Gathering of Tweakers

Quicksearch
Deel 11 van de "Solo testcasefoto's - om van te leren" alweer.
Voorgaande delen:
Solo testcasefoto's - om van te leren
Solo testcasefoto's - om van te leren (deel 2)
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 3
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 4
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 5
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 7
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 8
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 9
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 10

Zoals altijd wat puntjes om op te letten, lees ze (weer) even door.

Het doel van dit topic:

Van elkaars tips, fouten, goed gelukte dan wel mislukte technieken etc leren. Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan ben je in dit topic op de juiste plek. Dat houdt echter niet in dat het een stortplaats is voor elke foto die je maakt ;)

Een paar simpele regels om dit topic leuk en leerzaam te maken en te houden:

1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
2. Als je commentaar geeft op een foto: onderbouw het! Daar heeft degene die de foto post meer aan dan "moooi!" of "het ziet er niet uit!". Zeker in dit topic is commentaar superbelangrijk, dus zowel fotografen als critici: doe je best!
3. Post niet teveel foto's van jezelf achter elkaar binnen een kort tijdsbestek: geef anderen ook 'de ruimte' om te posten en commentaar te ontvangen/geven.
4. Hou rekening met de layout: 600 pixels breed max voor een thumb met (eventueel) link naar origineel van groter formaat. Te grote foto's zullen getrashed worden. Heb je een panorama: doe hem dan als link in dit topic.

Veel plezier.

Ik zal al even starten met de volgende foto.

http://farm3.static.flickr.com/2013/2264776224_d946cbf991.jpg
de titel, Me myself and I

Je ziet mij, mijn werk, en mijn hobby...
aka Stronkop

Je uitleg geeft nog enig 'inhoud' aan deze foto. Maar voor de rest is hij wat mij betreft niet zo bijzonder. Al heb ik een dergelijke foto hier al lang niet meer voorbij zien komen.

SPECS | Nikon D50 kit, Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 DG

Ik heb getracht om in de spiegel een relatief leuk beeld te maken, maat tijdens de mist is dat niet zo handig. Ik vind hem niet halfslecht ;)
Om hier nu een nieuw topic mee te starten..... :?

Een zwarte blob met supmylO er op voor je gezicht in een 13 in een dozijn foto die "effe snel" z/w is gemaakt.

quote:
Soul__assasin schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:09:
1. 1 foto per post, van goeie technische en/of originele/creatieve kwaliteit. Ook al heet dit 'testcasefoto's' en niet 'showcasefoto's', dan nog wordt er natuurlijk een bepaalde minimale fotografische kwaliteit verwacht, anders is het vrij zinloos om de zoveelduizendste foto van iets te posten ;)
Ik mis in deze foto zowel originaliteit, creativiteit als techniek. Een beetje een gemiste kans.

quote:
littlejoannes schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:17:
Om hier nu een nieuw topic mee te starten..... :?

Een zwarte blob met supmylO er op voor je gezicht in een 13 in een dozijn foto die "effe snel" z/w is gemaakt.
Sorry maar ik zie geen zwarte blob voor mijn gezicht, Daar zit echt detail in hoor. Ik heb de foto nu gespiegeld, dat was ik inderdaad vergeten? Staat je monitor wel goed gecalibreerd?

Blizzkid: bij een zelfportret kan je moeilijk creatief en origineel zijn eh e, de technische kant, Ik denk dat ik daar geen grote fouten meer tegen maak?

Soul__assasin wijzigde dit bericht 14-02-2008 09:40 (18%)

Koplamp.

quote:
Soul__assasin schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:38:
[...]

Blizzkid: bij een zelfportret kan je moeilijk creatief en origineel zijn eh e
Het is misschien moeilijk, maar het is juist de kunst om dat wel voor elkaar te krijgen.

Canon EOS 400D + Canon BG-E3 Battery Grip, Canon EF 50mm f/1.8, Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP Di II XR, Canon RS60-E3 Remote

@Soul__assasin: ik kan hem niet echt goed noemen. Standaardshotje in een spiegel. In het zelfportretten topic staat zelfs de volgende waarschuwing: Let wel, we zitten hier in FGS, er wordt wel een minimale fotografische kwaliteit verwacht. Foto's van jou met een "nokiN" of "nonaC" in de spiegel genomen vallen daar dus niet onder. En IMHO is dit ook niet meer dan dat.

Een zelfportret kan overigens echt wel origineel zijn hoor, maar je moet er wel wat meer moeite voor doen. ;)

14 feb 2009 weer nickchange naar relonky

quote:
Herrick schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:58:
@Soul__assasin: ik kan hem niet echt goed noemen. Standaardshotje in een spiegel. In het zelfportretten topic staat zelfs de volgende waarschuwing: Let wel, we zitten hier in FGS, er wordt wel een minimale fotografische kwaliteit verwacht. Foto's van jou met een "nokiN" of "nonaC" in de spiegel genomen vallen daar dus niet onder. En IMHO is dit ook niet meer dan dat.

Een zelfportret kan overigens echt wel origineel zijn hoor, maar je moet er wel wat meer moeite voor doen. ;)
bekijk je zelf de foto. het cameramerk is NIET gespiegeld.
Reg. datum: 10 augustus 2001

Dus omdat je de foto hebt omgedraaid mag het ineens wel..? ;)

quote:
Soul__assasin schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:01:
[...]

bekijk je zelf de foto. het cameramerk is NIET MEER gespiegeld.
:P

[edit]
Vind'm ook niet zo super eerlijk gezegd. Gewone standaard spiegelpic. :)
Snap ook niet goed waarom je zegt dat een zelfportret niet origineel en creatief kan zijn :?

Fire69 wijzigde dit bericht 14-02-2008 10:05 (29%)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Smartass.

Hahn, ach dat zeg ik niet maar die reden hoeft niet aangehaald worden. Damn het is een testcase topic, en de mensen zijn wel erg kritisch vandaag. enkel comment en niets om uit te leren...

I don't feel the love on valentine's day :p
quote:
Error™

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

Dit topic ( 28935133 ) bestaat niet
(interne identificatie: topic::get_topicdata::no_topic_found)

Leerkracht in opleiding
Reg. datum: 12 januari 2007

Laat maar

Dwars wijzigde dit bericht 14-02-2008 10:08 (97%)
Reden: Stomme Japius :( :-P

Schooljaar 2008/2009: LIO stage combinatiegroep 7/8...Bijna afgestudeerd meester!!
't leven 'begint' bijna: uit huis, ergens in Nederland gaan wonen, baan zoeken, etc. -> eng :(

Had het ook al gemerkt, maar durfde het niet te melden terwijl je onder al die kritiek bedolven werd :P

Trek het je niet te hard aan Soul, hier speciaal voor jou vandaag: *;

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

http://img113.imageshack.us/img113/3107/mitsubishiconceptx2lt3.jpg

Garta wijzigde dit bericht 14-02-2008 10:32 (7%)

heb dislexie, sorry

Pinnacle of Perversion
Reg. datum: 18 juni 2007

Garta: lekkere compostie, maar de reflecties storen me wat.
Maarja, mak je niet veel aan doen zonder de hele ruimte te controleren.

Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.

Om ook even aan te haken, misschien is het een idee om de laatste foto's van het vorige deel in de startpost van het nieuwe deel te zetten?

400D - 10-22 - kitlens - 50 F/1.8. Schrijft voor Photofacts, nederlands grootste weblog over fotografie. Flickr!

Reg. datum: 02 april 2004

quote:
Soul__assasin schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:01:
[...]
bekijk je zelf de foto. het cameramerk is NIET gespiegeld.
Wilde je daarom zo graag een nieuw deeltje openen? :P

Hier bijvoorbeeld [zelfportretten] Wie zijn de FG'ers achter de cam? - Deel 2 zie je nog wel eens een creatief zelfportret voorbij komen.
Het spiegelen van je foto vind ik eigenlijk een vreemde "oplossing". Je bent nu van betuurder bijrijder geworden en je rijdt aan de verkeerde ( in België iig) kant van de weg? Het middel is IMO erger dan de kwaal.

Rock Werchter '08

quote:
martijn_tje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:01:
Eens een poging gedaan tot vogelen met m'n KM 5D en 70-210 f/2.5-4.5
http://img81.imageshack.us/img81/2203/pict33912tt7.jpg

Iso200 (meeste DR en minste ruis)
1/1600
f/5.6
210mm

Nabewerking:
gecropt
wat meer kleurverzadiging
levels voor wat meer contrast
USM (iets te veel)
Uit vorige topic...

Erg mooie (rustige) achtergrond. De composititie vind ik ook erg lekker, de vogel zweeft lekker de ruimte in. Jammer alleen dat de kop er net niet opstaat, dan had de foto 'af' geweest.
In Palenque-Mexico staan tussen de prachtige Maya-tempels ook leuke watervalletjes. Deze was erg moeilijk te nemen, maar zeker de moeite waard. Ik had minimaal 1/3 sec nodig voor het stilstaand-water-effect (of hoe heet dat), en moest het uit de losse pols nemen vanaf een touwtjesbrug (dit is minst bewogen versie van zo'n 15 shots).

Genomen met een Canon G3 f/8, 1/3 sec, komt zó uit de camera (wel gecropped i.v.m. een vervelend paaltje in het water).

Ik weet het: het water is, met name in het midden, overbelicht. Was noodzaak aangezien het zowiezo erg licht was, maar ik de 1/3 seconde toch wel als minumum had bevonden voor het water-effect. En de G3 kon niet verder worden geknepen dan die f/8 (en iso50). Ik hoop dat jullie 'm toch mooi vinden :)

klik!
http://farm4.static.flickr.com/3055/2297190795_e3c73b1af5.jpg

AugmentoR wijzigde dit bericht 01-03-2008 16:40 (8%)
Reden: Schaamteloos 2 graden rechter gezet op aanraden Muse en Mr.B thnx ;)

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Garta: lekker scherp en de reflecties storen mij weer niet, heeft wel iets de reflectie van het dak op de motorkap
AugmentoR: lijkt een beetje scheef te staan en het oogt een beetje hard (veel licht zoals je al zegt), maar toch (gezien de beperking van de G3 op dat moment) is het water goed gelukt en lekker om naar te kijken

'Verlaten' suikerspinnen kraampje op de kerstmarkt van vorig jaar (het was niet echt druk :P)
http://img527.imageshack.us/img527/4114/img4988vd1.jpg

Mr.B wijzigde dit bericht 14-02-2008 12:23 (27%)
Reden: AugmentoR was snel :x

Maakt soms wel eens een foto ...

Reg. datum: 02 april 2004

Een leuk meisje of voor mijn part een knoestige oude vent had van de suikerspinnenkraam een mooie foto kunnen maken. Verder vind ik de vuilnisbak en de zwarte lucht niet veel toevoegen. Croppen naar "landschap" en die lampjes waar dat meisje moet staan wegsoepen? Op zich wel goed gebruik van het aanwezige licht, om toch nog positief te eindigen.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws