootte van het toestel. Ik zou hem toch wel even in mn handen willen voelen voordat ik zoiets bestel.

Ik heb ook liever Android als OS, maar de IPhone 4 is wel erg mooi en niet zo groot.
Ik neig nu toch meer naar Android, heb beetje afkeer tegen Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 21:10

racoon

mooowwww

Is het mogelijk dan dat jullie ook een iphone 4 kunnen kiezen, en welke grote van de opslag?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
racoon schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:47:
Is het mogelijk dan dat jullie ook een iphone 4 kunnen kiezen, en welke grote van de opslag?
Ik neem geen iphone maar de keuze is vrij in principe, ik ga alleen nog maar voor Android :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 21:10

racoon

mooowwww

M-Opensource schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:29:
[...]

Ik neem geen iphone maar de keuze is vrij in principe, ik ga alleen nog maar voor Android :D
Dan zou ik voor de samsung galaxy s gaan.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Het moet een groot scherm zijn, en de Desire HD is perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morlock
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:50
Begin oktober zijn *knip* live gegaan.

Wellicht dat deze profielen, naast dit forum, ook een interessante informatiebron kunnen zijn voor tweakers die geinteresseerd zijn in werken bij Capgemini.

Op deze profielen kun je namelijk op een gemakkelijke manier al je vragen over werken bij Capgemini aan één van de recruiters stellen. Ook vind je er bijvoorbeeld informatie over de XperienceDays en blogs van jonge medewerkers.

Wellicht tot daar!

Jorrit Spee
Capgemini

Het ongevraagd en op eigen initiatief promoten van zaken vanuit recruitment beschouwen we op het forum als ongewenst. Graag zien we een bijdrage in de vorm van deelname aan de discussie, beantwoording van vragen, etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 13-10-2010 14:49 ]

Jorrit Spee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morlock
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:50
Excuses Rukapul!

Ik was me van geen kwaad bewust maar achteraf gezien kan ik me voorstellen dat het wat reclame-achtig over is gekomen. |:(

Neemt niet weg dat we graag alle vragen over werken bij Capgemini voor jullie beantwoorden.

Ik zal dus proberen dit forum actief te monitoren om te kijken of er nog onduidelijkheden zijn waar ik antwoord op kan geven.

Nogmaals excuses voor de ongemeende spam!

Jorrit Spee

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.