Hoofdcategorieën
Topicacties

[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XVIII)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
Joep7 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:04:
@ MaNiAc E

1,7 mb download? ADSL Extra is toch 20mbit? Dat is nog altijd zo'n 5 mb per seconde of ben ik nu gek?
Ja maar met 20mbit van Orange is het maximale volgens mijn 2,2mb ofzo. En aangezien ik geen volledige 20mbit ontvang (wat bijna bij geen enkele goedkopere provider zo is) is de download snelheid ook minder.
quote:
Nog een vraag over het modem, de Livebox. Heeft deze nu de mogelijkheid er direct twee pc's op aan te sluiten (ethernet, geen usb)? Ik heb momenteel een simpel routertje, maar er zit dus al een router in de Livebox geplaatst. In de starterspost van dit topic werd gesproken van een switch, doch wel over 2 ethernetaansluitingen. Moet ik nu wel of niet nog een switch hebben?
En ja je kan 2 pcs direct erop aansluiten met UTP.

MaNiAc E wijzigde dit bericht 17-03-2008 09:11 (34%)

leuk hè?
Reg. datum: 10 april 2002

quote:
MaNiAc E schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:10:
[...]

Ja maar met 20mbit van Orange is het maximale volgens mijn 2,2mb ofzo. En aangezien ik geen volledige 20mbit ontvang (wat bijna bij geen enkele goedkopere provider zo is) is de download snelheid ook minder.
Volgens is het altijd max 2,2 mb download. mijn 4Mbit van speedlinq was ongeveer 440KB download.

ja 2,2mb download max voor 20mbit lijnen.
Maar bij de goedkopere providers wordt die 20mbit nog gegarandeerd dus vandaar dat die meestal al minder zijn. UPC is stukken duurder maar heb je wel altijd de volle 20mbit (zover ik weet) maar die is dan ook even 2x zo duur.

Reg. datum: 15 augustus 2006

Hmm. No hebben mijn ouders 4mbit van Casema cable (EUR 29,95 p/m) en daarmee werd er wel 'gewoon' ruim 1mb download gehaald op speedtest.nl en speedtest.net. Toch maar even heroverwegen dat Orange.

Snelheid heeft met veel verschillende aspecten te maken, afstand wijkcentrale, bekabeling in huis, aantal gebruikers in de wijk. Kabel heeft veel minder last van dat soort dingen dan met ADSL. ADSL in kleinere dorpen is daarom vaak ook zwakker dan in steden (meer wijkcentrales dus zit je dichterbij en is het signaal sterker).

Reg. datum: 16 augustus 2003

quote:
Kleus schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:21:
[...]

Test je verbinding ook eens een keer doordeweeks, en dan t liefst tussen 8.00 en 17.00. De ervaring met mijn eigen verbinding (momenteel nog 4/1mbit, wacht nog op de upgrade naar 8mbit) is dat vooral 's avonds en in het weekend het lijkt alsof je verbinding flink geknepen wordt door wsl teveel gebruikers. Dit zowel via http als usenet verkeer.

Test het morgen overdag nog eens, grote kans dat je dan gewoon je 8mbit kunt halen. :)
Je hebt helemaal gelijk, ik download nu gewoon met 8mbit en alles gaat perfect. Straks even kijken of het vanavond weer inzakt dan ga ik is kijken of ze daar iets aan kunnen doen. Maar ben iig al blij dat ik het overdag dan wel gewoon haal.

psn tag: eric22269 ps3 games: GT5, Ratchet and Clank: ToD. Burnout paradise, Elder Scrolls 4: Oblivion goty, Formula 1 Championship Edition, GTA 4, COD 4, Race driver: GRID | laptop DELL XPS M1710 T7600G 2GB 9750GTX 2x seagate FD 500GB | HTC Touch Diamond

Reg. datum: 15 juli 2005

Weet iemand wat het kost om een ADSL lijn (alleen ADSL abo) te verhuizen? Is het ook mogelijk om ADSL te verhuizen naar een andere telefoonaansluiting? Bedoel, telefonie is van KPN en gaat naar een ander adres dan waar de Orange ADSL lijn heen moet. (inwonende zoon, ouders en zoon gaan beide verhuizen naar andere adressen en ouders behouden hun telefoonnummer)

Denk dat je daar beter gewoon contact kan opnemen met Orange.

Reg. datum: 18 augustus 2006

quote:
boesOne schreef op zondag 16 maart 2008 @ 17:09:
[...]

Die livebox kan maar weinig connections aan. Als je die omlaag brengt in <inser leechtool> dan gaat het een stuk beter.
klopt als een bus, boesboes!

uPnP vind de LB ook niet zo leuk, dus dat kan je maar beter ook niet gebruiken

Is er nou echt geen ander modem wat die livebox kan vervangen?
Reg. datum: 16 februari 2006

Als je geen telefonie van Orange hebt dan kan je ook een ander modem gebruiken. Maar als je ook telefonie hebt, helaas niet.

Reg. datum: 13 februari 2005

Wat is Orange toch een onredelijk bedrijf. Na 10 weken geen internet en telefonie uiteindelijk mondeling op kunnen zeggen en dan achteraf komen dat ik mijn contract uit moet dienen tot april geheel niet volgens afspraak. Gelukkig heb ik ze aangetekend in gebreke gesteld, ze een redelijke termijn gegeven voor een oplossing en het laten ontbinden waardoor er rechtshalve geen contract meer is wegens wanprestatie. Ik hoor het de mevrouw van de orange helpdesk nog zeggen: "nee hoor nummerbehoud naar een andere provider is geen probleem want zelfs indien het abonnement is opgezegd houden wij de nummers nog een aantal maanden in de database, maar ik zal een aanttekening maken. Niet dus :( . De nieuwe aanvraag bij telfort leverde ook al problemen op omdat orange de lijn bezet hield. Vandaag een kpn monteur langsgeweest die de boel heeft gefixt.. Nu alleen nog telefonie maar helaas niet meer met ons oude vertrouwde kpn nummer :( . Uiteindelijk gewoon 3 maanden zonder Internet en telefonie gezeten dankzij Orange. Nooit meer Orange voor mij iig.

meuh
Reg. datum: 13 april 2001

Woord van mijn kennis @ escalatie desk: problemen met http downloads hebben *waarschijnljik* te maken met onderhoud wegens upgrades aan netwerk ivm 4Mb -> 8Mb upgrade.. Die wordt dus niet voor niks steeds uitgesteld. Orange heeft dus capaciteits problemen..

doet me denken aan het gedonder met Demon vroeger..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Reg. datum: 22 augustus 2007

Wat gaat er niet goed, livebox staat halve meter van ISRA punt af, ADSL Extra, welliswaar over KPN waardoor ik max 8MB zou moeten halen, maar 4 is geen 8 bij mij 8)7

p.s. afstand tot centrale 1123 meter.
downloadsnelheid 430kb max.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
:(
Afname Dichtbij : 15.9 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

hadebaja wijzigde dit bericht 17-03-2008 16:42 (7%)

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
hadebaja schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:39:
Wat gaat er niet goed, livebox staat halve meter van ISRA punt af, ADSL Extra, welliswaar over KPN waardoor ik max 8MB zou moeten halen, maar 4 is geen 8 bij mij 8)7

p.s. afstand tot centrale 1123 meter.
downloadsnelheid 430kb max.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 4088 Kb
:(
Afname Dichtbij : 15.9 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 22 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0
Als je de moeite had gedaan om de rest van het topic te lezen, dan had je kunnen weten dat er nog geen snelheidsverhogingen zijn geweest. Daarom zit jij dus, nét als zo'n beetje de rest nog te wachten op zijn 8mbit.

De volgende keer gewoon even teruglezen. Dubbele vragen stellen wordt je niet slimmer van :)

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
thriller schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:21:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, ik download nu gewoon met 8mbit en alles gaat perfect. Straks even kijken of het vanavond weer inzakt dan ga ik is kijken of ze daar iets aan kunnen doen. Maar ben iig al blij dat ik het overdag dan wel gewoon haal.
Dat dacht ik wel. :)
Ik zit hier zelf met exact hetzelfde probleem. Overdag de volle 4mbit (komt die upgrade nog óóit...), maar 's avonds en in het weekend zakt de hele toko in.

Mocht jij naar Orange mailen, dan gooi die vraag daar eens op en post je antwoord hier maar. Is immers iedereen mee gebaat. Al verwacht ik overigens dat ze er niet al teveel aan kunnen doen, heeft te maken met de overgang van 4->8mbit. (Het hele euvel doet zich ook pas voor sinds ze bezig zijn met die upgrade) 8)

Reg. datum: 16 augustus 2003

Bij deze het te verwachten antwoord van Orange

Uw modem geeft een snelheid van 8 Mbit. Alle waarden zijn prima in orde.
Desondanks ervaart u een trage verbinding. Dit is een bekend probleem
waarmee Orange momenteel hard bezig is. Wij zijn servers aan het
bijplaatsen. Naar verwachting zal uiterlijk medio april alles zijn
opgelost.

Dus ik wacht maar even af, zolang ik overdag normaal kan downloaden trek ik het nog wel een maand (al zal het wel langer worden als ik dit topic zo is lees)

psn tag: eric22269 ps3 games: GT5, Ratchet and Clank: ToD. Burnout paradise, Elder Scrolls 4: Oblivion goty, Formula 1 Championship Edition, GTA 4, COD 4, Race driver: GRID | laptop DELL XPS M1710 T7600G 2GB 9750GTX 2x seagate FD 500GB | HTC Touch Diamond

Reg. datum: 01 december 2005

Onderhoud... ff modem uitzetten 1 minuutje wachten en weer aanzetten.... NIET DUS.

Men ik ben gefrustreed nu zit maar op het netwerk van de buren maar zit al 1.5 uur zonder internet en telefoon. Erg vervelend als ik dan maar op deze manier me schoolwerk moet afmaken....

Ben ik de enigste?

xppn wijzigde dit bericht 17-03-2008 20:09 (15%)

Hmmm, onderhoud?

Ik ben net bij een vriendin haar nieuwe Orange internet aan de praat proberen te krijgen. In de handleiding stond dat het een kwestie van aansluiten was. Ethernet en DSL kregen een groen lampje... alles zou moeten werken. Maar toen ik een website probeerde kreeg ik "Host niet beschikbaar" oid.

In de config van de router zag ik dat DSL een vinkje had, maar Internet een kruis. Ligt dit aan orange? Ik hoop dat het onderhoud is...

Wii fan!

Reg. datum: 11 augustus 2003

Ligt aan Orange. Bekent probleem volgens mij. Wel een dsl-signaal maar je ip komt niet door ofzoiets. Helpdesk bellen en die het laten uitzoeken.

quote:
maniacshouse schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:02:
Ligt aan Orange. Bekent probleem volgens mij. Wel een dsl-signaal maar je ip komt niet door ofzoiets. Helpdesk bellen en die het laten uitzoeken.
Ah ok. Kan ik dat zomaar doen voor haar of heb ik dan ook al haar gegevens nodig? Ik ga morgen iig wel even bellen.

Wii fan!

Een klantnummer zou handig zijn ja. Postcode en huisnummer wil ook wel eens gevraagd worden.

Reg. datum: 22 augustus 2007

quote:
Kleus schreef op maandag 17 maart 2008 @ 18:46:
[...]

Als je de moeite had gedaan om de rest van het topic te lezen, dan had je kunnen weten dat er nog geen snelheidsverhogingen zijn geweest. Daarom zit jij dus, nét als zo'n beetje de rest nog te wachten op zijn 8mbit.

De volgende keer gewoon even teruglezen. Dubbele vragen stellen wordt je niet slimmer van :)
Nou ik zit sinds 1 mei 2007 op Orange ADSL Extra tot 20MB, nu kan ik die 20MB niet halen maar het is dus normaal dat ik al 11 maanden zit te wachten op een hogere snelheid? Bij Orange erkennen ze dat de snelheid hoger zou moeten zijn en ze de technische dienst inschakelen.

Dat hangt er van af Hadebaja. Heb je een contract afgesloten "tot 20mbit" of een contract voor "4mbit, wordt in november 2007 8mbit"?

Als je dat eerste hebt, dan is je maximum snelheid vooral afhankelijk van de afstand tot je centrale. Goed, en van je bekabeling enzo. Als je van mening bent dat vanwege de afstand je een hogere snelheid zou moeten halen dan kan er misschien ergens iets mis zijn bij jouw bekabeling of andere factoren.

Als je nu 4mbit hebt en je wacht op de verhoging tot 8mbit, ja, dat verloopt allemaal niet zo soepeltjes helaas. Sowieso zouden de nieuwe klanten eerst aan de beurt zijn, aangezien jij al een jaar abo bent van Orange behoor jij daar niet toe. Maar heb geen idee of Orange nog steeds hier onderscheid in maakt.

quote:
DaFrenk schreef op maandag 17 maart 2008 @ 23:59:
Een klantnummer zou handig zijn ja. Postcode en huisnummer wil ook wel eens gevraagd worden.
Klopt. Maar ben netjes geholpen, en ze gaan het uitzoeken. Laatste stap van de oplevering was nog niet voltooid, hoop dat het binnen een paar dagen ok is en opeens werkt.

Wii fan!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: