quote:
Een assessment is voor iedereen die komt solliciteren bij CG. Of je nu als Managing Consultant binnenkomt of als een YPer. Met het verschil dat de YP-assessments intern worden gedaan en de assessments voor Senior Consultants en hoger extern (voor zover ik weet nu bij Kenhardt, zie eerder in dit topic).
Een assessment is niet alleen een "intelligentietest", het is ook een middel om te kijken of je als persoon in organisatie past en of de rol die ze voor ogen hebben voor je ook bij je past. Bekijk het van de andere kant, het is ook prettig om te weten dat je (toekomstige) collega's niet complete mongolen zijn. En geloof mij die heb ik -net als jullie waarschijnlijk- bij voorgaande werkgevers vaak genoeg meegemaakt!

quote:
En tenslotte: is het echt zo droevig gesteld met de financiële beloning? Verdien nu 4000 euro bruto, en wil bij een overstap naar CG zeker 4500 verdienen - welk soort functies worden dat? Of zit ik daarmee al in "the boardroom"

?
De salarissen zijn naar mijn idee niet lager dan bij de directe concurrenten (Logica, Atos, Getronics, etc.). Vergeet niet dat je bij een salaris ook nog tantième een ruime mobiliteitsvergoeding krijgt die je kan laten uitbetalen als je geen lease-auto wil. Overigens is het moeilijk te zeggen of je salariswensen realistisch zijn. Hoeveel jaar werkervaring heb je? Wat is je vakgebied? Is er een grote vraag naar mensen met jouw kennis? Etc. etc.