Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 juli 2006

quote:
hexx schreef op zondag 27 juli 2008 @ 10:50:
Ook opgezegt (was het gewoon zat ) ga nu naar Tele2 .
We zien wel wat het gaat worden. ;)
En dan maar hopen dat je niet dezelfde router als de buurtjes hier krijgt
Die kopieert het mac adres van de eerst aangesloten pc en dat is de enige die daar dan mee werkt !

Succes

Reg. datum: 25 december 2003

quote:
maniacshouse schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 19:28:
Misschien interessant, sprak een oud-collega. Ze gaan de helpdesk vanaf 1 augustus opengooien van 8.00 tot 22.00 en het tarief verlagen naar 15 cent per minuut. Ze leren het nog wel een keertje.
Dat het tarief wordt verlaagd naar 15 cent heeft volgens mij te maken met het feit dat ze daartoe 'gedwongen' worden.

nieuws: Heemskerk: maximale gesprekskosten 0900-nummer vooraf melden

Nu blijven ze onder de uitzondering vallen en hoeven ze geen maximumtarief in te stellen. Dat scheelt weer.

HuT HuT HuT all the way!!!!
Reg. datum: 11 augustus 2003

quote:
rclahsen schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:06:
[...]

Dat het tarief wordt verlaagd naar 15 cent heeft volgens mij te maken met het feit dat ze daartoe 'gedwongen' worden.

nieuws: Heemskerk: maximale gesprekskosten 0900-nummer vooraf melden

Nu blijven ze onder de uitzondering vallen en hoeven ze geen maximumtarief in te stellen. Dat scheelt weer.
Mmm... Kende het artikel wel maar had de koppeling niet gemaakt... Wat een rukkers... Blij dat ik er niet meer werk. Had al een beetje de kots van de verhalen van het management dat alles bla bla vanwege klantvriendelijkheid moest, maar ondertussen.....
Tis daar echt alleen een kwestie van centen binnenhalen. Kan er nog wel meer over vertellen... (eerst eens checken of ik daar geen gedoe mee krijg >:) )

One Lemming to rule them all!

Vreemd! Alle hoorns liggen op de haak, ik krijg gewoon de Orange/Online kiestoon maar toch kan ik niet bellen of gebeld worden op mijn Orange/Online nummer. Ik krijg constant in gesprek toon!

Iemand die dit kent of een oplossing heeft? Mijn KPN nummer doet het wel gewoon

EDIT: Blijkbaar storing op het netwerk storingspagina

alex3305 wijzigde dit bericht 28-07-2008 16:56 (34%)

And remember, Respect is Everything !

Reg. datum: 27 augustus 2001

Bij mij kan ik ineens geen enkele torrent site meer bezoeken, toeval?

Het probleem met internet lag trouwens aan de adapter van de modem. Die was kapot, hij werd gloeiend heet. Ik heb er toen tijdelijk actieve koeling op gezet en toen was alles weer stabiel. Nu dus nieuwe modem + adapter en werkt weer toppie. Ik had vroeger ook al eerder uitval met de livebox, moest steeds vaker gaan resetten, dat lag dus aan de hardware die het aan het begeven was.

REDFISH wijzigde dit bericht 29-07-2008 10:15 (73%)

quote:
alex3305 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:51:
Vreemd! Alle hoorns liggen op de haak, ik krijg gewoon de Orange/Online kiestoon maar toch kan ik niet bellen of gebeld worden op mijn Orange/Online nummer. Ik krijg constant in gesprek toon!

Iemand die dit kent of een oplossing heeft? Mijn KPN nummer doet het wel gewoon

EDIT: Blijkbaar storing op het netwerk storingspagina
Had ik gister ook heel de dag, geen idee of het al bij mij is opgelost.
Was wel vervelend!

Ghe ghe ghe ghe. Bel ik om abonnement op te zeggen. Waarom wilt U opzeggen? Ik heb een betere aanbieding ergens anders. Ik kijk wat ik voor u kan doen meneer. Ik kan uw abonnement hetzelfde houden, maar nu betaalt U slechts 20 euro per maand ipv 30 euro. Oh ok, klinkt goed, en het is geen onzin met eerste 6 maanden iets. Nee, gewoon elke maand 20 euro. Oh doet U mij die maar dan :)

Ik zit nog even bij Orange dus.
Alles kan kapot (6)
Reg. datum: 04 juni 2004

quote:
REDFISH schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:40:
Ghe ghe ghe ghe. Bel ik om abonnement op te zeggen. Waarom wilt U opzeggen? Ik heb een betere aanbieding ergens anders. Ik kijk wat ik voor u kan doen meneer. Ik kan uw abonnement hetzelfde houden, maar nu betaalt U slechts 20 euro per maand ipv 30 euro. Oh ok, klinkt goed, en het is geen onzin met eerste 6 maanden iets. Nee, gewoon elke maand 20 euro. Oh doet U mij die maar dan :)

Orange blijft duurder door de lijnhuur. ;)

- Quad-core specs - - Wat niet deugt wat niet deert, wie niet neukt die masturbeert.

Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

Ik moet Online opnieuw bellen om mijn internet op te zeggen. Schijnbaar is dat dus nog steeds niet gebeurd. KPN daarentegen heeft wel al een brief gestuurd.

Ik had trouwens gisteren met UPC dat ik niet kon bellen. Hetzelfde euvel als hierboven. Vaag.

quote:
MensionXL schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:46:
[...]

Orange blijft duurder door de lijnhuur. ;)
Ja het kost inderdaad 1.20 per maand extra en vanwege het starttarief scheelt dat bij ons ook zo'n 1.50 per maand. Maar om voor die 3 euro per maand het risico te lopen dat het fout gaat, en de hele hussel weer doen.

Sowieso heb je 15 euro administratiekosten en overzetten van je kpn telefoonnummer kost vaak ook nog een tientje, dus dan heb je al 8 maanden terugverdientijd. Tel je daar nog bij op dat je 12 euro portokosten betaalt om het modem terug te sturen naar orange, dan kom je op luttele centen uit. Dat was het mij niet waard, en handig dat de email adressen hetzelfde blijven.

Verder altijd tevreden over Orange, dus lekker zo laten.

REDFISH wijzigde dit bericht 29-07-2008 18:49 (9%)

Reg. datum: 28 februari 2007

quote:

Gisteren ook gebeld, ik zou per 01/10/2008, ¤35,= gaan betalen voor family+telefonie. Ik mag nu voor een jaar ¤ 25,= p/m gaan betalen inclusief de lijnhuur. Zegt die lieve dame aan de andere kant ook nog: " U kunt ook het contract voor 2 jaar verlengen voor die prijs, maar ik zou gewoon elk jaar even opnieuw een contact-verlenging aanvragen. Dan doen we weer een aanbieding.."!

HTC-Touch P3452: rom: Bleu Elves 5.0. radio: 03.07.90. Protocol:4.1.13.51. HTC-Diamond P3700: rom: Swiftblade WWE v7.0 Radio: 1.0.25.08: Unsigned Hspl Olinex v1.40

One Lemming to rule them all!

quote:

Dat hebben wij ook gehad en nu zeggen ze tegen ons "Tja meneer, kan ik weinig van terugvinden in het systeem..." of "Oh, is dat nog niet doorgevoerd dan? Dat ga ik zo snel mogelijk voor u doen!". Tja één maand het voor die prijs gehad, paar keer nog gebeld en uiteindelijk toch maar lichtelijk opgegeven..

And remember, Respect is Everything !

Reg. datum: 24 september 2001

Sinds we zijn overgestapt naar een ander (ADSL2) abonnement ligt de verbinding er regelmatig uit(meerdere keren per dag).

Mijn huidige statistieken zijn als volgt (Speedtouch 516i):

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.999

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/KB]: 0,00 / 0,00

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 13,0 / 16,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,0 / 10,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 18,5 / 11,0

Nu begrijp ik uit allerlei internetsites dat SN-marge zo hoog mogelijk moet zijn, maar de Orange-helpdesk mailde mij dat deze tussen de 9 en 11 moet zijn, en dat hoger of lager kan duiden op bekabelingsproblemen.

Eerst zat er een lange kabel tussen aansluitpunt en modem, maar nu staan ze naast elkaar in de meterkast met hooguit een halve meter kabel er tussen.

Zijn deze getallen inderdaad een symptoom van een bepaald soort probleem? Kan het dat kabeltje tussen aansluitpunt en modem zijn?

walburg (764497) in VI.883

het kan ook aan je router liggen(speedtouch)
ik heb hier van de week 3 liveboxen gehad die alle 3 vreemd genoeg andere waardes aan gaven.
(heb natuurlijk de beste gehouden)

mijn waardes:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 16616 Kb
Afname Dichtbij : 21.4 (dB)
Ver weg : 5.1 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 2453
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 272
ES-teller van 1 dag 0

snr-marge: 9 db

QuintoS! wijzigde dit bericht 30-07-2008 22:15 (49%)

Reg. datum: 24 september 2001

Dit valt me nu pas op: enorm veel CRC en vooral HEC fouten en dan alleen met verzenden.

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 290.736 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.559.261 / 0

walburg (764497) in VI.883

Reg. datum: 13 januari 2008

ik heb een pc en een laptop en voor de laptop wil ik draadloos internet.
kan ik dan beter een router of een access point kopen?

pricewatch: Linksys WRT54GL
pricewatch: Linksys WAP54G

Reg. datum: 15 april 2003

Moet je perse de Livebox gebruiken om te internetten en bellen?

Ik heb nog een Thomson 706 staan die me goed beviel bij mijn oude provider. Op de site van Online zie ik de instellingen voor internet wel staan, maar wat zijn de instellingen die ik dan voor telefonie moet hanteren?

Of kan het gewoon niet en ben ik aan die lelijke livebox gebonden :(

wingdings wijzigde dit bericht 03-08-2008 11:37 (5%)

HuT HuT HuT all the way!!!!
Reg. datum: 11 augustus 2003

Helaas bellen kan alleen via de livebox...

Reg. datum: 09 augustus 2006

quote:
rob87 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 12:18:
ik heb een pc en een laptop en voor de laptop wil ik draadloos internet.
kan ik dan beter een router of een access point kopen?

pricewatch: Linksys WRT54GL
pricewatch: Linksys WAP54G
Neem een router :D

Intel E6600@3,5 - Asus P5N32-E SLI PLUS - OCZ 2x1GB Platinium 800mhz - MSI 7900 GTO@GTX

Ik kan niet zeggen dat ik de klantuitingen erg professioneel vind over komen sinds Orange Online is geworden..

want?

Moet zeggen dat de begeleidende brief van hun overgang prima in orde was.

party42 wijzigde dit bericht 03-08-2008 17:43 (88%)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Reg. datum: 01 juni 2001

Telefonie lag er weer uit ondanks een nieuwe (andere) Livebox. Is dus erg onbetrouwbaar. Een paar dagen onbereikbaar geweest. Alleen de spanning er af, en dan doet hij het weer voor plusminus een maand.
Ik wil over gaan naar VOIP.
Kun je VOIP doen met een Livebox? Zoniet dan ga ik naar een andere provider.

fulton wijzigde dit bericht 03-08-2008 19:37 (98%)

Specs: Asus P4PE full options, P4 2.53, 2048 MB PC2700 DDR, Sapphire Radeon 9600 Atlantis 256 DDR, 2x 120GB Seagate SATA met 8 MB Cash, Antec True Power 430, Plextor 760A, draaiend onder Windows XP Pro.

GSI Zuigt

Je hebt al VOIP bij Online.

Ik denk dat jij VOIP via SIP bedoelt. Nee dat kan niet bij Online.
Daarvoor kun je terecht bij Compuserve en Telfort. Bij die providers kun je elk gewenst modem in gebruik nemen, zolang deze maar SIP ondersteund.
Reg. datum: 27 februari 2000

En we gaan in het nieuwe Orange Online topic verder!

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Lizard schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 00:24:
En we gaan in het nieuwe Orange Online topic verder!
Ok :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: