Goed puntWijnands schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:50:
Hoe is het bij Cap dit jaar met salarisverhogingen?
Word het gras bij Cap momenteel beter onderhouden dan als bij de concurrent?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Goed puntWijnands schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 14:50:
Hoe is het bij Cap dit jaar met salarisverhogingen?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Anoniem: 147144
In alle eerlijkheid, bij Cap is het over de hele linie niet veel beter. Collectief zijn er in de laatste 2 ronden geen verhogingen geweest (begin dit jaar en deze maand). In individuele gevallen is soms wel wat te regelen.Roadman schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 15:02:
[...]
Goed punt![]()
Word het gras bij Cap momenteel beter onderhouden dan als bij de concurrent?
Bij de testen kreeg ik gewoon een papiertje met percentages erop hoe ik het gedaan had tov referentie groep. Maar misschien doen ze dat alleen als je het gehaald hebt of zo?badkuip schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:07:
Kak, vandaag capaciteitentest gedaan waar ik voor gezakt ben.
Ben een beetje gefrustreerd omdat ik de feedback daarop erg slecht vond: ze konden niet aangeven welke testen ik slecht gemaakt had..
[ Voor 31% gewijzigd door Prx op 14-07-2010 16:47 ]
Anoniem: 147144
Anoniem: 367453
Anoniem: 367518
Vooropleiding maakt niets uit, ben zelf filosoof. Je moet wel van ICT houden/affiniteit mee hebben, anders wordt je gek.Anoniem: 367518 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:47:
Ik vroeg mij af in hoeverre een relevante vooropleiding cruciaal is voor de selectieprocedure? Zelf heb ik WO opleiding psychologie afgerond en wil graag verder kijken dan "mijn vakgebied".
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat voor rol speelt je vooropleiding en wat voor rol je capaciteiten en de cursussen die je binnen Capgemini kunt gaan volgen? Heb je enigszins kans om geselecteerd te worden voor een gesprek?
Kan ik alleen maar beamen als civiel technicus. Zonder affiniteit met ICT kom je er echter niet. Bedenk dat je vaak bij klanten wordt ingezet voor ICT projecten.Gotez schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:55:
[...]
Vooropleiding maakt niets uit, ben zelf filosoof. Je moet wel van ICT houden/affiniteit mee hebben, anders wordt je gek.
Sogeti is een ICT-dienstverlener binnen Nederland en richt zich dan ook specifiek op ICT opdrachten. Daarnaast leveren ze op kleine schaal wat businessconsultancy diensten.Anoniem: 367453 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:33:
Maar ik zit nog wel met een punt. Voor de zekerheid had ik nog wel andere aanbiedingen lopen en kan nu waarschijnlijk ook starten bij Sogeti (het dochterbedrijf). Voor beiden kom ik in het Business Innovations tak van het bedrijf met focus op Portals en CMS. Nu zit ik met een dilemma dat ik niet echt weet in hoeverre beginnen bij een van beide beter/slechter is dan de ander.
Hoe zien de eerste projecten eruit die je krijgt als YP? En hoe ervaren de meesten de eerste maanden als YP bij Cap?
- ik doe het niet zozeer voor het geld
- wil me niet gaan vervelen met rotklusjes
- will mijn creatieve ei kwijt als IT'er
Enig advies?
Anoniem: 359847
algehele tip om het te halen: Zorg voor voldoende slaap en voldoende reistijd!Anoniem: 359847 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 18:57:
Ik heb deze week het assessment voor YP's ... inhouse bij Cap dus...
Heeft iemand deze recentelijk nog gemaakt? Zo ja, welke tips geef je mee om het te halen? (Bijv. inzetten op snelheid of nauwkeurigheid?)
En ik ga er nog steeds van uit dat de test conform de Cut-e vb.opgaven van Prx zijn (# Scales CLS
# Scales Numerical , # Scales Verbal , # Scales FX)
Nou hoop maar dat het goedkomt deze week
Anoniem: 311786
Ik denk toch echt dat dit niet het geval isGotez schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:15:
Een van de grote voordelen van Cap is dat al je collega's hetzelfde niveau hebben en dezelfde instelling hebben.
Wat ik bedoel is dat bedrijven nieuwe medewerkers zoeken die passen bij het bedrijf, zowel qua kennis als qua instelling. Als ik bij een garage wil werken zullen ze vragen wat ik weet van auto's, of ik snel door heb waar een defect kan liggen en of ik mij staande kan houden in de werkplaats cultuur, hezelfde geldt voor de bouw. Capgemini doet een zelfde test.mierenfokker schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:26:
[...]
Ik denk toch echt dat dit niet het geval isAnders zou ik het werk van de CEO zo over kunnen nemen..
Ik begrijp dat het vervelend is.Anoniem: 359847 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:27:
ik moet wel zeggen dat je zelfvertrouwen altijd weer een deuk krijgt als je zo'n test voor de zoveelste keer niet haalt...(gewoon op basis van wat ruitjes met cijfers en letters), frustrerend want je loopt er een baan door mis ... en bijna een jaar na je afstuderen zit je dan zonder startersbaan op niveau terwijl ik WO MSc op zak heb..... arghh![]()
@MajinZ @mierenfokker ik snap de redenering wel want zo'n test is ook maar een momentopname vaak, en het is weer een wetenschappelijke manier om mensen in hokjes te stoppen, hetzelfde met de psycholoog
klote ook dat die test 1 jaar geldig blijft
@Gotez als je van de 4 onderdelen Scales CLS niet haalt en de 3 andere onderdelen wel dan is het ook einde verhaal... dus in zo'n geval zit je ook met de gebakken peren
Die Scales Verbal vind ik onbegrijpelijk dat ik die niet heb gehaald, naar mijn gevoel erg goed gemaakt maar schijn bedriegt
Anoniem: 373314
Dat is inderdaad heel laag, maar bedenk wel dat je wat kleine extra's krijgt (simkaart, auto ect)Anoniem: 373314 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:20:
Hi allemaal,
Ik ben een maand terug door alle testen heen gekomen en aangenomen bij Capgemini.
Nou moet ik zeggen dat ik tijdens de salarisonderhandeling nogal twijfelde of ik wel akkoord zou gaan. Vind het startsalaris namelijk ontzettend laag! Ik ben 27 jaar en heb al 3 jaar relevante ervaring. Echter mijn beginloon is niet meer dan 2100 euro..
Hoe zit dit bij jullie? Is dit een standaardbedrag?
Het hangt natuurlijk ook een beetje af van de functie die hij gaat vervullen. Als hij een lichte functie gaat doen kan je tig jaar ervaring hebben, maar dat zal het loon niet veel hoger maken.Gotez schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:43:
[...]
Dat is inderdaad heel laag, maar bedenk wel dat je wat kleine extra's krijgt (simkaart, auto ect)
Heb je met je manager over een promotiepad gepraat, wellicht dat dit salaris snel kan stijgen?
Waar ga je eigenlijk beginnen?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Je kan niet van je auto eten en hypotheek mee aflossen. Voor iemand met 3 jaar (relevante) ervaring is het netto bedrag wat ie elke maand in zijn portemonnee ziet...vrij laag. Tja, die simkaart..voor een tientje p/m heb ik ook 400 minuten. Da's niet eens noemenswaardig...Gotez schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:43:
[...]
Dat is inderdaad heel laag, maar bedenk wel dat je wat kleine extra's krijgt (simkaart, auto ect)
[ Voor 16% gewijzigd door ck2000nl op 01-09-2010 09:00 ]
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Toch jammer dat de "grote jongens" zelf dat soort dingen ook als onderscheidend zien. Op de een of andere manier denkt men dat een aanbod met auto, telefoon en laptop uniek is en dat je daar erg blij mee moet zijn en daarom ook bereid moet zijn om een stukje loon af te staan terwijl je het gewoon nodig hebt om je werk uit te voeren.Gotez schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:10:
Dat klopt, en zoals ik al aangaf is het inderdaad laag. Ik bedoelde enkel dat je naar het volledige plaatje moet kijken. Ik noemde het niet voor niets 'kleine' extra's.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Klinkt in mijn opzicht wel vrij laag, ook voor Capgemini standaarden. Ben zelf werkzaam voor Capgemini en hoor wel vaker dit soort bedragen.Anoniem: 373314 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:20:
Hi allemaal,
Ik ben een maand terug door alle testen heen gekomen en aangenomen bij Capgemini.
Nou moet ik zeggen dat ik tijdens de salarisonderhandeling nogal twijfelde of ik wel akkoord zou gaan. Vind het startsalaris namelijk ontzettend laag! Ik ben 27 jaar en heb al 3 jaar relevante ervaring. Echter mijn beginloon is niet meer dan 2100 euro..
"Find what you love and let it kill you"
En volgens mij zit daar ook de crux. Normaal met 3 jaar relevante ervaring ben je geen starter/YP meer, maar stroom je zijwaarts in.Anoniem: 373314 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:20:
Hi allemaal,
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 06-09-2010 13:43 ]
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
[ Voor 17% gewijzigd door Rukapul op 06-09-2010 13:45 ]
Het lijkt net of ik hier iets strafbaars doeminze schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:25:
Precies NeonRacer, beetje ongepast... Bonusje scoren...
Ik werk er ook, ben ook tevreden, maar zo'n post.... hoort niet.
Hoeveel IT'ers denk je dat hier zitten die allemaal eenzelfde regeling hebben bij verschillende bedrijven. Zou een mooi spamforum worden als we allemaal gingen adverteren.NeonRacer schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:31:
[...]
Het lijkt net of ik hier iets strafbaars doe
Ja, ik krijg er een bonus voor. Maar ik dacht dat sommige mensen hier wel baat bij zouden hebben. Er zijn immers inmiddels zoveel werkeloze ICT'ers die maar al te graag weer aan de slag gaan. Dus waarom niet proberen te bemiddelen? Diegene bepaald nog altijd zelf of ie wel of niet met een werkgever in zee gaat.
Nogmaals, het hoeft niet hoor!
Met de salarissen die ik hier hoor langskomen lijkt het me dat jullie niet op zoek zijn naar talenten, maar gewoon naar gemiddeld werkvolkNeonRacer schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:55:
Ach... Ik werk al bij Cap, en wij zijn op zoek naar nieuwe talenten. Dus waarom niet even hier vragen of er nog interesse is.
Tjah, het is wel het makkelijkste te be-oordelen deel van het salaris.monkel schreef op maandag 06 september 2010 @ 12:56:
Als je alleen naar geld kijkt, moet je inderdaad niet naar Cap gaan. Een beetje talent zou toch moeten weten dat geld in het begin niet belangrijk is ...
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 06-09-2010 13:51 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Een omgeving is daarin heel belangrijk kan ik uit ervaring zeggen. Cap biedt zo'n omgeving. Ik vind niet dat het geheel bij jezelf ligt.Bokmaaa schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 16:29:
Plezier in het werk lijkt me niet iets dat bij Cap ligt maar bij jezelfNatuurlijk maakt een leuke omgeving dat makkelijker.
Anoniem: 374547
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Brandstof (binnen- en buitenland) is voor rekening Cap.Anoniem: 374547 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:37:
En de brandstof? Is alles voor rekening van Cap?
en als je nog geld overhoudt uit je mobiliteitsvergoeding (dus onder je maximale bedrag least) dan krijg je dit bruto uitgekeerd per maandGotez schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:40:
Je krijgt een maandbedrag 'mobiliteitsvergoeding'. In je lease contract zitten brandstof en dergelijke inbegrepen. Als je leasecontract hoger is dan je vergoeding mag je dit zelf bijbetalen.
Puur uit nieuwsgierighied, maar hoe weet je dat je salaris zo zal gaan groeien. Staat het allemaal zwart op wit of is er mondeling een intentie uitgesproken?Juancho schreef op maandag 06 september 2010 @ 14:38:
Een startloon van 2100 euro is gewoon erg laag voor iemand van 27 met 3 jaar ervaring. Of het nou super relevante ervaring is maakt opzich niet uit. In die 3 jaar heb je als het goed is ook algemene kennis en ervaring opgedaan wat alleen maar positief is voor Cap. Ze kunnen ook een YP aannemen die echt alles nog moeten leren. Hoe je moet plannen, hoe je communiceert noem alles maar op.
Ikzelf heb net ook een overstap gemaakt van werkgever. Mijn startsalaris is 2500 euro en zal per jaar aanzienlijk verhogen in de eerste, pak um beet 5 jaar. Een starter zou daar normaal ook instromen rond de 2000 a 2100. Overigens heb ik alle andere voorwaarden als auto/laptop/telefoon niet meegenomen.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
In het verleden kreeg je wel een mobiel toestel, dit is afgeschaft en in plaats daarvan krijg je nu 5 euro extra onkostenvergoeding per maand wat in drie jaar neer komt op 180 euro, ongeveer de prijs van het toestel die eerder werd uitgeleverd.Anoniem: 374547 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:33:
En je krijgt wel een abonnement maar geen telefoon?
Die 5 euro is wel bruto. Niet vergeten.sjaak schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 11:52:
[...]
In het verleden kreeg je wel een mobiel toestel, dit is afgeschaft en in plaats daarvan krijg je nu 5 euro extra onkostenvergoeding per maand wat in drie jaar neer komt op 180 euro, ongeveer de prijs van het toestel die eerder werd uitgeleverd.
Dat schijnt sinds 2010 niet meer zo te zijn. Het bedrag schijnt nu onbeperkt te zijn. De regeling voor 450 euro gaat nu alleen nog maar op voor multifunctionals en faxen en dergelijke. Toevallig dat een collega daar naar heeft zitten kijken.Daarin tegen je telefoon mag je weer declareren, en die wordt daarna weer bruto/netto verrekenen in je december salaris. Indien die onder de €450 is, wordt die in 1 keer afgeschreven, daarboven in 3 jaar.
Toevallig dat ik daar gister nog naar keek, want ik wil m'n nieuwe HTC Desire HD via werk goedkoper krijgen. Maar die € 450 grens is er zeker wel. Wanneer het boven de 450 euro valt wordt het bedrag over 36 maanden uitgesmeerd en uitbetaald (minus 10% restwaarde).Prx schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:00:
[...]
Dat schijnt sinds 2010 niet meer zo te zijn. Het bedrag schijnt nu onbeperkt te zijn. De regeling voor 450 euro gaat nu alleen nog maar op voor multifunctionals en faxen en dergelijke. Toevallig dat een collega daar naar heeft zitten kijken.
Dit was anders omschreven in de 2009 versie van het document. Maar sinds dit jaar wordt er met geen woord meer gerept over smartphones.Voor los van een PC te gebruiken faxapparatuur en los van een PC te gebruiken fotokopieerapparatuur geldt het
volgende:
Per artikel wordt een bedrag tot € 450 in één keer en in z'n geheel vergoed.
Als ik jou was zou ik dan nog even de laatste versie opzoeken, in de laatste versie staan smartphones wel heel duidelijk onder communicatie ingedeeld, met de € 450 limietPrx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:31:
Genomen uit de flexkeuze:
[...]
Dit was anders omschreven in de 2009 versie van het document. Maar sinds dit jaar wordt er met geen woord meer gerept over smartphones.
Ja die heb ik ook. Daar staan dus smartphones in, met die grens van € 450Prx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:19:
Ik maak gewoon gebruik van de Flexkeuzepakket_2010_0713.pdf gelinkt vanaf de HRM pagina op het intranet.
Paragraaf 4.2.2... doorlezen totdat je kopje VERGOEDING ziet staan... daar staat de tekst:Prx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:41:
Daar staan inderdaad smartphones genoemd onder de kop communicatie. Echter zal je voor de rest nergens terugvinden dat de limiet van 450 euro daar ook voor geldt. Die gaat alleen op voor de door mij eerder aangehaalde apparaten. Dat is wat er staat.
Voor los van een PC te gebruiken faxapparatuur en los van een PC te gebruiken fotokopieerapparatuur geldt het
volgende:
[ Voor 46% gewijzigd door Prx op 21-09-2010 23:49 ]
Tis voor mij ook zeker geen piswedstrijd, ik krijg het vermoeden dat we compleet langs elkaar heen praten. Is je vraag nu of de € 450 regeling ook voor smartphones van toepassing is of zie ik de kwestie verkeerd?Prx schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 23:42:
Ja, dat staat er inderdaad. Maar dat is precies de quote die ik eerder heb aangehaald:
[...]
offtopic:
Ik wil hier ook geen 'piswedstrijd' van maken, of persé mijn gelijk halen, maar ik wil gewoon even aangeven dat smartphone niet als zodanig vermeld staat bij deze precieze voorwaarde, alleen kopieerapparatuur. De beste manier om hier achter te komen is om alsnog te bellen, maar ik wil gewoon aangeven dat het op zijn minst een discutabel punt is.
Aankoopkosten van:
vast telefoontoestel conventioneel, USB-toestel, Skype DECT toestel)
mobiele telefoon, Smartphone, PDA, Blackberry of Palmtop en de daarbij behorende accessoires, waarbij
de communicatie een centrale rol speelt;
[ Voor 26% gewijzigd door M-Opensource op 22-09-2010 00:17 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Dutchneon op 25-09-2010 02:29 ]
Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987
SR+ MiC
Stuur gewoon je CV in via de site en wacht af met een globale motivatie. Als ze er brood in zien word je uitgenodigd. Je kan overal in starten, wel handig om te weten wat je zelf zou willen doen. Heb je daar al eens over nagedacht?Shiro schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:17:
Vraagje over CG. Ik ben al een maandje of vier klaar met mijn HBO studie(Niet een IT opleiding maar communicatie) Mijn vraag is, hoe groot is de kans dat ik met de juiste motivatie toch kans maakt om uitgenodigd te worden voor een gesprek/test? Zou iemand wat voorbeelden van de test kunnen geven? De huidige links werken niet meer.
Zijn ze momenteel alleen op zoek naar mensen met een relevante achtergrond of maakt iedereen met een HBO papiertje kans om te werken bij CG? En wat is het handigste om te doen? Een mail sturen of reqruiter opbellen? Ik vind het persoonlijk erg lastig om een motivatie te sturen als ik geen concrete functie kan aanwijzen waar ik verder in wil gaan.
Welke startfuncties zijn er bij CG? Ik wordt niet veel wijzer van de site over de mogelijke starterfuncties voor YP bij CG. Volgens mij heb ik de functie Tester wel eens voorbij zien komen als functie? Maar welke andere functies zijn er nog meer?
En uiteraard ben ik meer dan bereid om mij verder te verdiepen in de IT branche en heb ik naar mijn mening altijd veel affiniteit gehad met de IT sector. Daarnaast heb ik tijdens mijn studententijd als systeembeheerder en op een servicedesk gewerkt als dat enigszins kan compenseren voor mijn studie dat niet relevant is aan de IT sector. Ook ben ik in bezit van een Prince 2 Foundation voor wat het waard isReistijd en verhuizen is geen probleem zolang het niet richting Limburg is. Het liefst in de Randstad of Noorden.
Zou je een aantal voorbeelden kunnen geven van "overal in starten" ? Welke functies het zijn? Ik zie wel functies als tester of consultancy voorbij komen, maar er zijn vast meer starterfuncties voor YP.minze schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:33:
[...]
Stuur gewoon je CV in via de site en wacht af met een globale motivatie. Als ze er brood in zien word je uitgenodigd. Je kan overal in starten, wel handig om te weten wat je zelf zou willen doen. Heb je daar al eens over nagedacht?
SR+ MiC
[ Voor 8% gewijzigd door echthard op 28-09-2010 16:16 ]
Volgens mij zijn dat nu ook de meest gebruikelijke startfuncties omdat daar nu de meeste vraag naar is. Testen is op dit moment een item binnen Cap waar veel aandacht voor is en groeit flink. Voor de consultancy tak wordt wel een WO opleiding vereist, dus dat wordt dan lastig denk ik.Shiro schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:33:
[...]
Zou je een aantal voorbeelden kunnen geven van "overal in starten" ? Welke functies het zijn? Ik zie wel functies als tester of consultancy voorbij komen, maar er zijn vast meer starterfuncties voor YP.
Persoonlijk vind ik het lastig om nu een sterke voorkeur voor een bepaalde functie uit te spreken omdat ik geen goed beeld heb van de beschikbare functies, vandaar dat ik er ook meer informatie over wil inwinnen. Persoonlijk wil ik ook best wel als tester aan de slag, lijkt mij ook wel een interessante baan met goede carrièreperspectief. But correct me if i'm wrong
Ben zelf als YP bij een MCT(Multi Client Team) gestart. Dit is zegmaar 3e lijns support, en meer technisch beheer van servers etc. Tegenwoordig heet het niet meer zo en is het een CDT(Client Delivery Team).Shiro schreef op maandag 27 september 2010 @ 18:33:
[...]
Zou je een aantal voorbeelden kunnen geven van "overal in starten" ? Welke functies het zijn? Ik zie wel functies als tester of consultancy voorbij komen, maar er zijn vast meer starterfuncties voor YP.
Persoonlijk vind ik het lastig om nu een sterke voorkeur voor een bepaalde functie uit te spreken omdat ik geen goed beeld heb van de beschikbare functies, vandaar dat ik er ook meer informatie over wil inwinnen. Persoonlijk wil ik ook best wel als tester aan de slag, lijkt mij ook wel een interessante baan met goede carrièreperspectief. But correct me if i'm wrong
Computer says no
Bedankt voor de informatie. Ik wou je nog een DM sturen, maar je DM optie staat uit.Sjeeps schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:41:
[...]
Volgens mij zijn dat nu ook de meest gebruikelijke startfuncties omdat daar nu de meeste vraag naar is. Testen is op dit moment een item binnen Cap waar veel aandacht voor is en groeit flink. Voor de consultancy tak wordt wel een WO opleiding vereist, dus dat wordt dan lastig denk ik.
Na mijn solicitatie bij Cap ben ik ook in het test vak 'gerold' maar het bevalt mij zeer goed. Ook als je nog niet helemaal weet wat je wilt is testen denk ik een goed startpunt omdat je met veel facetten van de organisatie te maken krijgt en geen heel diepgaande technische kennis nodig hebt (heb zelf ook geen ICT studie gedaan), als je da 1-2 jaartjes testen dan wat anders wilt gaan doen weet je in ieder geval wat meer van de ICT wereld en kun je dus ook beter kiezen. Daarnaast is test ervaring sowieso altijd handig, is toch een bepaalde kritische blik die je wordt aangeleerd waar je later nog profijt van kunt hebben.
Uiteraard zijn er veel meer YP functies, maar dat kun je volgens mij beter aan een recruiter vragen, die hebben een veel bredere kijk op wat er allemaal mogelijk is, dus zou zeggen, gewoon opsturen dat CV en je hoort er vanzelf wat van.
En als je nog meer info wilt mbt het testen, stuur maar een DM
Goed om te weten, een consultancy functie lijkt mij ook wel leuk. Ik hoor veel mensen klagen over reistijden en hele tijd onderweg zijn, maar dat leek mij eigenlijk best wel leuk, maja, ik heb het nog nooit gedaan, dus misschien kan ik mij gewoon niet goed inleven in waar mensen in de consultancy tegen aan lopen.Meekoh schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:58:
[...]
Ben zelf als YP bij een MCT(Multi Client Team) gestart. Dit is zegmaar 3e lijns support, en meer technisch beheer van servers etc. Tegenwoordig heet het niet meer zo en is het een CDT(Client Delivery Team).
Maar in eerste instantie nadat ze mij vertelden "Je bent door!" kreeg ik een functie als SAP Consultant aangebodenToen vroeg ik hebben jullie niet iets met Server beheer (Windows servers enzo).
Dat was geen probleem hij bracht mij in contact met mijn huidige manager.
En dat doe ik nu bijna 2 jaar.
Er is vaak dus wel iets anders mogelijk!
SR+ MiC
Prx schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:04:
Het gaat erom dat de hele opsomming met daarin de voorwaardes omtrent de 450 euro voorafgegaan wordt door het eerder gequote zinnetje. Dat zou er dus op wijzen dat smartphones wel onder de communicatie regeling vallen, maar niet onder de 450 euro regeling. Waarmee dus effectief gezegd wordt dat je een smartphone te allen tijde in één keer kan declareren, ongeacht het bedrag.
Ik heb de flexcontrole gemaild voor de zekerheid en deze antwoorden : "De 450,- regel geldt niet voor smartphones."M-Opensource schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:19:
alright, mocht je nog gaan bellen. Ik ben erg benieuwd wat er uit komt. Laat het even weten als je wilt
Toevallig vandaag ook antwoord gehad van de Flexdesk, het geldt idd niet voor smartphones. Dus bij deze neem ik ook gelijk m'n opmerkingen terug. Ik had ongelijkdhhdante schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:50:
[...]
[...]
Ik heb de flexcontrole gemaild voor de zekerheid en deze antwoorden : "De 450,- regel geldt niet voor smartphones."
Ik zit nu in dubio, of een IPhone 4 uit belgie bestellen wat netto neer komt op 370,-
Of een Desire HD wat netto neerkomt op 290,-
Moet wel opschieten, want moet voor 1 november geregeld zijn met de flexcontrole.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik neem geen iphone maar de keuze is vrij in principe, ik ga alleen nog maar voor Androidracoon schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:47:
Is het mogelijk dan dat jullie ook een iphone 4 kunnen kiezen, en welke grote van de opslag?
Dan zou ik voor de samsung galaxy s gaan.M-Opensource schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:29:
[...]
Ik neem geen iphone maar de keuze is vrij in principe, ik ga alleen nog maar voor Android
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 13-10-2010 14:49 ]
Jorrit Spee
Jorrit Spee
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq